Toukokuun toukat 2018 *lokakuussa* <3

No nyt on kerrottu koko perheelle (okei pyynnöstäni nuorimmat kielikellot pidetään vielä pimennossa), hämmentävän positiivinen vastaanotto tuli ukon sisaruksiltakin, vaikka olemme vähän poikkeava pariskunta hänen suvun osalta, ei olla naimisissa ja lapsi tulossa. :D

Olo fyysisesti ihan ok, mutta henkisesti flippasin viikonloppuna ihan tyysti, ukko sai osin aiheesta osin -kiitos raskaushormoonit(?)- hiukan tyhjästä semmoisen tunteen purkauksen korvilleen, että taatusti kuulu lähi pitäjäänkin.

Miten te muut, onko ollu ylilyöntejä vai ootteko vain seesteisiä ja mukavia?

Mieva +solumöykky 13+5
 
Moikka!
Minäkin ahkerasti luen kyllä viestit, vaikken ehkä ole se aktiivisin kirjoittelija ;)
Toivon voimia kaikille keskenmenon saaneille :cry: Se on jotain aivan kamalaa.

Itselläni oli tänään nt-ultra, kaikki oli oikein hyvin, vaikka kyllä mua jännitti ja pelotti aikas paljon niiden parin aikasemman keskenmenon vuoksi.. niskaturvotus, kuten kaikki muutkin mitat olivat täysin normaalit ja hienosti laukkasi sydänkin <3 Kyllä siinä taas iso järkäle putosi sydämeltä ja ehkä voi jo hieman hengähtää ja alkaa nauttimaan raskaudesta :) LA aikastui neljällä päivällä, ollen nyt 11.5.2018. Tänään on siis jo 12+3, jes! (y)
Pikku "jyvis" oli oikein aktiivinen ja heilutteli kovasti käsiä ja jalkoja. Jopa suutaan availi :p
Minä olen myös laittanut viestiä fb-ryhmään pääsystä noin pari viikkoa sitten, vielä ei ole kuulunut...

T. Tatak + jyvis 12+3, uusi LA 11.5.2018
 
Tervetuloa mukaan uudet :)

Ootteko saanu niskaturvotusultraan jotain erityisiä ohjeita? Mulle tuli tekstarimuistutus et muista ajanvaraus ja tarkasta saamasi ohjeistus. Mut en mä kyllä saanu muuta ohjetta ku soita ja varaa aika...

Noihin tunteenpurkauksiin, must tuntuu et oon jatkuvasti pahalla tuulella ja kiukuttelen vaan miehelle :D
 
Nt-ultra ohi, siellä pikkuinen viuhtoi menemään niin et puol tuntii saatiin ihmetellä ennen ku saatiin mittoja. Välillä piti käydä pissalla ja sit koitettiin vielä alakauttakin. Vastaa siis viikkoja ja niskaturvotusta 1,3mm joka lienee aivan normaali. Viikon päästä tulee kirjeitse vastaus jos kaikki ok, muuten tulee jo seuraavan vrk aikana puhelu. Rakenneultraanki sain ajan jo joulukuulle :)
 
Hitsi kun taas mietityttää... Pari päivää on nyt jomottanut alavatsaa, ei kovasti mut sellaista "menkkakipua". Onko muilla sellaista? Esikoista odottaessa en muista tällaista. Voisiko olla kohdun kasvukipua tms.? Ensi maanantaina vasta ultra...

Hannili 12+0
 
Täällä rasittavimpana viime aikojen ongelmana ihan kauhee närästys!!! Edellisestä ei sitä ollu enkä tätä enen ees tienny millasta se on!!! Tosi inhottavaa!!!! Onko muilla samaa? Ruokakaan ei oo mitenkää rasvasta ym, en keksi mikä auttas. Kellään samaa? Toivottavasti loppuis pian. Vasta viikolla 11. mennään et ilmeisesti voi jatkua melko pitkäänkin....
 
Täällä myöskin eilen nt-ultra ja kaikki oli hyvin :love: Myös mun mahassa suhteellisen liukas kaveri, ensin pyöri ja hyöri ja potki seiniä. Sen jälkeen jähmettyi asentoon, josta mittaa ei saatu. Pitkällisen tökkimisen jälkeen sitten liikahti hieman ja saatiin turvotus mitattua. Turvotusta oli 1,5mm ja yhdistettynä verikoetuloksiin ja muihin, niin riski kromosomihäiriöille oli tosi pieni. Nyt uskaltaa vähän vapaammin hengittää ja nautiskella raskaudesta :)
Tyyppi oli hiukan isompi, kun mitä rv:t antoi olettaa, mutta vain muutaman päivän.. Kaikki rakenteetkin löytyi, mitä etsittiin. Mies oli varma, että näki pippelin :ROFLMAO: (se ei kai vielä oo mahdollista..)

Toukkis ja sintti (eilisten laskujen mukaan) 13+0
 
Mulla oli jo menkkajomotusta ja selkäkipua rv6-8 ekan kerran ja kävin sillon ultrassa niin se kätilö meinas että on just kohdun kasvukipuja (y)Se selitti vielä jotenki että ne sivulla tuntuvat kivut on sitä ku kohdunkannattimet venyy ja se menkkajomotus sitä ku se kohtu sieltä kasvaa ja puskee ns esiin :)Mulla on ollu hirvee ressi ja kovasti koittanu ettiä molempien sydänääniä ja eilen EHKÄ kuulin molempien vauvojen sykkeet :love: Tietenki kokoajan nyt epäilen että kuulinkohan nyt varmasti (n) Ens maanantaina vasta ultra niin pääsee näkemään mikä meininki, vieläkö on kaks papusta matkassa :love:

Susannnaj & papuset 12+3
 
Marraskuun ketjua odotellessa, itse en kyllä voi vastuuta siitä ottaa :D

Täällä käytiin nt-ultrassa ja kaikki hyvin. Siellä se sätkiskeli ja venytteli koipiaan. La pysyi samana, tosin näemmä typosin sen alunperin väärin ja se onkin 18.5. Mutta kuitenkin! Tulipas helpottunut olo. Perjantaina kun tulee 12 viikkoa niin kerrotaan ihmisille, myös sen takia ettei kukaan pääse kommentoimaan naamatusten samantien kun on viikonloppu töistä ja koulusta :p
 
Anteeksi, että valitan, mutta voisko tää pahoinvointi loppua? Oon oksentanut kohta 6 viikkoa, eli puolet raskaanaoloajasta. Oon niin kyllästynyt syömään koko ajan väkisin jotain ettei tulis paha olo. Kaikki ruoka kuvottaa ja osa meinaa tulla ulos. Sormet ja varpaat ristiin, että legendaarinen toinen kolmannes toisi helpotuksen. Mitään merkkejä paremmasta ei kyllä vielä ole. Tai välillä iltaisin voi olla jonkun aikaa lähes siedettävä olo. Mulla on saikkua vielä huominen, mutta saa nähdä pitääkö hakea lisää, nyt en ainakaan oo yhtään työkunnossa.

11 + 4
 
Täällä ei o enää tarvinnu pönttöä halailla, mutta eilen oli taas niin etova olo että piti vähä puhallutti, jopa työkaveri kiinnitti tähän huomiota ja kysyi oonko okei. :eek: olihan tuossa ainakin viikon välissä, ettei juurikaan etes etonut ja kahviakin pystyy lopultakin taas juomaan (on muuten paljon virkeämpi olo!), mutta PepsiMaxia mitä meni ennen helposti pullo päivässä niin nyt ei lasillistakaan pysty juomaan. Ja ukon kanssa hänen tupakointinsa haju, on edelleen päivittäinen tappelemisen aihe, hän on kyllä kotona polttamista vähentänyt roimasti, mutta ei hyvä tavaton miten pahalle voi ihminen haista työpäivän töissä polteltuaan. Pääseekö tosta hajusta koko raskausaikana yli?

Ens viikon torstaina ois seuraava neuvola, pitäs varmaan sitä ennen esimiehelle kertoa tilanteesta.. miksi ei näy töissä...

Mieva +solumöykky 14+1
 

Yhteistyössä