Toukokuun toukat 2018 *marraskuu*

Mun on pakko nyt myöntää, että oon ihan superkranttu ja näin ensimmäisen kohdalla veikkaan, että hankinnat lähtee jossain vaiheessa lapasesta ja uutena aika paljon. Muiden juttujen kohdalla voisin varmaan miettiäkin vanhana ostamista, mutta ton turvakaukalon kohdalla oon kanssa aika ehdoton.

Täällä myöskin viikon verran flunssaa podettu, mutta ei oo onneks kuumetta nostanut. Nyt alkaa helpottaa.. ehkä.. Torstaina oli neuvola ja doplerilla kuunneltiin vauvaa ja siellähän se sydän sytkytti :) Nyt tuntuu ihan mahottoman pitkältä ajalta, kun seuraavan kerran vauvaa näkee tai kuulee vasta rakenneultrassa justiinsa ennen joulua. Nooo, lipsahan varmaan johki yksityiselle tässä välissä.. :whistle:

Toukkis ja sintti 16+1
 
meillä oli just äsken neuvolalääkäri ja hän yllättäen ultrasi ja tämän mukana saatiin jo vähän etukäteen pikkuylläri! suht varmasti näki heti alussa, että pieni tyttö on tulossa ❤ vielä useamman kerran asiaa tutki ja hyvin varma asiasta oli. 3vkon päästä rakenneultra niin siellä sitten ehkä saadaan vielä lisää varmistusta asialle :D kaikki onneksi tosi hyvin ja oikein vilkas tyyppi masussa heiluu!

annana 17+5
 
Täällä ollaan taas vietetty yö töissä mutta oli kerrankin tosi hiljaista ja nyt ihanan virkeä olo. Tuntuu, että kerrankin pääsee hyötymään vapaasta. Toissapäivänä tuntui pari kertaa pieni tölväisy ja tänään olin jo aika varma, että tunsin potkuja. :love: Oon vaan tosi yllättynyt, koska en pitkään aikaan odottanut niitä tuntevani, vasta 15 + 1 menossa. Kovasti on alkanut himottaa alkaa tehdä lisää hankitoja pikkuiselle mutta eiköhän me odotella vielä se rakenneultra. Pitäähän sitä taas vähän rahaakin kerätä :LOL:.

Annanan viestistä tuli mieleeni, kuinka moni haluaa tietää sukupuolen jo raskauden aikana ja moniko haluaa pitää sen yllätyksenä synnytykseen saakka? Mä oon jotenkin aina synnytyksen ajatellut silleen, että siinä yksi osa ihanuudesta on saada tietää kumpiko tuli. Oon onneks saanut miehenkin suostumaan siihen, että odotetaan sinne asti tietoa :)
 
Myö haluttaan kyllä tietää, ukko kyllä suostus myös odottamaan, jos se ois mulle tärkeää, mutta vois olla tekeminen saa miut suostuu siihen, oon vähä malttamattomampi. :D joski minun tuurilla tää ei muutama vko päästä ultrassa tavaraasa esittele:LOL:
 
Halutaan tietää sukupuoli niinkuin edellisistäkin! Uskon, että on tyttö tulossa, mutta tammikuussa selviää. Itselleni helpottaa hankintoja ja saa ostella juuri mitä haluaa eikä neutraalia sopivaa.
Huomenna 14+4 ja neuvolalääkäri, en muidta että näillä viikoilla oon aiemminkäynyt. Mitäköhän siellä tehdään?
 
Minä otin tänään influenssarokotuksen, kun oltiin esikoisen kanssa 4-vuotisneuvolassa. Samalla kuunneltiin vauvan sydänääniä :love:, siellä se jumpsutti kovaa vauhtia <3! Olin vähän huolissani, kun eilen oltiin uimassa pojan kanssa ja hän ponkaisi vauhtiin ja potkaisi samalla mun mahaa aika kovasti. Helpotti mieltä, kun kuulin sydänäänet:). Minulla ei siis ole doppleria.

Sukupuolen selvittämisestä.. Minä haluaisin ehkä tietää, kumpi on tulossa. Mies ei kai haluaisi. Ei olla tosin vielä kovin vakavasti puhuttu asiasta. Esikoisesta ei haluttu tietää, mutta silloin mulla oli hyvin varhaisesta vaiheesta varma olo pojasta ja poikahan se sit olikin :). Nyt ei ole ollut samanlaista oloa ja jotenkin nyt haluaisin hommata "oikeanvärisiä" vaatteita. Lähipiirissä on sekä tyttö- että poikavauvoja niin voisin sit pyytää säästämään meille sopivia vaatteita. Meillä on rakenneultra vasta 3.1.

Hannili 15+3
 
Seuraa omanapavalitus: mun päätä särkee koko ajan ja kun samalla on yskä, niin jokainen yskäisy oikein jysähtää päässä Ja mun astmalääkitys ei riitä, jouduin aloittamaan uudestaan kortisonin. Ehtihän tässä olemaan viikko mukavaa aikaa.. onneksi on vapaapäivä, nyt mä painun nukkumaan, jos vaikka sillä helpottaisi. Niin kerrassaan surkea olo.
 
Mä tutkisin tätä tyyppiä niin tarkkaan ja paljon kuin mahdollista ilman riskinaiheutusta toki. Tehtiin nipt ja siinä samassa saatiin tieto sukupuolestakin tosi aikaisin. Saas nähdä minkälainen on rakenneultra. Eka tarjottu ultra oli ainakin niin epätarkka möykky ja nesterakkulan mittaus sen verran epätarkkaa puuhaa että niptiinkin halusin. Juu ammattilaiset osaa, joku väittää. Mut tämäkin ammattilainen mittasi rakkulaa monta kertaa saaden aina eri tuloksen :whistle:
 
Mitataanko teiltä hemoglobiinia neuvolassa? Multa mitattiin silloin joskus 8.vkolla muttei sen jälkeen. On mietityttänyt, liittyykö tämä jaksamisen väheneminen ja väsymyksen kasvaminen nyt vaan yleisoireena vai onko puutosta punasoluista...
 
@jen81 kyl kelpais vapaa päivä. Joku ihme nielukipu tuli ja nokka vuotaa, onneks ei mitää ihmeempää yskää oo sentää rytkässy päälle, vaikka kyllä tämäkin jo riittää kiinnostuksen lopahtamiseen töissä olemiseen.. :confused:

@Niukuli / Mulla on mitattu molemmil kertoja, rv9 ja rv15 hemoglobiini, ~125 ollunna. Myös kusinäytettä oon saanu labraa viljelyy nyt vie kolmannen kerran, kahen viiko välei aina.. huomenna pitäs taas tulla viljelyjen tulokset, saap nähä mitä ovat neuvolas mieltä, joko pitää näytille raahautua. o_O

Rv18+1
 
Moi kaikille! Mä en oikein ehkä osaa käyttää tätä foorumia, ihan ekaa kertaa täällä! Mut en ole fb:stäkään bongannut toukokuisten ryhmää, kun en vauva2018-ryhmään vielä halua joinata, jotta raskaus pysyy salassa :D Täytyykin täältä bongata fb-ryhmä. Meillä ru 14.1., ei malttais odottaa!

30.5. / rinpe / 22 / 2. lapsi / HYS

rinpe 14+1
 
Täällä väsymys ja migreenit vaivaa edelleen, huoh. Ens viikolla neuvolalääkäri. Jänskään et kuka lääkäri mahtaa olla, työkseni kun noiden kanssa touhuilen ja toiset on asiallisii ja toiset, noh, vähemmän.

Mulla on rakenneultra jo jouluviikolla. Vahva tyttöolo mut johtuisko siit et esikoinen on tyttö.

Esikoisella on joku kriisi päällä tai sit 7v uhma. Käy pikkasen hermoille. Tuntuu et koko ajan on pahanteossa kun silmä välttää... Nyt sillä aikaa ku olin suihkussa, oli päättänyt levittää mun öljymaalit olkkarin valkoselle 2mx3m kokoselle nukkamatolle. Vahingossa kylläkin mut tietää et äitin maaleihin ei sais koskea. Arvatkaas olinko ilonen. En ees tiedä millä saan ton kärrättyä kaatikselle. Ihan itku tuli ku harmitti niin paljon.

Syksyn viimesiä kouluhommia koitan saada alta pois mut taitaa venyy joulukuun puolelle, pah. Tavotteena ois saada ne alta pois ennen puolta kuuta kun on viimenen tentti. Ni sit ois tää lukukausi paketissa.
 
Mulla mitattiin hemoglobiini neuvolan puolesta joskus viikolla 10. Löydöksensä lievä anemia, johon käytän Maltoferia (muita ei vatsa kestä yhtään). Pitäis taas pyytää labralähete kun haluisin tietää nykytilanteen. Esikoista odottaessa oli koko ajan anemia monipuolisesta ruokavaliosta ja raudan juomisesta huolimatta :oops:.

Mulla on rakenneultra vasta vuoden lopussa. Sen jälkeen EHKÄ uskallan alkaa harkita joitain hankintoja, mikäli kaikki on hyvin. Esikoinen on tyttö, eikä häntä odottaessa ollut mitään aavistusta sukupuolesta. Nyt on sellainen hytinä että vois olla poika :sneaky:. Jää nähtäväksi.

Tänään 16+3
 

Yhteistyössä