Toukokuun toukat 2018 *syyskuussa*

Mä olin myös ultrassa tänä aamuna ja syke löytyi :geek::)(y). Ihme juttu, koska kaikissa aiemmassa neljässä raskaudessa tätä ennen (ml. yksi tuulimuna ja kaksi keskenmenoa) oli voimakasta pahoinvointia ja olin juossut vessassa yökkimässä jo pitkään näillä viikoilla. Nyt pahoinvoinnista ei tietoakaan :LOL:! Ehkä se on vasta edessä? :whistle:

Ultran mukaan olen viikoilla 7+1, la 14.5.
 
Meidän pikkuinen on joutunut viime päivinä aikamoisen höykyytyksen kouriin. Niin että jos tästä on selvinnyt niin eiköhän se mukana pysy :LOL: Viikonloppuna oltiin metsän raivaushommia, muutama tunti heilumista vesurin ja raivaussahan kanssa. Ruuan jälkeen huomas, ettei jaksanut mitään vaan piti vain lepäillä. Eilen sit päivystys 24h ja pääsin vasta aamuviideltä nukkumaan. Tänä aamuna oon koittanut paikkailla unta ja heräsinkin vasta kolmelta. Onneks mies tulee mua tänään hoitamaan. :love:

Kerroin viikonloppuna omille vanhemmille ja siskoilleni. Olivat kaikki tosi onnellisia meidän puolesta. Äiti alkoi heti suunnitella neulomishommia ja kyseli minkäväristä toivotaan. Me (lue minä) ei haluta tietää vauvan sukupuolta etukäteen, niin täytyy sit pitää molemmat vaihtoehdot mielessä värivalintoja tehdessä. Vaikka saishan toki pojalle pukea pinkkiä ja tytölle sinistä, mutta en halua että itse sitten alan saamaan värien perusteella mielikuvia. Miehen vanhemmille odotellaan varmaan eka ultra ennen kuin kerrotaan. Meinattiin aluksi ettei käydä varhaisultrassa mutta ei me taideta malttaa oottaa kun aluks oli niitä kipuja enemmän ja kun mun siskolla todettiin alkuraskauden ultrassa yllärinä tuulimuna. Eihän se millään tavalla oo periytyvää tai toistuvaa mutta silti jännittää.

Tänään hain postista kantoliinan. Vielä en oo jaksanu sitoa päälle mutta ihanan pehmoista bambukangasta. :love: Tää on kyllä viininpunainen, kyllä se kelpaa tuli kumpi tahansa :D

Oireista sen verran, että pahoinvointi vain voimistuu. Parina päivänä ollu jo tosi lähellä etten oo menny yrjöö. Yritän sinnikkäästi pitää sitä hyvänä merkkinä. Rinnat on ihan järkyt. En ois ikinä uskonu, että joudun eka ottaa käyttöön isommat työpaidat. Mut ku rinnat ei meinaa mahtua :LOL:

Vesinokkaeläin + pikkuinen H6 + 0 :love:
 
Meinaako muuten kukaan ottaa raskausajan vakuutusta? Me vähän miehenkaa siitä jo puhuttiin kun se oli muissa asioissa yhteydessä vakuutusyhtiöön niin ne sitten anto jo tarjouksen meille ja ottaa uudelleen yhteyttä kun rv 12 on saavutettu ennen sitä ne ei voi sitä vakuutusta antaa. Meillä siis kaikki vakuutukset samassa paikassa
 
Myö otettais vakuutus mut ei varmaan saada. Esikoisesta oli radi sekä olin sairaalassa pari viikkoa ennen synnytystä korkeitten verenpaineitten takia, jonka takia sitten käynnistettiin. Nää on varmaan esteitä uuden vauvan vakuutukselle.
 
Mä kävin tänään ekassa neuvolassa, vähän yllätyin et joutuu ylimääräsiin verikokeisiin loppuraskaudessa koska oon saanut verensiirron vuonna 2015. En todellakaan muistanut ajatella sitä enää, tai miettiäkään mitään vasta-aineita. :cautious:

Noin muuten terkka naurahti et pitkästä aikaa, kuis mä taas siellä. :ROFLMAO: Vaik johan viime kerrasta kolme vuotta aikaa, eikä tämä ole vasta kuin kolmas - mut mitä nyt ihmisten reaktioita seuraillut, niin moni on ollut sillee "ohoh, ei ois uskottu että enää tuohon lähdette." Mut sit taas parhaiten tuntevat on vähän odotellut että koskas kolmas meille. :love:

Jotenkin tuntuu että niin paljon hyväksyttävämpää ois vaan pysyä kahden lapsen vanhempina. :whistle:
 
Niin tosiaan.
Mä oon ollut pahoinvoinnin kourissa. Lisäksi koulukiireet ja tää ihan järkyttävä väsymys. Ihan hirveä. Nukun kellon ympäri ja silti väsyttää:sleep:

Huomenna meillä on jo toinen neuvola! Tällä kertaa tulee mieskin mukaan.
 
Täällä sairasloma jatkuu kovan pahoinvoinnin ja oksentelun takia. Tänään lekurille näyttäytymään ja katsotaan kirjoittaako loppuviikon vielä.

Eilen oltiin miehen kanssa ekalla neuvolakäynnillä ja siellä olikin miehen puolituttu neuvolantätinä :) Tosi kiva käynti, otettiin spr:lle samalla verinäyte ja hb ja rutkasti saatiin tietoa. Tänään tai huomenna pitää varata nt-ultra, se onkin sitten jo parin viikon päästä.Ja isommat verinäytteet ens maanantaina.

Tosiaan oksentelu ja pahoinvointi ollut massiivista, toivottavasti tässä ei joudu tippaan ja olo normalisoituisi vähän edes.

Tyty ja minipumppa 9+2
 
Täällä poksuu tänään 7+0 :love: kerroin eilen siskolle ja hän oli tosi innoissaan uutisesta. Myös paras kaveri tietää nyt mutta yritän pitää ultraan asti vielä muilta salassa. Toivon niin kauheasti että siellä on kaikki hyvin... :love: nukuin tosi hyvin ja pitkään taas. Aamupala ei maistu edelleenkään mutta oksentaa ei oo tarvinu. Saa nähdä, esikoisesta tosiaan oksensin pari viikkoa just tyyliin näillä tietämillä.. :cautious::sick:

Mitä hankintoja ootte ajatellu tehdä ihan ensin? :) ite ajattelin ostaa unipesän. Kiva kokeilla. :D oon ostanut jo vaatteita ja vauvakirjan ja semmoista pientä. Kaikki pitää hankkia. Siskolta saadaan Brion pinnasänky ja hoitotaso.
 
Mä ihan ensin ostan varmaan vauvakirjan, ja vaatteita heti kun ultrassa todettu pieni eläväksi. :love: Mä en oo säästänyt mitään edellisiltä lapsilta, ni kaik on hankittava uusiks, saatoin julistaa isoon ääneen vuos sit ettei meille tuu enää yhtään vauvaa ja myin kaiken pois.

Mut onneks on tosi selvät sävelet jo nyt hankintojen suhteen, kun oon _todella_ kranttu tavaroiden suhteen, ni ihan hyvä vaan et jo nyt turvakaukalosta pinnasänkyyn kaikki mietittynä. :LOL:
 

Yhteistyössä