Toukokuun toukat 2018 *syyskuussa*

Mä oon hankkinut tähän mennessä kantoliinan. Vaunuista on jo aika selkee käsitys mikä hankitaan. Ajateltiin mahdollisesti ensi viikonloppuna käydä alustavasti kattelemassa mutta varmaankin vasta raskauden puolivälissä ostetaan. Varattiin ensi viikolle kuitenkin alkuraskauden uä. Sen jälkeen ajattelin tilata itselle selkätuen, jos kaikki näyttää olevan kunnossa. Mulla on välilevytyrä aiheuttanut kipuja tammikuusta saakka. Näytti jo korjaantuvan mutta taas pahempana niin jännittää miten tää raskaus sen kanssa sujuu :unsure:. Mun äiti meinas jo alkaa neulomaan villapukua. Itse ajattelin neulomisen suhteen ootella kromosomiseulat mutta sen jälkeen tulee varmaan neulottua yhtä ja toista :love:
 
En oo kerenny miettiä hankintoja. Vaunuja mietin kyllä jo ja päädyn varmaan käytettyihin. Esikoisesta muistan et laitoin yhdistelmät melko pian jo kiertoon.

Täällä pahoinvointi helpottanu, nyt oikeestaan ainoona oireena rintojen arkuus ja kummat tuntemukset alavatsassa. Vähän oon tietysti hysteerinen pahoinvoinnin katoamisesta, mun km-historialla pelkään aina pahinta. Mut tulin siihen tulokseen et vaikka juoksisin joka viikko ultrassa voi mitä vaan sattua.
 
Joo niinpä, ei se ultra autuaaksi tee. Siksi ajattelin pidättäytyä menemästä, meen vasta sit nt-ultraan. Esikoisesta en ollut myöskään varhaisultrassa. Toivotaan että kaikilla sujuu odotus hyvin. :love: mulla on myös jotain alavatsajomotteluita mutta luinkin että näillä viikoilla kohtu alkaa kasvaa. Esikoisesta ne oli ihan jotain järkyttävää ne kivut just näihin aikoihin. Olin ihan varma että se oli siinä.

Sain tosiaan eilen hyviä uutisia, otin vastaan ensimmäisen vakituisen työpaikkani. :) hurjaa että n. 10 vuotta ollut "töissä" ja pari vuotta omalla alalla niin nyt vasta saa ekan vakipaikan. :oops:
Mini-n-n ja minimuru 7+1
 
Perhe Artessa Helsingissä eilen käyty ultrassa, kaikki oli niinkuin pitää ja vilkas pieni tyyppi sieltä löytyi ja sydän sykki hurjasti :love::love: Ihan uskomaton fiilis jotenkin :barefoot:

Jäi tästä paikasta hyvä mieli. Huone oli ihanan kotoisa ja vaikka jännitti kovasti ennen ultraa niin kätilöt (oli harjoittelija ja konkari) ja se tila jotenkin sai heti rauhoittumaan(y) jos jotakuta kiinnostaa niin maksoi 85 euroa joten erittäin edullinen hinta. Tänään 8+0 neuvolan mukaan eli päivällä omia laskelmia jäljessä:D
 
Vähän turhan aikasin tuulettelin pahoinvoinnin poistumista. Tulee aaltoina pitkin päivää. Iltavuorossakin kävin oksentamassa.

Huominen jännittää, kun mulla on koulupäivä aina perjantaisin. Ja yleensä se pahoinvointi iskee aina sillon ku pitäs istua paikallaan. Istu siinä nyt sit kaheksan tuntia.
 
N93
Uskaltaudun tänne, pääseehän sitä pois jos taas huonosti käy. Esikoinen toiveissa ja takana kkm 2/2017 joka tyhjennysyritysten jälkeen huipentu kaavintaan maaliskuussa. Pelottaa, ei osaa iloita yhtään vaikka 1.5 v toivottu onnistunutta raskautta. Ultraan meno saa kyyneleet silmiin mutta varasin silti 20.10 yksityiselle ajan, 23.10 eka neuvola ja sinne en halua turhaa mennä joten haluan käydä ensin ultrassa kattomassa tilanteen. Toivos vaan, että onni ois nyt kääntynyt!
 
Mäkin ilmoittaudun mukaan toukokuisiin. Kotona -10 ja -12 syntyneet lapset. Taustalla 2 peräkkäistä keskenmenoa viikoilla 9 ja 10. Tänään olisi 5+4 LA 27.5. Oireita löytyy, mutta niin oli keskenmenoissakin kunnes alkoi vuotaa. Varhaisultra varattu tällä kertaa perhe-Arteen, uskon tämän raskauden vasta kun näen. Vaikka skeptinen olen, kyllä mieli karkaa jo vauvantuoksuisiin unelmiin. Voi kun tällä kertaa saisi kokea sen oikeasti!❤
 
  • Tykkää
Reactions: Vesinokkaeläin
Tervetuloa uusille! :) Ihan kuin kauhean kauan tässä itsekään olisi vielä raskaudestaan tiennyt... :D

Huhhei! Alkaa mieli tottua ajatukseen, ja työmoodi on tällä viikolla päässyt raskausajatusten päälle. Meinasi huoli ja raskausajatuskupla paisua vähän liian isoksi jo viikonloppuna kun sulattelin ajatusta, joten ihan tervettä tasapainottelua toistaiseksi, vapaalla raskausajatuksia ja töissä työmode.

Aina välillä tuolla hulinoissa ihmettelen, kun olo on ihan normaali, rintoja ei arista, ei yökötä, ruoka maistuu. Ainoa oire edelleen on kuukautisten loistaminen poissaolollaan. Kai tästä nyt pitää sitten vaan ottaa ilo irti, ja samalla toivoa että kohdussa on kaikki hyvin.
 
LA 29.5.2018/Vesba/27/toinen lapsi/NKL

Kiva liittyä mukaan joukkoon! Viikot tänään 5+3. Lievää huonovointisuutta ja väsymystä ollut. Myös vihlaisut nivusissa välillä aika koviakin, jos nopeaa nousee seisomaan tai aivastaa. Esikoinen 3/2016 toivottavasti saa pikkusisaruksen toukokuussa <3 saattaa kyllä mennä kesäkuun puolelle kun on niin loppukuulla tuo la. :)
 
Kiva kun on saatu uusia toukokuisia!
Mulla meni kohtuullisesti eilinen työpäivä ja tänään oli kiva brunssi ruotsalaisten tuttujen kanssa, joita ei oo tavattu vuosiin. Kovin paha olokaan ei ole ollut, tosin välillä kerääntyy kauheasti ilmaa mahaan ja sit jos sitä ei saa röyhtäiltyä pois, niin menee yökkimiseksi. Huomenna mies on illan sählyturnauksessa, niin vähän jännittää miten sitä pärjää taaperon kanssa kaksistaan. Aika hyvin tuo on onneksi sietänyt sitä, että äiti enimmäkseen makaa sohvalla. Välillä käy kiehnäämässä kainalossa ja tulee leikkimään viereen.

6+6
 
Mul on ruvennu tulee ihan ihmeellistä kipua aina kun vähän vaihtaa asentoo tai nousee penkist ylös niin tuntuu kuin kohtu menisi aivan solmuun ja pitää vähän hakea hyvää asentoo et kipu lakkaa. Tätä ei siis jatkuvasti ole, mut aina vaan vähänkin kroppaa kiertävässä asennossa.
On kyl niin raihnanen olo koko ajan. :unsure:

Töissä on jatkuvasti päästävä istumaan, yhtään ei jalat jaksaisi seistä - kiva tehdä seisomatyötä. :whistle:

Parastahan on, että olen lähinnä vain lihonnut/turvonnut 2kg, tutut kyllä huomaisi raskauden, mutta muille näyttäisin vaan lihonneeni. Kasvais tuo kohtu, niin olisi vähän symmetrisempi olo. :LOL:
 
Täällä kärsitään 24/7 väsymyksestä ja pahoinvoinnista, vessassa juoksuttaa ihan koko ajan. Plussan aikaanhan mulla ei ollu väsymystä ollenkaan vaan se on tässä viime päivinä ilmestynyt juttu. Viime yönäkin kymmenen tunnin yöunet ja äsken melkein 1,5 tunnin päikkärit. Ihan onnetonta. Käytiin silti kattomassa vaunuja ja ne mitä oltiin ajateltukin, vaikutti tosi hyviltä. Kahdessa mallissa on ihan pienet erot, niin niiden välillä on kyllä vaikeuksia valita. Pitää nyt vaan odotella, että varmistetaan, että pärjätään yhden rattailla :LOL: Onneksi suvuissa ei kyllä kaksosia oo. Poiketen aiemmista suunnitelmista päädyin nyt ostamaan myös lankaa (Novitan baby wool) ja ajattelin tehdä sellasen tähti-unipussukan. Saa nähdä onnistuuko. :love:
 
Täällä ois viikot 7+1 tällä hetkellä ja musta tuntuu vaan että tää mun huonovointisuus lisääntyy kokoajan :sick: Väsymys kans on sellasta, että vaikka yöllä nukkuis kuinka, ni päiväunet on ihan pakolliset ja illalla taas maistuu uni hyvin! :LOL: Ihanaa, että niin moni on saanut hyviä uutisia ultrissa! <3 Täälläkin jännitellään ja odotellaan omaa varhaisultraa joka on tiistaina, toivottavasti kaikki on pienellä hyvin. :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Vesinokkaeläin
@innap toi sun teksti ois ihan hyvin voinut olla mun kirjoittama. Samat fiilikset ja meilläkin varhaisultra tiistaina. Ainoastaan meillä muutama päivä vähemmän 6+4. Mä oon nyt kokenut myös mielenkiintoisia tunteiden heittelyitä. Katottiin leffaa ja yhdessä kohtaa nauroin vedet silmissä. Ennen kuin huomasinkaan, itkeä vollotin solkenaan. Mies oli hiukan kummissaan kun en edes osannut selittää mitä itken :cry::ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: innap
Mulla pahoinvointi tulee aaltoina, yleensä sillon ku on tekemättä mitään. Häipyy yleensä kun lähtee liikenteeseen ja alkaa touhuamaan jotain.

Täällä menee vapaapäivä siivoillessa, iski oikein suursiivousvillitys. Huomenna eka neuvola, kääks.
 
Täällä on ollut kiva viikonloppu, kotona ollaan oltu. Mun poika aloittaa huomenna uudessa tarhassa, jännä nähdä miten lähtee sujumaan ruotsinkielisessä. :)
Mulla taas ei tunnu juurikaan oireita olevan, ihan snadisti tuntuu välillä, että kohtu siellä venyy ja paukkuu mut muuten aika jees. Ei liiemmin pahoinvointiakaan oo ollut ja ei oo oksentaa tarvinut kertaakaan. Torstaina sitten eka neuvola. Jännää. :ROFLMAO:
Mini-n-n ja minimuru 7+4
 
@Vonpoodle niin en tiedä tai sit jos neuvolassa lääkäri ultrais mutta saa nähdä huomenna soitan neuvolaan. Mulle kun neuvolassa just sanottiin että näin alussa verenvuoto on ihan normaalia... mutta katsotaan. Tänään loppu verenvuoto kesti taas kakspäivää.
 

Yhteistyössä