Toukokuun toukat 2018 *syyskuussa*

@Mamedi hep! Itse ehdin jo vähän huolestua pahoinvoinnin puutetta, mutta nyt kyllä kaduttaa, että menin toivomaan sen alkamista. Oksennettu on mm. aamulla keskelle lattiaa kun ei vessaan asti ehtinyt ja töissäkin oli aivan pakko.

Se "hyvä" puoli on tähän mennessä ollut, että se pahin merisairausolo kestää aamusta noin 11-12 asti ja sen jälkeen lähinnä kuvottaa. Ei sekään kivaa ole, mutta siedettävää. Monta kertaa olen miettinyt, että en jaksaisi tuota oloa jos en tietäisi, että siitä on taukoja. Isot tsempit kaikille, jotka kärsivät vakavasta pahoinvoinnista ympäri vuorokauden!
 
Heippa!
Uskaltaudunpa itekin jo tälle puolelle, vaikka takaraivossa koko ajan, että miljoona asiaa voi mennä vielä mönkään, mutta... Koitan nauttia jokaisesta päivästä raskaana :ROFLMAO: Plussasin perjantaina ja menkoista laskien siis tänään rv4+3.

Eli:
13.5. / Toukkis / 30 / esikoinen / PHKS

Taustaa sen verran, että raskaus on saanut alkunsa pienellä hormoniavustuksella pitkän yrityksen jälkeen. Varhaisultra sovittu syyskuun loppuun, rv8:lle.

Oireita on joo. Tällä hetkellä isoimpana ihan järjetön flunssa ja räkätauti, joka vähän viime viikolla lämpöäkin nosti. Muuten pieni paine alavatsalla, TURVOTUS, väsymys, yöhikoilu, hiusten rasvoittuminen, tiheät vessakäynnit (myös öisin).
Ei (vielä) pahoinvointia..
 
  • Tykkää
Reactions: pillipöllö
Täällä yksi esikoistaan odottava ilmoittautuu (y) tulin raskaaksi ekalla yrittämällä.
Ikää 27v. La siinä 6.5 paikkeilla.
Jännittää ja pelottaa mitä tässä tulee tapahtumaan :oops:
Raskausoireita ei oo vielä muuta kuin älytön ylävatsan turvotus, finnit leuan alueella ja tihentynyt vessassa käynti..
 
Po
Tervetuloa uusille ja onnea plussasta! :love:

Pahoinvoiville hurjasti tsemppiä! Itse en ole ikinä oksentanut, mutta kärsin ihan jäätävästä 247 kestorapulasta rv 6+ lähtien jonnekin rv 13+ saakka, jonka jälkeen on alkanut helpottaa. Mut hulluks siinä meinaa tulla :eek: Toivon kaikille helpotusta!
 
Viimeksi muokattu:
Hei! Toinen lapsi tulossa la olisi 9.5 :)
Olen 26 vuotias. Ei ole mitään oireita ollut vielä. Liittyisin mielelläni fb ryhmään :)

Uusi ketju, jotta saadaan listaus heti alkuun :)

Tiedot muodossa
: laskettu aika, nimimerkki, ikä, monesko lapsi, synnytyssairaala. Muutokset ja puuttuvat tiedot punaisella värillä. Kaikkia tietoja ei ole pakko ilmoittaa ja LA tarkentuu myöhemmin:)

24.4.
pillipöllö / 30 / neljäs / HYS

4.5.
kipaaa / 21 / toinen / ?
Demppo / 26 / toinen / ?

5.5.
Suziella / 36 / ensimmäinen / TAYS
Mieva / 25 / ensimmäinen / ?

6.5.
Tyty79 / ? / ensimmäinen / TYKS

9.5.

Suzu85 / 31 / toinen / OYS

13.5.

Elysee / ? / ? / ?

14.5.

Po / 31 / kuudes / ?





Synnytyssairaalat:
E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
.LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala


Edelliset ketjut:
https://kaksplus.fi/threads/toukokuun-tulokkaat-2018.2493452/
 
  • Tykkää
Reactions: pillipöllö
Hei! Saako liittyä mukaan? Toista lasta odotan, esikoinen on jo 5 vuotta. Eilen tosiaan tein vahvan plussan testiin ja kp 26. Tuli vähän yllätyksenä kun ihan huvikseen testasin ennen Helsingin reissua. :D toki on yritys ollut kova! Oireita ei juurikaan ole vielä ollut. Saa nähdä mitä tuleman pitää! Esikoisesta oli alussa aamuoksentelua:sick:

17.5/mini-n-n/26/2./K-PKS
 
13.5?/ Sokolaatisyrän/ 27/ ensimmäinen/ P-KKS

Tervehdys! Ihanaa päästä liittymään tänne teidän seuraanne :) Eilen kävin raskauden keston määrityksessä (pitkä ja epäsäännöllinen kuukautiskierto, joten vaikea laskea siitä mitään kestoja) ja terveydenhoitaja arveli, että 4+6 olis nyt menossa. Kävin tänään myös mittauttamassa kilpirauhasarvot, koska äidilläni on ollut aikanaan 2 keskenmenoa ennen kun hän sai minut. Th kuitenkin sanoi, ettei kannata turhaan huolehtia, varotoimenpiteenä vaan määräsi kun suvussa on esiintynyt kilpirauhasen toimintahäiriöitä ja kun nyt satuin huoleni ilmaisemaan.
Oireita mulla on toistaiseksi ollut hiivatulehdus, lievä ummetus, rintojen arkuus, lievä väsymys ja palelu (tosin toisaalta tulee heti kuuma jos vaikka siivoaa ym.). Pahoinvointia ei toistaiseksi kuulu, toivottavasti ei tulekaan.
Pahoittelen romaania :)
 
  • Tykkää
Reactions: pillipöllö
Nyt pitäisi olla taas kaikkien viesteihin vastattu :) Lisäilen huomenna ryhmään, ne joita en tänään ehdi lisätä.


Mä odottelen ekaan ultraan aikaa. Neuvolan mukaanhan oon jo viikolla 8-9, joten kohta pitäisi aika tulla...

Labrassa pitäisi myös ehtiä käymään tässä...
 
Hei, taidan minäkin liittyä tänne mukaan! :)
Elikkäs: 8.5./miimape/24/ensimmäinen/K-SKS

Täällä viikkoja 5+1 ja tänään iskenyt päälle aivan järjetön väsymys, tuntuu, että pystyyn voisi välillä nukahtaa. Muuten olo ollut hyvä! Kävin ystävän kanssa eilen kirpparilla ja vähän jo innostuin ostamaan vauvalle vaatteita, kun löytyi kaikkea ihanaa :love: pitäisi koittaa vähän tyynnyttää tätä innostusta, mutta minkäs sille voi, kun tekisi mieli jo kaikille kertoa tulevasta vauvasta. Ehkä mä koitan tässä nyt hetken vielä malttaa :giggle:
 
  • Tykkää
Reactions: pillipöllö
Tänään tuli mieleen, että ranskalaiset ja suklaapehmis vois olla aivan maanmainio yhdistelmä :D Vielä en kuitenkaan syöksynyt suin päin kokeilemaan. Tähän mennessä on tehny mieli vaan lähinnä kaikkea tosi suolaista, mutta oon koittanu välttää kuitenkin. Onko muilla ollu mielitekoja?
 
Myös meloninpalat ja suolakurkkuhakkelus, siinä vasta yhdistelmä!! Juu suolaista ja raikasta tekee mieli, yksi päivä ol pakko ostaa kotimatkalla sipsejä, ihan hirveä suolanhimo iski. Johtuneeko siitä, että verenpaineet on olleet alhaiset aina ja käytän suolaa melko huolettomasti muutoinkin.

Niin, en tiedä saiskos hummusta syödä, mutta minä ainakin vetelen kaksin käsin, enkä voi mitään...
 
24.4/Niukuli/35/eka/TYKS

Tänään kävin varhaisultrassa ja ikäarvio on 7+1. Oma arvio oli 6+3 eli pientä heittoa. Tyyppi on 10 mm pitkä ja sydän hakkaa yli satasta minuutissa. On se jännä miten varhain pumppaus alkaa kun eihän se ole kuin solumöykky vasta. Kyllä tuo tunkee tajuntaan pikkuhiljaa että vauva on tulossa. Ehkä seuraavassa ultrassa sitten kun sillä on jo raajat ynnä muuta.

Ei juuri oireita ole. Turvottaa ja alavatsatuntemuksia jonkin verran, ei mitään kovempia. Pari kertaa autossa matkapahoinvointia ja se siinä. Ehkä pääsen vähällä :)
 
Mutkin sais lisätä mukaan! :)
La 7.5 / tinuppi / 26 / kolmas / K-PKS

Laitoin myös pyyntöä fb-ryhmään.
Eilen tuli testillä plussa ja olo on edelleen aika epätodellinen... Eka nla olis vasta 4.10.
Oireina ei oo ollu muutako rintojen arkuus ja säikkyherkkyys :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: pillipöllö

Yhteistyössä