Toukokuun toukat 2018 *syyskuussa*

5+0 poks :D tää väsymys on jotain niin kauheeta. Mut sit yöllä herään aamuyöstä enkä saa millään unta :sleep: eka neuvola vasta 17.10. Ultrasta ei ollut vielä puhetta mutta eiköhän ne anna ajan sitten. :) jännää! Jotenki vaikka oireita on ja mahan turvotus järkyttävää niin en oikein voi uskoa että oon oikeesti raskaana. Ihanaa. :love: en malta odottaa että maha alkais näkyä!
 
Musta tuntuu, ja miehellekin koko ajan valitan että kun ei ole oireita, vaikka onhan noita. :LOL: Koko ajan tuntuu että on sellanen kestokrapula, huono olo ja ihan hirvee jano jatkuvasti - mutta oksenna en (vielä?). Tissit kasvoi yhdellä kuppikoolla viikonlopun aikana - kipu oli aika mieletön.
Närästää ihan hirveästi, oksettaa ja samaan aikaan on kauhea nälkä. Vartin välein ois syötävä että pysyis tyytyväisenä.

Turvotuskin ihan hirveä, tosi kiva että työvaatteena on todella ihonmyötäinen paita - katotaan kauan kestää ennen kuin työkaverit ja pomo tajuaa. :whistle:
 
Tervetuloa kaikki uudet mukaan! :)

@Mini-n-n ja @JoJoha Hahaha, samoilla fiiliksillä, olo on kuin ei raskaana olisikaan vaikka oireita on pitkä liuta etovasta olosta rintojen arkuuteen. Eilen meinasin oksentaa kuntosalilla ollessani :sick:

@Miiiii Kurkkaa ensimmäiseltä sivulta miten omat tiedot saa listalle näkyviin :geek:

Miten muuten aiotte "huoltaa" itseänne raskauden aikana? Itse aloitin reisien, pakaroiden ja vatsan kuivaharjauksen sekä BioOilin käytön jos sillä saisin vähennettyä raskausarpia. Lisäksi koitan syödä terveellisemmin ja tietty käytän foolihappo+rautalisää (mulla on taipumusta anemiaan). Liikuntaa koitan myös lisätä.
 
Tää haluis jo malttamattomana fb-ryhmään:)
Tänään pahoinvointi alkanut heti aamusta, yök:sick: Kauhee nälkä mutta mitään ei tekis mieli syyä. Onko muilla alaselkä kipeä? En tiiä johtuuko nyt täst raskaudesta vai onko sänky vaan niin huono. Selkä on ihan tosi kipeä ja jäykkä aina aamuisin.
 
Kokeillaanhan sitten tietoja saada listalle. :)
Tänään muuten tais poksahtaa viikot 5+0 puolelle ja pahoinvointi menee aalloittain pitkin päivää. Toisaalta jollain sairaalla tavalla nautin tästä pahoinvoinnista kun ainakin tietää että jotain tapahtuu.:sick::LOL: ( Taustalla ennen esikoista kkm ja siinä ei juurikaan pahoinvointia ollut kun vatsataudin aikaan)
Ja malttamattomana täälläkin odotellaan fb-ryhmään pääsyä. :rolleyes:

La 17.5/ Miiiii/ kohta 27/ toinen/ EKKS
Meniköhän yhtään niinkuin piti... (n)
 
  • Tykkää
Reactions: pillipöllö
Tervetuloa uusille! Mulla alkoi kanssa aamu etovalla ololla. Jo pari päivää ihmetellyt että mikä on, kun lempijugurtti ei millään meinaa upota enää... Eilen iski muuten armoton sipsinhimo, kun näin jonkun pikkupojan sipsipussi kädessä. Hyvä kun en mennyt kerjäämään... :D. Yleensä en syö sipsejä ikinä.

Mulla on kanssa tuota alaselkäkipua. Kai se raskauteen liittyy. Vitamiineja oon popsinut heti plussaviivasta lähtien: foolihappoa, monivitamiinia, D:tä ja rautaa. Välillä myös sinkkiä. Mulla ei ekassa raskaudessa tullut yhtäkään raskausarpea mihinkään. Rasvasin kyllä säännöllisesti vatsaa. Ehkä aloitan taas piakkoin, kun toi turvotuskin on niin järkky, varsinkin iltaisin:barefoot:.

Ootteko jo vähentäneet kahvin/teen sallittuun määrään? Itse tottunut runsaaseen kahvin kittaamiseen aamuisin, joten alussa tuotti vaikeuksia pysyä hereillä :LOL:.
 
Tää väsymys on jotain ihan käsittämätöntä, jaksan nippanappa olla työpäivän hereillä, ja heti kotiin päästyä haluan vaan pitkälleen! :eek: Tää pahoinvointi on yltynyt myös ihan käsittämättömäksi, saa tosiaan pysähtyä vähän väliä hengittelemään, ettei yrjö lennä! Yööhh.

Huono-olo hyökkää heti jos ruokaväli venyy, mutta taas toisaalta mitään ei tee mieli syödä, joten yritä tässä sitten elää tasapainossa. Parhaiten uppoaa kaikki suolainen. Kahvin juonti jäi itestää pois, ei tee mieli yhtää, toivottavasti jossai vaiheessa taas maistuu, etten oo tämmönen kävelevä zombi ens kevääseen. :D

Tuota rasvausta mietin, et mikähän se olisi semmonen hyväksi havaittu rasva, mieluusti yrittäisi ainakin minimoida nuo arvet..(n)

Nii ja tuo turvotus! Mistä hitosta tuo tuli! Ihan hirvee olo jo senki takia ku olo kun plussapallolla !
 
Liityn varovaisen optimistisesti myös mukaan joukkoon! Jokunen päivä sitten plussattu muutaman kuukauden yrityksen jälkeen. Ihan on vieläkin epäuskoinen olo, varsinkin kun oireita ei ole juurikaan. Toivottavasti tuolla mahassa kuitenkin joku pikkuinen on ja pitää kunnolla kiinni! Varhaisultran varasin jo parin viikon päähän, menispä aika nopeemmin...

19.5./Kuppikakkunen/33/ensimmäinen
 
Ai kauhee mikä suolaisen ja rasvaisen himo!

Masun turvotus on myös järkkyä. Pahoinvointi ei onneksi ole pahentunut juurikaan vielä. Ekasta raskaudesta muistelisin, että viikot 6-7 oli pahimpia ja sen jälkeen iski armoton väsymys, mutta pahin pahoinvointi väheni ja 10 viikolla oli aika lailla ohi.

Minäkin säästyin ihme kyllä raskausarvilta ekassa raskaudessa vaikka reisissä niitä on teini -iältä. Rasvailin melko ahkerasti. Bio-oilissa oli muistaakseni joku epäilyttävä ainesosa. Viimeksi tilasin jenkeistä jonkun kalliihkon rasvan, mutten pystynyt alkuraskaudesta käyttämään kun siinä oli niin voimakas tuoksu, joka kuvotti. Burt's beesin rasvaa pystyin käyttämään, mutta siinäkin oli jotain epäilyttävää ainesosaa.

Supernenä on selvästi taas kehittymässä, eilen tuntui että mies dunkkas saunan jälkeen ihan hirveesti kun oli käyttänyt normaalia suihkugeeliä ja juonut yhden saunaoluen. ;) viimeksi oli lisäksi nenän tukkoisuutta ja verenvuotoa.

Masurasvasta tuli mieleen, että jos haluutte käyttää luonnonkosmetiikkaa ja vähentää sillä haitallisten kemikaalien altistusta sikiölle, niin tässä mun suosituslista: dödönä We Love on hyvä ja alumiiniton (tai itse tehty vastaava kookosöljy-ruoksooda-maissitärkkelysvoide), Madaran tuotteet on aika kivoja etenkin hiuksiin ja kasvoille (mutta dödö ei). Santella myös ihan ok ja aika edullisia esim. suihkugeeli ja vartalovoide. Ja Dr. Hauschkan luomiväripaletti on aika kiva. Urtekramit on halpoja muttei minusta kovin hyviä hiuksille eikä kauheen kivan tuoksuisia. Vauvalle olen tosin käyttänyt Urtekramin tuoksutonta vauvasarjaa.

Siiderisuosituksena alkoholiton Happy Joe oli ihan juotavaa. Jotkut alkoholittomat kuoharit on ihan juotavia. Kaikki punkut mitä oon maistanut on ollut kamalia.

Kohta täytyy varmaan lähtee etsiskelemään jostain ranuja....

4 + 2
 
Täällä ihan käsittämätön pahoinvointi, olen joutunut olemaan kaksi päivää pois töistä, kun meinaa väkisin yrjö lentää. Tänään sitten lensikin koko päivällinen pönttöön...kävin hakemassa mehujäitä, josko niitä vois popsia, samalla on ihan kauhean kuvottava nälkä koko ajan!

Kaupassa oli mies, joka oli varmaan suoraan tullut sikalasta. Voinette arvata, mitä melkein kävi. Siis mikään ei ole ikinä haissut yhtä kauhealle! :D

Verenpaineet on myös melko alhaalla, joten pakkaa huippaamaan. Mites muiden paineet?

Tyty79, ehkä 6+5 tai jotain
 
Tää liittyis kans joukkoon, toissapäivänä tuli plussattua haaleesti, vasta about tänää olis menkkojen pitäny alkaa ett aika varhasessa mennään... ootteko muut jo liittyny kaikki sit sinne faceen? sielläkö ihan omilla profiileilla eli nimillä mennään vai ootteko tehny uutta faceprofiilii tota varten? Ei muuta mutta ainaki pari ekaa kk olis mukava anonyymimmin jutella ku ei haluia viel kaikille täst tiedotella.. varsinkaa näin varhain
 
Liityn joukkoon. :) Plussatestit - kyllä, kaksin kappalein - tuli tehtyä viime perjantaina ja tänään soitto äitiysneuvolaan, aika lokakuun alkuun.

Viikko sitten oli järkyttävää turvotusta alavatsassa ja pieniä kouristuksia/vihlaisuja. Rinnat aristavat, kova jano, vessaan pari kertaa yössä. Lievää etovaa oloa alkanut tänään olla ja kova väsymys ollut myös. Onhan tää jännittävää, kun ekaa kertaa tässä tilassa. :LOL:

12.5. / thya / 33 / ensimmäinen / K-HKS

5+4
 
  • Tykkää
Reactions: pillipöllö
Mitä esikoisesta rasvailin hulluna plussaamisesta ihan viime metreille mahaa, luulin välttyneeni arvilta kunnes synnytyksen jälkeen totuus iski. Alavatsaa kun ei kovin nähnyt niin sieltä pilkotti muutamat arvet.:cry: Mutta ne kuuluu elämään. :)


Yläpaine tuntuu olevan alakanttiin mitä yleensä ja meinaa vähän huippailla jos nopeasti nousee ylös, pitää taas opetella hitaat nousut. Mutta kun aina ei muista.

@sofiavanessa, esikon ryhmässä ainakin omalla nimellä uhkarohkeasti menin mukaan, ja niin teen tässäkin mikäli mukaan pääsee vielä. Otetaan riski että on tuttuja.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan omalla profiilillä minäkin faceryhmässä :) vielä ei oo tuttuja näkynyt mutta jos tulee niin ollaanpa ainakin samassa veneessä sitten :D Äh tää kun heräät vapaapäivänä ennen 7... :sleep: mut ei enää saa vaan unta. Plääh. En tiedä miten maltan odottaa ekaa ultraa. Tein eilen digin vielä, oli viikot kasvanut ihan niinku pitääkin. Tämmöistä hysteeristä varmistelua:D ja onhan se kiva nähdä se teksti että "raskaana":love:
 
Mä tein aamulla digitestin ja vähän laahaa viikot perässä, en siitä kuitenkaan huolestuis. Ensimmäisestä noussut kuitenkin.

Mulla on rinnat kipeät ja aivan hirveä väsymys. Viime yöstä saakka hirvittävä pahoinvointi, liekö vatsatauti tulossa vai asiaan liittyvää kun niin puskista alkoi.

Kelailin sitä varhaisultraa ja varmaan sen kyllä varaan, mun km historialla on ihan kiva tietää onks siellä joku oikeesti kyydissä vai ei.
 
6+5 menossa ja nyt on mielialanvaihtelut alkaneet miedontumaan mutta tilalle onkin tullut ihana etova olo joka päivä :unsure: tuntuu, että ainut mikä auttaa on syöminen ja aika pian sen jälkeen alkaa taas etoa... todella mielyttävää juu töissä olla jatkuvassa "krapulassa" :sick:

Muuten ei mitään ihmeempiä tuntemuksia, täytyy toivoa, että nää huonot "oireet" menis pian ohi..
 
Piti tehdä digi, viime perjantaina aamupissistä näytti 1-2 vko ja sama tänään. Pc:ssä kuitenkin viivat vahvistunu tässä ajassa. Ja nyt pitäis ehkä olla se rv 5+1. En tiiä, tuntuu että kuvittelen oireita ja mitään raskaana ole. (Vaikka pissill saat ravata, kurkku kuiva, väsyttää, nyttenki vähän ällö "närästys" olo ja turvottaa ja ilmaa on vaikka muille jakaa.) Ja vaikka olisin niin tässä kuitenkaan hyvin käy. Parisen viikkoa vielä pitäis varhaisultraan jaksaa odottaa.
 
Mulla poksahti tänään 5+0 :)
Oireita ei ole yhtään. Ainoastaan tunne, että tuolla mahassa jokin kasvaa. Ei tainnut esikoisetakaan tässä vaiheessa olla vielä mitään, rv7 tai 8 tais alkaa aamu- ja iltapahoinvointi, ei ole sitä kyllä ikävä... Eka neuvola on 27.9. eli aika pian jo. Ei voi kyllä vieläkään käsittää, että on taas raskaana! Esikoisen 1v. synttäritkin vasta marraskuussa, eka ultra tuleekin just samalla viikolle :D jos sitten synttäreillä uskaltaisi kertoa tutuille uudesta raskaudesta. Tsempit kaikille alkuraskauteen (y) enemmän kirjoittelen tuolla favebookin puolella.
 
@sofiavanessa mä en vielä ole face ryhmään mennyt menen vasta kun eka neuvola ohi ja se on 25pv en oo halunnu kiirettä pitää :) mä ainakin ihan omalla nimellä ajattelin mennä jos tulee tuttuja vastaan niin ei voi mitään :rolleyes:täällä 6+6 vielä ei olla kerrottu raskaudesta kellekkään ulkopuoliselle ns :LOL:
 
Kai minäkin uskaltaudun nyt mukaan joukkoon. Eli

22.5. Vesinokkaeläin / 31 / ensimmäinen

Synnytyssairaala on vielä avoin, jossain pääkaupunkiseudulla kuitenkin. Jos kerron vähän meistä niin mä oon tosiaan 31v ja mies 30v. Mentiin pari kuukautta sitten naimisiin ja nyt toisesta kierrosta tärppäs. Molemmat ollaan ensikertalaisii näissä hommissa niin olo vielä epätodellinen, vaikka oireet alko tosi nopeesti. On turvottelua, pahoinvointia, rinnat on arat ja turvoksissa, hajuaisti on selvästi herkempi kuin normaalisti, hiivatulehduskin iski vuosien tauon jälkeen. Ekan plussan tein jo sunnuntaina mutta on sit pitänyt varmistella :D. Nyt kun menkatkin myöhässä ja viiva vahvenee niin uskaltauduin tänään varaamaan ajan neuvolaankin. 17.10 eli vielä jonkun aikaa pitää sitä odotella.


Mä en ainakaan vielä ole halukas facebook-ryhmään. Työn kautta oon tullut aika tarkaksi yksityisyydestä ja toisaalta tykkään tästä keskustelupalstan anonymiteetistä. Täytyy katsoa muuttuuko mieli matkan varrella mutta toivottavasti keskustelu täällä ei oo heti tyrehtymässä. Onko muita jotka ois ajatellu kirjoitella vain täällä?

Mä oon vielä yrittänyt malttaa olla hankkimatta mitään mutta olen jo kattellu valmiiksi parit ehdokkaat vaunuiksi jne. Jos sitä niin suuria hankintoja malttaisi kun toisaalta pelottaa ettei vaan mee kesken. :unsure: Jonkun verran ollu alavatsan juilimista mutta normaaliahan sen pitäisi olla. Sunnuntaina ajattelin vielä tehdä digitestin ja ehkä sen jälkeen tilaan kantoliinan. Ihan vaan että pääsee harjoittelee sen sitomista :LOL:
 
Miekä en vielä ainakaan facepuolelle halua, saa nähä muuttuuko mieli myöhemmin.

Eilen oli varhaisultra kontrolli, syke löytyi, viikkoihin tuli sen verran muutosta että 6+1 (alkuperäisen 7+0 sijaan), mutta kattoo nyt mikä loppu tulema sitten ekassa oikeassa ultras. :)
 
Kivaa @Vesinokkaeläin , että sieltä yli kolmekymppisistä tänne toukokuulle päätyi muitakin :) Mä oon meinannut kirjoitella vaan täällä, en fasen puolelle tohdi tätä viedä, tykkään myös tästä anonyymistä kirjottelusta :whistle:
Mulla varhaisultra varattuna tulevalle maanantaille, jänskää :rolleyes: Meillä muutamat lähimmät kaverit tietää, en tiiä livautetaanko varhaisultran jälkeen myös vanhemmille asiasta. Toisaalta, jos sitten kävisi huonosti, ni on ainakin kuuntelijoita, joille surua tarvittaessa voi purkaa..
Kun takana on pitkä yritys, niin tekis mieli huutaa koko maailmalle, että: ME ONNISTUTTIIN... Mutta jos nyt ei kuitenkaan.. :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Vesinokkaeläin

Yhteistyössä