Toukokuun toukat 2018 *syyskuussa*

Mille viikoille te ootte varannu ton varhaisultran? Mulla on nyt reilut 5vko, aattelin et jos pari viikkoa oottelis ni ehkä sit vois mennä.

Mä en myöskään lämpee kauheest noille faceryhmille, teen sen verran julkista työtä etten haluu asioistani omalla naamalla huudella :)
 
Jep, täällä myös sellainen ammatti, että somessa saa olla aika tarkkana minne nimensä ja naamansa lykkää :) eli myös minä kirjoittelen vaan täällä.

Vielä viikko ekaan neuvolaan! Meinattiin sortua jo varhaisultraan, mutta hinta oli ihan liian suolainen. Ostan vaikka jotain kivaa sitten vauvalle niillä säästyneillä rahoilla. Eiköhän tässä raskaana olla kun jatkuvasti lentää pitkä sylki ja olo on suoraan sanottuna hirveä. :sick:
 
Mulla on se varhaisultra rv7 (6+3 omilla laskuilla).
Mä oon sen takia vähän hermona, kun raskaus saanu alkunsa "pienellä" hormoonihoidolla, niin on aavistuksen korkeempi riski kohdun ulkoiselle. Ni mua helpottais pelkästään se tieto, että vauva on oikeessa paikassa. Tiiän, ettei syke välttämättä vielä kuulu tai näy, mutta se alkion paikka mua hieman huolettaa..
 
Ei täs kyl mikään hehkee ja säteilevä olo oo :D. Turvottaa ja just kun luulin että alkais se sentään jo helpottaa niin vatta taas kuin pallo. Liikunnanhan pitäis sitä kai helpottaa mutta jostain syystä kävely pahentaa mulla pahoinvointia. Heti kun lähetään lenkille niin alkaa ällöttää. Vielä en oo sentään joutunut puskaa käymään lähentelemässä. Loppulenkistä sit vähän helpompi olo. Töihin menee sellanen 40min autolla niin useampana päivänä pitänyt olla pikkusuolasta matkalle että pysynyt olo siedettävänä. Vaikka ei silleen yllättänyt yhtään että pahoinvointi alkaa aikaisin, mulla kun on pari vuotta sitten tehty mahan tähystyskin 5kk kestäneen pahoinvoinnin vuoksi. Sillon vähän ärsytti kun kaikki ekana kysyi siitä kuullessaan että en kai oo raskaana. Ihan kuin en olis osannut itse ottaa sellasta huomioon. Toisaalta oon niin tottunut pieneen pahoinvointiin että ehkä sit ei niin herkästi tuu oksenneltua. No ainakin toivossa on hyvä elää :ROFLMAO:
 
Ihana kun alkaa olla jo enemmän porukkaa ja keskustelua täällä. Mä liityn fb-ryhmään mielellään vähän myöhemmin, ehkä ar-ultran jälkeen. Pitäkää mulle paikkaa! Esikoisen ryhmässä kävi niin, että myöhemmin liittymään haluaville ilmoitettiin, ettei fb-ryhmään enää oteta kun se on jo niin iso (oli muualtakin osallistujia otettu). Tosi mälsää, mutta onneksi saatiin kiva ryhmä aikaiseksi muitten hyljeksittyjen kanssa.

Vesinokkaeläin, kantoliinat on ihania! Minä nukutan taaperon melkein aina liinaan ja tänään hain päiväkodista myös liinalla. Uudelle vauvallekin tulee varmasti ahkeraan käyttöön, helpottaa varmasti arkea kahden pienen kanssa. Facebookin kantovälinekirppikseltä kannattaa bongailla kivoja liinoja!
 
Eilen tais olla fb:ssä puhetta, että 90 on maksimiraja ryhmälle. Nyt näyttäis jäseniä olevan 56. Ite en oo vielä ainakaan päässyt oikein jyvälle tosta fb-ryhmästä, joten kirjottelen vähän molempiin

Eikös digin viikot tarkota aikaa hedelmöittymisestä? Eli jos se näyttää vaikka rv 2-3, niin suomalaisen laskutavan mukaan se meinaa oikeesti 4-5? Näin muistan jostain lukeneeni.
 
Ai et vaan 90, se on aika vähän kun ei kaikki välttämättä niin kirjoittele vaan haluaa vaan seurata keskusteluja. Kävin kattomassa just, et kesäkuisten 2016 -ryhmässä jäseniä on vähän yli 700. Et jos ette pääse tähän nyt perustettuun toukokuisten fb-ryhmään, ni varmaan joku muukin perustaa ryhmän, johon sit pääsee. Viimeks en ollu odotusaikana missään fb-ryhmässä ja liityin vasta vauvan syntymän jälkeen. Ite meinaan pysytellä ainakin nt-ultraan asti anonyyminä ja vaikka liittyisinkin fb-ryhmään, niin käyn kyllä näillä keskustelupalstoillakin.

Nyt menossa 7+3, oksentaa oon saanu muutamana aamuna, ja muuten kyl huonovointisuus on lähes kokopäiväistä. Onneks ei kuitenkaan niin pahana, et jaksaa touhuta 1v3kk esikoisen kanssa.
 
Mitä aiempien lapsien fb-ryhmistä oon oppinut, niin 90 on aika normaali määrä. Jossain vaiheessa kuopuksen vauvaryhmässä oli just useampi sata henkeä, se oli vähän salakavalasti kasvanut ja aktiivisia kirjoittelijoita olikin vaan ~50. Ihmiset oli sit - sillon kun ryhmä oli vielä pieni - jakanut hyvinkin henkilökohtaisia asioita itsestään ja kappas kun kohta siel olikin 150 muutakin vain lukemassa niitä juttuja. :eek:


Ainahan se vastuu on kirjoittajalla, että mitä itsestäsi jaat. Mutta ymmärrän kyllä että monelle mielyttävämpi on vähän pienempi ryhmä. :love:
 
Saa nähdä tipunko listalta :unsure: Eilen alkoi vuoto ja sitä tuli aika paljon. Oli sellaista punertavaa ja tänään näyttää jatkuvan mutta ihan ruskeana. Samaan aikaan eilen alkoi sellaiset menkkamaiset kipuilut. Ei mitään kovia kipuja kuitenkaan. Viikot ois nyt tasan 6+0. En tiiä oisko siitä ultrastakaan vielä hyötyä.

Eilen oli pahoinvointiakin enemmän kun aiemmin. Tosi etova olo koko päivän.

On tää stressaavaa... :unsure:
 
Mille viikoille te ootte varannu ton varhaisultran? Mulla on nyt reilut 5vko, aattelin et jos pari viikkoa oottelis ni ehkä sit vois mennä.
Sydän alkaa lyödä 6.vkolla niin 7.vkolla on jo kiva käydä ultrassa. Itte ajoitin 6+3 hetkeen ja siellä se sydän jyskytti ihan aikansa tahtiin. Harhaanjohdin lääkäriä vahingossa viikolla kun sanoin 7+3...Niin hän löysi ultrassa lisämillejä ja alkion ikäarvaukseksi 7+1 :D kyllä se meni nyt mönkään mut alkio on oikeassa paikassa ja elossa niin se oli ihan riittävä tieto :)

Eka neuvola onkin sit viikon päästä 9.vkon lopulla. Siitä vielä pitkät pari-kolme viikkoa ultraan. Onko tyyppi vielä hengissä? Vielä ei jaksa niin innostua kun km-riski on edelleen niin suuri ja voihan se olla vammanenkin. Töissä pitäisi ensi viikolla kertoa esimiehelle kun en pääse neuvolaan millään työajan ulkopuolella.
 
  • Tykkää
Reactions: ToukkaHaave87
Hei
Käytiin äsken varhaisultrassa. Luulin, että menossa on rv 6+3 mutta ultrassa selvisi että onkin vasta rv 5+?
Kaikki näytti olevan hyvin. Näkyi 2 raskauspussia, mutta kuulemma todennäköisesti toinen vaan kehittyy.
Mennään uudestaan parin viikon päästä, jospa silloin sykkeetkin kuuluisi
 
Täällä ruskeaa vuotoa tulee edelleen..tai no en tiiä voiko tuota vuodoksi edes sanoa, lähinnä pyyhkiessä jää paperiin. Kivut ei oo onneksi lisääntyneet. Sen verran kyllä hysteeriseksi tuo teki, että varasin jo ensi vkolle ultran. Jospa vaikka vuotamisen syy selviäisi. Mulla on kohdussa kaksi myoomaa ni en tiiä voiko nekin vaikuttaa (n)
 
Täällä ruskeaa vuotoa tulee edelleen..tai no en tiiä voiko tuota vuodoksi edes sanoa, lähinnä pyyhkiessä jää paperiin. Kivut ei oo onneksi lisääntyneet. Sen verran kyllä hysteeriseksi tuo teki, että varasin jo ensi vkolle ultran. Jospa vaikka vuotamisen syy selviäisi. Mulla on kohdussa kaksi myoomaa ni en tiiä voiko nekin vaikuttaa (n)
Voi höh. Toivotaan ettei olis mitään vakavaa. Yleisiähän noi vuodot kyl tosiaan on alkuraskaudesta.
 
Toivottavasti @Kiraffi ei ole mitään vakavaa!

Kylläpäs muuten tänään ollut sellanen mielialamyrsky et huhhuh, laitoin jo miehelle töihin viestiä et nyt on kyl päässä jotain vialla, en oo ikinä ollut näin vihanen ilman syytä. Ihan riittää et joku hengittää vieressä niin otsasuoni rupeaa sykkimään. :devil:
Sit toiseen hengenvetoon itkee kun nilkkasukka lähti jalasta kenkää pois ottaessa. :whistle:

Salillakin kävin parin viikon tauon jälkeen - en lisännyt painoja, enkä mitään normaalista poikkeavaa tehnyt, silti tuntui että oksu lentää ja silmissä mustuu jos treeniä jatkaa. :(
 
Mulla on alkanut nyt noi verenpaineet tosiaan laskea liian alas, eilen illalla oli heikko happi ja sydän jyski kurkussa --> paineet 98/57, nyt aamulla uudet mittaukset, kahvin ja suolaisen voileivän jälkeen 96/58... täytyy varmaan piipahtaa lekurissa tai soittaa neuvolaan, jos tämmönen jatkuu, normaalisti kuitenkin hiukan yli sata/70 jotain...

@Kiraffi tsemppiä ja toivotaan kaiken olevan ok! Meillä ultra tiistaina ja jännittää aika lailla, kun on ollut niin huonoja oloja..
 
onkos muita salilla käyviä ja/tai ratsastusta harrastavia? joku taisi kirjottaakin salilla käymisestä. itsellä ollut nyt vähän sellast heikkoo oloo ja aina ku on pitäny mennä salille tai tallille tai muuta nii ei ois huvittanu ja on tuntunu ettei jaksais, mut sit kuitenki paikan päällä menny hyvin ja olo ollu jälkeenpäin jopa paljon parempi ku ennen treeniä :)

meinasin ainaki ratsastella toistaseks, mutt pitää vähän kattoo millasil hepoil menee. ja salil meinasin kans toistaseks käydä ja aika lailla loppupuolelle saakka (jos pystyy) mut tietty liikkeitä pitää sit muutella yms.

mä taidan olla täällä varhasimmassa?!(y) vasta 4+2 meneillään. oireina lähinnä toi vähän heikohko olo ajoittai (normaalistiki verenpaine aina suht alhanen), saattaa olla paineet ja hb alhaalla ni ehkä siitä, tai sit mistä lie... mietin et jos neuvolan kautta pääsis vaik ravintoterapeutille, ku kuitenki tulee urheiltuu ja sit tää odotus ja viel kasvissyöjä pääosin, ni et sais koostettuu just sopivan ruokavalion. :)

onkohan vilkkaampi keskustelu alkanu siirtyy jo fb:n puolelle...(n)
ei huvittas ihan viel näin alussa sinnekään siirtyy, toisaalta ei tääkään o hyvä ku nääki keskustelut näkyy "kaikelle maailmalle", vaik nimimerkkien takana kirjotellaanki.. joillain palstoillahan on suljettuja ryhmiä jotka näkyy vaan kirjautuneille, sellane ois must paras :)

mitenkä muilla menee? :)
 
Katotaan kuin monelle jäin tänään kiinni. Äitini kanssa päiväreissussa sukulaisten luona siis. Aamusta meinas vähän heikko happi, mutta siitä onneks hengittelyllä selvittiin.
Pää tuntuu olevan niin jumissa jotenkin ettei oikein mitään järkevää tuu suusta ulos, liekö sekin raskausoire? Osaa varmaan vastata edes 1+1 laskuun enää. Esikoisestakin tuntu olevan vähän sama.
 

Yhteistyössä