Toukokuun toukat 2018 *syyskuussa*

Varovasti liityn joukkoon. Hailakkaa viivaa näytti testi eilen ja oireita näkyy olevan. Tänään oli pahoinvointia mm.
Kolmas lapsi olisi tulossa, jos kaikki hyvin sujuu. Keskenmenoa pelkään. Mahaa on tänään jomotellut välillä enemmänkin. Jomottelua on kyllä ollut kaikissa raskauksissa, joten eihän se välttämättä mitään tarkoita.

Tämä on siis 4.raskaus mulla. Poikien välissä oli yksi km. Ja viimeisin raskaus oli kaksosraskaus. Toinen meni heti alussa kesken ja toinen syntyi 11/16. Varsin pieni on siis kuopuskin vielä.

Listaan voi laittaa:
nemelia/ 3.lapsi/ 33v/ la 24.5/ kys
 
Viimeksi muokattu:
Tänään illalla olis alkuraskauden ultra, jännittää aika lailla ja miestä taitaa jännittää vielä enemmän :)

Mä oon jo toista kertaa saikulla, eilinen työpäivä meni ihan väkisin puurtamalla läpi, aamupala tuli kokonaisuudessaan töissä pönttöön ennen kuin päivä ehti alkaakaan.

Odotellessa että olot helpottaa. Välillä kauhea nälkä, esim klo 2 aamulla oli pakko mennä syömään, ja sitten uudellen herätessä jo perus oksetus. Yleensä se paha olo ja oksennus tulee pari-kolme tuntia ruuan jälkeen, nice!

Tyty79, 7+3
 
  • Tykkää
Reactions: ToukkaHaave87
Hyvinhän tännekin porukka kirjoittelee. :) mulla ei mitään uutta, huomenna poksuu viikot mutta muuten samaa samaa... Eka neuvola tosiaan vasta 17.10 kun oon ennen sitä Helsingissä koulussa taas. Ekasta ultrasta ei vielä tietoa, varmaan saan ajan sitten. :love: en malta odottaa! Vielä kuukausi :unsure:
Mini-n-n + minimuru 5+6
 
Täällä kans kaks kolme tuntia ruokaväli, muute tulee ihan kamala olo. Alkaa olla vaan ongelma löytää ruokia mitä voisin syödä, mulla jää muutenkin herkästi kammo ruokiin josta tullu jotain (esim. Viimesin ruoka ennen migreenikohtausta on pitkään bannissa) , joten nyt ku koko ajan ihan kaamea olo niin kaikki ruuat tuntuu siltä et ne aiheuttaa hirveää oloa - vaikka eihän se noiden ruokien vika ole. :D

28pv ois eka neuvola.
 
Tein tänään uuden testin päiväpissasta. Viiva oli vahvistunut. Edellisen testin tein aamupissasta. Yksi testi on vielä jemmassa. Ajattelin tehdä viikonloppuna sen.

Tänäänkin on ollut pientä kuvotusta. Ja vatsassa selkeästi "raskauden tunne". En osaa paremmin kuvailla. Erinäisiä tuntemuksia siis, jotka ovat tuttuja edellisistä raskauksista. :)

Tajuntaan on myös iskenyt, että jos kaikki menee hyvin loppuun asti, joudumme ostamaan uuden auton. Nykyiseen ei mitenkään mene kolmea turvaistuinta. Ja tuplatkin joutuu hankkimaan. Nyt meillä ei vielä sellaisia ole, vaikka kaksi pientä onkin. Isompi on niin reipas, että kävelee itse.

Nemelia rv 4+5
 
H5+0, tuntuu kuin olisi saavuttanut jotain suurempaakin :D Tänään ei onneks kipuja mutta pahoinvointi voimistuu. Saa nähdä milloin joutuu antaa sen suhteen periksi. Huomenna pitää mahdollisesti kertoo töissä esimiehelle, kun pitää mahdollisesti tarkastella mitä kaikkea saan töissä tehdä ja mitä olisi hyvä välttää. En kuitenkaan haluu tulla leimatuks, että huvikseen välttelen joitain hommia...
 
6+0 poks :love: ja tänään esikoisen 5v neuvola. Se nukkuu vielä ja itekin heräsin vasta 8. :D ihmeellistä. Ja yllätys yllätys taas sataa. Jännittää, mulla on perjantaina työhaastattelu. Pakko nyt jotain keksiä ku kyllästyttää tää keikkailu. Tuskin tuossa työssä viihtyisin kovin hyvin mut oispa ainakin äippäloman jälkeen jotain mihin palata. Ja kerkeis ennen äippälomaa päästä hyvin töihin kiinni.
 
Ihanaa että kaikki hyvin tyty79 :love:

Ens viikolla on uudelleen varhaisultra. Viime viikolla kun käytiin niin vauva olikin viikon odotettua pienempi. Jännittää :eek: ehkä sitten selviää paremmin ne todelliset viikot.

Raskaus ollut tähän asti lähes oireeton. Nyt mennään Rv 6+?
Kuukautiskierron ja menkkojen poisjäännin mukaan olisi nyt Rv 7 + 4 :sneaky:

Onko muilla kokemuksia, että laskettu aika olis muuttunu matkan varrella?
 
@Toukotoukka meillä kans meni uusintakierrokselle varhaisultra. Oli viikon vähemmä mitä oletus.

Kaipa tuo LA sit täsmentys siinä seuraavassa 12vko ultrassa, kun ei tuosta varhaisultraajasta mitää irti saanu.

Tänään vähän parempi päivä kuvotuksen kanssa, mutta päätä jomottaa sitten senkin edestä, ei kuitenkaan vielä ole yltynyt migreeniksi joten ei auta ku kärvistellä :|
 
Mä kävin tänään extempore varhaisultrassa, pieni siellä köllötteli ja sykekin näkyi. Oman arvion mukaan tänään ois ollut 6+0 mut lääkäri mittaili 6+5 ja katteli raskauskiekosta et pitäis kutinsa viimeisten menkkojen mukaan.

Neuvolankin varasin jo, on 2.10. Silloin viikkoja 8-9, vähän riippuu keneltä kysyy :)

Edelleen km:n pelko tosi voimakas ja kaikki pienetkin alavatsan tuntemukset säikäyttää. Toivotaan et nyt menee hyvin.
 
Täällä yritän kärvistellä epävarmuudessa vielä ensi viikkoon, jolloin eka ultra :unsure:. Aiemmista kokemuksista viisastuneena varaan neuvolan vasta sitten kun lääkäri on todistanut että asukas todella löytyy, elää ja sijaitsee oikeassa "osoitteessa".

Mäkään en aio liittyä Fb-ryhmään. En halua että sinne mun omalla nimellä kirjoittamista intiimeistä tiedoista, kuvista yms. tulee Facebookin omaisuutta :censored:.

Mulla on ollut aika oireetonta: vain vessassa ravaamista, jatkuvaa nälkää, mielialanvaihteluita ja satunnaista ällöä oloa on ollut. Siinä raskaudessa, josta syntyi ihan lapsikin mulla oli jo näillä viikoilla rajua aamupahoinvointia, joka alkoi aamu-kahdeksalta ja kesti nelisen tuntia. Nyt ei mitään sellaista. Outoa :cautious:.
 
Tänäänkin vähän pahoinvointia ollut. Pientä jomottelua mahassa. Ehkä siellä oikeasti joku on mukana. :) Ja toivon mukaan pysyy mukana.

Kuinka nopeasti sinne fb-ryhmään on päässyt? Tekisi mieli jo jakaa tuntemuksia muiden samassa vaiheessa olevien kanssa ihan aktiivisesti. :)

Nemelia rv 4+6
 
Tänään vähän helpompaa vatsakipujen suhteen, pahoinvointia on kyllä ollu taas kivasti. Eikä oikeen viittis tehdä kotona enää mitään järkevää. Ei väsytä mutta ku ei kiinnosta. :cautious: Okei, huomaa että mies on koko viikkoo poissa, tulee yksinään mökkihöperöks. Oisko muuten kokemuksia porukalla, mitä lastenvaunuja suosittelisitte? Siis hankintahan ajoittus ehkä jonnekin joulun tienoille mutta niissä on niin paljon selviteltävää, että oon ajatellut aloittaa aikaisin :D
 
Tänään iski aamupahoinvointi ihan tosissaan. Taapero herätti aamuviideltä ja jatkoi unia, mutta en itse saanut enää unta vaan jäin pyörimään sänkyyn pahoinvoivana. Mies toi aamupalaa sänkyyn ja kun sen sain kakisteltua alas ja sitten vielä levättyä niin sain itseni toimintakuntoon sen verran, että pääsin töihin. Nyt taas velloo vähän pahemmin ja skippasin (ei niin välttämättömän) palaverin kun pelkään, että joudun syöksymään vessaan. Mutustan suolakeksejä ja toivon, että lounaalla helpottaa kuten yleensä viime raskaudessa.
Mun vanhemmat tulee tänään meille yötä, saa nähdä paljastunko aamulla jos on yhtä paha tai vielä pahempi olo kuin tänään.

Onneksi tiedän ensimmäisestä raskaudesta, että tämä on luultavasti ohi viikkoon 10 mennessä. Ekassa raskaudessa hirvitti kun ei tiennyt kestääkö pari viikkoa vai koko raskauden.



5 + 3
 
Heippa kaikki!

Liityn tänne mukaan kirjoittelemaan, en halua myöskään Face-ryhmään varmaan missään vaiheessa :) Osa täältä onkin tuttuja jo tuolta Esikoisesta haaveilijat- ketjusta jota seurailin paljon yritysaikana mutta en koskaan (ehtinyt :whistle:) kirjoitella.

Nyt siis 7+ 1 ja ihan ihka ensimmäinen raskaus kyseessä, olo on pääosin luottavainen ja positiivinen :love: Ensi viikon keskiviikkona olisi varhaisultra sekä ensimmäinen neuvola, jännittää! Kiva kun täällä on jo muutamat ehtineet käydä ultrassa niin lukea noita viestejä sen jälkeen :barefoot: Ensin oltiin miehen kanssa sitä mieltä ettei mennä mihinkään varhaisultraan, mutta nämä ekat viikot on madelleet niin hitaasti, että ei millään jaksakaan odottaa sinne nt- ultraan saakka. Nytkin tuntuu että olisin ollut jo monta kuukautta raskaana :D

Oireet on olleet aika maltillisia, rinnat tuntuvat vähän herkemmiltä ja painavammilta, alavatsaa jomottelee hieman menkkamaisesti välillä ja pahaa oloa tulee ja menee pitkin päivää, onneksi kuitenkin pysyy kurissa tasaisella syömisellä. Ei siis ole ainakaan vielä tarvinnut halailla pönttöä. Urheilen myös aktiivisesti ja treeneissä huomaa että hengästyy helpommin ja jos tekee kovan sykettä nostavan treenin niin paha olo iskee kyllä, sen suhteen pitää siis himmailla. Painot sitä vastoin tuntuu nousevan yllättävän hyvin, liekö jotain raskaushormonien tuomaa lisäbuustia (y) Onko täällä muita jotka aikoo jatkaa urheiluharrastusta läpi raskauden?

Ollaan kerrottu ihan muutamille valikoiduille läheisille. Minä parhaalle ystävälleni, jolle kerroin myös yrityksestä ja sitten parille hyvälle työkaverille joita kuitenkin näkee joka päivä niin vaikea pitää salassa. Odotan kyllä kovasti sitä kun toivottavasti pääsee sitten kertomaan avoimesti! Toisaalta pitää myös muistaa nauttia tästäkin hetkestä :p
 
Ei ole päässyt face ryhmään, kun ei ole @pillipöllö ollut täällä kun viimeksi, joskus 9.9... olisihan se kiva, jos vielä kävisi katsomassa halukkaat läpi :) , en minäkään heti halunnut liittyä mutta nyt kun on jo raskaus edennyt, niin voisin liittyäkin.

Mulla pahoinvointi vähentynyt, muutamia päiviä ollut jo ilman huonoa oloa.. toivottavasti jääkin pois kokonaan. Nyt mennään 7+5 ja eka neuvola viikon päästä.
 
Mä kyllä aion jatkaa treenaamista heti kun saan lääkäriltä sydämen puolesta luvan. Menee kyllä talveen jos lupa edes heltiää. Mitään toimenpiteitä kun ei pystytä mulle tehdä nyt kun oon raskaana. Täällä ollut hyvä aamu tänään mutta aamupala ei vain maistu, ei sitten mikään. Väsymystä on.

Mini-n-n + minimuru 6+1 :love:
 
Mä kerroin tänään töissä esimiehelle raskaudesta. Se itse asiassa tiesi jo että tällaista on suunnitelmissa ja kiitti, että saa tiedon näin aikaisin. Helpotti itsellekin, että töissä nyt joku tietää. Hain taas pari raskaustestii, kun en oikein edelleenkään meinaa uskoa, että oon näin onnekas :love:
 
Meille ei taidakaan tulla toukokuun toukkaa, mulla alkoi juuri vuoto. Ihan punaista, eikä mitään ruskeaa pikkutuhrua. Jotenkin oli jo tuuduttautunut siihen, että pahoinvoivilla olisi vähemmän keskenmenoja. Toisaalta tää tuntuikin liian helpolta ollakseen totta kun esikoista odotettiin niin kauan. Aika perseestä kärsiä raskauspahoinvoinnista jollei ole raskaana. Ja meillä on hitti vieraitakin koko viikonlopun niin ei voi rauhassa itkeä. Toisaalta ehkä saa muuta ajateltavaa. Onneksi on tuo yksi ihana pieni, niin ei tunnu niin hirveältä.
 

Yhteistyössä