¤¤¤ToukokuunToivotut¤¤¤2011¤¤¤e lokuussa¤¤¤

Yritin tossa päivällä itsekki tehdä uutta pinoa toukokuisille mutta en osannut laittaa kuvia ym. listaan
Katselin tuolta muiden kuukausien kohdilta mitä listassa vois olla, synnytyssairaala oli myös merkattu ja sitten oli listan lopussa kaikkien suomen synnäreiden lyhenteiden selostukset. Mut ku ei oikeen osaa vielä käyttää tätä juttua ni ei saanu listaakaan aikaseksi=) Sitä ku on vähän tumpelo näitten juttujen kans.
 
Yaden, kiitti ihan sikana!!!!

Mäkään en oikeen osaa tätä uutta käyttää ja tää jotain hidasteleeki. Eli pinoa vois tehä ja päivittää sit joku osaava. Jos vapaaehtoisia ei löydy niin enköhän mä tästä sitten itse pinon väsää. Mä oon ihan pihalla tästä uudesta palstasta. ÄITIx4, miten meil voi olla sama LA vai oonx tyhmä vaan :ashamed:
 
Voisin kans huhuilla varovasti tänne :wave:

Mul ois näillä näkymin LA 29.4.11, mut esikoinen meni reippaasti yli, että ehkä ennemmin tänne sitten.. Ja toinen siis kyseessä. Jotenkin vaan paljo lievempiä oireita kun ekasta :confused:

Enpä kyllä itekään osaa listoja tehdä, tai koskaan tehnyt, mutta mutta.. Jos tänne ilmestyis muitakin kohta.
 
Viimeksi muokattu:
Tänne kai sitä pitää sitten kirjaantua :) Plussasin 26.8. ja LA ois oviksen mukaan 2.5., kierron mukaan 27.4. ja 2. odotellaan. Nyt jännittää jotenki paljon enemmän kuin tuon ykkösen kanssa. Ykköstä odottelin jo viikolla 7 kun vasta tajusin olevani raskaana :saint: Ykkönen on tyttö 09/09 elikkäs 1v9kk tulee suunnilleen lapsille ikäeroa. Itse olen jo muutaman vuoden päälle 30v ;)
 
Ihanasti on toukouisia jo tullut :wave: moi kaikille.

Mulla esikoinen on 11/08 poika ja itellä ikää vielä hetken 24, helsingissä asustellaan.

Mua jännittää ja pelottaa ja hirvittää tää raskaus ihan tolkuttomasti, esikoisesta olin kokoajan vaan onnessani ja innoissani ja huumassa. Nyt mietin, että miten pärjään 2 kanssa kun mies yöt töissä... ja miten selvitän mustasukkaisuudet jne. Kun itellä ei ole sisaruksia edes. Ja kaksiossa kun asutaan niin heräileekö esikoinen kanssa sitten öisin... ääk... HEH. Ai mikä paniikki. Ja synnytyskin oli niin järkyä, et rupee heikottaa jo ajatuskin siitä. Ja tää jotain tökki äsken eli en voinu kirjottaa. Nyt uusiks, eli kiekon mukaan mulla ois LA 4.5 ja muiden laskurien mukaan sitte 5.5. Ens viikol on jo eka neuvola niin kaipa saan selvyyden sitten, että kumpi on oikein. Mutta kiekon mukaan ois nytten rv.4+2
 
Hei kaikki.
Tatskattu toi LA ton yhen laskurin mukaan 5.5 koska siinä pitää laittaa se kiertoki, joka mulla 25. Mut toiset näyttää 8.5 ja kiekko tais olla 11.5, et tosta LA:sta vasta varma tieto sitten ku pääsee ultraan=) Mulla toi kierto heitelly aikas paljon viime aikoina, ni otin siitä keskiarvon ja se oli 25.
 
Viime yönä ja tänään tuli ekat ällötyskohtaukset.. mut ei oikein muuta.. unettomuutta.. väsymystä.. onkos muilla mitään jo? LA siis 29.4. menkkojen ja oviksen mukaan. Eli ensimmäinen poks 5+0 tänään. CB:n digitaalinen näytti kyllä vähemmän viikkoja mitä ajattelin, mutta silloin kyllä just viikot vaihtui. Vielä yks jemmassa ja vois sunnuntaina taas testailla. Voi kunpa sais loputkin poksut!

Ite oon vielä 24 ja esikoinen 07/09, ikäeroa tulis siis jotakuinkin 1v10kk. Vähän jänskättää sekin.. Ainii ja mekin asutaan kaksiossa, joko toistaiseks tai sitten pidempään.
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin voisin ilmoittautua mukaan. Lapsia ennestään 4 eli viides olisi tuloillaan ja plussan sain 4 päivää sitten. Varmistin tänään digitestillä, kun oli keskenmeno juuri ennen tätä plussausta eli menkkoja ei ole ollut keskenmenon jälkeen välissä ollenkaan.La sitten vähän myöhemmin kun siitä tarkempaa tietoa. :) Varovaisin ja pelonsekaisin mielin liikkeellä, kun takana 2keskenmenoa.
 
Ehkä miekii varovasti uskallan tänne ilmottautua... :) Eli tänää kp 26/26 todella vahva plussa, tosin ekan plussan tein jo kp 24/26 dpo 10 digitestillä :) Meille pikkukakkonen tulossa, esikoistyttö kohta 1,5v. LA ois 8.5 :heart: Itse olen 24 vuotias, kotiäiti. Mies alotti armeijan heinäkuussa, joten minulle tulossa piiiiiitkä talvi :D
 
Moi kaikille:wave:

Eka viikkopoksu :heart:

Mä en oikeestaan tiiä mun kierron pituutta... ni tein kiekolla :ashamed: Kierto on n.29-30päivää et sen mukaan se LA ois 5.5, mut elelen ton kiekon mukaan nyt, kunnes neuvolassa saan LA:n. Viimeistäänhän tuo LA sitte muuttuu ultrassa, mut sehän muuttuu vasta jos heittoa sikiön koossa on yli 14vrk.

Mulla on alavatsatuntemuksia vähänväliä ja alaselkävihlaisuja. Tissit kipeet. Pahoinvointikohtauksia ei ole toistaiseksi plussan jälkeen tullut, ennen sitä kyllä tuli. Ja ikäeroa tulis sitte 2v.7kk suunnilleen näille lapsosille. Nyt tuo esikko kutsuu... muumit on niin pelottava, et haluu äidin sohvalle XD

tatskattu & pro 4+3
 
Viimeksi muokattu:
Tatskattu: Aluksihhan se esikoinen saattaa tosiaan heräillä vauvan itkuun, mutta tottuu kyllä nopeaan ja heräilyt jää pois. Itsellä siis lapset: vanhin 5 vuotta kun vauva syntyy ja lapsia 5. Ja hyvin pärjätään vaikka mies paljon poissa työntakia myös öitä ja pitempiä jaksoja. Eikä mies kyllä kotona olessakaan herää jos joku yöllä heräilee. Alun 3ekka viikkoo on pahimmat jos on mustasukkaisuutta.Mutta kun muistaa ottaa esikon mukaan vauvan hoitoon ja antaa esikolle myös niitä omia satutuokioita niin hyvin teillä hommat lutviutuu. :)
 
meillä ei oo mies öitä kotona, ku se on töissä ja päivät se nukkuu... eli se voi auttaa vaan pidemmillä vapailla. Yritän tässä just kouluttaa tätä esikkoa nukkumaan pinnasängyssä päikkäreitä ja valitusta ja huutoa ja kaikkea siltä väliltä kuuluu... plaah, mustahan tulee hermoraunio :headwall:
 
Nyt minäkin pääsen tänne :heart: Eka plussa herkällä 25.8. ja normaalilla testillä 27.8. Yhtään ainutta ovista en havainnut ennen tätä tapausta (9kk yritystä oisi tullut) ja nyt se näköjään oli oikeasti, mulla ei nimittäin ole ovulaatiota kuin pari kertaa vuodessa... Ja PIKKUKAKKONEN tännekin olisi tulossa :heart: Meidän esikoinen on 1v1kk, joten ihan sopiva ikäero tulisi... LA olisi Vau.fi:n mukaan 7.5. :)

Hassua kun joskus talvella sanoin miehelle että kaikista ihanteellisin aika olisi saada vauva keväällä! :)

Nöösi Meilläkin on lapsi 07/09, tämä olisi nyt toinen ja asutaan kaksiossa :D Aika samat meiningit meillä! :)

Oireita : Katkonaiset yöunet(?), haistan kaiken, tuskanhikeä pukkaa ja itken mitä ihmeellisemmille asioille :D Mutta mitään jatkuvia oireita ei ole.

Mulla on sellainen pulma vaan tässä, että pitäisi osata lopettaa tupakointi ja sitä haluan todellakin! Mut nuo plussat tuntui niin oudoille ja kaukaisille, niin en osannut vaan lopettaa siihen paikkaan :( Nyt mietin pääni puhki, miten ja milloin lopetan. Kerrasta poikki vai pikku-hiljaa?? Soittelen ensi viikolla neuvolaan ja otan asian puheeksi, olen nimittäin riippuvaisimmasta päästä ja tupakkalakkoja 7vuoden aikana on tasan nolla :ashamed:
 
minäkin voin nyt ilmoittautua:D eli plussasin tänään (pitkä kierto 33-34) ja laskurin mukaan 7.5 LA. Pikkukakkonen tännekkin.. esikoinen jo 2,5:) eli mulla pitäis olla 4+1 ton laskurin mukaan..
"Tatskattu": mites sulla jo ens viikolla eka neuvola? miten aikasin sinne pääsee:)?
 
¤¤¤Toukokuun Toivotut2011¤¤¤elokuussa




Nimimerkki--Monesko lapsi--Laskettuaika--Synnäri

Nöösi----2.----29.4.2011----?
Sihistin----2.----2.5.2011----OYS
riikka086----2.----3.5.2011----?
wabisabi----1.----3.5.2011----?
äiti x4----5.----5.5.2011----LKS
sirpaleina----2.----7.5.2011----?
mee86----2.----7.5.2011----Kät
Tuuli71----1.----7.5.2011----?
zikiziki----2.----8.5.2011----EKKS
valdemaria----2.----9.5.2011----KYS
katinkas----5.----?----OYS











Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus
 
Viimeksi muokattu:
Sain kuin sainkin tehtyä meille jonkinlaisen listan. Ihan kivasti on jo toukokuisia, mutta sekaan mahtuu vielä=) Minä voin vaikka päivitellä tuota listaa aina tarvittaessa ja vaikka aloittaa joka kuun alussa uuden pinon ni saadan lista ensimmäiseksi, vai mitä mieltä muut ovat??

Mites muilla on menny? Onko ilmaantunut uusia oireita?

Itsellä on edelleen kauhea väsymys, rinnat arat, vessassa saa juosta yhtenään ja pikku hiljaa tuo etova oloki alkaa ilmaantuu mut jos se on näin lievää koko tän alkuraskauden ni hyvä ois:) huimaustakin on aina välillä, mut seki varmaan johtuu tosta huonosta olosta ainakin osittain.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille toukokuisille:heart:
 
äiti x4 hei toihan oli mukava, että pinon väsäsit! =) Ja porukkaakin on jo, lisää odotellessa siis.. Mulle ainakin käy, että päivität, ei mitään ongelmaa.

sirpaleina näköjään aika samanlainen meininki :D Toivottavasti saat tohon tupakka-asiaan apua, ite lopetin muutama kuukausi ennen ku esikoinen ilmotti tulostaan, että se kävi helpommin. Mies kyllä polttaa vielä, sortu taas uudestaan. Se ei oo niin mustavalkosta kaikille.

Oireita.. on/off-väsymys, vessassa juokseminen, lieviä masupolttoja.. Vähän mietityttää milloin pahaolo tulee ja kuinka pahana, esikoisesta kesti viikon enkä pönttöä halannu kertaakaan. Sittenku on toi pieni nyt tossa ja häntä pitäis huomioida.. no katellaan.

-Nöösi ja murmeli 5+3

Muoks.. Synnäri unohtu laittaa, se tulis olemaan EKKS.
 
Viimeksi muokattu:
moi kaikki!
ihanan paljon meitä jo on=)
mulla toi synnäri on Kät.
oireet: mahassa polttelee vähän joka puolelta ja pikkusen alkaa pahoinvointia tulla mutta vain hetkellisesti. Ruokahalu on totaalisesti kadonnut, onko muilla tämmöistä? havahdun aina välillä että olen unohtanut kokonaan syödä, vaan kokkailen miehelle ja lapselle mutta en jaksa itse syödä mitään:( ja siitä luulisin että toi lievä pahoinvointi johtuukin..
neuvola varattu ja olis siis 21.9:eek:

minä ja masuasukki 4+2 (luulisin)
 
Moi kaikille!
Mäkin voisin tänne sitten varmaan ilmoittautua, kun pari päivää sitten plussasin ja laskurin mukaan LA. 3.5. Meille olisis kanssa pikkukakkonen tulossa. Esikoispoika on 2vuotta ja 2kk ja itellä on ikää 24 vuotta.
Mullakin alkaa jo vähän pahoinvointia olla, kun ruoka ei oikein maita, mutta vielä hetkellisesti kuitenkin.
Neuvola on varattu ja se olis 24.9
 

Yhteistyössä