Toukotenavat 2017 <3 Helmikuu

Tervetuloa kirjoittelemaan kaikki toukovauvaa odottavat!



Jos haluat listoille, ilmoitathan tietosi punaisella;


(laskettu aika / nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala/tyttölupaus/poikalupaus tai ajatus sukupuolesta) :)


ODOTTAJAT:
29.4 /Mikayla / 4. lapsi/tyttölupaus
29.4. / Jammaillen / 26 / toinen / tyks
1.5./NancyC/34/toinen/?
1.5. / Shagrathina / 28v / 2. lapsi / KOS/tyttölupaus
2.5. / Viivitys/ 35 / 1. / HUS/tyttölupaus
3.5./Kastehelmi_/26v./toinen/ps tai hys/poikalupaus
3.5./Vauveli vanhalle/37/1. lapsi
4.5/hanna/22/ 1 lapsi/ tays/poikalupaus
4.5. / Adessaa / 22v / 1.lapsi / TYKS
4.5/Elsaalviina/26v/3. lapsi/PKKS
4.5/kolmonen*/3.lapsi/k-sks/poikalupaus
5.5 /Maya123 /31/1.lapsi
5.5/ panikoija87 / 29v/ 2.lapsi/ K-pks/poikaolo
6.5 /susetten/23v/1.lapsi/Seks/poikalupaus
6.5. / Sulkava_ / 26 / toinen / Tays/poikaolo
6.5 / forester/ 38v/ 1./ehkä pkks/poikalupaus
6.5/reetta88/27v/1.lapsi/TAYS
6.5 / Jupsis81 / 35v/ 3. Lapsi /TAYS/tyttölupaus
7.5 /UmmIman/31/2.lapsi/Vaasa
8.5 / Angel25/ 28v/ 2.lapsi /Tyks
8.5 /pupumama/27/2. lapsi/ TAYS/tyttölupaus
8.5./neppu123/21/1.lapsi/PKKS
8.5./StiinaM /40/ 2. /nkl )
9.5 /heidi281/1.lapsi/HUS
10.5/zinna85/31v/2 lapsi/hus.
10.5/Jenttuliini/26/1.lapsi/satks
11.5 /emmiliaa:_ /24/3.lapsi / Seks
11.5. /Sara G / 31 / neljäs /NKL/poikalupaus
11.5/Amore/29/2. Lapsi
12.5 / danissa1 / 29v/ 1.lapsi /HYS
12.5/Sandelinos/27/ensimmäinen/phks/poikalupaus
13.5/Reuna/ ensimmäinen/ 30v/ Tyks/
13.5./kkaatti/23/toinen lapsi/KYS
15.5/Rai-da/29v./7.lapsi/K-PKS/poikalupaus
16.5/daalia82/33v./1.lapsi/tyttölupaus
16.5/Amelia/1.lapsi/HUS/poikalupaus
16.5./Hamunen/31/kolmas ja neljäs/kättäri
16.5. / Josjdnd / 29 / 1. / oys/tyttölupaus
16.5./niipe/2.lapsi
16.5. Pitayah / 31v / 1. lapsi / tyttölupaus
17.5 / tinz_l / 24 / 1.lapsi
17.5./Leenulainen/33/2.lapsi/Hus/poikalupaus
18.5./Qia/29/1.lapsi/K-SKS/tyttölupaus
19.5./Albela/38/2/TYKS
20.5./joavi/27v/1.lapsi
20.5 ironmom / 38 / toinen / NKL /tyttölupaus
21.5. / Saapuska /22 / 1.lapsi / OYS/poikalupaus
21.5/pätkis123/3.lapsi/KSKS
21.5 / Mikado / 36 / 1. lapsi
22.5/ Terttuliini /27/ensimmäinen lapsi /
22.5 /Babies/ 32v/ 2.lapsi/poikalupaus
22.5./Pähkinäpuu/29/2.lapsi/OYS
23.5/Maria82/3.lapsi/KOS
23.5./8YW/3. lapsi/35v/poikaolo
23.5./Elnis/2.lapsi
24.5./Cattibrie/29/eka/PHKS
25.5/Helmiina78/5. lapsi/satks/tyttölupaus
25.5 / Liinu_ / 30v / 1. Lapsi
25.5/HooKoo-82/34v/8. lapsi/KYS/poikalupaus
25.5 / NM81 / 35 / toinen / Jorvi /poikalupaus
27.5./ kirsikka90/ 26/ 2.lapsi/ LKS
27.5./Spukka/24/esikoinen/KYS/poikalupaus
27.5/ outski/ 23v/ 1.lapsi/ KYS
27.5/Punaviini/27v./3.lapsi/K-PKS/poikaolo
28.5 / Zeero / 23 / esikoinen
28.5/Pallomahatar/HUS
28.5/PetraH/26/esikoinen/TYKS
29.5 / Miitt21 / 25v / 3.lapsi / LKS
29.5. kaz/31/PKKS/3. lapsi
29.5/deseo/25/toinen
30.5/Mimi85/31v/3.lapsi/Oys
30.5/Milliaani/34/3.lapsi/Tays


MENETYKSEN KOHDANNEET<3 :
EtanaLilli
mommy76
Supermario
Tytti2017
muttakun (enkelityttö <3)
 
Viimeksi muokattu:
En oikein ymmärtänyt mitä tarkoitit Momx4. Kyllä tänne ovat kaikki tervetulleita, tulee sitten koska vaan. Pahoittelut jos koit jääneesi ulkopuoliseksi. Toki sinut poistan kun niin halusit, mutta olet tervetullut takaisin jos jossain kohtaa siltä tuntuu.

Täällä on kärsitty taas hyvänlaatuisesta asentohuimauksesta, mutta nyt näyttää elämä taas valoisammalta (y). Täytyy vain jatkaa asentohoitoa niin eiköhän se taas siitä. Siispä pahoittelut hiljaisuudesta.

Eilen tuli käytyä taas lastenkirppiksellä :ninja:. Ehkä vaan jotain neljä vaatetta tarttui mukaan, plus sitten Lidlistä tehdyt löydöt :rolleyes:. Aika ihania oli noi Lidlin vaatteet! Äkkiä vaan loppuivat nuo pienet koot kun olin siellä aamulla jo kymmenen aikaan ja melkein viimeiset nappasin mukaan. Sitä haalaria en enää saanut kun oli kaikki pienet valkoiset jo menneet... Taisi olla liikkeellä muitakin, jotka eivät tiedä sukupuolta ;). Tai onhan toki valkoinen muutenkin kiva. Ja ostin Lidlistä myös sen kosteussuojan, on varmaan kesällä aika loistava yöllä tuossa rintojen alla niin ei ole koko sänky maidossa (y) :p:cool:

Ostin kirpparilta MamEco- merkkisen kantoliinan, on siis trikooliina hampulla? Ei kuulemma pitäisi olla ihan niin kuuma kesävauvalla kun ihan perus trikooliina... Tiedä sitten. Huomasin vasta kotona että niissä on koot, ja me ollaan miehen kanssa L-kokoisia ja tuo on S... Mutta pikaisella sidonnalla mitta taitaa riittää (jopa tämän mahan kanssa:LOL:). On meillä Manduca myös ja yksi toinenkin kantoliina :D. Jotain kantovälinettä kyllä suosittelen niin saa kädet vapaiksi.

Äitiyspakkauksen tilasin loppuviikosta, pitäisi vielä muut hakemukset täyttää. Plaah! Miten tuo muka on aina se kiireisin :p

Lantionpohjanlihaksia ei ole tullut jumpattua tässäkään raskaudessa. En kyllä ole esikoisenkaan jälkeen huomannut niissä muutosta, mutta jospa yrittäisi kuitenkin ryhdistäytyä. Tuo muistuttelu oli hyvä idea! (y). Nyt naiset jumpalle :ROFLMAO:

Voikaahan paksusti ja mukavaa kuun vaihdetta :)

Sulkava_ ja masukki 26+3 :love:
 
Viimeksi muokattu:
Moikka! Sinne vierähti jo Tammikuukin, ihab hurjaa kun viikot vaan vierii ja pian on jo se kauan odotettu ihana Toukokuu!
Kiitos miljoonasti tosta keskustelusta laantionpohjan lihasten treenaamisesta! Oikeesti oon niin laiminlyönyt niitä aina, kun ei mitään oiretta ollut, mut nyt tuntuu siltä et tästä raskaudesta ei selvitä niitä treenaamatta. Ja oikeastaan tässä lueskellut netistä geishakuulista, kaverit suositteli raskauden jälkeiseen aikaan niitä. Ja vaikuttaa kyl kokeilun arvoiselta! Mut taas runsauden pula iski ja valinnan vaikeus et en vielä tilannut.

Mä oon myös mielenkiinnolla seurannut tota kantoliina asiaa. Meil esikoinen kävi kerran liinassa ja huuti niin lujaa et mun into lopahti siihen. Sit myöhemmin jotain kamalaa (hartiat kamalan kipeenä) kantoreppua käytettiin monien huutoharjoitusten jälkeen onnistunesti. Mut nyt aattelin jos yrittäs paremmalla sinnikkyydellä sitä liinaa, kun niin paljon sitä kehutaan! Pitäs vaan löytää ne parhaat vinkit kuinka sitä käytetään!

Mul oli sokerirasitus ja litkun sai pysymään sisällä vaik yritti jo lopussa tulla ulos kun varmaa niin nälkä alko oleen.. Nyt vaan toivotaan et arvot olis hyvät ja ei tartteis alkaa syömisiään vahtaamaan!

Mut voikaa hyvin! Pitäs yrittää nukkua jo mut pikkunen heräsi justiinsa et pitää hetki fiilistellä potkuja!
Voikaa hyvin
Leenulainen 25+0
 
Huomenta! Ja hyvää helmikuuta, on tämä uskomatonta miten tammikuu vierähti niin nopeasti.
@Leenulainen vaatii totuttelua niin äidille kuin vauvallekin se liinailu. Oon näin kuullut, miulakaan ei kokemusta kantoliinailusta hirveämmin ole. Joitakin kertoja esikkoa ja kuopusta kannellut, mutta taas yritän jos vähän enempi sais kannettua tätä toukokuista, kätevää se kyllä olisi. (y)
Ah miten on jotenkin niin ihanaa kun ei kovia pakkasia ole ollu, pääsee mukavasti lasten kans ulkona olemaan ilman että joka paikka jäätyy heti. Ja muutenkin, kesää kohti mennään! :love:
Hyvää vointia kaikille <3
Elsaalviina ja vaavi 26+6
 
Ei ole itselläni kokemusta kantopussista, mutta jotenkin ei omaan silmään ainakaan vaikuta ihan niin ergonomiselta... Rengasliinahan on vähän samantapainen. Liinan puolesta kyllä liputan :) Mut jos ei sidontojen opettelu innosta niin kantoreppu! Meillä on Tula ollut kovassa käytössä, ihan pienestä asti kun siihen saa myös sen vauvatuen. Mieskin sillä innostui kantamaan ja on kantanutkin tosi paljon. Ja edelleen kannetaan tota meidän esikoista 1v8kk. :) Tai minä en nyt enää raskaana sillä pysty kantamaan mutta mies kyllä.

Sulkava, toivottavasti selvisit koetuksesta ja saat hyviä tuloksia huomenna :) Taas yksi positiivinen puoli diabeteksessa kun ei tarvi kärsiä sokerirasituksesta :p Kauhukertomuksia aina siitä kuulee.

Huomasitteko että ens syksynä alkaa taas toisenlaiset äidit ja sinne haetaan nyt odottajia joille syntyy lapsi huhti-heinäkuussa 2017? :p Että nyt kaikki sit vaan hakemaan mukaan!

Pupumama ja Pottu 26+2
 
Hei vaan ja hyvää helmikuuta kaikille! Täällä on menty niin kovassa kiireessä että ei oo jäänyt aikaa kirjoitteluun. Opintoja ja töitä riittää, ja kaiken huipuks vielä muutettiin ja nyt on kaikki laittamatta paikoilleen. Odotellaan vielä josko vuokranantaja suostuis vähäb remppauttaan tätä asuntoo, olikin huonommassa kunnossa kuin tajusin etukäteen. :mad:
Kaiken keskellä vauvajutut on siis jääneet vähemmälle, vaikka kyllä me pienen kanssa pidetään päivittäin sellasia yhteisiä juttu-/laulutuokioita ja pyritään vähän joogamaan ym. :love:
Apua mulla on huomenna sokerirasitus ja näin etukäteen jo aateltuna toi paasto tekee pahaa. En mä voi oll niin pitkään ilman ruokaa! :D Toivotaan ettei vielä sen paastotuskan päälle tuu mitään hälyyttäviä arvoja.
Hei kantoliinoista tietävät, onko mielessä mitään hyvää merkkiä jolta löytyis kesävauvalle ja sen äidille sopiva hiostamaton ja hengittävä kantoliina?
 
Täällä kans sokerirasituskohtalotoveri! Odotusaulassa alkoi niin kovasti pimenemään päässä, että kärräsivät mut vuodepaikalle. On tääkin. Nyt kun saa olla pitkällään, niin ei huolta huomisesta. Varoittelivat vaan, ettei saa nukahtaa eikä oksentaa, mut ei oo sellanen olo, että ois vaarana. Huimaa vaan hulluna. Ai että tekis mieli popsia jo toi voileipä laukusta! Kyllä en pysty tällaisia paastoja vetämään! Ja hyh, kun oli vattulitku kaameeta! Mut viime keväänä oisin antanut mitä vaan, että oisin tässä pisteessä -joten on tää kaiken tän arvoista. ❤.
 
Sitteristä Haluisin tälle toiselle nyt sen BabyBjörnin sitterin ja oonkin sitä kyttäilly tori.fi:stä. Itse koen sen hyvänä kun meillä on koirakin että jos vauva on lattialla niin pitää koko ajan vahtia. Aion kyllä pitää paljon lattialla, mutta välillä helpotusta tuomaan saa olla sitterissä.

Nukkumisesta Esikoinen nukku mun kanssa perhepedissä. Ei olla miehen kanssa vuosiin nukuttu samassa huoneessa kuorsauksen takia. Ja tosiaan esikoinen nukkuki mun kainalossa sitte vissiin 2-vuotiaaksi saakka. Tuli olkapää melko kipeeksi loppujen lopuksi (n) Tämä uusin tulokas saa nukkua sivuvaunussa unipesässä.

Kertoisitteko kokemuksia kantamisesta, minkä kantovälineen olette todennu hyväksi? Ostin esikoisen aikaan Manducan mikä ei sopinu mulle ollenkaan. Tulasta olen kuullu paljon hyvää, mutta en haluaisi ostaa sitä jos ei taas sovikkaan. Ne maksaa käytettynäkin satasen verran o_O Liinan kanssa kantaminen kiinnostaa, mutta miten opin sitomaan? Täällä ei ole kantovälinelainaamoa tms. Jotain keskusteluahan ootte jo käynykkin asiasta :)

Meillä täällä muuten aika tasasta. Välillä ahdistaa kovastikin ja se ahdistaa :unsure: Ei ole ollenkaan luonteenomaista mulle tälläset tunteet, mutta oletan että hormoonit tekee sen. Jospa äippälomalla helpottais viimeistään kun ei tarvi työasioita miettiä ja stressata sitä kun on niin väsyny aina.

Babies 24 + 3
 
Facebookissa on sellainen ryhmä kuin Kantoliinat ja kantoreput -kysy ja keskustele. Sieltä voi kysyä mitä vaan maan ja taivaan väliltä kantamisesta ja saa vinkkejä ja neuvoja esim. kantoliinan valitsemiseen tai sidonnoissa. Sitten sellainen ryhmä kuin Kantovälinekirppis. Sieltä voi ostaa liinoja ja reppuja joita muut myy käytettyinä. Kudotut liinat on yleensä tosiaan parempia käytettyinä kun ne on pehmentyneet ja "kesyyntyneet". Trikooliinat on parempia uutena. Merkkejä on niin monia, että vaikea sanoa yhtä, mutta perus puuvillainen on yleensä aina hyvä ja luotettava, mittana 6 sopii lähes kaikille useampaan sidontaan. Vastasyntyneelle kannattaa valita ohut ja pehmeä liina. Tämmöisiä ovat esim. bambua sisältävät liinat tai käytetty puuvilla. Monet sanoo Ellevill-merkkisten liinojen olevan ihania pikkuvauvaliinoja. Mutta on niitä paljon muitakin. Tuosta facen kirppiksestä kun kysyy, laittaa ostoilmoituksen, niin siellä on paljon asiaan omistautuneita ihmisiä jotka osaa ehdottaa sopivaa liinaa. Tai toki reppua myös! Vastasyntyneelle kehuttu reppu on mm. Fidella Fusion, johon ei tarvi erillistä vauvatukea ja on pehmeä. Uutena se löytyy esim. Ipanaiselta: https://www.ipanainen.fi/tuote/fidella-fusion-kantoreppu/ jossa on myös liinoja uutena.
 
  • Tykkää
Reactions: Sulkava_ ja Maya123
Kantsii liittyä Facebookissa ryhmään "Kantovälinekirppis" :) Sieltä löytyy tosi hyvin ja voi vaikka tehdä oman ilmoituksen, niin yleensä nää harrastajat osaa tarjota hyvin sopivia liinoja kyllä. Ja käytettynä ostettu usei helpompi varsinkin aloittelijalle kun on vähän jo kesyyntynyt :) Trikoinen liina menee hyvin jo vastasyntyneelle, mutta ne on kyllä aika hiostavia varsinkin näin kevät/kesävauvan kanssa, eikä ole pitkäikäinen. Ei sillä merkillä välttämättä ole niin väliä, siis on monia hyviä merkkejä, ennemmin siihen valintaan sit niissä kudotuissa merkkaa materiaalit, pituus, väri... :)

Mä voin kyllä tota Tulaa kovasti suositella, mutta sepä niissä just on että kaikille ei välttämättä sovi sama kuin toiselle. :) Kudottu liina on ihan hyvä hankinta ja kyllä ne perussidonnat ainakin äkkiä oppii kun vaan vähän malttaa harjoitella. Trikoisella nyt on tietty helppo ihan vastasyntyneen kanssa mun mielestä treenata.
 
  • Tykkää
Reactions: Maya123
Jee mun sokeriarvot oli kunnossa! (y). Olin ihan varma että hälyttää, enkä meinannut edes uskaltaa soittaa. Ja helpotuksen itkuhan siinä tuli kun kuuli tulokset :rolleyes:. Lähinnä olisi huolestuttanut jos sokeriarvot eivät olisi pysyneet kurissa yrittämisestä huolimatta, että mitä vaikuttaa vauvaan... Onneksi ei tarvitse sitä miettiä :). Terveellisesti pitää yrittää syödä tietysti nytkin.

Tulan kokeileminen kiinnostaa kyllä myös tuon Manducan lisäksi. Pitää miettiä, olen kuullut siitä paljon hyvää. Ja jos sen käytettynä ostaa eikä tykkääkään, niin saahan sen myytyä eteenpäin käytännössä samaan hintaan (y)
Babies, netistä löytyy kyllä ihan hyviä videoita kantoliinan sitomiseen. Ihan varmasti onnistuu perussidonnat pienen harjoittelun jälkeen. Ja täälläkin mieli on jostain syystä usein aika syvissä vesissä... Mutta kai ne on nämä hormoonit, tsemppiä sinnekin <3

Onneksi Pitayah nyt on sinullakin tuo sokerirasitus ohi. Hyvä että sait makuupaikan, ei tuo paastoaminen kyllä helppoa ole. Itse vetäsin edellisiltana pakastepizzan vielä just ennen paastoa, ei ollut heti aamusta sitten niin kova nälkä :ninja:
. Toivottavasti saat hyvät tulokset!

Tsemppiä Maya123 loppumuuttoon ja huomiseen sokerirasitukseen!

Joo Toisenlaiset äidit :D. Luulen että meidän elämä on niin tylsää ettei tultaisi valituiksi :p

Huomenna taaaas jo perjantai, mihin nämä viikot vierii... :geek:

Sulkava_ ja masukki 26+5 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: pupumama
Jee, mullakin sokeriarvot reippaasti hyvän puolella. Uskomatonta, oon nimittäin kuullut, että raskausdiabeteksen voi saada aikaan myös hedelmillä ja voi pojat niitä on tullut tässä vedettyä. Just ostin yks päivä 5 kilon säkin appelsiineja. Ihan vaan koska oli tarjouksessa :D.

Ja siis eihän tässä tosiaan ole pelkillä hedelmillä tullut herkuteltua vaan karkkia kuluu (nyt iime viikot vähän säännöstellyt kyllä) ja mm. vaalee leipä on mun suurin heikkous ollut nyt raskausaikana. Voisin puputtaa sitä loputtomiin!

Nyt siis herkkuhanat auki...eiku ;).

Ens viikolla taas neuvola, niin pääsee näkemään painotilanteen, jos nousu jatkuu samaan tahtiin kuin joulukuussa, lienee syytä oikeesti skarpata . Kotonanahan en voi vaaalla käydä :D.

Miten Mayalla sujui sokerirasitus?
 
Ihanaa että lopultakin helmikuu, tietää että vaan muutama hassu viikko töitä jäljellä ni pääsee jo "kesäloman" viettoon!! :)

Mä tilasin tänään itselleni liinan, belly bindin liinan jota synnytyksen jälkeen voi käyttää mm. vatsalihasten erkauman hoitoon, mutta ajattelin löysemmällä sidonnalla kokeilla jo raskausaikana jos saisin alkaviin selkäsärkyihin helpotusta..

Mulla tuo sokerirasitus on ensi viikolla edessä..... Hyvää viikonloppua!! :)

Sandelinos + Minion 26+0
 
  • Tykkää
Reactions: pupumama ja Pitayah
Tämä wanhus sai diagnoosin radi. Tulee hyvää siedätyshoitoa piikkikammoiselle.

Ensin ruokavaliolla yritetään saada arvot sopiviksi ja jos ei auta niin sitten inskaa mukaan.

Oli kyllä järkytys mutta näillä mennään.
 
Vauveli vanhalle: onpa kurja juttu! Mut älyttömän hyvä, että näitä seurataan. Kuulema kun osuu kohdalle jopa 17% niistä, kenellä ei edes sukurasitteita. Saa sit hoitoa/tarkkailua jne! Mut ei se silti oo kiva joutuu tohon, kun kääntöpuolena todennäköisempää ois osua 83% jolle ei napsahda kohdalle. Näitä prosentteja ja todennäköisyyksiä tuli tulijoteltua keskenmenon yhteydessä, eikä ne kyllä yhtään siinä tilanteessa lohduttaneet. Onneks radi on ruokavaliolla/insuliinilla hoidettavissa ja helpottaa sit vauvan synnyttyä. ❤ mutta jokatapauksessa, tsemppiä! Voisko tää selittää kans sun hurjaa väsymystä?

Kantovälineista: mä niin haluun jonkun, mut jotenkin noitten kaa tulee heti infoähky kun rupee selvittää. Toivon, et joku kaveri tai tuttu tai muu taho ilmottaa mulle, et tossa ois vapaana/myynnissä/lainattavissa tällainen vekotin, joka on ainakin meillä hyväks todettu. Ja sit testaan sitä ja joko pärjään sillä tai sen jälkeen tiedän, mitä haluun. Vähän sama vaunujen yms kaa -niistä on onneks tainnut jo löytyä kavereiden varastoista meille passelit käytettynä. Sit omassa käytössä tietää, haluaako panostaa ja päivittää jossain vaiheessa.

Oon tässä kovasti kahlannut eri äitiysblogien vauvantarvikehankintalistoja. Pitää ehkä sellainen tehdä niin selkiytyy omakin pää. Toistaseks löytyy kehtomallinen sitteri ja kasa kavereilta/kirppikseltä/alerekeistä haalittuja vaatteita koossa 50-68. (Ps. Lidlistä ostin sukkia. On ne vaan ❤. ) ei kai noilla vielä ihan kauheen pitkälle pötki, mutta on kai tässä vielä tätä aikaa. Yli 3kk. .
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Pitayah niitä on tosiaan vaikka millä mitalla noita kantovälineitä. Sen voin sanoa, että BabyBjörn-merkkinen reppu ei ole ergonominen vauvalle eikä kantajalle, koska vauvan jalat ei ole sammakkoasennossa vaan ne "roikkuu" haaroista, eikä siinä ole vyötärötukea kantajalle. Siinä voi toki kantaa, mutta vain hetken, olikohan 15 min suositus, kun ergonomisissa voi kantaa niin kauan kuin jaksaa. Muuten on paljon hyviä ja kokeilemalla selviää mikä itelle toimii. Kantoliinatukihenkilöitä- ja treffejä on vähän joka paikassa, mutta ymmärrän ettei niihin aina jaksa lähtä. Mut jos kiinnostaa, tästä voi kattoo löytyykö omalta alueelta: http://kantoliinayhdistys.fi/kantaminen/tukihenkilot
 
  • Tykkää
Reactions: Sulkava_ ja Spukka
Täällä yksi radilainen :alien: Mutta vaikka mulla tämä on jo 3 kerran, niin en ole joutunut pistämään. Syödäkin oon saanut melko vapaasti. Eikä vauvojen sokerit oo syntymän jälkeen tippuneet. Että aina se ei ole niin huono uutinen. Mulla on kova sukurasite. Ei niinkään ylipainoa ja syön suhteellisen terveellisesti. Mutta tämä nyt vain mulle tulee.

Kantaminen. Edelliseltä innostuin ihan tosissaan. Mutta selkäsidontoja en ole nyt isomman kohdalla kunnolla oppinut, eikä tuo tyttö kauaa viihdy selässä. Kannoin tricoisella liinalla ihan vastasyntyneestä asti, välillä käytin manducaa ja isompana ostin Tulan. Ja mä vielä monesti vein ja hain esikoululaista niin että mulla oli vauva kantoliinassa/repussa ja 2 lasta kaksostenrattaissa. Lisäksi isot pyöräili vierellä. Mahdettiin olla melkoinen karavaani ja nähtävyys. Mutta vieläkin tuo 1,5-vuotias rauhoittuu mun syliin "kantoasentoon" :love: On siinä jotain herkkää ja ainutlaatuista. Nyt varaan kantoliinan jo synnärille mukaan. Ostin Manducan-kantoliinan nyt uutena. Ja täällä oon kuullut että osastolla saa lainata sellasia kantamiseen tarkotettuja "tuubitoppeja" tai mitä ne nyt on?

Rai-da ja mini 25+5 <3
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Täällä yksi radilainen :alien: Mutta vaikka mulla tämä on jo 3 kerran, niin en ole joutunut pistämään. Syödäkin oon saanut melko vapaasti. Eikä vauvojen sokerit oo syntymän jälkeen tippuneet. Että aina se ei ole niin huono uutinen. Mulla on kova sukurasite. Ei niinkään ylipainoa ja syön suhteellisen terveellisesti. Mutta tämä nyt vain mulle tulee.

Kantaminen. Edelliseltä innostuin ihan tosissaan. Mutta selkäsidontoja en ole nyt isomman kohdalla kunnolla oppinut, eikä tuo tyttö kauaa viihdy selässä. Kannoin tricoisella liinalla ihan vastasyntyneestä asti, välillä käytin manducaa ja isompana ostin Tulan. Ja mä vielä monesti vein ja hain esikoululaista niin että mulla oli vauva kantoliinassa/repussa ja 2 lasta kaksostenrattaissa. Lisäksi isot pyöräili vierellä. Mahdettiin olla melkoinen karavaani ja nähtävyys. Mutta vieläkin tuo 1,5-vuotias rauhoittuu mun syliin "kantoasentoon" :love: On siinä jotain herkkää ja ainutlaatuista. Nyt varaan kantoliinan jo synnärille mukaan. Ostin Manducan-kantoliinan nyt uutena. Ja täällä oon kuullut että osastolla saa lainata sellasia kantamiseen tarkotettuja "tuubitoppeja" tai mitä ne nyt on?

Rai-da ja mini 25+5 <3
Mää oon syynännyt ja laskenut hiilareita nyt pari päivää ja oon ihan kypsä. Ens viikolla saan vasta tarkemman opastuksen. Töiden puolesta jossain määrin tuttua huttua mutta omalla kohdalla oon täysin hukassa.

Netin oon selannut läpi niin hyvässä kuin pahassa. Kauhea nälkä on vaikka oon syönyt protskujakin. Meillä ei ole suvussa diabeetikoita, makeat on maistunut joulun jälkeen mutta on niissäkin kohtuus ollut. Hiilareita on kyllä mennyt paljon raskauden aikana , puuro ja leipä on nam.

Mutta eipä täsä auta kuin hoitaa homma kunnialla läpi.
 
En kyllä muista tai jaksa kaivella mitä oon viimeks tänne päivitellyt, laho pää miulle nykyään on mutta sokerit hienosti tasapainossa, kilpparit hyvät, hemppakin viime neuvolassa noussut (persilja on pop) eikä juurikaan mihinkään koske! Hyvä minä! Pitäis juu varmaan noita lantionpohjalihaksia muistella välillä kun aivastaa ei näköjään kannata jos on rakossa tavaraa.. Ja jottei liian ruusuista olisi niin eilisilta meni pimeässä maaten ja miettien voiko tukaluuteen kuolla kun tuntui että kasaan rutistunut vatsalaukku räjähtää tai työntyy ruokatorvesta ylös ja nahka repeää kun rintakehä leviää.. No eikyllä tuo makailu välttämättä paras ratkaisu ole tuossa tilanteessa :) . Siitä selvittiin mutta mie nään kauheita painajaisia nykyään, aiheena muunmuassa kun lapsia kuolee ja yön pimeydessä lattialla juoksee mörköjä.. Miun tissit ei näköjään kasvakaan, ehkä viidesosakuppi on tullut lisää nännien myötä. Rasvaa on kyllä kertynyt muualle eli tähän taidan tisseineni tyytyä. Pääsisinköhän mie tissikriiseineni erilaisiinäiteihin..? Ipanalle ollaan jo vähän nimiä mietitty, tarkoitus on suvusta löytää perinteiset ja vanhat nimet. Yllättävän vaikeaa on kelpuuttaa nimi josta ei saa väännettyä mitään noloa tai josta ei kukaan tuttu tai tutun koira tule mieleen. 28. viikko pyörähti käyntiin, voikaa paksusti!
 
nopeesti luettu melkein kuukauden viestit. 8) - ei tuu tänne kaksplussalle kurkittua, ku on muka niin hankalaa.

Kaikilla siis menee hyvin. <3
Täälläkin Radi. Ainakin 2. ellei 3. raskaus. Viimeksi meni ruokavaliolla ja nytkin pyrin siihen. Syön tiukalla VHH:lla. Omena ja marjat taitaa olla ainaoat varsinaiset hh-lähteet. En oo tänä vuonna syönyt kuin yhden keksin sokerisista tuotteista; kohta pari viikkoa ollut jo ilman mitään leipiä tai puuroja. Kasviksia, kasviksia, kasviksia, lihaa, kanaa, kalaa ja täysrasvaista jugua sekä leipäjuustoa kermalla on mun herkku, joka ei nosta sokereita, koska ei siis sisällä hh:ta.
Olen kyllä niin lääkevastainen, ettei tosikaan. Mut katson vielä 2-3 viikkoa mihin noi aamuarvot menee; ne kun sattuu olemaan koko ajan vähän yli. Ruokien jälkeiset on alle 6 aina.
Välillä tekisi mieleni luovuttaa ja vetää kaikki suklaat, karkit ja sipsit... Mut en ainakaan vielä ole antanut periksi; muut ne vaan herkuttelee makeilla jutuilla. Parempi silti näin - pysyy sokerit tasaisina.

Meille annettiinkin TYTTÖLUPAUS --- :eek::barefoot::love: 4 poikaa kun mulla jo on. Rakanneultrassa ei haluttu tietää, mut sit tuli ylimääräinen ultra enkä enää malttanut olla kysymättä. :ninja:

Lantiopohjalihaksia muistan treenata muutaman kerran viikossa; viime(tai siis nyt tällä kuluvalla) viikolla taisi unohtua, mutta taas eilen ja tänään jaksanut keskittyä ku ei oo töitä.
Mulla vielä 3 viikkoa töitä, johon sisältyy 12 työpäivää. Toisaalta odotan jo malttamattoma, koska sit ehtii vähän raivata kämppää ja tehdä hankintoja tai ainakin vertailla tuotteita jne. MUTTA toisaalta töissä on saanut hyvää liikuntaa joka päivä; viikonloppuina sokeritkin on korkeammalla ku ei tuu niia paljon liikuttua. Täytyy sitten vaan lomalla ottaa tavaksi käydä joka päivä 3krt lenkillä.

Vatsa alkaa olla jo iso, joten siivoustyö on jo vähän hankalaa...
Muuten ei ole ollut supisteluja -- SELKÄ vihoittelee kyllä joka työpäivän jälkeen niin, ettei vasen jalka meinaa pysyä alla.

Siinähän ne tärkeimmät.
Kiva oli lukea kuulumisia ja tervetuloa uusille mukaan vaan; en itse ainakaan ota henkilökohtaisesti jos mun tesktejä ei kommentoida. Mulle riittää lukea muiden kokemuksia.

Helmiina ja Helmi ... 24+3 (en kyl yhtään muista)
 
lisäys ruokiin: menee myös avokado joka päivä ja pähkinöitä meni aluksi joka päivä(sen jälkeen ku alkupahoinvointi helpotti), mutta pari viikkoa sitten aloin saada niistä allergiaoireita. :( hamittaa suuresti.
JOKA AAMU 2 munaa ja siihen iso pätkä kurkka tai juustoa pala tai kaikkia.
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Mieki oon näköjään hirveen huono kommentoimaan muiden tekstejä, enemmän tää on tällaista itsekeskeistä oman navan kevennystä :) . Miulla on ihan iteksiään jäänyt nuo hiilarit vähemmälle, karkista ja viljoista tulee vaan ällö olo, paitsi kaurapuurosta.. Ilta- ja välipalana viiliä tai piimää rusinoilla ja marjoilla tai salaatinlehtiä tomaatin, juuston ja avokadon kera, suolalla ja pippurilla ja limemehulla maustettuna! Hirveen hyvää! Miulle on tullut ihan uutena asiana tuo imetyksen mahdollinen vaikeus. Siis on ilm. mahdollista että maitoa ei tule tms..? Mie oon itsestäänselvyytenä pitänyt et tyyppi pärjää rintamaidolla ainaskin eka puolvuotta.. Miehän en ole yhtään perillä ensikertalaisena joistain asioista, elkää naurako tai moittiko.. Entäs maidon nousu? Se siis ilmeisesti tapahtuu jonkun päivän päästä syntymästä mutta kai sitä jonkun verran heruu aikaisemmin..?
 

Yhteistyössä