Toukotenavat 2017 <3 Helmikuu

@Maya123 no worries! Kaikki ehtii kyllä ei mitään hätää. Tässä vaiheessa varmaan suurimmalla osalla perheistä ei ole vielä kaikkea hankittu. Uskoisin, että tämä aikainen valmistautuminen on monelle enemmän henkinen, kun oikea tarve. Kyllä tarvittavan ehtii hankkia ja sitten pikkuhiljaa loput sen mukaan, kun tuntuma tarttuu mitä tarvitsee. Äippälomalla on aikaa (y).

Täällä ei ole vielä epäsosiaalisuus lisääntynyt, mutta epämukavuus kyllä :censored:. Kaikki lähteminen, liikkuminen jne. vie enemmän aikaa ja vaivaa. Lähinnä kammottaa, että kohta sitä pitää jo jäädä äippälomalle :eek: kamalaa miten aika menee nopeasti. Pikkuhijaa olen jo alkanut valmistautua ettei tulisi mitään megastressiä vikoilla viikoilla ja hirveää työkuormaa..En ole ollut ikinä altis suppareille tms. joten enköhän pysty loppuun asti töissä olemaan.

Nimi asiat ne vaan mietityttää o_O. Onko muuten vinkkejä mihinkään hyviin "lähteisiin" mistä voisi hakea inspiraatiota. Jos ei siis lasketa näitä vauva.fi / kaksplus nimi ketjuja sekä googlesta löytyviä.

Vauvalla on täälläkin hiljaisempia päiviä joita seuraa sitten normaalit aktiiviset päivät. ;)

Kirjoittelen mieluusti missä vaan foorumissa :LOL:

Ironmom + :ninja: 27+?
 
Mua ehkä eniten ahdistaa se, että mulla ei oikeestaan oo äippälomaa ennen kuin vauva tulee, opinnot jatkuis toukokuun loppuun eli joudun tekeen niin pitkään niitä kuin kunto kestää. Toinen mikä ahdistaa on se, että muutettiin just ja nyt alettiin remppaan sitä asuntoo. En tiedä koska kaikki on valmista, mutta nyt ainakin on koko kämppä kaaoksessa ja ei siellä voi kuvitellakaan laittavansa vauvalle mitään valmiiks kun on pölyä ja maalia kaikkialla. Toivon että sais siistin kodin ja vauvalle puhtaita vaatteita ennen kuin hän päättää syntyä... :X3:
 
Mua ehkä eniten ahdistaa se, että mulla ei oikeestaan oo äippälomaa ennen kuin vauva tulee, opinnot jatkuis toukokuun loppuun eli joudun tekeen niin pitkään niitä kuin kunto kestää. Toinen mikä ahdistaa on se, että muutettiin just ja nyt alettiin remppaan sitä asuntoo. En tiedä koska kaikki on valmista, mutta nyt ainakin on koko kämppä kaaoksessa ja ei siellä voi kuvitellakaan laittavansa vauvalle mitään valmiiks kun on pölyä ja maalia kaikkialla. Toivon että sais siistin kodin ja vauvalle puhtaita vaatteita ennen kuin hän päättää syntyä... :X3:
Vauva ei oikeasti paljoa tarvitse, ihan varmasti ehdit hankkia kaiken tarvittavan! Vaikka uskon kyllä että tuossa tilanteessa stressaa, ja vielä kun tulee kaikki pesänrakennusvietit sun muut niin se lisää kiireen tuntua... Aikaa on kyllä vielä. Me siirrettiin rempat hamaan tulevaisuuteen. Nyt ei pysty eikä kykene, ei jaksa. Ja vauvaa se tuskin haittaa vaikka tapetit repsottaa :ninja::rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: pupumama ja Maya123
Vauva ei oikeasti paljoa tarvitse, ihan varmasti ehdit hankkia kaiken tarvittavan! Vaikka uskon kyllä että tuossa tilanteessa stressaa, ja vielä kun tulee kaikki pesänrakennusvietit sun muut niin se lisää kiireen tuntua... Aikaa on kyllä vielä. Me siirrettiin rempat hamaan tulevaisuuteen. Nyt ei pysty eikä kykene, ei jaksa. Ja vauvaa se tuskin haittaa vaikka tapetit repsottaa :ninja::rolleyes:
Niin, onhan tässä vielä muutama kuukausi. Nyt vaan iskee jotenkin päälle että meille on oikeesti tulossa lapsi! :censored:
Tuolla ei kanssa olis ehkä muuten tarvinnu nyt rempata mutta oli paikat niin huonossa kunnossa että olis jo vaarallista lapselle. Tai ainakin sit kun alkaa liikkumaan... No, ehkä tää tästä iloks muuttuu taas. Tuntuu vaan että monen kuuksuden edestä kuraa iskee nyt niskaan. Haluisin vaan olla ja höpötellä vauvan kanssa, silitellä massua ja elää ilman mitään stressiä...
 
Se on totta että hankinnat on melkein enemmän henkinen tarve, pesänrakennusvietti, mutta tärkeää sekin! Viime äitiysloma mulla meni silleen, että ekat kaks viikkoa olin kipeänä ja viikon verran ehdin olla terve kun lapsi jo syntyi, et silloin olin kyllä ihan tyytyväinen että hankinnat oli jo tehty :D MUTTA tosiaan niin kuin sanottiin, vähällä pärjää ja hankintoja voi tehdä sitä mukaa kun huomaa mitä tarvii.

Mä en edellisessä raskaudessa koskaan kokenut sellasia potkuja ja liikkeitä, että ne ois oikeesti sattunut, mutta tää typy tuntuu olevan melkonen! :eek::LOL: Myllertää jotain tuolla tosi alhaalla, ja kovia vihlaisujakin on tullut. Mutta jotenkin se on kuitenkin kiva vaan tuntea niitä liikkeitä aina. :love:

Täällä on kans erakoitumisen tarvetta, eikä se ole kyllä vaikeeta kun asutaan uudella paikkakunnalla. Kiva kuitenkin että pian on esikoisen ekat synttärit ja tulee pari kaveria kylään kauempaakin.

Mulla on alkanut herkkujen karsiminen hienosti VIHDOIN, oon tosi tyytyväinen, jotain järkee tähän syömiseen ja kilojen tuloon toivottavasti.

Tänään poksuu 28+0.
 
  • Tykkää
Reactions: Sulkava_ ja joavi
Kivaa maanantaina ja uutta viikkoa! :)

Oon käynyt päivittäin lukemassa, mutta en oo vaan jaksanut kirjoittaa mitään kun oon maannut flunssassa sohvalla... Kauheeta kyllä oli kun olisi heti halunnut kommentoida jotain lukemaansa :LOL: Yritän nyt muistaa kommentoida ainakin melkein kaikkea mitä piti :geek:

Fb-ryhmä, ei ole väliä milloin perustetaan, mukaan haluan kuitenkin! :) Sen verran tiedän, että mitään kovin tarkkaa synnytyskertomusta en halua kaiken kansan luettavaksi tänne foorumille kirjoitella, eli jos viimeistään siinä vaiheessa on ryhmä olemassa :LOL:

Erakoitumista ja epäsosiaalisuutta on mullakin havaittavissa. Ei huvittaisi lähteä mihinkään.

Nimi on ollut meillä valmiiina jo pitkään. Ei vielä kuitenkaan käytetä sitä, ettei se vahingossa lipsahda, kun sukupuoltakaan ei olla haluttu kertoa.

Hankinnat on ihan hyvällä mallilla, ainakin toivon niin. Joitakin viikkoja sitten panikoin että on kauheasti kaikkea hommattavaa, mutta jotenkin nyt on alkanut tajuamaan, että kyllä sitä kaiken varmasti ehtii hankkia ajoissa. Sitä vadelmanlehtiteetä mietin myös. Kertokaahan joku sitten miltä se maistuu :coffee::LOL:

joavi & pikkuinen 28+2 (viimeinen kolmannes :ninja::barefoot::love:)
 
Mä kannatan kans tota fase ryhmää! Mut ei kiirettä asian kanssa, mut pikkuhiljaa sinne olis siirryttävä, kun ei ole pari kuukautta aikaa kun ensimmäiset meistä on jo synnyttänyt! Hui ja ihanaa samaan aikaan!

Nimiä ollaan koitettu miettiä, mut oikein yhteistä suosikkia ei ole löytynyt! Toivottavasti ei jää ikuisesti pikku2.n :LOL: mut ton ekan kohdalla se napsahti tosi nopeesti kohdilleen kun nähtiin hänet! Se nimi mikä oli vahvoilla ei vaan sopinut jotenkii hänelle, et varmaan just siks ei oo otettu vielä stressiä!

Hanakinnoista.. Mä ostin sukat vähänaikaa sitte siinäpä ne:whistle: en oo vielä alkanut kaivamaan varastoa läpi mitä tuolta löytyy, mut muistaakseni kaikkee pitäs olla, ainakii et alkuun päästään!

Ainut mikä nyt stressaa olis nuo kela jutut.. Pitäs siis vaan avata kone ja tehdä ne tukihakemukset! Jotenkii vaa tuntuu et on niin saamaton olo et ei vaan saa tehtyä sitä.. Mut moni muukin asia tökkii eikä oikein jaksas kun vaan olla ja nukkua! :sleep: mut toissaalta aattelin venyttää vielä vähän niiden hakemusten kanssa kun aattelin ottaa sen äitiyspakkauksen et jospa sais sen uuden. Mut uskon sen olevan aika epätodennäköistä!

Tosta vadelmanlehti teestä oli aijemmin juttua ja mulla on sellanen mielikuva, et sitä ei sais vielä näillä viikoilla juoda. Vasta sitten kun alkaa olee 37+ viikot käsillä, kun tosiaan voi aiheuttaa paikkojen avautumista.. Mut ihan varma en ole, mut näin joku mulle jutteli sillon ekan raskauden aikana. Mut aattelin kyl sit kokeilla jos vaikka toimisikin(y)

Voikaa hyvin! ;)
Leenulainen 28+5
 
Moi!

Voisin liittyä myös mukaan juttelemaan!
Odotan toista lastani, la on 23.5. Kotoa löytyy aviomies ja 4-vuotias tuleva isoveli. Tämä raskaus on ollut täysin erilainen kuin ensimmäinen; ensimmäisen kanssa olo ei juuri poikennut normaalista, mitä nyt maha tietysti kasvoi ja herkkuja ei tehnyt mieli (mikä oli tietysti tosi hyvä :D). Mutta tää toinen, voi vitsit, jos olisin tienny niin voi olla että olisin harkinnu uudestaan, kun muutenkin pitkään pohdittiin toisen lapsen hankkimista. Pahoinvointi alkoi viikolla 7 ja jatkui viikolle 24, koko ajan todella etova olo ja ei ollut montakaan päivää etten oksentanut. Koko ajan olisi pitänyt syödä ettei tulisi entistä huonompi olo mutta kun ei vaan voinut, inhottava kierre.. Lisäksi raskaus aiheutti työpaikan ja työaikojen muutoksen, yhtäkkiä olinkin töissä niin hankalaan aikaan etten nähnyt miestä ja poikaa kuin tunnin kaksi päivässä. Yhdistettynä kaikki nämä järjettömään väsymykseen tarkoitti sitä että olin yhdessä vaiheessa niin loppu että sain onneksi parin viikon sairasloman ja työasiatkin saatiin järjestettyä paremmiksi.
Ensimmäiset 4kk olivat siis tosi rankkoja, sekä henkisesti että fyysisesti eikä siinä paljon tullut tulevaa vauvaa ajateltua.. Nyt on onneksi tilanne jo toinen, vaikka edelleen on pieniä ongelmia kuten hb joka sitkeästi pysyy raudan syönnistä huolimatta 100:ssa..

Onneksi töitä on enää 5vk jäljellä ja sitten saa keskittyä vaan vauva-asioihin, jotain tavaroita on jäänyt esikoisen ajalta mutta pieni inventaario pitää tehdä että selvittää mitä puuttuu. Vauvan vaatteita meinaan tehdä mahdollisimman paljon itse, sitä odotan kovasti että saa rauhassa ommella pieniä nuttuja ja muita :)

Elnis 27+6
 
  • Tykkää
Reactions: forester
8YW
Tervetuloa @Elnis , LA-"kaima"

Jäätkö varhennetulle äippärille? Itsellä on vielä 7 vkoa töitä.

Täällä on hankinnat vaiheessa myös. Meillä on vissiin 4 bodya ja saman verran housuja ja siinäpä se (y) auto pitäisi vaihtaa ja asuntokin on myynnissä :LOL: no worries :whistle:

Me käytiin tänään polilla. Kokoa löytyi 27+6lla 1123g. Eli siellä nollakäyrän alareunalla kasvaa. Laskettuna aikana olisi käyrän mukaan sitten 3600g. Kelpaisi. Muutaman viikon päästä uudestaan ja silloin sitten aletaan arvioida onko syytä käynnistää vai otetaanko riski uudesta pikasynnytyksestä.
 
  • Tykkää
Reactions: Sulkava_
Pidän ensin 2vk kesäloman niin siksi alkaa vapaa vähän aiemmin :)

Tällä viikolla joudun sokerirasitukseen kun pari kertaa on ollu sokerit koholla, ei kyllä kiinnostais ollenkaan ja pelottaa jos se osoittautuukin radlausdiabetekseksi.. Ekassa raskaudessa jouduin myös ja silloin kaikki oli kuitenkin ihan ok joten toivon samaa myös nyt. Painoakaan ei ole tullut tähän mennessä kuin reilu 5kg enkä herkkujakaan nyt äärettömästi syö joten sen puolesta ei pitäis kyllä terkkarinkaan mukaan mikään viitata diabetekseen. Mutta sen näkee sitten.
 
  • Tykkää
Reactions: 8YW
Tervetuloa @Elnis :) kiva, kun saadaan lisää poppoota!
@Maya123 ei ole kyllä ihan maailman "pehmein lasku" teillä ja varmaan ahdistaa o_O. Yritä ottaa päivä kerrallaan, lopussa se kiitos seisoo kun on kiva koti, opinnot hoidettu ja bebe kainalossa :love:.
Täällä alkaa rasittaa lähinnä itsensä kampeaminen paikasta toiseen :confused:.
Huomenna neuvola piiitkästä aikaa.
Ironmom + :ninja: oliskohan 28 jo nyt :LOL:
 
Tervetuloa mukaan Elnis, ja onnea! :love:
Ei ole kyllä ollut helppo raskaus siellä, mutta onneksi nyt on jo olot helpottanut. Jotkut kyllä sanoo että jos raskaus on vaikea niin synnytys on helppo :ROFLMAO:;)

Maya123 joo ok ymmärrän että tuollaiset turvallisuuteen vaikuttavat remontit on tietysti vähän eri asia kun joku sisustukseen liittyvä. Mutta tsemppiä! Toivottavasti et asioista silti liikaa paineita ota :love:

Vadelmanlehtiteestä olen kuullut myös että vasta joskus ehkä viikolla 37 kannattaa aloittaa. Jotkut kyllä sanoo ettei haittaa ole vaikka aiemminkin, mutta en kyllä sellaista riskiä halua ottaa. Voisihan tuota tällä kertaa kokeilla ihan mielenkiinnosta, tulee sitten ainakin vaihtelua teihin (apua miten tuo taipuu :LOL:).

Hyvää uutta viikkoa minunkin puolesta!

Sulkava_ ja masukki 30+2 :love:
 
No mulla oli jo eka synnytys tosi helppo niin vähän jännittää että kun kaikki on ollut niin erilaista ja vaikeempaa nyt niin mites synnytys sitten(n) Mutta yleensä kai toinen menee vielä helpommin kuin eka joten ehkä suurin jännitys on siinä että ehtii sairaalaan ajoissa kun ekan kerran ei sielläkään kovin kauaa ehtiny olemaan :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Sulkava_
Tänään on ollut niin järkyttäviä vihlasuja alapäässä että apua. Itku tuli kesken työpäivän. Niitä on tullut joitakin viikkoja muutama päivässä mutta tänään on tullut ainakin kerran tunnissa. Käsittääkseni ihan normaaleja tässä vaiheessa, mun kipukynnys on täysin nolla.

Viikonloppuna oli niin hiljainen liikehdintä mahassa että kaivoin dopplerin esille. En saanut ensin ääniä kuuluviin ja jalat meni ihan veteläksi että tässäkö tämä taas oli. Löytyi sitten kuitenkin ja polin ohjeistuksella tein liikelaskentaa. Pelästytti kyllä ja paljon. Paineet ja sokerit oli vähän koholla mutta näytille ei silti pitänyt mennä.

Kyllä tässä taitaa taas alkaa olemaan pelko persiissä radin ja myrkytysseurannan takia. Muutama viikko oli onneksi pelotonta aikaa, mutta onhan tää raskaus kokonaisuudessaan syvältä. Ehkä näitä ei enää muistele vuoden päästä.

Eipä tässä oikeastaan ole kuin reilu kuukausi niin pieni voisi jo ikänsä puolesta tulla.
 

Yhteistyössä