Toukotenavat 2017 <3 Huhtikuu

Tervetuloa kirjoittelemaan kaikki toukovauvaa odottavat!


Jos haluat listoille, ilmoitathan tietosi punaisella;

(laskettu aika / nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala/tyttölupaus/poikalupaus tai ajatus sukupuolesta) :)


SYNTYNEET: :love:
Mikayla/rv32/tyttö
Pupumama/36+1/3,2kg/48cm/tyttö
Vauveli vanhalle
StiinaM/38+2/3,7kg/50cm/poika

ODOTTAJAT:
29.4. / Jammaillen / 26 / toinen / tyks
1.5./NancyC/34/toinen/?
1.5. / Shagrathina / 28v / 2. lapsi / KOS/tyttölupaus
2.5. / Viivitys/ 35 / 1. / HUS/tyttölupaus
2.5/ninnananna/38v/kolmas lapsi 
3.5./Kastehelmi_/26v./toinen/ps tai hys/poikalupaus
4.5/hanna/22/ 1 lapsi/ tays/poikalupaus
4.5. / Adessaa / 22v / 1.lapsi / TYKS
4.5/Elsaalviina/26v/3. lapsi/PKKS
4.5/kolmonen*/3.lapsi/k-sks/poikalupaus
5.5 /Maya123 /31/1.lapsi
5.5/ panikoija87 / 29v/ 2.lapsi/ K-pks/poikaolo
6.5 /susetten/23v/1.lapsi/Seks/poikalupaus
6.5. / Sulkava_ / 26 / toinen / Tays/poikaolo
6.5 / forester/ 38v/ 1./ehkä pkks/poikalupaus
6.5/reetta88/27v/1.lapsi/TAYS
6.5 / Jupsis81 / 35v/ 3. Lapsi /TAYS/tyttölupaus
7.5 /UmmIman/31/2.lapsi/Vaasa
7.5./Mimmu1986/31/kolmas/tays/tyttölupaus
8.5 / Angel25/ 28v/ 2.lapsi /Tyks
8.5./neppu123/21/1.lapsi/PKKS
9.5 /heidi281/1.lapsi/HUS
10.5/zinna85/31v/2 lapsi/hus
10.5/Jenttuliini/26/1.lapsi/satks
11.5 /emmiliaa:_ /24/3.lapsi / Seks
11.5. /Sara G / 31 / neljäs /NKL/poikalupaus
11.5/Amore/29/2. Lapsi
12.5 / danissa1 / 29v/ 1.lapsi /HYS
12.5/Sandelinos/27/ensimmäinen/phks/poikalupaus
13.5/Reuna/ ensimmäinen/ 30v/ Tyks/
13.5./kkaatti/23/toinen lapsi/KYS
15.5/Rai-da/29v./7.lapsi/K-PKS/poikalupaus
16.5/daalia82/33v./1.lapsi/tyttölupaus
16.5/Amelia/1.lapsi/HUS/poikalupaus
16.5./Hamunen/31/kolmas ja neljäs/kättäri
16.5. / Josjdnd / 29 / 1. / oys/tyttölupaus
16.5./niipe/2.lapsi
16.5. Pitayah / 31v / 1. lapsi / tyttölupaus
17.5 / tinz_l / 24 / 1.lapsi
17.5./Leenulainen/33/2.lapsi/Hus/poikalupaus
18.5./Qia/29/1.lapsi/K-SKS/tyttölupaus
19.5./Albela/38/2/TYKS
20.5./joavi/27v/1.lapsi
20.5 ironmom / 38 / toinen / NKL /tyttölupaus
21.5. / Saapuska /22 / 1.lapsi / OYS/poikalupaus
21.5/pätkis123/3.lapsi/KSKS
21.5 / Mikado / 36 / 1. lapsi
22.5/ Terttuliini /27/ensimmäinen lapsi /
22.5 /Babies/ 32v/ 2.lapsi/poikalupaus
22.5./Pähkinäpuu/29/2.lapsi/OYS/tyttölupaus
23.5/Maria82/3.lapsi/KOS
23.5./8YW/3. lapsi/35v/poikaolo
23.5./Elnis/2.lapsi/30/Jorvi/tyttölupaus
24.5./Cattibrie/29/eka/PHKS
25.5/Helmiina78/5. lapsi/satks/tyttölupaus
25.5 / Liinu_ / 30v / 1. Lapsi
25.5/HooKoo-82/34v/8. lapsi/KYS/poikalupaus
25.5 / NM81 / 35 / toinen / Jorvi /poikalupaus
27.5./ kirsikka90/ 26/ 2.lapsi/ LKS
27.5./Spukka/24/esikoinen/KYS/poikalupaus
27.5/ outski/ 23v/ 1.lapsi/ KYS
27.5/Punaviini/27v./3.lapsi/K-PKS/poikaolo
28.5 / Zeero / 23 / esikoinen
28.5/Pallomahatar/HUS
28.5/PetraH/26/esikoinen/TYKS
29.5 / Miitt21 / 25v / 3.lapsi / LKS
29.5. kaz/31/PKKS/3. lapsi
29.5/deseo/25/toinen
30.5/Mimi85/31v/3.lapsi/Oys
30.5/Milliaani/34/3.lapsi/Tays


MENETYKSEN KOHDANNEET<3 :
EtanaLilli
mommy76
Supermario
Tytti2017
muttakun (enkelityttö <3)
 
Viimeksi muokattu:
Mä tuun nyt rohkeasti tänne kirjoittelemaan, kun huhtikuuksi vaihtuu kuitenkin alle 2 tunnin päästä :p Ja mammaloma tais täälläkin muuten eilen alkaa! Eipä sillä että se arkeen vaikuttaisi kun kotona on joka tapauksessa ollut tässä esikoisen kanssa.

Jännä ajatella, että huhtikuu on todennäköisesti se kuukausi kun meidän vauva syntyy :love: Oon kyllä jo ihan valmis! Kamala vauvakuume :LOL: Kunhan saisi tuon muuton pois alta, niin sitten voisi vauva tulla. Saadaan uuden kodin avaimet 21.4., joten oon tilannut että vauva voisi syntyä sitten sillä huhtikuun vikalla viikolla. Ellei nyt sitten yllätä ja pysyttele masussa toukokuuhun saakka. Maanantaina onkin taas ultra niin saa nähdä onko jatkanut maltillista kasvua vai ottanut kasvuspurtin :barefoot:

Mäkin hain tällä viikolla Liberolaukun :) Oman sairaalakassin ajattelin pakata ens viikolla. Pää lyö kyllä tyhjää mitäs sinne nyt sitten laittaisi, muuta kuin omat hygieniajutut. Ja herkkuja :p Viimeksi en kerennyt pakata ollenkaan kun tuli yllärinä osastolle jääminen.

Mutta eipä täällä kummempaa. Olo on viime aikoina ollut tosi hyvä. Liitoskivut on hellittäneet eikä koko ajan ole enää niin kuolemanväsynyt kuin vielä hetki sitten. Varmasti tällä keväällä ja auringolla ja lisääntyneellä valolla on osuutensa asiaan, mutt ihanaa kun olo on energisempi ja jaksaa tehdä asioita taas vähän eri tavalla. Nautin (y)

Pupumama ja Pottu 34+4
 
Tsemppiä edelleen muuttopuuhiin pupumama! :) Toivottavasti vauva syntyy hyvänä ajankohtana, vaikka kyllähän kaikesta selviää. Mutta onhan se nyt aika ihanaa saada uusi vauva sinne tuoreeseen kotiin :love:

Tänään on 35 viikkoa täynnä ja ajattelin alkaa niitä pikkuvaatteita pesemään :love::love:. En ehkä kestä :rolleyes:. Pitää vaan tänään käydä ostamassa joku lipasto niille kun mies tyrmäsi mun hienon idean. Olisin laittanut nykyisen lipaston kodinhoitohuoneen tason päälle, mutta se ei kuulemma kestä... (n). Ja on just sen verran korkea ettei mahdu sinne alle. Ehkä luotan tässä miehiseen arviointikykyyn, ja onhan se kiva saada uusi ja nätimpi :D:whistle:.

Hyvää viikonloppua, ja malttia tälle kuulle vaikka loppu lähestyykin (siis odotuksen ;)). Ja älkää nyt välttämättä vielä jakautuko vaikka tuo minun aloitusteksti antoi ymmärtää että sitä kohta jo toivotaan. :ninja::LOL:

Sulkava_ ja masukki 35 tasan :love:
 
  • Tykkää
Reactions: joavi ja Sandelinos
Uusi pino ja lähellä toukokuuta(y)
Me ukon kanssa ostettiin sitten uusi pinnasänky ikeasta vauvalle ja sen oonkin jo laittanu valmiiksi♡ ja hoitopöytä/vaunut odottaa pientä nyyttiä ja vaatteet lustattu ja laitettu kaappiin:) eilen ostettiin miehen kanssa pikkusia vauvan vaippoja pari pakettia ja sairaalakassia oo vähän jo järkkäilly:X3: hih tässähän rupee ihan ovella olemaan synnytys asiat:ROFLMAO:

Tuli sitten hommattua se koiranpentukin ja apua mä oon ihan hermoromahduksen partaalla tuon pennun kanssa :confused: oon niin väsynyt ja todella itkuinen ja ruvennu katumaan että ostin pennun ennen vauvan syntymää:unsure:.. Saa lututa koko ajan kusta ja paskaa:poop::poop:, vaikka ulkona ollaan koko ajan niin silti tekee sisälle tultaessa tarpeet sisälle ja sitten minä itkeskelen ja oon vihainen kun oon uupunut(n)..
Pentuaitauksen nyt ostin kun sitä suositeltiin ja helvatti se huutaa siellä koko ajan paitsi kun nukkuu, viime yönnäkin komensin ukon sohvalle pennun viereen nukkumaan kun tuntu että mie en saa yhtään nukuttua ja saan vielä hermoromahduksen:(.. joku mulle selitti että pennun ottamisen voisi verrata kuin lapsen saatiin:ROFLMAO: just joo.. mulla olisi tuskin kahdeksaa lasta tulossa jos tää samanlaista kuin koiranpennun kanssa:eek::LOL:

Mutta näin täällä nyt ja vauvaa odotetaan todella innolla:love:

HooKoo82 & poitsu 32+2 ♡♡
 
Mä tulin kanssa jo tänne huhtikuiseen ketjuun kirjotteleen kuulumisia. Mulla on kova vaatteiden pesu menossa, mutta kun remppa on vielä kesken niin pelkään että ne ehtii vielä pölyyntyyn tossa kuivuessaan. Sairaalakassia pitäis kanssa ruveta pikkuhiljaa pakkaileen, mutta ongelmana on että mitähän ihmettä sinne pakkailis mukaan? (n)
Käyn nyt ostaan jokuset mummopöksyt ettei tarvii sit nää pikkarit vakosessa lähtee sairaalasta pois, ja saa siteetkin paremmin pysyyn kiinni. Imetysrintsikoita on yhdet, pitäis varmaan vielä muutamat tilata. Koosta en oikein oo varma, mutta aattelin että mies saa sit mennä ostaan isompaa kokoo jos on tarve. Onneks meiltä ei tohon vauvantarvikekauppaan oo kauheen pitkä matka. Kuulemma kun sairaalaan on 5 minuutin matka, niin ei suositella että ottaisin omia tai vauvan kotiutumisvaatteita, myös turvakaukalo kannattaa kuulemma jättää kotiin. Saakoon mies tuoda ne sit mukanaan kun on tulossa meitä hakemaan kotiin. :p
Mua jännittää niin kauheesti tuleva, ei yhtään tiedä mitä odottaa ja miten kestää synnytyksen ja siihen liittyvät kivut ym. :censored:
 
Oho, tsemppiä vaan HooKoo-82 koiranpennun kanssa! :D Minkälaisen koiran otitte? Meille tuli aikoinaan koiranpentu pari kk enne kuin sain tietää odottavani esikoista, eli se oli just about reilun vuoden ikäinen sitten kun vauva syntyi. Ja siinäkin oli mun mielestä vähän liikaa tekemistä :oops: Mutta toivottavasti teillä menee pennun kanssa kaikki hyvin :love:
 
Mun piti kanssa kysellä millasen koiran HooKoo otitte? Mulla on kauhee koirakuume ja olin ajatellu syksyllä ottaa portugalin vesikoiran pennun, mutta sit vauva ilmoittikin tulostaan ja päätin lykätä ajatusta muutaman vuoden. Kaveri mulle valitti kun joutu kärvisteleen koiranpennun kanssa kun sillä oli koko raskauden kestävä voimakas pahoinvointi, ja suositteli mua lykkään sitä hankintaa. Sinänsä ihan hyvä kun itekin tuli alku oksennettua ja nyt on ollu niin paljon kaikkee muuta että ei olis ehtinyt keskittyyn koiran kouluttamiseen millään. Toivottavasti pennun kanssa pian helpottaa! (y)
 
Labradorinnoutaja pentu. Meillä kyseinen labbis jo löytyy 6v ikäsenä ja halusin toisen. Kumpa pian tulisi kevät ja kesä ja lämmintä saisi oltua enemmän ulkona niin oppii nopeammin sisäsiistiksi.
Ehkä olisi pitänyt odottaa vauvan syntymä eka kun nyt ottaa ennen syntymää, aika raskasta on:unsure: ja väsyttävää..
No koitetaan selvitä tästä.
 
Tsemppiä Hookoo-82 pennun kanssa! Toi alku on aina ihan järkyttävää ennenkun oppii sisäsiistiksi..Meillä vielä koira aikanaan osotti mieltään kun jäi yksin ja kuseksi matoille (n) Me otettiin koiranpentu reilu viitisen vuotta sitten, ja kaks viikkoa sen jälkeen tein positiivisen raskautestin :) Loppujen lopuksi meni sit ihan mukavasti sen alun sähläämisen jälkeen.

Saako sen liberolaukun jo haettua? Luulin jotenkin et se on vasta syntymän jälkeen :ROFLMAO:

Ja sairaalakassi! Apua, meillä ei oo vielä ees pinnasänkyä kasattu, en oo pessy vaatteita tai kattonu kotiutumisvaatteita :eek: Tosin meiän ipana tuskin syntyy ennen toukokuun loppua (LA 22.5). Viime tiistaina oli eka sisätutkimuskin eikä ollu kun vähän pehmenny paikat...

Babies ja huomenna 33+0
 
Hyvää huhtikuuta täältäkin, jännää että tämäkin voi jo olla toivottavsti siellä loppupuolella meidän kuukausi! :)

Täälläkin suunnitelmissa sairaalakassin pakkaus, vauvan vaatteet oon valinnut ja siihen se onkin toistaiseksi jäänyt. Voisinkin tänään ottaa operaatioksi miettiä neuvolakortin väliin ns. Toivelistan sairaalaan.. Pari viikkoa lepoa taustalla nyt ja viikon päästä maanantaina neuvolalääkärin kontrolli, saa nähdä :) Päivisin saan hyvin levolla paineen tunteen kuriin mutta esim. Viime yönä heräsin paineen tunteeseen takapuolessa, joka kylläkin helpotti kun vaihdoin oikealta kyljeltä vasemmalle..

Tuntuuks teistä että teidän vauvat on jo keksiny kynsien olemassa olon? :D Entä tuntuuks teistä että teidän vauvalla olis tukkaa? Välillä iltaisin tuolla syvällä lantiossa tuntuu sellasta jännää tunnetta ja oon pohtinu että hiuksetko ne siellä hiertää, voi kyllä olla myös ihan höpöhöpö ajatuksia nämä :D

Tsemppiä koiranpennun kanssa @HooKoo-82 , onneksi aika lopulta kultaa nuo sisäsiistiks opettelun muistot :)

Sandelinos & Minion 34+2
 
8YW
Huhtikuiset nuhanenäterveiset täältäkin.

Liberokassista, siis mitenkäs sen noutokupongin saa? Silloin aikanaan kassin sai sairaalasta mukaansa :whistle:

@HooKoo-82 tsemppiä pennun kanssa. Meillä on yksi vuosikas ja 3 nuorta ja voe tätä menoa välillä. Narttuja, kun ovat on kevät taas juoksuaikaa ja kaikki merkkaa sisään heti; kun silmä välttää. Tuon tenavan pentuajan olin aamupahoinvoinneissa ja kyllä me pötköt sai aina oksentamaan :poop::censored: nyt aika jo kultaa muistoja, mutta myötätuntoa koen kohtaasi.

Kerroinkos viimeksi aloittaneeni hankinnat vihdoin. En ehkä oikeasti ole vielä valmis vauvan tuloon henkisesti, jonka vuoksi olen saattanut pitkittää aloitusta. Juteltiin viimeksi neuvolassa pitkään tästä. Kun on 8 vuotta yrittänyt ja lopettanut haaveilun, hyväksynyt tilanteen ja tyhjän sylin... ei se olekaan yhtä onnea ja auvoa odottaa. Sitä jotenkin taka-alalla hiljaa miettii oliko joku syy, ettei aiemmin, entä jos joku vaiva on jäänyt huomaamatta, mitä jos kaikki ei menekään hyvin. Sitä ei jotenkin ole antanut itselleen lupaa innostua liikaa. Mutta nyt jotenkin alkaa pikkuhiljaa kai olla se vaihe, kun alkaa uskoa tämän unen todellisuuteen. Meille tulee vauva :love:

Onko muuten muita allergikkoja? Ei jaksaisi soitella ja selvitellä lääkkeiden sopivuutta. Onko joku siis syönyt esim. Zyrteciä tai heinixiä allergiaoireisiin? Vai määrääkö lääkärit raskautuneille jotain muuta? (n)
 
Jee huhtikuu! (y)

Oon tällä viikolla muistellut sitä kun teki positiivisen testin, oi että :love: Ja kohta se vauveli on jo täällä :barefoot::love:

Sairaalakassin pakkaus on täällä vielä mietinnän tasolla, saa nähdä milloin sen sitten oikeasti pakkaa. Aika hyvin on kyllä päänsisällä lista, että mitä sinne pitäisi laittaa. Ja sen verran oon sen eteen tehnytkin, että ostin miehelle varmuudeksi energiajuoman jos tulee äkkilähtö niin on sitten skarppina ratissa :D Ai kauheeta, kun tuo nyt kuulostaa jotenkin hullulta... :confused::ROFLMAO:

Mulla on siitepölyallergioita, mutta lääkkeistä en kyllä osaa sanoa, kun oon yrittänyt pärjätä ilman (n) Siinä käsityksessä oon, että Heinix on kai yksi miedoimmista. Nenäkannua suosittelen, sen avulla saa kivan raikkaan olon (y)

Tsemppiä koiran kanssa HooKoo-82!
Ja tsemppiä ja jaksamista ja kaikkea muutakin mahdollista kaikille mammoille :)(y)

jaovi & pikkuinen 33+1
 
8YW
Uuh jes. Meilllä istua pönötetään. Kohdunsuu on sormelle auki ja koko n. 2kg. Tuli just todellisuus kylään :LOL: jännätäänpä nyt sitten kääntyykö itsestään vielä. Neuvolassa oli aivan varma, että on pää alhaalla. Mutta ähäkutti .. ei olekaan
 
Todellisuus saapui kyllä tännekin tämän päiväisen äitipolikäynnin jälkeen :unsure: Viikkoja nyt 35+0 ja vauvan painoarvio 2853g. Ihan ok sinänsä näille viikoille mutta vartalo alkanut ottaa kasvuspurttia ja menee nyt yläkäyrällä. Seuraava ultraus heti viikon päähän ja mahdollisesti tehdään jo lapsivesipunktio silloin - jos se vaan onnistuu, kun mulla on istukka edessä ja viime raskaudessa ei sen takia pystytty ollenkaan tekemään. Ja jos kasvutahti jatkuu, niin käynnistystä ehkä jo tässä rv36-37 (n) Siis en todellakaan oo valmis siihen! Mulle jäi kahden viikon takaisesta äitipolikäynnistä niin hyvä mieli, kun vauva kasvoi keskikäyrillä ja kaikki oli niin hyvin, että päätin että tää vauva saa syntyä aikaisintaan rv38 (esikoinen käynnistettynä 37+2). Joo siis tiedän kyllä, että ei sitä mahdollista käynnistystä huvikseen tehdä ja kaikki päätökset tehdään vauvan parasta ajatellen (monesti vartalomakrosomiset vauvat ei sitten voi kohdussa niin hyvin), mutta silti. Ahdistaa ja harmittaa :( No onneksi se seuraava käynti on heti viikon päästä, pitää nyt vaan yrittää olla stressaamatta ja murehtimatta tässä liikaa.

Onneks muuten olo on oikein hyvä :) Paitsi nyt kun tänään tehtiin sisätutkimus niin paikat ihan kipeet nyt :mad:

Pupumama ja Pottu 35+0
 
8YW
Oliko sulla @pupumama insuliinihoitoinen radi vai ihan diabetes ennen raskautta? Paljonkos silloin viime käynnillä olikaan se painoarvio? Itsekään en kyllä ole valmis, jos käännös ei onnistu 3viikon päästä ja käynnistetään perätilasta, mutta yritän nyt totuttaa päätä ajatuksiinm
 
Nopea päivitys, jotta saan taas ilmoitukset. :)

Ei kuulu ihmeempiä. Selkä vihoittelee ja vatsa painaa.
RV32+4 ja nyt jo TUKALAA.
Katsoin vauvalle jo valmiiksi kotiintulovaatteet. Oman kassin pakkaan sit ku ehdin/jaksan; eei kai sinne kauheesti mitään tarvi. Puhtaat alushousut jos muistas; loput osaa mies varmaan tuoda. Kai sitä nyt 2-4 vrk menee vaikka päällään seisten, ku on se vauva jo siinä. Jos suunnitellusti sektioon mennään sovittuna päivänä.

Helmiina ja Helmi <3
 
Oliko sulla @pupumama insuliinihoitoinen radi vai ihan diabetes ennen raskautta? Paljonkos silloin viime käynnillä olikaan se painoarvio? Itsekään en kyllä ole valmis, jos käännös ei onnistu 3viikon päästä ja käynnistetään perätilasta, mutta yritän nyt totuttaa päätä ajatuksiinm
Ykköstyypin diabetes mulla :) Viimeks 33+0 oli 2133g eli semmoset 700g tullut nyt kahdessa viikossa :cautious: Verensokerit olleet mulla kuitenkin hyvät, mutta eipä sekään näköjään riitä.

No tänään käyn varmuudeksi kaupassa ostamassa mitä sairaalakassiin tarvii :D Jos nyt alkaakin piakkoin tapahtua.
 
Viimeinen maanantai töissä alkaa olla voiton puolella. Viimeinen viikonloppu vietetty - muuttuukko elämä nyt yhdeksi ainaiseksi (vuodenmittaiseksi) viikonlopuksi? :)

Viikonloppuna kasattiin pinnis ja oikeen mallikkaasti sujui ilman suurempaa draamaa. Mun mielestä aina kun kasaamassa on kaksi henkilöä (etenkin ilman ohjeita ja etenkin kun on pariskunta) on riski vaikka millaiseen viikon mykkäkouluun :D. Vähän jo lakanoitakin sinne laittelin ja Pentikin pehmopupun valmiiksi töröttämään. Tuli jotenkin makkarista hirmu kotoinen tuon myötä.

Kirppikseltä piti taas vähä lisää sitä sun tätä hamstrata. Kyllä on hyvä olla ihmisellä kahdet vaunuverhot ja sen seitsemännettoista housut kokoa 56. Yksi myyjä iski käteen kaupanpäälliseksi puolikkaan paketin pikkuvaippoja, ne nyt ainakin tulee tarpeeseen! Sain miehenkin mukaan shoppailureissulle ja yllättäen siitä olikin tosi kiva ihmetellä sitä lastentavaramäärän paljoutta ja miettiä, että mitä kaikkea tarvitaan. Toistaiseksi jättänyt nää hommat ihan suosiolla mulle. Osti oikeen itse yhden lelunkin :D.

Ihan hurjasti Tsemppiä koiranpennun kanssa HooKoo-82. Onneks isot koirat oppii yleensä nopeeta sisäsiistiksi. Meille tuli pikkukoiran pentu vajaa vuosi sitten ja esikoisen piti syntyä syksyllä - kylläpähän syksyllä mielessäni mietin, että keskenmenolle oli sitten vissiin joku tarkoitus. Vasta jouluna oppi meidän karvakakara sisäsiistiksi ja koko syksyn sain alkuraskauden pahoinvoinneissa vielä siivota päivittäiset kakat ja kuset ... Nyt on onneks jo fiksu ja filmaattinen... ja jotenkin aika kullannut jo nyt ne pahimmat muistot. Toinen koiramme sai juuri neljä pentua, mutta on onneks kasvattajalla sinne saakka, kun me kotiudutaan sairaalasta. Niin moni kyselee, että otetaanko siitä meille kolmas koira. Luulen, että sen kolmannen koiran aika on sitten, kunhan pikkulapsiarjesta selvitään :p.

Huomenna 34 täynnä. Tässähän aletaan ihan oikeasti olemaan loppusuoralla.
 
Aurinkoista huhtikuuta äipät ja tulevat sellaiset. Miulla ei hermo ole kestänyt päivitellä tänne, nää sivut tökkii nyt tosipahasti mobiililaitteilla, miun puhelimella on ihan turha edes yrittää :mad:. Täällä jostain syystä olot on helpottanut sen verran että pystyy lähes normaalipituisia ja-tahtisia lenkkejä tekemään. Neuvolatäti ei varmasti osannut beipin asentoa kertoa nyt ja miulla on tunne et tilaa ois nyt jotenkin..enemmän?Tällä vviikolla on äippäpolikäynti joten enempi selviää sit. Oisko tyyppi laskeutunut asemiin, mitään paineen tms tunteita ei kyl oo. Outoo:alien:. Tää hikkailee paljon ja hengittelee kovasti ja peppu hytkyy molemmin puolin napaa, hauskaa! Tässä pikaiset kuulumiset, toivottavasti viestin lähetys onnistuu. F ja tyyppi 35+2
 
Tänään 33+0! En jotenkin yhtään osaa kuvitella miltä vauva näyttää ja just että onko hiuksia tms. o_O Jännä nähä minkälainen tyyppi sieltä tulee ;)

Kävin viime viikolla neuvolalääkärillä ja teki tämän raskauden ekan sisätutkimuksen. Eikä siinä, paikat oli pehmenny. Kävin lukemaan esikoisen äitiyskorttia ja sen kanssa oli vielä viikolla 35+5 paikat kiinteät ja tiukasti kiinni! Eli on toivoa että tää ipana syntyisi itestään :love:

Onko teillä muuten ajatuksia miten/missä vauva tulee nukkumaan? Mulla esikoinen nukku kainalossa vissiin 2-vuotiaaseen saakka ja nyt ajattelin yrittää välttää sitä. Joten mietin pinnasänkyä sivuvaununa ja siellä unipesää? Olisko näin se vauvan siirtäminen omaan sänkyyn mahdollisimman helppoa? Mulle uni on niin tärkeetä, enkä todennäkösesti saa nukuttua päivällä nyt niin paljon kun esikoisen kanssa..

Keväistä viikkoa kaikille :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Mä en tajunnut, että kuukausi on vaihtunut tänne ja uusi ketju......ihmettelin kuinka keskustelut on tyssänneet.....sama pää kesät talvet.....:whistle:

Täällä voidaan erittäin paksusti!!!! Viikkoja tänään 37!!!

Itsellä sellainen olo, että lähtö sairaalaan tulee milloin tahansa.

Vauvalle kaikki on valmiina paitsi amme. Vaunu ja kaukaloverhon ompelu on vaiheessa ja imetystyynyyn pitäsi ommella vielä pari päällistä....jos jaksan. Mini pinnis on meidän makkarissa ja odottaa nukkujaa. Sairaala kassin tavarat odottavat kassiin laittoa.

Sisarukset odottavat super innoissaan vauvaa.:ROFLMAO:

Lääkäri sisätutkimuksineen ja ultrineen on torstaina ja pelottaa hiukan(n).....edellisissä raskauksissa ei ole enää näin pitkällä ultrattu. Nyt on kuitenkin sokereita seurattu joten siksi.

Omasta mielestä tuolla alhaalla on paikat pehmenneet ja vihloo välillä niin älyttömästi että kävelystä ei tule mitään ja tulee ääneen parkaistua:confused:.

Liikunta on ihan nollassa. Hyvä, että jokusen verran pystyy normisti kävelemään ja hoitamaan arki asiat esim eskarilaisen haun.

Turvotusta löytyy sormista ja jaloista, ranteita särkee, pissa hätä on usein ja kivuliasta kun vauva painaa ilmeisesti rakkoon:confused:.

Vauva liikkuu TODELLA PALJON!!!! Samoin tosi monesti päivässä on hikka.:p

MUTTA EN VALITA! Kahden keskenmenon jälkeen nautin olotilastani ja koitan ottaa kaiken irti. Pian tämä on ohi ja varmaan viimeiseksi raskaudeksi jää....sitten lapsi luku 3.

Hiukan haikein mielin........on nämä liikkeet ja vatsan silittelyt niin ihania......kuopuskin silitteli ja suukotteli vatsaani viimeksi aamulla.......:love::cry:

ninnananna ja rusina 36+0:love:
 
Täällä olo on ihan liian mainio. Kauheasti ei viitsi hehkuttaa, kun monilla näemmä alkaa olla jo remppaa, mutta ihan kuin olisi joku alkuraskaus menossa, ei tunnu juuri missään. Tietty kaikkea pientä kolotusta on ja fyysinen toimintakyky on laskenut, mutta odotin jotain paljon pahempaa tässä vaiheessa.

Jaksan painaa aamusta iltaan, tehdä lenkkejä, käydä kylässä, kestitä vieraita yms. Mieli on pääosin iloinen ja virkeä, jos satunnaisia itkuja ei lasketa mukaan. Itkujen aihe ei ole ollut suuren suuri, kiitos hormonien. Voi kun tällainen olo olisi ollut läpi raskauden. Henkinen paine on ollut suurin taakka mutta kun on saanut levätä niin sekin on helpottanut. En tosin osaa vieläkään nukkua, mutta kun ei tarvitse käydä töissä, niin ei haittaa.

Toki joinakin päivinä tuntuu, että joko se tulla tupsahtaa, kun niin vihloo alapäästä. Yksi kunnon supistus ollut reilu viikko sitten, kesti n. 10-20 sekuntia ja mietin että selviänkö hengissä. Eihän se synnytys sitten varmaan missään tunnu... kovasti jo odotellaan vaikka valmistelut on vielä osittain kesken, mutta ei niistä jaksa ressata. Onkohan tämä kaikki vain tyyntä myrskyn edellä, taitaa olla eri ääni kellossa kun on röörit tulessa jonkun ajan päästä.

Vauva liikkuu paljon, painoa taitaa olla jo reilusti yli 3 kg. Viikossa vauvalle on tullut painoa n. 250 g. Sokerit ja verenpaineet ovat olleet ok. Ensi viikolla taas ultrataan ja katsellaan mitä pienokaiselle kuuluu. Saas nähä koska on tulossa kun olo on näin hyvä. Neuvolaväliäkin tulee yhteensä 3 viikkoa, kun ei ole tarvetta käydä. Pääsen kyllä tarvittaessa käymään ja tuo ultra on välissä niin kuitenkin seurataan. Sf-mitta oli viime viikolla laskenut, vauva on ollut rt:ssa jo melkein 2 kk.

Sairaalakassia en ajatellut pakata etukäteen. Kirjoitan lapulle muutaman asian niin ne saa nopsasti pakattua mukaan ja saahan mies sitten tuotua myöhemmin jos niikseen tulee. Onpahan sitten jotain tekemistä, kun kotona yrittää kärvistellä mahdollisimman pitkään. Mies saa sitten katsoa kotiinlähtövaatteita vauvalle jos en niitä etukäteen katso.

Tuntuu että raskaus on kestänyt jo vuosisatoja! Tsemppiä kaikille, loppurutistus alkaa olla monella edessä!
 
Mulla käy joka kuukausi tää sama, ihmettelen pari päivää että onpa hiljaista tällä palstalla kunnes valkenee että kuu on vaihtunut :D

Kiva oli lukea kaikkien kuulumisia. Alkaa sellainen loppusuora maistua näissä kirjoituksissa :sneaky: Oi oi niin jännää! Pyörii kyllä synnytys omassa mielessä kans monta kertaa päivässä.

Itse nukun ihmeen hyvin! Tuo pikku esikoinenkin on alkanut nukkuu melkein läpi yön (kerran saattaa inahtaa), on kyllä hienoa! Katsotaan meneekö sitten ihan höpöksi kun vauva syntyy. Yritän pitää molemmat vieressä, vois olla liikaa muutosta esikoiselle jos vauvan synnyttyä joutuis muualle nukkuu. Nyt siis kaks leveää sänkyä vierekkäin joista toisessa nukkuu poitsu, vauvan ajattelin asetella viereen omalle sängylle unipesään. Mies nukkuu toisessa huoneessa, toimii meillä näin hyvin.
 
  • Tykkää
Reactions: pupumama

Yhteistyössä