Toukotenavat 2017 <3 Huhtikuu

Ensinnäkin tsemppiä täältäkin HooKoo-82 koiranpennun kanssa! Ihailen kyllä että tuollainen pieni tuholainen vielä muutti teille lapsilauman jatkeeksi (y). Taidat olla aika supermamma, itse en tuohon pystyisi ;)

Tsemppiä huomiseen lääkäriin ninnananna ja hyvä että löysit tähän ketjuun :). Täällä kanssa huomenna neuvolalääkäri. Kiva nähdä onko toveri edelleen oikein päin ja pitkästä aikaa mikä tilanne tuolla alakerrassa on. Harmi kun ei ultrata... Jotenkin välillä ihan suututtaa kun jos kerran esikoinenkin on ollut yli neljä kiloa, niin miksei voitaisi varmuuden vuoksi ultralla kurkata. Pienet neuvolat ymmärrän kun niissä ei välttämättä laitteita ole, mutta tuolla terkkarissa ei mene kyllä edes sen piikkiin :unsure:.

Babies me meinataan tämäkin lapsi nukuttaa pääasiassa tuolla pinnasängyssä. Esikoinen kyllä nukkui välillä meidänkin vieressä lähinnä vahingossa kun joskus imertäessä nukahdin. :rolleyes: Eikä siinä muuten mitään mutta meidän väliin en uskalla tahallaan jättää kun mies on niin kova uneksimaan ja tekee siis kaikkea unissaan. Pelkään että vauvalle käy jotain kun miehellä ei nuo vaistot samalla tapaa suojaa (n)
. Mutta ehkä sitten tarvittaessa minun ja seinän väliin jos yöt tuntuu hankalilta... Meinattiin nyt viimeinkin tässä joku ilta yrittää saada tuo esikoinen nukkumaan omaan huoneeseen. Oliko jollain toisella tämä projekti just ollut? Muistelin että oli täällä juttua. Olisi kiva kuulla miten onnistui :).

8YW harmi että siellä istuttiin o_O. Toivottavasti käännös onnistuu, jos ei sitten itsestään käänny. Kyllähän niitäkin välillä sattuu.

Ja pupumama siellähän saattaa sitten vauva tulla jo aika piankin jos käynnistystä aikaistetaan. Teidän muutonkin kannalta kyllä ehkä vähän huono (n).

Täällä voidaan hyvin tällä hetkellä. Oikeastaan välillä unohdan että olen raskaana. Sitten kun on jo suunnittelemassa ensi kuulle ohjelmaa niin muistaa että ai niin, synnyttääkin pitäisi :ROFLMAO::ROFLMAO:. Siis ihan tällaisia hetkittäisiä tulee, raskausaivot (y):D. Suonta vetää ja välillä nivusia särkee vähän. Ja voi että kun kylkiluihin välillä ottaa kun toinen oikein touhuaa, mutta niin ihanaa :love::love::cry::cry:. Tulen kertomaan sitten lisää kunhan neuvolalääkäri on ensin ronkkinut minut :ninja::cool:.

Mahdollisimman hyviä vointeja kaikille!

Sulkava_ ja masukki 35+4 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Spukka ja pupumama
Täällä käytykin tänään jo nauvolalääkärilä ja siellä synnytystapa-arvio. Lepohoito on nyt kumottu ja hyvin asiat pienellä! 2443g oli painoarviokin jo eli niin keskikäyrän vauva kun olla voi :) Välillä pelotti aikasemmi et millanenhan jötkäle siellä kasvaa kun itselläkin massaa löytyy ja oon joutunut matalien sokereiden vuoksi (ei siis radia, vaib matalia sokereita)syömään tosi tosi usein jo 10 viikon ajan mutta nyt näytäis ainakin siltä että normaalikokoinen kaveri olisi tulossa <3 Käytiin miehen kanssa heti sit kaupoilla lääkärin jälkeen kun oli kerran lupakin :D

Sandelinos & minion 34+5
 
@Sulkava_ Meillä siirrettiin esikoinen just viime kuussa omaan huoneeseen nukkumaan :) Meni tosi hyvin, vaikka jännitti että meneeköhän nukahtaminen ja yöt ihan pelleilyksi sitten. Laitettiin ekana yönä sinne omaan huoneeseen vaan ihan normaalisti nukkumaan eikä tuo siitä ollut moksiskaan, nukahti yhtä hyvin kuin aina eikä edes lähtenyt kertaakaan yöllä sieltä mihinkään valehtelemaan :) Eikä ole senkään jälkeen ollut ongelmia. Meillä on makkarit vierekkäin ja pidetään öisin ovet auki, mutta lisäksi on vielä itkuhälytin, koska nukutaan miehen kanssa molemmat (kiitos univelkojen...) niin sikeästi että turvallisempi olo itellä kun on se hälytinkin varmuudeksi. Harvemmin siellä kyllä mitään itkeskelee. Aamulla sitten kömpii meitä herättelemään :love: Luulen että nukutaan kaikki paremmin nyt. Tsemppiä teille jos päätätte kans siirtää, toivottavasti menee hyvin! Mä luulen että tää siirto oli kovempi paikka mulle kuin taaperolle. :ninja: ikää oli siis 1v9kk kun siirrettiin.

Huoh pesin tänään toisen koneellisen vauvapyykkiä ja mulla on ihan älyttömästi koon 62 vaatteita :oops: Mennyt pikkasen överiksi kun ei ole tajunnut jossain välissä tarkistaa mitä kaikkea löytyy jo, niin sitten niitä on vaan kertynyt. Pienempiä vaatteita puuttui, mutta löysin just paikalliselta fb-kirppikseltä aivan ihanan setin 50-56 koon vaatteita joten nyt on niitäkin ihan sopiva määrä kasassa (y) Nyt on sitten mulla kielto osaa yhtään enempää vauvanvaatteita!

Pitäisiköhän tässä huhtikuun lopulla pikku hiljaa perustaa sitä meidän omaa fb-ryhmää, mitä mieltä ootte? :whistle: Jos ensimmäisiä vauvojakin alkaa tässä nyt putkahdella pikku hiljaa enemmänkin...

...Oispa muuten kiva jos tää omakin vauva vaan nätisti putkahtaisi :unsure: Mua on jotenkin alkanut viime aikoina vähän jännittää synnytys, en tiedä miksi. Esikoisen synnytystä en osannut jännittää tai pelätä etukäteen ollenkaan, nyt on vähän sellainen jännä fiilis. Että voisi mielellään hypätä koko sen toimituksen ohi Ja ottaa suoraan vaan vauvan syliin :p

Pupumama ja Pottu 35+2
 
Ihanaa huhtikuuta mammat! Mö kans hetken ihmettelin kun maaliskuu hiljeni niin tyystin!
Mä en oo sanu aikaseks kirjotella mitään aikoihin mut lähes päivittäin keskusteluja seuraillut! Vaikuttaa siltä yleisfiilis et kaikki on rauhallisin mielin ja odottaa innolla vauvan saapumista!
Mulla kivut ja säryt helpotti pariksi viikoksi ja olin ihan onnessani kun jaksoi vaikka mitä, vauvan vaattetkin on nyt pestynä ja lipastossa odottamassa! Mut pari päivää taas ollu tosi kipeetä.. Alkais jo tää raskaus riittämään ja olis niin ihanaa päästä liikkumaan kunnolla! Mut toisaalta on vähä sellanen syyllinen olo etes haaveilla tän loppumisesta kun tätä masua ei oo fiilistelly kunnolla ja kuviakaaan ei ole tullut otettua.. Mut jos veljeensä tulee ni aikaa tulee olemaan vielä paljon!
Ens ma olis neuvola lääkäri! Vähä kyl jänskättää mitä se sanoo painosta (mun) kun vähä nuo herkut maistunu liikaa.. Toivottavasti kuitenkaan tuo pikkumönkijä ei olis niitä itseensä imenyt!

Kauhee ku iski muistihäiriö.. Piti kirjottaa jotain tai kysyä mut en vaa saa päähäni et mitä..! Ehkä se vielä mieleen tulee josvoli jotain tärkeetä! Alkaa vissii aivot pehmenee lopullisesti!

Voikaa hyvin
Leenulainen 34+1
 
Nopea päivitys.
Radin takia olen ä-polilla käynyt nyt 3 krt; tänään oli se 3. krt.
Tänään rv33 ja kaikki niin hyvin kuin voi olla; sokerit hyvät ja vauva kasvaa tasan keskikäyrällä. Toivottavasti jatkaa tasaista kasvua eikä ota mitään jättispurttia. Saatiin sektioaika, joka menee sinne rv39 eli viikkoa ennen laskettua aikaa. 6 viikkoa siis vielä.
Tiedossa tuo siis jo vähän niin kuin oli, mutta nyt se on mustaa-valkoisella.
Kaikenlaista puuhaa on tosiaan näille viikoille keksittynä, vaikka ei siis mitään ihmeellistä. Sitä kun on jo noita lapsia niin heidän kanssaa sitä ajankulua riittää.

T.Helmiina ja Helmi rv33
 
Miten nää päivät menee näin että välillä on sellaisia päiviä että voisi touhuta vaikka mitä, ja välillä taas ei pysty mihinkään (n) Onneks sentään niitä touhuamispäiviä on useammin. Pitäisi kuitenkin kai muistaa niinäkin päivänä ottaa suht rauhallisesti, ettei ainakaan omalla liialla puuhailulla aiheuta sitä, että seuraavana päivänä vaan maataan sohvalla..

Miten usein teillä vauvat hikkailee? Täällä on hikka vähintään kerran päivässä, joskus kolmestikin. Joskus se näkyy jopa ulkopuolella kun maha hyppii :LOL::love:

Ja mä olen juu sen facebookryhmän perustamisen kannalla (y) Koska vaan :ROFLMAO: Kukas sitä muuten olisi ehkä aikeissa perustaa? Mä en ainakaan osaa :unsure:

Jee, nautitaan keväästä! :)

joavi & pikkuinen 33+5
 
Joo faceryhmä voisi olla kohta kiva ennen kuin aletaan kunnolla jakautumaan ;). Mullakaan ei ole kyllä mitään käsitystä sellaisen perustamisesta...

Tänään oli se neuvolalääkäri ja jäi kyllä jotenkin pettynyt olo koko käynnistä. Kaikki oli kyllä tosi hyvin, mikä on kyllä tietenkin tärkeintä. Mutta se oli just että 10 min ja ulos :unsure:. Kaulaa oli 2cm jäljellä, pehmennyt mutta kiinni (eikös sen uudelleen synnyttäjällä ole yleensä vähän auki (n)). Vauva onneksi pää alaspäin, mutta pää ei ole vielä kiinnittynyt (esikoinen kiinnittyi vasta joskus kun aloin ponnistelemaan ;)). Mutta kun muuten ei ollut ihmeitä niin siinäpä se. Ilmaisin huoleni vauvan koosta niin sanoi vaan ettei tunnu mitenkään erityisen isolta (n). Jaahas taapero kutsuu, palataan!

Sulkava_ ja masukki 25+5 :love:
 
Hikkailee vähintään 2 kertaa päivässä. Ja harjoittelee hengittelyä; kun on rauhoittunut niin näkyy kun mun maha laskee ja nousee rauhallisesti tosta keskeltä tai vähän alempaakin.

Sitä oon tässä harmitellut, ku nyt olis kerrankin NORMAALI TILANNE eli yksi vauva ja sekin RT --- ni eikö sit oo sektiopakko. :( -- jotenkin käynyt sitä edellisten kaksosten syntymää läpi ja jotenkin soimaan itseäni siitä, että en jaksanut/pystynyt pungertamaan B-vauvaa alakautta. (toki järjellä tiedän että sektioon mentiin, ku ei voinut muutaa; eikä ollut mun vika)
No, kunhan vauva saadaan turvallisesti tähän maailmaan.
 
Täällä ilmoittautuu toinen, joka ei tajunnut kuun vaihtumista ja ihmetteli, että ompas keskustelu tyrehtynyt :whistle:.

Nyt on niin paljon ehtinyt tulla juttua, että tyydyn vaan parhaani mukaan tsemppaamaan kaikkia sitä tarvitsevia ja lupaan perehtyä tästä lähdin tarkemmin :giggle:.

Kääk äitiysloma alkaa ensi tiistaina:eek: ja niinhän siinä kävin kuten ajattelinkin, että ollaan sitten hätäpäissään neuvottelemassa lisätunneista - siis minä olen. Minä vaan rakastan mun työtä niin paljon etten millään malttas lopettaa ja saankin nyt sitten tehdä vähän lisätunteja, että saan hyvin projektit eteenpäin. Varmaan myös teen koko äitiysloman jonkun verran mitä nyt silloin sunnuntaina saa tehdä.

Ensi viikolla alkaa rv 35 ja saa alkaa taas touhuamaan sekä urheilemaan JIPPII! :):):). Ei tarvitse enää niiiiin ylivarovainen olla suppareiden yms. kanssa ja saahan sitä sitten levätä ihan riittämiin. Tänään tuli rattaatkin eli nyt vielä vaipat niin ollaan valmiita prinsessan saapumiseen. Naimisiinkin pitäisi ehtiä ensi viikolla - tosin vaan vaatimattomasti maistraatissa ja juhlat sitten ensi kesänä. Toivottavasti vauva tosiaan oottelee hetken, kun tässä hommaa tuntuu piisaavan :geek:.

Vauva hikkaa, möyrii, punkee niin ettei tosiaan liikelaskentoja tarvitse kovasti miettiä. Keskikäyrällä kulkee kiltisti :love:

Ironmom ja :ninja: rv 34
 
  • Tykkää
Reactions: daalia82
Jiihaa, tässä sitä rennosti sohvalla köllötellään ensimmäisen mammalomapäivän kunniaksi. Ihanaa!
Tosin piti heti aamusta tehdä vielä vähän työjuttuja, kun tajusin, että olin unohtanut mm poissaoloviestin ja kululaskut tehdä ja samalla sitten tuli putsattua koneelta kaikki töihin liittyvät jutut. Pääsee paremmin tähän lomamoodiin, kun ei koko ajan ole nuo muistuttelemassa.

Loma alkoi eilen sairaalan tutustumiskäynnillä, jotenkin tuo kyllä teki sitä synnytystä konkreettisemmaksi. Rupesin melkein pillittää, kun siellä kuvailtiin, miten optimaalinen sairaalareissu etenee ja miten vauva pääsee isin hupparin sisään jne. Toivottavasti kaikki menisi edes jotenkuten onnistuneesti. En oikeestaan muuten synnytystä pelkää (kipua tms) mutta jos vauvalle käy jotain.... täytyy vain luottaa, että siellä on parhaat mahdolliset osaajat meitä varten.

Nyt onkin joka viikolle jotain ohjelmaa, joka pitää mammalomalaisen kiireisenä. On neuvolaa, neuvolalääkäriä, synnytysvalmennusta jne. Viikonlopun yli jos tässä chillailisi ja sit maanantaina rupeen pesee pyykkiä. Tän aamun aattelin olla ihan rennosti, mut jotenkin löysin itseni klo 8 kuuramaasta vessan kaappeja :D.

Tästä se todellinen odotus alkaa!

T. Pitayah ja pikkumuru 34+ 3

ps. Facebookryhmä ois bueno! Onko muita mukana noissa yleisissä vauva2017 tai toukokuiset2017 ryhmissä?
 
  • Tykkää
Reactions: Spukka ja daalia82
Täälläkin vauva on tosi kova hikkaamaan :p Monta kertaa päivässä kyllä tuntuu. Musta se vaan tuntuu jotenkin niin inhottavalta :ninja: Mutta hyvähän niitä keuhkoja on treenailla!

Mä voin sen fb-ryhmän ainakin tehdä mikäli ei muita vapaaehtoisia ilmoittaudu :) Sanokaa vaan kun saa tehdä (y)

Itse oon ainakin myös joissain noissa isommissa, yleisissä ryhmissä mutta ei niissä kyllä viitsi kauheasti mitään henkilökohtaista jakaa, kun on niin paljon porukkaa.

Musta tuntuu, että aika menee nyt ihan kamalan nopeasti! Nää viikot vaan vierii ohi. Maanantai vähän jännittää kun mulla on silloin taas äitipolikäynti ja tehdään mahdollisesti se lapsivesipunktio :eek: Oon kuullut niin monenlaisia kokemuksia siitä, toisten mielestä se ei tunnu missään ja toisista se on ihan kamalaa...

Pupumama ja Pottu 35+4
 
  • Tykkää
Reactions: Sulkava_
Mites ninnanannan lääkäri ja ultra meni eilen?

Hehkuta vaan vauveli vanhalle, minusta on ihan kiva kuulla että jollain on fyysisesti hyvä olo :) Mulla on noi liitokset niin löystyneet että etenkin vasen nivunen on k i p e ä. Kiva ajella autoa kun kytkintä nostaessa vihlasee kivasti o_O

Pähkinäpuu Meillä myös mies nukkuu toisessa huoneessa, kuorsauksen takia. Ollaan oltu 9 vuotta yhdessä ja siitä nukuttu erilllään varmaan 7 vuotta :LOL: Meillä toimii loistavasti, kaikki saa nukkua hyvin ;)

Äitiysloma alkaa ens viikon torstaina virallisesti, mutta saitsulla oltu viime viikosta saakka. Kävin tänään viemässä työpaikalla avaimet :) Piti myös pyytää pomoa laittamaan Kelaan uudestaan mun palkkatiedot. Haen siis vanhempainpäivärahaa viimesten 6kk tulojen mukaan ja ensin pyysin palkkatietoja täysiltä kuukausilta eli lokakuu - maaliskuu. No sieltä tuli päätös ja jäi n. 7€ uupuumaan siitä 20% etten saa isompaa rahaa Kelasta :mad: Pyysin sitte uudestaan äitiysloman alusta 6kk taaksepäin(13.4).. Tuskin vieläkään ylittää sitä 20% mutta pakko se on kokeilla! Mutta nyt tarttee taas syödä :cautious::whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Pähkinäpuu
8YW
Täälläpä alkoikin sitten äippäriä edeltävä sairasloma, kun hetken flunssa sai kuumeen nousuun ja sitä kautta kroppa äityi supistelemaan. Mieli on nyt oikein hyvä. Työstressistä päästin irti toisena sairaslomapäivänä, kun tajusin, etten mitään enää voi. 6 päivää aikaistui eli ei paljonkaan.

Tänään kävin ostamassa pari vaatetta ja ensi viikoksi on tilattu kalusteet vauvalle noudettaviksi.

Synnytys on alkanut jo paljon mietityttää. En osaa oikein mitään toivoa. Mutta en pelätäkään. Supistuksista on selvitty ennenkin. Kai niistä selviää nytkin. Sairaalakassin voisi kai miettiä valmiiksi nyt, kun työkassia ei pakata tarvitse enää.
 
  • Tykkää
Reactions: Sulkava_
Mites ninnanannan lääkäri ja ultra meni eilen?

Hehkuta vaan vauveli vanhalle, minusta on ihan kiva kuulla että jollain on fyysisesti hyvä olo :) Mulla on noi liitokset niin löystyneet että etenkin vasen nivunen on k i p e ä. Kiva ajella autoa kun kytkintä nostaessa vihlasee kivasti o_O

Pähkinäpuu Meillä myös mies nukkuu toisessa huoneessa, kuorsauksen takia. Ollaan oltu 9 vuotta yhdessä ja siitä nukuttu erilllään varmaan 7 vuotta :LOL: Meillä toimii loistavasti, kaikki saa nukkua hyvin ;)

Äitiysloma alkaa ens viikon torstaina virallisesti, mutta saitsulla oltu viime viikosta saakka. Kävin tänään viemässä työpaikalla avaimet :) Piti myös pyytää pomoa laittamaan Kelaan uudestaan mun palkkatiedot. Haen siis vanhempainpäivärahaa viimesten 6kk tulojen mukaan ja ensin pyysin palkkatietoja täysiltä kuukausilta eli lokakuu - maaliskuu. No sieltä tuli päätös ja jäi n. 7€ uupuumaan siitä 20% etten saa isompaa rahaa Kelasta :mad: Pyysin sitte uudestaan äitiysloman alusta 6kk taaksepäin(13.4).. Tuskin vieläkään ylittää sitä 20% mutta pakko se on kokeilla! Mutta nyt tarttee taas syödä :cautious::whistle:
Lääkärissä meni ihan ok. Kiitos kysymästä!

Meidän neuvolassa on kaksi lääkäriä joista valita. Toinen on sellainen hissukka ja toinen on lääkäri, joka tekee sisätutkimuksen tosi kovakouraisesti. Nyt oli hissukka ja ei oikein osannut juuta tai jaata sanoa.....no ultasi ja mun oli tosi paha maata siinä selällään joten en oikein pystynyt keskittymään kuvaan. Nöpönenäksi sanoi kun sai ultakuvan nenästä:ROFLMAO:

Painoarvio on tällä hetkellä muutaman gramman päälle 3kg. Kaikki oli kuulemma ihan ok ja sisätutkimuksessa tunsi pään.....

Meinasi että välttämättä ei toukokuulle saakka mennä......

ninnananna ja rusina 36+3:love:
 
He. . Se oliki kuukausiki ehtiny vaihtua :'D Ilosena kirjottelin vielä maaliskuulle :'D

Vähän jääny tää kirjottelu..Enemmän tulee pyörittyy fbssä ja sit vielä puhelin ei ois halunnu tehä yhteistyötä tän foorumin kanssa mitenkään :D
Kaikki tuntuu olevan raskaudessa paljon pitemmällä mitä ite! Täällä mennään rv 33+0. Supisteli 3 vuorokautta alle tunnin välein ja eilen oli neukkulääkäri ja kohdunkaula näytti olevan melkein sentin pitempi mitä vko 22. Pitää vissii suun kautta synnyttää, jos nää supistukset tuota kohdunkaulaa pidentää (hehheh). Nyt siis rauhassa ja levossa, eikä kotihommiakaan saa tehä ja heti jos säännöllistyy/kipeytyy supparit niin neukkuun/synnärille yhteys heti. Pieni jännitysmomentti tässä.. Tänään oli eka päivä kolmeen päivään et ei ollu supistuksia.. Kunnes ehin innostua et ei oo supistuksia ja alkoivat taas n. puoltoista tuntii sit.

Kaikki on valmiina, mut sairaalakassia ei oo vielä pakattu. Vauvalle on kyl hoitolaukku jo valmiina matkaan.

Ootteko laittanu omat ja vauvan kamppeet samaan kassiin vai miten? Ei meillä ainakaan hoitolaukkuun mee vauvan+miun+miehen tarvikkeet mitenkään!

Omaa napaa kertoi Spukka ja tyyppi 33+0
 
Mä haluun myös fb ryhmään mukaan(y)

Mua nyt supistellu 3päivää putkeen toisaalta helpottaa kun lepää tai istuu sohvalla, liika tekeminen näköjää supistelua aiheuttaa ja lenkillä käynti..

@Spukka täällä myös vasta 33+2rv ja muut varmaan kohta synnyttämässä:LOL:..

Mie oon jo vähä laitella synnytyskassia valmiiksi, pitää kahtoo jos omat vaatteet laittaa toiseen kassiin niin mies osaa tuoda ne sairaalaan..toivottavasti olisi lämmintä niin voisin pakata imetys maximekon tai mun uuden maitotyttöset mekon ♡ tai sitten pakkaan leggarit, t-paidan ja villatakin.. apua kun ei yhtään tiedä vielä millanen ilma sillon on:whistle::ROFLMAO:..

Supisteluista huolimatta voin ookoo, selkää tietty pakottaa ja vauva tuntuu painavan jollakin ruumiinosalla alakertaa kun tuntuu kipua ja painetta, liekkö pää.. vasta 36rv ultra nähdää missä asennossa napero on tuolla, mietin että raaskisko käydä yksityisellä ultrassa ihan huvikseen ja varmistamassa miten päin se on tuolla(n):X3:, viime raskaudessa odotin perätila vauvaa ja olisin sen synnyttänyt niinkin mutta sillo jätkä päätti kääntyä oikein päin, kävin kääntöyrityksessä ja magneettikuvissa, oli helpotus kun kiänty sitten oikein päin:D. Aina se vaan jännittää kummin päin siellä ollaan:cautious:

HooKoo82 & poitsu 33+2 ♡♡
 
Mulla alkoi myös äippäloma juuri :) Nyt totuttelua tähän uuteen arkeen.. Oon kyllä onnistunut sopimaan kaikkia kivoja menoja ja juttuja, joten himassa hengailun lisäksi ohjelmaakin onneksi on. Ensi viikolla ajattelin alkaa pesemään vaatteita ja muita. Jotain pientä tarviketta vielä puuttuu, mutta niitä ilmankin pärjää ja ehtii kyllä ostaa myöhemminkin vaikka vauva sattuisi saapumaan etuajoissa. Tänään siis 34+5

Ensi viikolla on neuvolalääkäri ja se kyllä kieltämättä jännittää. Tämä on ensimmäinen kerta kun sitten varmaankin tulee se sisätutkimus ja näin ensikertalaisena jännittää mitä kaikkea siinä selviää ja oikeastaan koko homma.
Ninnananna sanoi viimeisessä tekstissä, että lääkäri tunsi hänellä vauvan pään ja alkoi jännittää vielä enemmän! Osaako joku sanoa, että onko sisätutkimus näin loppuraskaudesta kivuliasta?

Muuten vointi ja energitasot hyvät. Vatsa keskikäyrillä mutta sen kokoinen että vielä saa itse kengännauhat solmittua ja varpaankynnet leikattua.
Synnytys kyllä jännittää, mutta varmaan sen ensi viikon neuvolalääkärin jälkeen vielä enemmän..
 
Amelia kuulostaahan se ehkä vähän hurjalta että lääkäri tuntee vauvan pään. Mutta siellä se vaan yleensä on jo niin alhaalla :barefoot:. Minulla ei ainakaan sisätutkimus sattunut tai tuntunut muutenkaan ikävältä, pitää vaan yrittää olla rennosti (y).

Ihanaa että kaikki siirtyy vähitellen äippälomalle, voi että :love:

Niin ja kiitos pupumama rohkaisusta siirtää esikoinen omaan huoneeseen nukkumaan (y). Nyt tuo kolmatta yötä siellä nukkuu ja hyvin on mennyt. Jossain kohtaa aamuyötä kömpii meidän väliin jatkamaan unia. Mutta jotenkin helpompaa nyt yöllä asetella itseään mukavaan asentoon kun ei tarvitse miettiä herääkö toinen siihen. Ensimmäisenä iltana multa tuli kyllä pieni hormoni-itku kun pieni nukkui niin kaukana eikä tuhina kuulunut :ROFLMAO:. Vaikka siis ihan viereisessä huoneessa nukkuu :rolleyes:. Niin ja tee vain mun puolesta se faceryhmä. Apua jännää tulla ulos kaapista :LOL:

Tervetuloa myös Spukka tälle puolelle ;). Otahan rauhassa supistelujen vuoksi. Onneksi kohdunkaula ei ollut kuitenkaan lyhentynyt. Eipä tässä kauaa enää mene kun saakin jo lyhentyä (y).

Hei Pirkanmaalaiset! Onko täällä Taysin potilashotellissa olleita tai muuten asiasta tietäviä? Onko siellä siis suositus että myös vauva on siellä omissa vaatteissa? Äidin kohdalla ymmärsin että näin on... Tuota pakkailua vaan mietin hotellin toivossa ;)

Ja täällä lähdettiin uudelle viikolle. Puhelimen sovelluksessa jo luki että "95% vauvoista syntyy rv 37-42, kun vauva on syntynyt klikkaa tästä aktivoidaksesi lapsitilan". Apua, ei nyt vielä saa tuollaisia :eek::eek:

Sulkava_ ja masukki 36+0 :love:
 
Yritin nyt luoda tota facebook-ryhmää, mutta en pysty ilman että lisäisin sinne ainakin yhden jäsenen :D Eli te jotka haluatte mukaa niin laitatteko mulle yv:llä teidän sen sähköpostiosoitteen, jolla kirjaudutte facebookiin, niin lähetän kutsun ryhmään :) Teen ryhmästä siis suljetun ja salaisen, eli sitä ei kukaan ulkopuolinen pysty edes haulla löytämään, joten vaan lisätyt henkilöt pääsee sinne. Eli toisin sanoen pidetään se ryhmä vaan tän meidän Kaksplus-palstalaisten juttuna.

Kiva @Sulkava_ että teilläkin on omaan huoneeseen siirtyminen mennyt hyvin! Mäkin kyllä itkin just silloin ekana iltana kun oltiin itse menossa nukkumaan ja poika ypöyksin siellä KAUKANA (= viereisessä huoneessa...). Tuntui niin julmalta :p Mutta kovempi paikka se mulle taisi olla kuin lapselle, joka ei ollut moksiskaan. Onnellinen varmaan vaan uudesta ja isommasta sängystään. :D

Mä pakkaan sairaalakassiin vaan omat ja vauvan jutut. Ai pitäiskö miehellekin olla jotain? :D Se saa kyllä omat juttunsa ottaa ihan itse. Enkä vauvalle pakkaa kassiin varmaan ulkovaatteita, mies saa tuoda ne sitten kun päästään kotiin ja tietää millainen sää silloin on. :)

Pupumama ja Pottu 35+5
 
Heissan! Mä yritin tänne jo kerran tietojani laittaa mut en näköjään onnistunu Oon seurannut tätä ryhmää alusta asti mut jotenkin en vaan oo saanu mitään itsestäni ulos Täällä odotellaan siis kolmatta, ennestään tyttö -12 edellisestä liitosta ja poika-15. Saikulla oon ollut koko alkuvuoden kun vauva on painanut tonne alaselän hermoon ja jalat on ollut tosi kipeät! Neuvolalääkärillä käyty 35+3 ja antoi kokoarvioksi 2,8-2,9kg et isompi vauva taas tulossa. Edelliset oli nelikilosia et jos vie sekaan mahtuu niin yritän päästä kärryille
Niin ja mun rivi on jotakuinkin tällänen:
Mimmu1986, la 7.5, 31, kolmas, tyttölupaus, tays

Mimmu ja tytsy 36+0
 
Mukaan vaan mimmu1986 :) Meillä aika samanlaiset tilanteet: painoarvio oli samaa luokkaa 35+0 ultrassa, lasketussa ajassa on vaan päivän ero ja tays synnärinä täälläkin :p

Facebook-ryhmä on nyt luotu ja kutsut on laitettu kaikille jotka tähän mennessä on yv:tä mulle pistänyt :) Eli jos laitatte mulle sen sähköpostin jolla faceen kirjaudutte niin pääsen kutsumaan ryhmään!
 
Yritetääs taas päivitellä.. Täällä hikkaillaan joka päivä ja hengitellään kun malttaa mahan liikkeitä seurailla, luulisi olevan ainavin reenatut keuhkot kun viikkotolkulla on tyyppi tätä harrastanut. Perjantaina oli siis äippäpolikäynti ja mie sain tuplakopeloinnit kun lääkärillä oli kandi mukana, tehokasta eikä se pahalta tuntunut vaikka kokemattomalla aika ronskit otteet olikin.. Ipanan pää oli siis tunnusteltavissa, tarkoittakse et hän on jo kiinnittynyt?? Sormelle ollaan myös auki ja kanavaa muistaakseni sen kolme senttiä edelleen jäljellä joten vähän nyt jänskättää että päästäänkö lähellekään 40. viikkoa:cautious:.. Suht kivuttomia suppareita on heti kun touhuaa tai vessahätä iskee. Aika mielenkiintoisen tuntuista kun ipana möyrii alakerrassa niin että peräsuolta painaa:ninja:. Tää kyllä saisi vielä rauhassa kasvaa kun painoarvioksi antoi vasta 2600g ja syntymäpainoarvioksi vain (?) 3300g. Jotenkin pieneltä kuulostaa kun itte oon painanut, tosin yliaikaisena ja varmaan sokerivauvana 4250g. Onko kellään vauvankasvatusvinkkejä..? Mut yritetääs kaikki vielä kestää hetki kasassa, f ja rääpäle 36+1
 
Mä en varmaan saa nukutuksi tänä yönä ollenkaan kun mulla on huomenna äitipolikäynti ja tehdään ehkä se lapsivesipunktio :barefoot: Jännittää niin paljon! Joudun vielä mennä yksin kun mies on töissä - sillä ei siis IKINÄ ole maanantaisin töitä paitsi tyyliin pari kertaa vuodessa, ja totta kai se maanantaivuoro osui just tälle päivälle kun oisin ehkä kaivannut vähän tukea sinne... Tosin miehellä on kauhea neulakammo että en tiedä mitä se ois siitä punktion neulasta ajatellut :p Tavallaan jännittää se punktio siis tosi paljon, mut sitten luulen että oon myös vähän pettynyt jos sitä ei pystytäkään tekemään (mulla istukka edessä joten ei ole varmaa onnistuuko). Ois nimittäin kuitenkin kiva tietää vähän paremmin että miten vauva siellä voi ja onko keuhkot miten kypsät... Ja toki saada vähän lisäinfoa siitä että milloin tää bebe mahdollisesti ois tulossa ulos :rolleyes: Ääk, jännä päivä kyllä tulossa!

Pupumama ja Pottu 35+6
 

Yhteistyössä