Toukotenavat 2017 <3 Huhtikuu

Mä en varmaan saa nukutuksi tänä yönä ollenkaan kun mulla on huomenna äitipolikäynti ja tehdään ehkä se lapsivesipunktio :barefoot: Jännittää niin paljon! Joudun vielä mennä yksin kun mies on töissä - sillä ei siis IKINÄ ole maanantaisin töitä paitsi tyyliin pari kertaa vuodessa, ja totta kai se maanantaivuoro osui just tälle päivälle kun oisin ehkä kaivannut vähän tukea sinne... Tosin miehellä on kauhea neulakammo että en tiedä mitä se ois siitä punktion neulasta ajatellut :p Tavallaan jännittää se punktio siis tosi paljon, mut sitten luulen että oon myös vähän pettynyt jos sitä ei pystytäkään tekemään (mulla istukka edessä joten ei ole varmaa onnistuuko). Ois nimittäin kuitenkin kiva tietää vähän paremmin että miten vauva siellä voi ja onko keuhkot miten kypsät... Ja toki saada vähän lisäinfoa siitä että milloin tää bebe mahdollisesti ois tulossa ulos :rolleyes: Ääk, jännä päivä kyllä tulossa!

Pupumama ja Pottu 35+6
Pidän peukkuja punktioon, hyvin se menee!
Laitan huomenna viestiä faceryhmään pääsemiseksi :)(y)
 
Tsemppiä huomiseen @pupumama ! :) Oon pari kertaa ollu kattomassa tota punktiota sillon ku opiskelin ja se meni kyllä niin näppärästi kun oli ammattilaiset asialla, toivottavasti sullakin niin hyvä kokemus kuin sellainen voi olla, niin edessä! Ja tosiaan arvokasta tietoahan sillä saa niin toivottavasti pystyvät tekemään. Tuu sit kertoo meille kuulumiset sen jälkeen :)
 
Hurjasti tsemppiä pupumama!!!!!

Täällä vauva myllännyt eilisillalla ittsensä kyllä aellaiseen asentoon, että enää en oo kärryillä hytkyykö peppu vai pää. Tuntuisi olevan poikittain! Kunhan nyt ei enään perätilaan kääntyisi. Pääasia kuitenkin että aktiivisesti liikkuu, mut kyllä teki eilen kipeetä noi muljahdukset. Keskiviikkona onneks neuvola, niin jospa neuvolatäti paremmin hahmottaisi, miten tuolla ollaan.

Tänään alkaa operaatio Vauva Vaatteet. Luvassa pyykinpesua ja pyykinpesua ja pyykinpesua.

Olipa hassua jäädä aamulla kotia kun mies läks töihin. Etenkin kun heräsin vaihteeksi viideltä.tässä on ehtinyt touhuta jo vaikka mitä eikä kello ole edes vielä kahdeksaa. Eikö mammalomalla pitäisi kölliä sängyssä vähintään kymmeneen????.
 
Pitayah, pitäisi! :p Koita nyt levätä kun on mahdollisuus ;) Mä haaveilen että saisi nukkua edes kahdeksaan :D

Ultrassa käyty (36+0), ei tehty mulle sitä lapsivesipunktiota nyt k. Vauvan painoarvio 3,2kg eli viikkoihin nähden ei mikään jättiläinen, mutta edelleen se vartalo on pullukka ja vastaa 38+0. Lääkärin mielestä ei kuitenkaan punktiota nyt kannattanut tehdä, kun kokonaispainoarvio on vielä noin hyvä ja viikkoja vasta toi 36+0 eli sen puolesta ei syytä käynnistykseen vielä :) Jee! Sain seuraavan ajan ens viikolle kun mulla on 37+2 eli saman verran kuin esikoisella syntyessään. Jos ei siis tässä nyt mitään ihmeempiä viikon aikana tapahdu (tyyliin vauvan liikkeet alkaa vähentyä tms.) niin taidetaan sittenkin päästä paremmille viikoille tällä kertaa! :) Mikä helpotus! Ja ne varasi mulle varmuudeksi ja optimistisesti ultra-ajan vielä tonne 38+3 viikolle, apua jos pääsiskin niin pitkälle :p

Diabeteslääkäriltä sain kehuja verensokereista, sanoi että ei tämä vauva ainakaan mun sokereiden takia kasva :rolleyes: Tulipa hyvä mieli, kun oon nyt niin kovasti tehnyt töitä ja nähnyt vaivaa sen eteen että saisi sokerit pysymään hyvinä.

Hyvä päivä siis tänään! Hassua kun viime viikolla oli niin huono mieli ultran jälkeen ja nyt taas ihan päinvastainen :)
 
Terveisiä perseestä - kirjaimellisesti lennokas lähtö äityislomaan VATSATAUTI :sick:. Ja äkänen semmonen, alko tänään aamulla eikä ota laantuakseen. Nestettä lusikalla 5min välein :(. Onneks vauva tuolla liikkuu suht hyvin. Kuumettakin pukkaa niin ettei lihassöryiltä saa nukuttua.
Vähän on tuskaisaa näillä viikoilla eikä erota supparia vatsakrampista. :unsure:
Ironmom vessasta rv35
 
Terveisiä perseestä - kirjaimellisesti lennokas lähtö äityislomaan VATSATAUTI :sick:. Ja äkänen semmonen, alko tänään aamulla eikä ota laantuakseen. Nestettä lusikalla 5min välein :(. Onneks vauva tuolla liikkuu suht hyvin. Kuumettakin pukkaa niin ettei lihassöryiltä saa nukuttua.
Vähän on tuskaisaa näillä viikoilla eikä erota supparia vatsakrampista. :unsure:
Ironmom vessasta rv35
:unsure: Voi ei tuo on niin kurjaa, tsemppiä hirveästi! <3
 
Paranemista ironmom! Ei oo kyllä ikinä mikään kiva tauti tuo, vähiten raskaana ollessa! Toivottavasti menee pian ohi :)

Mua on nyt suositellut koko illan (n. klo 19 lähtien) melko kipeästi. Varsinkin nyt loppuillasta tullut melkein jatkuvalla syötöllä ja sattuu ihan törkeesti :cautious::barefoot: Ekat kipeät supistukset siis koko raskauden aikana. Huh huh, nyt on kyllä tuskainen olo. Ja just kun pääsin sanomasta tänään ultraavalle lääkärille, että yhtään ei ole supistellut!

Pupumama ja Pottu 36+0
 
Nopeat lääkäri kuulumiset. Ultrassa näytti kaikki olevan hyvin, joka tietysti se tärkein ja ihanin asia kuulla. Tosin teki ultran tosi nopeeta ni ei kyl kaikkee kerenny kattoo, mut sydän löi tasaisesti! Kohdunkaula edelleen pitkä mut vähä pehmenny, mut ei ollenkaan auennut. Mä jo vähän haaveilin pienistä merkeistä et jotain alkas tapahtuu. Alko vaan jännittää et kuinkahan paljon nyt mennään yli ja tatusti yhtä pitkä ja tuskainen käynnistyminen kun viimeks.. Tyhmää, tiedän mut jollain pitää päätään vaivata aina..
Voikaa hyvin ja zemiä kaikille!
Leenulainen 34+6
 
Tsemppiä Ironmom, toivottavasti on jo helpottanut. Varmasti tosi kurja olo varsinkin jos suppareihin vielä provosoi.. Täällä nuo supistelut alkaa vähän jo tuntua jomotukselta ja paineelta alakerrassa. Eilen oli lenkiltä hyvissä ajoin käännyttävä takasin ja varovasti edettävä sitten.. Sain muuten pienen isyyspakkauksen askarreltua, siihen tuli ainaski mokkasuukkoja ja namupussi, kahvia ja pieni viskipullo, kylpyankka ja haisuli-emalimuki, siitä tuli niin tuo mies mieleen ;) . Ei mitään erikoista mut eiköhän tuo tuollaisenaan yllätä iloisesti! Pysytääs hetki vielä kasassa, f ja pikkutyyppi 36+3
 
Kerron myöhemmin lisää, mutta meidän neiti päätti sitten tänään tulla kiireellä maailmaan :p Tosiaan eilen illalla alkoi supistaa klo 19 alkaen, klo 21 paheni ja 23 alkoi olla jo todella tuskaista. Kahden aikaan lähdettiin näytille ja olin jo 5cm auki, joten pääsin suoraan synnytyssaliin. Tyttö syntyi klo 6.49:love: Kaikki meni tosi hyvin ja synnytys oli oikein ihana ja rauhallinen kokemus. Vähän vaan hämmentynyt olo kun just eilen olin siellä ultrassa ja eihän tän pitänyt syntyä vielä pariin viikkoon, enkä todellakaan ollut varautunut siihen että mun synnytys käynnistyisi luomusti! Mutta parempi näin ja oon tosi onnellinen että sain kokea myös tällaisen synnytyksen esikoisen käynnistyksen jälkeen :) Tytön sain heti rinnalle mutta nyt hän on ainakin jonkun aikaa lastenosastolla tarkkailussa sokereiden takia. Mä koitan levätä kun oon ollut melkein 30h hereillä... :barefoot: Ja viikkoja oli siis 36+1 kun syntyi.
 
Whaaat! Taas vauva :love: Onnea pupumama! Onks sulla tehty sisätutkimusta, että onko kohdunsuu ollu ihan ok? Mulla tuli nyt vähän paniikki että täähän voi syntyä millon vaan :LOL:

Ironmom Paranemisia! Vatsatauti on kyllä pahin kaikista :sick:
 
Hirmuisesti onnea pupumama!!!! Ihanaa kun kaikki meni hyvin.

On tää vaan jännäö kun ei tiedä meneekö päivö, viikko vai jopa vielä se 7 viikkoa! Mut kärsivällisyys ja epätietoisuus, se nyt vaan on osa tätä pakettia.

Pitayah ja pikkukaveri tasan 35 ❤
 
Kiitos! :love: Ei mulle tehty edes eilen siellä ultrassa sisätutkimusta mikä ois voinut laittaa vauhtia hommaan. Ihan itsestään siis alkoi :p Ihan hassua. Mutta ihanaa! Tyttö on niin pieni ja söpö :love: Painoa 3,2kg ja pituutta 48cm.
 
Voi Pupumama ihanaa! Paljon onnea pienestä tytöstä :love: Apua miten nopeasti voikin alkaa tapahtua o_O:rolleyes:. Kai tässä pitää alkaa sitä kassin pakkaamista suunnittelemaan ;)

Tulisipa Facebookin puolellakin kirjoittelevat ilmoittamaan jakautumisistaan. Näitä on aina niin ihana lukea :geek:

Sulkava_ ja masukki 36+3 :love:
 
Viimeksi muokattu:
Pupumama isot onnittelut prinsessan johdosta! Niin ne vaan tulee sitten kun on tullakseen.

Meidän jättiläinen on uusimman kokoarvion mukaan tällä hetkellä n. 3100 g eli normaalin kokoista ootellaan. Jospa se ultra laittais täälläkin rattaat pyörimään, huomenna 37+0, saisi jo tulla!
 
Onnea pikkuisesta, pupumama! :love: Onnittelut myös muille jo jakautuneille :)

Täällä kotona hössötän viimeisiä valmisteluja. Pinniksen pitäisi tulla tällä tai ensi viikolla, ja sitä myöten olisi hankinnat hankittu. Rintapumpusta olen tosin kahden vaiheilla: pitäisikö hankkia sähkökäyttöinen tuon käsivempeleen kaveriksi? Esikoisen kohdalla maitoa tuli pumpatuksi litrakaupalla ja mietin helpompikäyttöistä hankittavaksi... (n)

Hassua, että tämä lapsihan voi syntyä koska vain :LOL: En tosin kovin suurta todennäköisyyttä laita sille, että putkahtaisi maailmaan kovin paljoa ennen kuun vaihdetta. Vaikka varmaksihan ei voi vielä sanoa ;)
Jänniä aikoja...

Shagrathina ja muikku H37+2 :love:
 
Pitayah, pitäisi! :p Koita nyt levätä kun on mahdollisuus ;) Mä haaveilen että saisi nukkua edes kahdeksaan :D

Ultrassa käyty (36+0), ei tehty mulle sitä lapsivesipunktiota nyt k. Vauvan painoarvio 3,2kg eli viikkoihin nähden ei mikään jättiläinen, mutta edelleen se vartalo on pullukka ja vastaa 38+0. Lääkärin mielestä ei kuitenkaan punktiota nyt kannattanut tehdä, kun kokonaispainoarvio on vielä noin hyvä ja viikkoja vasta toi 36+0 eli sen puolesta ei syytä käynnistykseen vielä :) Jee! Sain seuraavan ajan ens viikolle kun mulla on 37+2 eli saman verran kuin esikoisella syntyessään. Jos ei siis tässä nyt mitään ihmeempiä viikon aikana tapahdu (tyyliin vauvan liikkeet alkaa vähentyä tms.) niin taidetaan sittenkin päästä paremmille viikoille tällä kertaa! :) Mikä helpotus! Ja ne varasi mulle varmuudeksi ja optimistisesti ultra-ajan vielä tonne 38+3 viikolle, apua jos pääsiskin niin pitkälle :p

Diabeteslääkäriltä sain kehuja verensokereista, sanoi että ei tämä vauva ainakaan mun sokereiden takia kasva :rolleyes: Tulipa hyvä mieli, kun oon nyt niin kovasti tehnyt töitä ja nähnyt vaivaa sen eteen että saisi sokerit pysymään hyvinä.

Hyvä päivä siis tänään! Hassua kun viime viikolla oli niin huono mieli ultran jälkeen ja nyt taas ihan päinvastainen :)
Mulla isoimmat vauvat on olleet ei-radivauvoja. Ja radivauvat 3 kilosia. Miehen puolelta tulee geeni isokokoiseen 4700g, niin arveli lääkäri että syy on se. Onneksi mun isoin on ollut vain 4300g, mutta toki pienempää toivon. 4kiloiset vauvat on olleet jäntevämpiä kuin nämä mun pienemmät, ja usein niin ovatkin. Helpompia käsitellä. Tsemppiä loppuun :)
 

Yhteistyössä