Toukotenavat 2017 <3 Huhtikuu

Wau @pupumama , kyllä silmät revähti auki, en voinu uskoa että yhtäkkiä sun vauva vaan synty! :LOL::barefoot: Onnea!!!! :love::love::love: Sait just tehtyä sen face-ryhmän :D Lepoa ja iloa ja vauvantuoksua sinne. Joudutteko muuten olemaan jotenkin vähän pitempään siellä kun ei ihan täysille viikoille ehtiny?

Tuskastuttaa kyllä niin herkästi nää viimeset viikot. Musta tuntuu ettei aika kulu enää ollenkaan, mutta sitte toisaalta taas ei ole oikeasti enää kuin viikoista kyse. Tai mistä sitä ikinä tietää niin kuin juuri nähtiin :eek: Ens viikolla neuvolalääkäri niin jos sais tietää ton kohdunsuun tilanteen yms. Viime vuonna synnytys käynnistyi rennon pääsisäisen ja mämmin syönnin jälkeen 2. pääsiäispäivänä, toivottavasti ei nyt kuitenkaan ihan samoin kävis :X3: Miehen pitäis ehtiä tehä kevään työt loppuun ja ois hyvä saada viikkoja vielä ainakin kolme.

Pähkinäpuu rv 34+2.
 
Onnea @pupumama :love: Facessa tosiaan monikin vauva päättänyt yllätäen tulla. Mutta on tuo ryhmäkin iso, että kyllä suhdelukujen mukaan pitäisikin monia syntyä ennen.

Itsellä poksui maanantaina rv 35, nyt siis 35+2. Lähenee se täysaikaisuuskin itsellä. Mutta mä uskon että mulla menee rv 38 yli, luultavasti lähelle la:ta. Pitää nyt herkkuja vältellä, niin vauva edelleen pysyisi pienenä ja sopusuhtaisena.

Synnytystä oon kovasti miettinyt. Tai ensin tuli paniikki, mutta luin taas bebes infon sivuilta tietoja synnytyksestä, niin heti tuli levollinen olo sen suhteen. Nyt aion tehdä paljon mielekkäitä asioita, kuunnella kehoa ja levätä. Hiukset käyn leikkaamassa ja vyöhyketerapian varasin viikolle 37. Tekee silloin "käynnistävän" hoidon. Sen jälkeen alan nuita akupisteitä painelemaan. Niin eiköhän vauva jossakin vaiheessa synny.

Tänään neuvola. En nyt ymmärtänyt ihan että miksi. Tuntuu että tuo vakioterkka antaa ylimääräisiä käyntejä ihan vain varuiltaan. Mulla on ensiviikolla äitipolille aika rv 36+, joten ei tätä käyntiä olisi edes tarvittu. Mutta käydään nyt.

Tens-laitteen vuokraan kotia rv 38 tienoilla. Täältä neuvolasta sitä ei saa lainaan ja vain synnärillä se on. Mutta kun sen käyttöä suositellaan jo avautumiasvaiheessa että auttaa. Ja kun en avautumisvaiheessa halua vielä sairaalaan, niin vuokraan tuon laitteen kotia. Automatkaa varten uskon sen olevan juuri hyvä.

(.) Olo on hyvä. Vauva on jo alkanut himmailemaan tuolla alhaalla. Ei kuitenkaan satu usein, mutta vauhdikkaat kävelylenkit koiran kanssa voi jo unohtaa. Maha ei ole laskeutunut, mutta ulostullut :ROFLMAO: Eikä mulla usein laskeudukaan ennen synnytyksiä. Kipeitä yksittäisiä supistuksia tulee kävellessä. Mutta eipä ne mitään taida minulla ennakoida.

Tsempit meille. Annetaan vauvojen kuitenkin kehittyä rauhassa mahan suojassa. Oikeasti tässä on enää muutamia hassuja viikkoja, vaikka välillä aika mateleeki.

Rai-da ja mini 35+2 :love:
 
Onnittelut @pupumama ! Aika eri tahtia nuo vauvat kasvavat, meillä arvio oli 35+4 2700g eli puolisen kiloa pienempi kuin teidän arvio pari päivää myöhemmin.

Seuraava ultra 24.4 (eli 38+0), ja tarkoitus olisi että syntyy alle 3,3 kg. Esikoinen oli pikkuisen vajaa 3,3kg (syntyi 38+4) ja silti teki semmoista tuhoa syntyessään, että siltä säästyisin mielelläni nyt, eikä lääkärikään ollut eri mieltä. Tämä toinen on kasvanut aika samaa tahtia esikoisen kanssa, joten olisi varmaan sen 3,3 kg suunnilleen 38+4, eli oletettavasti huhtikuun viimeisellä viikolla aletaan käynnistellä. Lääkärin arvion mukaan paikat on sillä lailla kypsyneet että voisi käynnistyä aika helpostikin, - ja esikoinen tosiaan syntyi ihan spontaanisti noilla viikoilla. Kaikki kertomukset hankalista käynnistyksistä sivuutan siis ajatuksella "ei koske minua".

(Tuosta damagesta: Kätilö ei ehkä ollut tilanteen tasalla, episiotomia olisi ehkä säästänyt leikkaussalikorjausta vaativalta repeämältä, mutta hyvin paikat parani eikä jäänyt mitään pysyviä ongelmia. Sai sitä silti muutaman viikon särkylääkkeitä napsia ja vältellä istumista, ja ehkä yleinen toipuminen oli hitaampaa, joten en suosittele, mutta ei sitä kauheasti tarvi pelätäkään, aika harvinaisiakin noin pahat repeämät on.)

StiinaM 36+2
 
Mikäs muilla mammoilla on raskausarpien tilanne? Täällä on masuun tullut nyt aika reilusti ehkä viikon sisällä :unsure:. En ole kovin turhamainen ihminen, mutta täytyy myöntää että vähän harmittaa. Olin jotenkin ajatellut että säästyn tälläkin kertaa... Ja hassua että vaikka tuo maha on sf-mitan mukaan selkeästi pienempi, on se ihan tuollainen pinkeä pallo (n). Mua pelottaa minkälainen jätti sieltä tulee... Huomenna on neuvola ja painon nousukin pelottaa, en halua vaa'alle. Nyt on tullut taas herkuteltua ihan liikaa :oops:.

Tulipa jotenkin masentuneen oloinen viesti taas. Oikeasti siis kaikki on hyvin, vauva myllää eikä oloissakaan kummempaa. Toiveikkaana odotellaan ajan kulumista ja pienen näkemistä :love:.

StiinaM, onkos tuo sitten kolmannen asteen repeämä mikä leikkaussalissa ommeltiin? Mun toisen asteen tikattiin ainakin ihan synnytyssalissa. Hyvä että toivuit kuitenkin noinkin nopeasti eikä pysyvää haittaa jäänyt! Toivotaan vähempiä vaurioita tähän synnytykseen (y)

Tuntuu kanssa välillä hassulta kun tuo neuvola on nyt joka viikko. Ihan mielelläni siellä kyllä käyn, mutta jotenkin... No ehkäpä se on näillä viikoilla sitten tarpeellista.

Sulkava_ ja masukki 36+4 :love:
 
Mulle on kans tullut tässä raskaudessa raskausarpia mahaan. Ei mitään kaikkein pahimpia tiikerinraitoja, mutta joitaki kuitenki. Voisin kuvitella että ne ajan myötä haalistuu. En ota hirveesti ressiä asiasta, ainakaan vielä ei siltä tunnu.

Mulla on edelleen tosi harvoin neuvola. Th aina kysyy että kaipaanko käyntejä ja totean että en.
 
Mulle on tullu noita ikäviä raskausarpia, vauva kun laskeutui niin ajoissa ja mulla on aika ohut iho, niin kauttaaltaan on ylhäältä alaspäin pitkiä kynsimiä.. Eiköhän ne jossain vaiheessa haalistu, mutta jos ei niin täytyy opetella ylpeydellä niitä kantamaan.. Mullakin @Sulkava_ tuntuu että vatsa ois pinkeä pallo, iltaisin varsinkin meinaa vähän ahdistaa kun ei meinaa löytää hyvää paikkaa olla, mutta voiton puolella onneksi jo :) Kohta nähdään meidän pienet tyypit <3

Mulla neuvolat ihmeellisesti että oman terkkarin mukaan 2 viikon välein olis hyvä tai kolmekin mutta kun on käynyt eri terkkarilla neuvolalääkärin vuoksi niin se on varannu ylimääräsiä käyntejä ettei tuu öiian pitkiä välejä mun ja oman terkkarin sopimille käynneille. Toinen noista yöimääräisistä oli vähän aika sitten ja aikalailla tyhjä käynti mutta sai kuitenkin sydänääniä kuunnella niin se on aina mukava hetki :)
 
Onnea @pupumama :love::love:. Näin sieltä saapui taas yksi pienokainen maailmaan. Hui sentään! Alkoi jo itseäkin jännittää.

Kiitos kaikille tsempeistä :love: ja toivottavasti sullakin @HooKoo-82 alkaa jo helpottaa. Oli kyllä hurja kokemus :sick::(. Toivottavasti säästytte muut mammat. Vieläkin sänkypotilaana, mutta NAIMISIIN pääsin kuitenkin :love:. Onneksi maistraatin serempnia ei kauaa kestänyt. Ei kovin romanttista mutta vuoden päästä kesänä sitten juhlitaan kunnolla.

Olen itse ilmeisesti niin paksunahkaista maölia ettei noita raskausjuovia ole tullut. Mutta ylpeydellä ne kannattaa kantaa ja ajan mittaan tosiaan haalistuvat. :) Jokainen nainen on kaunis omine elämän merkkeineen.Mulla taas on selluliitti invaasio joka ällöttää mutta yritän olla soimaamatta kehoa joka tekee näin hienoja asioita :love:

Neuvolalääkäri ens viikolla ja ihan hyvä jos vaikka tekis sisätutkimuksen, kun tämä tauti provosoi aikamoiset supistukset(n).

Täälläkik maha pullahtanut ja vähän roikahtanut. Lapsi tuntuu kiertävän oikeaan ja vasempaan kehoaan aktiivisesti kun potkut tuntuu vuorokyljillä.
 
oioioi - onnittelut @pupumama! <3

Mulla oli tänään neuvola ja täti ihmetteli, ku sf-mitta oli pienempi kuin viimeksi. tosin mun mielestä viimeksi tuli kyl suhteessa liian iso lukema. tiedä sitten... mut kuitenkin täti totesi että tosi alhaaalla on vauvan pää. ja itsekin huomasin eilen että jotain kipua tuntuu nyt jalkovälissä, mitä ei oo ennen tuntunutkaan vielä. olisko niitä kuuluisia liitoskipuja sitten.
Joka toinen päivä oon kyl ihan kypsä(selkä ja maha tiellä koko ajan) tähän, mut sit on niitä parempiakin päiviä. Ei vauvalla mikään kiire tartte olla, ku vasta 34+ alkaa huomenna.

Toisaalta aika on juu mennyt nopeasti, mut tiedätte tunteen. blaah.
Ihanaa tää on ja varmasti joskus vielä tulee ikäväkin masuvauvaa.

Helmiina ja Helmi 33+6
 
Eikös se Helmiina ole ihan yleistä että sf-mitalle voi käydä noin jos vauva hilaa itseään alaspäin, näin muistelen (n):).

Paljon onnea ironmom naimisiin menon johdosta, ihanaa :love::love::love: Ja tsemppiä lopputoipumiseen, onneksi jo voiton puolella kuitenkin (y).

Mä en näköjään osaa tänään pysyä pois täältä. Eli tässä tapauksessa faceryhmä lisäsi mun täällä höpinöintiä, eikä vähentänyt :ROFLMAO:
 
Täällä kans toistaiseksi arvilta säästytty, viime viikolla ilmestyi pari pientä entisten umpisuolen tähystysleikkausarpien viereen. Jännä nähdä, jääkö siihen! Nuoruudesta alaselässä valkoisua viiruja johtuen kropan nopeasta muuttumisesta, joten ajatteli, että ilman muuta olen herkkä arville, mut siis toistaiseksi oikein siisti masu.

Tänään oli neuvolan kotikäynti. Kyllä ois pitänyt saada videolle tallennettuu koiran ilme ja puolelta toiselle keikkuva pää kun vauvan sykkeitä kuunneltiin . Vauvan pää on laskeutunut muttei kiinnittynyt ja pepou heiluu vasemnalta oikeelle ja takaisin minkä ehtii. Ironmaman lailla, ei osaa päättää kumpi puoli parempi . Seuraavaksi sitten ohjelmassa perhevalmennustA, lääkäriä ja vasta 3vknnpäästä neuvola. Sit alkaakin joka viikkoinen juoksu siellä niin kauan kunnes vauva syntyy. Mut kaikki arvot kokoajan normaaleja eikä edelleenkään mitään vaivoja, joten joutaahan sitä ollakin siellä juoksematta.

Vauvan vaatteet nyt pesty, koittain lajiteltu ja kaappiin nätisti viikattu. Huomenna pakkaan sairaalakassin ja sit rupeen odottamaan laskettua aikaa .
Pitayah ja peppuvatkaaja 35+1
 
Mikäs muilla mammoilla on raskausarpien tilanne?
Mulla ei ainakaan vielä ole lisää tullut (viikkoja nyt 37+3), entiset vaan tulleet jonkin verran näkyviin mahanahkan venymisen johdosta. Esikoisesta ekat raskausarvet tupsahti just päivää ennen laskettua aikaa :ROFLMAO:, ja tyyppi päätti syntyä vasta pari viikkoa myöhemmin tästä. Toki sitä toivoisi ettei liikoja tulisi rantuja, mutta raskausarvet on pieni hinta kalliista aarteesta :love:
 
Eriteasiaa :D
Onko muilla välillä pikkuhousut ihan märät? Mistä sen tietää jos joskus lirahtaiskin lapsivettä, ja oisko se vaarallista jos sitä vähän tihkuis? Eikö se tarkoittais sitä että kalvossa on jo reikä ja synnytys käynnistymässä...? Olenko ymmärtänyt oikein?
 
Eriteasiaa :D
Onko muilla välillä pikkuhousut ihan märät? Mistä sen tietää jos joskus lirahtaiskin lapsivettä, ja oisko se vaarallista jos sitä vähän tihkuis? Eikö se tarkoittais sitä että kalvossa on jo reikä ja synnytys käynnistymässä...? Olenko ymmärtänyt oikein?
Kyllä on! Ihan hikoilun piikkiin olen laittanut, ja valkovuotoakin tietty välillä. Haluan ajatella että jotain valuisi selkeämmin jos olisi lapsivettä. Esikoisesta pelkäsin tätä lopussa hysteerisesti, nyt en enää suostu. Silloin kävin näytilläkin asiasta. Mutta siis juu, eikös siinä ole kohtutulehduksen riski jos siellä joku reikä olisikin mikä valuttaisi (n). Kannattaa toki asiasta soitella jos sitä epäilee.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pähkinäpuu
Neuvolassa kaikki hyvin. Pää kovin alhaalla ja ainakin vähemmän heiluu kuulemma enää. Painonnousukaan ei ihan niin paha mitä pelkäsin ;). Hb lähtenyt rautalääkityksellä nousuun ihan kivasti, minkä huomaa jo vähän oloissakin. Nyt oli 113. Sf 32. Just kun eilen täällä sanoin että nyt on neuvola joka viikko, niin eipäs olekaan. Seuraava aika vasta kun on 38+3 :eek:. Ihan ok että on vasta silloin, viikot vaan kuulostaa aika hurjilta! Neuvolantäti kyllä sanoi että uskoo että tapaamme vielä silloin. Kysyi onko mulla malttamaton olo, sanoin että toivon menevän toukokuulle :D. En ole ihan vielä sisäistänyt että synnyttää kohta pitäisi, ja kyllähän se lähtö voi tosiaan olla lähelläkin...

En tiedä kyllä yhtään mitä sinne sairaalakassiin pakkaisi (n). Tai sinänsä kyllä tiedän, mutta tuntuu että kaikkea tarvitsee vielä kuitenkin ennen...

Se olisi pääsiäinen vähän niinkuin ovella (y). Mämmiä oli pakko ostaa, saas nähdä sanooko maha lopullisesti sopimuksen irti sen nauttimisen jälkeen :rolleyes:. Onko jollain jotain hurjia suunnitelmia? Enkä nyt välttämättä tarkoita jakautumista :p

Sulkava_ ja masukki 36+5 :love:
 
Kaikkille oikein rauhallista pääsiäistä!:):):) Koittakaa jaksaa päivä päivältä kasvavien vatsojen kanssa!(y)

Tässä loistava video, jonka olen joskus palstalle laittanutkin, mutta nyt taitaa osua meidän ketjuun paremmin kuin nenä päähän! :D:D:D


ninnananna ja rusina 37+2:love:
 
Mulla tulee tosi paljon valkkaria ja päivittäin suojat käytössä. Nykysin ku kaikki siteet on näitä pintakuivia ni kätsy vinkki on et voi koittaa laittaa taiteltua vessapaperia housuihin sen siteen päälle ni jos se kastuu ni sit voi soitella synnytysvastaanotolle että haluavatko näytille ja voivat siellä sellasella liuskalla testata onko se lapsivettä vai ei :)
 
Tosta lirahtelusta... Mulla on tullu raskauden aikana paljon valkovuotoa mut viime yönä sain kyllä elämäni säikäytyksen :eek: Kävin pissalla n. klo 04, ja otin pikkuhousunsuojan pois kun se oli ihan rutussa. Menin sänkyyn ja huomasin että pikkuhousut oli ihan märät :sick: Eiku vaihtamaan housut ja miettimään takas sänkyyn et oisko ollu lapsivettä..Valvoin reilu tunnin ja menin syömään banaania ja samalla piti taas käydä pissalla - eli se lirahdus oli varmasti vaan pissaa :ROFLMAO: Sitäpaitsi luulis että sitä lapsivettä tulis enemmänkin kun ei vauva oo mitenkään asettunu kohdunsuulle. Meniki sitte tosiaan yö valvoessa kun mietin etten halua että syntyy vielä!
 
Täällä myös lorahtelee loppua kohden enemmän. Mie oon jonkinnäkösen huolenaiheen nyt kehittänyt tuosta pojan kasvusta, rakenneultraan saakka ollaan menty vähän eellä viikoista mut nyt 30 & 36 viikkojen ultrassa on mitat jätättänyt, myös nyt ainakin reisiluu. Toki painoarviossa ollaan normien sisällä mut alakanttiin, mie oon itte kuitenkin pitkä. *ttaa kun pitää olla huolissaan, haluis vaan jo valmistautua henkisestikin syntymään rauhassa eikä pelätä beibin terveyden puolesta. Voi pitkäperjantai. Tänään vuosi sitten synnytin meidän 18-viikkoisen tytön. F ja napero 36+6, huomenna täysi-ikäinen :) !
 
  • Tykkää
Reactions: pupumama
Täällä myös lorahtelee loppua kohden enemmän. Mie oon jonkinnäkösen huolenaiheen nyt kehittänyt tuosta pojan kasvusta, rakenneultraan saakka ollaan menty vähän eellä viikoista mut nyt 30 & 36 viikkojen ultrassa on mitat jätättänyt, myös nyt ainakin reisiluu. Toki painoarviossa ollaan normien sisällä mut alakanttiin, mie oon itte kuitenkin pitkä. *ttaa kun pitää olla huolissaan, haluis vaan jo valmistautua henkisestikin syntymään rauhassa eikä pelätä beibin terveyden puolesta. Voi pitkäperjantai. Tänään vuosi sitten synnytin meidän 18-viikkoisen tytön. F ja napero 36+6, huomenna täysi-ikäinen :) !
Täällä kans paljon mielessä ollut päivät tasan vuosi sitten, kun oltiin osastolla tyhjennyksessä. Viikkoja hurjan paljon vähemmän (13, mutta sikiö menehtynyt jo 9+6) Ihana kun tänään saa olla tässä pisteessä. Ihanan erilainen kevät, vaikka huoli niin monesta asiasta pinnassa - vaikkei itselläni ole edes syytä olla huolissaan. Se vaan kuuluu tähän pakettiin.
Kohta on vahvat ja sinnikkäät kääröt sylissä! ❤
 
Kiitos onnitteluista :love: Vaikea tätä on vielä itsekään käsittää, että vauva nyt on tosiaan tässä ja tuli vielä ihan itsestään ilman käynnistämistä! Mulla on nyt jäänyt vähän kirjoittelu kun täällä ollaan vauvan kanssa edelleen sairaalassa, nyt siis 5. päivä synnytyksestä :rolleyes: Synnytyskertomusta kirjoittelin fb-ryhmän puolelle, kun en oikein tänne kaiken kansan luettavaksi viitsi niin henkilökohtaista asiaa jakaa. Mutta sinne vaan kaikki jotka ei vielä ole ;) Yv:tä siis mulle fb-sähköpostin kanssa.

Vauvalla ei mitään isompaa hätää ole ollut vaikka näin aikaisin tulikin. Verensokereita seurattiin lastenosastolla tovi, mutta ne kun pysyi hyvin tasaisina niin kolmantena päivänä sain vierihoitoon tänne samalle osastolle kanssani. Sinivalohoitoa hän sai kans pari päivää, mutta se onneksi hoitui tuossa omassa sängyssään että saatiin siitä huolimatta olla yhdessä. Äsken oli bilirubiinit laskeneet sen verran hyvin että otettiin pois sinivalosta ja katotaan jos pysyy hyvinä niin voi olla että päästään sitten illalla kotiin :love:

Pupumama ja Pottu 5vrk
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Qia ja forester
8YW
Onnea @pupumama aikamoista oli lukea viestiketjua :love:

Täällä on vedetty sellainen tautirumba, ettei tosi. Flunssa-vatsuri-flunssa-vatsuri-flunssa. Lopputulemana niin kauhea tukkoisuus ja särky, että verenpaineet stimuloitui aivan kattoon ja päädyttiin 5min väliseen mittaus seurantaan. Koska polin lääkäri oli varattuna mentiin puhelinopastuksella reilu tunti. Verenpaineet laski lopulta kylkilevossa ja siinä on nyt sitten oltu 4 päivää. Onneksi siis vain kipustimulantti eikä myrkytysoireita. Tänään on ensimmäinen päivä, kun on voinut maksimimäärää lääkkeistä laskea ja alkaa tuntua, että tästä vielä noustaan. Äippäri alkoi virallisesti tänään. Olisi superia ehtiä hieman nauttimaan vielä ennen vauvan tuloa.

Joku kyseli sisätutkimuksen kiputuntumasta loppuraskaudessa. Itsellä on ollut sen verta tiheää virtsailua, että limakalvot on vähän kuivat ja ei viimeksi tuntunut kovin miellyttävälle.

Sairaalakassia en viimeksi tarvinnut. Nyt radin takia kaiketi joutuu olla pidempään sairaalassa eli jotain olisi hyvä mukaan varata. Kävin jälkivuotoa varten tutkimassa kaupan sidevalikoimaa. En löytänyt kyllä mitään heti soveltuvaa. Mitäs muut on ajatellut käyttää?
 
Hyvin huono oon tänne kirjoittelemaan,mutta luettua tulee kyllä usein täältä uusimmat viestit:)Laitoin juuri pyyntöä Fb-ryhmään,jos siihen vielä mahdollista päästä.
Onnea suuresti kaikille jo vauvan saaneille!:love:Näin se pikkuhiljaa alkaa konkretisoitumaan tämä vauvan tulo itsellekin...viikko äitiyslomaa jo takana ja onhan tämä hieman outoa lähes 9 vuoden yhtäjaksoisen työssäkäymisen jälkeen,olla vaan ilman tiukkoja aikataulujao_OEri tavalla tässä kyllä on nyt pystyny keskittää ajatuksia tulevaan vauva-arkeen ja tekemään valmisteluita (aktiivinen nettikirppareiden selailu,ensisänky/pieni pinnasänky pitäs löytää kun meidän makkari niin pieni).Vauvanvaatteiden pesukin aloitettuOnneksi vointi ollut vielä suht hyvä,mitä nyt pidemmät kävelyt ja jaloilla oleminen alkanut sattumaan nivusiin ja jalkoihin aikalailla ja sitten vauvan möyrintä vihloo usein jo tosi kipeästi alavatsaan.
Synnytystä en oo ihme kyllä kovin aktiivisesti alkanut pelkäämään (vaikka eiköhän senkin aika tule vielä..)enemmän vaan mielenkiinnolla sitä ihmeellistä tapahtumaa odotan:DSynnytysvalmennuskin oli tuossa pari vk sitten,siinä näytetyt videot sai kyllä välillä ahdistumaan..lähinnä se että osaako sitä itse suoriutua sillä tavalla ettei vauvalle satu mitään.Omiin kipuihin suhtautuminen mulla lähinnä että ne nyt kuitenkin ohimeneviä ja niihin ei voi kuolla..vaikka mikään korkea kipukynnys mulla ei todellakaan edes oo..Valmennuksessa kätilö kertoi,että synnytyksen ollessa käynnistymässä olisi hyvä rentoutua,sillä muuten synnytyksen eteneminen voi stopata siihen.Tää vähän huvitti tämmöstä joka esim hammaslääkärin tuolissa istuu silmät kiinni tikkusuorana/lähes hengitystä pidätellen,että rentoudu siinä saatikka synnytystuskissa sitten:LOL:

Ja tänään siis 35+4!
 
  • Tykkää
Reactions: pupumama
Onnea @pupumama aikamoista oli lukea viestiketjua :love:

Täällä on vedetty sellainen tautirumba, ettei tosi. Flunssa-vatsuri-flunssa-vatsuri-flunssa. Lopputulemana niin kauhea tukkoisuus ja särky, että verenpaineet stimuloitui aivan kattoon ja päädyttiin 5min väliseen mittaus seurantaan. Koska polin lääkäri oli varattuna mentiin puhelinopastuksella reilu tunti. Verenpaineet laski lopulta kylkilevossa ja siinä on nyt sitten oltu 4 päivää. Onneksi siis vain kipustimulantti eikä myrkytysoireita. Tänään on ensimmäinen päivä, kun on voinut maksimimäärää lääkkeistä laskea ja alkaa tuntua, että tästä vielä noustaan. Äippäri alkoi virallisesti tänään. Olisi superia ehtiä hieman nauttimaan vielä ennen vauvan tuloa.

Joku kyseli sisätutkimuksen kiputuntumasta loppuraskaudessa. Itsellä on ollut sen verta tiheää virtsailua, että limakalvot on vähän kuivat ja ei viimeksi tuntunut kovin miellyttävälle.

Sairaalakassia en viimeksi tarvinnut. Nyt radin takia kaiketi joutuu olla pidempään sairaalassa eli jotain olisi hyvä mukaan varata. Kävin jälkivuotoa varten tutkimassa kaupan sidevalikoimaa. En löytänyt kyllä mitään heti soveltuvaa. Mitäs muut on ajatellut käyttää?
Itse ostin jotain libressen yösiteitä. Mun mielestä vuokkoset on jotenkin kovia ja allwaysit haisee nykyään :cautious:. Tiedä sitten mikä olisi paras... Ja jääsiteitä varten tietysti hamstrasin jotain libressen siivekkeettömiä (y).

Siis eikö sulla ollut mitään kassia kun viimeksi lähdit synnyttämään? Koska pääsit pois? Mä olen just sellainen joka ottaa mukaan kaikki "varmuuden vuoksi" - tavarat :LOL:
 
Huomenna tasan rv 36+0.

Ja kappas. Perjantaina tuli kylään mahatauti. Tai lapsilla osalla on ollut maha ihan löysällä. Ja sitten perjantaina yksi oksensi mahansa tyhjäksi. Tämä lapsi kyllä oksentaa limaisenakin helposti. Nyt sitten odoteltu että tuleeko muillekin. Itselläni meni maha taas ihan vedelle. Että toivon todells että tulee vain sellaisena. Tässä on muutamana iltana kärvistelty kipeillä supistuksilla, niin pelkään todella että raju tauti laittaisi synnytyksen käyntiin. Tai että kuivuisi. Mutta eipä auta miettiä etukäteen.

Ensiviikolla olisi äitipoli. Saa vauvan painoarviota kuulla että ollaanko edelleen pieniä. Samoin tuo vauvan tarjonta selviää ja toivottavasti myös kohdunsuun tilanne :) Sitä odotellessa ja toivotaan että tämä tauti meni ohi tällä.

Rai-da ja mini 35+6 :love: ps. 30 päivää laskettuun, ihan järkyn vähän. Ja kun nämä edelliset eivät ole sinne asti menneet!
 
Me päästiin kotiin! :love: Meinaa koko ajan tulla itku kun oon niin onnellinen. Tuossa tuo mini nukkuu meidän sängyllä ja isompi on on päiväunilla vielä, en malta odottaa että se herää ja saan halia ihan kunnolla ja ollaan vihdoin koko perhe yhdessä :love: Mun täydellinen pieni perhe. Tuntuu, että tässä on nyt kaikki mitä tuun ikinä tarvitsemaan. Sori, oon tosi siirappiset mutta olo on vaan niin onnellinen! Meillä on tänään vielä hääpäivä miehen kanssa, ei ois parempaa hääpäivälahjaa voinut saada :love:

Huomenna pitää mennä kätilöpolille vielä bilirubiini-kontrolliin, mutta toivotaan että arvot on pysyneet hyvinä. :rolleyes:
 

Yhteistyössä