Toukotenavat 2017 <3 Huhtikuu

@Rai-da jos streptokokki on positiivinen, niin miten pitikään toimia kun synnytys käynnistyy? Oliko vain että jos vedet menee niin sitten äkkiä sairaalaan? En mä jaksa uskoo että se mulla olis, ei ollut viimeksikään, mutta kohta tulee tulokset kun eilen se otettiin.
 
Hui Rai-da mikä mahatauti! :eek:. Kuulostaa kyllä todella hurjalta. Onneksi se on nyt ohi eikä supistuksista huolimatta käynnistänyt synnytystä. Ja kiitos tuosta Streptokokki-infosta. Onpas kurjaa että siellä on noin monta vauvaa sen saanut. Mietityttää kyllä tosiaan jos se onkin synnytyksessä positiivinen, vaikka pari viikkoa sitten oli negatiivinen (n)
. Ottaisivatpa sen pikatestin sitten synnytyksessä :unsure:.

Piti ihan tulla kurkkimaan onko Vauveli vanhalle jo lisääntynyt :geek:. Oireet kuulosti kyllä lupaavilta!

Täälläkin kipeät supistukset kyllä lisääntyneet selvästi. Ihan kiva jos paikkoja vähän valmistelevat, vaikka en usko että pariin viikkoon vielä mitään tapahtuu :rolleyes:. Ja todella kovaa tuo pää vihloo ja painaa tuonne alas.

Loputkin tavarat ostettu sairaalakassiin. Ja sairaalakassisuklaat jo osittain syöty :ninja::ninja:. Uudet pitää ensi viikolla ostaa...
Voi minua ja heikkoa luonnetta :whistle:;).

Kivaa viikonlopun jatkoa! Ei tässä enää kauaa mene (y)

Sulkava_ ja masukki 38 tasan :ninja::love:
 
Kasassa vielä ollaan. Vuorokauden verran on tullut verenlimaista vuotoa, välillä enemmän välillä vähemmän. Vauva liikkuu hyvin joten en ole ollut synnäriin yhteydessä.

Painaa kyllä mahdottomasti perä- ja alapäähän. Päätä särkee jne. kaikkea mitä tässä vaiheessa voikin olla, mutta jospa kohta pääsisi tositoimiin. Supistuksia ei kai vielä ole. Särkylääkettä on mennyt 4 päivää.
 
  • Tykkää
Reactions: Rai-da ja 8YW
8YW
Täällä lähestytään 36 viikon rajapyykkiä ja voi miten nyt 2 viikon kovan flunssan ja vatsataudin jälkeen huomaakaan olevansa väsynyt. Nukun noin 60% vuorokaudesta ja vasta nyt 2 viikkoa viimeisen työpäivän jälkeen alan tuntea kuinka alkaa pikkuhiljaa palautua. Onneksi on ollut mahdollisuus nukkua ja levätä, kaikilla ei samaa luxusta ole. Toki meillä se on tarkoittanut hankintojen viivästymistä ja lopulta suuren osan niistä olen tehnyt nettikaupoista. Vielä odotellaan hoitolaukkua ja muutamaa vaatetta saapuviksi. Meillä edelleen tyyppi istuu ja tiistaina sitten kääntöyritys, kun 36+0 täynnä. Tämäkin muuttui perjantaina 10 päivää aiemmaksi, kun sokerit heittelee ja tyyppi on saattanut lähteä ottamaan kasvuspurttia. Oma painon kehitys on miinusmerkkinen 3 viikossa pudonnut lähes 2kg eikä SF-mittakaan ole kasvanut 3 viikossa kuin 0.5cm joten toivoa on, ettei jättiläiseksi olisi kuitenkaan kasvanut.
 
Moi!

En ole pariin päivään päässyt tänne kirjautumaan....mutta siis yhtenä kappaleena edelleen....laskettuun aikaan viikko ja pari päivää.:confused::confused::confused::eek::eek::eek::ninja::ninja::ninja::ninja::ninja:ALKAA PELOTTAMAAN!!!!!!!

Meillä sairaalaan noin 45km ja olen miestä jo valmistellut bussipysäkkisynnytykseen.........(y)

Nyt on ollut sellaista odottelua useampi päivä....esikoiselle(10v) koittanut neuvoa eri juttuja kotona ym. Kuopuksen vappujuhla tarvikkeita katsottu valmiiksi ym. Mummulle ja papalle tehnyt arki aikataulu juttuja ja mitä on minäkin päivänä ohjelmassa.

Esikoinen on syntynyt laskettuna päivänä ja kuopus päivää ennen eli kyllä tämä tuonne vapun hujakoille taitaa mennä. Laskettu aika on siis 2.5.

Turvottaa, suppareita, vihlontaa, reilu 20 kiloa tullut.....ISO ON OLO!!!!(n):confused::confused::confused:(n):cool:

ninnananna ja rusina 38+5:love:
 
Onneksi on jotain mitä jännittää, ku itellä on vielä aikaa jonkin verran edes täysiaikaisuuteen. ;) <3
Jännää tulla tänne joka päivä kurkkaamaan että jokojoko.

Teidän 38+ kuulostaa niiiiiin isolta luvulta ja tuntuu, että itellä on siihen vielä ikuisuus.
Mikäs tässä odotellessa. *huokaus* Te ootte jo kohta odotksenne odottaneet: varmaan yhtä pitkåältä tuntunut aika jossai kohtaa.

Olisinko valmis jos nyt vauva tulisi? - kysyy varmasti jokainen raskaana oleva. - Mä luulen olevani, mut en sit tiedä. :D Niin paljon odotan näkeväni uuden pienen ihmistaimen. <3 <3

Helmiina ja Helmi 35+3
 
Mä en mitenkään halua pelotella, mutta vaikka synnytyksestä selviäisi kunnialla, niin edessä on vaikka mitä joihin ei välttämättä ole varautunut..........hormonit sekoittaa pään, jälkivuoto, jälkisupparit, maidon nousu, kipeät nännit, kaamea hiki, rintatulehdukset.........ei aina ole ruusuilla tanssimista....jaa no ehkä niillä piikeillä......:confused::confused:
 
@Rai-da jos streptokokki on positiivinen, niin miten pitikään toimia kun synnytys käynnistyy? Oliko vain että jos vedet menee niin sitten äkkiä sairaalaan? En mä jaksa uskoo että se mulla olis, ei ollut viimeksikään, mutta kohta tulee tulokset kun eilen se otettiin.
Mulla ei oo nyt viimisimmissä vedet menneet kuin vasta ennen ponnistusta. Mutta oletan että jos vedet menee niin mitä nopeampaa sen parempinkun menee synnärille. Koska silloinhan kalvot ei suojaa vauvaa. Mutta en kysynyt kyllä vartavasten asiaa.
 
Tuohon streptokokkiin......neuvolassa viimeksi kysyin ja täällä satakunnassa pikatesti tehdään kun mennään synnyttämään.
 
ninnananna, tuo on ihan totta! Ihan uudet vaivat ja haasteet odottaa sitten kun vauva on syntynyt. Niin ihana kuin se pikkuinen onkin, ei se alku yleensä ihan ruusuilla tanssimista ole. Siksi vähän ristiriitainen olo tuosta jos synnytys vaikka kohta alkaisikin :unsure:. Mä en tiedä olenko kuitenkaan ihan vielä valmis... Varmaan tarvitsisi vielä enemmän vaivoja :ROFLMAO:
 
Ihanaa et muillakin ristiriitainen olo. Mä just oon täs miettiny et toisaalta sitä haluais jo mahdollisimman pian synnyttämään mut toisaalta taas ei todellakaan.. Apua, kuinka sitä selviääkään siitä alusta! Mut eiköhän se siitä!! Pääasiassa kuitenkii tosi positiivisella mielellä!
Tänne on kyl jännä tulla lukemaan jos joku onkin jo synnyttänyt ja niin innolla odottaa niitä tarinoita kuinka homma on kelläkin mennyt! (y)
nyt ekaa kertaa mulla on alkanu lirahdella pissaa kun aivastaa (flunssa päällä..) ja muistin ne lantionpohjan lihakset! Voi myrkky, olis pitäny alkaa treenaamaan jo ajat sitte.. Laiska siis olen ollut! Onko kokemusta geishakuulien käytöstä synnytyksen jälkeen? Kattelin tos eri sivuja ja yritin ottaa selkoa niistä.. Mut mikä olis paras koko ja paino ja materiaali? Luulin et kävis vaa nopeeta tilaamassa ne, mut täähän meni hankalaks! (n) hyviä vinkkejä siis kaipailisin!
Voikaa hyvin! Mä koitan saada tän flunssan jollain taltutettua.. Ollaaan oltu kipeenä kaikki.. Ei onneks mitää pahempaa kuitenkaan!
Hauskaa uutta viikkoa!
Leenulainen 36+4 (vai 35+4?en ole ihan nyt varma..:whistle::X3: )
 
  • Tykkää
Reactions: pupumama
Tsemppiä @Rai-da mä niin tiedän tuon tunteen! Mulla oli myös tuo kamaluus ja ilmeisesti eskaloi ne supistukset mulla ainakin kohdunsuun aukeamisen sormelle. Vielä on kaulaa jäljellä ja lapsi/kohdunsuu ylhäällä, joten ei onneksi hätiä.

@ninnananna :LOL: tuo on niiiiin totta jonka takia tässä ihan rauhassa toivon saavani viettää äitiysloman ilman ennen aikaisia toimituksia. Vaikka on vaivoja niin silti muistan kyllä mikä härdelli koittaa synnytyksen jälkeen. Muistan, että ensisynnyttäjänä ärsytti ne "koita nyt levätä" kun vielä voit kommentit, mutta oli niissä viisauttakin takana. Täällä ainakin yritetään hemputella miehen kanssa, helliä ja huomioida extra paljon esikoista, kerätä voimia (niin henkisiä ja fyysisiä) koska kohta voi alkaa pyöritys nimeltä vauva :ROFLMAO:. MUTTA kaikki vaavelit ja perheet on niin erilaisia, että joillakin se on yhtää smooth sailing alusta loppuun eli on sekin mahdollista :love:.

Sairaalakassi ehkä pitäisi kuitenkin pakata vaikka ei tässä kyllä lähtö varmaankaan ole tulossa vielä viikkoihin. Ajattelin pakata vauvalle pari bodya, sukat käsiin, pipon ja paksun froteehaalarin kotimatkalle. Itselle lökö-asun, rinnanlämmittimet, kauratyynyn, imetysliivit, yökkärin, lämpimän aamutakin (epiduraali sai aikaan horkan viimeks), jotkut hauskat polvisukat mitkä saa hyvälle mielelle kun pitää ponnistaa :LOL:, herkkuja, rintakumin, alkkareita (isoja), laturit, tabletti ja beauty bagi.

@Vauveli vanhalle hyvältä kuulostaa oireet! Veikkaampa, että vauva siellä sinua lämmittelee tosi toimiin. Aina parempi teille kahdelle, että lämmittelee vähän pidempään niin sujuu mukavasti synnytys. Lämmin kauratyyny auttaa hyvin "esi" supistuksiin eli jatkuvaan menkkajomotukseen mitä voi olla - usein paremmin kuin särkylääke.

Olen huomannut itse, että ne päivät kun olen ollut uimassa oikein kunnolla +3km tai enemmän tai tehnyt töitä / pyörinyt kavereilla kipuja on yöllä vähemmän ja nukun paljon paremmin. Onkohan se niin, että jotenkin paikat vertyy ja untakin riittää syvemmin. Sitten jos on ollut sohvapäiviä kun on väsyttänyt niin heti on vaikeampia öitä. Onneksi pystyy vielä uimaan kun kävelystä ei kyllä tule välillä hevon**** niin kovin vihloo ja ruvaa tuonne alas. Välillä ei pääse mihinkään ja sitten seisotaan koiran kanssa tuolla :whistle: odottelemassa että koskakohan hellittäs.

Ironmom ja :ninja: pikkuninja RV 37 (36+2)
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Enpäs oo taas tänne jaksanut kirjoitella.. (n) Oon kyllä lueskellut mutta sitten se kirjautuminen on muka jotenkin niin hankalaa :LOL:

Mitäs kaikkea täällä olikaan puhuttu. Raskausarpia ei oo tullut, oon kai niin paksunahkanen :ROFLMAO: Saa nähdä ehtiikö niitä vielä tulla. Jos tulee niin sitten tulee, en niistä jaksa murehtia. Streptokokki testataan täällä kuulemma kaikilta. Toivottavast ei olisi sitä, en haluais antibioottia suoneen..

Kertooko yhtäkkinen makeanhimo jostakin? (n):LOL: Mulle iski eilen ja olin jo vähällä mennä syömään suklaat sairaalakassista. Mies sitten onneksi toi kaupasta herkkuja. Oonkin nyt syönyt yksin melkein pussillisen Daim fasupaloja ja sitten vielä suklaata lisäksi... :whistle:

Seuraavaa neuvolaa ja lääkäriä ootan kun kuuta nousevaa, niin saa sitten vähän tietää mikä on tilanne. Muutama päivä pitää vielä jaksaa ootella. Mutta voi apua, kohta se on jo toukokuu ja kohta niitä vauvoja alkaa tulla enemmänkin! :):barefoot::love:

joavi & pikkuinen 36+2 (kai?) :ROFLMAO:
 
Huomenna 37+0:eek:Nopeasti tuntuu tämä aika menneen ja onneksi ei edelleenkään mitään ylitsepääsemätöntä vaivaa ole ilmaantunut,välillä jopa tuntuu että ihan mukavaahan tämä raskaana olo on:rolleyes:Kaukaiselta tuntuu siis se alun 2kk:n jatkuvan pahoinvoinnin ja oksentelun aika,jolloin ajattelin ettei koskaan enää tätä mulle kiitos...toki olihan se kyllä hirveetä kun nyt muistelee esim töissä sinnittelyä työpöytään nojaillen ettei oksennus tulis...että siihen aikaan suhteutettuna tää loppuraskaus kyllä ollut ihan huippuvointi!Tilansa lähinnä huomaa nyt siitä kun jalkoja painaa esim kauppareissujen jälkeen ja nivusiin vihloo ja vauva jyskyttää ja muljuaa tuolla välillä niin että tosissaan sattuu.Viime viikolla lääkärineuvolassa kaikki sinänsä ok,nätisti suoraan pääalaspäin siellä edelleen viihtyi ja kyllähän tuo välillä tuntuma onkin kun kävelisi meloni jalkojen välissä:pNyt vasta oon ymmärtänyt että mikä ihme raskaudenaikainen ankkakävely...:ROFLMAO:Painoarvio oli ko.käynnillä (rv 36+1)2900 g. Lääkäri kyllä kovasti painotti että arviot voi heittää puoli kiloa suuntaan tai toiseen,mutta kyllähän tuo painon kehitys aina mietityttää ja ahdistaakin synnytyksen kannalta...
 
Onnea @Vauveli vanhalle ja ihanaa vauvantuoksuista arkea! Tunteet tulee heittelemään taatusti laidasta laitaan, mut se menee onneksi ohi ja pääset nauttimaan kaikesta siitä mitä olette saaneet! Kertoile sitten tännekkii lisää synnytyksestä jos tunnet et se helpottaa jos jotain traumaa jäi, mut ihan niinkuin parhaaksi näet! mut ehdottomasti juttele siel hoitajille heti niin ei jää mitään mikä nousee myöhemmin ongelmaksi!

Välil tää mun pieni pitää tosi ruhaisaa eloa, et melkeinpä säikähtää onko kaikki ok.. Mut sit taas alkaa myllerrys joka puolella mahaa et kai siellä kaikki on ok! Eilen oli pientä jomottelua alamahalla, et aloin jo lueskelee synnytystarinoita jos fiilikseen pääsis mut eihän nuo vielä pahentuneet, et ei pelkoa et tää näköjään ihan heti tulis..

Leenulainen 36+6 (tai jotain)
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Onnea vv! Nyt se on ohi ja pääset nauttimaan vauva-ajasta (y) tuliko tyttö vai poika? Ja jos haluat kertoa niin mitat kiinnostaa aina :love::rolleyes: Mulle tuli kanssa aika tayssiin synnytyksen käynnistämisen harkintaan mikä on 8.5. Eli päivän yli lasketun :) En mä sieltä kyllä aio ilman vauvaa lähtee pois, sen verta tuskasta on meno ollut jo monta viikkoa :whistle:

Mimmu ja tytsy 38+2
 
Oi niin tosiaan!!! VV KUMPI TULI? En muista tiesittekö sukupuolen jo etukäteen.....

Täällä tasan viikko laskettuun aikaan ja pelottaa........takana kaksi täysaikaista synnytystä ja kauhulla muistelen kipua......epiduraalia ei kummastakaan.......esikoisesta meni väkivaltaiseksi touhu kun hänet piti äkkiä saada ulos....siinä rytäkässä multa murtui ilmeisestikin häntäluu.....

ninnananna ja rusina 39+0:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle

Yhteistyössä