Toukotenavat 2017 <3 Huhtikuu

Ihanasti onnea VV!!!! ❤❤❤❤

Täällä pokspoks 37+0. Tänään taas käyty valmistautumassa akupunktiossa. Käyn nyt kerran viikkoon kunnes synnytys. Tuntuu hyvältä ja auttaa rentoutumaan ja yhteyden luomisessa vauvaan.

Makeanhimo on huima. Ostin tänään varuilta 2l jäätelöä, että on varmasti kaapissa, kun meillä lähikauppaan matkaa 15 km. Jotta pysyy homma balanssissa niin syön sitä jätskiä sentään marjojen kanssa - operaatio pakastimen tyhjennys!
 
Onnea kovasti @Vauveli vanhalle :love:

Meidän neitikin on tänään jo 2 viikkoa :eek::love: Hitsit että aika menee nopeasti. Päivät on kyllä varsin touhukkaita kahden pienen kanssa ja samalla pitäisi saada muuttolaatikoita purettua ja muutenkin uutta kotia laitettua... Ei vaan riitä tunnit vuorokaudessa kaikkeen o_O

Edelleen muistuttelen meidän omasta salaisesta fb-ryhmästä! Siellä on jo hyvin keskustelua mutta hyvin mahtuu vielä porukkaa mukaan (y) Itse en oikein tänne julkiselle palstalle viitsi enää kauheasti kirjoitella kun vauva on jo maailmassa, vaikka lukemassa aina ehtiessäni käynkin. Mutta jos kiinnostaa tulla mukaan niin laittakaa mulle yv:llä se sähköpostiosoite jolla kirjaudutte fb niin lähetän sinne kutsun ryhmään :)
 
Kiitos kaikille. Tiedettiin sukupuoli etukäteen ja piti paikkansa. Julkiseen jakoon en tietoa kuitenkaan halua antaa, sama on mittojen kanssa. Keskikäyrän lapsukainen tuli.

Kipua onneksi lääkitään hyvin edelleen ja hyvää hoitoa oon saanut. Mutta kyllä tämä on meidän ensimmäinen ja viimeinen, ei aika kuulla muistoja vaikka suloinen onkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
http://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005186301.html

Noin! Miten kaikki paikat voi olla tuossa kunnossa??!
:eek: Ja pari VUOTTA henkilökunta oireillut, ollut useita vesivahinkoja ja silmin nähtävää kasvustoa?! Jotenkin niin surullista...Meillä on yhdessä asunnossa ollut hometta jonka homekoira paikansi. Onneksi ei ollut oma sillä niin yliolkaisesti asiaan suhtauduttiin. Koko perhe sairasteli ja luojan kiitos ei ehtinyt mitään kroonista tautia puhjeta. Kaikki paranivat heti, kun muutettiin uuteen kotiin.

Onneksi itse menossa perinteisesti taas NKL:lle jos vaan ei satu mitään sulkutilanteita. Minullakin vasta 36+ viikkoja kasassa, mutta silti alkaa jo olla välillä jo synnytys into puskea päälle :LOL:. Viimeksi hormoonimyrskyissäni itkin synnytyksen jälkeen ja kätilö kyseli mikä hätänä niin oli ikävä takaisin synnyttämään :rolleyes::). Kätilö totesi ettei ole moista ennen kuullut. Vaikka olin ekakertalainen ja otin epiduraalit niin kokemus oli todella hieno kaikin puolin. Toivottavasti samaa olis tiedossa tälläkin kertaa. Täällä ei kyllä ole minkään näköisiä fiiliksiä, että lähtö tulis aiemmin joten täytyy vaan fiilistellä teitä muita.

Ihanaa oli käydä tänään uiskentelemassa ja vesijuoksemassa, kun sai lonkat auki ja nauttia painottomasta tilasta. Uikkari alkaa kyllä jo natista liitoksistaan, toivottavasti kestää vielä pari viikkoa.

Ihanaa viikkoa kaikille mammoille, hyviä viboja ja positiivista asennetta (y)

Ironmom ja :ninja: pikkuninja rv 37
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Onnea Vauveli vanhalle! Jokaisella on oma synnytyskokemus, toivottavasti saisit siihen jotain hyvää tunnettakin jossain vaiheessa, ilmeisesti kaikki on kuitenkin ihan hyvin niin se on jo paljon :) Uteliaitahan täällä ollaan kuulemaan tarkemmin miten on mennyt, mutta omassa harkinnassa on mitä haluaa jakaa.

Itsekin oon siirtynyt enemmän tuonne facebookin puolelle, kun puhelimella sinne helpommin ja nopeammin pääsee, mutta käyn kyllä täälläkin kurkkimassa.
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Onnea @Vauveli vanhalle vauvan syntymästä♡

Oma napa: supistelee ja tosi paljon ja usein eilenkin meni 02.00 kunnes otin särkylääkkeen ja nukahdin, on kyllä yllättävän kipeitä ja koskee samalla kauheesti ylämahaan ja turvottaa:confused:.. Tänään taas samanlaista kuin eilenkin ja nyt on alaselkäkin reisiä myöten kipeät, mitään merkittävää vuotoa en mielestäni ole nähnyt, nyt otin särkkärin hyvissä ajoin.
Huomenna poli käynti vauvan koon vuoksi (meinaavat että olisi isohko) mutta viimeksi 34+6 sf 37 että siitäkin neuvolassa jo hättäilevät. Sama käydä pääsee kunnon ultraan sairaalaan ja jos ne kahtois kohdunsuun tilanteen.
Meillä myllää lapsilla mahatauti ja kuume/nuha:sick: onneksi minä ja 3lasta ollaan siitä säästetty(y)

Hookoo & poitsu 36+0 ♡♡
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Onnea Vauveli Vanhalle <3
Tänään 37+3 ja vaikkei mitään supistuksia tms ole ollut niin alkaa jännittää aika paljon!
Onko muilla lisääntynyt valkovuoto? Mulla on sekä sellaista paksua että ihan vesimäistä. Aamulla oli niin paljon tullut ihan sitä vesimäistä, että melkein jo pelästyin ja aloin googletella, että voisiko olla lapsivettä. Ilmeisesti sitä tulee sitten niin paljon, ettei oikein voi erehtyä, mutta tarkkailen täällä nyt tilannetta..
 
Valkovuotoa tulee PALJON! oikein lorahtelee mut semmosta vaaleaa eikä ihan juoksevaa tai kirkasta.
 
Meidän poika syntyi eilen viikoilla 38+2.

Maanantain äitiyspolikäynti oli pettymys, edellinen lääkäri oli ollut sitä mieltä että kannattaa käynnistää viikolla 38 ja maanantain lääkäri kieltäytyi ehdottomasti käynnistyksestä ennen viikkoa 39. Kysyi vielä toisen mielipiteen ja perusteli lapsen turvallisuudella, joten mitä siihen sanot. Harmitti vain kun pelotti edellisen synnytyksen repeämät ja kun oli myös asennoitunut tällä viikolla synnyttämään.

Tiistaina päivällä alkoi limatulppa irrota ja illalla alkoi supistella 5-15 minuutin välein, muttei kovin kipeästi. säännöllistyi ja koveni, muttei tuntunut vielä että tarvii osastolle lähteä. sain nukuttua aamuun, mies vei esikoisen hoitoon ja sitten tultiin synnyttämään. Supistukset eivät vieläkään olleet kovin kipeitä, mutta asiat etenivät mukavaan tahtiin ja poika syntyi 5 tuntia sairaalaan tulon jälkeen. 3,7 kg ja 50 cm, puoli kiloa isompi kuin esikoinen ja maanantain ultra-arvio- mutta oli hyvä kokenut kätilö ja tehtiin episiotomia, joten ei tullut repeämiä. Muutenkin jäi tosi hyvä fiilis. Naistenklinikan uudet synnytyssalit on hienoja!

Onneksi syntyi nyt eikä ensi viikon käynnistyksessä, kuitenkin.

Toivottavasti teidän muidenkin synnytykset menee yhtä mukavasti!

StiinaM
 
  • Tykkää
Reactions: Leenulainen
Onnea Stiina ❤. Täällä alkaa sylit vauhdilla täyttymään kääröistä!
Täällä takana neuvolalääkäri, paikat hieman pehmenneet, mutta kiinni. Ultrassa nopeasti varmistettu raivotarjonta. Ei painoarviota. Tuntuu, että kaikilla muita tehty!!! Tehdäänkö vain, jos joku erityinen syy tehdä?

Olo on malttamaton ja valkovuodon määrä runsas . Yskin myös keuhkojani pihalle, katsotaan lentääkö vauva samalla vauhdilla yläkautta. Huh, minkä köhän siunaskin tähän väliin. Voinko yskällä vahingoittaa vauvaa? Nim. Liikaa aikaa ajatella

T. Pitayah ja peppuaan sheikkaava pikkumönkijä 37+2
 
Onpas vierähtänyt taas pitkä aika siitä kun oon viimeks täällä piipahtanut. Onnea kaikille vauvansa jo saaneille! :love::love::love:

Täällä mennään 38+6 eikä vieläkään mitään merkkejä siitä että synnytys olisi lähestymässä. Tai no jotain supistuksia on toisinaan ollut, mutta suurin osa päivistä menee ilman mitään oireita. Väsyttää ja vatsa painaa mutta muuten onkin ihan hyvä olo.

@Vauveli vanhalle oliko synnytys kamala kipujen takia vai miksi? Muistelen ainakin että kerroit olevasi melko herkkä kivulle... :(
 
Paljon onnea pojasta StiinaM :love:. Nythän näitä alkaa tulla! :ninja::rolleyes:
Forester taitaa olla seuraava, verinen vuoto kuulostaa lupaavalta!

Täällä kanssa supisteli yöllä kipeästi. Nukahtelin kyllä aina välissä että ei ole mitään käsitystä monestiko ja kuinka usein (n)
Aamulla jopa mietin näinkö vain unta mutta en sentään :p. Mutta nyt taas ei niin mitään, yksi säälittävä tuli äsken. En kyllä usko että lähtö kuitenkaan vielä hetkeen tulee. Illalla kaverin kanssa syömään ja leffaan, nämä on nyt ne babyshowerit jotka hän lupasi (y). Ihanaa!

Pinnis pedattu eilen, jospa tuo suloinen pesä houkuttelisi pienen ulos :rolleyes:
. Alan olla kyllä jo vähän kypsä... Nämä kipeät supistukset kun tuovat aina turhaa toivoa, ja lisäksi selkä sanoo kohta itsensä irti.
Mutta luulen että sitä kolmea viikkoa ei enää mene ;)

Pahoittelut omanapaisuudesta, nyt tuntuu muutenkin ettei mielessä ole muuta kuin se oma paisuva napa :whistle::D

Voikaa hyvin ja mukavaa synnytystä kaikille jotka meinaa tässä ehtiä ennen minua! (y)

Sulkava_ ja masukki 38+5 :love:
 
Onnea @StiinaM ! :love:

Nyt alkaa kyllä olla jännät ajat kun toukokuu lähestyy ja vauvoja pian satelee :D <3

Me mennään huomenna meidän neidin kanssa vauvakuvaukseen, saa nähdä mitä siitä tulee :p No vauvasta varmaan saa helposti kuvia, mutta haluttaisiin myös yksi sisaruskuva ja tuon taaperon yhteistyöhalukkuusesta ei ikinä ole mitään takeita :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: StiinaM
Onnea VV ja StiinaM :love::love: Muistan itekin ekan synnytyksen jälkeen todenneeni ettei enää ikinä mutta niin sitä vaan tässä ollaan :LOL:

Mulla oli viime maanantaina synnytystapa-arvio(36+0), koska esikoisen kanssa oli pitkittynyt ponnistusvaihe ja imukuppisynnytys. Ekaa kertaa teki kyllä tosi kipeää sisätutkimus, mutta ilmeisesti paikat on jo sormelle auki (y) Että jospa häntä ei tarvis häätää kaksi viikkoa yliaikasena vaan tulis itsestään :) Vauvan painoarvio oli 2850(noin, en muista tarkkaan ja neuvolakortti on liian kaukana nyt :giggle:), arvio oli että laskettuna olisi n. 3600g.

Katsottiin samalla reissulla myös vauvan munuaisaltaiden koko, rakenneultrassa kun toinen munuaisallas oli vähän viitearvoa isompi. Noh, jos kuulin oikein niin toinen munuainen oli 3mm ja toinen 8mm :unsure: Kuulostaa hurjalta kokoerolta, mutta lääkäri oli sitä mieltä ettei syytä huoleen kumminkaan ole. Lastenlääkäri tarkistaa vauvan syntymän jälkeen ja ultrassa näytti siltä ettei siellä mitään tukoksia ainakaan olisi. Mutta yritä sitten tässä olla huolehtimatta :oops: Pikaisella googlettamisella kyllä löyty paljon "hyviä" kokemuksia tälläsestä ongelmasta, eli ettei olis kumminkaan välttämättä vakavaa.

Ja valkovuotoa tulee täälläkin runsaasti! Olikohan mulla muuta (n) En muista :ROFLMAO: Hyviä vointeja kaikille :love:
 

Yhteistyössä