Toukotenavat 2017 <3 joulukuu

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!
Eipä täällä kummempaa, vauva myllää ja mä istun sohvalla :barefoot:. Tasan 2 viikkoa rakenneultraan :love: Jännittää vaan pääseekö mies mukaan kun sen pitää olla työmatkalla Rovaniemellä esitelmöimässä seuraavana päivänä... Me saadaan normaalisti sinne aika nt-ultra -käynnillä, muuton takia nyt varailin itse hyvissä ajoin.

Sulkava_ ja masukki 18+3 :love:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: forester
Täällä viikot poksuu itsenäisyyspäivän kunniaksi 19+0!
Tasan viikko ru:n, tai no viikon päästähän se on jo ohi. Ei malttaisi odottaa, että näkis pikkutyypin taas :love:.
Viime ultrassa kuulin, että istukka on edessä, joten en ole liian paljon huolestunut, kun en ole liikkeitä vielä tuntenut. Tai en ole varma. Ehkä välillä jotain tuntuu, mutta mistä näistä tietää, mitä pörinöitä lie :D!
Toivottavasti kuitenkin pienellä kaikki hyvin. En tiedä milloin tämä epävarmuus ja jotenkin epäuskoinen fiilis väistyisi?!

Joku jo kirjoittikin, että saamme juhlavuoden vauvat ja sitä olen tänään fiilistellyt itsenäisyyspäivän tunnelmissa :).
 
Mulla on ru vasta 20.1. Menee aika pitkälle, mutta tosiaan nyt vasta rv 15+0. Oisko se sit joku rv 22 silloin..? Kauhea pitkä aika vielä! :D

Eilen kävin ostamassa käytetyn dopplerin. Oon tuntenut liikkeet yleensä näillä viikoilla ja istukka kuulemma edessä, joten halusin nyt tällaisen mielen varmistuksen, jos liikkeitä ei alakaan kunnolla tuntua. Jotain pientä olen välillä tuntenut, mutta välillä taas ollut ihan hiljaista. Dopplerin käyttö ei ollutkaan ihan helppoa (toi oli sellainen babysound-niminen laite), mutta pitkällisen etsinnän jälkeen syke tuli kuulumaan:love:. Minuutin ehdin kuunnella, kun kaveri lähti liukenemaan alta :D. Ihanaa kuitenkin kun kuului! Hirveän vähän sitä geeliä kuitenkin on laitteen mukana! Toki oli käytetty n. kolmasosa, mutta se putkilo oli ihan sikapieni! Riittää ehkä kolmeen käyttökertaan, pitää sit keksiä jotain muuta ainetta siihen väliin...

Lapsillekin kerrottiin pari päivää sitten, tulevat isot veljet toivoivat toki pikkuveljeä.:LOL: Ja sellainen vahva tunne mulla onkin, että kyydissä on meille kolmas poitsu (y).
 
Oih, kiitos! Se op.n vakuutus oli tosiaan ens vuoden loppuun!! Mä jo kerkesin murista et läheltä liippas, et oltais se saatu! Pitää ilmeisesti alkaa tutkimaan mitä se pitää sisällään. Meil muutkin vakuutukset nyt op.ssa et sinne vaa jonon jatkoks.

Mulla muuten poksuu viikot 17+0!! Hurjaa vauhtia menee viikot!
 
  • Tykkää
Reactions: Babies ja Sulkava_
Soitin neuvolaan kysyäkseni miten minun rakenneultra ajan kanssa on:confused: sain vastauksen että meillä pitää ensin käydä ekalla lääkärillä joka laittaa lähetteen sinne, tänään olisi ollut mutta eilen tuli viesti neuvolasta että tämän päivän ajat neuvolalääkärille peruttu:( no sain samalla puhelulla ensi viikolla ajan ekalla lääkäri ajalle.. Taas ootettava sitä lähetettä rakenneultraan..
Ainakiin perjantaina omasta kukkarosta maksettava ultra:X3::D

HooKoo82 15+6♡♡
 
Onpas hankalan kuuloista teidän neuvolan toiminta HooKoo-82. Tai meillä ainakin pääsee neuvolan tätikin koneella tarvittaessa varaamaan ultra-aikoja... Mutta hyvä että asia etenee kuitenkin, ja pian pääsette ainakin omakustanteiseen ultraan (y).

Tervetuloa Mikado, ja onnea! :love:

Meinaa tämä syöminen taas vähän lipsua kun on käynyt paljon vieraita, ja he ovat tuoneet tullessaan herkkuja... Mitähän se paino taas on ensi viikon neuvolassa (n). Nyt on PAKKO ottaa itseään niskasta kiinni. Tänään käytiin vähän ainakin vaunuttelemassa. Se ei tunnu kyllä kovin mukavalta. Tai jonkinlaisia vihlaisuja aiheuttaa tuonne kohdunsuulle?, kuten myös se jos joutuu paljon nostelemaan esikoista :unsure:. Onko muilla ollut tuollaista? Katsotaankohan muuten rakenneultrassa kohdunsuuta ollenkaan? Mietin vaan kun sitä ei tee lääkäri... Tai tutkiihan se kätilö vauvankin huolellisesti, että ei kai se osaamisesta ainakaan kiinni jää.

Hassua muuten että anoppi oli ihmeissään että tunnen jo vauvan liikkeitä. Tässä kohtaa mun mielestä ei ole ihmeellistä kumminkaan päin, eikös se ole todennäköisempää tuntea uudelleensynnyttäjänä jos ei istukkakaan ole tiellä. Yksilöllistähän se tietty on, ja ehkä hän ei vaan muista kuinka pitkällä kuitenkin jo ollaan :barefoot:
. Nukuin taas tänäänkin päikkärit :sleep:. Alkaa niiiin väsyttämään kun nukuttaa poikaa :rolleyes:

Kivaa keskiviikkoa!

Sulkava_ ja masukki 18+4 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: forester
Moikku!

Ihanaa kun monet tuntee jo liikkeitä kunnolla!:love: Mä en oikeen varmaks osaa sanoa kun ei aikaisempaa kokemusta miltä ne tuntuu. Välillä tuntuu et tuolla olis joku kala uimassa (sillain tuntuu jänniä hipsutuksia:ROFLMAO:) ja välillä tuntuu ihan tosi hentoja "potkuja". Voi olla että kuvittelenkin vaan.:ROFLMAO:

Onko täällä jollain muulla päänsärky vaivana? Mulla aika usein alkanut oleen ja välillä ollut pakko ottaa parasetamolia että jaksaa. Jos mahdollisuus nii täytyy vaan nukkua nii se auttaa.. mut tosi ärsyttävää kun alkanu olee nii usein. Toinen on nenän tukkoisuus ja aivastelu, mitkä vissiin iha normaaleja juttuja. Ihan ku kipeeks olis tulossa koko ajan. :ROFLMAO:

Täällä poksutaan, 17+0:)
 
Joko muut on kertonut töissä vauvasta? Yritän tässä päättää joko kertoisi kun pikkujoulut lähestyy ja tyhmää keksiä siellä huonoja tekosyitä jos joku ihmettelee kun ei ota juotavaa. Mieluummin kertoisi ensin itse esimiehelle..

Ja ultran jälkeen meinattiin myös vakuutus ottaa OP:sta kun siellä asiakkaana ollaan. Täytyy vaan varmistaa että on jatkuva eikä yhden vuoden määräaikainen (niin että jatkuu haluttaessa samoilla ehdoilla).
 
Heips!

Mulla ru 3.1 ja neuvolalääkäri 22.12. Meillä kuulemma neuvolassa uä laite niin aion tietysti kysyä voisiko ultrata vauvan ja jos vaikka sukupuoli näkyisi ja saisi jouluksi tietää :)

tinz_l mulla myös samoja oireita, pääkipua varsinkin öisin ärsyttävää jyskyttämistä ja nenän limakalvot kuivat ja se saa aivastuttamaan...tätä nyt toista viikkoa tosin vasta ollut.

Mulla myöskään ei liikkeet kovin selkeitä, sellaisia kuin ilmakuplia olisi. Kädelle en ole saanut bongattua.

Odottelen kuulumisia vauveli vanhalle
Tuliko mentyä lääkäriin?

Työmotivaatio on itsellä pahasti kateissa ollut jo pitkään. Ihan ok siellä on olla aina kun sinne raahautuu, mutta ajatus töihin menosta tai varsinkin vapaiden jälkeen työviikosta tuntuu ikävältä.
Viime viikolla sain kuulla ja tehtiin soppari keväälle, että saan jatkaa työkierrossa ä-lomaan asti (kevyemmät työajat ja vähän kevyempi työ), joten mulla säilyy vakkariduuni :)

Mä en oo kauheasti ottanut selvää näistä, mutta mitä etuja tästä vakkarityöstä nyt sitten on? :)
Miltä ajalta esim työkokemus/vuodet kertyy? Onko se vain ä-loman ajan vai myös hoitovapaalla? Lomarahat tulee vain ä-loman aikana? Kiitos jos jollain enemmän tietoa asiasta!

Rv 16+3
 
Mulla ei ole pääkipua ollut. Ei oikeastaan ole koskaan, varmaan yhden käden sormilla laskettavissa kerrat kun olen elämäni aikana joutunut särkylääkettä pääkipuun ottamaan. Mutta eikös se aika yleistä ole raskausaikana. Johtuukohan jostain hormooneista... Huimausta on kyllä paljon, ainakin joka kerta kun nousee seisomaan. Ja yöllä kun kääntää kylkeä, maailma pyörii hetken aikaa. Verenpaineet ainakin mulla on ihan pielessä... Ja nenä on tukossa aina aamuisin.
(Tuli muuten mieleen että näin viime yönä unta missä otin vahingossa yhden Buranan, ja paniikissa Googletin että onkohan siitä tullut vahinkoa vauvalle :p. En kyllä yhtään muista mitä paikkaa särki.)

Täytyykin Liinu_ muuten tarkistaa miten tuo Op:n vakuutus menee. Aina ajattelen että tuollaisissa ilmaisissa on joku koira haudattuna :ROFLMAO:. Vaikka ei välttämättä ole.

Eiköhän tinz_l kyseessä ole se tietty kala :barefoot:;) :D. Malttia vaan, kyllä ne siitä pian voimistuu (y). Mun mielestä raskauden parasta aikaa on juuri nämä ensimmäiset liikkeet. Tuntuu konkreettisesti että joku siellä on, mutta ei ole vielä niin raihnainen :rolleyes:. Ja onhan ne nyt muutenkin :love::love::love:.

Mua kanssa kiinnostaa mitä kuuluu Vauveli vanhalle?

Tervetuloa EsiKoinen88, ja onnea! :love:

Kohta se on taas viikonloppu (y). Vaikka eipä se mulla paljon eroa, mutta saa ainakin isännän itselleen :p

Sulkava_ ja masukki 18+5 :love:
 
Töissä kertomisesta, mä oo töissä paikassa missä ei saa raskaana tehdä tiettyjä jittuja, joten heti plussasta pomolle ja parille "töiden organisoijalle" kerroin, sit osa tujuaa nopeesti, et nyt on vähä erillainen työnkuva ja loput pikkuhiljaa, mut virallisen ilmoituksen tein tos pari viikkoo sitten. Nyt sit saa luvan kanssa välillä ottaa rennosti kun työkaverit tekee ne raskaat hommat! Ei saa nostaa yhtään mitään kuulemma! Ja hyvä niin et muut pitää huolta, kun ei ite osaa! :LOL:

Tänää ollu touhukkaampi ilta, rakenneltii yks vieravuode/sohva ja sit touhunnu leipomuksia, ni nyt koskaa alaselkään ja issias vähä vihottelee ja lantiota jomottaa... tosi kiva, et jo nyt! Oikeesti kauhulla odotan mitä loppuraskaus on jos jo nyt näin kipee!! (n) pitää vissii ottaa oikeesti rennosti ja unohtaa kaikki ylimääränen... mulla tulossa to neuvolalääkärillä käynti, et saa sillekkii sit valitella olostansa! Tuollakii ultra laitteet on, tosin sairaan vanhat vissii ku kuva tosi huono ainakii viimeks... mut jospa se kurkkais pikkukaveria! :geek:
Nyt pitää alkaa kyselee mieheltä kun selkeesti huonolla tuulella, et mikähän nyt vaivaa.. (y) voi jee...! Ei yhtää jaksais..
Mukavaa loppuviikkoa! Meil synttärihulinoita tiedossa, ja kaikkea kivaa!
Leenulainen 17+2
 
Hei!
Meillä pieni palleroinen liikuskelee vaikka sitä en tunnekkaan. Oli vaan viimeks neuvolasaa käydessä hankalaa löytää sydänäänet ku toinen ei pysyny millää paikallaa.
Ru täällä vasta 27.12 ei ollu muita vapaita aikoja ja kun se oli ultraaja mielestä otollisin viikko.. yyyh...
Tossa äskettäin kärsin ihan jäätävistä selkäkivuista jotka meinas vetästä jalat alta. Neuvolaan kun soitin nii se vaan sano että vauva voi painaa hermoon tai johtua vain kasvavasta mahasta. kaikkea sitä ihminen jaksaakin pelätä...
Jouluksi olisi tarkoitus mennä sukuloimaan miehen isovanhemmile.
Hanna ja papana 19+1 ♡
 
Meillä oli tänään esikoisen 1,5v-neuvola ja kysyin siellä, ehdittäisiinkö samalla reissulla kuunnella myös tämän meidän toisen vauvan sydänäänet. Ihanasti kuului :love: Mua niin harmitti kun kuukausi sitten oli se neuvolalääkäri jossa lääkäri kuunteli niitä ehkä 5 sekuntia enkä itse ehtinyt "mukaan" ollenkaan, mutta nyt tää kuunteli tosi pitkään :love: Enää vähän reilu viikko rakenneultraan, niin nyt taas jaksaa vähän paremmin mielin odottaa sinne asti. Liikkeitä kyllä tuntuu, mutta välillä ainakin omasta mielestä niin vähän ja hentoja, että kiva saada tällainenkin varmistus että siellä vielä tosiaan on tyyppi matkassa mukana. :love: Sykkeet oli 145, mutta mä en kyllä enää usko mihinkään poika- ja tyttösykkeisiin, kun just katoin esikoisen ajalta äitiyskorttia ja pojalla oli sykkeet aina jotain 155-160. :LOL: Mutta kohta se selviää kumpi hän on!

Haha, mäkin oon aina vähän vainoharhainen kaikkien tollaisten ilmaisten juttujen suhteen, mutta puhuin just mun kaverin kanssa joka on OP:lla töissä ja ratkaisee mm. just noita vauvavakuutus-asioita, niin hän kyllä vakuutti ettei siinä ole mitään koiraa haudattuna :sneaky: Ehkä mekin vaihdetaan sitten kaikki vakuutukset sinne, jos vaan jaksaisi alkaa selvittelemään noita asioita. :sleep:

Pupumama ja Pottu 18+4
 
Vihdoista viimein saan aikaiseksi kirjoittaa tänne. Kiitos kuulumisten kysymisestä.

Lääkärissä ja neuvolassa on käyty. Sain lääkettä, jotta uni olisi pidempikestoisempaa. Ensimmäisenä yönä ei ollut apua, toisena vähän. En ottanut ensin sairauslomaa, mutta kun lääke ei auttanut ensimmäisen yön jälkeen, niin pari päivää lepäilen kotona. Olo on kuitenkin jo virkeämpi, kun nukkuu parin tunnin sijaan 5 tuntia. Saan tarvittaessa lisää sairauslomaa, mutta eiköhän tämä tältä erää riitä.

Äänet kuunneltiin samalla reissulla ja kuului hyvin. Maha on kosketusarka, samoin nivuset. Kuulemma kiinnikkeet tai jotain siellä venyy.

Tänään 19+2.
 
Viimeksi muokattu:
Rakenneultra takana, tasan puolivälissä ollaan tänään. :love: Uskomatonta, että voi neljättä kertaa olla kaikki täydellisesti niin kuin pitääkin. Nyt jos alkais vihdoin ja viimein pelko hellittää ja pystyisi iloitsemaan! Vauva oli vähän siveellisellä tuulella ja piti jalkoja ristissä, mutta ultraaja sanoi ettei 40min aikana kyllä huomannut kertaakaan viitteitä pojasta vaikkei nyt mee lupaa mitään, eli tyttöVEIKKAUS saatiin <3

- Mikayla 20+0
 
:love: Onnea Mikayla ja HooKoo-82! :love:
Ihanaa, ensimmäiset jo puolivälissä!!
Jee, nyt pääsee kunnolla päivittämään noita sukupuolia :barefoot::rolleyes:

Kohta piparitaikinan tekoon, kunhan tuo pikkuapulainen herää päikkäreiltä (y)
Meillä on operaatio tutista luopuminen hänellä työn alla. Nyt nukahti ensimmäisen kerran päikkäreille ilman tuttia (y)(y)
. Jos jollain on jotain hyvää vinkkiä noihin öihin, ja miten saa pidemmät hermot, niin kertokaa:D

Ai niin, ja poksua piti;

Sulkava_ ja masukki 19+0 :love::love:
POKS!!!
Viikon päästä mä vasta tulenkin poksumaan :p
 
Viimeksi muokattu:
Mäkin tuun poksumaan 17+0! :barefoot::love:

Ru on mulla vasta tammikuun alkupuolella. Onneksi tällä viikolla kuuli sydänäänet neuvolassa. Aina yhtä suloista :love:

Saanko esittää tyhmän kysymyksen fb-ryhmästä? Ilmeisesti sinne voi vieläkin mennä, oon siis jahkaillut sen kanssa että haluanko liittyä vaiko en.. Mutta siis eihän siellä ole mitään sellaista, että joutuu pois sieltä jos ei ole tarpeeksi aktiivinen? (n) Oon nimittäin kuullut että on olemassa sellaisiakin ryhmiä. En haluais siitä kuitenkaan mitään stressiä ottaa :ROFLMAO:
 
Täälläkin vaihtuu viikko! Tänään 16+0 :)

Mun tietääkseni ei ainakaan oo sovittu että ketään potkittais ulos aktiivisuuden perusteella? Voihan sit tehä jonku alotuksen et ketkä käy lukemassa tai kommentoimassa niin tykkää tai kommentoi ja sit jos ei siihen reagoi x ajan sisällä niin sit pois? Mut noitaki taitaa olla enimmäkseen isommissa ryhmissä :)
 
Onnea kaikille ultrassa käyneille, ihana kuulla hyviä uutisia :rolleyes: Mulla vasta tammikuun alussa. Kutsun sain heti varhaisultran jälkeen.

Tervetuloa uusille! Ja ONNEA! :)

Vauveli vanhalle
Kiva kuulla että kävit lääkärissä ja pääsit lepäämään.. Mullekki on nyt useampi ihminen muistutellu että pitää ajatella vauvaa ensin, kyllä ne siellä töissä pärjää :LOL:

Mulla on itsellä ollu paha flunssa jo kaks viikkoa, jonka johdosta oon nyt toistamiseen muutaman päivän saitsulla. Kyllä ottaa luonnolle kun pitäs mukamas levätä.. Mutta oon oikeesti yskiny keuhkot pihalle tässä reilu viikon ajan :unsure: ja muutamana päivänä kun oon ollu töissä, alavatsaa on välillä tuikkinu ikävästi. Vauvaki siellä ilmottelee että pitää välillä levätä :love:

Jammaillen Laitan sulle yv:n, voisin liittyä fb-ryhmään :)
 

Yhteistyössä