Toukotenavat 2017 <3 Maaliskuu

*poks* 30+0 ja 31 viikko käyntiin!!!

Aika hurjalta tuntuu että loppu 10 viikkoa jäljellä ja vauva voi syntyä jo ennen sitä. Kevät on siitä ihanaa aikas että nautin niin tästä vuodenajasta. No täytän 30 huhtikuussa :) Että onkohan siinä syy. Jotenkin kun luonto herää eloon, lumet sulaa ja aurinko paistaa.

Tosiaan nuo sokerirasituksen arvot on vän erit kuin ne kotimittauksen. Että kumpaankin on omat raja-arvonsa.

Voi herkkumorkkis!!!:X3: Iski näin talviloman lopulla oikein todella. Pääsi viikon aikana herkkujen syöminen vähän lapasesta. No sunnuntai-ilta podettiin huonoa omaatuntoa niistä. No jos nyt pääsisi taas ruotuun takaisin. Alkaa jännittämään tuo keskiviikon äitipoliaika. Että kuinka vauva on kasvanut ja mitä painavan la:na. Takenneultrassa laahattiin viikko jäljessä kasvussa. Mutta onkohan nyt kiritty kiinni tai jopa yli. Mulla kun on nuita 4kiloisia vauvoja ollut ilman mitään radia.

Vauva liikkuu hyvin. Eipä tarvi miettiä juuri että voiko hyvin. Meidän pieni tykkää makoilla tuolla alamahalla poikittain. Eli juurikaan potkuja ei tule ylävatsalle. Maha näyttää vähän roikkuvalta,kun yläosa on tyhjää. Mulla ei oikein kohdunkasvusta ole voinut kauheasti vauvan kokoa ennustaa. Saa nähdä miten on sitten nyt.

En pelkää 4kiloista vauvaa. Kyllä sen kokoinen on ennenkin ulos saatu :barefoot: Mutta jos sitä veikataan niin pidän kyllä loppuajan tiukkaa ruokavaliota. Paitsi ei se ennenkään ole nuita isoja vauvoja estänyt :ROFLMAO: On oma paino silloin alkanut laskemaan kun vauva ottanut ravinnon minusta. Että geeneihin minä uskon ennemmin. Ja kun pojat on olleet sen 54-55cm pitkiä. Miehen puolelta tuo geeni kun itse olen vain sen 157cm pitkä!!

Mukavaa alkanutta viikkoa ja elkää nyt tällä viikolla kukaan vielä synnyttäkö.

Rai-da ja mini 30+0 :love:
 
Tänään on kyllä ollut hankala päivä tuon neljävuotiaan kanssa. Hän on hyvin ihana tyyppi, tosi fiksu ja avoin, pärjää kaikkien kanssa. Mutta.. Hän on todella vilkas ja itsepäinen ja tietysti tähän mennessä ainoana lapsena saanut huomiota (vaikka osaa onneksi nykyään itsekseenkin leikkiä). Tänään on joka asian saanut sanoa noin 10krt ja vasta sitten kun äiti jo hermostuu täysin niin ehkä totellaan ja ehkä tehdään kuin äiti haluaa, tai sitten ei ja jatketaan pahimmassa tapauksessa nauraen äitin hermostumiselle. Aargh kun ottaa hermoon, kaikki pienet jutut vaan kiristää pinnaa ja jossain vaiheessa napsahtaa täysin. Tänään se napsahraminen sitten sattui puistossa jossa oli pakko jäädä jälkeen leikkimään koiran kakkaa täynnä olevaan lumikasaan eikä millään tulla pois..

Välillä ja aika useinkin mietin että miten ihmeessä pärjään kahden kanssa kun yhdenkin kanssa on välillä niin pirun hankalaa. Mut sit kun ei oo hankalaa niin toi poika on niin ihana lapsi, taitaa olla vaan enemmän äitissä vikaa kuin lapsessa :(

Että kyllä on tää tuleva baby jo saanut ihan tarpeeksi kuulla huutoa ennen syntymäänsäkään..(n)
Niin tutulta kuulostaa! Täällä ollaan ihan helisemässä tuon 2v uhmiksen kanssa näissä hormooneissa (n):unsure:. Miten sitä ei pysty vaan laskemaan kymmeneen. Ihan hirveä syyllisyys kun tulee liian usein korotettua ääntä, ja sitten vielä pahempi kun ajattelee että vauvakin tuolla vatsassa kuulee tällaista :unsure:. En olisi ajatellut että tämä uhma on näin raskasta aikaa, vaikka taitaa se olla parin vuoden päästä vielä pahempi... Meni vähän ohi aiheen, mutta oli pakko purkaa. Että tsemppiä sinnekin <3.

Onneksi mun ihana ystävä oli meillä aamupäivän, on taas tämäkin päivä pelastettu :love:

Niin ja tänään tasan 2kk laskettuun! :rolleyes:
Voikaa hyvin :)

Sulkava_ ja masukki 31+2 :love:
 
Täällä poksutaan 31+0! :love: Äitipolillakin kävin taas, kaikki siellä vauvalla hyvin. Painoarvioksi saatiin nyt 1830g, eli himpun verran keskikäyrän yläpuolella mutta ei mitenkään pahasti. Seuraava kontrolli sitten taas kahden viikon päästä. Käyrillä maatessa vauvalla oli kova meno päällä ja sykkeet oli melkein koko sen puoli tuntia melkein 200 :LOL: Piti sitten jäädä vielä ottamaan toiset kontrollikäyrät ennen kuin pääsin lähtemään kotiin, silloin oli onneksi vauhti jo tasaantunut (y) Mutta eipä kyllä hirveästi ole tarvinnut huolestua, että liikutaanko siellä vatsassa tarpeeksi...

Liitoskivut mulla on nykyään ihan kamalat. Kaikki oleminen sattuu, koko ajan. Äitipolilta ehdottivat että jos voisi neuvolasta kysyä tukivyötä lainaan - siitä voi olla apua tai sitten ei. Täytyy varmaan huomenna koittaa muistaa soitella sinne. Mua oikeasti melkein itkettää tää olo kun sattuu ihan koko ajan. Ja oon niin tylsistynyt kun tuntuu etten pysty ees tekemään oikein mitään ja sitten tulee vielä huono omatunto kun ei voi tuolle taaperollekaan tarjota hirveästi aktiviteetteja, vaan ollaan oltu tosi paljon vaan kotona vaikka normaalisti touhutaan paljon kaikenlaista. :(

Mutta! Enää luultavasti joku 6 tai 7 viikkoa jäljellä! :rolleyes:
 
@Sulkava_ , kiva tietää että muillakin sama tilanne, helpottaa hieman omaa ahdistusta! Se uhma muuttuu mutta ei tunnu ainakaan omalla tapauksella kovin helposti lähtevän o_O 4-vuotiaan kanssa onneks voi jo jotain neuvotella jos hän sillä päällä on :rolleyes:

Torstaina kävin sokerirasituksessa, vielä ei oo kuulunu neuvolasta tuloksia, niitä odotellessa..

Elinis 28+6
 
Uusi äitiyspakkaus on julkaistu : http://www.kela.fi/aitiyspakkaus

Oliko vielä joku, joka ei ollut ehtinyt laittaa hakemusta? Itsellä olisi kyllä niin viime metreille mennyt, että en uskaltanut odottaa (ettei vain unohdu!) ja kivalta näyttää nuo uudet kuosit, mutta melkein enempi tykkään siitä edellisestä (koska olen jo nyt aivan rakastunut niiden hipelöintiin, etten vaihtais vaikka mitä ihanaa ois tarjolla ;)). Äitiyspakkaus <3.

Muokkaus: Ja näköjään kun tota tarkemmin luki, niin uutta pakkausta jaetaankin vasta huhtikuun lopussa!
 
Kelan sivuilla on näköjään jo kuvat uudesta äitiyspakkauksesta. Ei tuossa tainnut isoja eroja tuotteiden suhteen olla nykyiseen. Kiva unipussi siinä oli uutena ja villamyssyä ei tainnut nykyisessä olla. Myös kuosit vaikuttivat neutraalimmilta. Arvelin juuri liikelaskentaa alkaa tekemään mutta jälkeläinen pisti sellaisen riekunnan päälle ettei tarttekaan.. Varhaiskeväistä päivää! 31+3
 
Aivan ihana tuo uusi pakkaus! Mä niin haluaisin sen! Mut jos vasta alkaavat jakamaan huhtikuun lopussa voi olla aika epätodennäköistä et sen saa.. Ens viikolla viimestää jätettävä hakemus! Mut jos vanhan saa kiva on sekin, mut tän valitsisin jos tosiaan voisin!
Eilen illalla tein muut hakemukset kelaan. Toivottavasti kaikkk meni ok ja saan samat tuet kun reilu 2v sitten. Nyt tehnyt osa-aikaista (4pvä/vko) ni sais parempien tulojen mukaan.
Vauveli melskaa aina sillontällöin ihan urakalla! Välil pitkiä tosi rauhallisia jaksoja jonka aikana melkein kerkee huolestumaan, mut aina kun aloittanut liikelaskennat ei oo tarvinnu montaa minuuttia olla kun reilusti menty yli vähimmäis määrästä!
Mua on nyt alkanut jännittää synnytys, ei pahasti mut pikkuse kumminkii. Jotenkii tähän asti ollu et se on sit joskus, mut nyt alkanut konkretisoitua et tää pitää saada pellolle tuolta! Huomenna neuvola jossa sit kuulema keskustellaan synnytyksestä!
Liitoskivut vaivaa vieläkin ja liikkuminen paikoitellen tosi hankalaa, varsinkin iltaisin kun alamahaankin koskee.. Mut ei pidä valittaa, kun kaikki muuten hyvin!

Voikaa hyvin!
Leenulainen 29+6
 
Minäki tykkäsin uudesta pakkauksesta, ihanan pirteitä värejä. Mutta en ehkä ota sitä, kaikki edellisestä jäljellä ja muutenkin kaikkea riittävästi. Ja vanha pakkaus saatais varmaan kuitenkin. Vaikka olisihan sitä ihana penkoa ja hipelöidä. :)
 
hih. kävin heti lukaisemassa. ;)
ja laitoin linkin miehelle. :D


Mä päätin, etten edes yritä tota uutta pakkausta.
Aika paljn harmaata; ainoat valopilkut sopii kyllä tytölle, mut en halua "sateenkaari" aihetta. Makuupussi on ainoa ihana!
 
  • Tykkää
Reactions: Faijahommia
Uusi pakkaus oli tosi ihana! En oo vielä hakenu sitä mutta luultavasti saan vanhan pakkauksen jos huhtikuun lopussa vasta tuota jakavat, hakemus pitää kuitenkin tehdä jos 2vk kuluttua..

Vielä olisi töitä yht 18pv jäljellä. Vähän kuitenkin mietin että pitäisikö hakea saikkua muutama päivä kun tässä nyt pari päivää joutunut olemaan tosi paljon jaloillaan ja tuntuu sekä jaloissa että vatsassa joka on aika pinkeen olonen koko ajan. Lisäksi väsyttää vaan taas koko ajan, johtuu varmaan osittain myös siitä alhasesta hb:sta. Jotenkin sitä on vaan niin huono hakee saikkua kun ei oo "oikeesti kipee", tyyliin flunssassa tms..

Tänään 29+0! :)
 
Ihana tuo uusi pakkaus! Nuo raidalliset bodyt, toppapuku ja makuupussi!

Meillä laskettu aika 2.5 ja vedin hakemuksen teon viime metreille eli viime viikon maanantaille ja pakkauksen sain hakea matkahuollosta jo tänään eli viikon kesti! Viime vuoden pakkaus tuli jota lapset on nyt ihastelleet. Esikoinen 10v, ihastui...suorastaan rakastui pupu pehmoon kun kerran pupu fani muutenkin on:LOL:.

ninnananna ja rusina 32+0:love:
 
@Faijahommia mahtavaa (y). Näistä on varmaan apua monelle iskäksi tulevalle keneltä puuttuu omasta lähipiiristä vertaiskokemuksia.

Äitiyspakkaus 2017 makuupussi munkin mielestä kiva ja toki muutkin tavarat. Itse en ottanut nyt, kun halusin ostaa itselle mieleistä sekä oikean kokoista.

Yksityiseltä lääkäriltä terveisiä! Mulla ollut kovat kuukautissäryt ja kiristelyt mahassa niin tsekattiin kohdunkaulan tilanne. Kaulaa oli miltei kuulemma kk pituusennätys 4.8cm eikä reagoinut ponnistamiseen. JES! Muistelen kyllä että tätä samaa oli viimeksikin tää vika kolmannes.
Babyn kaikki mitat nätisti keskikäyrää ja painoarvio 3600g ja tuohan soppii :ROFLMAO:Kasvojakin päästiin kurkkimaan :love::love: en kestä miten hän oli suloinen vaikka ei 4D ollutkaan. Lapsivettä reippaasti ja muutenkin kaikki jees. Kylläpä helpotti mieltä ja uskaltaa mennä urheilemaankin kun lupa tuli - tosin se on enää kevyttä lihaskuntojumppaa, joogaa ja uintia.

Väsymys on täälläkin melkonen (n) unenlaatu alkaa olla niin huonoa. Vauva painaa palleaan vissiin välillä niin ettei henki kule missään asennossa. Aamulla sitten :sleep: ihan tööt.

Mielihalut tekee paluutaan ja saan käyttää kaiken tahdonvoiman että en anna mässäilylle valtaa :mad::confused:.

Tsemppiä mammat!
Ironmom + :ninja: RV30
 
Uusi pakkaus oli musta ihan kiva, varsinkin se collegehaalari ihana uutuus :) Oon silti ihan tyytyväinen että otettiin rahana pakkaus.

Täälläkin kova makeanhimo :p Suklaata tekis koko ajan mieli. Yritän kyllä hillitä koska a) diabetes ja b) ei paljon pysty liikkumaan näiden liitoskipujen kanssa. Raastavaa kyllä :LOL::mad:

Pupumama ja Pottu 31+1
 
Miten muut ovat ajatelleet vieraiden suhteen, kun vauva on syntynyt?

Itse olen ajatellut, että vieraat saavat tulla, kun oma vointi sallii. Menee siinä sitten viikko tai kuukausi. Pystyn kyllä sanomaan sukulaisille ja muille, että nyt ei ole vierailun aika ja aion pysyä tiukkana. Laitokselle ei onneksi pääse kuin isä.

Haluan rauhassa toipua synnytyksestä, opetella imetyksen salat ja pesiytyä vauvan ja isän kanssa. Vasta sitten on vieraiden aika.
 
Vauveli vanhalle, kuulostaa tosi hyvältä suunnitelmalta! Meillä oli ihan hirvee trafiikki pari viikkoa ja mä olin ihan poikki! Mut sitä vaan aatteli et sittenpähän ovat käyneet! Oli ihanaa nähdä ihmisiä kun tuntui muuten et on jäänyt neljän seinän sisään.. Mut jännintä siinä oli se et sellasia kavereita jotka ei oo ollu juurikaan tekemisissä halusi tulla kattomaan ja onnittelemaan, mut ei niitä oo sen jälkeen näkynytkään.. Katotaaa käykö samalla tavalla tälläkertaa! Mut ehkä nyt pitää tarkemmin kiinni omasta jaksamisesta! (y)

Tänää oon menossa lääkärille hakee lisää saikkua! Ei mun työnteosta vaan tule mitään ku ei nuo liitoskivut anna juurikaan liikkua ja hoitoalallahan ei tunnetusti hirveesti oo istumatyö mahdollisuutta! Mut jospa se nyt kirjottas äippälomaan asti saikkua! Olisin lomalla ens viikosta eteenpäin, mut sittenpähän lomat siirtyy hamaan tulevaisuuteen!
Ja uusi viikkokin alkoi nyt jo 30+0! Toivottavasti ei tarvii enää seuraavaa kymppiä aloitella, mut yli mentiin viimekskii ni parempi suhtautua et vielä 12 vk jäljellä! Hurjaa tää ajan kulku kyl on kun justhan oli kaikkk ihan alussa ja synnytys niin kaukainen juttu et ei sitä tarvinnu miettiä Mut niin ihanaa kun kohta saa pienen syliinsä! :love:
Onko muuten kellään mitää hassuja mielitekoja? Mul ei mitää hassua mut mieli tekee esim greippiä ja kakaota. Sit mua himottas hirveesti tehdä palapeliä! :ROFLMAO: En tiiä onko se mieliteko vai sellasta oman ajan ja aivojen käytön tarvetta! (y)
Leenulainen 30+0
 
Kivalta näytti munkin mielestä uusi pakkaus, mutta oon kyllä tyytyväinen siihen vanhaankin :)

Mullakin on makeanhimoa, erityisesti kismetit! Niitä voisin syödä vaikka päivittäin :D Aika hyvin oon kyllä pystynyt hillitsemään itseni, en nyt just edes muista millon olisin viimeks sellasen syönyt. Tällä hetkellä haaveilen jostakin ihanasta karkkipussista... :ROFLMAO:

Mäkin oon miettinyt tuota vieraitten käymistä, ja luulen että mennään ihan jaksamisen ja fiiliksen mukaan. En kuitenkaan usko että meillä olisi ihan hirveästi porukkaa käymässäkään, ollaan sen verran erakkoluonteisia muutenkin :LOL:

Vauvan liikkeissä oon huomannut vähän muutosta. Nykyään tuntuu enemmän muljahteluja kun ennen tunsi potkut selkeästi. Joskus vauhdikkaammat liikkeet melkein sattuu. Ehkä tila alkaa jo olla vähissä. Söpöä kuitenkin kun toinen riehuu :love:

Jotenkin ei meinaa uskoa että on jo näin pitkällä! :eek: Ja samalla toivoo että olispa jo toukokuu. Millasia veikkauksia teillä muuten on siitä, että missä vaiheessa vauva syntyy? Musta tuntuu että ei mene laskettuun aikaan asti, mutta toisaalta mistäs sitä sitten tietää. Nyt kun sanoin tän, niin sitten varmaan mennään yli ja reilusti..

Pitikin mennä puhumaan niistä kismeteistä, taas tekee ihan hirveesti mieli :confused::ROFLMAO:

joavi & pikkuinen 29+4
 
  • Tykkää
Reactions: Pitayah
Sorruin töissä kun oli tarjolla keksiä ja marianneja :barefoot: hups ja sitten vielä jätskiä kotona :whistle:. Yleensä menee vähän vahvemmin tän itsekurin kanssa, mutta empä tosta jaksa itseäni potkia päähän kunhan ei jatku..

Vieraat ei oo mua koskaan haitanneet, koska meillä mennään "laatu korvaa määrän" metodilla. Pieni läheinen piiri jonka seurassa ei tartte jännittää. Eipä ne muut oo sitten tähän pesimisaikaan tunkeneetkaan :LOL:. Varmaan aika henkilökohtaista tosiaan viekö vai antaako energiaa. Ja tietenkin varmaan alussa tekee vähän kumpaakin :giggle:
Vauva muljauttelee täälläkin ei niinkään napauttele enää. Luulisin, että laskettuun aikaan menee ja ylikin voi mennä. Lämmitteli esikoinenkin niin kauan.. Tosin sain silloin kaksi laskettua aikaa; yksi kuukautisista ja yksi varhaisultrasta ja varhaisultran mukaan tuli päivälleen.
Viikonloppu häämöttää :D:D:D
Ironmom & :ninja: princess warrior rv30
 
Hurjasti onnea Mikayla!

Täällä meni melkoisissa vauvaunissa yö, kävin nimittäin eilen hakemassa meille vaunut ja kaukalon ja sain kaverilta lainaan trikoisen kantoliinan. Että nyt on kaikki välttämättömät (eli kaukalo, että päästään kotiin ) hankittu, jos täälläkin nopeatempoinen tulokas. Tosin itse olen henkisesti varautunut siihen, että yli menee ja vauva syntyy vasta ihan toukokuun lopussa. Vaan koskaan ei tiedä, mitä tulossa on. Työkaverikin kehotti hyvissä ajoin pesemään vauvanvaatteet ja valmistelee paikat.

Pitayah ja vauveli 30+2 ja tasan 4 viikkoa äippälomaan.
 
Mikayla paljon onnea pienokaisesta! Tule kertomaan lisää kun jaksat ja ehdit.

Onko joku tietoinen, miten Lidlin Toujours-vaippojen koot menevät ja mikä on ko. pakettien hinta ja paljonko paketissa on vaippoja? Me aiotaan siis kestoilla mutta hommataan varmuuden vuoksi alkuun kertiksiä jokunen paketti. Eri merkkejä aiotaan hommata niin näkee mikä istuu parhaiten meitin kaverille.

Onko joku kartoittanut, mistä saa vaippoja halvimmalla? Itse katselin netistä Tokmannin hinnat ja näytti siltä, että halvimmaksi tulee Libero 3-6 kg 12,85 € 88 kpl (0,15 € kpl). Voihan se olla että pienokainen hukkuu tuon kokoisiin mutta katsellaan minkä kokoinen tulee. Varmaan tulee varmuuden vuoksi hommattua 2-5 kg:n vaippoja paketti jos toinenkin, mutta jos meidän kokoarvio pitää paikkansa, niin isompikin koko voi mennä. Ja saahan niitä haettua nopsaan kaupasta lisää.
 
Onnea Mikayla! :love: Olisi kiva kuulla lisää sitten jos/kun jaksat kirjoitella!

Mä en kyllä tiedä mitkä vaipat normihintaisina on halvimpia, me ostetaan 95% vaipat aina tarjouksista :D Vaan pari kertaa koko tän melkein 2v aikana on pitänyt ostaa normaalihintaisena, noita tarjouksia kun on aika jossain. Ihan silloin vauvana ei merkilläkään pahemmin ollut väliä, nyt on vasta alkanut huomata että toiset merkit sopii meidän pojalle paremmin kuin toiset.
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Paljon onnea Mikayla tytöstä :love: Ihanaa että siellä voidaan hyvin! Olipas hurjaa avata syntyneiden ketju :rolleyes:.

Täällä käyty neuvolassa tänään, kaikki hyvin. Paino nyt nousee vähän liikaa ainakin omasta mielestäni (n). Mutta en siitä nyt hirveästi ressiä ota kun muuten on olo niin hyvä. Vauva se vaan edelleen on tuolla poikittain... Kahden viikon päästä on uusi aika, ja jos silloin ei olla oikein päin tulee lähete äippäpolille. No ei tuon kuulemma silloin enää pitäisi mahtua poikittain olemaan, mutta jos on sitten mennyt perätilaan.

Huomasin tuossa yksi päivä että Kelan äiriysrahapäätös ei ole vielä tullut. No nyt on soitettu työmaalle taas niin laittavat vähän vauhtia siihen lappujen lähettämiseen. Vaikka ei sillä kuulemma kelan mielestä niin kiire ole, mutta itseäni vaivasi kun hakemuksen tein kuitenkin jo yli kuukausi sitten.

Ironmom, meilläkin esikoinen syntyi ultran mukaan laskettuna päivänä. Mutta kuukautisista kun laskettiin, syntyi 40+2 ;).

Joo-o, makeaa ja kaikkea muutakin tekee ihan hirmuisesti mieli!! Mutta pakko taas vielä enemmän yrittää tsempata. Lähinnä ongelma on siinä kun melkein päivittäin käydään jossain kylässä tai meillä käy joku, niin sitten on jotain "kastettavaa" (n):ninja:. Täytyy sitten varmaan vaan lyödä vieraillekin omenat kouraan jatkossa :D.

Mutta hui tätä ajan kulua, pitäisi varmaan kohta oikeasti hommata se turvakaukalo :whistle:. Neuvolantätikin taisi ihmetellä kun ei sitä vielä ole, mutta jotenkin olen nyt ihan saamaton.

Noista edullisimmista vaipoista en oikein tiedä. Meillä ollut vähän milloin mitäkin, ja paljon siis tarjousten mukaan ollaan ostettu täälläkin. Noista muumi-vaipoista tykkäsin ainakin kun esikoinen oli isompi. Nyt ajateltiin (tai minä ajattelin :D) osakestoilla. Pitäisi vaan jostain alkaa hommata niitä vaippoja...

Mutta voikaa hyvin!

Sulkava_ ja masukki 31+5 :love:
 
Oi, onnea Mikayla pienestä tytöstä :love: Hurjaa että jo nyt alkaa nämä syntymään. No kylläpä tulee melkoista vauvasadetta useammalle kuukaudelle.

Itse olen nyt lukenut rentouttavasta synnytyksestä. Toiveissa mahdollisimman luomu, ehkä kohdunkaulanpuudute tai akupunktio. Mutta tietenkin tilanteen mukaan mennään. Opettelen jo nyt raskausaikana synnytyksessä rentoutumista.

Ätipolilla kävin eilen 30+2. Vauva voi hienosti ja painoa 1500g. Eli ihan normaalikokoinen vaikka sf huitelee ihan yläkäyrillä.

Rai-da ja mini 30+3 <3
 

Yhteistyössä