Toukotenavat 2017 <3 Maaliskuu

@Mikayla Suuret onnittelut pienokaisesta :love::love:.
Hui ompa jännittävää, että nyt tosiaan pienokaisia voi alkaa jo tulla.

@Sulkava_ Ihanaa kuulla, etten ole ainoa herkkumassu :whistle:. Selkeästi on semmosia jotain "tankkaus" viikkoja jolloin on kova nälkä ja tulee herkuteltua ja sitten taas tasaantuu.

Ihanaa tänään oli töissä viimeinen isompi presentaatio esiintyminen. Tekee jo tiukkaa olla esillä ja huomion keskipisteenä, kun kaipaisi jo pikkuhiljaa enemmän ja enemmän rauhaa. Huomaa että työviikon jälkeen alla olla myös sosiaalisesti "väsynyt" ja tekee mieli vaan kaivautua filtin alle vlopuksi kotiin. Muistelen että samanlaista sisäänpäin kääntymistä alkoi tulla tässä vaiheessa.

Ironmom + :ninja: RV30
 
@Mikayla onnea kovasti sinne! Pikaista toipumista ja kuulumisia odottelen minäkin kovasti :love: ihanaa kun näitä pieniä alkaa tulemaan, tosin mieluummin kyl täysillä viikoilla!
Mul eilen neuvola ja kaikki ok. Kovaasti pikkunen koitti karkuun kun sykkeitä kuunneltiin, mut karkulainen saatiin kiinni! Puhuttiin paljon synnytyksestä ja siitä miten eka oli menny ja mitä mietin tulevasta. Oli kyl kiva jutella jo aiheesta taas konkretisoituu koko homma!
@Rai-da mainitsit akupunktion kivun lievittäjänä, oletko käynyt aijemmin kokeilee sitä? Mulle toi Neuvolan täti sano et se ei toimi välttämättä jos ei oo aikasemmin käynyt. Mietin nimittäin et se vois olla kiva kokeilla mut en sit tiiä onko niinkuin väitti. Ja ainahan ne osaa siellä synnärillä kerroa mikä toimii.
Nyt vähä herkkukaapille ja eilistä sykettä kattomaan! Voikaa hyvin!
Leenulainen 30+1
 
Oi onnea @Mikayla pienokaisesta! :love:
Täällä poksui eilen rv32+0. Lähenee lähenee.. Pesin pienet vauvanvaatteet, laitoin ne äitiyspakkauksen laatikkoon oottamaan kun ei paikkaa niille vielä ole. Pitäis isompien tyttöjen huonetta vähän järkkäillä ja ostaa joitain uusia huonekaluja.. No kerkeehän tässä. Mukavaa viikonlopun alkua kaikille (y)
 
oi oi ONNEA Mikayla !! Ihanaa että kaikki meni hyvin! :love:

Täälä 29+1 ... Saisi vähän pienempi vatsa olla, että jaksaisi nyt lomalla tehdä enemmän. Aika kyllä toisaalta menee nopeasti, mutta vielä on viikkoja. Jotenkin tuntuu aikaiselta ostella jo kaikkea, mut ilmeisesti parempi tehdä hankintoja, ku vielä jaksaakin just ja just.

Ei mitään ihmeellistä normaalien raskausvaivojen lisäksi. :rolleyes:

Helmiina ja tirppana 29+1
 
Täällä ollaan pikku flunssassa, köh köh. Onneksi mun äiti on auttelemassa esikoisen kanssa, niin saan levätä.

Kovasti nukkumisjärjestelyjä oon miettinyt. En haluais esikoista laskea samasta huoneesta pois, nukkuu nyt mun kanssa kahdestaan vieressä omalla patjalla, mun sängystä (120 leveä) on jalat pois. Mies nukkuu omassa huoneessaan. :D Toimii meillä näin hyvin. Jos joku ei muista niin esikoinen on tosiaan vasta kohta vuoden ikäinen. Oon suunnitellut että laittaisin vauvelin sitten mun viereen unipesässä. Oon vaan niin hirveen tilankaipuinen ja tykkäisin välillä mennä seinään kiinni nukkuu, mut sit siinä ois se vauva :LOL: Musta on kuitenkin helpompi kun vauva on lähellä - se tuntuu luontevalta eikä tarvi nousta sängystä yöimetysten takia. Jännittää toki, että herättääkö lapset toisiaan yöllä jos toinen herää, mutta moni sanoo että ne tottuu siihen. Tuleeko kenelläkään mieleen mitään vinkkejä, omia kokemuksia? Millasia nukkumisjärjestelyjä te ootte suunnitelleet?

Aatella, mun serkku syntyi viikolla 29 eikä edes joutunut teholle, hyvin pärjäsi ja on pärjännyt. Nämä on aika valmiita vauvoja jo meidän masuissa. Silti toivoo että kaikki viikolle 37 pääsisi. Mun esikoinen syntyi 37+5 ja epäilen että tämäkin tulee vähän tuolleen ennemmin aiemmin kuin myöhemmin, mutta voi tämä yllättääkin. :p En malttais taas odottaa!! Vaikka toisaalta taas todellakin pysyköön tuolla mahassa!! Esikoinen saa vielä kasvaa ja mies ehtis tehä kevään työt niin että voi jäädä sitten lomalle.

Pähkinäpuu rv 29+4. Maanantaina poksuu kolmekymppinen jee :love: Kivat vklp kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: forester
Meillä poika (1v9kk) nukkui viime yön ekaa kertaa omassa huonessaan :) On siis nukkunut meidän makkarissa vaihtelevasti omassa sängyssään ja meidän välissä. Millään en oo meinannut raaskia siirtää omaan huoneeseensa ja asian kanssa oon vetkutellut jo monta kuukautta... Ei ollut kyllä mitään ongelmia nyt sitten kuitenkaan! Kovempi paikka tää näemmä äidille oli, mua niin itketti mennä nukkumaan ilman mun VAUVAA ja tuntui ihan kamalalta laittaa toinen ihan ypöyksin toiseen huoneeseen... Mutta poika nukahti ilman mitään ongelmia sinne eikä edes yrittänyt yöllä kertaakaan tulla meidän viereen :) Kerran n. kolmen aikaan mies kävi vähän silittelemässä kun jotain kitinää kuului ja puoli kuuden aikaan halusi juoda, mutta sitten nukkui melkein 7 asti. Eli pidempään kuin normaalisti meidän kanssa, nykyään on herännyt melkein aina kuudelta. Eli hyvin meni! Toivottavasti menee seuraavatkin yöt :) Nyt saa sitten alkaa laittaa vauvan nurkkausta valmiiksi meidän makkariin :love::love:

Ite en ookaan sitten enää saanut kovin hyvin nukuttua, ihan järkyttävät kivut alkaneet olla nyt öisinkin :( Kylkeä ei meinaa saada vaihdettua ja koko ajan muutenkin sattuu, ei meinaa löytyä hyvää asentoa tyynyjenkään kanssa. HUOKAUS. Ottaa kyllä paljon kovemmalle tää toinen raskaus kuin eka.

Pupumama ja Pottu 31+4
 
Onnea Mikayla!! Ihana kuulla, että kaikki hyvin :)
Tuntuu hullulta ajatella, että periaatteesa vauva voisi jo syntyä, kun olen jotenkin koko ajan kuvitellut että menee varmasti yliaikaiseksi ja vielä on pitkä aika odotella. En ole edes vielä tilannut äitiyspakkausta, mutta sen teen nyt viikonlopun aikana.
Amelia ja poitsu 30+4
 
Meillä esikoinen siirtyi nyt just juniorisänkyyn kun täytti 2v. Ollaan kanssa ajateltu että pitäisi yrittää siirtää omaan huoneeseen nukkumaan, mutta kun ei raaskisi (n). Vaikka kai se on enemmän ongelma meille vanhemmille, harvemmin tuo yöllä herää niin voisi onnistua ihan hyvin. Mietityttää kanssa yöt vielä enemmän jos nuo samassa huoneessa nukkuisi. Muutenkin ajattelen öitä vauvan syntymän jälkeen aika kauhunsekaisin tuntein... Tuskin toista yhtä hyvää nukkujaa meidän talouteen siunaantuu. Saakohan sitä sitten ikinä itse nukuttua jos toinen valvottaa yöt ja toinen päivät :unsure:. Ja kyllä, maalaan nyt jo piruja seinille :ninja:.

Kylläpäs haaruksia särkee, ja tuntuu että alapää halkeaa suoraan sanottuna. Mutta yöt nukun niin hyvin etten viime yönä herännyt edes vessaan (y). Ilmeisesti koko yön vetelin samalla kyljellä, ja herätessä ei ollut yhtään puutunut olo.

Viikonlopuksi tulee vieraita, ei kyllä huvittaisi yhtään passata nyt... Mutta kai se siitä. Paitsi että heillä on ihana puoli vuotias tytär, jota odotan tänne hirmuisesti! Pääsen huomenna petaamaan hänelle pinnasängynkin :rolleyes::love:

Kivaa viikonloppua! Meillä vietettiin pizzaperjantaita, ja mies toi karkkia tullessaan töistä. Että se siitä herkuttelun vähentämisestä :D

Sulkava_ ja masukki 31+6 :love:
 
Onnea Mikayla! :love:

Täälläkin vietettiin eilen pizzaperjantaita :LOL: Ja tänään piti tulla poksumaan 30+0! :love:

Vauva hengailee välillä alhaalla ja painaa rakkoa, ja sitten saa juosta koko ajan vessassa. Välillä viihdytään sitten ylempänä ja se aiheuttaa närästystä :confused: Ja selkäkin vihoittelee välillä. No ei tässä onneksi montaa kuukautta enää mene. Ja kuukauden päästä pääsee jo äippälomallekin :)

Tsemppiä kaikille meille "vaivaisille" :LOL:

joavi & pikkuinen 30+0
 
Käytiin tänään kun oli niin komee keli, päiväkävelyllä hautuumaalla etsimässä nimiä. saatiinkin inspiraatiota -suosittelen, jos ideoita puuttuu -siellä sitä nimien kirjoa ja yhdistelmiä riittää. Meinas vaan itku päästä kun satuttiin haudalle, johon haudattu viikon ikäinen pieni poika. Ei paljoa helpottanut näitä omia kauhuskenaarioita, joita päässään maalailee. Elämän realiteetit on hyvä pitää mielessä, mutta nyt rupeen kyllä virkkaamaan vauvanpeittoa positiivisemmalla asenteella.

Ps. Miltä se vauvan hikka tuntuu, epäilen että tänään ehkä bongattu jotain sellaista❤

Pss. Muistakaa lantionpohjalihakset, mä oon taaaas unohtanut ne.
 
Hikka tuntuu ÄRSYTTÄVÄLTÄ! :p Varsinkin silloin kun se tuntuu tosi alhaalla. Mä aina sanon että se on vähän niin kuin sellainen tosi voimakas elohiiri :D Sellanen inhottava tykytys. Mutta hyvähän niitä keuhkoja on treenailla, ei siinä... Meillä esikoinen oli tosi kova hikkaamaan mahassa ja tuntuu tää toinenkin kyllä olevan.

Mä olen nyt viime aikoina yrittänyt petrata tossa lantionpohjanlihasten treenauksessa... Hitto kun joku niin pieni ja helppo asia voikin olla vaikea vaan muistaa tehdä. Oon nyt koittanut aina vähintään silloin, kun oon jollain tällaisella mammapalstalla, se on hyvä muistisääntö :p Oon lukenut viime aikoina liikaa kauhuskenaarioita laskeumista, ne kyllä vähän motivoi jumppaamaan...

Aiai, tänään käytiin ystävien esikoisen nimiäisissä. Niin ihana pikkuinen :love: Haluun jo oman vauvani! :barefoot:

Pupumama ja Pottu 31+5
 
  • Tykkää
Reactions: Sulkava_
Onnea @Mikayla kovasti prinsessasta <3 Kuulumisia jään minäkin kovasti odottelemaan, kunhan jaksat :)

Täällä on varmaan luotu ikiliikkuja, joka tuntuu tarvitsevan paljon tilaa ja sitä hänen yksiössään ei valitettavasti ole ja siksi on tän äidin massu välillä aika kovilla :D Pää on alhaalla ja ei onneksi pääse kääntyilemään mutta muu kroppa kyllä huitoo senki edestä.. Toissa iltana hän jalalla hieroi mun mahaa ja tunsin omaan käteen n5cm mittaisin pienen jalan, eka kantapään ja lopuksi varpaat omaan käteen ja itkuhan siinä meinas tulla, suloista :love:

Mä oon jo kolmatta viikkoa nyt lomalla ja hyvin on saanut päivät menemään, ainut mikö on niin väsyn helposti. Hemoglobiini on tippunu yli 30 pykälää mutta on silti erinomainen naisihmiselle. Mun keho ei kyllä oo vaan tottunu näin "matalaan" kun aina ollut korkea mulla tuo arvo..

Mä toivon että vauveli syntyisi lasketun ajan tienoilla, sen verran tietoinen olin omasta kierrosta ja ovulaatiosta että sen puolesta heittoa olisi, mutta voihan tuo tyyppi haluta olla pidempään, mistä sitä tietää..

Ihanaa aurinkoista sunnuntaita kaikki! :p
Sandelinos & Minion 31+2
 
  • Tykkää
Reactions: pupumama
Onnea Mikayla! :love: Mulla meni ihan pasmat sekasin kun on jo syntyny vauva :LOL: Hyvä että sain nukuttua yöllä kun mietin että kohtahan tääki jo syntyy :eek:

Haitko Pupumama tukivyön? Minä hain paikallisesta apuvälinelainaamosta ja se on kyllä auttanu! Kävin lääkärissäki luullen että mulla vaivaa issias, kun tavallaan "vetää" tonne vasempaan pakaraan. Mutta se oliki SI-nivel mikä on löystynyt ja toi tukivyö on just siihen tarkotettu.

Vieraista Esikoinen kun syntyi klo 22.19 lauantaina niin heti sunnuntaina oli anoppi ja appiukko puolisoineen sairaalassa. No okei, oli äitienpäivä. Mutta tällä kertaa aion pyytää ettei sairaalaan tulis vieraita. Ja kotiinkin sit vasta kun annetaan lupa :) Haluan oman perheen kanssa rauhottua ja antaa isoveikan tutustua vauvaan.

Vaipoista Mekin ollaan aina turvauduttu tarjouksiin ja Pampersia käytetty. Alussa testailtiin Liberon ja Pampersin välillä - meille sopi paremmin Pampers. Muita vaippoja ei sit ollakkaan juuri käytetty.

Herkkuja Menee melkein päivittäin :oops: Etenkin kun oon ollu saitsulla niin kyllä sapuska maistuu! Paino mulla ei ole noussu kun 1-2kg joten kaikkihan ne vauvaan sit pakkautuu.. En tiedä, jotenkin kun on kotona kaiket päivät niin tulee syötyä :whistle:

Mehän ei olla mikään malli esimerkki noiden nukkumisjärjestelyjen suhteen. Esikoinen täyttää nyt toukokuussa 5-vuotta ja on ehkä n. 6kk nukkunu omassa huoneessa yksinään :whistle: On siis nukkunu mun kainalossa pari vuotta, sit nukuttiin samassa huoneessa sängyt vierekkäin(tuli mun viereen silti yöllä), sitten samassa huoneessa sängyt huoneen eri laidoilla jne :ROFLMAO: Viime vuoden puolella sitten isäntä otti ohjat ja mun yövuorojen aikana raahasi mun sängyn pois pojan huoneesta ja antoi nukku yksin koko yön :) Nyt nukahtaa suhteellisen nätisti itse, tosin edelleen aamulla kömpii viereen. Mut se ei minua haittaa :) Varmaan olisi tartuttu asiaan aiemmin jos olisi ollu vauva tulossa aikasemmin. Toivon että vauvan rytmi pysyisi syntymisenkin jälkeen, tällä hetkellä ei melskaa yöllä. Jos itse heräilen niin vähän tuntuu venyttelyä ja sitten jatketaan unia :love: Päivällä onkin sitten melkoset zumbat

Huomenna poksuis 30+0! Hurjaa.
 
Hain postista paketin tänään missä olis sitten vikatkin vauvakamat :whistle: onneks! Tai no vielä huomenna muutama juttu. Mä laitan nyt tähän listaa jos joku vaikka keksis mitä vielä puuttuu. HUOM mä olin se yhden koliikkilapsen kokenut välinevarustelija, että varoitan jo etukäteen :p

ÄITI
  • Imetystoppi yöpaidaksi liiviosalla
  • Imetyspaitoja ja liivejä
  • Liivinsuojat
  • Rinnan lämmittimet
  • Sähköinen rintapumppu
  • Rintakumeja paria eri mallia
  • Lansinoh voide rinnoille
  • Maidonkerääjät
VAUVA
  • Tutit ja tuttipullo (lasia)
  • 50,56 ja 68 vaatesetit & ulkovaatteet
  • Tumput
  • Ruskovillan pipo
  • Kantoliina ja reppu
  • Vuodevaatteet pinnikseen ja vaavisänkyyn
  • Kapalo ja unipussi
  • Makuupussi
  • Amme jaloilla ja kylpytuki
  • Huppupyyhe
  • Harsot
  • Hoitoalusta
  • Sinkkivoide, hoitoöljy, talkki ja vaipat
  • Kylpylämpömittari jne
  • Mobile sänkyyn
  • BB sitteri
  • Graco koliikkikeinu
  • Turvakaukalo + alusta
  • Rattaat
  • Vaunukoppa
  • Sadesuoja/aurinkosuoja/hyönteisverkko
  • Itkuhälytin harkinnassa
  • Niistin?
Ihan kanttuvei taas ollut koko viikonlopun . Hyvin ennakoin tän valmistautumisen tuohon keskiraskauteen koska mulla tää moottori hyytyy täysin vikalla kolmanneksella :sleep:.
Huomenna uimaan aamusta vaikka väkipakolla ja nyt pitää ryhdistäytyä syömisten kanssa kun alkaa olla jo :sick: olo.

Kohta siirtyminen rv 32:lle apua :geek:
Ironmom ja :ninja: pikkuninja
 
@ironmom kiitos listasta! Hyviä juttuja tuli mieleen mitä pitäis hankkia! Oikeestaan oon vaan luottanut et kaikkee on mut tosiaan jotainhan on pakko hankkia! Mä siis oon tehnyt sen verran valmisteluja et oon tänää käyny kattoo varastossa mistä löytyy pienet vaatteet ja harsot! (y) et siinäpä ne! Mut voi kun ne olikin pieniä ja söpöjä nuo vaatteet!!  Mut eiköhän sitä vielä kerkee ja jos hätä tulee ja syntyykin tosi ajoissa ni laitetaa isi pesemään pyykkiä ja etsimään kaikki tarvittava varastosta ja kaupasta! :p mut tosiaan pakko pikkuhiljaa ryhdistäytyä ja herätä siihen et ei tös oikeesti oo hirveesti aikaa ennen vauvan syntymistä! :love:
Huomenna lähdetään esikoisen kanssa bussilla mummolaan, matkaa n 4h! :LOL: voi olla et YouTube tulee olee kuumana sen ajan! Paljon vaa evästä lisäks ni eiköhän se siitä! (y)
Leenulainen 30+4
 
Hyvä hankintalista, kiitos ironmom!
Mä oon tehnyt oikeen Excelin kans kaikesta, jotta pysyisin kärryillä, mitä kaikkee on jo ja mitä on tulossa esim vielä kavereilta. Mun listalla lisäks imetystyyny (en oo tosin varma, onko välttämätön), hoitolaukku, pinniksen patja ja reunapehmuste (kun pinnis saadaan kavereilta, haluun kuitenkin uuden patjan), vaunuverho (jes, löytyi tosi kiva eilen kirppikseltä), vauvakirja (meinasin hankkii sen Oot niin ihana -kirjan) ja puuhamatto sekä muovisuojia omaan ja vauvan sänkyyn (siis niitä, mitä laitetaan lakanan alle).

Melkeen kaikki alkaa olla kasassa ja vaatteitakin eilen jaottelin tarkempiin kokoluokkiin, jotta lähempänä h-hetkeä voin keskittyy oikeittein bodyjen pesemiseen tai tarvittaessa jos vaikka yllättäen sairaalaan joutuu, niin mieskin tietää mitä pestä. Näinkin sit viime yön unta vauvan tulosta, oltin unohdettu hankkia vaippoja ja koitettiin pärjätä äitiyspakkauksessa mukana tulleella YHDELLÄ kestovaipalla (kauppaanhan ei voinut lähteä). Lisäksi kävi niin, et meidän vauva kasvoi parissa päivässä niin isoks, et kaikki 50 ja 56 vaatteet jäi heti pieniks eikä ehditty käyttää niistä mitään. Harmitti hulluna kun siel on kaikkia ihan ylisöpöjä juttuja!

Oli pakko eilen videokuvata mahaa kun koira rötkötti tyytyväisenä mistään älyämättä ihan alamahan päällä ja vauva muljutteli mahaa minkä ehti. Minkäköhänlaiset kaverukset noista tulee ❤.

Huomenna jo viikkoja kasassa 31 ja neuvola + isyydentunnustus. Maha tuntuu ainakin ittestäni nyt ottaneet kasvupyrähdyksen, jännä päästä näkemään lukuja!

Kivaa uutta viikkoa kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Mun on pakko kysyä teiltä nyt vähän harjoitussupistuksista. Vaikka tää on mun toinen raskaus, en edelleenkään ain oo varma milloin on supistus ja milloin lapsi vaan ponkaisee itsensä johonkin asentoon? Tiiättekö mitä tarkoitan ja tiiättekö tähän vastausta? Mulla siis tosi usein tuntuu siltä että maha jännittyy ja tuntuu joku muhkura, siis varmaan lapsen pylly tai pää, voimakkaasti enemmän ihon pinnassa. Ja mikä se menkkajomotus, siis sellainen paine kohdussa on? Tuntuu yhtä aikaa myös kovalta pissahädältä. Sitä on ollut nyt myös tosi usein, esikoisesta vasta loppuvaiheessa muistaakseni. Eilen tuntui illalla kohtu ihan rasittuneelta, siis selvästi oli supistellut.
 
Pähkinäpuu Mulla ei ole valitettavasti vastausta sun kysymykseen koska itse oon pohtinut samaa. Mullaki toinen raskaus. Olen kans miettinyt noita menkkamaisia jomotuksia että mistä johtuu? Ja kun kaikki puhuu että supistukset kovettaa mahan...Niin mulla välillä kiristää vaan mahan sivuilta - eli onko se nyt sitte supistus?

Ironmon Kiitos listasta! Meillä on BB sitteri ja nyt aion ostaa vielä Gragon snuggle swing keinun kun saan edullisesti. Mies on sitä mieltä ettei tarvita toista sitteriä mutta toinenhan on keinu :LOL: Tuli vähän sellanen hamstraaja olo :whistle:

Vika yövuoro valvottu, ihanaa :sleep: Ja tasan 1kk äippälomaan (y)
 
Voi itku, sokerirasituskokeen arvot keikkuu ihan siinä rajalla, eli herkuton kuuri pitää aloittaa samantien.. Ärsyttävää kun juuri leivoin ihania muffinsseja ja mietin että lomalla sit mukava leipoo kaikkia herkkuja :( Kaiken lisäks oon lähdössä huhtikuussa 2 krt laivalle jossa ei varmaan kyl pysty kaikkia seisovan pöydän herkkuja välttämään.. Ääh ihan tyhmä juttu :confused:

Muuten mennyt ihan ok, olin viimeviinon ke-pe saikulla ja oli ihan hyvä ratkasu, nyt on taas parempi olo mahan suhteen.

Huomenna tulee jo 30+0, hurjaa :)
 
Elnis, kurja kuulla - mutta ota se mahdollisuutena keskittyy terveellisiin herkkuihin. Ja leivo urakalla pakkaseen, nauti kesällä ansaitusti (kylmän)kahvin kanssa.

Harkkasupistukset: mulla tuntuu, että vatsanahka repee kun niin pingottuu ja sit höllää, myös tuo pissatustunne liittyy siihen. Tulee usein kun kävellessä kiristää rahtia, joten oletan, että se on tota. Menkkamaiset kivut mulla liittyy ilmavaivoihin. Oon monta kertaa ollut ihan paniikissa, että apua, mitäs nyt, mut sit vessassa käynti on helpottanut tilannetta .

Tänään sanoin töissä, että aattelin tehdä vikat kolme viikkoo vähän puoliteholla. Oon kyl jo edelliset viikot tehnyt, mut nyt kun tuli sanottua niin parempi omatunto. Lähinnä meinaa sykkeet nousta, kun liikaa ahertaa. Sijainen onneks jo aloittanut, niin nyt lähinnä saattelen omia projekteja loppuun, delekoin eteenpäin tai vaan sparrailen ja keittelen kahvia. Tuntuu just siltä, miltä mammalomalle kohta lähtevältä kuuluukin varmaan kuulua ❤. Tätä on niin odotettu!
 
  • Tykkää
Reactions: Sandelinos ja Elnis
Haitko Pupumama tukivyön? Minä hain paikallisesta apuvälinelainaamosta ja se on kyllä auttanu! Kävin lääkärissäki luullen että mulla vaivaa issias, kun tavallaan "vetää" tonne vasempaan pakaraan. Mutta se oliki SI-nivel mikä on löystynyt ja toi tukivyö on just siihen tarkotettu.
En vielä :whistle: Pitäis nyt vaan soittaa sinne neuvolaan ja kysyä. Tässä on nyt ollut vähän kaikenlaista kun meille on tulossa vähän ex tempore muutto ens kuun lopussa :eek: Mutta kiva kuulla että sulle on ollut apua tosta tukivyöstä!

Tosiaan ollaan tässä sillain pikku hiljaa sivusilmällä alettu katsella uutta asuntoa, kun tässä talossa missä nyt asutaan on purku-uhka. Tarkkaa ajankohtaa ei tiedetä, mutta viimeisimpien tietojen mukaan näiden talojen purku alkaisi ens vuoden alussa eli viimeistään silloin sit ois muutto edessä... Nyt vaan löytyi niin kiva asunto että päätettiin ottaa se, vaikka muutto kyllä ajoittuu tosi kivasti just siihen kun vauva on syntymäisillään tai just syntynyt :p Että saa nähdä millainen rumba tästäkin muutosta tulee, mutta eiköhän siitä jotenkin selvitä. Tarvii vaan aloittaa tavaroiden pakkaaminen nyt hyvissä ajoin :) Mutta oon kyllä muuten aika innoissani, asutaan nyt kerrostalossa kaupungin keskustassa ja toi on sitten luhtitalo omalla pienellä pihalla ja vähän rauhallisemmalla alueella :)

Ironmomilla hyvä hankintalista! Mä en oikein ollenkaan osaa ajatella noita hankintoja :barefoot: Jotenkin kun ei tarvi hommata mitään isompaa kun esikoisen jäljiltä on vaunut ja pinnikset ja muut, niin tuntuu niin oudolta. Ensimmäistä odottaessa just ne kaikki hankinnat auttoi mun mielestä konkreettisesti valmistautumaan siihen vauvan tuloon ja oli aika olennainen osa sitä. Nyt oon ostellut lähinnä vaatteita kun tällä kertaa on tyttö tulossa ja sit kaikenlaista pientä vaan. Edelleen kyllä mietin josko sen sitterin hankkia, se ois varmaan sit kaikkein isoin ostos tälle :p

Pupumama ja Pottu 32+0 *poks*
 
Hei kiitos mammat! Mahtavaa jos listasta on hyötyä muillekkin (y). Just huomasin, että imetystyyny uupu iteltäkin. Olen nukkunut sen kanssa ihan alusta saakka, joten kuuluu jo vakiovarustukseen. @Babies siis TODELLAKIN on eri asia keinu ja sitteri :rolleyes::ROFLMAO:.Kiitos @Pitayah vaunuverho pitää vielä hankkia! Mullakin on Excel :LOL:. Kuulostais myös niin mun pahimmalta painajaiselta:geek:.

@Elnis voi ei :( Ihan hirveää. Toivotaan, että löytyy jotain korvaavia herkkuja. Vaikka ei se varmaan kovasti lohduta..Kesällä sitten kaksin käsin ;)

@Pähkinäpuu mulla samoja kiristelyjä sekä menkkakipuja tosin ilman selkeää kiristys-löysäysrytmiä. Kävin erikoissynnärilääkärillä ja se sanoi että kuuluu asiaan vaikka joillain ON mahdollista että nämä "harmittomatkin" tekisivät jotain. Mulla ainakaan ei mitään olleet tehneet. Sama oli esikoisestakin. Ekat kunnon kiristys - löystymis fiilikset oli just ennen epiduraalia 5cm auki. Nyt kiristelee tasaseen o_O.

Cheers:love:
Ironmom & :ninja:
 
  • Tykkää
Reactions: Elnis
Hankintoja uupuu vielä, ei vaan töiden keskellä jaksa enempää asiaan paneutua. Täytyy toivoa ettei vauva päätä kovin aikaisiin maailmaan tulla :whistle:

Sen verran katsoin viikonloppuna että jotain esikoiselta jääneitä vaatteita on ja kuulema autobodyja voi hyvin tytölläkin käyttää sanoi poika 4v (josta olen ihan samaa mieltä!) :LOL:

Vaunukoppa on nyt suurin juttu hankintalistalla ja ehkä sitteri/keinu, muuten löytyy aika lailla kaikki tarpeellinen, ainakin nyt äkkiseltään miettien. Eikä se pieni niin hirveesti heti tarvitse, kunhan on puhtaat vaatteet ja vaippoja:) aluks meinasin ihan kertsejä käyttää mutta siirtyä kestoihin jossain vaiheessa. Esikoinen käytti kestoja 0,5v-2v joten suht tuttua hommaa niiden kans sohlaaminen :LOL:

Sit oon katellu kaikkia ihania kantoliinoja! Esikoisen kanssa en koskaan semmosta tullu hankkineeks mut nyt vois olla paikallaan. Niitä on vaan niin ihania värejä ja kuoseja että ihan sekaisin menee :D
 
  • Tykkää
Reactions: pupumama
Loistava hankintalista Ironmom :) oli paljon apua siitä! oon tässä kauhistellut, että kuinka paljon lasten pussilakanat maksaa! aika vaatimattomilla kuoseilla varustetuista pitäisi maksaa enemmän kun perus aikuisten versioista. Onko jollain vinkkiä, että mistä kannattaisi ostaa? Meillä on nyt alkuun kehto, joten äitiyspakkauksen mukana tuleva peitto ja lakanat taitaa olla liian suuret siihen eli vielä kaksi eri kokoisia petivaatteita pitäisi löytää...
 
Mä löysin kirppikseltä ihanat pinniksen muumilakanat parilla eurolla ja ihan priimakunnossa. Jos vaan käytetty tavara kelpaa niin silmät auki. Usein lastentarvikekirppikset, erityisesti sellaiset, joissa myyjät paikalla on parhaita, kun kerrasta saa monta kärpästä eikä tartte erikseen etsiä, oisko jollain vauvatarviketta. Me ollaan hankittu käytännössä ihan kaikki käytettynä kavereilta, kirppiksiltä ja tori.fistä. Patjan, vannan ja rintoihin liittyvät jutut (paitsi rintapumppu) hankin uutena. Kun laskee summia yhteen niin säästöt on kyl huimat ja koen, että ei ole tarvinnut tinkiä laadussa.
 

Yhteistyössä