Toukotenavat 2017 <3 Maaliskuu

Terkkuja neuvolasta ja poks vaan 31+0!

Kaikki ok ja lapselle isä tunnustettu - se olikin kevyt prosessi, yhteensä 8 allekirjoitusta ja siinä se! Toki muuttuu viralliseksi vasta n kuukausi vauvan syntymän jälkeen, mutta eipä tartte missään maistraateissa pikkuvauvan kanssa juosta kuulusteltavana. Hienoa, että jotkut asiat tässä maailmassa menee etenpäin :).

Maha kasvaa sirona himpun verran alle keskikäyrän ja painoa tullut + 11 kg. Raivotarjontaankin oli jo kääntynyt, eli maailma avoinna meidän pikkuiselle! Ihme sykepamppailut ja huimausolo selittyi alhaisella hempparilla, normisti olli 119 tai 120, mutta nyt 107, eli rautakuurille mars. Oliko täällä muita rautakuurilaisia, suosituksia toimivista tableteista / nesteistä?

T. Pitayah, jolla hymy korvissa, koska mahassa käy hirmuinen räpellys!
 
8YW
Heipsansaa tällekin kuulle

@Mikayla onnea hirmu paljon. Kuulumisia odotellaan :love:

Täällä on ollut ankkakävelyn mestaruusharjoitukset käynnissä ja pari energisempää viikkoa. Nyt taas vaan väsyttäisi eli hempat hempat. Hankintoja en edelleenkään ole tehnyt. Äippäpakkaus olisi postissa huomenna vikaa päivää. Pitänee hakea se sieltä (y)

Työt alkaa jo vähän painaa. Sijaista ei tule joten pitäisi jaksaa vaan vääntää. Tokikaan väkisin en ala töihin meitä kampeamaan, on se työnantajallakin vastuunsa :LOL:

Ja tänään eka kolmonen eli poks poks 30 kerhoon. Radin vuoksi tarkemmassa seurannassa ollaan loppuaika :confused:

~8YW~
 
Moikka kaikille! Pikaisesti vain päivittelen että elossa ollaan ja hyvin voidaan. Ahdistus on menny onneks ohi ja enää ei tunnu että kaikko romahtaa niskaan... (y)

Onnea @Mikayla pikkuisesta!!! Onhan kaikki hyvin kun noin pienenä päätti syntyä?

Lueskelen myöhemmin koko ketjun läpi kunhan saan vähän aikaa... Ihanaa viikon alkua kaikille leideille! :love:
 
@Mikayla onnea kovasti sinne! Pikaista toipumista ja kuulumisia odottelen minäkin kovasti :love: ihanaa kun näitä pieniä alkaa tulemaan, tosin mieluummin kyl täysillä viikoilla!
Mul eilen neuvola ja kaikki ok. Kovaasti pikkunen koitti karkuun kun sykkeitä kuunneltiin, mut karkulainen saatiin kiinni! Puhuttiin paljon synnytyksestä ja siitä miten eka oli menny ja mitä mietin tulevasta. Oli kyl kiva jutella jo aiheesta taas konkretisoituu koko homma!
@Rai-da mainitsit akupunktion kivun lievittäjänä, oletko käynyt aijemmin kokeilee sitä? Mulle toi Neuvolan täti sano et se ei toimi välttämättä jos ei oo aikasemmin käynyt. Mietin nimittäin et se vois olla kiva kokeilla mut en sit tiiä onko niinkuin väitti. Ja ainahan ne osaa siellä synnärillä kerroa mikä toimii.
Nyt vähä herkkukaapille ja eilistä sykettä kattomaan! Voikaa hyvin!
Leenulainen 30+1
Enpä tosiaan ole käynyt ja en tuota tiennytkään akupunktiosta että eka kerta ei välttämättä auta. Sama varmaan vyöhyketerapiassa että parempi jos on useampi kerta.
 
31+1 nyt. Tosiaan vaikka sf huitelee ylälukemissa niin vauva oli viimeviikolla edelleen viikkoihin nähden pienempi, että ihan jättivauvaa tästä ei taida tulla. 3kiloinen ehkä.

Ja huomaa kyllä että vauvalla on tilaa olla koska majailee poikittain alavatsalla ja tuntuu kääntyvän ympäri vähän väliä (n) Jotenkin niistä kovemmista potkuista ja käsien räpellyksestä erottaa missä suunnassa jalat on. Ja hikka. Eikös hikottelu tunnu pään puolella. Vähän jännittää että osaako tämä ennen syntymäänsä asettua ollenkaan?

Turvotuksia :unsure: Mulla jostakin syystä poikien raskauksissa turvottaa. Kasvot kädet yleensä. Ja välillä jalkapöydät ja nilkat "pehmeinä". Silloin kyllä mahakin on pinkeä pallo vähän väliä. Juon kyllä vettä. Autossa istuminen ja kyläily ei oo yhtään mun juttu. Sen jälkeen on tosi turpea ja tukala olo. Muutpin ei onneksi kipuja juuri ole. Närästyskin paljon helpottanut ja nukun hyvin yöt.

Raida ja (edelleen) mini 31+1:love:
 
Kylläpä nyt masentaa tuo vaakasuoraan satava räntäsade. Mutta sitä enempi osaa poudasta nauttia! Hyvä indikaattori vauvan asennon tutkimiseen on muuten hikka, huomasin juuri, selkä on oikeeta kylkeä vasten ja pää todnäk vielä alhaalla. Tää on hämähäkkinä räpiköinyt viime päivät ettei mitään selvää oo ottanut. Tuskaisia on olleet nuo viime päivät, on närästänyt yöllä ja iltaisin painaa palleaan niin että henkeä joutuu haukkomaan. Ipana on myös raapinut tuolla alavatsalla niin että oikeesti sattuu (muilla samaa??). Supistuksia on myös aika tiheesti päivän mittaan, lähes kivuttomia kuitenkin, miulla ne on lähinnä alavatsan kovettumisia. Miulla on siis ihan raato ja väsynyt olo ja melkein puoliksi jo toivoin et tässä ei kovin montaa viikkoa enää mene. Jottei ihan synkistelyksi mene niin suonta ei ole vielä raajoista vetänyt :) :) ! Mikaylan kuulumisia odotellen! F ja 32+3
 
Helou! Olenpas ollut laiska kirjoittamaan, pahoittelut siitä. Mutta täällä voidaan hyvin, eipä nyt taas tunnu oikeastaan missään. Paitsi en nyt tiedä onko joku vatsatauti kun jo kaksi kertaa tänään ripuloinut (n). Toivottavasti ei nyt ainakaan se noro! Muuten on olo kyllä ihan normaali. Vauva potkii sopivasti, ja saattaa olla mahdollisesti nyt kääntynyt pois poikkitilasta. Ainakin tuntuu siltä.

Mä sain vaippakakun :love::love:. Kälyt ja anoppi oli sen mulle tehneet. Voihan liikutus, en ole tuollaisesta osannut edes haaveilla :rolleyes:. Aivan ihanat vauvan töppösetkin oli anoppi siihen neulonut :love:.

Tosiaan vieraita oli koko viikonloppu, ja yllättävän kivaa oli kyllä! Nyt kyllä tuntuu kun on 1,5 viikkoa ollut joka päivä ohjelmaa, että pitää vähän rauhoittua... Jos alkaisi kohta kokkaamaan pakastimeen ruokaa kotiutumisen jälkeisiksi päiviksi. Esikoisesta viisastuin sen verran ettei heti ole aikaa eikä jaksamista ruoan laittoon, ja nälkä on imettävällä äidillä hirmuinen. Että pakastimen täyttö alkakoon (y).

Nyt on jo jotain neljä muovikassillista vauvanvaatteita odottamassa :ROFLMAO:. Ensin oli kamala paniikki että toinen joutuu olemaan alasti, ja nyt kaikki tuo hirveät määrät niitä vaatteita :D. No, onpa ainakin mistä valita ;). Eikä ne toki kaikki ihan pieniä ole.

Mietin just että jos antaisi itselleen luvan alkaa pesemään vauvanvaatteita ja muutenkin hössöttämään kun kuu vaihtuu. Just 1.4. on mun laskujen mukaan rv 35+0. Se voisi olla hyvä aika. Ja voisi sitä sairaalakassiakin alkaa pakkaamaan. Pitää vähän enemmän varata itselleen vaatetta jos vaikka potilashotelliin pääsisi :rolleyes:.

8YW, et olekaan pitänyt kovaa kiirettä äitiyspakkauksen hakemisen kanssa :D. Ihanaa että jollain on noin paljon malttia (y).

Kiitos ironmom tarvikelistasta! Pitääkin lukea se jossain kohtaa ihan ajetuksella :)

Minäkin Pitayah harrastan välillä masun videokuvausta :rolleyes::ninja:. Onhan se nyt aika söpöä, ja kiva sitten katsella jälkeenpäin. On nimittäin harmittanut kun esikoisesta ei tullut kuvattua...

Pähkinäpuu, mulla ainakin harjoitussupistus kestää yleensä jotain puoli minuuttia. Tuntuu just maha tosi kovettuneelta, on siis ihan pinkeä. Ja hengittäminen tuntuu raskaammalta, vähän niinkuin ahdistaa. Asennonvaihto auttaa mulla yleensä (kuten kyljen kääntäminen). Noista menkkajomotuksista en oikein tiedä (n). Vähän kaikenlaisia sellaisia tuntemuksia kyllä on, mutta olen ajatellut että on ok kun ei kestä kuitenkaan kauaa, eikä ole sellaista että särkylääkettä tarvitsisi. Tsemppiä! Ei näistä aina oikein selvää ota.

Ja kaikille muillekin hyviä vointeja! Hurjaa että moni taitaa olla vielä töissä :geek:.

Sulkava_ ja masukki 32+3 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: pupumama
Hei mammaset!

Täällä 33+0!

Äippäloma alkaisi ensi viikon perjantaina! Uskomatonta!

Voinnit riippuu hirmuisesti päivistä. Välillä muutaman metrinkin ottaminen tuottaa suurta tuskaa liitoskivuista ja sukkapuikkovihlonnoista johtuen ja joskus on ihan ok päiviä.

Pitkiä matkoja ei pysty enää kävelemään. Vatssa supistuu ja kovettuu melko pian ja sukkapuikkoja tulee alaosastoon.

Meillä vauva on jo pidemmän aikaa köllötellyt alaspäin. Hikka tuntuu tuolla ihan alhaalla ja se on häijyn tuntuista.

Painoa on tullut hurjasti....17kg......niin muissakin raskauksissa. Jotenkin kaikki tulee tuohon mahaan...tai siltä musta ainakin tuntuu.

Kaikki tarvittava on suht hankittu, paitsi amme, maidonkerääjä. Jaa no korviketta vois tietty hankkia varmuudeksi pari tetraa jos oma lypsytila ei vielä pelitäkään tarpeeksi.

Sokereita olen seurannut niin verestä kuin pissasta. Ok tuloksin.

Meillä olis tässä vielä ultrakin näin loppu metreillä tuon raskausdiabeteksen takia. Jännä nähdä kaveri niin valmiina pakkauksena.

Kaikille hyviä vointeja!

ninnananna ja rusina 33+0:love:
 
Nyt ajattelin jaksaa kirjotella. On ollut niin puhti pois. Selvisikin syy, kun kävin neuvolassa Hb oli 95. Päätin, että nyt loppuu töihin raahautuminen, kun illalla ei jaksa enää mitään tehdä, kun nukkua sohvalla. Huonolla omatunnolla muksu on katsonut viime ajat vähän liikaa padia.

Kävin työterveyslääkärillä. Nyt alustavasti viikko saikkua, sanoi, ettei voi enempää kirjottaa putkeen, et tuu sit uudestaan, jos tuntuu ettei jaksa. En usko et olo nyt mystisesti piristyy viikossa, kun kuitenkin rautavarastojen täytössä menee se kuukausi. Jotenkin kynnys käydä hakemassa saikkua tosi korkeella, mut ei siitä oo mitään hyötyä kenenkään kannalta nukkua duunissa.

@Pitayah kokeilen nestemäistä Maltoferia, kun maha ei kestä tabletteja. Oon nyt pari päivää syönyt. Suositus tälle.

Väsynyt NM & poju 29+5
 
  • Tykkää
Reactions: Pitayah
Ollaan kanssa löydetty tosi hyvin tavaraa tori.fi kautta :) vähän maku vaan meni, kun ostettiin "hyväkuntoiseksi" ilmoituksessa mainittu Brion pinnasänky ja kotona huomattiin, että pohjasäleikössä oli hometta reilusti. Lähetin myyjälle viestin, mutta ei vastannut mitään, joten oli tietoinen homeesta. Kovasti mietin, että minkälainen ihminen myy homeisen pinnasängyn eteenpäin.. kaikenlaista porukkaa sitä onkaan :(
 
Ollaan kanssa löydetty tosi hyvin tavaraa tori.fi kautta :) vähän maku vaan meni, kun ostettiin "hyväkuntoiseksi" ilmoituksessa mainittu Brion pinnasänky ja kotona huomattiin, että pohjasäleikössä oli hometta reilusti. Lähetin myyjälle viestin, mutta ei vastannut mitään, joten oli tietoinen homeesta. Kovasti mietin, että minkälainen ihminen myy homeisen pinnasängyn eteenpäin.. kaikenlaista porukkaa sitä onkaan :(
Voi, onpas kyllä kurjaa tuollainen :(. Itse kanssa haeskelen sisarusrattaita ja yksi tarjous tulikin; "hometäpliä joita ei ole saatu pois". Jep, en taida ostaa. Mutta hienoa että myyjä oli tässä kuitenkin rehellinen.
 
Minäki hain vasta nyt äitiysavustuksen. Otin sitte rahana, kun niin vähän tarvittais tuosta pakkauksesta, kun on vuoden 2015 pakkauksesta kaikki jäljellä.

Tuun juuri neuvolasta. Sokerirasituksen tulokset tuli, ei radia tällä kertaa, ah! Hemoglobiinikin noussut 124 vaikka en syö edes rautaa. Kuulemma pitäisikin nousta taas viikon 30 jälkeen eikä enää laskea. Painonnousukin on hillitympää kuin aiemmin, vaikka tosi hurjalta tuo lukema vaa'assa tuntuu.... En ole ikinä painanut näin paljon. Noh, edellinen raskaus alla eikä ehtinyt kilot lähteä niin tässä sitä ollaan. Jospa sitten tulis rytinällä alas synnytyksen jälkeen. Edellyttää mulla sitä, etten sorru ylenmääräiseen herkutteluun, mikä voi olla vaikeaa imettäessä kun on niin suuri energiantarve, mutta pitää täyttää sitä jollain järkevämmällä kuin suklaalla.

Vauvan sykkeet oli hyvät, korkeat. Th ei ollut erityisen huolissaan supisteluista, vaikka niitä on mulla tosi paljon ja tulee herkästi. Tuommosta kymmenkiloista kun kanniskelee ja pyörittelee päivät pitkät, ja tosiaan kun ei ollut varmaan kroppa ihan vielä kokonaan palautunut edellisestä raskaudesta, niin siksi ilmeisesti näin herkkänä tuo kohtu.

No on törkeää myydä homeinen sänky vauvalle! Kaikenlaisia ihmisiä mahtuu maailmaan. Toivottavasti ette joutuneet paljon pulittamaan. Meilläkin tuo pinnasänky on, mutta ei varmaan käytetä sitä. Näillä näkymin tosiaan unipesään vauva mun sänkyyn viereen.
 
Voi pöh, miten pinnasängyn edes saa homeeseen? Tosi kurja juttu! Kyllä noissa saa oikeen nihkeen tarkka olla. Me ostettiin torin kautta vaunut ja nyt jännittää, että toivottavasti siinä toimii kaikki, mitä en hoksannut hakiessa testailla. Vaunut vein suoraan varastoon, joten parasta toivotaan. Oli niin kiva myyjä, et unohtu moni asia tarkistaa . Mut toistaseks vain hyviä kokemuksia kirppislöytöjen osalta ja erityisesti onkin saatu tavaraa tutuilta.
 
@forester
täällä kohtalotoveri! Mullakin vauva painaa palleaan ja keuhkoihin niin, että unta on mahdoton välillä saada ja yhtä huohotusta :cautious:. Toivottavasti vähän jo lähtis laskeutumaan lähiviikkoina..
@Amelia :)
:mad: ompa törkeää käytöstä. Tuo on niin tylsää, ettei viitsistä olla rehellisiä. Mullakin on toistaiseksi käynyt hyvä tuuri. Nyt olen minäkin ostamassa käytettyjä rattaita ja bussiennakolla kyllä meinasin, kun tulisivat toisesta kaupungista.
@Pähkinäpuu kyllä ne kilot siittä karisee, kun malttaa vaan olla kärsivällinen. Mulla tuli ekasta +25kg. Urheilin, söin terveellisesti ja herkuttelin "normaalisti". Paino ei lähtenyt ennenkuin lopetin imetyksen. Sitten "suli" parissa kuussa. Nyt tulee varmaan 15kg ja osaan jo ennustaa tämän :whistle:. Otetaan aktiiviliikkuja ja sen ruokahalu ja sit otetaan se liikunta pois = avot :LOL:. Ei tarvita edes mitään mässäilyjä. Mut tosiaan siitä on turha ressata. Upeita asioita meidän kehot pystyykään tekemään!

Isot tsempit kaikille hemppa, suoppari yms vaivoista kärvisteleville! Ei ole paljon enää mammiksille aikaa niinkuin @ninnananna lla :D
Ironmom ja :ninja: pikkuhikkaaja RV 31 oliskos..
 
Heips kaikille pitkästä aikaa:)
Ja jo eka toukokuinen syntynyt:love: Onnea tuhannesti koko perheelle!
Lukemassa olen täällä käynyt, mut tuntuu ettei aikaa kirjoitteluun ole... Kuopus pitää kiiresenä ja remppa menossa,huh huh! Nyt on vielä oikein reippaat supistukset (heräsin niihin yhtenä yönä) tulleet kuvioihin mukaan, ja mietinkin jo pitäisikö/pääsisikö synnärille tarkastaa tilanteen(n) onko joku joskus käynyt?
Vielä ois paljon hommia tekemättä, et ei ihan vielä synnyttämään joutais:ninja:

Tänään viikoja jo 33+0, mihin tämä aika oikein häviää:eek:

Kolmonen* ja tyyppi 33+0
 
Mulla on ollu tänää paljon harkkasupistuksia heti ku sängystä nousee ylös, sit vielä ku toi tyyppi on liikkunu supparin aikana ni ollu välillä tukalakin olo.. Huomenna onneksi neuvola, pitää ottaa puheeksi.

Mä sain kuulla että lähisukuun on tulossa kesällä myös perheenlisäystä ja myös poika :love: Kävinki siitä innostuneena läpi nuo meidän vauvatavarat ja keräsin nuorelle parille ison ikeakassillisen jo tavaraa ku meille edelleen jää sellanen määrä vaatteita että niillä varmaa kolmosetki puettais :D Toki saavat sitten lisää kun meidän tyyppi kasvaa ensin niistä ulos :)

Sandelinos & Minion 31+6
 
Kyllä taidan huomenna ainakin soittaa synnärille ja kysästä kätilön mielipidettä(y) Kun tosiaan supistukset tuntuu välillä ihan reisissä asti ja paineena alapäässä(n) Vielä saisi paikat kuitenkin pysyä visusti kiinni!
Kuopuksen odotusaikana kivuttomat supparit oli aukassu paikkoja pari cm rv 37+2 (koittivat silloin kääntää poikkitarjonnasta rt:het), kaulaa oli kuitekin kivasti silloin vielä jäljellä... tästä tasan viikko, sytyi kuopus (synnytyksen kesto oli 7 tuntia).
Nyt mietityttääkin et onko paikat kerennyt miten hyvin palautua, kun edellisestä aikaa himpun yli vuosi...
Täällähän taisi olla muitakin, joiden lapsille on tulossa pieni ikäero, niin onko teillä ollut "erilaisia" tuntemuksia?

Lisäystä vielä, et neuvolalääkärin tarkastuksessa rv 26+? oli paikat vähän pehmennyt, mut sanoi olevan normaalia uudelleen synnyttäjälle.
 
Aika vastuuton temppu on myydä viallista tai homeista tavaraa varsinkaan pikkulapsen käyttöön :( . Tääkin aloitti sitten rautakuurin, hemppa oli labrakokeissa tipahtanut 93:ään.. Ei ihme jos on vähä raato-olo.. Mitään lisäravinteitahan mie en alkuraskauden jälkeen ole käyttänyt vatsavaivojen takia ja nyt ostin jotain nestemäistä ironvital tms-rautaa. Kohtu kasvaa tasaiseen tahtiin keskikäyrän päällä ja neuvolatätikin huomasi mittaillessaan tyypin hengitysharkat :) !
 
Terveppä tännekin puolelle:)

Oon aina yrittäny lukea mitä täällä jutellaan mutta mie oon jo tippunu pulkasta pois ja en pysy perässä:LOL: mutta neuvolassa kävin tiistaina ja yhteesä tähän mennessä on tullut 15kg painoa lisää:confused: ja vauva rt, verenpaine oli koholla mutta muuten oli kaikki hyvin ja vihdoin sain ensimmäisen sf mittauksen joka oli 32, mulla todettu paljon lapsivettä siitä johtuu mitta tulos.
Viime aikoina on väsynyt olo ja pakko saada nukkua päikkärit ja joka ilta menen 21-22.00 nukkumaan:ROFLMAO: ennen saatoin kukkua 01-02.00..
Vielä pitäs kahtoo ostaako pinnasängyn vauvalle vai 1v2kk ikäselle pojalle jatkettavan sängyn joten sitten olisi pinnasänky meillä kyllä.. kerkiihän tuota mietiskellä..

Tänään kävisin kissan haussa aikuinen kissa tarvitsi kotia niin sovin ottavani meille sen:whistle:
Ja parin viikon päästä olisi koiranpennun haku♡ labbis rodussa pysytään♡♡ meillä 6v labbis ja nyt tulossa toinen mokoma:love::love:

Viikotkin paukkuu 10vkoa vauvan syntymään♡

HooKoo82 & poitsu 30+1♡♡
 
Moikka taas täältäkin pienen hiljaiselon keskeltä!

En kestä miten söpöjä nuo pienet vaatteet on :love: Oon siis nyt aloittanut vaatteidenpesurumban. Paljon kivempi niitä on ripustaa kuivumaan kuin omia tai miehen vaatteita :ROFLMAO:

Tarvikkeista. Tilasin äskettäin liivinsuojia ja rinnanlämmittimiä, vielä puuttuu joitakin hankintoja. Saako muuten rintakumeja ihan jostain prismasta tai citymarketista?

Turvotusta tuntuu olevan, ainakin sormissa. Turha toivo että pitäisi sormuksia.

Pitäisikö sitä facebookryhmän perustamista alkaa tosissaan pikkuhiljaa harkita? (n) Musta ainakin tuntuu että mitä pidemmillä viikoilla on, niin tavallaan jutut menee henkilökohtaisemmiksi. Jotenkin huomaa miettivänsä että tästä ja tästä olisi kiva kirjoitella, mutta sitten tuntuu ettei kuitenkaan halua julkiselle foorumille, vaikka kuinka onkin nimimerkin suojassa. Tai ehkä oon vaan outo tapaus :unsure::D Mutta tälläsiä mietteitä tällä kertaa.

Kivaa viikonloppua kaikille :)

joavi & pikkuinen 30+6
 
  • Tykkää
Reactions: Sulkava_
@Kolmonen* mulla ainakin on lähellä edellinen synnytys. Tulin raskaaksi kun poika oli 5 kk (täysimetyksellä, ei menkkoja, pari kertaa ilman kumia :ROFLMAO:) ja hän täyttää tän kuun lopulla 1 v. Niin kyllä on tässä raskaudessa paljon herkemmässä nuo supistukset. Näyttää @HooKoo-82 :llakin olevan pieni edellinen lapsi? :) Teillehän on tulossa lemmikeitä! Minä oon just joku aika sitte "päässy eroon" karvaotuksista (kaks kissaa ja koira), ovat nyt mummolassa. Ehkä joskus sit uudestaan kun on paremmat asuinpuitteet ja lapset isompia. Mulla ja miehellä ois haaveena ottaa lampaita, kanoja, ankkoja yms. Ehkä hevonenkin.

Meille on tulossa pian uusi sänky. Nukutaan siis tällä hetkellä eri huoneissa miehen kanssa. Minä nukun pojan kanssa ja otan vauvankin viereen (ainakin aluksi unipesään ku on niin pikkiriikkinen). Ajattelin just että nappaisinko itelleni tuon sängyn ja yhdistäisin toisen sängyn kanssa. Eli sitte ois sänkyä mulle ja lapsille yhteensä 260 cm leveydeltä (140cm+120cm) :LOL: Koko huone täynnä sänkyä :D Oon tosi tilankaipuinen! Enkä jaksa nousta hakemaan lasta pinnasängystä ja viedä takas just kun hänet on saanu nukutettua, kun nukutan vieressä. Liian ressaavaa sellanen.

Mulle taas tuntuu jollain lailla helpolta kirjoitella tänne kaikenlaista, koska on tuntematon, facebookissa ihan omalla nimellä ja tunnistettavissa. Ja tää on virkistävää vaihtelua siihen facebookin kommenttien heittelyyn, kun kirjoitetaankin pitkästi. Mutta kyllä se ryhmäkin passaa, en vielä osaa sanoa kuinka aktiivinen siellä olisin tai tulisinko sinne :)
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
@Pähkinäpuu meille lypsytila joten otin kissan tuonne navettaan lehmien yms karjan joukkoon:) lampaitakin meillä on ne jo 5vuotisia itse muinoin niitä halusin ne, niin ukon kanssa ostettiin ne karitsoina meille:love: joten kyllä tänne toinen koirakin mahtuu:giggle:
Ponikin meillä muinoin oli lapsille ostettiin mutta eipä sitten lapsia kiinnostanut niin möimme ponin pois..
 
  • Tykkää
Reactions: Pähkinäpuu
@HooKoo-82 kuulostaapa ihanalta teidän maatila! Itsekin maalla lapsuuden asuneena (ei tosin maatilalla) oon aina haaveillu kanoista ja muista otuksista sekä iiisosta pihasta. Mutta niin vaan sitä kehä 3:n sisäpuolella asutaan :cautious: Ehkä joskus vielä pääsis takas maaseudun rauhaan.

Oon nyt tän viikon opetellut olemaan ilman jälkkäreitä ja muita sokeriherkkuja, onneks on kirsikkatomaatteja! Huomenna ollaan menossa brunssille niin voi olla että pari pannukakkua tulee vaahterasiirapin kans otettua :p Pitää kuitenkin yrittää pysyä kohtuudessa vaikka melkein kyllä helpompi on olla täyslakossa..

Babybjörnin sitterin löysin kirpparilta ja sen meen viikonloppuna hakemaan. Lisäks on jotain pikkuvaatteita tarttunut sieltä täältä mukaan :rolleyes: Vielä en oo itse saanu mitään beibille ommeltua, niiden aika on sitten kun jään kotiin.

Vielä (tai enää) 11päivää töitä!

Elnis 30+3 (kai..:rolleyes:)
 

Yhteistyössä