Toukotenavat 2017 <3 Maaliskuu

8YW
Kiitos tsempeistä. Tuntuu heti paremmalta. Nyt siis 31+1 ja työssä kertyy se 20 000 askelta vähintään päivässä ja päälle kyykkimisiä ja ojenteluja yms. Nyt oli esimieheltä aamulla tullut ohje muille, että minun pyytäessä apua, se annetaan. Mutta kyllä tuo lääkäri ihmetyttää. Kun mainitsin etten saa nukuttua ja totesi kaikista labroista ja tutkimuksista, että on kova ylirasitus.
 
Nyt otat ja menet toiselle lääkärille!! Ei tuo voi olla noin! Oon kyl huomannu et on kiristetty noita sairasloman kirjoituksia mut eihän se nyt noin voi mennä!! Sanot et on alkanut supistella ja välil kipeitäkin, ja et sun työ sellasta et rauhassa ei voi ottaa! Pienet valkoiset valheet ei kyl haittaa yhtään, jos niitä suppareita ei viel oliskaa tullu!

Mulla on pitkästä aikaa kivuton olo! Melkein koko 2/3 oli yhtä tuskaa, liitoskivut siis ja sieltä viikolta 25 ollukkii saikulla.. Liikkuminen jotenkii helpompaa vaik nyt tuntuu et painuu kaveri tuonne lantioon alas kun enemmä jalkeilla. Kova on kaveri potkimaan ja möyrimään! Mut välil iskee ahdistus ja pelko kuinka jaksaa kahden kanssa mut kai se kuluu asiaan niitä pohtiakkin!
Mut nyt kauppaan! Voikaa hyvin!
Leenulainen 32+0
 
@8YW ompa mielenkiintoinen lähestymistapa esimieheltäsi :confused:. Tässä vaiheessa on varmaankin jo ihan "normaali" käytäntö alkaa jo pikkuhiljaa työstämään tuota vahdinvaihtoa ihan ilman, että joutuu sitä erikseen pyytämään :unsure:. Toivottavasti saat kuitenkin jotenkin lievitettyä stressiä. Psyykkisellä kuormituksella, kun on kovinkin fyysiset vaikutukset kehoon.
Melkein tulee huono omatunto, kun itse taas on sairaslomalla "vastentahtoisesti".
@Sulkava_ :love: kiitos. Täällä yritetään sinnitellä levossa vaikka kovaa se on päälle o_O. Jotenkin toivon, että olisi vaan jokin vaikea ylimenoviikko. Niitä on ollut tässä matkalla muutama ja sit taas helpottaa.
Onneksi itsellä on mahdollisuus tehdä myös etätöitä ettei tässä ihan pää sekoa.

Ensi viikolla olisi tuuraajan perehdyttäminen. Vitsi miten oudolta tuntuu luovuttaa ohjat jollekkin vieraalle :unsure:.
Mitens läksiäiset töissä? Mua vähän ahdistaa koko ajatus. Nuo on aina jotenkin niin teennäisiä tilaisuuksia ja kuitenkin on tulossa takaisin. Ehkä vaan livahdan vikana päivänä ovesta :ROFLMAO:
Ironmom & :ninja: ninjaprincess rv32
 
8YW
Kiitos tsempeistä tasapuolisesti. Meillä ei tule tuuraajaa minulle, joten viimeiseen asti imetään ilo irti minusta.

Nyt on ISOt hankinnat tehty. Vauvalle on nyt hankittu vaunu-ratas-autoturvakaukalo yhdistelmä ja ensipeti-sitteri-syöttötuoli yhdistelmä. Eiköhän me niillä päästä alkuun. Vähän vaatteita ja pikkutavaroita hankitaan sitten äitiyslomalla, joka alkaa tasan 3 viikon päästä, jos oikein muistan ja lasken :whistle:

Oletteko ostaneet itsellenne imetysvaatteita? Hyvät vinkit otetaan vastaan.
 
@8YW mä ostin Lidlistä pari viikkoa sitten joogapaidan hintaan 7.99, joka mun mielestä soveltuisi täydellisesti imetyspaidaksi, pitkähihainen, joka edestä auki lähes napaan saakka. Ja kivasti uppoo kasvava mahakin ainakin toistaiseksi sen uumeniin. Mutta lidlin löydöt on kyl niin kausilöytöjä, että eipä niitä enää taida siellä olla. Ja kun ensikertalaista tässä ollaan, niin kaikki vaatevaalinnat on ihan arpapeliä.
Lisäks oon ostellut jotain paitoja kirppiksiltä, monesti pöydissä, joissa on ihan pieniä vauvanvaatteita on myös raskaus- ja imetysvaatteita ja ne on olleet poikkeuksetta ihan priimakunnossa, kun ovat kans niin vähän aikaa käytössä.
T-paidat ja topit, joita oon hankkinut nyt raskaussajaks, oon valikoinut niin, että on mahdollisimman iso kaula-aukko, jotta niiden käyttöä voi tarvittaessa jatkaa imettäessä. Ei ehkä se optimaalisin malli, mutta ainakin hätävara, jos kaikki imetystopit pesussa. Imetystoppeja oon myös saanut kavereilta.

Niitä täällä paljon kehuttuja imetysrintsikoita odottelen postimyynnistä jo kolmatta viikkoa. Yhden viestin sieltä sain heti tilauksen jälkeen, että olivat juuri sillä hetkellä loppu, mutta ensi viikolla saavat lisää. Tokkopahan ovat saaneet, laitoin sinne tänään viestiä, että missä mun liivit viipyy. Mulla on tällä hetkellä YHDET päälle menevät rintsikat, joten ois kauheen kiva kun sais pian toiset, niin ois vähän hygieenisempi olo :D.

Tasan kaksi viikkoa äippälomaan, jännää! Samalle päivälle tiedossa kans sairaalaan tutustuminen. Joko muut on päässeet käymään moisissa? Täällä kuulema massaluento, mutta ihan sama. En oo koskaan tuolla sairaalalla käynyt, joten rauhottaa mieltä, kun saa edes mielikuvan, mihin käydä ilmoittautumassa, mihin jättää auto jne...

Pitayah ja potkiva pikku pakkaus 32+2
 
Mulla oli viimeinen työpäivä tänään!!!! Huomenna alkaa virallisesti äippäloma!!! Uskomatonta....

Kaikki hankinnat oikeestaan tehty.....maidonkerääjä ja amme puuttuu vielä.

Pelottavan nopeaa menee aika.....:D:eek::rolleyes::ROFLMAO::LOL:

ninnananna ja rusina 34+2:love:
 
Onnea Ninnananna tämän etapin saavuttamisesta!!!! Leppoisia ja lokoisia valmistatumishetkiä. Itsekin jo kovasti odotan, että saa jättää työkuviot ja keskittyä itseensä ja vauvan odotukseen ja pesänrakentamiseen. Ei oikein meinaa enää jaksaa keskittyä mihinkään .
 
  • Tykkää
Reactions: ninnananna
Mä oon ostanut imetysvaatteita asos.com ja sitten Facebookin äitiys-/imetysvaatekirppiksiltä :)

Hyvää äippälomaa ninnananna! Mulla alkaa muistaakseni ens torstaina virallisesti äitiysloma, mutta eipä se meidän arkeen vaikuta kun muutenkin oon esikoisen kanssa kotona. Tulot vaan nousee vähän kun nyt oon kotihoidontuella :p

Mä olen niin väsynyt koko ajan, tää on ihan kamalaa! Nukun öisin melko hyvin ja lähes joka päivä 2-3 tunnin päikkärit pojan kanssa, mutta silti koko ajan ihan zombie-olo. Hemoglobiiniarvotkin oli hyvät ettei johdu siitäkään. Tosi inhottavaa kun tuntuu että vois vaan koko ajan nukahtaa pystyyn eikä jaksaisi tehdä mitään. :sleep:

Pupumama ja Pottu 33+3
 
  • Tykkää
Reactions: 8YW
Mä niin muistan tuon ihanan vapauttavan tunteen kun sai jäädä äitiyslomalle esikoista odottaessa :LOL: Onnea siis siitä ja ottakaa kaikki ilo irti! Ite en ehtinyt olla kuin vajaat kolme viikkoa äitiyslomalle ja siitä kaksi viikkoa sairaana, kun esikoinen jo syntyikin. Itekin oon nyt siis kotona esikoisen kanssa, niin ei arki siitä muutu, muuten kuin että tuo taapero kasvaa koko ajan :)

Kovasti kyllä ajatukset synnytyksessä... Haluaisin pärjätä mahdollisimman vähällä lääkinnällä. En tiedä kuinka todenpitäviä on ne mitä oon lukenu esim. siitä, että epiduraali saattaa vaikuttaa vauvaan mm. alkuviikkojen ärtyisyyteen, imuotteeseen ja muutenkin synnytykseen hidastavasti. Toisaalta joskus kivut voi estää rentoutumisen ja synnytyksen etenemisen. Nyt kiinnostais enemmän spinaali, koska siinä on vähemmän niitä aineita. Ilokaasu oli viimeksi ihan super, sekä kuuma suihku, jumppapallo ja guasha-kampa. Tällä kertaa on eri sairaala... Mitä muilla ajatuksia kivunlievityksistä?

Niin ja viimeksi tosiaan päästiin Lohjalla synnärille tutustumaan ja se oli ihan kiva juttu, myös sellainen että oli monta odottajaa yhtä aikaa puolisoineen. Kätilö kertoi käytännöistä ja synnytyksestä, ja kierrettiin synnäri. Saatiin nähdä myös päivän ikäinen vastasyntynyt. Oulussa ei käsittääkseni ole tutustumista.
 
Kovasti kyllä ajatukset synnytyksessä... Haluaisin pärjätä mahdollisimman vähällä lääkinnällä. En tiedä kuinka todenpitäviä on ne mitä oon lukenu esim. siitä, että epiduraali saattaa vaikuttaa vauvaan mm. alkuviikkojen ärtyisyyteen, imuotteeseen ja muutenkin synnytykseen hidastavasti. Toisaalta joskus kivut voi estää rentoutumisen ja synnytyksen etenemisen. Nyt kiinnostais enemmän spinaali, koska siinä on vähemmän niitä aineita. Ilokaasu oli viimeksi ihan super, sekä kuuma suihku, jumppapallo ja guasha-kampa. Tällä kertaa on eri sairaala... Mitä muilla ajatuksia kivunlievityksistä?
Synnytysasiat ja toki myös kivunlievitysasiat myös täällä kovasti mielessä. Malttamattoman odottavainen olo alkaa jo olla :love: Esikoisen synnytyksessä kivunlievityksenä olivat lämpimät suihkut, lämpöpussit, ilokaasu ja pudendaalipuudutus. Ilokaasusta en kyllä loppujen lopuksi tykännyt yhtään. Muutenkin oksensin pitkin synnytystä ja se kaasu teki vain entistä huonomman olon :sick: Muuten kyllä tuo setti tuntui sopivalta ja sillä voisi mennä nytkin. Ainahan kaikkea voi suunnitella, eri asia on sitten kuinka hyvin oma suunnitelma toteutuu. Kaiken kaikkiaan en kuitenkaan jaksa stressata ja asettaa synnytykseen hirveästi odotuksia, koska luonto tekee sen mitä tekee ja lääketiede+ammattilaiset ovat siinä sivussa apuna ja ohjaamassa :)

Eilen oli eka äitiyslomapäivä ja nyt olisi viimeisten hankintojen aika :love: vielä pinnasänky+patjat+petivaatteet, sisarusrattaat ja VAIPAT. Vaatteita on esikoisen jäljiltä niin valtavasti ettei nyt tarvitsisi ostaa yhtäkään vaatekappaletta :p:LOL:

Shagrathina ja muikku H34+5
 
  • Tykkää
Reactions: Sulkava_ ja 8YW
Kerrankin olisi taas aikaa tulla kirjoittamaan ja pää lyö ihan tyhjää kun oon nukkunut huonosti (n)

8YW:lle tsemppiä vielä täältäkin! Ja onnea kaikille joilla on jo äippäloma alkanut :love:

Ensi viikolla on taas neuvola, tuskin siellä mitään erikoista on tällä kertaa. Kiloissa menee varmaan kymppi rikki :unsure: Kotona en oo enää halunnut käydä vaakalla ettei se masenna :LOL: Tuntuu että alkuraskaudessa ollut lähes jatkuva nälkä on tullut vähän takaisin... Voisin vaan syödä ja syödä... :LOL:

Kamalan malttamaton olo, eiks jo voisi olla toukokuu! :X3::barefoot:

joavi & pikkuinen 32+0 poks!
 
@joavi hyvä me :). Nyt vast huomasin, että sama la.

Ihanaa, kun on lepo auttanut ja supparisäryt hellittäneet ja pääsee töihin ens viikolla. Mahakin on turvonnut ihan uusiin kokoluokkiin, että olisko tuoki vaikuttanu särkyihin (n).

Kivunlievityksestä oli puhetta..Mä tilaan kyllä epiduraalin asap :LOL:. Ihan mahtavat oli omat kokemukset siitä enkä kokenut sen vievän mitään elämyksestä pois. Ennen, kun sen sai pärjäs kävelyllä ja ammeella. Supparit kävi kunnolla päälle vast just ennen epiä.

Mahtia viikonloppua!
Ironmom & :ninja:
 
8YW, huh! Kuulostaa kyllä aika erikoiselta asenteelta (n). Tsemppiä, en osaa muuta sanoa <3

Ihanaa äitiyslomaa ninnananna :love:. (ja muillekin jos minulta on mennyt ohi) Hurjaa vauhtia menee aika. Minulla alkaa keskiviikkona, eli siis siirryn hoitovapaalta äitiyslomalle. Ehkä ei arjessa niin huomaa :p

Torstaina oli neuvola. Vauva oli oikein päin, jes! :barefoot::rolleyes::rolleyes:. Toivottavasti ei nyt enää käänny. Muutenkin kaikki oli hyvin, paitsi hb 108 ja rautakuurille jouduin :unsure:. Eipä siinä muuten mitään, mutta kivasti lisää tätä ripulointia vielä entisestään mitä on ollut siis läpi raskauden. Vai onko jollain suositella jotain vatsaystävällisempää? Tuo on siis Obsidan. Ilmankos on vähän väsyttänyt. Joskus 6 viikkoa aiemmin se oli jotain 121...

Turvakaukalon hain postista torstaina ja tänään pesin vaunukopan. Ostin myös itselleni parit siistimmät lököhousut, meinasin kohta luovuttaa noiden farkkujen kanssa kun painaa niin ikävästi. Ja toisaalta halusin tuollaisia potilashotellia ajatellen. Pitäisi muuten ostaa joku pitkä tumma neule- tai aamutakki jos vaikka sinne hotelliin pääsisi. Saa hyvin vaipat piiloon, eikä näy heti veritahrat tummassa (y)
viikon päästä ajattelin aloittaa pikkuvaatteiden pesun, ja sairaalakassin pakkaamisen :love:. Nyt illalla join ensimmäisen kupin vadelmanlehtiteetä, kaikkea pitää kokeilla :geek:

Näin muuten viime yönä unta että tänne oli tullut lyhyessä ajassa pari sivua tekstiä. Olitte laittaneet kuvia kotikaupungeistanne, ja kasvokuvia itsestänne ja lapsistanne :ROFLMAO:. Mietin että johan nyt on rohkeaksi mennyt, eihän tässä kohta mitään faceryhmää tarvita :p. No, tuo nyt oli tämän raskauden unien kevyimmästä päästä, kaikkea ei viitsi mainita :LOL:;).

No mutta, hyvää viikonlopun jatkoa kaikille! Kohta vaihtuu taas kuu :eek:. Käynköhän täällä nykyään liian harvoin kirjoittelemassa, kun tuntuu että joka toinen kerta toistan tämän saman :D

Sulkava_ ja masukki 34 tasan :love:
 
Heippa kaikille! Täällähän on tullut paljon viestejä ja näemmä valmistautuminen vauvaa varten on käynnissä täydellä tohinalla. Meillä puuttuu vielä vaunut, mutta muuten alkaa oleen kaikki hankinnat tehtynä, mikä tietenkin rauhoittaa oloo. Remppakin alkaa läheneen loppuaan ja töistä alkoi jo äitiysloma. Koulun parissa nyt joutuu puurtaan vielä ja osa jää sen jälkeen tehtäväksi kun vauva on syntynyt.Toivottavasti pian saa alkaa keskittymään vain synnytykseen ja vauvan tuloon.
Mietin tässä noiden imetysvaatteiden hankkimista. Pitääkö liivien olla nyt sopivat jos on venyvää mallia, vai ostanko suorilta isompaa kokoa? Entäs kannattaako ostaa muutamat mummopöksyt varuiksi, ettei ainakaan kiilaa vakoseen? Kaveri kehoitti hankkimaan kotiin valmiiksi ummetuslääkettä ja petäpukamavoidetta, kuulemma tulee synnytyksen jälkeen tarpeeseen... Mä oon nikn varma että en saa sairaalakassia pakattua ennen sairaalaan lähtöä! :eek:
 
Suosittelen mummopöksyjä! :D mahtuu paremmin jumbovaipatkin niihin jos kovasti jälkivuotoa :barefoot:

Mäkin pesin muutama päivä sitten ekat kaksi koneellista vauvapyykkiä :love: Samalla tuli tehtyä hyvä inventaario mitä vaatteita meiltä löytyy ja totesin, että niitä pienimpiä (50-56) ei ole juuri ollenkaan :eek: 62-68 sitten senkin edestä... Eilen kävin kirppiksellä pyörähtämässä mutta ei löytynyt sieltäkään tällä kertaa yhtään noita pieniä, tai sitten oli jotain tosi kulahtanutta ja nukkaantunutta cirafia tyyliin... No jokunen viikko tässä vielä aikaa metsästää niitä pikkuvaatteita :love: Kotiutumisvaatteet käytiin myös ostamassa, ne ostin uusina kun suurin osa muista vaatteista on secondhandia. En malttaisi yhtään enää odottaa :love:

Seuraava projekti onkin sitten varmaan oman sairaalakassin pakkaus! Oon siitäkin nyt naurettavan innoissani, kun viime raskaudessa en kerennyt sitä pakkaamaan. En kyllä vielä ole kauheasti miettinyt mitä sinne laittaisin. Paitsi suklaata nyt ainakin ;)

Lisäksi aion tehdä esikoiselle "isovelipakkauksen". Viimeksi tein isyyspakkauksen, niin nyt on sitten pojan vuoro saada omansa. Sinne ostin jo mätsäävät vaatteet: vauvalle body ja esikolle samaa kuosia olevat housut. Sitten tulee sellainen kalastuspeli ainakin, sekin on jo hankittu. Loput vielä mietinnässä, ideana siis että ois vähän niin kuin lahja vauvalta ja siellä oisi sellaista tavaraa mistä oisi sitten iloa esim. niinä hetkinä kun imetän vauvaa. Toi pelikin on sellainen, että sitä on helppo pelata samalla kun imettää. Sit vois olla ainakin joku uusi kirja ja auto. Jos teillä tulee mielee muita ideoita niin kertokaa! :D

Vadelmanlehtiteen juonnin ajattelin kans aloittaa huomenna kun pyörähtää 34+0 käyntiin :rolleyes: Ääk, ihan hurjaa! Nää viimeisetkin viikot tuntuu menevän ihan hujauksessa kun on niin paljon kaikkea tässä. Neljä viikkoa niin saadaan avaimet uuteen kotiin, joten kyllähän tässä pakkaamisessa ja järjestelyssä riittää puuhaa. Kirppispöytäkin varattiin huomisesta alkaen jos saisi kaiken turhan roinan pois ennen muuttoa. Toivottavasti vauva pysyy mahassa siihen asti että saadaan muutto pois alta, sen jälkeen vois sitten mun puolesta tulla. Huhtikuun vika viikko ois mun puolesta hyvä ajankohta tulla :p

Pupumama ja Pottu 33+6
 
Ja taas on monta sivua tekstiä :)

Nyt on ne yöunet menneet multaki. Melkein viikon päivät pyöriny ja ähkiny ja möhkiny yöt. Töitäki kävin kokeilemassa puolentoista viikon verran, mutta viimesimmän iltavuoron jälkeen yö meni kipujen kanssa valvoessa :unsure: Tiistaina pääsen onneksi neuvolalääkäriin joka toivon mukaan kirjottaa viimeset kaks viikkoa saitsua :) Sit voiskin alkaa pesemään jo pieniä vaatteita ja kasailemaan pinnasänkyä yms.

Hitsi kun anoppi oli tänään käyny mun ollessa töissä ja valittanu jotain kun meillä ei ole yhtään siistiä :mad: Se on niin ylisiisti ihminen että kaikki pinnat pitäis kiiltää että hänelle kelpais. Hän kun on eläkkeellä niin on aikaa joka päivä kiillotella lattioita yms. Tuli tosi hyvä mieli kun oma jaksaminen on ollu aika tiukilla lähiaikoina..En tosiaan ole jaksanu tehdä kun välttämättömimmät ja just tänään olin sentään ottanu sohvan päälliset pesuun, imuroinu sohvatyynyjen välit ja aluset ja tiskannu ennen töihin lähtöä o_O Ärsyttää. Tuskin tuo esikoinenkaan aikuisena muistaa onko meillä ollu puhtaat ikkunat..Varmaan paremmin jää mieleen se aika kun ollaan oltu yhdessä eikä siivottu fanaattisesti. Huh, tulipahan purettua, kiitos ja anteeksi :ROFLMAO:

Kivunlievityksestä. Mulla oli esikoisen aikaan epiduraali ja ilokaasu, jotka toimi loistavasti. Ponnistusvaihe tosin kesti 1h 19min joten jouduttiin käyttämään imukuppia, joka ei sitten ollu niin mukavaa. En ole hirveesti miettinyt kivunlievitystä vielä, keskustellaan ens neuvolakäynnillä eri vaihtoehdoista ja ajattelin silloin perehtyä asiaan viimestään :)

Imetysvaatteista Muutamat paidat olen ostanu fb-kirppikseltä ja muutaman topin tilannut H&M:stä. Rintsikat mulla on ne yhdet mitkä tilasin sieltä UK:sta ja toiset meinasin tilata vielä. Sitte löytyy sellasia toppimallisia mitä voi yöllä käyttää.

Ihanaa äitiyslomaa niille kellä se on alkanu :love: Mulla alkaa virallisesti 13.4, mutta kyllä se saitsu jo kutsuu ens viikolla :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
@Babies huithait tuommosille höppänä anopeille :LOL: En mää tajua miten jotku edes kehtaa valittaa toisten kodista noin :alien: Ja nimenomaan, eiköhän lapsi kaipaa jotain muuta kuin joka nurkkaa siistinä.

Musta niin tuntuu että tää ei kyllä laskettuun aikaan asti pääse. Supistelee niin mahottoman paljon ja joka pikku jutusta. Eilen tuli jopa viis kipeämpää supistusta puolen tunnin aikana :eek: Meinas oikeesti alkaa vähän ahdistaa ja surettaa, mutta sitten ne meni ohi kun pääsin vessaan :D Johtu siis todennäköisesti ummetuksesta, mutta taitaa se silti olla merkki siitä että pitää ottaa rauhallisesti. Se vaan ei ole niin yksinkertaista kun on 1-vee hoidettavana, ja just nyt miehellä paljon töitä. Ei oikein hyövää mun äidinkään luo mennä, koska sekin on töissä. Kotipalvelua oon miettiny, mutta mitä se auttaa jos kerran viikossa joku käy (n) Nyt on kohtu sellasen rasittuneen tuntonen kun on supistellu niin paljon. Haluaisin vaan levätä :( Mutta kunhan tämä viisi viikkoa vielä jaksaisi pysyä tuolla, niin oon tyytyväinen.

Poks 32+0
 
Taidetaan olla pesänrakennuspuuhissa kun on niin hiljaista ;)

Tsemppiä Pähkinäpuu supistuksiin, aika tiheiltä kuulostaa (n). Vaikka toki ei ne aina silti mitään tarkoita. Noin pienen esikoisen kanssa on tietysti vaikea lepäillä, mutta toivon mahdollisimman rauhallisia päiviä sinne ❤

Kiitti pupumama isovelipakkaus-vinkistä, pitää laittaa harkintaan. Jos hänelle vähintäänkin jonkun lahjan ostaisi ja antaisi kun kotiudutaan.

Alavireinen olo taas, anteeksi kun valitan. Välillä vaan on näitä päiviä että on todella vaikea pitää mieliala edes kohtalaisena... Todella vaikeaa viihdyttää tuota esikoista ja olla edes jotenkin hyvä äiti kun sisällä kiehuu. Fyysisesti olo ollut taas pari päivää täysin ilman mitään vaivoja. Taitaa olla tyyntä myrskyn edellä, mutta hyvä näin. Synnytys pelottaa myös taas enemmän. Aina kun tulee napakampi supistus, alan miettimään synnytyskipua ja meinaa paniikki iskeä (n)

Mutta kävin tänään hakemassa Libero-laukun, ja onhan se aika söpö. Ja tuli sitä muutakin tarviketta hommattua, just sitä pientä sälää. Ainakin liivinsuojia pitää vielä ostaa, kunhan löydän jostain sitä parasta merkkiä :)

Tänään alkoi sitten "äitiysloma" :love:

Voikaa hyvin!

Sulkava_ ja masukki 34+4 :love:
 
Onnittelut Sulkava_ "äippäloman" alkamisesta, vaikka kotona onkin, niin onhan se varmasti taas yksi etappi saavutettuna. Täällä vielä tasan viikko töitä, eli ensi torstaina koittaa aamut kun saa jäädä sohvalle köllimään vatsansa viereen. Odotan kyllä jo tosi paljon, sillä kaikki keskittyminen on vauvan aamujumpan seurailemisessa ja tänäänkin heräsin aamulla klo 3, enkä saanut enää unta, niin jopas on työskentelyinto kympissään.

Muutamalle kaverille käynyt nyt niin, että ihan mammaloman alussa todettu raskausmyrkytys ja synnytys käynnistetty - jäänyt siinä sitten pesät rakentamatta kun kaikki touhut ajateltu hoidettavan mammalomalla. Itsellä odottaa ainakin vaatteiden pesu ja järjestely (tosin keräsin jo pienimmät vaatteet yhteen kassiin, jotta tarvittaessa mieskin voi tämän hoitaa, jos joudun sairaalaan - se on jotenkin niin ihanan autuaan tietämätön, mitä kaikkee mä oon hankkinut ja valmistellut ja ottanut selvää :D), pinnasänky pitäisi koota ja ensipeti äitiyslaatikosta väsäillä. Ja sit ostaa kaikkee sitä pientä, kuten vaippoja ja rintakumeja ymsyms. Mut jos nyt tulee, niin kyllä me pärjätään, kun on turvakaukalo, jolla päästään kotia sairaalasta :D. Luotan, että asiat järjestyy. Ja sit toisaalta mulla on aina vaan sellainen olo, että täähän tulee vasta ihan toukokuun lopulla, että tässä ehtii moneen kertaan järjestellä vauvan vaatekaapin ja haravoimaan pihan ja pesemään ikkunat ja katsomaan koko netflixin läpi.

Huomenna taas neuvolaan, nyt onkin kiva kun on tihentyneet käynnit. Varmaan seurataan hempparia onko noussut ja varataan neuvolalääkäri. Vointi aina vaan hyvä, joten ei kai siellä sit kun taas jutustella mukavia ja kuunnella sykkeitä. Seuraavan kerran tulee kuulema käymään kotona, onko muualla vastaavaa käytäntöä? Musta on aika kiva juttu!
 
Täällä ei ihmeitä, paineen tunne helpottanut levolla ja vielä kun reilun viikon jaksaisi niin alkaa olla paremmat viikot ja lääkärineuvola jossa tilanteen tarkistus :) Oon yrittänyt lueskella ja touhuta sellaista mistä tykkään, välillä päivät vaan kuluu ihan liian hitaasti, varsinki jos oon yksin kotona.. Pesänrakennusvietti taisi mennä jo pari viikkoa sitten ohi enkä hirveesti saanu ees aikaan..

Masussa tyyppi voi hyvin ja kasvaa tasaisesti keskikäyrää pitkin. Hän on kova liikkumaan ja hikkaamaan ja tuo hikka sit onki kiva kun pään ollessa niin alhaalla se tuntuu eniten mun takapuolessa :D Kohta se onkin jo huhtikuu!

Sandelinos & Minion 33+6
 
Kiitos @Sulkava_ , jotenkin kuitenkin itestäki tuntuu että vaikka supistelee näin hirveesti niin ei tässä hätää ole. Jospa ei sit kestäis avautuminen niin kauan itse synnytyksen käynnistyessä.

@Pitayah Mä en oo koskaan ennen kuullut että neuvolasta tultais raskausaikana jo kotiin, aika jännä! Käsittääkseni kaikissa neuvoloissa tullaan kuitenkin kotikäynnille sitten lapsen synnyttyä? Niin ainakin täällä ja oli myös viimeksi. Ei tarvitse lähtä pikkusen kanssa mihinkään, vaan tullaan kotiin tekemään punnitukset yms.

Mulla on edelleen tosi harvakseltaan neuvolakäyntejä. Eka raskaudessa joka oli myös eri neuvolassa, ne kyllä tiheni tässä vaiheessa, parhaimmillaan parin viikon välein. Viimeks mulla oli neuvola joskus pari viikkoa sit (?), seuraava on lääkärineuvola viikolla 35. Aika pian sen jälkeen varmaan lähdenkin täältä pohjoisesta Ouluun lähemmäs synnäriä äidin luokse majailemaan.

Päpuu rv 32+3
 
Mun miehen sisko asuu pienemmällä paikkakunnalla ja niillä oli rv38 kotikäynti, joska lisäks tuli myös vauvan synnyttyä ensikäynnille kotiin. Meillä ei ainakaan taida olla kotikäyntiä ennen synnytystä, synnytyksen jälkeen en tiedä kun on yksi pienimmistä neuvoloista täällä että voi ollakin.. Isommissa neuvoloissa täällä taitaa olla 7-9 terkkaria ni en tiedä pystyvätkö järjestämään kotikäyntejä, vaikkakin sellainen taitaa ensisynnyttäjille ainakin kuulua..
 
Tänään oli taas neuvolakäynti ja sokerit edelleen ++ vaikka tässä on 2.5vk pitäny herkkulakkoa.. No edelleenkin mennään kuitenkin sillä arvolla ettei raskausdiapetestä ole mut yritän vaan pitää ton herkuttelun kurissa ja hyvin se on onnistunutkin. Muuten oli kaikki hyvin, beibi kasvaa, hb:kin oli noussu, oli nyt 115 kun viimeks 100. Painoa tullu nyt yhteensä 7kg, edellisessä raskaudessa oli tässä vaiheessa tullu jo yli 10kg:eek:

Meillä ei oo ainakaan raskauden aikana mitään kotikäyntiä ja muutenkin aika harvoin käyntejä, johtuu varmaan osittain siitä kun toinen raskaus ja isompi kaupunki kuin edellis kerralla. Mut voisin kyl useemminkin sinne mennä kuuntelee sydänääniä :rolleyes:

Synnytyksestä oli puhetta. Edelliskerralla olin jo 7cm auki kun päästiin sairaalaan ja kätilö ihmetteli miten pitkään olin kotona sinnitelly (vähän ärsytti kun puhelimessa sanoivat ettei oo mitään kiirettä ja ei tarvii vielä tulla, sit ihmeteltiin miten myöhään menin :confused:). Kerkesin olla 4h sairaalassa kun ipana synty ja epiduraalin sain jossain vaiheessa, muuten autto ilokaasu hyvin. Nyt mietin että josko pärjäis ihan luomuna kun voi olla vielä nopeempi synnytys tällä kertaa, mut saa nähdä, pitää katsoo vähän tilanteen mukaan. Mut edelliskerran kätilön mielestä olin ihan unelmasynnyttäjä ja toivotti mut millon tahansa uudestaan synnyttämään joten ihan hyvillä mielin lähden taas tositoimiin :D

Elnis 32+2
 
Mä näin viime yönä unta, et yritin imettää vauvaa eikä hänelle oikeen maistunut. Sit älysin, et sehän kävi just syömässä ruokakipponsa tyhjäks, että ei ihme kun ei maistu. Meni vissiin vauvat ja koirat sekaisin . Pitää varmaan ruveta pitää unipäiväkirjaa, kun nää on välillä vähän levottomia!

Neuvolassa eilen käyty ja kaikki hyvin, hemppari lähtenyt hitusen nousuun, nyt 109 eli vielä on parantamisen varaa! Vauva muljahtanut toiselle puolelle mahaa ja hyvät sykkeet löyty kun viimein saatiin hereille - ois hänelle niin uni maistunut. Sf mitta 29-30, sirolla mahalla yhä mennään mutta käyrillä sentään ollaan. Seuraava käynti sit tosiaan kotikäynti, otettu meidän kunnassa tavaksi ensisynnyttäjille tarjota tällaista mahdollisuutta viime vuodesta lähtien. Kuulema helpompi puhua mieltä askarruttavista asioista! Just tällaista ennaltaehkäisyä pitäisikin tehdä - itsellä nyt ei niitä huolia kovasti ole mutta mistäpä se neuvolatäti voi sitä varmaks tietää kellä on ja kellä ei jos neuvolassa osaa aina olla kovin reipas eikä osaa puhua niistä huolista.

Ja jee, mun briteistä tilatut rintsikat tuli viimein, nää on niiin ihanat!

Leppoisaa Aprillipäivää mammat!

T. Pitayah ja mahamötkötin 33+4
 
  • Tykkää
Reactions: Pähkinäpuu

Yhteistyössä