Toukotenavat 2017 <3 marraskuu

Tervetuloa kirjoittelemaan kaikki toukovauvaa odottavat!

upload_2016-10-31_11-39-33.jpeg


Jos haluat listoille, juu ilmoitathan tietosi punaisella
(laskettu aika / nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala)
Ja halutessasi voit ilmoittaa listoille myös tyttöolo/poikaolo :)

ODOTTAJAT:
29.4 /Mikayla / 4. lapsi
29.4. / Jammaillen / 26 / toinen / tyks
1.5./NancyC/34/toinen/?
1.5. / Shagrathina / 28v / 2. lapsi / KOS
2.5. / Viivitys/ 35 / 1. / HUS
3.5./Kastehelmi_/26v./toinen/ps tai hys/poikaolo
3.5./Vauveli vanhalle/37/1. lapsi
4.5/hanna/22/ 1 lapsi/ tays
4.5. / Adessaa / 22v / 1.lapsi / TYKS
4.5/Elsaalviina/26v/3. lapsi/PKKS
4.5/kolmonen*/3.lapsi/k-sks
5.5 /Maya123 /31/1.lapsi
5.5/ panikoija87 / 29v/ 2.lapsi/ K-pks/poikaolo
6.5 /susetten/23v/1.lapsi/Seks
6.5. / Sulkava_ / 26 / toinen / Tays/poikaolo
6.5 / forester/ 38v/ 1./ehkä pkks/poikalupaus
6.5/reetta88/27v/1.lapsi/TAYS
7.5 /UmmIman/31/2.lapsi/Vaasa
8.5 / Angel25/ 28v/ 2.lapsi /Tyks
8.5 /pupumama/27/2. lapsi/ TAYS
8.5./neppu123/21/1.lapsi/PKKS
9.5 /heidi281/1.lapsi/HUS
10.5/zinna85/31v/2 lapsi/hus.
10.5/Jenttuliini/26/1.lapsi/satks
11.5 /emmiliaa:_ /24/3.lapsi / Seks
11.5. /Sara G / 31 / neljäs / KOS/poikaolo
11.5/Amore/29/2. Lapsi
12.5 / danissa1 / 29v/ 1.lapsi /HYS
12.5/muttakun/26v/2.lapsi/K-HKS
12.5/Sandelinos/27/ensimmäinen/phks/tyttöolo
13.5/Reuna/ ensimmäinen/ 30v/ Tyks/
15.5/Rai-da/29v./7.lapsi/K-PKS/poikaolo
16.5/daalia82/33v./1.lapsi
16.5/Amelia/1.lapsi/HUS
16.5./Hamunen/31/kolmas ja neljäs/kättäri
16.5. / Josjdnd / 29 / 1. / oys
17.5 / tinz_l / 24 / 1.lapsi

17.5./Leenulainen/33/2.lapsi/Hus/tyttöolo
18.5./Qia/29/1.lapsi/K-SKS
19.5./Albela/38/2/TYKS
20.5./joavi/27v/1.lapsi
21.5. / Saapuska /22 / 1.lapsi / OYS
21.5/pätkis123/3.lapsi/KSKS
22.5/ Terttuliini /27/ensimmäinen lapsi /
22.5 /Babies/ 32v/ 2.lapsi/
23.5/Maria82/3.lapsi/KOS
24.5./Cattibrie/29/eka/PHKS
25.5/Helmiina78/5. lapsi/satks/
poikaolo
25.5 / Liinu_ / 30v / 1. Lapsi 25.5/HooKoo82/34v/8 lapsi/KYS
27.5./ kirsikka90/ 26/ 2.lapsi/ LKS
27.5./Spukka/24/esikoinen/KYS
27.5/ outski/ 23v/ 1.lapsi/ KYS
28.5 / Zeero / 23 / esikoinen
28.5/Pallomahatar/HUS
29.5 / Miitt21 / 25v / 3.lapsi / LKS
29.5. kaz/31/PKKS/3.
30.5/Mimi85/31v/3.lapsi/Oys
30.5/Milliaani/34/3.lapsi/Tays



MENETYKSEN KOHDANNEET<3 :
EtanaLilli
mommy76
Supermario
Tytti2017

Salaiseen Fb-ryhmään pääsee laittamalla käyttäjälle jammaillen yksityisviestiä <3. Kerro viestissä nimesi ja jokin tuntomerkki, jolla sinut erottaa nimikaimojesi joukosta. FB-ryhmän arvioitu sulkeutumisaika on vuodenvaihteen tienoilla.
 
Viimeksi muokattu:
Onko muilla tullu sellasta "pakko alkaa jumppaamaan" fiilistä? Mulla suorastaan ahdistaa tää maha ku vatsalihakset ei oo palautunu yhteen kahden edellisen lapsen jäljiltä ja koko ajan on pömppis joka ei todellakaan vielä johdu vauvasta :D Lisäksi joka puolelta oon sellasta löllöä.. Oon kyllä ottanu itteäni niskasta kiinni ja jumpannu, pyöräilly ja kävelly sekä lasken kalorit mutta äähh ku nyt ei vaan maistu muu ku hiilaripitoinen ruoka ja sehän se vasta pistää turvottaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Maria82
Onko muilla tullu sellasta "pakko alkaa jumppaamaan" fiilistä? Mulla suorastaan ahdistaa tää maha ku vatsalihakset ei oo palautunu yhteen kahden edellisen lapsen jäljiltä ja koko ajan on pömppis joka ei todellakaan vielä johdu vauvasta :D Lisäksi joka puolelta oon sellasta löllöä.. Oon kyllä ottanu itteäni niskasta kiinni ja jumpannu, pyöräilly ja kävelly sekä lasken kalorit mutta äähh ku nyt ei vaan maistu muu ku hiilaripitoinen ruoka ja sehän se vasta pistää turvottaan.
Joo sama, ahdistaa!
Viime raskaudestakin jäi kiloja jotain 6 ja nyt tuntuu olo näiden turvotuksien kanssa ihan hirveän isolta. Jenkkakahvatkin on ihan kauheat ja löysää joka puolella... Ja nyt vielä kun neuvolantäti vaihtuu muuton myötä, niin pelkään jos se on joku painonatsi ja mulle tulee tästä vielä lisää paineita (n)
 
Joo sama, ahdistaa!
Viime raskaudestakin jäi kiloja jotain 6 ja nyt tuntuu olo näiden turvotuksien kanssa ihan hirveän isolta. Jenkkakahvatkin on ihan kauheat ja löysää joka puolella... Ja nyt vielä kun neuvolantäti vaihtuu muuton myötä, niin pelkään jos se on joku painonatsi ja mulle tulee tästä vielä lisää paineita (n)
Mulla oli viime raskaudessa lähtöpaino 7kg vähemmän ku mitä tässä! Ja edellisestä lähti kyllä kaikki kilot mutta ne tuli sitte takas :( Se on kyllä ahdistavaa jos terkka on kauhean tarkka ja huomauttelee painonnoususta. Vihaan sitä puntarilla käymistä neuvolassa!
 
Uutta ketjua korkkaamassa, kiitos Sulkava :)

Painoasiaa: Kyllä vaan ärsyttää ja ahdistaa! Ylimääräsiä kiloja on liikaa, enkä voi edes laittaa niitä edellisen raskauden piikkiin kun siitä aikaa niin kauan :unsure: Ennen raskautta sain pudotettua painoa jonkun verran, mutta en tarpeeksi. Maharöllykkää on eikä tosiaankaan vauvasta johtuvaa o_O Mä yritän ettei raskausaikana kertyis hurjasti kiloja lisää, tottakai jotaki tulee mutta yritän syödä terveellisesti ja liikkua. Toisaalta en halua mitään stressiä asiasta ottaa, tää on mun viimeinen raskaus ja haluan nauttia tästä :p

Oma olo on nykyään melko oireeton. Välillä tulee sellanen olo että onkohan tuolla oikeasti joku kun ei tunnu miltään. 2 viikkoa vielä nt-ultraan, pitkä on odotus vaikka lupasin ottaa lunkisti... Haluaisin jo niin paljon sinne tsekkaan että kaikki on hyvin :love:

Tytti ja pikkunen rv9+5 :love:
 
Heippa Hei!
Tänään np-ultrassa käyty ja pikkuinen vipeltäjä sieltä löytyi! mittailulla saatiin vipeltäjälle vähän ikääkin lisää. LA 11.5 vaikka muutaman päivän heitto tulikin. ISO kivi vierähti sydämmeltä kun näki kaiken olevan hyvin.
Voisin nytten uskaltautui face- ryhmään, kenelle yv laitan?
Osasinpa taas lukea siis yv laitettu jammaillen:lle
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos uudesta ketjusta!

Oi kun tuntuu, että te kaikki olette niin pitkällä! (y) Mulla tänään vasta 9+6 ja ultraan aikaa ikuisuus! Huomenna varmaan vasta varailen sitä, kun on eka neuvola. Vähän jännittää, löytyykö niitä sydänääniä . Ja suostuuko terkka testaamaan..
 
  • Tykkää
Reactions: Maria82
Kiitos uudesta ketjusta!
Mulla tasan viikko np-ultraan! Ei millään enää jasais odottaa et sais nähdä onko kaikki hyvin! Hirveen nopeesti tää aika vaan menee, nyt jo menossa 11+4!! Tänää kerrottiin appivanhemmille kun oltiin kaikki paikala samaan aikaan, ja hyvin ottivat uutisen pikku2.sta vastaan. Tapansa mukaan aihe vaihtu nopeesti "turvallisille vesille" ja mulle jäi vähä tyhmä fiilis kun ei mitään voinneista yms kyselty... mut he ovat iäkkäämpiä, et se heille suotakoon! Mä olisin ehkä halunnu oottaa sinne ultraan asti, mut heille toi esikoinen olis vietävä hoitoon siks aikaa, et mies halus kertoo asian näin, niin se on sit ok!
Voikaa hyvin, ja ihanaa kun niin paljon ihania ultrakuulumisia saanut lukea täältä!
Leenulainen 11+4
 
  • Tykkää
Reactions: Maria82 ja pupumama
Leenulainen, kun kerroin mun isälle oli vastaus vain tyyliin "sillälailla" ja sitten vaihtoi puheenaihetta. Sanoi tuon kyllä ihan iloisesti. Jäihän siitä vähän hölmö olo, mutta ehkä jotkut ihmiset tarvitsevat vähän sulatteluaikaa... Ja mun isä kanssa iäkäs.

Vatsan kipuilua ollut tässä parina päivänä. Eilen iltapäivällä taas sen verran etten uskaltanut lähteä lenkille. Olen varmaan taas ylivarovainen, mutta haluan seurata omia tuntemuksia.

Joku kyseli aiemmin mitä syödä iltapalaksi kun mikään ei täytä... Tätä samaa pohdin. (n)Tulee vaan jotain leipää puputettua vaikka kuinka paljon ja sitten olen vielä enemmän pallo. Ehkä joku munakas? Kun muistaisi joskus sellaisen väsätä, raskausdementia...:unsure::D On tämä taas mukavaa kun voi kaikesta syyttää raskautta :p

Kivaa päivää kaikille!
Ja tsemppiä neuvolaan Milliaani! Toivottavasti kuulet myös sydänäänet. Eikös ne tuossa kohtaa voisi hyvinkin kuulua...

Sulkava_ ja masukki 13+3 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Maria82
Mulla on tuon ruuan suhteen niin että nykysin aamupalan ja ilta seitsemän välillä voin syödä käytännössä mitä vaan, pitää muistaa syödä sen muutaman tunnin välein vähä jotain ettei sokerit pääse alas. Iltapalaksi saatan syödä vaan viilin tai hedelmää, iskee kamalan huono olo jos syö jotain niin oon päättäny että mieluummin kunnon pitkä paasto kun illan ja alkuyön kurja olo, en tiedä miksi tuon seitsemän jälkeen kaikki kääntyy vähän niinku päälaelleen!?
 
Kiitti uudesta pinosta. :)
Ei tässä ihmeempiä. Aamut tuntuu siltä ku ei olisi edes raskaana; 12 jälkeen alkaa huono olo ja iltapäivällä tulee lisäksi väsymys mukaan. Alkuyöstä pitää käydä pissalla.

Voikaahan paksusti ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Maria82
Kiva uusi ketju (y)

Mulla vähä ollu ongelmia tuon hampaan kanssa kun ensin siihen koski tosi kovaa ja yksityisellä kävin joka poisti sen noh viikon kärsin kovaa kipua ja unettomia öitä, itkeskelyä kivusta.. lauantaina kävin yksityisellä taas laitto jodi kamferi tamboni tupon sinne, käski syödä buranaa lisäksi ja kipu jatkuu helvetin kipeenä, viimein kävin eilen normi hammashoitolassa ja kahto erittäin pahasti tulehtunut, biljoona puudutusta, putsas kolon, laitto kunnollisen lääketopsun sinne ja sain antibioottikuurin 1tbl/3krt vrk... voin sannoo että jumalan kiitos vaikken uskovainen oo, kipu pysyy hallinnassa eikä oo tuskanen enää ja antibiootti näyttää nopeesti auttavan ja tietty oikee lääketopsu tuolla kolossa ja mitä parasta saan taas yöt nukuttua heräämättä♡:LOL:
Löysin sitten vauvan sydänäänet dopplerillakin viikonloppuna:love::barefoot:

Nt-ultraan vielä 1,5vkoa hih.. :D
Mulle vois tohon LA;n vaihtaa 25.5.2017 se varmistu siinä 10+ ultrassa virallinen laskettu aika.

HooKoo82 10+5 ♡♡
 
  • Tykkää
Reactions: Maria82
Sydänäänet kuuluivat! :love: Nyt on ihan hyvä fiilis, vaikka tänään on taas paha olo ollutkin muutoin. Mutta ei haittaa, jos ei vaan turhaam tarvii tätä kärsiä ;). Terkka oli yhtä ihana kuin ennenkin, muisti mut, vaikka edellisestä tapaamisesta on pian 3 vuotta. Oikein kiva aamuinen juttutuokio oli.Tuli otettua influenssarokotuskin samalla.(y)

Tsemppiä Hookoo tuon hammassäryn kanssa, kuulostaa aika ikävältä. Toivottavasti kipu helpottaa!

Sandelinos, mulla on vähän samallalailla nuo huonot olot, iltaisin en oikein tiedä, onko parempi syödä vai olla syömättä. Jotenkin se väsymys vaan korostaa vielä huonoa oloa eikä syöminen illalla enää auta samoin kuin aamulla ja päivällä.

Mä tein iltapalaksi yksi ilta lettuja, ja vaikka olo oli huono niin letut maistui. :ROFLMAO: Jotenkin kylmä jätski niiden kanssa helpottikin oloa mukavasti :D. Terveellistä! :D Eilen työkavereiden kanssa kahvilassa valitsin limsan kahvin sijaan, ja kumma kyllä kukaan ei ihmetellyt. Yleensä suhtaudun aika innolla kahviloiden kahvitarjontaan...

Ultraan aikaa 2 viikkoa ja 2 pv. Sitten olisi koossa 12+2. Vielä on siis odoteltavaa!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Maria82 ja pupumama
Leenulainen: mä kun kerroin omalle äitilleni mitä siis rehellisesti sanottuna pelkäsin eniten koko maailmassa. Sen reaktio oli kyllä aika suuri yllätys ku se oli iloinen mun puolesta ja kyseli IHAN kaiken maan ja taivaan väliltä. Lähti siinäkin isompi kivi pois.
Painosta: mun th sano neuvolassa että mä en sais lihota enää (olen ylipainoinen, näemmä) no enyway kävin hänen mielikseen sokerirasituksessa jossa th mielestä kaikki hyvin nyt ens vkolla on neuvola lääkäri nii katsotaan nyt pakottaako se mut sinne uudelleen (lue tämä näin ne otti labroissa multa sokerirasituksen sormesta vaikka piti ottaa taipeesta mutta eivät saaneet)
Ja omia kuulumisia: vituttaa yönukkuminen tai sen puute ku herään nii tulee paha olo + kiitos atooppisen ihon mä raavin nii yritäppä nukkuu kun mikään asento ei tunnu hyvältä. tekis mieli ruveta itkemään ku mies kuoraaa vieressä ja ite ei saa unta.....

Hanna ja papana 13+6 (IIIIIIIIIIKKKK joko mä näin pitkällä oon. huomenna poksutaan)
 
  • Tykkää
Reactions: Maria82
Mä oon välillä ollut vähän jopa ärsyyntynyt kun tuntuu että omaa äitiä ei kiinnosta mun raskaus lainkaan. Tulevasta lapsenlapsesta se kyllä intoilee, mutta jotenkin mun vointi tai vauvan kehitys ei tunnu kiinnostavan tippaakaan. Näytin sille ultrakuvia niin se tokas vaan että ei kai sitä tossa vaiheessa erota edes rotasta. Kiva. Kiitti. Omasta mielestä kun se nyt oli jo ihan oikean ihmisen näköinen (tai siis kun nähtiin viikko sitten ultrassa, jolloin oli 12+4). Äiti ei pysty ymmärtään mun pahoinvointia, kertoo vaan kuinka hänellä ei ole koskaan ollut lainkaan paha olo, ja epäili että onkohan se psyykkistä että olen kuvitellut pahan olon. Miehen kanssa pyöriteltiin silmiä että jep, pelkän kuvittelun vuoksi oon maannut pää pöntössä vessan lattialla viikko tolkulla. Myöskään se ei tunnu olevan normaalia että jouduin siirtymään jo äitiyshousuihin. Sanoin että omat housut on alkaneet painaa ikävästi kohtua, ja sanoin että se on tapahtunut parin päivän sisään. No, vastauksena taas että se on kyllä jotain psyykkistä. Hän kuulemma käytti tässä vaiheessa niin tiukkoja housuja että niistä ei nykypäivänä edes tiedetä. Kun harmittelin sitä että en voi enää käydä juoksulenkeillä, niin oli taas aivan ihmeissään. Kävi itse tyyliin päivää ennen synnytystä vielä juoksemassa. Yhtenä päivänä puhuin isän kanssa puhelimessa ja kaaduin pyörällä niin että tulin jaloilleni alas, mutta tärähdys aiheutti aikamoista kipua, äiti soitti ja kysyi mitä kävi. Kun sanoin että en lyönyt mahaa mutta että tärähti pahasti niin tokaisi vain että no ei siinä sitten mitään. Ei kysynyt sen tarkemmin paljonko sattuu tms. Oon aivan kurkkuani myöten täynnä, ja päätin että en puhu raskaudesta äidille enää sanaakaan. Muutenkin ajattelin pitää pientä etäisyyttä vanhempiin. Isä tosin on ihanan innoissaan ja kyselee vointeja ja on selvästi empaattinen kun olen ollut huonossa kunnossa, tuonut evästä mitä on ajatellut että voisin saada alas jne. Mutta ei kai se miehenä kehtaa tai osaa oikein kysellä.
Sori tää pitkä vuodatus, jotenkin tän raskaushomman kanssa tuntee itsensä välillä kamalan yksinäiseksi, vaikka onneksi on ystäviä joiden kanssa jutella asiasta. Ja nyt on ärsytystaso jostakin syystä tosi korkealla.... :(
Tuosta painoasiasta piti kysellä, että missä vaiheessa painon pitäisi alkaa nousemaan? Mulla on nyt (13+5) paino samassa kuin alussa, ja olo tuntuu hoikemmalta kuin aikaisemmin kun turvotus on laskenut. Kai se tästä alkaa kohoamaan kun vauva alkaa kasvaa...
 
Viimeksi muokattu:
Maya123: todella ikävää tuollainen mitätöinti:mad:! Mulla kanssa tosi paljon ollu pahoinvointia viimeiset puolitoista kuukautta ja ei ainakaan yhtään helpottamaan päin tunnu olevan...nyt siis 12+1 ja toiveikkaana tässä jo olin että eikös se näillä hetkillä ala jo helpottamaan.Oksentanu oon tänä aikana miltei päivittäin;niin aamulla,päivällä,illalla kuin jopa kerran yöllä.Nälästä tulee ihan kamala olo mutta kun sit syö niin sen jälkeen muutaman tunnin mahassa ja kurkussa velloo,et tuleeko ulos.Eli syömisen jälkeen jos oon kotona niin käytännössä makaan sängyssä 2-3h sen jälkeen et ruualla ois parempi mahdollisuus pysyä sisällä.Töissä lounaan jälkeen,jos vain mahdollista,nojailen omassa huoneessa työpöytään samalla ajatuksella.Tuntuu että tämä pahoinvointi aika on ollu ihan hirveintä aikaa elämässä kun ei pysty elämään normaalisti (syömään normaalisti,ei voi juuri oleskella keittiössä/kahvihuoneessa töissä hajujen takia,aamusin tosi heikko olo kun sillon ei juuri voi syödä ja en oo siks voinu edes töihin enää kävellä).Ja kun tavallisesti sitä on melko aikaansaava ihminen esim töissä ja kotonakin paljon tykkään leipoo ja laittaa ruokaa mutta nyt on kaikki ihan sekaisin,pitää päivät rytmittää ja stressata syömisistä ja oksentelun pelosta...Eli juu,vaikuttaa todella myös psyykeeseen mutta tämä olo on kyllä kaikkea muuta kuin psyykestä lähtöisin!

Odotan todella että tää helpottas ja sitä myöten vois alkaa ajattelemaan enemmän itse vauvaa ja kaikkia ihania siihen liittyviä asioita.Tähän asti ei oo tuo puoli juuri ollu mielessä eikä esim yhtään olo et haluais tai jaksaskaan lähtee mitään vauvanvaatteita hypistelemään...aika yksinäiseltä mustakin näiden olojen kanssa tuntuu,mutta toisaalta en kovin laajasti oo tästä vielä kertonukaan ja muutenkin semmoinen itse pärjäävä ihminen tavannut olla...:unsure:Jotenkin vaan tuntuu että kun tämä nyt ei mikään sairaus ole ja mitään "poikkeavaa"ei päälle päin edes vielä näy ja tarpeen tullen tietysti pystyy hymyilemään ja esittämään normaalia,niin ei ois syytä sitten valittaakaan...

Tulipas tästä pitkä vuodatus!Tsemppiä kaikille pahojen olojen kanssa kamppaileville ja erityiset sympatiat herännyt kyllä niitä kohtaan joilla hoidettavana siinä vielä isompi lapsi/lapset,itse en varmaan mitenkään sellaisesta vielä tässä selviäisi...
 
Maya123: todella ikävää tuollainen mitätöinti:mad:! Mulla kanssa tosi paljon ollu pahoinvointia viimeiset puolitoista kuukautta ja ei ainakaan yhtään helpottamaan päin tunnu olevan...nyt siis 12+1 ja toiveikkaana tässä jo olin että eikös se näillä hetkillä ala jo helpottamaan.Oksentanu oon tänä aikana miltei päivittäin;niin aamulla,päivällä,illalla kuin jopa kerran yöllä.Nälästä tulee ihan kamala olo mutta kun sit syö niin sen jälkeen muutaman tunnin mahassa ja kurkussa velloo,et tuleeko ulos.Eli syömisen jälkeen jos oon kotona niin käytännössä makaan sängyssä 2-3h sen jälkeen et ruualla ois parempi mahdollisuus pysyä sisällä.Töissä lounaan jälkeen,jos vain mahdollista,nojailen omassa huoneessa työpöytään samalla ajatuksella.Tuntuu että tämä pahoinvointi aika on ollu ihan hirveintä aikaa elämässä kun ei pysty elämään normaalisti (syömään normaalisti,ei voi juuri oleskella keittiössä/kahvihuoneessa töissä hajujen takia,aamusin tosi heikko olo kun sillon ei juuri voi syödä ja en oo siks voinu edes töihin enää kävellä).Ja kun tavallisesti sitä on melko aikaansaava ihminen esim töissä ja kotonakin paljon tykkään leipoo ja laittaa ruokaa mutta nyt on kaikki ihan sekaisin,pitää päivät rytmittää ja stressata syömisistä ja oksentelun pelosta...Eli juu,vaikuttaa todella myös psyykeeseen mutta tämä olo on kyllä kaikkea muuta kuin psyykestä lähtöisin!

Odotan todella että tää helpottas ja sitä myöten vois alkaa ajattelemaan enemmän itse vauvaa ja kaikkia ihania siihen liittyviä asioita.Tähän asti ei oo tuo puoli juuri ollu mielessä eikä esim yhtään olo et haluais tai jaksaskaan lähtee mitään vauvanvaatteita hypistelemään...aika yksinäiseltä mustakin näiden olojen kanssa tuntuu,mutta toisaalta en kovin laajasti oo tästä vielä kertonukaan ja muutenkin semmoinen itse pärjäävä ihminen tavannut olla...:unsure:Jotenkin vaan tuntuu että kun tämä nyt ei mikään sairaus ole ja mitään "poikkeavaa"ei päälle päin edes vielä näy ja tarpeen tullen tietysti pystyy hymyilemään ja esittämään normaalia,niin ei ois syytä sitten valittaakaan...

Tulipas tästä pitkä vuodatus!Tsemppiä kaikille pahojen olojen kanssa kamppaileville ja erityiset sympatiat herännyt kyllä niitä kohtaan joilla hoidettavana siinä vielä isompi lapsi/lapset,itse en varmaan mitenkään sellaisesta vielä tässä selviäisi...
Jos yhtään lohduttaa niin mulla alkoi noilla main helpottaan, edelleen voi tulla sellaista etovaa oloa, mutta oksentaminen on jäänyt lähes kokonaan. (y)
Mua välillä ärsyttää kun ihmiset sanoo että raskaus ei oo sairaus. Tekee mieli vastata että eipä se varmaan sitten flunssa tai vatsatautikaan ole sairaus. En meinaan itse ole kokenut kovinkaan suurta eroa olotilassa kun vertaa johonkin vatsatautiin joka pakottaa sängynpohjalle ja vetää kaikki voimat pois. Toivotaan että sullakin alkaa pian helpottamaan, nyt on itsellä ensimmäinen kokonainen viikko takana kun raskaus on tuntunut jo kivalta. :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: daalia82
Jos yhtään lohduttaa niin mulla alkoi noilla main helpottaan, edelleen voi tulla sellaista etovaa oloa, mutta oksentaminen on jäänyt lähes kokonaan. (y)
Mua välillä ärsyttää kun ihmiset sanoo että raskaus ei oo sairaus. Tekee mieli vastata että eipä se varmaan sitten flunssa tai vatsatautikaan ole sairaus. En meinaan itse ole kokenut kovinkaan suurta eroa olotilassa kun vertaa johonkin vatsatautiin joka pakottaa sängynpohjalle ja vetää kaikki voimat pois. Toivotaan että sullakin alkaa pian helpottamaan, nyt on itsellä ensimmäinen kokonainen viikko takana kun raskaus on tuntunut jo kivalta. :rolleyes:
Kiitti ja toivotaan näin! Oon mä itsellekin järkeilly että vaikka oireiden syy ei oo sairaus niin yhtä lailla nää oireet voi aiheuttaa esim työkyvyttömyyttä ja sitä myöten on yhtä lailla ok hakea esim sairauslomaa kuin jos olis sairaus kyseessä.
 
  • Tykkää
Reactions: Maya123
Kyllä raskaus välillä on sairaus. Voi invalidisoida pitkäksikin aikaa. Joka muuta väittää, on kokenut helpot raskauden tai ei ole raskaana ollutkaan. Mulla niin kiehahtaa kun kuulen tuon lauseen, esikoista odottaessa olin lähemmäs 20 viikkoa enemmän tai vähemmän toimintakyvytön. Katsotaan miten nyt käy...

Tsemppiä siis heille keiden oireita vähätellään, ja myös pahoinvoinnista kärsiville!

Ihana tuo pieni lumimäärä, mikä tänään tuli :love:

Sulkava_ ja masukki...ööööö... 13+4 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Maria82
Maya123, onpa kurja tilanne äitisi kanssa. Tässä kohdin hän on kyllä mielestäni hyvin tökerö sinua kohtaan. Helppojakin raskauksissa on, oma esikoiseni raskaus oli superhelppo. Mahan muistin lähinnä, kun se osui ruokaa laittaessa pöytään ja päivä ennen synnytystä kävelin aika reippaasti 8 km koiran kanssa maastolenkillä vaellusreitillä.. Toisen raskaus oli jo paljon haastavampi, hän tosiaan oli perätilassa ihan loppuun saakka ja painoi viimeiset kuukaudet jalkoväliin kuin keilapallo ja liikkuminen oli aika lyllerrystä. Nyt taas huono olo ja väsymys ovat olleet aivan eri luokkaa, kuin aiemmin. Ikä taitaa alkaa painaa :D. Mutta siis raskauksia on erilaisia ja ihan tosi ikävää toisen tuntemusten mitätöinti tai ajattelutapa, että kaikilla on samanlaista ja vaan turhasta valittaa. Jos itse pääsee raskauden kanssa helpolla, on syytä olla siitä kiitollinen, mutta ei suinkaan pitää sitä itsestäänselvänä, että muutkin kokee asian samoin. Tsemppiä sinulle, äidin tuki on se jota tällaisessa tilanteessa kovin kaipaisi, ja on aika kova paikka, jos sitä ei ole.:unsure: Itsellä ollut erään toisen asian kanssa äidin kanssa ongelmia, ja kyllä aika tyhjä olo tulee siitä, ettei sitä kaikkien olettamaa tukea tulekaan omalta äidiltä.:(

Mä ostin auton, tai siis mun nimiin toinen auto meidän poppoolle.:ROFLMAO: Mun eka papereissakin ikioma auto. Jee! :D Töiden jälkeen tänään hoidin autoasioita, kävin kaupassa ja olin lasten kanssa ulkona pimeässä metsässä otsalamppujen kanssa seikkailemassa. Kun vielä oma työkin on sellaista juoksentelua, järjestämistä, huolehtimista ja ulkoiltua tuli töissä pari tuntia, niin alkoi kuudelta illalla jo "vähän" väsyttää. :ninja: Nukahdin sohvalle lasten leikkiessä ja heräsin miehen laitettua iltapalan laittamaan lapset nukkumaan. Pyykit on yläkerrassa pinoissa ja keittiö sekaisin, mutta mulla ei oo virtaa kuin kirjoitella tänne palstalle :D. Hurja tämä väsymys. Yleensä pystyy pakottaa itsensä väsyneenäkin toimimaan, mutta tää on nyt ihan lamauttava väsy..
 

Yhteistyössä