Toukotenavat 2017 <3 marraskuu

Pakko tulla poksumaan 16+0!! :love::love:

Ihan hirveää vauhtia menee aika! Kohta sitä ollaan jo 2:lla alkavissa luvuissa, vaikka just päästiin kaksinumeroisiin (y)

Eilen varasin sen rakenneultra-ajan, saatiin se 20.12. Ihanaa päästä vielä ennen joulua moikkaamaan vauvelia. :love: Sukupuoli ajateltiin tälläkin kertaa jättää yllätykseksi :barefoot::rolleyes:

Mullakin on joulumoodi päällä, ikävä kyllä ei lahjojen suhteen, mutta sellainen tunnelmallinen olo jo nyt.

Eikös me aika todennäköisesti saada tämä vanha äitiyspakkaus, siis vuoden 2016. Katselin sitä eilen ja en siinä pitänyt kovin monesta vaatteesta. Sisävaatteet oli ihan ok, mutta haalaria ja makuupussia tuskin tulisi käytettyä. Nyt pisti uudestaan mietityttämään, kun olin ajatellut pakkauksen ottaa kun siinä on oma tunnelmansa sitä penkoa. Mutta nyt en enää tiedä... (n)

Sulkava_ ja masukki tasan 16 :love::love::love:
 
  • Tykkää
Reactions: Maria82 ja pupumama
Joo, aika menee kyllä niin nopeasti nyt! Toisaalta ihanaa vaan, en yhtään malttaisi odottaa rakenneultraa. Meillä on 19.12. se, onneksi ehtii olla juuri ennen joulua. :love:

Voi olla juu, että saadaan se 2016 vuoden äitiyspakkaus. Me kyllä muutenkin ollaan kallistuttu enemmän sen rahan puoleen tällä kertaa ja varsinkin, jos tulee vanha pakkaus. Uutta voisin harkita jos se on tarpeeksi kiva. Oli toi 2016 pakkauskin musta ihan söpö (kivempi kuin meidän 2015) mutta jotenkin ois vaan paljon kivempi saada se oman vuoden pakkaus. Eikä muutenkaan ole niin tarvetta enää niille tavaroille kun esikoiselta on kaikki tarpeelliset säästetty.

Huomenna on ystävän babyshowerit, en malta oottaa. Vauvajuttuja! :love:

Pupumama ja Pottu 15+5
 
  • Tykkää
Reactions: Sulkava_
@jammaillen , voisin liittyä fb-ryhmään. Lähetänkö sinulle yksityisviestin?:)

Oho, viikonloppuna maha tuli kunnolla esiin. Painoa on itse asiassa ylläri ylläri puoli kiloa vähemmän, kuin ennen raskautta. Mutta en käsitä, mistä tämä maha yhtäkkiä tuli. Hassua!:ROFLMAO:

Äitiyspakkauksen ottamista itsekin pähkin. Ehdittiin antaa kaikki vauvakamat pois, mutta lähipiiristä olisi tulossa kovastikin vauvatarvikkeita. Hirveän pieni se rahasummakin kuitenkin on pakkaukseen nähden.. onneksi on aikaa miettiä! Itse tykkäsin kyllä 2016 vuoden pakkauksen kuoseista.
 
Pupumama, hauska just päivällä aloin ekaa kertaa miettimään koko äitiyspakkausta, et saadaankohan jo 17 mallistoa! Ja pöhkäilin just sitä kuinka ihanaa se olisi saada tutkittavaksi, mutta kun tuolla on kaikki esikoisen vaatteet vielä jemmassa, niin pitää miettiä. Jos sais sen uuden pakkauksen ja se olis superihana, ehdottomasti ottaisin sen, kun se rahasumma on niin pieni... mut katotaa nyt!

Eilen ja tänää ollaan nähty kavereita ja heille kerrottu vauva uutiset, ja ihanan innostuneita ja onnellisia meijän puolesta ovat olleet!

Sit en oo varma, mut ihankuin äksen olis tönäisty sisältäpäin!! :love::love::love::love: eilen oli sama tunne illalla, et ehkäpä!! :love:

Leenulainen 14+4
 
  • Tykkää
Reactions: Maria82 ja pupumama
Huomenna sokerirasitukseen!!! Mua ei oikeasti kiinnosta yhen yhtään. Ei se että se nyt olisi ylitsepääsemättömän inhottavaa, mutta pelkään kyllä oksentavani kun nyt on taas ollut näitä huono-olo päiviä. No oksennetaan sitten. Käydään nyt kuitenkin kokeilemassa. Huomenna on kuitenkin jo 15+0 ja 16 viikkoon mennessä tuonne olis mentävä.

Ihana uutinen Milliaani ❤ Hyvä kun kaikki hyvin tuosta hematoomasta huolimatta. Toivotaan että vuotelu loppuu nyt.

Mä ostin Manduca-luomupuuvilla kantoliinan. Ihan vain kun en voinut enää itseäni pidätellä. Ihanan pehmeä lantoliina! Mä oon suunnitellut ottavani tuon liinan jo synnärille mukaan. Jannan sillä jo heti vauvaa osastolla jos vain henkilökunta antaa luvan ja vauvalla on kaikki hyvin silloin. Kannoin edellistä muutaman viikon ikäisenä jo. Eikä tuolle kantamiselle ole ihan vastasyntyneenä estettä. Kunhan huomioi ettei levitä lonkkia väkisin, sitten vasta kun ne on "auenneet".

Huonenna tosiaan sokerirasitus ja tiistaina lääkärineuvola. Sitten saan kuulla mahdollisesti sydänäänet neuvolassa. Tai en kylläyhtään tiedä mitkä laitteet täällä neuvolassa on vai onko ollenkaan. Ultraa ei ainakaan ole. Mulla tuo doplerin geeli loppui, mutta pitääpä vaikka öljyllä tänään kokeilla. Rasvalla sain jotenkin kuulumaan, mutta aiheutti kyllä enemmän rahinaa kuin ihan geelillä.

Raida ja mini huomenna *poks* 15+0
 
Mun mielestä toi 140 euroakin on ihan hyvä summa näin toisen lapsen kohdalla, kun hankittavaa ei ole niin paljon kuin esikoiselle :) Ja just kun on haalarit yms. tallella edellisestä pakkauksesta. Itse ostan paljon kirppiksiltä ja tolla summalla saa kyllä aika paljon esim. vaatteita sieltä. Voi olla että toi summa käytetään kyllä tuplarattaisiin nyt, niitäkin oon katsellut käytettyinä ja hyvin saa alle 150e jos ei mitään häihin huippuja etsi. Meillä tuplat tulee varmaan aika satunnaiseen käyttöön kun tarkoitus olisi kantaa paljon. :) Mutta onhan toi pakkaus ainakin ensimmäiselle lapselle aika kannattava valinta! Musta on kyllä tyhmää että miksi ei aina voi saada sitä oman vuoden pakettia!

Pupumama ja Pottu 15+6
 
Joo, siis hyvä summa on! Mut tarkoitin siihen sisältöön nähden en samalla summalla uusia löytäisi mistään sellaista määrää. Mut kirpparit ollu kovalla käytöllä mullakin ja tolla summalla ostais jo paljon! Jos tyttö tulossa, on pakko ostaa paljon kun en viitti poika vaateita käyttää, kun meil tosi paljon autoaiheisia ollu. Onneks on aikaa miettiä!
 
pakkauksesta.
jos tiedettäisiin että poika tulisi; olis tuo 2016 -pakkaus aivan ihana.
mulla ei oo yhtään mitään vauvajuttuja tallella. - tai no on HARSOJA ja amme, jota 6-vuotiaat vieläkin käyttää kylppärissä. :) - ja taitaa yksi ÄP-toppapuku olla joltain vuodelta(2009?2010?)

katselin tossa että uudet pakkaukset ovat tulleet julki siinä maaliskuun alussa; en sitten tiedä että koska ensimmäiset tilatut sitten tulee asiakkaille?
mulla kun on LA 25.5.; ehtii sen tilauksen tekemään vielä maaliskuun puolessa välissä.
 
Huomenta! Yövuorot valvottu ja vapaat alkoi - ihanaa :D Pakko vissiin alkuvuodesta lopettaa nää yöt..
Äp-pakkauksesta...Itse oon miettiny että en ottais pakettia, meinasin pari kivaa juttua ostaa sitte erikseen kirpparilta. Esim. mun mielestä toi makuupussi on kätevä, ja se haalari oli meille aika sopiva kooltaan vissiin n. 1-vuotiaana viimeksi? Tota nykyistä pakettiahan jaetaan niin kauan kun niitä on, kun ennen se kerran vuodessa vaihtui.
Meillä on kumminkin kaikki isommat kamat vielä jäljellä, pieniä vaatteita saa tosiaan halvalla kirpparilta. Jonne meinasin muuten lähiaikoina lähteä katselemaan ;)

Babies 13 + 6
 
Hei taas!

Olo on niin normaali ettei oikein tiedä mitä kirjoittaisi (y). Tuo maha on kyllä ihana :love:, vaikka pieni vaatekriisi meinaa olla... Jos kävisi vaikka kirpparilla katsomassa itselleen jotain väljiä paitoja. Kuulin nimittäin että sen miehen siskon oma sisko on raskaana, la joskus heinäkuussa, niin varmaan antaa ne vanhat äitiysvaatteensa kuitenkin hänelle eikä minulle... (n) Kai sitä voisi jonkun uuden ihan mammapaidankin ostaa jos raaskii :D

Vauvanvaatteitakin voisi varmaan alkaa kohta kirppareilta katselemaan, mä en vaan ole yhtään orientoitunut että ollaan näin pitkällä. Oletteko muut jo aloittaneet?

Tällä viikolla oli vaikka mitä hommaa ja ostettavaa ennen kuin viikon päästä muutetaan tuonne korpeen. Mutta ylläri, ylläri poika on flunssassa :unsure:. No katsellaan jos vaikka jossain päästäisiin silti käymään... Onneksi pakkailut saatiin viikonloppuna hyvälle mallille. Mutta kyllä eilen pakkaillessa ja tavaroita nostellessa mietin että tämä on kyllä viimeisiä aikoja muuttaa, jos haluaa että minäkin pystyn osallistumaan. Sen verran maha kipuili illasta. Onneksi muuttopalvelu tekee isoimmat työt (y) Mutta mä olenkin tällainen rampa, että ei koske kaikkia ;)

Eilen illalla oli hirveät bileet mahassa, varmaan joku puoli tuntia. Mutta ainakin vielä tämä vaikuttaa lähinnä tällaiselta hipsuttajalta, nytkin vaan vähän ikäänkuin sivelee mun alamahaa :ROFLMAO::barefoot:

Kivaa uutta viikkoa minunkin puolesta! (y)

Sulkava_ ja masukki 16+2 :love:
(onkohan jotain neljä viikkoa ja päivä rakenneultraan :rolleyes::love:)
 
  • Tykkää
Reactions: forester
No taisi niin käydä että narahdin raskausdiabeteksestä. 1h arvo taisi mennä reippaammin yli. No mä olen jopa helpottunut. Kun on sen jo kokenut ei se sokerien seuranta ahdista. Uskon että nytkin vain ruokavaliohoito riittää. Kun sokeria ei meinaa saada alas millään. Niin eipä sokeriarvotkaan nouse. Hirmusen tiheään joutuu syödä ettei taas arvot romahda. Mutta se mikä ihanaa niin pääsen äitipolin seurantaan. Normaalineuvolakäynnit vähenee entisestään. Ja mun ei tarvitse niin nähdä neuvolan th:ta. Koin nimittäin jobeka käynnillä että tarttui vain mun paykoterapia-taustaan. Mitä olen siis käynyt aikoinaan sairastettuun syömishäiriöön. Jotenkin tuntui ettei th:lla ollut asiantuntemusta ja kokemusta. Ei oikein uskonut että mulla ei ole vaikeuksia jaksaa kotona lasten kanssa. Että mä jaksan kotona oikein hyvin. Oon saanut ennaltaehkäisevää hoitoa joka edesauttaa mun jaksamista. Kerrankun tuollaisen diaknoosin saa, niin tuntuu että se seuraa sua aina. Ja kuvitellaan ties mitä :( Ja se että ei kuunnella mun kokemusta ja mielipidettä, vaan vedetään omia johtopäätöksiä. Mä ymmärrän että heidän on hyvä tietää, mutta miksi mua ei kuunnella? Asenteissa on terveydenhuollonammattilaisillakin paljon parantamista! *Huokaus* Huomenna taistoon neuvolalääkäriin.

Rai-da ja mini 15+0
 
Tervetuloa tänne Albela!

Rai-da, kuulostaa kyllä ikävältä, että tuo diagnoosi vetää noin ohi sun omista fiiliksistä ammattilaisten mielissä. Liikaa kyllä on terveydenhuollossa tuota ylimielistä asennetta, ja ajatusta, että ihminen ei itse osaa sanoa tai kykene näkemään tilannetta realistisesti. Toki näinkin monesti varmaan on, mutta ei se saisi olla mikään oletustilanne jokaisen potilaan kohdalla. On tietenkin Ihaniakin terveydenhuollon ammattilaisia (kuten meidän th). Uskon, että on huono fiilis tuollaisesta kohtelusta..

Mäkin olen Mammavaatteita katsonut nettikaupoista, lähinnä housuja (kun käytän muutenkin tunikoita paljon, niin yläosat eivät ole ongelma ). Hirveän hintaisia! :eek: Verrattuna käyttöaikaan hinta on suolainen.. Olen muutenkin vähän niuho vaatteiden ostaja ja ihan ekologisistakin syistä yritän aina ostaa vaatteita, jotka kestää ja miellyttää vuosia. Tuntuu jotenkin hullulta laittaa äitiyshousuihin 50-150 e.. Pitää varmaan kiertää vielä vähän kirppareita. Onko kukaan liittynyt fb:ssa millekään hyvälle äitiyskirpparille? Yritin löytää sieltä, mutta ei oikein löydy sellaisia hyviä, joissa tavara liikkuu..

Pahoinvointi rajaantuu nyt aamuun, mikä on ihanaa! Pahin väsymyskin alkaa olla poissa. Jee! :)

Huomenna tulee 13 vko täyteen. Hematoomasta johtuvia vuotoja on vielä ollut, pari kertaa ihan punaistakin, mutta onneksi on aika vähäistä vielä ollut.
 
Mä kävin ostaan yhdet äitiyfarkut ja pari paitaa. Toinen äitiyspaita kyllä on sellanen että vaatii isomman mahan ennen kuin voi käyttää... Työ vaatii sen, että pukeutuu siististi, joten oli pakko vähän satsata. Ja oli se kiva saada hyvin istuvat, mukavat housut. Jotain tunikoita tai paitoja tarvis vielä kattella vaikka kirpparilta... Sama homma kyllä täälläkin, että ei raaskis kauheesti tuhlata kun on käytössä vaan niin lyhyen aikaa. Etenkin opiskelijabudjetilla johon ei saa kuin muutaman satasen palkkaa päälle...
 
Hei kaikille! Viikonloppuna oltu reissussa ja siitä selvitty... :) laivan buffetin kaikki ihanat kalapöydät ois kyllä houkuttanut mutta ei auttanut kuin puputtaa muuta.

babies, mulla kans tällä vkolla 3 yövuoroa. Mitenhän selviän... Oon aina normaalisti aika yökyöpeli ja tehnyt muutamia vuosia kerrallaan pelkkää yötä ja se sopii mainiosti. Mutta tälleen raskaana en meinaa selvitä niistä millään! No, kunhan tän vkon selviää... Töitä ois kai joku 65h tälle vkolle. Huh.

äitiysvaatteista, mulla ei kans farkut mahdu enää, mutta mulla on onneks parit siistimmät mustat pökät mitkä menee loistavasti nyt ja viel isomman mahankin kans. Paidat menee kans aika monet pitkään, mut talvitakki on aika nafti... Ei raaskisi kyllä uutta ostaa kun käyttöaika ei ole kuin pari kk!

Joko ootte tehny vauvahankintoja? :) Mä eilen menin ostaa kirppikseltä vaunuverhon, mut koitan muuten nyt hillitä itseäni :D Meillä ei juurikaan oo mitään isompien jäljeltä tallessa, mutta en usko kuitenkaan et äitiyspakkausta otan...

Ja hei, mä tunnen liikkeitä :love::love: Päivittäin on nyt jotain pieniä tuntunut, ihanaa.... Pelottavaa ja jännittävää :) Ja eilen oli neuvola, vain 200g oli tullut painoa ekasta neuvolasta... Sitä ennen olikin lävähtänyt useampi kilo!

pätkis h14 ja jotain päälle :D
 
Oispa kiva jos tuossa äitiyspakkauksessa olisi kaikki mitä vauva ja vanhemmat tarvii. Miuta ei nimittäin yhtään huvita juosta kaupoissa enkä edes tiedä mitä pitäsi ostaa.. En ole saanut edes tilavampia housuja hankittua itselleni kun ei mitkään "siistimmät" enää mahdu. Enkä varmasti osta mitään ylihintaista. Taitaa olla tänään vähän väsyneempi päivä.. Joulufiiliskin hävisi lumien mukana. Voi ahdistus. Tyyppi on onneks antanut merkkiä itsestään, välillä tuntuu kun ipana möyrähtelee mahassa :) . Kivaa viikkoa, f ja tyyppi 16+3
 
Olen ajatellu että pakkausta ei nyt otettaisi. Kummaltakin edelliseltä se on otettu, ja mies on kyllä henkeen ja vereen sitä mieltä että se pitäs ottaa "koska se rahasumma on niin pieni että ei sillä sais kaikkea mitä pakkauksessa on". ja se on kyllä totta, mutta jos meidän ei tartte ostaa mitään siitä pakkauksesta, paitsi jotain harsoja, niin olen sitä mieltä että 140 euroa on hyvä raha. Niitä toppapukuja meillä on kaksin kappalein, samoin makuupusseja, niitä on tykätty käyttää ja justiinsa passelin kokoinen ekana talvena. Muttakun ne tosiaan on... ja kaikki vauvanvaatteet olen säästäny, joten niitäkin kyllä on. Ja lakanoita on ja lämpömittari on jajaja kynsisaksetin on. Onneksi sitä ei nyt tarvihe päättää. :LOL:
 
Oon käynyt lukemassa aina silloin tällöin kommentteja, mutta ei meinaa itse jaksa kirjoitella. Väsymys on edelleen jotain järkyttävää, mutta silti vaivaa unettomuus. Nyt on alkanut mennä 1,5 vuorokautta samoilla silmillä ainakin kerta viikkoon. Toivottavasti helpottaa jossain vaiheessa.

Viime viikolla meinasin väsymys ottaa niin koville, että olin jo hakemassa sairauslomaa, mutta selvisin jotenkin. Marraskuun työvuorolistat on kauheet, pari 60 h pätkää töitä ja silti vapaita ei juurikaan ole (vuorotyöläisellä saattaa olla vapaita vähemmän vaikka tuntimäärä on sama, koska ekan yövuoron alkaessa ollaan töissä vain muutama tunti). Yövuorot oon vielä jaksanut hyvin. Mun työ on fyysisesti ja henkisesti raskasta, joten pitäisi pysyä ajatukset kasassa koko ajan.

Neuvolassa kaikki oli muuten ok, mutta verenpaine oli hieman koholla. Eipä se ihme ole näillä unimäärillä. Ääniä kuunneltiin pitkä tovi, kun halusin vaan maata ja kuunnella niitä. Painoa on tullut 300 g/viikko.

Mammavaatteita oon tilannut netistä käytettynä, mutta osa on ollut liian pieniä/muuten epäsopivia. Pitää laittaa uudestaan myyntiin.

Mää voin neuvoa kokemuksen syvällä rintaäänellä äippäpakkauksesta (esikoista oottelen). Meillä tehdään paperit KELA:a varten n. viikolla 23. Kelan sivuilla kerrotaan, että pitää tilata viimeistään 2 kk ennen laskettua aikaa. Me otetaan ilomielin pakkaus vastaan. Ei ole väliä millaisia ovat kuosiltaan, ollaan ikikiitollisia siitä, että Suomessa on näin hyvä neuvolajärjestelmä avustuksineen. Muutenkin ollaan vaatteista sitä mieltä, että ei värillä väliä. Menkööt pinkit pojalle ja siniset tytölle jos sellaisia jostain saadaan. Pääasia että ovat toimivia ja ehjiä vaatteita.

Liikkeitä en ole vielä tuntenut. Muutenkin on edelleen vähäoireista. Jotain vihlontoja/jomotuksia on ollut välillä ja kun mun kipukynnys on täysin nolla, niin on meinanut pökräys tulla. Mutta kaikki kestetään, on tämä uusi elämä niin ihana asia. Lähete pelkopolille tehdään seuraavalla neuvolakäynnillä. Haluan synnyttää alakautta, mutta en tiedä pystynkö siihen. En halua keisarinleikkausta, pelkkä ajatuskin niitit mahassa saa pään huippaamaan. Kyllä se sieltä tavalla tai toisella tulee ulos. Itse synnytys ei niinkään pelota enkä jaksa vielä miettiä asioita niin pitkälle.

Hankintoja on jo mietitty ja paljon juteltu tulevaisuudesta. Meillä mies haluaa jäädä kotiin, kun lapsi on n. 1-vuotias. Lähes kaikki tullaan ostamaan käytettynä. Kaverit on jo tyrkyttänyt mm. sitteriä, turvakaukaloa, vaunuja, kestovaippoja (niitä on jo joitakin kun saatiin), leikkimattoa ja vaatteita (vaatteitakin on jo saatu). Tori.fissä on valtavasti kaikkea myynnissä, joten sitä tullaan hyödyntämään. Tosin luulen, että kaveripiirin kautta saa hankittua suurimman osan tarvikkeista.

Vielä ei läheskään kaikki tiedä raskaudesta edes lähipiirissä, mutta maha näkyy jo sen verran, että katseita on alettu luomaan. Oon sitten sanonut, että kyllähän siellä elämää on.

Vajaa viikon päästä on ultra yksityisellä oman mielenrauhan vuoksi. Hyvällä säkää saisi jo tietää, onko tulossa rinsessa vai rinssi. Eipä ole väliä kumpi tulee, kunhan selviäisi loppuun asti. Enää keskenmeno ei paljoa pelota eikä ole mielessä päivittäin, mutta silti vielä kolkuttelee mielen sopukoissa. Vähän päälle kolme viikkoa rakenneultraan, sitten taitaa tulla piste i:n päälle meikäläisen peloille.

Tänään 17+0. Odotan jo niin äitiyslomaa.
 
Eilen oli nt-ultra, 1mm turvotus, se oli ok. mutta menin kanta-sivulta katsomaan verikoiden tuloksia jotka tehtiin 11+2, S -hCG-B-V vain 18.58 ja
S -PAPPA 521, mitä yritin googlettaa niin hcg arvo varsinkin hyvin matala, mitään kunnollista tietoa en kuitenkaan näistä löytänyt. Luki vain monessa paikkaa, että arvoja ei pitäisi yksistään tuijottaa, mutta minkäs tälle hermoheikolle luonteelleen voi :( kätilö sanoi eilen ultran jälkeen, että viikon sisään soittavat KYSiltä, jos riski on. pitkä viikko edessä....
 
Nukkuminen on ihan yliarvostettua, vai mitä :sleep: Varsinkin viime yö oli niin huono, että sen kyllä huomaa. Pääsin esim kirjautumaan sähköpostiin vasta neljännellä kerralla kun en ensin meinannut millään tajuta että ei se entterin painelu riitä jos ei oo salasanaa laittanut, ja sitten se salasana ei mennyt millään oikein.. :LOL::ROFLMAO: No jospa tää tästä, onneks on sentään vapaapäivä. Muuten olisin ajellut varmaan joka risteyksestä harhaan.. :ROFLMAO:

Äitiyspakkaus aiotaan ottaa. Varsinkin kun on esikoinen tulossa, niin sitä saa kaikkea tarpeellista. Tuntuu että hankintoja joutuu tekemään tosi paljon. En tiedä saadaanko keneltäkään tutulta mitään, kun ei oo pieniä lapsia kenelläkään lähipiirissä.

Mulla on joku ihme hiilarihimo iskenyt, eilen oli ihan pakko saada patonkia ja nyt haaveilen jostain oikein överipastasta :p

Onneksi muuten luin tän viestin ennen lähetystä, oli nimittäin sen verran kirjotusvirheitä että huhhuh.. Jos niitä vielä löytyy, niin en ota niistä mitään vastuuta vaan syytän väsymystä :ROFLMAO:

joavi & pikkuinen 14+4
 
  • Tykkää
Reactions: forester

Yhteistyössä