Toukotenavat 2017 <3 marraskuu

Outskille tsemppiä!

Laskiko se ultraaja sulle niitä riskilukuja? Meille ainakin laskettiin siinä samalla. Turvotusta ei onneksi tosiaan oo paljon, mutta ymmärrän että on inhottavaa ootella tietoa.. Toivotaan että kaikki on hyvin pienellä!
 
@Outski Ite menin tekemään saman "mokan" ja kattomaan ne tulokset etukäteen ja sama paniikki iski kun sullakin. Nimenomaan se hcg oli mustakin matala. Mutta kun kysyin kätilöltä niin sekin sanoi samaa mitä joka puolella sanotaan, yksittäisiä arvoja ei pidä katella. Pienellä niskaturvotus oli 1mm ja riskiluku meillä lopulta jotain 1:41000, joten aivan turhaan murehdin. Toivottavasti tämä helpottaisi edes vähän oloa. :)
 
Outski, meinasin samaa kirjoitella kun muutkin edellä. Ei ne yksittäiset varmaankaan mitään kerro, eikä maallikko osaa tulkita niitä oikein. Älähän kuitenkaan hirveästi murehdi, meillä oli niskaturvotuskin paljon suurempi.Tsemppiä kuitenkin odotteluun! Tuo on kyllä harmi kun jossain paikoissa joutuu odottelemaan noita riskilukuja...

Tsemppiä väsymyksen ja unettomuuden kanssa painiville! Mulla kanssa tuntuu väsymys taas lisääntyneen. Tai sitten johtuu siitäkun esikoinen sairastaa, meillä nukkuu tällä hetkellä huonommin siis kaikki...
Mutta jospa ensi neuvolakäynnillä mitattaisiin taas se hb. Mullahan oli alapaine viime käynnillä aika korkea, matalin tulos oli 92... Osittain varmaan meni jännityksen piikkiin, mutta terkkari meinasi että sitä pitäisi kotona seurata. Pitää varmaan ihan ostaa mittari :whistle:

Vauva on ollut nyt pari päivää kovin hiljaa, pitää yrittää tänään vähän kuulostella...
Mutta ostin mä äsken kirpparilta yhden valkoisen bodyn kääntöhihoilla 50 centillä :love:

Voikaa hyvin!
Sulkava_ ja masukki 16+4 :love:
 
@Outski , ne arvot riippuvat käsittääkseni myös siitä hetkestä, kun verikoe otetaan ja niiden suhde on mun ymmärtääkseni se tärkein. Mä oon aina ajatellut, että kunhan PAPP -A on reilusti Hcg:tä isompi niin hyvin menee Siihenhän vaikuttaa lisäksi niskaturvotus ja äidin ikä. Tsemppiä, toivotaan kaiken olevan kunnossa!

Itse sain tänään nuo riskilukuja ja down oli 1:24000 ja muut trisomiat 1:100000. Eli matalat riskit ja tässä voi nyt olla hyvillä mielin! Taas on ollut pari rankempaa vuotopäivää, mikä aina säikäyttää.. Kai se on vaan kestettävä, tiedustelin jo ylimääräiseen ultraan pääsystä hematooman takia, mutta ei ole menemistä. Saa nähdä, maltanko odottaa tammikuulle vai käydäänkö yksityisellä puolella sitä ennen..

Liikkeitä olin tuntevinani tänään, vaikka istukka onkin edessä. Oli myös viimeksi ja silloin oli varmoja liikkeitä n. Rv 16 alkaen. Nyt tosin vasta rv 14+1..
 
  • Tykkää
Reactions: Sulkava_
Me ei meinattu ottaa äitiyspakkausta, kun miehen siskolla jo sama äitiyspakkaus ollut mikä me saataisiin ensi vuonna vielä myös, saatiin siis jo koko pakkaus kun ei pikkuherralla enää käyttöä niille ollut. Rahalla ostetaan sitten petivaatteita ja ammetta, yms mitä tarvitaan.. Molemmilla miehen siskoilla samaa vaatekokoa käyttäviä lapsia niin kaikki pieneksi jääneet on jo meille varastoitu ja lisää tulee koko ajan sitä mukaa kun pieneksi käy, tokko meidän mitään vaatetta tarvitsee ostaakaan :D

Vaunut ollaan päätetty ja ne hankitaan nyt veronpalautuksilla tän vuoden poistuvista alemalleista, ei tarvii kaikkia isoja hankintoja tehdä keväällä sitten kerralla :) Pinnasänkykin saadaan kun vaan haetaan että kummasti sitä on kaikkea jo valmiina vaikka ei puolivälikään vielä ylitetty..

Aloitetaan makkareiden rempat tossa tammikuussa kunhan saadaan alakertaa valmiiksi, tänään tilasin mm. lastenhuoneeseen iiiihhanan tapetin, kiva päästä suunnittelemaan jo seuraavia remppoja ku meinaa alakerta jo puuduttaa :D

Sandelinos ja minion 15+5
 
Pätkis123 Mites sujuu yöt? Meinasin ite eka lopettaa ne tohon tammikuun loppuun....mut sit ajattelin yrittää jaksaa pidempään jos terveys kestää. Laskeskelin nimittäin että saattaisin saada sen äitiysrahan viimesen 6kk mukaan jos tulot pysyy suht samana..

Hankinnoista...Mun oli pakko fb-kirpparilta ostaa gracon yhdistelmät kaukalolla ja telakalla kun niin hyvällä hinnalla sain :) Mun siskolla on esikoisen isot yhdistelmät mut nyt tarviin jotku mitkä saan näppärästi mukaan.

Me saatiin ultrassa tietää vaan niskaturvotus, verikokeet lähti kuulemma Helsinkiin ja seuraavana päivänä ennen puolta päivää olis tullu puhelu jos siellä olis ollu jtn. Ei kaiketi ollut :)

Mites toi sokerirasitus homma menee? Mulle ei neuvolatäti ainakaan viimeks sanonu( m. kk sitte) mitään et millon mun pitäs mennä? Ylipainoa on ja sitä ikää 32, edellisessä raskaudessa ei ollu mitään. Saankohan mennä vasta sitte myöhemmin? Toivottavasti ei ennen joulua (n)
 
Pätkis123 Mites sujuu yöt? Meinasin ite eka lopettaa ne tohon tammikuun loppuun....mut sit ajattelin yrittää jaksaa pidempään jos terveys kestää. Laskeskelin nimittäin että saattaisin saada sen äitiysrahan viimesen 6kk mukaan jos tulot pysyy suht samana..

Hankinnoista...Mun oli pakko fb-kirpparilta ostaa gracon yhdistelmät kaukalolla ja telakalla kun niin hyvällä hinnalla sain :) Mun siskolla on esikoisen isot yhdistelmät mut nyt tarviin jotku mitkä saan näppärästi mukaan.

Me saatiin ultrassa tietää vaan niskaturvotus, verikokeet lähti kuulemma Helsinkiin ja seuraavana päivänä ennen puolta päivää olis tullu puhelu jos siellä olis ollu jtn. Ei kaiketi ollut :)

Mites toi sokerirasitus homma menee? Mulle ei neuvolatäti ainakaan viimeks sanonu( m. kk sitte) mitään et millon mun pitäs mennä? Ylipainoa on ja sitä ikää 32, edellisessä raskaudessa ei ollu mitään. Saankohan mennä vasta sitte myöhemmin? Toivottavasti ei ennen joulua (n)
Mä kävin viime raskaudessa sokerirasituksessa muistaakseni joskus viikolla 28 tai 29.
 
Tsemppiä Milliaani vuodon kanssa(y) Hermoja raastavaa se on, mutta onneksi pääsääntöisesti vaaratonta. Täytyy vaan ihmetellä paikkojen eroja käytännöissä, kun tosiaan itse kävin kahden viikon välein kontrolleissa hematooman takia(n)
Täällä välillä vatsassa tuntunut jotain pientä liikehdintää. Ihanaa on, muttakun liikkeeitä ei pitkään aikaan tunnu, tulee hirveä huoli...
Pakkausta ei olla vielä edes mietitty, kaikki tarpeellinen löytyy, mutta onhan se otettu edellisillekin... onneksi vielä aikaa miettiä.

Tuplarattaat on hankinta listalla ihan kärkipäässä. Oisko kellään hyviä / huonoja kokemuksia jakaa? Onkos muita tuplien hankkijoita?

Mukavaa loppuviikkoa:)
Kolmonen* ja tyyppi 16+6
 
Babies, ekasta yöstä selvitty. Meni hyvin! Kaks jäljellä :) mä kans koitan nostaa tuloja, v. 2015 oon ollu ilman palkkaa jokusen kk ja yrittäjä enkä ole maksanut yelliä. Tulot on siltä vuodelta aika pienet. Nyt oon yrittäjä (toki nostin yelliä vähän korkeammalle :D), oon osa-aikatyössä ja teen lisäksi keikkaa pitäisi ainakin saada paremmat äippärahat! Mulla ei vaan oo tammikuusta eteenpäin työsopimusta. Toivon että jatkuu, en oo vielä kertonut raskaudesta mitään töissä... Sattuneesta syystä! Muutama pitkä katse on kyllä tullut

Me ei oteta äitiyspakkausta. Haluan ostaa nättejä juttuja vauvalle enkä tykkää käyttää esim potkupukuja :) ainakin ennen niitä on pakkauksessa ollut aika paljon. Lisäksi monet niistä on ollut aika isoja kokoja, jos vanhat merkit paikkaansa pitää niin meidän vauva on aika pieni ja joku 74 kokoinen menee 1-vuotiaana :D makuupussi ja haalari onkin tallessa muistaakseni. Vaunut tulee olee meillä suurin hankinta. Homehdutin vanhat niin ja kahden auton vaihtaminen...

Täällä tehdään sokerirasitus jo vkolla 12-16 suuren riskin äideille ja/tai sit viimeistään h24-28. Mulle ei oo tehty aiemmissa mut meinasin nyt mennä kun mun isällä sokerit heittää ja sukurasitusta on.

Liikkeitä ei oo pariin päivään tuntunut vaikka olin varma et tunsin niitä jo. Varmaan vaihtanut asentoa :)
 
Tervetuloa kaz ja onnea toukovauvasta :)Täällä ei oikeen meinaa saaha nukuttua, öisin nukkumatti kadonnut tai unohtanu minut.. ja päivisin olen tosi uupunut :sleep: ja nuorimmaiselle tulossa lisää hampaita niin sekin sotkee yö kuviot puuh..
No mie varasin yksityiselle tutulle gynelle ultra ajan 2 vkon päähän vähän saa kahtoo miten vauva voi, huonosti siellä nt-ultrassa kerro vauvasta mitään vaikka turvotusta emme halunneet kuulla mutta eipä kyllä muuta kertonut vauvasta. Ja jos toi sukupuolikin jo näkyis:whistle:.. malttamaton:D

HooKoo82 14+0 pokspoks ♡♡
 
  • Tykkää
Reactions: Sulkava_
Moi kaikille! Olen lukenut juttuja alusta asti, mutta nyt vasta saan aikaiseksi hypätä mukaan. En ole mitenkään kokenut keskustelupalstailija, mutta kokeillaan nyt tätäkin uudessa tilanteessa. Esikoinen siis tulossa ja vertaistukea vailla ollaan.
Kavereita ei ole juuri nyt samassa tilassa, heillä joko vanhempia lapsia tai ei lapsia ollenkaan. Yritän heidän kanssaan jutella jostain muustakin, etten aivan uuvuta kaikkia höpinöilläni ;). Jospa saisin tänne purettua pahimmat höyryt:).
Speksit listaukseen:
2.5. / Viivitys/ 35 / 1. / HUS
 
Tervetuloa kaz ja viivitys!

Mä sain tänään opiskelupaikan! :geek: Oon ollut niin hyvällä tuulella tänään, meillä on mahtunut tähän vuoteen aika paljon kaikkea huonoa ja nyt jotenkin tuntuu siltä, että meidän onni on kääntynyt ja hyviä asioita tapahtuu :love: Esim. tää raskaus, nyt koulupaikka... Täytyy kyllä huomenna soitella neuvolaan, että tarvisin raskaustodistuksen että saan lykättyä koulunaloitusta, muuten se alkaisi jo tammikuussa enkä mä ehtisi olla siellä kuin muutaman kuukauden ennen äitiysloman alkua.

Pupumama ja Pottu 16+3
 
Tervetuloa kaz ja Viivitys, ja onnea :love:. Ihanaa kun vieläkin tulee uusia, tännehän mahtuu!  Että mukaan vaan kaikki jotka keskustelua seuraavat eivätkä ole vielä uskaltaneet liittyä (y) Ja Viivitys, täällä saa ainakin päätellä höyryjä ja hehkuttaa ;). Mietin kanssa välillä kyllästyykö tuo ystävä mun juttuihin kun sille joka päivä kuitenkin vähän näistä höpisen, olen kyllä onnistunut rajoittamaan mielestäni ihan kohtalaisesti. Ja hän lupasi sanoa sitten kun menee yli.:D

Ja paljon onnea Pupumama opiskelupaikasta, mahtavaa! :love:
Silloin kannattaa tosiaan nauttia kun elämässä on onni myötä.

Huojentavaa kuulla, että muillakin liikkeitä tunteneella ne ei tunnu mitenkään säännöllisesti vielä. Välillä tulee pieni huoli, mutta eiköhän tämä ihan normaalia ole. En yhtään muista viime raskaudessa kun silloin en osannut niitä näin aikaisin samalla tavalla odottaa. Olin vain positiivisen yllättynyt aina kun jotain tuntui.

Taitaa olla taas aika tasainen vaihe menossa monella, mutta eiköhän keskustelu lisäänny kun rakenneultraa lähestytään.

Meillä ei mitään isompia hankintoja tarvitse tehdä, paitsi turvakaukalo. Nyt autossa on onneksi se isofix-kiinnitys. Täytyy niihinkin joskus perehtyä mikä kaukalo olisi turvallinen. Tai yritin niitä jo netistä vähän vertailla, mutta aika hepreaa se oli äkkiseltään (n)
. Ja se seisomalauta vaunuihin. Nekään kaikki ei vissiin sovi joka vaunuihin...?
Eiköhän ne kaikki ajallaan selviä :)

Kohta se on taas viikonloppu ja muutto lähestyy :rolleyes:. Tsemppiä toverit!

Sulkava_ ja masukki 16+5 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: forester
Täällä sokerirasitus tehdään viikoilla 23-28, vaikka ikä mullakin jo painaa. Katsotaan otanko lukua siellä, kun kolme kertaa imetään verta ja pökrään yleensä piikeistä. Mutta soitellen sotaan!

Yövuorot meneillään ja 50 tuntia töitä takana. Vielä painetaan yksi yö tähän päälle. Teen kolmea vuoroa niin kauan kuin hyvältä tuntuu. Terkka sanoi mulle että tuskin oon enää töissä maaliskuussa, sen verran vaativa työ on.

Joku muljahdus tuntui mahassa jokin aika sitten. En osaa yhtään sanoa olisko vauvan liikehdintää vai tekeekö raskaus-yövuoromaha omia tepposiaan.
 
  • Tykkää
Reactions: forester
Kolmonen, meillä oli noilla isommilla Emmaljungan tuplat. Olihan ne hyvät työntää, mutta... Pirulliset laittaa kokoon ja älyttömän leveät! Ei mahtunut meidän ovesta sisään... Joten joutu lyödä kasaan ja ne painoi ja aaargh kannattaa se ainaki tsekata!

Hookoo, oon siinä uskossa et vaikkei seulaan osallistuisi niin ne rakenteet mitä katsotaan niin katsottaisiin kuitenkin ihan normaalisti... Tiesitkö muuten et moni vakuutusyhtiö ei anna lapsivakuutusta vasta kuin vauvan synnyttyä jos ei ole käynyt seuloissa? Ja osa ei anna kuulema jos sokerirasituksessa kärähtää...

Pupumamalle onnea opiskelupaikasta!
 
Täällä vielä yksi uusi odottaja ilmoittautuu! Ajattelin että on täällä mukavampi jutella odotusjuttuja, kun samassa elämäntilanteessa olevia kavereita ei oikeastaan ole. Lueskellut ja seurannut olen teitä jo pidemmän aikaa, mutta itsellä on jotenkin huoli ja epävarmuus raskauden jatkumisesta kun tässä on ollut vuotoja ja pahoinvointia ja kaikenlaista oiretta. Nyt on kuitenkin nt-ultra takana eikä siinä todettu kohonnutta riskiä mihinkään, joten ehkä tässä ollaan jo riskialttein vaihe ohitettu :)

T. Pallomahatar/28.5./HUS
 
  • Tykkää
Reactions: forester
Onpa kiva että uusia ilmoittautuu mukaan, rohkeasti vaan juttelemaan, tervetuloa kaikki! Miepä ostin kirppikseltä tänään toppahaalarin, ei mitään hajua että mahtuuko se edes ensi talvena tyypille mutta peli on nyt avattu! Tyyppi riemastui äsken kun kissa hyppäsi mahan päältä ja muljuaa nyt :) . Kaikki sokerinen ällöttää edelleen ja ruoan jälkeen on pakko heittäytyä vaaka-asentoon, eihän tää ole mitään radin oiretta? Kivaa kun lunta sataa, mukavaa viikonloppua! F ja dude 16+6
 
  • Tykkää
Reactions: Pallomahatar
kaz
Forester mulle sanoi neuvolan täti tänään että paha olo voi myöhemmillä viikoilla johtua juurikin sokereista.

Minun pitäisi ensi viikolla käydä litkun juonnissa :eek: Soitin aamulla hänelle että mitenkä se influenssarokote ja sain rokotteen lisäksi kuulla sydänäänet ja potkimista. Pikkuhiljaa alkaa olla enemmän uskoa että ehkä tämä raskaus saattaakin kestää :)

Pallomahatar minulla oli myös vuotoa 6+0-8+6 sekä 11+0-11+6. Nt-ultrassa selvisi että istukan reuna on kohdunsuun päällä ja vuodot johtuneet siitä.

Kaz ja mini 13+4
 
Mä tuun tänne kanssa huikkailemaan, vaikka ei oikeastaan mitään päivitettävää ookaan. Jotenkin ihanan oireetonta nyt, mitä nyt aikamoisia nivuskipuja etenkin aamuisin. Maha tuntuu pienenneen siitä mitä se oli pari viikkoa sitten, tuntuu että se oli isoimmillaan viikolla 3! :censored:
Liikkeitä en oo tuntenut useampaan päivään, mutta ultrassa ja viime viikon lääkärissä kaikki oli kuitenkin hyvin, eli en stressaile siitä. Ihanaa kun voi vihdoin taas elää normaalisti. Syödä hyvin ilman etomista ja jaksaa taas viettää iltaakin ystävien kanssa. (y)
Kamala stressi vaan pukkaa päälle kun on kiireitä tulossa niin töissä kuin opinnoissa, 2 vapaapäivää tiedossa ennen joulua. :confused:
Tervetuloa muuten uusille, kyllä tänne aina mahtuu lisää porukkaa!:)
 
@pupumama: Onnea opiskelupaikasta! Onko sulla kuinka pitkät opinnot edessä? Miten muuten oot ajatellut opintojen järjestämistä? Pidätkö vuoden äitiysloma ennen aloitusta vai kuinka? Mä oon vähän stressaillut kun valmistuminen siirtyy hamaan tulevaisuuteen nyt kun vauva tulee. Ja toiveena on kuitenkin toinenkin lapsi niin menee ikuisuus ennen valmistumista. Sit oon miettiny kauheesti miten saan opinnot järjestyyn sen jälkeen, kun en halua laittaa vuoden ikäistä tarhaan. Argh. Ei tuu oleen helppoo ei! Mulla on siis tän kevään jälkeen vielä 2,5 vuotta jäljellä... :X3:

@Vauveli vanhalle : mä olin kanssa yks päivä töissä ja yhtäkkiä tuntu että vatsassa muljahti. Luulin että jokin meni sijoiltaan, mutta myöhemmin uusien muljahdusten jälkeen tajusin että pienihän se siellä heitti volttia. :love:
 
Nää opinnot kestää 3,5 vuotta jos tekee ajallaan :) Lykkään siis aloitusta, että en aloita nyt tammikuussa vaan vasta 2018, vielä en tiedä että tammikuussa vai vasta syksyllä. Riippuu raaskinko jättää n. 8kk vauvaa isän kanssa kotiin :p Tavallaan haluaisin aloittaa opinnot mahdollisimman pian, ettei sit ihan kamalasti venyisi se valmistuminen... Ja mies saisi sitten vuorostaan hetkeksi jäädä kotiin lasten kanssa, koska mäkään en halua ihan vuoden ikäistä vielä laittaa hoitoon :) Meillä esikoinen on nyt siis 1,5v eikä ole nyt ainakaan heti perään tarkoitus tehdä kolmatta, että siinä mielessä hyvä sauma palata opiskelujen pariin. Vähän kyllä hirvittää, miten selviää mutta se on sit sen ajan murhe :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Maya123

Yhteistyössä