Toukotenavat 2017 <3 marraskuu

Hyvä @Leenulainen että ei ollu vakavempaa. (y)
Mie kans oon jo aika pitkäänkin kulkenu pötsi pystyssä, ei oo todella pystyny vetämään mahaa sisään kun käy sattumaan. :LOL:
Liikkeitä en oo tuntenu, edellisistäkin muistaaksein ehkä joskus rv 17-18 paikkeilla? ja istukka edessä niin sekin vissiin niitä potkuja vaimentaa. Mutta jospa parin viikon päästä. :)
Elsaalviina ja maha-asukki 14+6
 
Tosi ihanaa lukea noista teidän ultrista, hienolla mallilla nää toukokuiset :love: Luulenpa että meidän vauvasta tulee lopulta kesäkuinen, jos yhtään ottaa mallia isosisaruksista :p
Ja tervetuloa uudet mukaan ketjuun (y)

Mulle ei mitään uutta, flunssa senkus jatkuu o_O Vajaa viikko ultraan, en malta odottaa :p
Onko muilla uusia mielihaluja tän raskauden aikana? En tiiä johtuuko tästä, mutta nykyään pitää saada kaupasta aina Valion Hedelmäpommi -jogurttia :ROFLMAO: En siis oo ennen edes syöny noita maustettuja jogurtteja :ROFLMAO: Se on vaan niin hyvää :LOL:

Jeee! Mullakin toukokuisten viimesellä alko tänään 12.rv :ROFLMAO: poks!

Tytti ja pikkunen rv11+0 :love:
 
Viimeksi muokattu:
Ei oo uusia mielihaluja; salmiakki himottaa kuten ennenkin. Kui just se on laitettu pannaan!? Mieluummin ottaisin joka päivä muutaman ruuan päälle kuin että hankin korvikkeeksi hedelmäkarkkeja, joita niitäkin sitten menee liikaa.
Eilen tein uuden heräteostoksen; en usein, edes kesällä, osta vesimelonia, mut en päässyt ohi. Ja oli oikein mehevä ja herkullinen.
Pahoinvointi on ehkä hieman helpottanut mutta velloo joka toinen päivä ärsyttävästi.
2 yötä ultraan. <3 ei malta odottaa.
Tilasin viime torstaina dopplerin mutta ei ole näkynyt. Laitoin raskaukeijulle viestiä ja olis maanantaina pitänyt olla jo toimipaikassa. Ei oo ilmoitusta tullut. Tänään käyn vähän ihmettelemässä. Argh.

Helmiina1978 ja nyytti 11+6

En tiä olisinko jo jotain pientä tuntumaa saanut pikkuiselta möyrijältä... Viimeksi tunsin 12+1 selkeästi.
 
Ihania uutisia Leenulainen! :love:
Mä en yhtään tiedä onko ne muutamat mitä olen tuntenut, vauvan liikkeitä. Kun viimeksi tunsin ekan selkeän 15+1, niin mua alkaa kohta huolettamaan jos ei tunnu selkeästi... Nyt siis 4 päivää siihen.

Saitteko siis muut ultrassa selville istukan paikan? Mä vielä erikseen kysyin siltä ultraajalta, ja se sanoi ettei sitä voi näillä viikoilla vielä nähdä. Sanoi että rakenneultrassa vasta... (n)

Selkä on niin pahana että Panadolia on kohta otettava...

Kivaa pikkulauantaita :rolleyes:

Sulkava_ ja masukki 14+4 :love:
 
Musta on välillä viime aikoina tuntunut siltä, kuin tuntisi jotain liikettä mahassa. :love: En kumminkaan osaa sanoa, onko oikeasti vauvan liikkeitä vai mitä. Viimeksi mulla oli istukka edessä ja tunsin aika myöhään potkut.

Mulla oli tänään todella epämiellyttävä neuvolalääkäri :unsure: Jäi tosi huono fiilis siitä. Kuunneltiin sydänäänet ja olikin kuulemma hyvät, mutta se kuunteli niitä ehkä 5 sekuntia ja hyvä kun itse kerkes edes tajuamaan mitään. Sisätutkimuksen teki kans tosi ikävästi ja kovakouraisesti mun mielestä. Oli sellanen muutenkin epämiellyttävä mieslääkäri se. Ei kysellyt mun raskaudesta mitään, ainoastaan onko ollut pahoinvointia ja sitten totes että kaikkihan on mulle jo tuttua kun on jo toinen raskaus. Käyntiin meni ehkä 5 minuuttia.

Influenssarokotukset otettiin samalla reissulla koko perhe. Taapero oli niin ihanan reipas. :love: Toivottavasti ei tuu mitään oireita siitä.

Pupumama ja Pottu 14+2
 
Ihania uutisia Leenulainen! :love:
Mä en yhtään tiedä onko ne muutamat mitä olen tuntenut, vauvan liikkeitä. Kun viimeksi tunsin ekan selkeän 15+1, niin mua alkaa kohta huolettamaan jos ei tunnu selkeästi... Nyt siis 4 päivää siihen.

Saitteko siis muut ultrassa selville istukan paikan? Mä vielä erikseen kysyin siltä ultraajalta, ja se sanoi ettei sitä voi näillä viikoilla vielä nähdä. Sanoi että rakenneultrassa vasta... (n)

Selkä on niin pahana että Panadolia on kohta otettava...

Kivaa pikkulauantaita :rolleyes:

Sulkava_ ja masukki 14+4 :love:

Kyl miule iha selvästi ultraava lääkäri sano että edessä on istukka. Onpa jännä, miksei sitä vois nähä? (n)
 
Ihanaa kun sait hyviä uutisia Leenulainen! :)
Tytti2017 Mulla on kans sama noiden hedelmäpommi-jugurttien kanssa! En oo vuosikausiin syöny niitä ja nyt on pakko saada aamuisin :D

Oliskos teillä kellään dopleria vielä? Ite tilasin käytettynä ja nyt odottelen että tulis.. Esikoista odottaessa ei olis tullu mieleenkään, en jotenki osannu edes olla huolissaan. Tässä raskaudessa on joku outo pelko koko ajan ettei saadakaan vauvaa.. Pelottaa se huominen ultraki niin pirusti :unsure:
 
Kiva että on tullut vielä uusia, tervetuloa! :) Hyvä, että Leenulainen sai hyviä uutisia (y) Onpas pupumamalla ollut epämukava lääkärikäynti..

Maha on nyt alkanut pompata enemmän esiin, siis muutenkin kuin vaan turvotuksena. Varsinkin tänään tuntuu että olisi ottanut kunnon pompsahduksen :LOL::love:

Mä en edes ajatellut kysyä istukan paikkaa, kai sen rakenneultrassa saa selville. Pitää silloin sitten yrittää muistaa kysyä. Doppleria oon miettinyt, mutta luulen että en kuitenkaan hanki sitä. Toivottavasti liikkeet alkaa tuntua piakkoin. Tosin muutama päivä ennen ultraa tunsin yhtenä päivänä useamman kerran sellasta kuplintaa kohdun tienoilla, ei oo aiemmin ollut sellaista. Mutta sitten ei oo tuntunut enää myöhemmin. Olisko ne voinu jotain liikkeitä jo olla..? Mutta ei oo tosiaan sen jälkeen enää tuntunut.

Tsemppiä ultraan Babies!

joavi & pikkunen 12+4
 
Liikkeistä kun puhuttiin niin ihankuin äsken ois pienet potkelot tuntunu!? :rolleyes: oltiin menossa suihkuun tyttöjen kanssa, eli en ihan täysin keskittyny, ja sittenkun pysähyin niin eihän niitä enempää tullu. Mutta sellasilta hentosilta töytäisyiltä ne tuntui, aivan alavatsalla. Jospa jo lie..?
 
Moikka pitkästä aikaa! Koitin tässä vähän lueskella mitä tänne kuuluu ja monet myös käyny ekassa kunnon ultrassa. (y) Mekin käytiin eilen ja olihan se aika uskomaton fiilis. Tuli kovin onnekas ja onnellinen olo!:love:

Siellä pieni pomppi ja heilutteli käsiä ja jalkoja. Sitten kaveri esitteli että mullahan on täällä ihan kaikki viisi sormea, oikeen venytteli niitä.:ROFLMAO: Muutenkin kaikki oli oikeen hyvin. On se jännä että tuolla joku viettää ihan omaa kivaa eikä mitää vielä tunne. :LOL: Ollaan miehen kanssa sitä mieltä että tyttö varmaan tulee, mutta sit muutama jotka nähnyt ultrakuvan niin veikkaa taas poikaa. Tiedä sitten. ;)

Pahoinvointi täälläkin jatkuu ja hirvittävä väsymys. Nykyään oksennus tulee tosin vaan hajujen takia.:sick: Mikä ei kyllä sekään kivaa oo..

Nyt alkoi toinen kolmannes!(y)

tinz_l & pikkunen 13+0
 
  • Tykkää
Reactions: Maya123
Pahoinvoibti ja oksentaminen vähän hellittänyt. Tai siis pahoinvointia on, mutta oksentaa ei ole tarvinut. Toivotaan että tämä suunta jatkuu!

Tervetuloa minunkin puolesta uudet tulokkaat!

Joulua olen laittanut. Oon niin jouluihminen henkeen ja vereen. Äiti-ystävä porukalla on täällä meillä pikkujoulut ensi viikolla. Saa syyn laittaa vähän aikasemmin verhoja ja jouluvaloja. En nyt vielä ihan joulua laita. "Vähäsen" vain ☺

Rai-da ja mini 13+3
 
Täällä taas poksutaan :)
Mua vieläkin paleltaa tosi paljon, mielihaluja ruuan suhteen iskee usein ja pakko päikkärit on saatava kerran päivässä:ROFLMAO: muuten kyllä olo erinomainen:love:
Maanantaina kauan odotettu nt-ultra♡

HooKoo82 12+0♡♡
 
Täällä poksuu huomenna viikot, tnä 13+6. Viimoset pari päivää pahoinvointi nostanut päätään, nyt päivälläkin koko ajan pientä kuvotusta, ruokakaan ei meinaa taas maistua. Nyt kyllä pitkä työputki päällä, 6. päivä putkeen ni toivottavasti se selittäis kun muuten ollu monta viikkoa jo hyvä olla..

Mä oon onnellinen että tuli tilanne jo 4+ viikolla että kerroin pomolle raskaudesta, muuten varmaan olisin luonut itelleni kamalat paineet kertomisesta ja pelännyt reaktiota joten nyt mieli seesteinen asian suhteen :) Työkaveritkin tietää kun en kaikkea enää saa tehdä niin kiva sillai ku ei tarvii salailla
 
Päivitelläänpä lyhyesti kuulumisia:
Nt ultrassa siis kaikki hyvin, ja voinnitkin on ollut jo ok! Väsy vielä vaivaa, ja nälkä/huono olo iskee yhtäkkiä, jos ei ole tarkkana.
Töissä kerroin jo esimiehelle, kun kyllästyin kulkemaan kaavuissa :) kukaan ei ole kyllä sanonut/huomannut mitään, kun olen nyt pari päivää kulkenut tiukemmissa vaatteissa.

Aika on mennyt nopeasti, ja aika vähän on tullut mietittyä raskautta. Nyt kuitenkin jostain tuli huoli, onko kaikki hyvin :( onneksi huomenna on neuvola, jossa toivottavasti kuunnellaan ja löydetään sydänäänet!

Zinna 14+2
 
Qia
Riks, raks ja poks. 13+0! :giggle:

Nt-ultra oli tiistaina ja voi luoja kuinka voikaan jotain niin pientä jo rakastaa näin paljon. :love:
Mini oli erittäin liikkuvainen ja kätilöllä oli vähän vaikeuksia mittojen ja muiden kanssa mutta lopulta kaiken todettiin olevan hyvin. Laskettu aika pysyi samana ja rakenneultraan saatiin aika 2.1.

Saitteko siis muut ultrassa selville istukan paikan? Mä vielä erikseen kysyin siltä ultraajalta, ja se sanoi ettei sitä voi näillä viikoilla vielä nähdä. Sanoi että rakenneultrassa vasta... (n)
Meille kätilö näytti istukan ruudulta ja sanoi sen olevan takana selän puolella.

Spukkalle voimia!

Mä oon vähän huono kommentoimaan teidän juttuja, anteeksi siitä. Käyn kyllä päivittäin lueskelemassa, mutta harvoin jaksan kirjoitella mitään kun en jaksa puhelimella näpytellä.

Onnea hyvistä ultra kuulumisista ja tervetuloa uudet odottajat!
 
  • Tykkää
Reactions: forester
Toisaalta jos se kätilö luuli mun suolistoa munasarjoiksi niin ihmekös tuo että istukankin sijainti jäi hieman arvoitukseksi :unsure::cool:
. Mutta katsellaan, eiköhän sekin joskus selviä ja onko sillä niin väliäkään... Tiistain neuvolassa sitten selviää ollaanko siellä kunnossa vai ei...

Jotenkin nyt nt-ultran jälkeen on kamala huoli pikkuisesta kun sen on nähnyt. Sitä ennen ei paljoa edes miettinyt; ajatteli vaan että joko siellä on joku tai sitten ei.

Onnea ultrauutisista! :love: Putosin kärryiltä ketkä kaikki oli nyt käynyt, ainakin tinz_l ja zinna85 (y)

Sara G: lle tsemppiä vaivojen kanssa! Ihanaa että tunnet jo liikkeitä :love:. Ja kyllä sitä itsekin miettii mitä mieltä töissä ovat (ja muutkin ihmiset) kun en sinne vieläkään palaa. Mutta tässä jos missä asiassa saa olla itsekäs, ja kun lisääntymisiässä ollaan niin onhan se aika luonnollista ;):LOL:

Tsemppiä kullekin vaiheisiinsa, onneksi olot taitaa olla suurimmaksi osaksi jo helpottamaan päin (y)

Sulkava_ ja masukki 14+5 :love:
 
Onnea kaikille ketkä ultrassa käyneet ja saaneet hyviä uutisia :)
Meilläkin kaikki hyvin, niskaturvotusta 1,2mm eli kaikki hyvin. LA jäi paikalleen eli 22.5 :) Ihana pikkutyyppi siellä venytteli, tosin välillä piti vähän tökkiä ja yskiä että kääntyili oikeaan suuntaan..ja ne sydänäänet <3
Onko teillä tietoa voiko satunnaisesti ottaa buranaa särkyyn tässä alkuraskaudessa? Mulla on hammassärkyä ja Panadol ei oikein auta :/ Oon ite käsittänyt että voi satunnaisesti käyttää paitsi viimeisellä kolmanneksella?
 
Babies Säkin oot hedelmäpommi-fani :LOL: eilen piti taas pari purkkia ostaa että pärjäis viikonlopun yli :ROFLMAO:

Yöllä oli satanu lunta lisää, ihanaa! Kaivelen tänään kaapeista muutaman jouluvalon, ihan pakko saada joulutunnelmaa jo :p Ei tietty vielä mitään kynttelikköjä tai joulupukkeja mutta jotain tunnelmaa pitää saada (y)

Tiistaina ois vihdoinki se ultra. Oma mieli vaihtelee... välillä oon ihan varma että kaikki ok ja ihan normaalia kun nyt ei vielä tunnu mitään, toisena hetkenä iskee epätoivo. Onneksi viikonloppu on nyt edessäpäin ja saa muutaki ajateltavaa.

Onko kaikki muut jo kertonu vauvasta muillekin? Meillä tää on vieläkin mun ja miehen oma salaisuus :love: mutta ens viikon ultran jälkeen kerron parhaalle ystävälle. Lähempänä joulua sitten lapsetki saa kuulla vauvasta, en malta odottaa niitten reaktioita :love:

Tytti ja pikkunen rv11+2 :love:
 
Mä tulin tänne poksumaan: 15+0! Ollaanpas tässä jo pitkällä, kun muistelee sitä alun epävarmuutta ja odotusta siitä että olisi varmemmilla viikoilla. Nyt alkaa oleen ihana olo, energiat palannu ja pahat olot kaikonneet. Ruokaa en tosin voi syödä vieläkään iltaisin, syön sitten vain salaattia, hedelmiä, jugurttia jne. Kaikkea raikasta ja kylmää, jostakin syystä se lämmin ei tunnu menevän alas lainkaan. Ens viikolla on neuvolalääkäri. Pitäisikö sitä painoa ollut kertynyt jo siihen mennessä?
 
Liikkeistä muuten vielä sen verran että täällä ne siis tuntui jo parina päivänä, ei voinut erehtyä etteikö olisi ollu pieniä hentoja potkuja. Mutta nyt ei taas ole tuntunu, eli kova odotus on että tuntuisi taas uudestaan. Kai se vaatii tuuria että ne tuntuu, niin hentoisia olivat.

Siitä istukan paikasta sen verran, että np-ultran aikaan istukka on kohdun kokoon nähden ilmeisesti melko iso, ja siksi sitä on yleensä sekä etu- että takapuolella. Siksi np-ultrassa ei kuulemma voida vielä sanoa kummalle puolen se on sijoittunut. :)
 
Moikka kaikille! Oon jo pitkään taustalta seuraillut ja nyt kun nt-ultrassa todettiin eilen että kaikki on niin kuin kuuluukin eikä kohonneita riskejä ole ajattelin hypätä mukaan. Taustalla mulla on keskeytynyt keskenmeno ja kemiallinen raskaus edellisessä suhteessa muutama vuosi sitten ja keväällä todettu tuulimunaraskaus. Alkuraskaus onkin ollut mulle todella raskasta ja pelontäyteistä aikaa. Nyt pikkuhiljaa tuntuu siltä että tähän uskaltaa luottaa ja eilisen jälkeen olo on ollut vaan ihan käsittämättömän kiitollinen ja onnellinen. Vieläkö johonki FB-ryhmään mahtuu mukaan?

24.5./Cattibrie/29/eka/PHKS
 
Moi! Mäkin oon täällä käynyt lukemassa, mutta nyt vihdoin tulin kertomaan itsestäni. Olen siis reilu 30-vuotias ja kolmatta kertaa raskaana. Kotoota löytyy tytöt 4v ja 2,5v.

Hieman yllärinä tuli raskaus ja alkuun laskettu aika oli 23.5. Tänään käytiin nt-ultrassa ja laskettu aika aikaistui 16.5.2017. Ja yllärit eivät vielä siihen loppuneet, vaan masussa köllötteli kaksi pikkuista. On tässä hieman sulattelemista.

16.5./Hamunen/31/kolmas ja neljäs/kättäri
 
Onnea ja tervetuloa mukaan Hamunen ja Cattibrie! :love:

Painonnoususta kyseli Maya123. Mä en kyllä tiedä, pitäisikö sitä olla kertynyt vai ei, jos nyt oikein muistan niin alkuraskaudessa kai ei vielä kauheasti kuulu nousta? Itellä on kyllä nyt molemmissa raskauksisa tullut painoa nopeasti nimenomaan alkuraskaudessa ja myöhemmin sitten tasoittunut. Nytkin tullut jo 5kg. Mutta lähtöpaino molemmissa raskauksissa ollut alhainen että sitä kai on ihan suotavaakin tulla.

Mites meinaatte muistaa isiä sunnuntaina? :)

Pupumama ja Pottu 14+4
 
  • Tykkää
Reactions: Maya123

Yhteistyössä