Toukotenavat 2017 <3 marraskuu

Heipä hei! Vieläkö mahtuu joukkoon mukaan?
Täällä olisi kolmatta odottava, 32 v, vielä hoitovapaalla oleva äiti ihminen:)
Lapset ovat syntyneet 07/07 ja 01/16, ja uuden tulokkaan laskettuaika olisi 4.5.17!
Nyt uskallan hypätä joukkoon mukaan, kun äsken 3 kerran neuvolassa sydän äänet kuului hienosti.
Aikasempien lasten ikäero on kovin suuri, siihen väliin mahtui 6 keskenmenoa ja liuta tutkimuksia (joista ei mitään löytynyt). Kakkosen alkuraskautta tuettiin lääkkeillä ja maaliin päästiin:love: Tämä raskaus todella yllätti, kun alkoi niin nopeasti ja kaikki tähän asti hyvin ilman lääke tukea.
Listalle voi lisätä 4.5/kolmonen*/3.lapsi/k-sks
 
Tsemppiä kaikille vuotojen kanssa! Itse vuodin kuin seula kakkosen alkuraskaudessa, rv 9+6 hulahti niin että olin nilkkoja myöden veressä ja näitä hulauksia tuli useita. Päivystyksessä yleislääkäri totesi keskenmenon pelkän sisätutkimuksen ja veren määrän perusteella... laittoi kuitenkin seuraavalle aamulle lähetteen polille, jossa todettiin erittäin hyvävointinen, viikkoja vastaava tyyppi:love: Lisäksi löytyi hematooma, joka oli vielä aika kookas. Keskenmenon riski oli kohonnut, mutta aika luottavainen oli lääkäri koska hematooma oli kaukana istukasta.
Tilannetta seurattiin ultrassa 2viikon välein ja vuoto loppui rv 17-18 paikkeilla, toki väheni huomattavasi jo aikasemmin. Saikulla olin viikot 12-18, ja levossa piti pysyä.
Suuresta vuodosta huolimatta kaikki meni meillä hyvin ja toivon sydämestäni, että niin menee muillakin(y)
Kolmonen* ja tyyppi 15+4
 
Uusille tervetuloa, kiva kun on porukkaa täällä juttelemassa. En oo vielä osannut päättää että haluanko mukaan facebook-ryhmään, vai enkö, niin kiva että täälläkin on keskustelua.

Sulkava kyseli kaatumisen pelkäämisestä, niin mä ainakin pelkään kaatumista. Oon pitänyt sellasia kenkiä, missä on kunnot pohjat ja jos on liukasta niin kävelen tosi varovaisesti.

Mulla on joku alaselän lihas tosi kipeenä, heijastuu selkään ja pakaraan. On välillä melkein kosketusarka..

Tsemppiä alkaneeseen viikkoon kaikille! :)

joavi & pikkuinen 13+2
 
Huomenna aamulla neuvola. Mua jännittää ihan hirveästi kuuluuko siellä sydänäänet... Se pieni vuoto silloin sai tämän pelon aikaan. Onneksi se on heti aamulla. Jos siellä ollaan kunnossa, käyn varmaan Lidlissä ostamassa pari vauvanvaatetta :love:
(ostinhan mä sieltä äsken vauvalle haalarin ensi talveksi, mutta siitä ei puhuta :ninja:
)

Tsemppiä ultraan HooKoo-82! Tulehan sitten kertomaan (y)

Sulkava_ ja masukki 15+2 :love:
 
Kiitos kaikille myötäelämisestä ❤
Neuvolassa ultrasivat ensin mahan päältä ja kun ei siitä saanut kunnolla näkyviin niin arvasin heti että nyt tulee huonoja uutisia. Alakautta ultrattuna löytyi pieni sikiö joka vastasi viikkoja 8+1 eli on kuollut melko heti sen alku-ultran jälkeen. Sykettä ei löytynyt eikä liikettä näkynyt.
Huominen nt-ultra vaihtuikin sitten toisenlaiseen polikäyntiin.
Tieto vauvan kuolemasta musersi minut täysin, tuntui että lamauttaa minut kokonaan.
Nyt pari tuntia jälkeenpäin ja isoakin isommat itkut itkettynä olo on ihmeen hyvä. Olo on tottakai surullinen ja vauvaa valtava ikävä, mutta kaitpa tällä on joku tarkotus.

Haluan sydämestäni toivottaa teille muille toukokuisille ihanaa raskausaikaa ja nauttikaa joka hetkestä :love:

Tytti ja pikkunen enkeli
 
Kiitos kaikille myötäelämisestä ❤
Neuvolassa ultrasivat ensin mahan päältä ja kun ei siitä saanut kunnolla näkyviin niin arvasin heti että nyt tulee huonoja uutisia. Alakautta ultrattuna löytyi pieni sikiö joka vastasi viikkoja 8+1 eli on kuollut melko heti sen alku-ultran jälkeen. Sykettä ei löytynyt eikä liikettä näkynyt.
Huominen nt-ultra vaihtuikin sitten toisenlaiseen polikäyntiin.
Tieto vauvan kuolemasta musersi minut täysin, tuntui että lamauttaa minut kokonaan.
Nyt pari tuntia jälkeenpäin ja isoakin isommat itkut itkettynä olo on ihmeen hyvä. Olo on tottakai surullinen ja vauvaa valtava ikävä, mutta kaitpa tällä on joku tarkotus.

Haluan sydämestäni toivottaa teille muille toukokuisille ihanaa raskausaikaa ja nauttikaa joka hetkestä :love:

Tytti ja pikkunen enkeli
:cry::cry: <3 <3 <3 Hirveästi voimia huomiselle
 
Voimia Tytti suruun, oon niin pahoillani :cry:

Samalla kuitenkin tervetuloa Kolmonen! Ja tsempit kaikille jännittäjille ultriin ja neuvoloihin. (y)

Mä tulin taas poksumaan, 15+0 :love: Ei enää kuin kuukauden päivät rakenneultraan, kyllä on mennyt nopeasti aika tässä raskaudessa!
 
Taas mä kirjoitan tänne...
Mutta te jotka olette käyneet jo tuossa ekassa lääkärineuvolassa, niin eihän siellä mitään alatutkimusta tehdä? Eipä siinä muuten mitään, mutta tarvii vähän sheivata jos on sellainen vaara :D

No niin, nyt yritän pysyä taas hetken pois :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Maria82
Voi Tytti, paljon voimia!! <3 kaikkea hyvää sulle jatkoon!

Mä kävin tk lääkärillä ja tää viikko on nyt saikkua. Maha ja kohdunsuu tosiaan kipeytyy rasituksessa, ni määräs ottamaan rauhallisesti, jos se helpottas tilannetta ja sit pystys taas olee töissä. Täytyy kyl pyytää vähä pieniä järjestelyjä, jos meinaavat etten vielä jää pois kokonaan!

To olis neuvolassa käynti, ja toivottavasti kuunnellaan sydänäänet! Joskus täs mietin tunsinko liikkeitä, ehkä, ei voi tietää, ni nyt sit ei oo tuntunut... hmm.. mietin jo kaikkee kun otin sen influenssa rokotteen, et onko se sittenkää ollu hyvä juttu, jos vaik sen seuraiksena tapahtui jotain kauheeta.. mut ei voi kun luottaa et kaikki menee hyvin!

Hyvää alkanutta viikkoa!
Leenulainen 13+4
 
Voimia kovasti Tytille!

Pelkään pahinta, että täällä tullaan perässä. Vuoto ei nyt lakkaa, ja side housuissa koko ajan. Ei se side täytykään, mutta verta on jatkuvasti kuitenkin. Torstaina olisi ultra, jos pystyisin sinne asti odottelemaan..
 
Voi Tytti :( Halauksia.

Milliaanille myös voimia, toivotaan parasta.

Miten sitä tässä raskaudessa pelko keskenmenosta on koko ajan ihan eri tavalla läsnä kuin ekassa? Tuntuu niin pahalta niiden puolesta joita tämä suru on kohdannu :cry:

Kertomisesta: Mulla on määräaikanen työsoppari hoitoalalla vuoden loppuun, kerroin pomolle jo viime viikolla. SIlläkin uhalla ettei jatka mun sopimusta. Sanoi kumminkin että lupaa mulle jatkoa ainaki sinne äitiysloman alkuun saakka. Tässä loppuvuonna on pari vakipaikkaa myös tulossa auki mut niitä tuskin saan......:unsure:
 
^Mä kerroin sit tänään ja pomo sanoi, että lain mukaan sopimusta pitää jatkaa ainakin palkanmaksun ajan. Lopusta hän ei tiennyt.
Eli työnantaja on velvollinen maksamaan ne 2 kk palkkaa siitä äitiyslomasta.
Olo helpottunut kun sai kerrottua. Ja pomon tyttärellä myös LA toukokuussa. ;)
 
Tytille oikein paljon voimia menetyksestä :(

Meidän nt-ultra meni tosi hyvin, oikein potkivainen riehuja siellä pötkötteli, laskettuaika pysyi samana ja viikot oli just kohillaan:LOL: . Rakenneultra menee tammikuulle sitte. Ihanaa ❤

HooKoo82 12+4
 
  • Tykkää
Reactions: forester

Yhteistyössä