Toukotenavat 2017 <3 marraskuu

Voimia kovasti Tytille <3 ei oikein löydy muita sanoja tähän. Kurjalta tuntuu sun puolesta. :( <3

Missäs vaiheessa täällä porukka on alkanut käyttään äitiysvaatteita? Missä vaiheessa teidän mahat on alkanut kasvaan? Mä en tiedä onko tää vaan turvotusta edelleen mut tuntuu jo melko pallolta tää maha. :D Luulin et tää alkais näkyä vasta joskus rv 20 tai sinnepäin mutta taitaa kyllä putkahtaa aikasemmin, kun nytkin jo tuntuu et jotkut vaatteet paljastaa.. (n) vähän ehkä ahdistaakin kun vasta rv 13+5 ja tuntuu/vaikuttaa siltä kun olis jo pidemmälläkin.:unsure:
 
Voimia kovasti Tytille <3 ei oikein löydy muita sanoja tähän. Kurjalta tuntuu sun puolesta. :( <3

Missäs vaiheessa täällä porukka on alkanut käyttään äitiysvaatteita? Missä vaiheessa teidän mahat on alkanut kasvaan? Mä en tiedä onko tää vaan turvotusta edelleen mut tuntuu jo melko pallolta tää maha. :D Luulin et tää alkais näkyä vasta joskus rv 20 tai sinnepäin mutta taitaa kyllä putkahtaa aikasemmin, kun nytkin jo tuntuu et jotkut vaatteet paljastaa.. (n) vähän ehkä ahdistaakin kun vasta rv 13+5 ja tuntuu/vaikuttaa siltä kun olis jo pidemmälläkin.:unsure:
Äitiysvaatteita oon pitäny nyt ehkä reilu parisen viikkoa. Sitä ennen jo mahan kohdalta puristamattomia vaatteita, tosi herkkä maha ollu alusta alkaen. Ja mahaa on ja se näkyy ja on näkyny varmaan jo rv8 lähtien. :ROFLMAO:
 
Kiitos kaikille myötäelämisestä ❤
Neuvolassa ultrasivat ensin mahan päältä ja kun ei siitä saanut kunnolla näkyviin niin arvasin heti että nyt tulee huonoja uutisia. Alakautta ultrattuna löytyi pieni sikiö joka vastasi viikkoja 8+1 eli on kuollut melko heti sen alku-ultran jälkeen. Sykettä ei löytynyt eikä liikettä näkynyt.
Huominen nt-ultra vaihtuikin sitten toisenlaiseen polikäyntiin.
Tieto vauvan kuolemasta musersi minut täysin, tuntui että lamauttaa minut kokonaan.
Nyt pari tuntia jälkeenpäin ja isoakin isommat itkut itkettynä olo on ihmeen hyvä. Olo on tottakai surullinen ja vauvaa valtava ikävä, mutta kaitpa tällä on joku tarkotus.

Haluan sydämestäni toivottaa teille muille toukokuisille ihanaa raskausaikaa ja nauttikaa joka hetkestä :love:

Tytti ja pikkunen enkeli
Muistuu niin elävästi mieleen oma ensimmäinen keskenmeno. Vaikka tunne oli musertava, niin jotenkin oli helpottunut. Olin vuotanut reilun viikon ja välillä oli päivä-pari, ettei vuotoa tullut. Se epävarmuus oli kaikkein kauheinta.

Mua pelotti kauheasti tyhjennyspäivä. Mää olen lääkäripelkoinen ja kipukammoinen ja selvinnyt elämässä ilman sairaalareissuja. Soitin polillekin pari kertaa ennen sitä, kun oli niin paljon kysymyksiä. Itkin vaan puhelimessa ja ihana hoitaja odotti, että pystyin taas puhumaan. Tyhjennys meni hyvin, otin kaikki kipulääkkeet mitä sai.

Voimia huomiselle.
 
Mä aloin käyttämään mammafarkkuja tällä viikolla, eli13+. Normi farkut kyl mahtuu mut puristaa vaa ikävästi, ja voi mikä ihana tunne oli vetää ne mammarit jalkaan!! :rolleyes: Yhdellä tutulla on lainassa mun mammavaatteita, et saan ne piakkoin takas, ni saa vähä vaihtelualin, mut hirvee himo olis päästä kaupoille kattelee mitä ihanaa olis tarjolla! Tosin, oon kyl vahvasti sitä mieltä et kaks lasta meille riittää, ni turha hirveesti panostaa uusiin, kun ei niitä, varsinkaan housuja käytä jatkossa! Mut taas se ihme pelko nostaa päätään et en vielä uskalla ostaa, jos tapahtuukin vielä jotain... mut to neuvola, ni katotaa sen jäljeen jos sykkeet löytyy lähteekö tää mamma kierrokselle! (y):LOL:
 
Tähän ketjuun ei olekaan vielä tullut kirjoiteltua.

Pahoinvointi katosi pari viikkoa sitten lähes kokonaan ja nyt on tosi hyvä olo. Joka hetki ei edes muista olevansa raskaana:ROFLMAO:
Mulla on raskausmaha sellaista eteenpäin kasvavaa sorttia, joten hyvin pömpöttää jo, vaikka hoikka olenkin. Vaatteilla saa töissä piiloon, mutta tuskin jaksan enää isommin alkaa piilotella. Välillä käytän jo äitiysvaatteita mukavuussyistä. Boobin imetysvaatteiden alle masu menee mukavasti vielä jonkin aikaa. Toppatakkia pitäisi alkaa katselee kohta...:)
Kivasti pikkuinen potkii jo, sellaista pientä tönimistä tuntuu välillä. "Täällä mä äiti oon!" :love::love:

Huomenna toinen kerta neuvolaan (th) ja kuukauden kuluttua rakenneultra. Miten malttaa odottaa? :LOL::) Haluais jo tietää, saako alkaa ostelee sinisiä vai pinkkejä vaatteita :)

Shagrathina ja muikku 16+1
 
  • Tykkää
Reactions: Maria82
Itse en ole käynyt aikoihin kirjoittelemassa täällä, mutta ajoittain lukemassa kyllä.
Facebook ryhmästä osa onkin tuttuja ;)
Tosin sielläkin olen hiljaiseloa pitänyt.

Täällä poksuttiin myös eilen 13+0 ja jotenkin hiljalleen ehkä tuntuu, että ärsyttävä etova olo iltaisin alkaa olla pois, mutta tilalle on tullut väsymys!
Mun lähtö hb oli 140 ekassa nlassa viikolla 9, ens viikolla ois 2.nla. Mietin jaksanko odottaa sinne vai kävisinkö tänään vapaapäivänä kontrolloimassa hb:n. En tosin tiedä, mitä tykkäävät jos sinne johonkin väliin ängen.

Liikkeitä olen yrittänyt välillä kuulostella, ja joku kerta olen epäillytkin niitä tunteneeni. Rauhassa vaan täytyy ootella vielä muutama viikko :)
Viikko sitten oli nt ultra ja kaverilla oli pituutta pepusta päähän jo 5,8cm plus jalat päälle. Kyllä se varmaan on jo nyt 7cm ja jalat eli alkaa lähennellä kai 10cm koko mitta :D
Tuntuu hurjalta.

Ihanaa odotusta kaikille ja tervetuloa uusille <3
 
  • Tykkää
Reactions: forester
Terveisiä neuvolasta. Me päästiinkin tapaamaan pikkutyyppiä :love:. Meidän pieneen neuvolaan oli ilmestynyt ultralaite, ja lääkäri sanoi että voitaisiin silläkin kurkata. Mukana oli myös opiskelija, joka yritti saada ensin sydänääniä kuulumaan. Meinasi itselle jo hiki tulla kun mun oma syke vaan kuului (vaikka toisaalta haki sitä mun mielestä ihan väärästä kohtaa ja painoi liian vähän sillä anturilla)... Mutta sitten lääkäri alkoi ultraamaan, ja siellähän se sydän läpätti ja kauhea vauhti päällä :love::love:. Olisihan ne sydänäänetkin ollut kiva kuulla, mutta ehkä sitten ensi kerralla. Pienellä siis kaikki hyvin. Kohdunkaulan mitaksi sai 3cm mikä on mun mielestä aika vähän, mutta ei sitä kommentoinut mitenkään... Että kiitos vaan Pupumama, kyllä ronkittiin :D

Mulla ei muuten otettu hb:ta ollenkaan. Nyt oli kyllä sijainen ja sanoi että tänään on tullut tuplabuukkauksia, vähän kiire näytti olevan. Mutta influenssarokotteet saatiin.
Täytyypä soitella seuraavia aikoja sitten sinne uuteen neuvolaan.

Mä olen pitänyt mammahousuja nyt reilun viikon, muut ei tunnu enää mukavilta. Miehen sisko synnytti pari kuukautta sitten, ja sanoi että antaa minulle äitiysvaatteita myös (y)

Voikaa hyvin!

Sulkava_ ja ~villisti touhuileva~ masukki 15+3:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Maria82 ja forester
Oi olipa kiva että ultrattiin myös, Sulkava! :love: Ja ihanaa että kaikki oli siellä hyvin!

Mä taisin ottaa mammafarkut käyttöön rv12. Sitä ennen menin lähinnä legginseissä/sukkiksissa kun omat normihousut ei menneet enää jostain rv 7-8 jälkeen :D Aina pomppaa tää maha nopeasti näköjään mulla.

Niskat on olleet ihan törkeän kipeet nyt pari päivää :confused: Oispa ihana päästä hierojalle, tuntuu ettei mikään nyt auta tähän eikä esikoistakaan meinaa pystyä nostella tän takia. Huoh.

Pupumama ja Pottu 15+1
 
Voi kuinka kamalia uutisia Tytti, kovasti voimia tästä eteenpäin. :cry:

Sellaista piti kysymäni että onko täällä muilla ollut vatsakipuja? Mulla on nyt siis menossa 15+4 ja melko kovat kivut vaivanneet eilisestä asti. Tuntuu että alavatsaa kiristäisi, ja tiettyjen liikkeiden jälkeen iskee voimakas, viiltävä kipu. Eilen juoksin bussiin ja siitä lähtien on ollut näitä kipuja melko paljon. Nyt täällä pähkäilen että onko kohdun nousuun ja kasvuun liittyvää normaalia kipua, vai onko jokin vialla... Onneksi huomenna aamulla neuvolalääkäri joten pääsee kyllä sinne varmistamaan. :unsure:
 
Maya123 mä just parhaillaan saikulla mahakipujen kaa... tuntuu siis rasituksessa eniten, välil kyl tuntuu ihan paikoillaan maatessa.. alko vähä jo ahdistaa onko kaikki hyvin, kun kaiken lisäks taas sitä rusehtavaa valkovuotoa tullu jo useempana päivänä.. to neuvola, et sinne pitäs ootella et tietöä onko kaikki ok! Nyt tuntuu tosi pitkälle ajalle! Mä otin viikko sitte influenssa rokotteen ja sen jälkeen alko kipuilua tuntumaan! Toivottavasti ei olis mitenkää siitä johtuvaa! Just alko panikointi et jos vaik km tullu.. mut siis järjellä aatellen, voi suuremmalla todennäköisyydellä olla kasvukipuja! Mut oikeesti nyt jännittää to neuvola ja paljon!

Leenulainen 13+5
 
Heips. :) En oo täällä kerinnytkään käymään, mutta päivittelisin hiukan eli LA vaihtuikin 10.5. Käytiin ultras viikoilla 12+2, mut vastas kylläkin 12+6 silloin, niin kätilö meinas että palataan siihen laskettuun aikaan, mikä on neuvolassa ekal kerral laitettu. Nyt kovasti odottelen ens viikon neuvola käyntiä, kun nyt on ekaa kertaa tullu raskauden aikana sellainen olo, että onkohan tuolla masussa kaikki hyvin. Kun pahoinvoinnit ym. on kaikonnut, paitsi ruoka ei edelleenkään hirveästi maistu. Ja kun on ensimmäinen raskaus, nii ei osaa oikeen odottaa tulevalta mitään. Ja kun en osaa sanoa, että onko nuo hipsutukset ollu pienokaisen liikkeitä ja kun mahaakaan ei näy viel, kun muutenkin olen hieman pyöreämpi vatsan seudulta. Hhhmm. Nyt kun osaisi olla stressaamatta kovasti ja toivoa että kaikki tulee menemään hyvin. Mutta ensi torstaita ja neuvolaa odotellessa, sillä ultrasta tuntuu jo olevan ikuisuus.. Nyt ois menossa 14+6..
 
Maya123 mä just parhaillaan saikulla mahakipujen kaa... tuntuu siis rasituksessa eniten, välil kyl tuntuu ihan paikoillaan maatessa.. alko vähä jo ahdistaa onko kaikki hyvin, kun kaiken lisäks taas sitä rusehtavaa valkovuotoa tullu jo useempana päivänä.. to neuvola, et sinne pitäs ootella et tietöä onko kaikki ok! Nyt tuntuu tosi pitkälle ajalle! Mä otin viikko sitte influenssa rokotteen ja sen jälkeen alko kipuilua tuntumaan! Toivottavasti ei olis mitenkää siitä johtuvaa! Just alko panikointi et jos vaik km tullu.. mut siis järjellä aatellen, voi suuremmalla todennäköisyydellä olla kasvukipuja! Mut oikeesti nyt jännittää to neuvola ja paljon!

Leenulainen 13+5
Mulla ei taas oo ollu koko aikana mitään vuotoja, eikä tosiaan sen kummemmin kipujakaan. Tänään on ollut tosiaan näin että ei oo voinut suorassa kävellä. En tiiä mistä johtuu. Eilen tuntu kyllä kova möyrintä tuolla vatsasta, eli uskoisin että siellä kuitenkin eloa on. No aamulla sen sitten näkee....
Onko sulla muuten pitkä saikku mahan takia?
 
Heii! Miulla on kanssa nyt tuota alavatsan kiristystä joka tulee liikkuessa, eilen esim rämmin lumisella suolla ja kiipeilin rinteitä ja nyt seisomaan noustessa kiristelee. Oisko siellä muutenkin venyttyneitä kiinnikkeitä jotka moisesta ärtyvät. Liikkeitä oon kovasti yrittänyt kuulostella muttei mitään varmaa ole tuntunut. Torstaina olisi neuvola niin pääsee sykkeitä kuuntelemaan. Nopiasti kuluu nää viikot, nyt jo tyypillä 15+3 :) !
 
Vielä en ole ostanut äitiysvaatteita, kun omilla on pärjännyt, mutta muutamat farkut on kyllä nyt alkaneet kiristää.. Toissa viikolla olleen nt-ultran jälkeen on alkanut jännitys ja pelko hieman hellittää :)
Olen tässä koittanut miettiä, että onkohan täällä Helsingissä toinen neuvolakäynti sillä neuvolalääkärillä vai ihan tavallinen? Mies käskettiin ottaa mukaan ja täytää joku voimavaralomake tms. muttei muistaakseni neuvolatäti mitään lääkärisä puhut.. Tietääkö joku?
 
Saapiko @forester kysyä että minkä verran teillä on matkaa sairaalaan? kun näkyy meillä ehkä olevan sama synnytyssairaala. (y) Meillä on Joensuu ja Mikkeli lähimmät, mutta vähän tästä Joensuuhun vähempi niin taidetaan sinne mennä.
Heh, meiltä olisi Joensuuhun matkaa 160 km ja Kajaaniin puolet vähemmän eli ehkä Kajaaniin ajattaa, riippuu tietty miten odotus sujuu enkä tiedä millaiset valmiudet kajaanissa on esim erityistilanteita varten. Mites muut, minkälainen matka on synnyttämään?
 
Mulla kanssa vatsaa viiltelee joka päivä. Sellaista pientä yleensä joka päivä jossain kohtaa. Ja sitten nopeassa liikkeessä tulee herkästi sellainen kovempi vihlaisu, kuten eilen kun konttasin lattialla taaperon kanssa :rolleyes:. Todistetusti vatsassa voidaan kuitenkin hyvin.

Mulla tulee tuolla uudella paikkakunnalla synnärille joku ehkä vähän alle puolen tunnin matka. Ei siis paha kun tuskin tämäkään täältä kovin vauhdilla saapuu :whistle:. Sama synnärille pystyy onneksi. Ja siellä meillä päin on kivasti yksi mut siskoista n. 20min matkan päässä, niin pääsee sitten esikoista hoitamaan siksi aikaa (y). Mutta hurjaa kyllä kenellä kovin pitkä matka. Vaikka ei välttämättä olisi niinkään vaaraa matkalle syntyä niin ei niissä kivuissa autossa istuminen kovin herkkua ole...
 

Yhteistyössä