Toukotenavat 2017 <3 marraskuu

Mä kävin eilen siellä lääkärissä ja kaikki oli hyvin. Kivutkin on jo loppuneet. Lääkäri vähän ihmetteli että miten oon niin aikaisin tuntenut liikkeet, mutta kohtua koittaessaan totesi että uskoo kyllä että ne tuntuvat. Sanoi vaan että kovin liikkuvainen tapaus siellä asustaa, samaahan sanottiin np-ultrassa ja vähän ahdistaa että millaista tulee oleen sitten kun vauva saa enemmän voimaa. Onko kylkiluut lopulta katki kun saa iskuja. Sykkeet kuului hyvänä ja tasaisena, eli nyt ei enää huoleta. Kovasti se möngerrys tuntuu erityisesti iltaisin, mutta nykyään myös aamuisin. :love:

Painoo on tässä vaiheessa tullut kilo lisää, mikä kuulemma on ihan ok. Saas nähdä alkaako sitä tulemaan enemmänkin, kun oon melkonen herkkuperse. Kuuntelin pokkana terveydenhoitajan varotteluja sokerisista jugurteista ja ajattelin etten varmana kerro syöväni suklaata lähes joka ilta. :oops:

Meillä on sairaalaan matkaa tällä hetkellä 500 m. Jatkossa ehkä enemmän jos saadaan aikaiseksi muuttaa ensi vuoden puolella.

@Milliaani laitathan heti viestiä kun pääset ultrasta? Pidetään peukkuja että kaikki on hyvin? (y)

Ihanaa päivää kaikille!

Maya ja minioni 15+6
 
Ihania ultrakuulumisia Maya! :love:

Tervetuloa mukaan neppu123! Meillä on sama laskettu aika (y)

Milliaanin tilannepäivitystä täälläkin odotellaan ja jännitetään...

Pupumama ja Pottu 15+3
Ei itseasiassa ultrattu lainkaan, kokeili vaan vatsan päältä miltä kohtu tuntuu ja tunsi kuulemma liikkeet hyvin ulkopuolelle. Nyt toivon että mieskin tuntisi ne nopsaan!
 
  • Tykkää
Reactions: Elsaalviina
Ultrassa käyty! Hän oli kovin eläväinen ja vilkas . Riskilukuja ei saatu, koska labravastaukset eivät olleet vielä tulleet (vaikka olisi kyllä pitänyt). Niskaturvotus oli alle 1:n, ja kaikki juuri niin kuin pitääkin. Kätilö oli ihana ja tutki ihan supertarkkaan. Ymmärsin hyvin huoleni ja kohdusta löytyikin parisenttinen hematooma, jonka sijainnin ei pitäisi haitata vauvaa. Ei ollut istukankaan tiellä. Kätilön mukaan on vain pieni riski, että siitä olisi haittaa (paitsi vuotoa voi vielä tulla). Labrat laitan jälkikäteen sinne riskilukuja varten, mutta kätilö sanoi jo nyt, että todennäköisesti mitään isoa riskiä niistä paljastuu. Kaikki on kuitenkin mahdollista, joten haluan vie laittaa labrat perään ja saada vastauksen.

Kiitos teille ihanille kaikista tsempeistä! Palaan vielä kommentoimaan muidenkin juttuja, nyt pitää jatkaa kakun leipomista! :love:
 
Ihania uutisia Milliaani:love:(y)
Itselläni edellisessä raskausessa tosiaan hematooma vuoti rv 17-18 paikkeille saakka, ja vielä rakenneultrassa näkyi kohdunsuun päällä, nutta sieltä se loppu sitten aikanaan imeytyi elimistöön.

Itse tässä ihmettelen minkä aika häviää, kohta on jo joulu ja tänään jo 16+0, rakenneultraan kuukausi(n):) Mukavaa loppuviikkoa kaikille

Kolmonen* ja tyyppi 16+0
 
  • Tykkää
Reactions: Rai-da ja pupumama
Ihanaa Milliaani! Täälläkin huokaistiin helpotuksesta. Mistähän nuo hematoomat tulevat..? Täällä käytiin neuvolantätillä, hyvät sykkeet sieltä löytyi. Täti epäili tyypin muljahdelleen anturia vasten, en mie vaan tunne mitään.. Tuntuukohan liikkeet paremmin kättä vasten. Mie suunnittelin pikkujouluja vkonlopuksi kun jouluun on niin pitkä aika ja porkkanalaatikkoa tekee mieli ;) . F ja dude 15+5
 
  • Tykkää
Reactions: pupumama
Hienoa kuulla milliaani :) Itse oon nyt viikon ollut kauheassa flunssassa ja kuumetta ollu muutaman päivän, niin alkaa olee voimat ihan pois :( Mutta yksi ihana piristys tuli kyllä tähän flunssaiseen päivään, kun sain kaverilta dopplerin ja uskalsin tänään vihdoin kokeilla sitä ja sain kuulumaan pikkuisen äänet pienen etsinnän jälkeen <3 Viikon päästä ois neuvolakin :) Nyt on menossa 15+1 <3
 
Ihanaa Milliaani, niin ihanaa että itku tuli :love::rolleyes::D

Ja muillakin hyviä uutisia, hienoa! (y)

Käytiin tänään sellaisessa perhekahvilassa ja tuntui että kaikki tuijotti mun mahaa :rolleyes:
. No ei sitä kyllä tosiaan huomaamatta voi olla. Onhan se vähän hassua, mutta ihanaa :barefoot:. Nyt makaan sohvalla ja yritän metsästää liikkeitä, melkein joka päivä jo jotain tuntuu :love:. Tänään soitin tulevaan neuvolaan. Ja tosi kivan oloinen täti siellä olikin puhelimessa, toivottavasti ei ole kasvotustenkaan mikään nipo ;). Laittaa mulle lappuja tulemaan ja sen jälkeen voinkin varailla rakenneultra-aikaa. Kuukauden päästä menen käymään siellä, hän haluaa kuulemma nähdä minut vaikka silloin ei kuuluisi olla neuvolaa (y)

Tämä iltanälkä on vieläkin ihan hirveä! Yritän nyt vähän hillitä tuota leivän puputtamista ja päätinkin että saan syödä sitä vain aamuisin. Mutta millä ihmeellä saan iltaisin tämän nälän pois!!! Vinkkejä otetaan vastaan. Nyt söin jonkun rahka-mysli-mustikka -sotkun ja vartin päästä jo maha kurni... Ehkä joku proteiini... En tiedä.

Mutta kohta on tämäkin viikko taputeltu, voikaa hyvin! :love:

Sulkava_ ja masukki 15+5 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: forester
Kiitos vieläkin mieltä lämmittävät sanoista! Mä itken kohta kun ootte niin mahtavia! :love:

Forester, hematooman syytä mäkin tiedustelin, kätilö sanoi, että sitä ei oikeastaan voi tietää. Syynä siis katkennut verisuoni, mutta sen syntyyn voi olla monta syytä. Esim. jokin alkion kiinnittymisessä on voinut saada sen katkeamaan ja nyt vuotelee ennen paranemistaan. Ja mahtavaa, että kuulit sydänäänet! Mäkin olen haaveillut porkkanalaatikosta jo! :D Ainut laatikko, josta pidän, ja nyt on jotenkin tehnyt useana päivänä sitä mieli.:ROFLMAO: Pikkujoulut on siihen kyllä oiva ratkaisu!

Jenttuliini, ihanaa, että sait sydänäänet kuuluviin! :love: Paranemista sinne, toivottavasti on nopeasti ohimenevää!

Tytti, kiitos! :love: Erityistsempit ja paljon lämpimiä ajatuksia sinne teille!

Mulla oli ultrassa istukka edessä, mutta silti näkyi helposti mahan päältä. Kätilö halusi varoa "alatietä ", ettei provosoi verenvuotoa. Olen tuntevinani liikkeitä välillä, mutta vielä ei varmaksi voi sanoa. Edellisissä on tuntunut vkolla 15+. Nyt siis menossa 12+2. Edellisessäkin raskaudessa istukka oli edessä, ja jotenkin sen epäiltiin olevan hankalasti, ja vauvan perätilan arveltiin liittyvän istukan sijaintiin. Toivottavasti tällä kertaa kaveri haluaa olla oikein päin! (y)

Tervetuloa tosiaan Neppu!:)


 
Ihanaa Milliaani kun kaikki on hyvin :)

Tervetuloa Nepulle!

Liikkeistä
Oon pari kertaa luullu tuntevani liikkeitä mutta en oo varma olisko ne kumminkin ilmanvaivoja :D Nyt menossa siis 13 + 3. Hitsi kun mulla on tommonen sovellus kännykässä ja se sanoo että raskautta jäljellä 186 päivää, VAAN! Tai siis laskettuun aikaan, mut kumminki.

Minua himottaa jouluruoassa lanttulaatikko ja kinkku :p yks harjotuskinkku ollaanki jo tehty :)
 
Onnea Miliaani!! Ihana kuulla et kaikki hyvin!! Nyt vaa toivotaan et ei tule uudestaan!

Mä kävin neuvolassa ja sykkeet löytyi!! Karkuun vaa meinas kaveri lähteä doplerin alta, mut hyvät ja tasaiset äänet kuului! :love:
Kuukauden päästä sitten seuraavan kerran kun lääkäriaika!
Olotila onneks helpottanut, et ei enää paikat kipeydy rehkimisestä! Et viikon lepo teki hyvää! Suosittelen, jos yhtään kukaan miettii saikkua et kannattaako!

Leenulainen 14+1
 
En osaa lisäillä tonne alkuperäiseen vai tarviiko mun ees osata. Laitan tähän että jos joku fiksumpi osaa sen tuonne lisäillä.

8.5./neppu123/21/1.lapsi/PKKS

Joko teillä mahat näkyy selkeästi? Mulla vaan pientä turvotusta vielläkin muttei mahasta tietoakaan :)
 
Hienoa Milliaani et sulla oli kaikki kunnossa! Tuleeko sulle vielä kontrolleja?

Mulla alkaa kyl maha näkyä. Tai siis näytän vaan lihavalta :D Kaveri huomasi raskauden kun mulla on yleensä kuulema litteä maha (arvatkaa kuinka paljon kiitin sitä noista sanoista :D :D ) ja nyt se on tollanen turvonnut kauttaaltaan ja oma olo on aika möhkis... Tulis sellanen vauvamaha edes. Mutta onneks nyt ei oo kesähelteet! Voi verhoutua väljempiin vaatteisiin...

Olin tuntevinani kahtena päivänä liikkeitä, en tiiä voisiko oikeasti olla jo? Vkoja nyt 13+5. Ekasta tunsin aika myöhään ja toisesta joskus rv16, siinä oli kyllä istukkakin edessä. Nyt se on takana.

Onko meillä aktiivinen fb ryhmä? Mietin uskallanko mukaan :D

Sulkava, mun lemppari iltapala on nyt ollut kaurapuuro+mustikat+raejuusto. On siinäkin toki hiilareita, mutta mulla pitää hyvin nälkää :)

Niin ja mun tiedot 21.5/pätkis123/3.lapsi/KSKS
 
En osaa lisäillä tonne alkuperäiseen vai tarviiko mun ees osata. Laitan tähän että jos joku fiksumpi osaa sen tuonne lisäillä.

8.5./neppu123/21/1.lapsi/PKKS


Joko teillä mahat näkyy selkeästi? Mulla vaan pientä turvotusta vielläkin muttei mahasta tietoakaan :)
Ihan oikein laitettu (y) Minä sitten aina heittelen tuonne listalle kun olen ketjun perustanut. En tiedä edes pystyykö muut sitä muokkaamaan...
 
Pätkis123, kiitti iltapalavinkistä! Täytyy kokeilla tuota puuro-raejuusto -yhdistelmää. Kummastakaan en oikein pidä, mutta jotain tässä on yritettävä. Yleensä olen syönyt puuroa vain runsaalla määrällä mansikkahilloa (vähän kuin hilloa puurolla :whistle:), ja se ei nyt ehkä ole se terveellisin vaihtoehto :rolleyes:.

Onkos kaikki jo käyneet nt-ultrassa?

Huomenna taas poksutaan :barefoot:. Hyvää alkavaa viikonloppua jokaiselle mammalle :love:

Sulkava_ ja masukki 15+6 :love:

Muoks, ja ihanasti mua taas potkitaan parasta aikaa :love::love::love::cry::cry:
 
  • Tykkää
Reactions: Babies ja forester
Hupsista onpas tänne tullut paaaaljon keskustelua kun hetken on poissa :LOL: Yritän muistella mitä kaikkea täällä on puhuttu kun tässä näpyttelen.

Ihanaa että Milliaanilla oli kaikki hyvin :love:

Painosta, mulle on tullut ehkä kilon verran. En siis ihan päivittäin oo käynyt vaa'alla. Paino ahistaa kyllä tosi paljon ja pelkään että oon ensi kesänä joku muodoton lihapulla... :( Ei varmaan pitäisi miettiä näin paljon, mutta minkäs teet, kun tää maailma tuntuu pyörivän erityisesti naisten painon ympärillä. Onneks mies sentään jaksaa tsempata ja kehua, vaikka siltä on kyllä varmaan mennyt hermot jo tuhat kertaa mun valitukseen.

Äitiysvaatteita pitäisi varmaan kohta lähteä ostamaan jostain, mammafarkkuja oon pitänyt ehkä jotain viikon verran. Ihana kun ei purista mistään :X3::)

Sulkava, mä oon sillon tällön ottanut iltapalalla keitettyä kananmunaa, se tuntuu pitävän nälkää hyvin.
Babies, mä oon kuullut että jotkut käyttää liukkariakin jos ei oo geeliä. Mutta perusvoidekin kuulemma toimii hyvin. Kunhan muistaa laittaa sitä aika paljon.

Jeee, huomenna taas poksutaan! Jotenkin tuntuu että ultran jälkeen aika hidastui ja oikein matelee eteenpäin.. Onneksi sentään voi fiilistellä jo joulua :giggle: Ootan kyllä tosi paljon että milloin alan tuntea liikkeitä.

Mukavaa viikonloppua kaikille! :)

joavi & pikkuinen 13+6
 
  • Tykkää
Reactions: Sulkava_ ja Babies
Tänään 13+0 :love: oireetkin alkavat onneksi helpottaa, tosin pelkkä kahvin haju saa vieläkin tämän entisen kahviaddiktin oksentamaan :sick: minulla on vasta tulevana tiistaina nt-ultra, ihana päästä taas pientä moikkaamaan, varhaisultrasta alkaa ollakin jo aikaa :) hassua, meni monta vuotta melkeinpä inhoten joulua, mutta tänä vuonna odotan innolla, ihan joululahjaostoksille tekee mieli! lieköhän pikkuisella osuutta asiaan :geek:
 

Yhteistyössä