Toukotenavat 2017 <3 Tammikuu

Hei mites muut hoitovapaalla olijat; onko teidän työnantaja tietoinen tulevasta perheenlisäyksestä? Itse en ole ilmoitellut ja mulla on hoitovapaa vielä elokuun loppuun, että periaatteessa voisin ilmoitella vasta sittenkin kun vauva on syntynyt. Mutta se ehkä tuntuisi vähän oudolta... Tässä vähän arvon että koska sinne suuntaan olisi yhteydessä.

Onko teillä muilla mitään vihlaisuja tuolla alakerrassa? Mulla välillä vihloo tuonne kohdunsuulle? ja se vähän mietityttää. No ensi viikolla on neuvola taas, pitää siellä kysellä sitten jos ei sitä ennen pahene. Siis ensi viikolla on todellakin kelaneuvola!! :love::rolleyes::eek: Mihin tämä aika menee...
Minäkin haluaisin bola-korun! Mutta taitaa jäädä tälläkin kertaa...

Ihana tuo lumi ❄ ja oikea talvi, tykkään :love:

Onnea Amelia :) :) poikalupauksesta :love:

Ja tervetuloa mukaan deseo, ja onnea :love:

Ja onnea muillekin vaiheisiinsa kenet olen unohtanut :rolleyes::ninja:. Tämä uuden pinon vaihtuminen saattaa vähän sekoittaa, ainakin mun pään :D

Voikaahan hyvin kaikki mammat (y)

Sulkava_ ja masukki 22+3 :love: (kai. Nyt tuntuu että meinaa jo seota laskuissa :oops:)
 
  • Tykkää
Reactions: pupumama
Moikka mammat! Meil oli eilen ru ja pieni ihanuus siellä melskasi! Kaikki näytti llevan hyvin ja lupaus pikkuveljestä saatiin! Tyttö olo siis oli väärä, kuten viimeksikin. Mut oon kyl tosi iloinen et saadaan toinen poika meille! :love: mies oli pikkuse pettynyt kun kovasti olisi oman tytönkin halunnut, mut vähän sulateltua oli jo innoissaan toisesta pojasta! Nyt vaan pitäs alkaa keksimään kivoja nimiä!

Liikkeet tuntuu väillä kovasti ja käteenkin asti tuntuu, mut välil selkeesti hiljaisia päiviä et tuntuu vaa muutama kevyt sipaus.
Äh, pitää mennä kattoo kun ei tuo isoveikka nyt halua nukkuakkaan päikäreitä.. Mä kun olisin nyt halunnut hetken omaa aikaa.. ! o_O lomaviikko menossa ni olis ihanaa välillä vaan olla.! Mut minkäs voit jos toista ei nukuta! :love:
Leenulainen 20+6
 
  • Tykkää
Reactions: pupumama
Moikka mammat! Meil oli eilen ru ja pieni ihanuus siellä melskasi! Kaikki näytti llevan hyvin ja lupaus pikkuveljestä saatiin! Tyttö olo siis oli väärä, kuten viimeksikin. Mut oon kyl tosi iloinen et saadaan toinen poika meille! :love: mies oli pikkuse pettynyt kun kovasti olisi oman tytönkin halunnut, mut vähän sulateltua oli jo innoissaan toisesta pojasta! Nyt vaan pitäs alkaa keksimään kivoja nimiä!

Liikkeet tuntuu väillä kovasti ja käteenkin asti tuntuu, mut välil selkeesti hiljaisia päiviä et tuntuu vaa muutama kevyt sipaus.
Äh, pitää mennä kattoo kun ei tuo isoveikka nyt halua nukkuakkaan päikäreitä.. Mä kun olisin nyt halunnut hetken omaa aikaa.. ! o_O lomaviikko menossa ni olis ihanaa välillä vaan olla.! Mut minkäs voit jos toista ei nukuta! :love:
Leenulainen 20+6
Onnea poikalupauksesta :love:
Mun mielestä olisi ihanaa jos meidänkin poika saisi pikkuveljen. Se olisi jotenkin ihana ajatus :love:. Mutta siis ei tyttökään mikään pettymys olisi (paitsi ehkä miehelle;))
 
Moikka kaikille!

olen seuraillut teidän kirjoituksia, mutta en ole viitsinyt vielä kirjoitella ennen RU:aa. Tänään se vihdoin oli ja siltä se nyt näyttäisi, että vauvahan sieltä on tulossa :rolleyes:. Koko ultran ajan heilui kaksi nyrkkiä ilmassa ja potkua tuli ylös, alas- ja sivulle, kun ammattilaiselta. Olinkin vähän yllättynyt, että tämä soturi olikin prinsessasoturi...

Tämmöset statsit voisi lisätä:
20.5 ironmom / 38 / toinen / NKL / tyttölupaus

Tapahtunutta tähän mennessä:
3kk kova pahoinvointi (ilman oksentelua) ainoa, joka tähän auttoi oli treenaaminen / liikkuminen etenkin uinti. Se onneksi loppui nopeasti ja nyt on elämänsä vedossa :).

Yritän aktivoitua tässä kirjoittelupuolellakin tulevaisuudessa (y)

Ironmom & mini princess ninja warrior :ninja:
 
Hei,

Olen seuraillut vierestä, meillekin on tulossa toukovauva.

( jos jotakuta kiinnostaa,
8.5 StiinaM / 40 / 2. / nkl )

Sulkava, ilmoita töihin ajoissa. Vaikket saisi äitiyslomalta palkkaa, kertyy vuosilomia ym eri lailla kuin hoitovapaalta, joten työnantajalle on merkitystä oletko äitiyslomalla vai hoitovapaalla. Ja ainakin meillä äitiysraha-ajan on esim työterveyshuollon piirissä.

Eipä mulla muuta.

StiinaM
 
  • Tykkää
Reactions: Maria82 ja forester
Hei,

Olen seuraillut vierestä, meillekin on tulossa toukovauva.

( jos jotakuta kiinnostaa,
8.5 StiinaM / 40 / 2. / nkl )

Sulkava, ilmoita töihin ajoissa. Vaikket saisi äitiyslomalta palkkaa, kertyy vuosilomia ym eri lailla kuin hoitovapaalta, joten työnantajalle on merkitystä oletko äitiyslomalla vai hoitovapaalla. Ja ainakin meillä äitiysraha-ajan on esim työterveyshuollon piirissä.

Eipä mulla muuta.

StiinaM
Aivan tuo vuosiloma-asia! Kiitos vinkistä, pitääpä tässä joku kerta olla yhteydessä pomoon (y)
Niin ja tervetuloa ja onnea :love:
 
Moikka kaikille!

olen seuraillut teidän kirjoituksia, mutta en ole viitsinyt vielä kirjoitella ennen RU:aa. Tänään se vihdoin oli ja siltä se nyt näyttäisi, että vauvahan sieltä on tulossa :rolleyes:. Koko ultran ajan heilui kaksi nyrkkiä ilmassa ja potkua tuli ylös, alas- ja sivulle, kun ammattilaiselta. Olinkin vähän yllättynyt, että tämä soturi olikin prinsessasoturi...

Tämmöset statsit voisi lisätä:
20.5 ironmom / 38 / toinen / NKL / tyttölupaus

Tapahtunutta tähän mennessä:
3kk kova pahoinvointi (ilman oksentelua) ainoa, joka tähän auttoi oli treenaaminen / liikkuminen etenkin uinti. Se onneksi loppui nopeasti ja nyt on elämänsä vedossa :).

Yritän aktivoitua tässä kirjoittelupuolellakin tulevaisuudessa (y)

Ironmom & mini princess ninja warrior :ninja:
Onnea tyttölupauksesta ja tervetuloa :love:
 
Täällä tänään 23+0, jo :)!
Kävin tyhmänä tuolla joulukuun ketjussa monena päivänä ja ihmettelin miten on niin hiljentynyt :LOL:. Ymmärsin sitten viimein etsiä oikean ketjun. Laitetaanko raskauden piikkiin tämäkin hölmöily ;).

Mulla on tullut uutena vaivana univaikeudet. Herään aina aamuyöllä, enkä saa enää unta (n). Tänään heräsin neljältä, eikä mitään toivoa saada enää unta. Herään siis pirteänä, ei niin, että murehtisin jotain ja siksi uni ei tule. Ei vaan pysy silmät kiinni.
Tämä on tosi ärsyttävää ja epätavallista, koska mitään unettomuutta ei ole koskaan ennen ollut :(.
Onko kellään ollut samaa? Ja sanokaa joku, että tämä on joku ohimenevä vaihe!?
 
Onnea ultrakuulumisista kaikille! :love:

Tän raskauden eka hiivatulehdus taisi sitten pamahtaa tänne :devil: Kivasti ollaan vielä täällä ulkomailla juuri eikä täällä kukaan puhu englantia, joten mies sai lähteä yksin apteekkiin ostoksille :p Täällä kun apteekitkin on pääosin sellaisia, ettei niitä tuotteita pahemmin pääse itse hyllystä tutkimaan vaan pitää pyytää tiskin takaa myyjältä mitä tarvitsee. Toivottavasti menee noilla itsehoitolääkkeillä ohi kun ei tosiaan huvittaisi mennä lääkäriinkään täällä mies tulkkina :confused: No ensi viikolla jo takaisin Suomeen onneksi. Mitäs hyviä kotihoitovinkkejä teillä on, jos vaikka onnistuisi tän vaivan ennaltaehkäisy jatkossa? :ninja:

Mä oon nyt alkanut ostelemaan aika paljon vaatteita vauvalle :p En vaan kestä miten pieniä noi 56cm vaatteetkin on! :love: Vaikka samalla tuntuu, ettei noita pieniä kokoja viitsi pahemmin ees ostaa vaan suoraan jotain 62 -->. Jotenkin taas vaikea muistaa, miten pikkuinen se vastasyntynyt on, vaikka esikoinenkin oli melkein 4kg syntyessään. Silti ihan miniltä se tuntui :love:

Pupumama ja Pottu 22+1
 
Täällä tänään 23+0, jo :)!
Kävin tyhmänä tuolla joulukuun ketjussa monena päivänä ja ihmettelin miten on niin hiljentynyt :LOL:. Ymmärsin sitten viimein etsiä oikean ketjun. Laitetaanko raskauden piikkiin tämäkin hölmöily ;).

Mulla on tullut uutena vaivana univaikeudet. Herään aina aamuyöllä, enkä saa enää unta (n). Tänään heräsin neljältä, eikä mitään toivoa saada enää unta. Herään siis pirteänä, ei niin, että murehtisin jotain ja siksi uni ei tule. Ei vaan pysy silmät kiinni.
Tämä on tosi ärsyttävää ja epätavallista, koska mitään unettomuutta ei ole koskaan ennen ollut :(.
Onko kellään ollut samaa? Ja sanokaa joku, että tämä on joku ohimenevä vaihe!?
Mulla on ollut unettomuutta loka-marraskuusta lähtien. Oon ollut aina huono nukkuja tyyliin 2-6 h yössä, joten sinänsä tuttua puuhaa. Ei se normaalissa olotilassakaan ole herkkua, mutta jokunen viikko sitten aloin nuokkua ratissa joka kerta.

Yritin tsempata mutta lääkärin suosituksesta otin lääkeavun kolmeksi yöksi. Auttoi parina yönä. Unettomuus jatkuu edelleen, mutta lääkkeitä en haluaisi enää ottaa. Eipä tässä ole enää pitkä aika töitä jäljellä, jos jotenkin selviäisi parisen kuukautta.

Töiden lisäksi en ole jaksanut muuta tehdä syyskuun alusta alkaen. Vapaa-päivinä vähän pirteämpi olo mutta levätessä menee pääosin. Ei tämä olotila pysyvä ole ja hyvän asian vuoksi tässä jotenkin pääkoppa kestää.
 
  • Tykkää
Reactions: Maria82
Täällä kans yökukkuja, tosin usein herään jotain 3-4krt yössä vessaan. Nyt sain vaivakseni närästys en ja on täyttä tuskaa! Oon puolistuvassa asennossa sängynpäätyy vasten ja oottelen joka menis ohi. Ikinä ennen ei oo närästäny ja nyt nolottaa miten oon aliarvioinu närästyksestä kärsineet aiemmin *anteeks!* Tää on kamalaa :(

Spukka + Pööpötin 19+4
 
Täällä kans yökukkuja, tosin usein herään jotain 3-4krt yössä vessaan. Nyt sain vaivakseni närästys en ja on täyttä tuskaa! Oon puolistuvassa asennossa sängynpäätyy vasten ja oottelen joka menis ohi. Ikinä ennen ei oo närästäny ja nyt nolottaa miten oon aliarvioinu närästyksestä kärsineet aiemmin *anteeks!* Tää on kamalaa :(

Spukka + Pööpötin 19+4
Mulla oli myös ekaa kertaa elämässä joku aika sitten yövuorossa närästystä. En tajunnut että olisi sitä kunnes ihmettelin asiaa kaverille ja hän sanoi, että kuulostaa närästykseltä. Ei onneksi ole ollut sen jälkeen.

Mulla on ollut iltaisin ja yövuoroissa aamuyöstä mahassa ja kyljissä sellainen olo kuin maha räjähtäisi. Onko nää nyt niitä harjoitussupistuksia? Eivät kai ole kipeitä, mutta todella epämiellyttävän tuntuisia. Tuntuu kuin ihoa venytettäisiin joka suuntaan.

Vai liittyyköhän nää si-niveleen joka on vihoitellut kolmisen viikkoa? Vai ihan normaalia kasvua vaan?
 
Uusille tervetuloa, kiva kun meillä on täällä iso porukka :)

Ultrassa on käyty ja kaikki oli hyvin :love: Saatiin tietää sukupuolikin, mutta päätettiin pitää se salaisuutena. Jotenkin tuo sukupuolen selviäminen konkretisoi enemmän, oon esim höpöttänyt mahalle enemmän nyt ultran jälkeen :love::barefoot::ROFLMAO:

Mulla on kanssa ollut univaikeuksia. Paras neuvo on ehkä olla turhautumatta siitä ettei saa nukuttua, kun se saattaa vielä lisätä uniongelmia. Eikä nukkumaanmenoa tai yöllisiä heräämisiä kannata pelätä, vaan jos uni ei tule, niin sitten sille ei voi mitään. Sumussa menevät päivät on kyllä ärsyttäviä.. Mä oon joskus aamuyöstä käynyt vaikka syömässä palan leipää ja kokeillut vielä nukkumista sen jälkeen.

Tuli vaatestressi, vauvan vaatteista siis :LOL: Miten paljon ja minkä kokoisia niitä pitäisi nyt hommata? Valistakaa kokeneemmat tätä esikoisen odottajaa kiitos :ROFLMAO:

joavi & pikkuinen 20+4
 
  • Tykkää
Reactions: Maria82 ja pupumama
Iik, oon ollut eilisestä niin mielissään. Näin unta ihan muutama yö takaperin että oltiin mun parhaan ystävän kanssa synnyttämässä :) Ja eilen kertoi mun esikoisensynttäreillä että heillekin tulee uusi vauva ja hän on nyt 8 viikolla!!! :love: Miten mää sen unen jälkeen aattelinkin että tulisko heille kohta? Tämä mun ystävä sai enkeli-vauvan n. 2-vuotta sitten viikolla 23. Odotettiin silloinkin lähes samoilla viikoilla. Se oli raskasta, mutta toisaalta lähensi meitä entisestään <3 Ikinä mun ei ole hänelle tarvinut peitellä omaa onneani meidän nuorimmasta tytöstä. Mutta myötäelin oman odotuksen takia vahvasti kyllä mukana.

Ajattelin tuossa 25 tienoilla varata ajan vyöhyketerapiaan. Siihen kyllä saa mennä vasta viikolla 30. Mutta tiedän yhdensuositun terapeutin, niin on paras varata ajoissa. Se on kyllä minulle niin rentouttavaa että jo pelkästään sen takia voin mennä. Uskon kyllä sen viimeksikin nopeuttaneen avautumista ja tehneen sen että pärjäsin ilman kivunlievitystä kokonaan! Synnytys kesti 3tuntia ja ponnistus alle 1 min. Turvotus ja supistelu myös häipyi loppuraskaudesta. Ja liitoskivut. Olin kyllä ihmeissäni kun 20 viikolta 30 viikolle olin hirmusen kipeä.

Rai-da ja mini 21+3
 
  • Tykkää
Reactions: Sulkava_
Ihana kuulla että ultrista on tullut hyviä uutisia! :love:

Täällä mennään 22+6 ja olo on edelleen hyvä. Ainoo mikä on ollut on väsymys, neuvolassa paljastuikin että rautavarastot on nyt käytetty ja hemoglobiini romahtanut 118:n. Eli lisärautaa aloin syömään, josko se vähän myös piristäisi. Tavallaan toivoisin että alkaisi myös sellainen tasaisen tylsä arki, kun kohta kuukauden on ollut koko ajan jotakin. Eikä loppua näy. Kiirettä on ollut sekä opinnoissa että töissä, ja samaan aikaan ollut kaikenmoista järkkäiltävää ja pitänyt kiertää kyläilemässä vaikka ja missä.Lisäksi nyt pitäisi vielä muuttaa kuun lopussa, eikä yhtään huvittaisi pakkailla, siivoilla jne jne. Voi kun sais pienen loman edes! :sleep:
 
Onnea ultrauutisista (en pysy mukana, joavi ainakin :love:), ja tsemppiä vaivojen kanssa painiville. Mua ei ole koskaan närästänyt, mutta olen kuullut sen olevan hyvin hankala vaiva. Unettomuuttakin vielä odotellaan. Tai no, kestää mulla iltaisin ehkä puoli tuntia saada unen päästä kiinni ja öisin sama homma jos esikoinen herättää.

Mulla ainakin Vauveli vanhalle tuntuu harjoitussupistukset sellaisina epämiellyttävinä vatsan kovettumisina, ja silloin on jotenkin vaikeampi hengittää. Usein siihen on auttanut asennon vaihtaminen. Tuohon räjähtämisen tunteeseen en osaa sanoa onko samaa... Voisihan se toki olla, mutta jos kovin kivuliasta on niin kannattaa kysyä joltain fiksummalta.

Toivottavasti pupumama sait jo apua vaivaan. Miten inhottavasti osuikin juuri kun olette reissussa! En oikein muita kotihoito-ohjeita tiedä hiivaan kuin piimä ulkoisesti. Mutta itse olen kyllä ihan apteekissa käynyt kun on tuota ongelmaa ollut. Olikos ennaltaehkäisyyn se että välttää makeita...

Niin ja noista vauvanvaatemääristä. Hirveän vaikea sanoa kun on niin kovin yksilöllistä (niin inhottava vastaus). Mutta siis itse henkilökohtaisesti mun on turha hommata mitään 50cm:n vaatteita, koska eiköhän tämäkin ole yli neljä kiloa jos täysiaikaiseksi päästään :whistle:. Aloitan koosta 56, mutta lähinnä hommaan 62 kokoa. Mua ei myöskään haittaa pitää vauvalla vähän reilun kokoisia vaatteita. Meillä ei ainakaan alkuviikkoina likastunut vaatteet edes joka päivä kun silloin vielä säästyttiin niskakakoilta ja meidän vauva ei juurikaan pulautellut. Mutta ehkä varaudun siihen että kolmet vaatteet saattaa päivässä mennä kuitenkin. Ja sitten tietty kuinka usein haluaa pesukonetta pyörittää ;) Vauvanvaatteita tulee aina kuitenkin hommattua yli tarpeen kun ne on niin söpöjä :love:. Enpä tiedä ketään joka olisi niitä hommannut liian vähän :D

Viimeisetkin alkaa ohittamaan puolivälin, jee :love:

Sulkava_ ja masukki 22+5 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: joavi
Mä pääsin tänään käymään hierojalla, oli kyllä ihanaa rentoutua niin täysin :love: Vauva sen sijaan innostui potkimaan ihan kunnolla melkein koko hieronnan ajan. :LOL:

Hmm, toi makean välttäminen voisi tehdä hyvää monessakin mielessä, mutta vaikeaa täällä lomalla :p Vaaleaa leipääkin kai olisi hyvä vältellä, mutta eihän täältä mitään ruisleipää saa. :ninja:

Pupumama ja Pottu 22+3
 
  • Tykkää
Reactions: Maria82
Hyvää uutta vuotta meiltäkin! :) Pääsi unohtumaan kuukauden vaihtuminen ja nyt tuli mieleen että on varmaan joo tämä uusikin pino :) Toi vyöhyketerapia kuulostaa sellaselta mitä itekin haluan kokeilla! Oon onneksi voinut pääasiassa hyvin ja vuodotkin rauhottunu ni nyt jotenki levollisemmin mielin on osannu elää arkea.. 7 viikkoa enää töitäkään jäljellä ennen "kesä"lomaa eli ei siis juuri enää mitään!!!

Sandelinos + Minion 22+0
 
Mulla oli myös ekaa kertaa elämässä joku aika sitten yövuorossa närästystä. En tajunnut että olisi sitä kunnes ihmettelin asiaa kaverille ja hän sanoi, että kuulostaa närästykseltä. Ei onneksi ole ollut sen jälkeen.

Mulla on ollut iltaisin ja yövuoroissa aamuyöstä mahassa ja kyljissä sellainen olo kuin maha räjähtäisi. Onko nää nyt niitä harjoitussupistuksia? Eivät kai ole kipeitä, mutta todella epämiellyttävän tuntuisia. Tuntuu kuin ihoa venytettäisiin joka suuntaan.

Vai liittyyköhän nää si-niveleen joka on vihoitellut kolmisen viikkoa? Vai ihan normaalia kasvua vaan?
Tuosta räjähtävästä mahantunteesta...
Voisko olla turvottelun/ilman kertymisen aikaansaannosta?
Mulla toisinaan iltaisin turvottelee ja on pinkeä maha. Varmasti sulla yövuoro vielä lisää suolisto-oireita.
 
Kiitos vaatemietinnöistä Sulkavalle :) Ehkä sitten tarvii hommata aika monta vaatekertaa, kun en nyt välttämättä ihan päivittäin haluaisi pesukonetta pyörittää.

Täällä on kävely hidastunut paljon :unsure: Jos ennen kävelin jonkun matkan 15-20min, niin nyt menee vähintään puoli tuntia, kun tuntuu että vähän joka paikassa on jotain kremppaa. Hyvästi tunnin lenkeille siis ainakin toistaiseksi, se puolikin tuntia paikasta toiseen tuntuu jo tarpeeksi ikävältä :(

Eilen mieskin tunsi ensimmäistä kertaa potkun :love::barefoot:

joavi & pikkuinen 21+0 poks :X3:
 
Tervetuloa uusille! Kiva kuulla myös ultrakuulumisia :love: meillä olis maanantaina...

Pupumama Pystyitkö olemaan ihan hierontapöydällä mahallaan? Haluaisin mennä hierojalle mutta mietin et voinko enää :) Ihan kuin olisin jostain lukenu että jossain kohtaa raskautta alaselkää ei olis hyvä hieroa?

Sulkava Mulla välillä juimii jännästi tonne alapäähän, etenkin kovan rasituksen jälkeen..En ole silleen kiinnittäny niin kovin huomiota niihin kun ei ole mulla joka päiväsiä. Kerrohan mitä sanovat neuvolassa, mulla on nvla on vasta puolentoista viikon päästä.

Hitsi että odotan kyllä äippälomaa.. Tänäänkin oli sellanen päivä taas etten kerenny edes lounastaukoa pitää. Sen siitä saa kun on opiskelijan kanssa kahdestaan aamuvuorossa :unsure: Vauvaki on meuhkannu tänään normaalia vähemmän ja ne vähäsetki mäiskimiset tuntuu vaimeilta :unsure:

Nukkumisesta..Mie en herää edes pissalle yöllä, jos esikoinen ei könyä viereen. Oon niin väsyny ettei mitään tolkkua. Ahdistaa ihan kun ei jaksa samalla lailla touhuta ton esikoisen kanssa kun haluais vaan töiden jälkeen maata sohvalla..Onneks on edes viikon loma tammikuun lopussa :)
 
Moikka,
näköjään muitakin mattimyöhäisiä ahkerasti keskustelua alusta asti turvallisesti takavasemmalta seuranneita löytyy, joten jospa minäkin vihdoin uskaltautuisin mukaan.

Tällä viikolla oli kauan ja hartaasti odotettu rakenneultra ja kyllä oli ihmeellistä, että kaikki oli hyvin. Olen tainnut liian paljon viihtyä blogien ja keskusteluiden maailmassa huonosti päättyneitä tarinoita lukien, jotta kai sitä jonkinmoinen pelko on koko ajan persuuksissa ollut. Oman huolen tuonut myös keväällä ollut keskenmeno, joka todettiin np-ultrassa (keskeytynyt viikolla 9-10) - jotenkin sen jälkeen nuo ultrakäynnit on konkretisoineet sen, että siellä tosiaan tsekataan, mikä on kondis eikä mennä ihastelemaan pienokaista. Vaan nyt kun ollaan jo voiton puolella ( 21+ 4), on olo jo huomattavasti luottavaisempi :).

Täällä vointi on ollut koko raskauden ajan fyysisesti aika mainio ja pitkillä kävelylenkeillä on mieli levännyt - nyt kasvava maha tuo kömpelyyttä ja esim autosta pois nousu talvitamineissa ja mahan kanssa käy melkeen työstä! Ja väsy tietysti vaivannut alusta asti. Oman kehonkuvan muutos on asia, jonka perässä ei meinaa pysyä, kun posket on pyöristyneet ja rinnat kasvaneet ihan tolkuttomasti. Kävin tänään ostamassa jo ekat imetysrintsikat, kun kaikkien vanhojen rintsikoiden kanssa on ollut jo pidempään mahtumishaasteista. Noille imetysrintsikoille on sitten toivottavasti vähän pidempiaikaista käyttöä, kuin että ostaisin tähän väliin vaan isommat normaalit. Muutenkin alkaa olla ajankohtaista hankkia vähän isompaa vaatetta. Toppahousut menee vielä nippanappa jalkaan, mutta ei kauaa. Kuinkakohan kauan talvitakista menee vetska kii? :p. Ei oikein huvittaisi niin lyhyttä aikaa varten hankkia... koska kevättä päinhän tässä mennään ja hurjaa kyytiä!

Kaikki hankinnat on meillä muutoin tekemättä - jotenkin ajattelen, että ehtiihän sitä, mutta voihan se olla, että kevät tosiaan menee niin vauhdilla, että viikolla 35 vielä pähkäilen, että mitkä nyt olisi ne just meidän tarpeisiin sopivat vaunut. Ultran jälkeen oli kyllä ihan pakko käydä yksi body ostamassa, sellainen pinkki, kun kerta tyttöä lupaili <3.

Hieronnasta - kävin viime viikolla ja onnistui tosi hyvin kylkiasennossa. Halasin tyynyä ja toinen tyyny oli jalkojen välissä, joten hyvin löytyi tasapaino siinä. Hierottiin lähinnä hartioita, kun olen samaa kuullut, että alaselän kanssa saa olla varovainen. Eli en antaisi alaselkää hieroa, jos ei ole todellakin raskaushieronnan asiantuntija. Lisäksi olen käynyt akupunktiossa ja erityisesti aion käydä siinä vaiheessa kun kroppaa saa alkaa valmistelemaan kohti synnytystä - tai jos tulee esim kovaa alaselän juilintaa (mitä nyt on välillä jo alkanutkin olemaan).

Rentoa lauantaita koko köörille!

T. Pitayah ja pikkukaveri 21+4

16.5. Pitayah / 31v / 1. lapsi / tyttölupaus
 

Yhteistyössä