Toukotenavat 2017 <3 Tammikuu

Pupumama Pystyitkö olemaan ihan hierontapöydällä mahallaan? Haluaisin mennä hierojalle mutta mietin et voinko enää :) Ihan kuin olisin jostain lukenu että jossain kohtaa raskautta alaselkää ei olis hyvä hieroa?
Kyljelläni olin :) tää oli muutenkin enemmän sellainen kevyt ja rentouttava hieronta, mutta haluaisin vielä mennä sellaseen "kunnon" hierontaankin kun mulla on niin paljon selkävaivoja raskaudessa aina. Itse olin viime raskaudessa hieronnassa vielä myöhemmilläkin viikoilla ja mun mielestä hieroi silloin kyllä alaselkääkin, mutta oli sellainen jolla oli raskausajan hieronnasta kokemusta ja uskon että teki sen ihan ammattitaidolla :) Ja oli kyllä kovasti hyötyä mulla silloin niihin kipuihin. Että kyllä mun mielestä ainakin voi vielä ihan hyvin mennä hierojalle, kunhan on sellainen joka tietää miten ottaa raskaus huomioon :)

Hyi että, ihan kauhea närästys alkoi tänään (ekaa kertaa täss raskaudessa). Oksensinkin tuossa vaikka kuinka monta kertaa putkeen (sori too much information...) ja vieläkin ihan järkyttävä olo. Nyt en enää tiedä voiko tää johtua vaan siitä närästyksestä vai mistä :confused: Ei tässä muuten mitään, ellei mulla ois tätä diabetesta ja pitäis saada verensokerit nousemaan mutta kun mikään ei meinaa pysyä sisällä :barefoot: oon siis oksentanut välillä 21.30-02.00 ja nyt ehkä alkaa vihdoin tuntua siltä, että ehkä tässä elämä voittaa...

Huoh. Parempaa huomista toivoen,

Pupumama ja Pottu 22+5 (tai 6, ehti jo vaihtua sunnuntain puolelle)
 
... Ei kyllä voittanutkaan :sick: Taitaa tää olla joku ihan vatsatauti eikä johtunutkaan vaan närästyksestä. Yöllä sain pari tuntia torkuttua ja sitten taas jatkunut viidestä alkaen tää oksentelu. Ihan karmee olo! :cry: En kestä että tän piti nyt alkaa kun ollaan vielä täällä lomalla ja ylihuomenna ois lento kotiin. Kunpa nyt vaan menisi äkkiä ohi eikä tartu poikaan. Mulla on heti keskiviikkona tärkeä äitipolikäynti ja miehelläkin jatkuu taas työt että vähän pakko oisi päästä täältä kotiin!
 
Voi ei pupumama! Onpas teillä siellä reissussa nyt koettelemuksia :(. En voi toivoa kun pikaisesti paranemista ja ettei tarttuisi muihin. Tuon oksentaminen diabeteksen kanssa tuo varmaan omat haasteensa (n)

Tervetuloa Pitayah ja onnea :love:
Hienoa että tämä raskaus on jatkunut epäonnistumisen jälkeen!
Täällä kanssa alkaa liivit puristaa sen verran että saas nähdä joutuuko tässä kohta kaupoille... Tuli muuten mieleen että siitä onkin kaksi vuotta kun olen viimeksi ostanut liivit!! :cool::whistle::eek:. Silloin imetysliivit esikoista varten. Jotenkin on aina niin vaikea löytää sopivia että välttelen kyseisiä ostoksia :whistle:
Onkos kenelläkään muuten antaa vinkkejä noihin rintapumppuihin? Sähkö- vai käsikäyttöinen? Merkkejä? Olen ihan ulalla noista, mutta tällä kertaa ajattelin jos ei tarvitsisi olla vauvassa kiinni puolta vuotta ihan 24/7 ;)

Hui Sara G, onneksi kyseessä oli kuitenkin vaan migreeni! Vaikka ei sekään tietysti mikään mukava ole, paitsi noista vaihtoehdoista. Ihanat vaunut olitte ostanut :love:. Meillä odottaa esikoisen vanhat Hartanit uutta käyttäjää :rolleyes:. Joku taisi kysellä onko vaunut vai yhdistelmävaunut paremmat...? Se kai on vähän mielipideasia. Pelkät vaunut kun menee vaan sen n. puoli vuotta niin... no itse en viitsisi niin pienen ajan jälkeen ostaa taas (uusia), mutta taas toisaalta onhan nuo yhdistelmät ehkä esim. bussissa vähän kömpelömmät kuin jotkut pelkät rattaat... Vaikka hyvin noilla Hartaneillakin on sinne mahtunut :)

Täällä kanssa ilmavaivoja riittää, halusitte varmaan kuulla :ninja::ROFLMAO:. Mutta että I feel you :p

Kivaa sunnuntain jatkoa!

Sulkava_ ja masukki 23+1 :love:
 
Voi miten inhottava tilanne pupumamalla :( Toivottavasti ei tosiaan tartu muihin, käsidesiä vaan ahkerasti käyttöön. Mun kokemuksen mukaan jos mahatauti on alkanut rajusti, niin ei sitä oksentelua ole yleensä kestänyt vuorokautta pidempään. Toivottavasti menis sullakin samalla kaavalla eikä enää tarvitsisi oksentaa. Tosi paljon tsemppiä!
 
Kiitos tsempeistä! Nyt alkaa jo olla parempi olo :) Toki oon vielä heikossa hapessa enkä tästä sängystä pahemmin ole liikkunut, mutta ainakaan en oo nyt oksentanut enää ja pienet määrät kevyttä syötävää pysyy sisällä (mehujää, gefilus-jugurtti). Nyt vaan vielä jännitetään ettei iske taaperolle! Toivottavasti päästään tiistaina kotiin :barefoot:

Mulla oli muistaakseni Philips avent - rintapumppu (en nyt pääse merkkiä tarkistamaan). Sillä pystyy sekä manuaalisesti että sähköisesti pumppaamaan ja oli kyllä ihan ehdoton mulle, kun poika oli sen 10pv osastolla synnyttyään ja mä en sitten ihan 24/7 pystynyt olemaan siellä (esim. yöt) niin sain pumpattua tälle kuitenkin kaiken maidon eikä tarvinnut luovutettua maitoa ollenkaan :) Silloin jos pumppaa paljon niin sähköinen on musta ehdottomasti parempi, mutta jos vaan silloin tällöin ja vähän niin käsikäyttöinen ihan näppärä.
 
Hui oksetauti ihan kauheeta:unsure: meilläkin sitä oli pari lasta sairasti oksunein päivineen, minulla tuli onneksi vaan toista kautta kaikki pihalle:cautious: on se vihollinen tauti mitä haluan.

Hei kiva tänne on tullu uusia odottajia(y)Onnea odotukseen ja tervetuloa :)

Asiasta toiseen, huomioiko teidän miehet mitenkään teitä? Niinkun tarkotin että saatteko mitään kukkia tai pieniä lahjoja tai mitään hemmottelu juttuja?
Kun mun mies taitaa olla vähän DAA:eek: yleensä mä kattaan ruuan pöytään ja tuon iltapala teen ja leivät miehelle valmiiksi ja mitä mä saan.. en mitään:unsure:.. Oon sanonu että ois kiva jos vaikka ostasit mulle joskus kukkia tai karkkipussin tai suklaalevyn tai muuten vaan hemmottelisit.. Yleensä saan vastauksen "saat kukkia häneltä kun oot synnyttäny".. Ei niinkun mitään spontaania tuolta ukolta saa:unsure::(. Jos joskus toikin tunari yllättäs minut, ei tulis aina paha mieli kun kysyn asiasta..
Ehkäpä mun mies ei osaa ilastuttaa mitenkään.
Toisaaltaan ehkäpä mä liiottelen turhia, ehkä ei mun miehellä taida olla luonnostaan mitään spontaania hemmottelu sensoria itsessään.

HooKoo82 20+3
 
Olipas paljon luettavaa ja vähintään puolet jo unohtunut :ROFLMAO: Pitää äkkiä kirjoittaa jotain jos poika päättääkin herätä päikkäreiltä. Nää omat hetket on niin tärkeitä. Kohta vielä toinen pikkuinen tähän, mutta jospa niistä ensi vuonna olisi jo vähän seuraa toisilleen. :love: Mulla on huomenna rakenneultra, oon niin odottanut sitä, toivottavasti sukupuoli näkyy!

Onko muilla tämmöistä vaivaa.. Sattuu etenkin kävelyn jälkeen vasempaan nivuseen, siihen jänteeseen ehkä, niin paljon ettei aina pysty varaamaan painoa sille jalalle? Mulla oli tätä edellisessäkin raskaudessa mutta ei näin pahaa.

Mulla on niin iso tää maha jo :confused: Ehkä silläkin on vaikutusta asiaan kun edellinen raskaus on niin lähellä vielä??

Meillä piti olla koon 50 bodeja kun oli sen verran siro vauva. Tosin myöhemmin ne vasta alko sottaantuu kunnolla, kun tuli kiinteät mukaan. Mutta toisaalta alussa tuli kakat usein läpi vaipasta. Tuntuu että koko 62 hypättiin aika nopeasti, koko 68 sit enemmän. Mutta joo, on yksilöllistä.

Mulla oli eskoisen aikaan lainassa Medelan rintapumppu, sähköinen. Se oli kyllä hyvä, mutta niin on tuo Spectrankin sähköpumppu, joka mulla nyt on. Tykkään ite sellasista joihin saa aika isot tehot, mulla esim. Lansinohin sähköpumpulla ei tullut oikein maitoa, kun oli liian hellä. Phillips Aventin käsipumppukin mulla on ja kyllä se toimii, mutta ei sillä niin paljon ja helposti saa pumpattua kuin sähköpumpulla.
 
Rakenneultraterveiset täältäkin, kaikki kunnossa, sukupuoltaan ei halunnut oikein istukan takaa esitellä vaan piti jalkoja ristissä joten se jäi vähän hämärän peittoon. sulkava mulla oli esikoisen kanssa käytössä Aventin käsikäyttöinen pumppu, meillä ainakin toimi hyvin ja sain sillä pumppailtua lisämaidot jos piti itse olla pitempään pois. Alun vaikeuksien jälkeen maitoa kyllä sitten todellakin riitti, joten siksikin voi olla että tuo käsikäyttöinen riitti meille ihan hyvin. Täysimetin 6 kk ja vielä reilun vuoden ikään osittain niin oli kyllä kovassa käytössä ja hyvin kesti.

HooKoo-82 ei meilläkään mies mitään lahjoja tai kukkia ostele :) Ei varmaan vaan tule luonnostaan. En ole edes osannut odottaa sellaisia.
 
  • Tykkää
Reactions: Sulkava_
Hei,

Tulisin kanssa mukaan ketjuun näin myöhäisenä. Kuten muutama muukin vasta ru:n jälkeen. Kaikki oli kuitenkin nyt hyvin, joten mukava tulla kirjoittelemaan. Kätilö ei kyllä suositellut vaateostoksia tai seinän maalausta, mutta poikalupaus nyt kuitenkin.

Onko muut kuulleet huhua, että Jorvi olisi menossa kiinni kesän jälkeen? Juttelin kätilön kanssa, joka totesi, että näin ei ole.

Tähän mennessä: 3kk pahoinvointi, jota ei ekan kanssa ollut. Nyt keskiraskaus suht ok. Mitä nyt oikea nivunen kipuilee kävellessä. Toivotaan, että muut oireet pysyvät pois mahd. kauan.

25.5 / NM81 / 35 / toinen / Jorvi / poikalupaus

NM81 20+4.
 
  • Tykkää
Reactions: pupumama
Tänään oli rakenneultra :barefoot: ja poika voi tosi hyvin, vilkas ja vaikea oli välillä kuvata mutta kaikki vaikutti hyvälle ja painoa pienellä 430g :love: Tarkistettiin vielä sukupuoli ja ihan ilmiselvä poika siellä köllittelee ♡
Ultraava kätilö oli Super mukava:) ja liuta kuvia saatiin naperosta:):) istukka on etuseinässä.
Seuraava ultra aika rv28 ultra/ erikoislääkärille edellisten raskausmyrkytysten takia.


HooKoo82 20+4♡
 
  • Tykkää
Reactions: pupumama
Tänään oli rakenneultra :barefoot: ja poika voi tosi hyvin, vilkas ja vaikea oli välillä kuvata mutta kaikki vaikutti hyvälle ja painoa pienellä 430g :love: Tarkistettiin vielä sukupuoli ja ihan ilmiselvä poika siellä köllittelee ♡
Ultraava kätilö oli Super mukava:) ja liuta kuvia saatiin naperosta:):) istukka on etuseinässä.
Seuraava ultra aika rv28 ultra/ erikoislääkärille edellisten raskausmyrkytysten takia.


HooKoo82 20+4♡
Onnea hyvistä uutisista!

Ootko jo tuntenut liikkeitä? Mulla on istukka etuseinässä ja en ole vieläkään varma, tunnenko mitään.

Tänään 23+5.
 
Onnea ultrakuulumisista ja tervetuloa mukaan NM81!

Täällä oksennustauti meni onneksi vuorokaudessa ohi. Heikko olo on toki tänään vielä ollut, mutta huomattavasti parempi kuin eilen! Oon jopa saanut syötyä jotain muutakin kuin mehujäätä ja jaksanut olla vähän jaloillakin :p Eikä ole tarttunut poikaan sen kummemmin kuin mieheenkään (noh, ehtiihän tässä vielä yön aikana joten koputan puuta), onneksi! Huomenna siis lento kotiin :) Vaikka on ollut ihana loma niin ihana on aina palata kotiinkin. Mukava myös sikäli mennä että mulla on sitten heti ylihuomenna taas äitipolikäynti ja ultra, pääsee näkemään pikkuisen taas :love: Jospa tällä kertaa saisi kuvankin mukaan, rakenneultrassa vauva oli koko ajan niin huonossa asennossa ettei saatu kuvia ollenkaan.

Tänään sain ihania uutisia ystävältä Suomesta, niiden esikoispoika syntyi vihdoin :love: Laskettu aika oli siis jo viime vuoden puolella, mutta mä vähän itsekkäästi toivoinkin, että syntyisi vasta tänä vuonna niin meillä oisi sitten molemmilla vuoden 2017 vauvat :D Ja ne voi sitten tietenkin mennä samaan kouluun ja samalle luokalle ja olla parhaat kaverit, jne. ;) Tuli kyllä noista vauvauutisista niin sellainen olo, ettei yhtään nyt jaksaisi enää odottaa tätä omaa kääröään!

Pupumama ja Pottu 23+0 poks! :love:
 
Mitäs teitin hemoglobiini ja sf-mitta on?

Mulla on hb 121 ja sf 22. Painonnousu on ollut tasaista vaikka itse aattelin, että on voinut tulla enemmän, kun en ole juurikaan liikkunut reiluun neljään kuukauteen.

Kelapaperihössäkät pitäisi tehdä, mennä perhevalmennukseen ja lähete pelkopolille tehty.
 
Tänään oli rakenneultra ja kaikki oli tosi hyvin, mutta eipä suostunut näyttämään sukupuolta! Oli kauhea pettymys itelle kun sitä niin ootti, jotenkin konkretisoi asian ja onhan sitä kiva sitten ajatella tyyppiä yksilöllisemmin. Yli tunti ultrattiin ja oli niin kauniin näköiset piirteet kaikki, mutta jalkoja piti vaan tiukasti yhdessä. No, täällä päin on vielä viikolla 30 ultra ja ilmeisesti sitten myöhemminkin kai synnytystapa-arviossa.

Raivotarjonnassa oli, painoarvio 413 g, istukka takaseinämässä, vastas viikkoja eli 21 ja risat. Mun hg 126, painoa tullut itelle n. 7 kg mut se on liikaa kun mulla oli vielä kiloja edellisestä raskaudesta ja nuo melkein kaikki tullu nyt jouluna :D mut viime raskauteen verrattuna tähän mennessä oli tullut paljon enemmän painoa! Tosin sillon vaivas radi. Mites muiden painoasiat?
 
Tänään oli rakenneultra ja kaikki oli tosi hyvin, mutta eipä suostunut näyttämään sukupuolta! Oli kauhea pettymys itelle kun sitä niin ootti, jotenkin konkretisoi asian ja onhan sitä kiva sitten ajatella tyyppiä yksilöllisemmin. Yli tunti ultrattiin ja oli niin kauniin näköiset piirteet kaikki, mutta jalkoja piti vaan tiukasti yhdessä. No, täällä päin on vielä viikolla 30 ultra ja ilmeisesti sitten myöhemminkin kai synnytystapa-arviossa.

Raivotarjonnassa oli, painoarvio 413 g, istukka takaseinämässä, vastas viikkoja eli 21 ja risat. Mun hg 126, painoa tullut itelle n. 7 kg mut se on liikaa kun mulla oli vielä kiloja edellisestä raskaudesta ja nuo melkein kaikki tullu nyt jouluna :D mut viime raskauteen verrattuna tähän mennessä oli tullut paljon enemmän painoa! Tosin sillon vaivas radi. Mites muiden painoasiat?
Mulla on tullut +4 kg ja kuulemma on ihan passeli määrä. Silti vähän ihmettelin vaa'an lukemaa, kun ei ole koskaan noin paljoa näyttänyt. Mää en painonnoususta ressiä ota, tulee mitä tulee ja lähtee sitten synnytyksen jälkeen toivottavasti kun jaksaa taas liikkua.
 
Miule tullu painoa +9kg, nyt rv 23+5. En ota stressiä, toki pyrin siihen että en nyt älyttömästi herkkuja söis. :whistle: edellisissä painoa tullu +20kg, siitä osa kylläkin turvotusta jota oli paljon. Mutta on ne synnytyksen jälkeen lähteny. :)
 
Täällä käyty tänään taas pitkästä aikaa neuvolassa ja juurikin siellä vaa'alla. Painoa tullut kuukaudessa 5 kg, mikä kyllä kuulostaa omaan korvaan aika hurjalta, yhteensä tullut 7 kg. Neuvolatädin mielestä kuitenkin ihan normaalia ja kohtu ja vatsa ovat kuulema siroja:oops::LOL:.
SF mitta oli 17cm, eli siitä kai se sirous sitten ja käyrillä menee sekin.
Hempparit säilyneet 120, mikä on mulle normaali lukema, vaikka alhaiselta kuulostaakin. Kiva kun ei ole tuosta ainakaan vielä laskenut.

Kelaa varten saatiin lippulappusia. Otin miehen mukaan neuvolaan ihan vaan sillä, että sekin tajuais niistä jotain (ja ois voinut halutessaan kysyä jotain isyysrahaan liittyvää), mutta eipähän tuolla mitään uutta tietoa tullut, mitä ei oltas jo jostain luettu. Saapahan mies jäädä jo ens kerralla kotia :). Itselle jäi vähän kysymysmerkiksi, että miten se äitiysloman alku määräytyy ( jos siis oletetusti raskaus etenee normaalisti, eikä synnytys käynnisty ennen äippälomaa). Unohdin sitä kysäistä, mutta jos oikein ymmärsin, niin sen voi ite valita 30-50 arkipäivän väliltä ( tai työnantaja kanssa esim katsoa, miten töitten järjestelyiden kannalta järkevin). Lasketaanko tossa lauantai arkipäiväksi?

Tänään viikkoja tasan 22 + 0 pokspoks <3 ja mieskin tunsi ekan potkun pari päivää sitten. Mulla on kans istukka edessä, joten ekat vaimeat liikkeet tuntui vasta tuossa ennen joulua. Jotenkin helpottavaa, kun nyt päivittäin ihan napakoita liikkeitä saa tunnustella. Toivottavasti säkin Vauveli Vanhalle tunnet pian liikkeet :barefoot:. Mun ystävä, jolla kans istukka edessä, tunsi ekat liikkeet vasta viikolla 24 - sieltä ne vielä tulee!

Seuraava neuvola taas sit kk päästä - eikä mitään tsekkailuja tässä välissä. Pitkä on odottavan aika :p.
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Täällä käyty tänään taas pitkästä aikaa neuvolassa ja juurikin siellä vaa'alla. Painoa tullut kuukaudessa 5 kg, mikä kyllä kuulostaa omaan korvaan aika hurjalta, yhteensä tullut 7 kg. Neuvolatädin mielestä kuitenkin ihan normaalia ja kohtu ja vatsa ovat kuulema siroja:oops::LOL:.
SF mitta oli 17cm, eli siitä kai se sirous sitten ja käyrillä menee sekin.
Hempparit säilyneet 120, mikä on mulle normaali lukema, vaikka alhaiselta kuulostaakin. Kiva kun ei ole tuosta ainakaan vielä laskenut.

Kelaa varten saatiin lippulappusia. Otin miehen mukaan neuvolaan ihan vaan sillä, että sekin tajuais niistä jotain (ja ois voinut halutessaan kysyä jotain isyysrahaan liittyvää), mutta eipähän tuolla mitään uutta tietoa tullut, mitä ei oltas jo jostain luettu. Saapahan mies jäädä jo ens kerralla kotia :). Itselle jäi vähän kysymysmerkiksi, että miten se äitiysloman alku määräytyy ( jos siis oletetusti raskaus etenee normaalisti, eikä synnytys käynnisty ennen äippälomaa). Unohdin sitä kysäistä, mutta jos oikein ymmärsin, niin sen voi ite valita 30-50 arkipäivän väliltä ( tai työnantaja kanssa esim katsoa, miten töitten järjestelyiden kannalta järkevin). Lasketaanko tossa lauantai arkipäiväksi?

Tänään viikkoja tasan 22 + 0 pokspoks <3 ja mieskin tunsi ekan potkun pari päivää sitten. Mulla on kans istukka edessä, joten ekat vaimeat liikkeet tuntui vasta tuossa ennen joulua. Jotenkin helpottavaa, kun nyt päivittäin ihan napakoita liikkeitä saa tunnustella. Toivottavasti säkin Vauveli Vanhalle tunnet pian liikkeet :barefoot:. Mun ystävä, jolla kans istukka edessä, tunsi ekat liikkeet vasta viikolla 24 - sieltä ne vielä tulee!

Seuraava neuvola taas sit kk päästä - eikä mitään tsekkailuja tässä välissä. Pitkä on odottavan aika :p.
Mää oon käsittänyt, että Kelan sivuilla on laskuri joka laskee automaattisesti, koska äitiysloma alkaa. Itse laskin sieltä ja sen päivän aion ilmoittaa työnantajalle.
 
  • Tykkää
Reactions: Spukka
Miulla seuraava neuvola vasta rv 32, eli öh parin kuukauden päästä. o_O tuntuu hurjalta, sillon ollaan jo jotenki niin lähellä synnytystäkin.. Tosin jos kärähdän sokerirasituksesta niin sitten saan ravata kuulema parin viikon välein neuvolassa.

Elsaalviina ja maha-asukas 23+5 :love:
 
RU-ultrassa käyty :love: Vauvalla kaikki hyvin, toinen munuainen viitearvoja hieman isompi. Kätilö konsultoi lääkäriä joka ei ollut yhtään huolissaan. Sanoi että kontrolliksi riittää kun katotaan synnytystapa-arviossa vkolla 37. Ja meille tulee poika! Hetken olin hämmentynyt, koska olin ihan varma että tää on tyttö. Ja jotenkin olin aina nähny itseni pojan ja tytön äitinä :D Ihan yhtä rakas vauva on, oli se kumpa tahansa :love: Nyt jo sisäistin asian ja tilasinkin Noshilta muutaman ihanan bodyn poitsulle ;)

Pupumama
Mikäs vointi teidän perheellä, tarttuiko muihin? Mulla alko toissailtana hurjat vatsanväänteet ja eilen aamupäivällä sitte oksensinkin :sick: Onneksi ei tarvinnu oksentaa kun neljä kertaa ja iltapäivällä alko pysymään mustikkakeitot sisällä :) Tänään on jo melko normaali olo, mitä nyt lihakset jumissa. Nyt sit jännäillään että tuleeko muihin.

Painosta Tästä on varmaan kolme viikkoa kun kävin neuvolassa, mutta sillon oli paino pudonnu -3kg. Esikoista odottaessa paino putosi kanssa alussa, yhteensä tuli 13kg. Sf-mittaa ei ole vielä otettu.

Ekan kanssa en pumpannu ollenkaan maitoa, mulla oli Ainun? tai jonkun sähkö-sekä käsikäyttönen pumppu. Nyt meinasin yrittää löytää Spectran pumpun, oon kuullu siitä paljon hyvää.

Hookoo-82 Mulla on sellanen kummallinen puhuva ja pussaava mies :LOL: Puhuu ja kyselee mun tunteista välillä liiankin kanssa. Huomioi myös tasasin väliajoin tuomalla mulle kaupasta jotain pientä mistä tykkään :love: Meillä on käynyt niin että mies on opettanu minut olemaan huomioonottavampi ja kivempi :D

Babies 21+3
 
  • Tykkää
Reactions: forester
Kiva kuulla, et ultrassa ollu hyviä uutisia!
Mul on nyt alkanu ihan tosi useasti juoksutamaan vessassa ja nyt sit ärsyttävää kirvelyä/kutinaa limakalvoilla et luulen hiivan iskeneen tännekkii.. Pitää vissii mennä apteekista hakemaan jotain.. Huomenna olis neuvolassa käynti, et pääsee tekee testit onko vti iskenyt.. Hope not!
Mut muuten olo ok, jos voi ottaa rauhallisesti! Mut töissä on liitoskipuja kun senverra hektistä hommaa.. Ja väsy vaivaa kans.
Mut tänää alkoi uusi viikko 22+0! Huimaa kun aika menee vaihdilla!!
Voikaa hyvin!
 
Tervetuloa mukaan NM81 ja onnea :love:
Onnea hyvistä ultrakuulumisista Pähkinäpuu ja Babies :love:

Leenulaisen viesti oli kuin omasta kynästä, pelottavaa. :sneaky:. Mullakin nyt jotain ihme kirvelyä ja pissattaa koko ajan. Tavallaan tuntuu että tuo virtsaputken suu olisi jotenkin ärtynyt, mutta en tiedä... Yritän nyt juoda enemmän ja otin puolukoita sulamaan. Tuntuu että happamien nauttiminen helpottaa mulla, voi kyllä hyvin olla placebo-vaikutus :LOL:. Mulla myös huomenna neuvola niin pääsee sinne tekemään pissatestin ja muutenkin valittamaan oloa :whistle:.

Auts, auts, auts mun vasen jalka on kipeä!!! Ihan hirveät liitoskivut tuolla jossain lonkan suunnalla aina kävellessä. Miten se aika on näistäkin kullannut muistot. Ja supistelee ja vihloo tietty... En kyllä mitenkään pystyisi enää töissä olemaan näillä vaivoilla.

Kiitos rintapumppukokemuksista! Olen nyt vähän kallistumassa sähkökäyttöiseen.

Ja joo kyllä meillä mies toi joskus tosi usein kukkia, eipä kyllä hirveästi enää ;)
. Joskus harvoin yllättää kukilla tai suklaalla, mutta uskon seuraavien muistamisten tulevan vasta synnärillä. :ROFLMAO: Eikä muutenkaan hirveästi puhu, siis ns. henkeviä. Pussaa kyllä onneksi ihan kohtalaisesti (y)
.

Koskahan huomisen neuvolan jälkeen on seuraava aika uudelleensynnyttäjällä? Onko se oikeasti joskus 30+ viikoilla :eek:. Aika hurjalta kuulostaa Elsaalviina (n). Tai saattaahan hyvinkin olla että jään kiinni sokerirasituksessa...

No mutta tasaista vointia toivon kaikille (y), toivottavasti ei nyt mikään oksennustauti ala hirveästi riehumaan :unsure:

Sulkava_ ja masukki 23+4 :love:
 
Heippa! Hiljaiseloa taas pidellyt.. Meillä oli ru 29.12. Jotenkin tyhmänä ja sinisilmäisenä en antanut itselle lupaa ajatella, että jokin voisi olla pielessä.. :( Toisin kävi. Noh, ei kai mitään vakavaa, mutta siltikin murehdituttaa. Vauvalla oik.puolen munuaisessa pari pientä kystaa ja pään koko oli isompi, mitä raskausviikkojen mukaan pitäisi olla. Sanoi myös, että "aika pyöreäpäinen kaveri tulossa". Lääkärin tekemä kontrolliultra on ensi viikon perjantaina eli 20.1. Jotenkin olin koko rakenneultran jälkeen puulla päähän lyöty, etten hirveästi osannut mitään kysellä.. (n) Sen verran sain kysyttyä, että pitäisikö tässä nyt sitten murehtia. Kätilön mukaan kystat ovat sikiöillä yleisiä ja niitä useimmiten näkyy aivoissa, sydämessä ja munuaissa, monilla ne katoavat itsestään ennen synnytystä.. Toivotaan, että on kadonnu. Pään kokoa ei sitten sen kummemmin kommentoinut, aivot näytti onneksi olevan kunnossa!! :) Mun miehen pään kasvua on myös lapsena seurattu, toivottavasti on vain perinnöllistä tämä "iso- ja pyöreäpäisyys". (n)

Poikalupaus saatiin ja painoarvio rv21+5 oli 470g :love::love:

Painoa tullut n.7kg ja tällä hetkellä siis rv23+4. En jaksa sitä sen kummemmin murehtia. Kunhan nyt vaan selviäis sillä 15kg:lla :LOL:

Yöt saan onneksi nukuttua todella hyvin, vessaan ei tarvitse herätä ollenkaan. :)

-Susetten & "Elvis" :love:
 
Tässä laskuri jolla voi laskea milloin alkaa äitiysloma: https://easiointi.kela.fi/vrlaskenta_app/VRLaskentaApplication?&lang=fi

Voisin kans kuvitella, että mm. puolukka auttais jos pissa kirvelee..eli onko se pissa sitten liian emäksistä? Mutta aina tietty kannattaa pitää mielessä ettei vaan oo mitään tulehdusta.

Mulla on ollu viimeks neuvola marraskuun alkupuolella ja seuraava vasta helmikuun alussa :LOL: Aika hassua kyllä, eka raskaudessa oli tosi usein ja oltiin myös eri paikkakunnalla. Kuulemma ei tarvi jos kaikki ok ellei erikseen halua käydä useammin.
 

Yhteistyössä