Toukotenavat 2017 <3 Tammikuu

Meillä valmistuu lastenhuone nyt pintaremontiltaan lähiaikoina ja kyllä se pesänrakennusvietti on viime aikoina kova ollut :) Ihanaa päästä laittelemaan <3

Itellä ollu rankka viikonloppu takana, ei juurikaan oo pariin viikkoon ollu vapaapäiviä ja lähinnä fyysisesti rankkoja iltavuoroja oon tehnyt. Perjantaista eteenpäin oonki sit kärsiny matalista verensekereista rasituksen yhteydessä, eli siis ku oon kotona ni sokerit pitää mutta töissä kun on koko ajan jalkeilla ja työmatkatkin kävelen niin en saa sokereita pysymään ja saan olla koko ajan syömässä. Mulla ei oo mitään sukurasitetta suvun puolelta, ja no ylipaino on tietty diabeteksen riskitekijä mutta lähinnä tuntuu olevan liikkumiseen liittyvää insuliiniherkkyyttä, vaikka olen syönyt vaan hyviä asioita ja pyrkinyt syömään joka aterialla pitkiä hiilareita.. En tiedä oonko sitten vaan liian väsynyt että kroppa käy kierroksilla ja siksi kulutus suurta vai mikä mua vaivaa.. Huomenna onneksi neuvola ja ajattelin pyytää muutamaa päivää sairaslomaa että saisin levättyä ja näkisin onko sillä positiivisia vaikutuksia verensokeriin. Ei luulis olevan sokerirasituksessa ongelmaa parin viikon päästä kun tunti lasagnen ja salaatin ja parsakaalin sekä appelsiinin syönnistä verensokeri oli 5.8 ja vielä tunti eteenpäin ni sokeri oli laskenu 3.8!

Sandelinos + Minion 23+2
 
Maanantaita naikkoset! Mie oon turhautumiseen asti tutkinut noita vaunuja ja yhdet halpayhdistelmät jo melk tilasin mutta sitten näin videon niistä enkä oikein vaikuttunut niiden sopivuudesta. Nyt oon kallistunut noihin firkonin yhdistelmiin mutta mies löysikin saksasta jotkut kärryt kalliilla enkä mie ymmärrä mikä niissä on muka parempaa.. Taidan nikkaroida itte. Kuinkahan isoja vaatteita tuolle tulokkaalle pitäisi alkuun olla? Jos ihan pienimpien käyttöaika on tosi lyhyt niin mieluusti hankkisi ehkä pikkasen reilumpia jo alkuun? Kokeneemmat, apua! Ilmeisesti nuo ä-pakkauksen vaatteetkin ovat vähän isompia..? Olo on ihan kohtuullinen, nuo sydämen"muljahdukset"vaivaavat päivittäin mutta ne eivät liene vaaraksi. Lääkäri määräsi kilpparikokeet ja sydänfilmin kuitenkin. Alavatsa kipeytyy herkemmin jaloilla ollessa eli lenkkejä ym riekkumista on pitänyt lyhentää. Ipanalla on hillumisrytmi; muutama päivä möyritään suht rauhassa, sitten päivä tai pari myllätään ihan urakalla ja seuraava päivä kerätään voimia :) . Mites muilla, ootteko huomanneet mitään rytmejä liikkumisessa? F ja tyyppi 24 ja jotain..
 
Mua on kans väsyttänyt viime päivinä hirveesti. Eilen melkein nukahin saunaan.

Se riippuu niin lapsen koosta ja kasvusta mitä vaatteita alkuun tarvii, mut kyllä me ainakin tarvittiin kokoja 50 ja 56, ei ois riittäny vaan muutama. Kuitenkin ihan kiva että ne istuu jotenkuten eikä aivan roiku löysänä päällä. Kirpparilta ostaessa ei tuu kalliiksi ja niistä löytyy yleensä nättejä ja hyväkuntoisiakin (y)


Täällä kans myllätään joinakin päivinä hirveesti mahassa ja sit on rauhottumispäiviä. Viikonlopun aikana tais kohtu kasvaa kun nipisteli niin paljon. Ehkä väsymyskin liittyi siihen?
 
Hei!
pitkästä aikaa täältä huudellaan. Viime neuvolakäynnillä täyteltiin noi kela laput ja tilasin jo äp. Postitettu viime viikon torstaina. Sitä odotellessa. Ahdistuin ku kuulin että oon lihonut liikaa (kk 6kg) joka myös koko raskauden aikana kertynyt paino . Sf mitta oli ihan käyrien yläreunoilla. Kontrolli ens viikolla sekin ahdistaa.
Kaikki ahdistaa. Sekin että meillä ei oo isolpaa kämppää tiedossa. Oikein mitään ei oo hankittu. Ainut lohtu tässä että pikkumies potkii usein ja kovaa. Bongattu ekat liikeet mahan päältäkin
Janna ja papana 24+4
 
Heipä vaan kaikki!

Eilen oli vauvalla taas todella hiljainen päivä ja meinasi siinä vähän paniikki iskeä... Jotain pientä tuntui välillä, mutta en pystynyt olemaan varma onko ne vauvan liikkeitä vai mun suolisto. No yöllä onneksi tuntui selkeämmin niin pystyin nukkumaan. Ja tänään taas on tuttu vauhti päällä :love:
En kyllä yhtään tykkää tästä istukasta tuossa edessä kun vaimentaa välillä ihan täysin. Miten sitten kun pitää liikelaskentaa tehdä... Sitten ollaan varmaan tuttuja asiakkaita Taysissa liikehälytysten takia (n)

Ihan vaan tällain yleisesti tuli mieleen noista vaunuista että noissa halvimmissa on sitten yleensä kuluvat osat muovia... Muutamalla kaverilla on niistä sitten mennyt aisa poikki jne. Vaikka takuuseen menisikin niin onhan se hankalaa olla ilman vaunuja... Sen takia liputtaisin enemmän vaikka laadukkaimpien käytettyjen puolesta. Voihan niihin hankkia vaikka uuden vaunukopan jos haluaa.

Täällä taas nuo vaunuverhot on nyt pään vaivana :D(n). Haluaisin jonkun pidemmän mallisen että suojaisi kesällä auringolta. Mutta en tiedä onko sellaisia... (n). Tällä kertaa ei enää harso + pyykkipojat-systeemiä :D.

Ja ostin minäkin kirppikseltä sitten kuitenkin muutaman 56:kin bodyn ja taisi olla myös 50 kun näytti isolta. Tuli tuolla 4-kiloisella esikoisellakin niitä käytettyä ekat viikot, muistin kun pengoin niitä vaatteita. Mutta siis kirppikseltä lähinnä niitä ostan. Niin kovin pieniähän nuo vastasyntyneet on :love:

Jaahas, täällä herättiin päikkäreiltä :rolleyes:. Voikaa hyvin!

Sulkava_ ja "onneksi taas potkiva" masukki 24+2 :love:
 
Moikka täältäkin! Taas saa maanantain kunniaksi poksua, 24+0 jo! :love:

Mä kävin juuri läpi mitä vaatteita mitä oon jo ostanut tälle uudelle tulokkaalle, näkyi olevan vaan 62 ja 68 koon vaatteita tarttunut mukaan :p Jotenkin aina sitä ottaa sen vähän isomman koon, kun ajattelee että ei niitä kaikkein pienimpiä kuitenkaan kauaa tarvi. Mutta kyllähän niitäkin silti täytyy olla. Täytyy seuraavan kerran kirppiksellä etsiä vaan niitä 56 koon vaatteita. En muista oliko esikoisellakaan noita 50 koon ollenkaan, ehkä niitä pari vois hommata myös. 52cm pitkä oli syntyessään :love:

Äitiyspakkauksen vaatteet on tosiaan vähän reilumpia kyllä. Ainakin mun mielestä meidän pakkauksessa oli. :)

Huh huh, nyt on kyllä selkä- ja liitoskivut alkaneet vaivata kunnolla, vaikeuttaa jo liikkumistakin. Kiva kun nyt jo on ihan raihnainen olo ja vielä "muutama" viikko pitäisi jaksaa... :cautious: 13 viikkoa siihen kun esikoinen syntyi! Toivoisin kyllä, että tän kanssa päästäisiin edes viikolle 38, mutta saa nähdä.

Mulla alkaa tänään äitiysjooga, kivaa! Toivottavasti siitä on apua näihin vaivoihin. Esikoisen odotuksessa kävin myös ja tykkäsin kyllä. Viimeksi kävin sellaisessa joogakoulussa missä opettaja oli erikoistunut nimenomaan raskausaikaan, niin oli ainakin laadukasta ohjausta siellä. Nyt meen työväenopiston kurssille, mutta toivottavasti on hyvä kans! :)

Pupumama ja Pottu 24+0
 
  • Tykkää
Reactions: Maya123
Täälläkin käyty tänään neuvolassa ja kaikki oli kunnossa. Sf mitta alkoi mullakin yläkäyrän yläpuolelta mutta en oo huolissani yhtään kun nyt kohtu kasvanu kovaa vauhtia ja mun lähtöpainoon oon vielä 2kg miinuksella ja ruokavalio kunnossa niin uskon että käyrä raskauden edetessä tasaantuu :) Täälläkin pikkutyyppi pitäny pari päivää hiljaisempaa liikehdintää, varmaan kasvupäiviä nyt ku ollu matalien sokerienkin kanssa tosiaan tota preblematiikkaa.. Oon nyt pari päivää saikulla niin ku keho saa levätä ni josko sokeritasapainokin siitä rauhoittuu :)

Me ollaan saatu ihan älyttömästi vaatteita ja tavaraa lähipiiristä, ei varmaan tarvii hommata enää mitää :D kokoon 80 on nyt jo vaatteita varasto täynnä ku saadaan sitä myötä aina ku jää pieniksi lähipiirissä ni lisää :)

Mä sain myös tänään kelan todistuksen, mutta niiden nettisivut ei oo oikein toiminut, en saanut asiaa eteenpäin :/

Sandelinos & Minion 23+3
 
@Sulkava_ meillä on Dookyn vaunuverho, oliskohan se tarpeeksi pitkä? Siinä on sellaset narut. Tässä mm. Lekmerillä: http://lekmer.fi/search/?q=dooky&gclid=CIT6zdCsydECFczJsgodrxQGlA&gclsrc=aw.ds
Myös Kärkkäisellä näytti olevan.
Oi äitiysjooga, ihanaa. Mä aattelin jos uskaltais vielä tässä vaiheessa alkaa käymään jumpissa, katotaan mitä keho sanoo. Aika monille näyttäny tulevan nyt viime kuukauden aikana painoa, itelleni siis myös. Eli varmasti normaalia tähän vaiheeseen. ;)
 
Kertokaas lisää äitiysjoogasta tai muista hyvistä venyttely/jumppausjutuista, joita tässä uskaltaisi /kykenisi tekemään! Onko joku löytänyt esim jonkun hyvän youtubevideon? Alkaa tuo alaselkä aina iltaisin juilii, mutta koitan vielä pärjäillä ilman tukivyötä! Jotenkin tuota selkää kai vielä uskaltai vahvistaakin? En ole kuluneena vuonna harrastanut juuri muuta liikuntaa kun lenkkeilyä, lähinnä pitkiä kävelylenkkejä - lihaskunto jäänyt paitsioon, mikä nyt tuntuu vähän typerältä, kun just siitä tässä varmaan olisi eniten hyötyä! Nyt rehkiminen ei tunnu fiksulta idealta, joten jotain lempää täällä kaipaltaisi ❤.

Mahassa molskuu ihanasti! T. Pitayah ja uimamaisteri 23+2
 
  • Tykkää
Reactions: Maya123
Mulla vähän sama kanssa että liikunta on jäänyt muuten vähälle, etenkin nyt tässä raskauden edetessä. Kävelyllä yritän käydä joka päivä, sellaisen matkan kun lonkat kestää. Just yksi päivä miehelle nauroin että jos näitä jalkoja alkaisi johonkin jooga-asentoon vääntämään niin en varmasti kävelisi ennen toukokuuta :ROFLMAO:. Mutta ehkäpä se äitiysjooga on vähän hellempää :D. En tiedä... Mä kyllä ajattelin että nuo kävelyt riittäköön, en mitään kovin ihmeellisiä venytyksiä ja muita uskalla lähteä omin päin tekemään kun en tosiaan niistä mitään tiedä...

Taitaa olla taas hiljainen jakso kun on ru:t käytynä. Mutta nythän voidaan alkaa hössöttämään noita hankintoja :D:geek::whistle:. Mistähän ihmeestä saisi noita raapimisen estotumppuja järkevään hintaan...? Meillä ainakin esikoisella oli ihan välttämättömät ekat pari viikkoa jos ei ollut bodyssa käännettäviä hihoja. Raapi muuten heti naamansa auki...Tai sitten teen itse, meinasin nimittäin niin hurjaksi alkaa että ostan ompelukoneen (y).

Mun on pitänyt teiltä kysyä jotain sataan kertaa mutta en nyt taaskaan muista mitä se oli (n). Sen sokerirasituksen varasin, se on 1.2. Silloin on kai rv 26+4, niin kai se on ok.

Olipas ihanan aurinkoinen ja lämmin päivä täällä Pirkanmaalla. Kyllä se meidän kevät sieltä pian tulee :love:. Ja kohta saa alkaa jo helmikuun pinoa luomaan (y). Voikaa hyvin!

Sulkava_ ja masukki 24+5 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Maya123 ja forester
Ainiin se sokerirasitus - pitääkin muistaa varata sika, yöh!
Ps. Rupesin nyt jo neuvolan punnituksen innoittamana katselemaan hieman tarkemmin tuota sokerin kulutusta, kun tuntuu, että lähti vähän jouluna lapasesta ja sille tielle jäätiin. Nyt herkut pannassa aina su-to. Pe ja la saa sit kohtuudella hemmotella. Tekiskin jo mieli runebergin torttuja, ---> huomenna ostoslistalle. Viikonloput ❤.
 
Heips!
Juu , kivoja venyttely ideoita otetaan vastaan! Kaikki liikunta jäänyt pahasti paitsioon kun ei oikein kykene enää mihinkään, kun sit on ihan kamalan kipeenä.. Mut tosiaan toi venyttely vois olla kiva!
Mä varailin ton sokeriultran kun viimeks neuvolassa lähetteen sinne laittoi.. Yäkyäkyäk! Ei kamalasti kiinnostas mennä, mut eipä tässä taideta omia haluja ja olotiloja kysellä!
Tänää meinasin sortua pikkuiseen bodyyn mut sain pidettyä näpini erossa siitä kun mietin miten paljon mulla on tuol pakattuna pientä vaatetta! Ja niistä pitää päästä sit eroon tän jälkeen! En nimittäin aatellu säästää jos joskus se kolmas tulis, on niin epätodennäköistä!

Voiko supistukset tuntua pelkästään selässä?! Mul oli yks päivä töissä ja sen jälkeen kipeitä aaltomaisia kipuja alaselässä jotka helpotti aina hetken kuluttua, vatsan puolella ei mitään tuntemuksia.. Mul ma lääkäri käynti, onneks, kun laitto mut neuvolasta ylimääräiselle käynnille kun neuvolan täti kuunteli mun vaivoja ja totes et turha mun on kiusata itteeni töissä kamalan kipeenä jos vaik vähänaikaa saikulla olis ja kokeilis sit uudelleen pystyykö jatkamaan.. Mut katotaa mitä lääkäri on mieltä!

Meil olis huomenna yhdet vuosijuhlat, ja voi kökkö kun siel saa hyvää ruokaa, ja viiniä, ja mun suurensuuri mieliteko olis just toi punaviini! Mut oon sitä mieltä et en ota etes pientä kulausta, olis niin kamala morkkis sen jälkeen.. Mut pitää varmaa jonkun lasia käydä haistelemassa!

Hyvät viikonloput ja voikaa hyvin!
Leenulainen 23+2
 
  • Tykkää
Reactions: Maya123
Qia
Hurjasti onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille ja tervetuloa uudet toukokuisten odottajat! (y)

Mä olen varmaan täällä liian vähäsanainen päästäkseni kaksplussan salaiseen toukotenavien-ryhmään, jos sellainen tehdään. :LOL: Mutta kivaltahan tuo kuulostaisi!

Rakenneultra oli ja meni ja sen jälkeen kävin jo ylimääräisessäkin ultrassa verisen vuodon sekä kovettuneen ja kosketusherkän vatsan vuoksi. Kaikki on kuitenkin hyvin, pienen neidin kasvu on tasaista ja hän on kova liikkumaan.
Omaa tahtia pitäisi hiljentää reilulla kädellä, enkä tiedä miten sen tekisin töissä. :confused: Kipeitä supistuksia tulee työpäivän aikana tasaiseen tahtiin ja kumartelut ja kyykistelyt tuntuvat mahdottomilta.

Sokerirasitukseen pitäisi varata aika ja mua pelottaa, että jään jostain arvosta kiinni. Oon ihan hirveä sokerisyöppö :oops: vaikka yritänkin rajoittaa.

Täälläkin on kela-neuvola takana. Painoa on tullut nyt +1 kg lähtöpainosta, verenpaineet oli koholla 140/88. Sf-mitta oli 21 cm ja hemoglobiini oli tippunut 102, joten rautalisää olisi haettava.

Miten susetten kontrolliultra meni?

Maya123 kyseli edellisessä ketjussa synnytysvalmennuksesta... Täällä synnytysvalmennus on nykyään kahdeksanosainen videosarja, jotka katsotaan sairaanhoitopiirin verkkosivulta kun itselleen sopiva aika on. Synnärille ei pääse erikseen tutustumaan vaan noihin videoihin on tyytyminen. Olen aika pettynyt tuohon järjestelyyn. (n)
Perhevalmennuksiin ollaan ilmoittauduttu, ne on helmikuun aikana ja pitkin kevättä täällä pyörii myös avoin keskusteluryhmä Vauvahautomo, jonka teemoihin kuuluu mm. synnytys niin sinne on varmaan mentävä vähän valmistautumaan tulevaan.

forester, minä en mikään vaunuekspertti ole mutta lukemani perusteella mitään halvimpia mahdollisia ei kannata hankkia sillä ne harvemmin kestävät käytössä.

Täällä taas nuo vaunuverhot on nyt pään vaivana :D(n). Haluaisin jonkun pidemmän mallisen että suojaisi kesällä auringolta. Mutta en tiedä onko sellaisia... (n). Tällä kertaa ei enää harso + pyykkipojat-systeemiä :D.
Mä meinasin hankkia tavallisen vaunuverhon lisäksi Kimmiltä aurinkolipan, näyttää niin kätevältä! Kurkkaa täältä: http://www.kimmi.fi/albumi/vaunuverhot/

Joko muilla tuntuu liikkeet kädelle tai näkyvät vatsan päältä? Meillä mies on saanut vain pari kertaa kädelle/poskelle liikkeet tuntumaan, mutta maanantai-iltana ja sen jälkeen satunnaisesti iltaisin on pienellä ollut niin kovat melskeet että vatsan päältä on näkynyt möyrintää. :giggle:

Onko kenelläkään muulla Moikka Masutyyppi-kalenteria? Mainosten ja kaverin yllytyksen perusteella tilasin itselleni ja onhan tuo aika hauska, nyt pitäisi vain ottaa aikaa että saisin täytettyä sen ajan tasalle.

Jumppa- ja venyttelyohjeita mä olen googletellut aika paljon myös. Tässä muutamia vinkkejä:
* https://babyfit.fi/etusivu
* http://www.terve.fi/raskaus-ja-odotus/mammajumppa
* http://selkakanava.fi/jumppaohjeita-raskausajalle
*
Ja sivupalkista selaamalla löytyy sitten raskausajan joogaohjeita myös toiselle ja kolmannelle kolmannekselle. Jooga-alkeiden osaamisesta ja englannin kielen taidosta on hyötyä, mutta varovaisesti videon perusteella tehden en usko että mitään hallaakaan voi olla.

Tänään 23+1. :love:

Hyviä vointeja!
 
Mulla alkoi liikkeet tuntua vasta muutama päivä sitten oikein kunnolla. Istukka on etuseinässä. Nyt liikkeet tuntuu selvästi joka päivä ja tuntuu että pienokainen on enemmän hereillä kuin nukkuu. Myös mies on tuntenut liikkeet ja ne näkyy vatsan läpi. Ihmeellistä että liikkeet tulivat kuin salama kirkkaalta taivaalta ja heti näin voimakkaina. Enää ei ole dopplerille tarvetta.

Vihdoista viimein on tullut vähän lisää voimia. Jalka-kylki-kipu on jäänyt pois. Tilalle on tullut öinen käsien puutuminen ja pistely. Myös päivisin välillä tuntuu ja puristusvoima on välillä kadoksissa. Mutta muuten hyvä olo, jaksan jo lenkkeillä ainakin vapaapäivinä. Unettomuutta on edelleen, tuskin se tulee muuttumaan.

En malttaisi odottaa millään toukokuuta. Kohta tulee vuosi siitä kun alkoi ensimmäinen raskaus, johan tässä on ehtinyt raskaana olemaan.

Sokerirasitus, pelkopoli, lääkäri ja perhevalmennus edessä. Osuvat kaikki saman viikon sisälle. Mää tykkään noista kaikista käynneistä ja oon ikikiitollinen, että Suomessa on näin hyvä neuvolajärjestelmä. Lääkärissä myös ultrataan.

Tänään 25+2.
 
Viimeksi muokattu:
Ensinnäki kiitos tsempanneille! Niistä oli apua :) ♡ Meidän pikkumiehellä, "Elviksellä" kontrolliultrassa kaikki kunnossa. Ette usko miten helpottunut olo on. Aamulla, kun ajelin sairaalaan äitiyspoliklinikalle niin itkuun purskahdin siitä jännityksen ja pelon määrästä :cry: Molemmat munuaiset normaalin kokoiset ja toimivat täydellisesti. Oikeassa munuaisessa näkyi vielä kystisyytta, mutta sitä enään kontrolloida. Ei siis mitään viitteitä munuaissairauksista, huh!:) Myöskin pään pyöreä/suuri koko perinnöllistä/geneettistä. Aivot täysin normaalisti kehittyneet ja kaikki muutoinkin erinomaisesti. Tuosta pään kasvusta vielä kontrolliultra raskausviikolla 31. Lääkäri selitti kaikki niin hyvin, että enää ei kyllä murehdituta mikään. Nyt voin nauttia loppuraskaudesta :love: Painoa pojalla 820g :love:

Tiistaina (rv 24+3) oli myös neuvola-aika ja siellä mitattiin nyt ensimmäistä kertaa sf-mitta. Neuvolan "täti" ja harjoittelija saivat mitaksi 18cm. Menee kuulemma alakäyrällä, sikäli mikäli oikein mittasivat. Pääasia, että kasvaa sitten vaikka sitä alakäyrää "pitkin" (y) Paino on noussut tähän mennessä 8kg. Mitään moitteita en onneksi ole siitä saanut. Sokerirasitukseen joudun uudemman kerran vahvan sukurasitteen vuoksi. Edellis kerralla kaikki arvot olivat kunnossa, toivottavasti seuraavassakin rasituksessa (n)

Vauvanvaatteita meiltä löytyy jo niin paljon, että mietin jopa onko järkevää ottaa äitiyspakkausta! Todennäköisesti kyllä otetaan, koska suuri osa siellä olevista vaatteista ovat hieman reilumpia. Itse oon eniten haalinut 50-68cm kokoja :whistle:

Elvis tuntuu olevan aikamoinen möyryäjä tuolla masussa ja liikkuu pitkin päivää! Tosi usein siellä jumppailee, ihanaa! :rolleyes:

Mukavaa viikonloppua naiset!! :)
 
Hei ihanaa että mä en ookaan ainoo joka on innostunut raskausjoogasta! Liikkeet on hellävaraisia ja yksinkertaisia, eli ei väännetä ja venytetä kehoo mihinkään ihme asentoihin. Mulla ainakin selkä oli kyllä todella hyvän tuntuinen joogan jälkeen, eli suosittelen kokeileen! Lisäks tunnilla moni sano saaneensa iskias- ja liitoskipuihin myös apua joogasta. Itse uskon että omalla kohdalla nimenomaan selän ja tukilihasten vahvistaminen on se millä saisin ton pysyyn kasassa. Mutta tosiaan äitiysjoogaa suosittelen lämpimästi! (y)

En enää muista kuka sanoi mitäkin kun luin noita viestejä läpi, eli kommentoin tälleen summamutikassa.:whistle:

@Sulkava_ mä löysin raapimisenestotumppuja henkkamaukalta hintaan 2,90 €. Ainakin luulen että oli siihen tarkoitukseen. Sokerirasituksen varasin 26+3, eli samoilla päivillä mennään.

Vähän kanssa jännittää että miten se sokerirasitus menee kun oon syönyt aivan hirveesti karkkia ja jäätelöö. Ja painoo on tullut jo sellainen 8 kg, mikä tuntuu paljolta. Toisaalta ei kuitenkaan tunnu että olisin erityisemmin lihonut, mutta maha alkaa kyllä oleen jo melko iso. Eihän toi kilomäärä kuitenkaan voi pelkässä mahassa olla, eli johonkin sitä on sitten kertynyt muuallekin.

@Qia, harmi jos teillä ei pääse tutustuun synnärille ollenkaan. Täällä on vissiin jonkinnäköinen valmennus ja sitten tutustumiskäynti. Ihan kiva että pääsee jo etukäteen katsoon paikkoja.

Täällä tuli tänään täyteen 25+0, jee jee! Kovin on aktiivista touhua tuolla mahassa ja oma olo edelleen erittäin hyvä. Selkäkipu pitkän istumisen jälkeen on oikeestaan ainoo vaiva mikä on ollut.
 
Meilläkään ei pääse tutustumaan tiloihin perhevalmennuksen yhteydessä. Mää en koe tarpeelliseksi nähä paikkoja, riittää kun tiedetään mihin auto jätetään parkkiin ja mistä ovesta mennään sisään. Nää on jo tiedossa, kun keskenmenot on hoidettu samassa paikassa.

Muutenkin olin ensin sitä mieltä etten halua koko valmennukseen. Tieto lisää tuskaa, en halua saada tietää liikaa mitä tuleman pitää. Vauvaa oppii jokainen hoitamaan. Mutta tiedän että jäisi harmittamaan jos en menisi, joten mennään miehen kanssa sinne.
 
Meilläkään ei pääse tutustumaan tiloihin perhevalmennuksen yhteydessä. Mää en koe tarpeelliseksi nähä paikkoja, riittää kun tiedetään mihin auto jätetään parkkiin ja mistä ovesta mennään sisään. Nää on jo tiedossa, kun keskenmenot on hoidettu samassa paikassa.

Muutenkin olin ensin sitä mieltä etten halua koko valmennukseen. Tieto lisää tuskaa, en halua saada tietää liikaa mitä tuleman pitää. Vauvaa oppii jokainen hoitamaan. Mutta tiedän että jäisi harmittamaan jos en menisi, joten mennään miehen kanssa sinne.
Näissä on varmaan melko isoja eroja ihmisten välillä... Itselle se etukäteen tutustuminen tuo jonkinnäköistä turvallisuudentunnetta, kun vähän osaa odottaa mitä tuleman pitää. Alkuun pelkäsin kamalasti synnytystä, mutta nyt pelko on oikeastaan laantunut. On kuitenkin kiva päästä kysymään onko mun mahdollista synnyttää niin kuin haluan, toivoisin että saisin mahd. pitkään olla ammeessa tai suihkussa, ja että saisin synnyttää rauhallisessa, hämärässä huoneessa. Koen että se helpottaisi rentoutumaan ja vähentäisi turhaa paniikkia. Harmi että kaikkialla ei oo mahdollisuutta valita itse haluaako etukäteen tutustua vai ei. :unsure:
 
Näissä on varmaan melko isoja eroja ihmisten välillä... Itselle se etukäteen tutustuminen tuo jonkinnäköistä turvallisuudentunnetta, kun vähän osaa odottaa mitä tuleman pitää. Alkuun pelkäsin kamalasti synnytystä, mutta nyt pelko on oikeastaan laantunut. On kuitenkin kiva päästä kysymään onko mun mahdollista synnyttää niin kuin haluan, toivoisin että saisin mahd. pitkään olla ammeessa tai suihkussa, ja että saisin synnyttää rauhallisessa, hämärässä huoneessa. Koen että se helpottaisi rentoutumaan ja vähentäisi turhaa paniikkia. Harmi että kaikkialla ei oo mahdollisuutta valita itse haluaako etukäteen tutustua vai ei. :unsure:
Pitäisi kyllä saada valita pääseekö tutustumaan vai ei, kun joillekin se luo juuri tuota turvallisuudentunnetta.

Itse en ole mikään rentoutuja. Synnytykseen oon ajatellut mennä sillä meiningillä, että suitsutukset ja hengityksen hokemiset pois. Nappia naamariin ja suoneen ja rytinällä pihalle. Toivon että jokainen saisi omia toiveita kunnioittavan kätilön. Toiveita on paljon erilaisia ja on ammattitaitoa ottaa ne huomioon.
 
Ihanaa susetten että kaikki oli hyvin! :love: Nyt pääsette nauttimaan. Itku tuli :rolleyes:

Onnea Vauveli vanhalle liikkeistä, nyt pääsette niistä nauttimaan. Hyvää kannatti odottaa (y).

Eikös Leenulainen monella synnytyssupistuksetkin tunnu vain selässä, niin miksei harjoitussupistuksetkin...(n)

Qia, sitten vain sairaslomaa hakemaan jos olo töissä tuntuu liian hankalalta. Ei kannata itseään kiusata liikaa.

Täällä kyllä edelleen tuntuu liikkeet vain harvoi kädelle tai näkyy ulospäin. Jotenkin tuo toveri myllää tuolla jossain niin syvällä. Mies ei ole vielä tuntenut. Ei ole muutenkaan oikein sellainen "käsi mahan päällä"-tyyppi, niin hyvä tuuri olisi pitänyt olla jos niillä parilla kerralla tämä olisi käteen muksauttanut :ROFLMAO:. Ei näissä mun lauseissa ole taas mitään tolkkua.

Täytyy varmaan sitten tutustua tuohon äitiysjoogaan. Mun hurja joogatuntemus vain perustuu siihen jooga-asentoon mihin en enää pääse, mutta ehkä siihen tosiaan liittyy muunkinlaisia asioita ja asentoja :p

Mietinpä aina välillä joutessani sitäkin, että minkähänlainen haalari tuollaiselle toukokuussa syntyvälle pitäisi hankkia? Suomen kesän tuntien joku pitäisi olla, fleecehaalari/jonkinlainen pörröhaalari...?

No mutta kivaa viikonloppua kaikille! Me suunnataan huomenna siskon pojan synttäreille (y)

Sulkava_ ja masukki 24+6 :love:
 
Pitäisi kyllä saada valita pääseekö tutustumaan vai ei, kun joillekin se luo juuri tuota turvallisuudentunnetta.

Itse en ole mikään rentoutuja. Synnytykseen oon ajatellut mennä sillä meiningillä, että suitsutukset ja hengityksen hokemiset pois. Nappia naamariin ja suoneen ja rytinällä pihalle. Toivon että jokainen saisi omia toiveita kunnioittavan kätilön. Toiveita on paljon erilaisia ja on ammattitaitoa ottaa ne huomioon.
Yks kaveri just sano että on menossa kanssa samalla asenteella synnyttään, että nappia naamaan ja nopeesti pihalle. En mäkään siitä mitään elämystä oo hakemassa, eli toivon että tulee pikaisesti ulos ja kaikki mömmöt otan vastaan mitä tarjotaan! Mulle se hiljaisuus ja rauhallisuus, hämärä ja hengittämiseen keskittyminen on keino käsitellä kipua. En kestä jos mulle puhutaan tai ympärillä häslätään kauheesti. Niin se on kaiken kivun kanssa ja uskoisin että synnytys menee samaan. Melkein voisin olla yksin jossain pimeessä huoneessa ja ottaa jonkun vaan auttaan siihen vauvan ulossaantiin, mutta kai se mieskin pitää ottaa sinne mukaan. Se vois loukkaantua jos häätäisin sen pois, mutta oon jo valmiiks varottanu että todennäkösesti ärsyynnyn jos se yrittää liikaa olla avuks. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Ihanaa susetten että kaikki oli hyvin! :love: Nyt pääsette nauttimaan. Itku tuli :rolleyes:

Onnea Vauveli vanhalle liikkeistä, nyt pääsette niistä nauttimaan. Hyvää kannatti odottaa (y).

Eikös Leenulainen monella synnytyssupistuksetkin tunnu vain selässä, niin miksei harjoitussupistuksetkin...(n)

Qia, sitten vain sairaslomaa hakemaan jos olo töissä tuntuu liian hankalalta. Ei kannata itseään kiusata liikaa.

Täällä kyllä edelleen tuntuu liikkeet vain harvoi kädelle tai näkyy ulospäin. Jotenkin tuo toveri myllää tuolla jossain niin syvällä. Mies ei ole vielä tuntenut. Ei ole muutenkaan oikein sellainen "käsi mahan päällä"-tyyppi, niin hyvä tuuri olisi pitänyt olla jos niillä parilla kerralla tämä olisi käteen muksauttanut :ROFLMAO:. Ei näissä mun lauseissa ole taas mitään tolkkua.

Täytyy varmaan sitten tutustua tuohon äitiysjoogaan. Mun hurja joogatuntemus vain perustuu siihen jooga-asentoon mihin en enää pääse, mutta ehkä siihen tosiaan liittyy muunkinlaisia asioita ja asentoja :p

Mietinpä aina välillä joutessani sitäkin, että minkähänlainen haalari tuollaiselle toukokuussa syntyvälle pitäisi hankkia? Suomen kesän tuntien joku pitäisi olla, fleecehaalari/jonkinlainen pörröhaalari...?

No mutta kivaa viikonloppua kaikille! Me suunnataan huomenna siskon pojan synttäreille (y)

Sulkava_ ja masukki 24+6 :love:
Kannattaa kyllä kokeilla! (y) Se on tosiaan sellasta missä haetaan liikettä selkään ja lantioon, tosi varovasti. Eli ei tehdä mitään vaikeita joogataivutuksia jotka olis kyllä varmaan aika mielenkiintosen näkösiä näin raskausaikana! :ROFLMAO:
 
Muakin kiinnostaa sairaalatutustumisssa eniten se, että mihin jätetään auto, mistä sisälle ja mille luukulle. En ookaan vielä ottanut selvää, mitä meillä kuuluu tutustumiseen tai onko sitä ylipäätään. Mut stressaan aina ja kaikkialla siitä, että mihin auton saa parkkiin ja onko se sakkopaikalla . Mies saa ehkä silloin keskittyy siihen touhuun - mulla on toivon mukaan vähän muut keskittymiset mielessä.

Vauveli vanhalle: täällä kans vähän samoissa fiiliksissä - pian alkaa olla juurikin vuosi siitä, kun tulin ekaa keraa raskaaksi ja vaikka välissä oli myös 5kk ilman raskautta, niin tuntuu, että onhan tässä jo yhteensä kannettu 8kk :p. Malttamattomana odotan toukokuuta ja myöskin huhtikuuta ja mammaloman alkua .

Ollaan taas kylässä vauvaperheessä, jossa on puoli vuotias muksu -ihanaa kysellä kaikista tarvikkeista yms. Näillä myös samat vaunut käytössä, mistä oon itte haaveillut ja hyviltä vaikuttaa. Kiva kun pääsee vähän käytännössäkin testaa.

Megakiitos joogavideoista. Pitäsköhän sitä alkaa jumppaa, kun muu väki vielä nukkuu .
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle

Yhteistyössä