Toukovaavit 2011

Niin ja syksystä vielä: Mä jatkan hoitovapaalla. Aika tiukkaa on rahallisesti, mutta vielä onneks pärjätään. Toivottavasti miehellä säilyy työpaikka..
Mä niin nautin, kun saan tuon pienen ihanuuden kans olla kotona. Eikä ole kiire minnekään.:heart: 7 vuotta kun olin keskimmäisen ja kuopuksen välissä töissä, niin kyllä alkoi se joka aamuinen kiire väsyttää. Nyt osaan tosissaan nauttia tästä oikeudesta olla lapsen kanssa kotona.
Tällä hetkellä olen ilmoittanut työnantajalle, että olen hoitovapaalla tammikuuhun -13 saakka. En vielä tiedä jatkanko sitten kotona vai lähdenkö töihin. Marraskuussahan se viimeistään täytyy tietää ja ilmoittaa työnantajalle.

P.S. Sain yhden kukkapenkin kitkettyä:whistle: Nyt ansaitusti syön jädeä ja juon kahvia takapihalla ja nautin ihanasta alkukesästä!!
 
Viimeksi muokattu:
Tissikysymys kokeneemmille! :) Kun monet sanovat, että imetyksen jälkeen rinnoista tulee löysät pussit jne., niin milloin se tapahtuu, jos tapahtuu? Joo siis tiedän tietysti, että yksilöllisiä eroja on valtavasti, mutta periaatteessa: jos rinnat muuttuvat "ajokoiran korviksi" tai "hernepusseiksi" tmv, niin missä vaiheessa? Sittenkö, kun maidontuotanto kokonaan lakkaa? Mietin vaan, että milloin ostelen uusia rintsikoita, että milloin näkee, mihin kokoon nuo nyt lopulta jämähtävät. Nyt on aika arat rinnat, en ole yhtään pumpannut noin viikkoon, ja tuntuu sellaisia kovia pallukoita. En oikein tiedä, mitä niille pitäisi tehdä. En usko, että pumpata enää pystyy. Täytyy ainakin lämpimässä suihkussa yrittää pehmitellä. Arkuus alkoi kai eilen. Toivottavasti ei tule tulehdusta!
 
MaiMei: Mulla rintojen arkuus loppui vasta viime viikolla, ja imetyksen siis lopetin pari päivää ennen vappua. Eli monta viikkoa kesti:( Lämpimässä suihkussa kävin aina ne pahkurat pehmentämässä.
Nyt alkaa olla ne hernepussit:D Eilen pääsin yksin, rauhassa rintaliivi ostoksille!! Kävinkin oikein erikoisliikkeessä, missä myyjä auttoi sovituksessa. Oli kalliit, mutta taivaallisen ihanat liivit. Raskin peräti kahdet ostaa..
 
Meilläkin vietettiin eilen syntymäpäiviä. Ihanat juhlat kivalla porukalla, vieraita meillä oli vajaat parikymmentä eli tämänkokoinen asunto ihan täynnä. Kakut ja piiraat maistuivat, ja poika sai aivan ihania lahjoja: leluja, kirjoja, vaatteita, astioita jne. Iloinen mieli jäi siitä, että meidän ja pojan elämässä on näin paljon ihania läheisiä :).

Muutenkin on ollut syytä juhlaan: keskiviikkona pääsin ekaan työhaastatteluun ja perjantaina soitettiin, että tervetuloa töihin ensi lukuvuodeksi. Mikä helpotus!!! Heti siis soittoa päiväkotiin ja sieltä järjestyi meille paikka syksyksi. Uskomatonta, että asiat sitten loppujen lopuksi järjestyivät näin kivasti :). Itse siis aloitan työt elokuun puolivälissä ja poika hoidon elokuun alussa niin, että pari ekaa viikkoa olen siellä mukana. Kunhan saan oman lukkarini, niin tiedetään, onko meidän mahdollista saada sumplittua osapäivähoito. Mutta toki mulla on opettajana vähän lyhemmät päivät kuin perus-8-16.

Tällaista meillä siis syksyllä. Kesä vielä lomaillaan kotona ja mummoloissa ja tarkoitus olisi tehdä ainakin muutama muukin reissu: Helsinkiin kesäkuun lopussa ja Tukholmaan luultavasti sitä ennen. Pitää nyt nauttia viimeisistä kuukausista kotona :heart:. Ja sitten syksyllä työstä, joka oikeasti on ihan minun juttuni: koulu ja kollegat vaikuttivat kivoilta, työmatka bussilla on alle puoli tuntia ja aineyhdistelmä ihan minua :). Toki ikinä ei voi olla tyytyväinen, sillä nyt olen jo alkanut stressata, miten HUONO äiti olen, kun vien lapsen hoitoon, miten poika edes pärjää ilman vanhempia, kun meillä ei ikinä ole edes ollut ketään lapsenvahtina ja MITEN IHMEESSÄ syksyllä ehdin olla pojan ja miehen kanssa, tehdä kotityöt, rentoutua, täyttää mummojen vaatimukset vierailuista ja tehdä vielä myös töitä :O. Mutta onneksi on yli pari kuukautta aikaa orientoitua!
 
Onnea Minskun ja kevlarsoulin pikkuisille taaperoille 1-v päivän johdosta!

Ja onnea kevlarsoul työpaikan johdosta!! Ja muista sinä olet paras äiti sinun lapsellesi:heart:

Uutta meillä: Jäbä on alkanut matkia. Eli kun sanon jäbälle esim. tyttö, niin jäbä toistaa tutto jne.. Eli puheenkehitys on ottanut askeleen eteenpäin:)
 
Kiitos onnitteluista :)! Tänään käytiin päiväkodissa hakemassa paperit ja jäätiin reiluksi tunniksi pihalle leikkimään. Hoitajat vaikuttivat mukavilta eikä poika vierastanut sylissäkään yhtään - toki äiti ja isi olivat myös pihassa. Itkupotkuraivarit tuli vasta, kun isi kehtasi keskeyttää hyvin alkaneen hiekkaleikin ;). Hyvä mieli jäi siis päiväkodista ja tarkoitus olisi käydä siellä leikkimässä nyt alkukesästä ja elokuun alussa, hoitoon meno meillä sovittiin 15.8.

Meillä poika on nyt itse ruennut siirtymään yksiin uniin ja mikäs siinä. Tosin tänään oli jo yhdentoista jälkeen niin väsyksissä, että meinasi nukahtaa ruokapöytään eikä suostunut enää sen jälkeen potalle. Pitääkin aikaistaa tuota lounasta, niin jaksaa vielä syödä ennen unia...
 
Unista: Meillä nukutaan vaihtelevasti yksiä, yleensä kuitenkin kaksia päikkäreitä. Välillä tuntuu, että lyhkäset kolmannetkin voisivat olla tarpeen. Poika heräilee pimennysverhoista huolimatta kuuden aikoihin ja nukkumaan mennään 20-21. Miten teillä muilla?

Välillä oon ehkä hitusen hukassa noiden unien kanssa, mutta poika tuntuu pärjäävän ihan ok, vaikka joskus jäisi hieman vajaaksikin unet. Väsyneenä vaan sitten toki kiukkuisempi.
 
MaiMei ja leena77: Kuulosti kyllä kivoilta teidän järjestämät synttärit! Voi, värikkäät muffinssit ja villeysteema on varmasti ollut myös pikkusankarin mieleen. :) Itsekin haaveilen ruusukakun lisäksi muffinssitarjoilusta. Suklaamuffinit näyttäisivät ihanilta, jos päällä olisi suklaavaahtokuorrute ja pienet turkoosit marsipaaniruusut. Olen aivan koukussa ruskea/turkoosiyhdistelmään...Lauantaina vietetään juhlia ja vieraita tulee olemaan n. 9-11 henkeä.

kevlarsoul: Onnea työpaikasta! Itsekin opetusalalta etsin syksyksi töitä, tosin sijaisuuksia.

Minsku82: Onnea synttärisankarille! Tosiaan itsekin mietin miten nopeasti se vuosi meni...

lyrae: Meillä ei nukuta enää päivittäin pidempiä päikkäreitä, kun yöunet ovat usein 12 tuntisia. Hyvien yöunien jälkeen riittää usein kahdet puolen tunnin päiväunet. Jos yö on ollut levoton tai yöunet jäävät 10-11 tuntiin, niin silloin meillä nukutaan päivällä n. 13-16.30 välisenä aikana 1,5-2 tuntia. Yöunille laitetaan 20 ja herätään 6.30 vellille ja siitä jatketaan unia vielä 8.
 
Onnea vielä kevlarsoulille ja mukava kuulla, että R viihtyi päiväkotikylässä! Tekee varmasti hyvää päästä taas työelämäänkin käsiksi :)

Leena: yes, nyt on rinnoissa alkanut helpottaa, tosin silloin viimeksi kirjoituspäivänä olin kauan suihkussa ja vähän lypsinkin maitoa, tuli ihan suihkulla... Sen jälkeen ei ole arkuutta ollut. Jännittää kyl ihan, millaiset rinnoista tulee lopulta! Voi kun jäisivät nykyisen laisiksi... :)

Oi, oma terassi on niin taivaan lahja! Poitsu tykkää tosi paljon puuhailla siellä itsekseen, ovi tietty auki niin, että näen koko ajan. Kovin leikki ulkona ja sisällä on tällä hetkellä "kokkaus" eli "tekee ruokaa" kaikilla astioilla ja ämpäreillä ja lapioilla ja lusikoilla. Niin kova on kokkausinto, että vanhempien ruuanlaitto on nykyään täysin mahdotonta. Poju tahtoo osallistua, eikä vaan enää katsoen, vaan paistinlastaa on pakko päästä pitämään kädessä! Muuten tulee raivari! Kohta täytyy alkaa tehdä ruokaa salaa... Ei riitä, että välillä saa pitää lastaa, vaan KOKO AJAN täytyisi saada. Ja oma lasta/kauha/tms. ei riitä, vaan jos itse yrittää hämmentää toisella kauhalla, poikasen pitää saada juuri se sama. Huoh :) Helpointa onkin pistää poju pihalle silloin, kun itse kokkailee.

Meillä on nyt ihan kokonaan siirrytty yksiin uniin. Ne on lähes aina 13-15. Nyt voisi vähän yrittää aikaistaa, nimittäin illan jaksaa jo niin hyvin, että usein nukkumaan meno venyy yli yhdeksään. Aamulla herää 7.30 maissa, yrittää tosin jo tuntia aiemmin usein herätä, mutta tainnutan parhaani mukaan ja yleensä onnistuu.

Nyyh, kohta taitaa alkaa sataa. Vaikka kasveille toki hyvä!
 
Unista: Meilläkin näin kesän korvilla taas herätään ihan liian aikaisin!!! Eli aurinkoisina aamuina jäbä pomppaa ylös 6.30|O Ja meillä on pimennysverhot.. Sadeaamuina saattaa sinne 7.30 nukkua. Ja yksillä päiväunilla pääosin meilläkin mennään. Joskus saattaa illalla, jos ollaan pyöräilemässä, nukahtaa pienet tirsat. Illalla 20.30 mennään nukkumaan. Jos nuo iltatorkut ottaa, niin menee lähelle 21 ennen ku nukahtaa.

Ja ulkona jäbä ois ihan aina, jos vaan sais:D Aina, kun joku lähtee tai tulee ulko-ovesta, niin jäbä ois menossa pihalle. Ja sit tietty suuttuu verisesti, jos ei pääse heti.. Reppana, kun ei vielä ymmärrä, jos sanotaan kohta:(

Tänään ajattelin jäbän ja esikoisen kanssa lähteä käymään puutarhalla iltapäivällä. Jos jotain kivoja kesäkukkia vaikka löytäisin.
 
Meillä oli eilen 1 v neuvola, neidin mitat oli 73 cm ja 9,3 kg. Aikas pikkunen on ;) Neidillä on nyt eroahdistus pahimmillaan, vain äiti kelpaa ja auta armias jos joku muu haluis ottaa syliinsä, niin hirveä huuto ja äkkiä äidin luo. Aina ei isikään kelpaa... Tänään neiti rupes pelkäämään imuria! En sitten saanut taloa siivottua, kun sylissä pitäenkään en saanu imuroida. Kellään muulla tämmöstä?

Syksystä, meillä on koko kolmikko saanut lähipäiväkodista paikan ja sinne kukin menee omaan ryhmäänsä. Himpun verran jo kauhistuttaa, mitä siitä tulee, kun kolmikkoa joutuu sinne roudaamaan. Meiän 2 v varmana protestoi menoa sinne, hän on niin tulta ja tappuraa muutenkin kaikista asioista. Mä jään huomisesta alkaen työttömäksi, mikä on siinä mielessä positiivinen asia, että nousee tämä elintaso huimasti kh-tukeen verrattuna! Toki hakemuksia laitan koko ajana ja toivottavasti syksyn tullen tärppää. Niin, onnea kevlarsoul uudesta työpaikasta, hieno juttu!

Meillä nukutaan enää yhdet päikyt, sekin hätäsesti 1,5 h ja n. 12 aikoihin. Iltaunille mennään 20-21 välissä ja aamuheräämiset on 6.30-7.30 välissä.

Oiskos nyt kesäkuun alusta tarkoitus sitten siirtyä taaperopuolelle kirjoittelmaan? Onko kukaan tekemässä sinne ketjun alotusta??
 
Jos joku ehtii tehdä uuden ketjun, niin saapi tehdä, mulla on nyt varsin hoppua seuraava n. viikko! :) Linkki tänne vaan sit!

Meil kans on alettu pelätä imuria, ja koko ajan on pelätty sauvasekoitinta. Imuri oli ennen siisti juttu, konttasi perässä vaan. Mut nyt on muutamana kertana tullut poru!

Muuten on varsin itsenäinen poitsu, hyvin leikkii puistossa muiden lasten kanssa ja itsekseen, ei juuri muista mamia :) Ja isikin kelpaa tätä nykyä mainiosti seuraksi. Että tällainen vaihe juuri nyt, mutta kai ne vaiheet aina vaihtuvat lennossa.
 

Yhteistyössä