ToukoVauvat 2011

mulla edessä sokerirasitus tossa 3vkon päästä...toiv on arvot hyvät sen jälkeen onkin seuraava nlakäynti myös. Eilen neuvolassa 26+5 sf-mitta 25cm, mites muilla kohdunkasvu?
mulla tulee supistuksia edelleen melkolailla päivittäin, ja jos jtn rankempaa teen niin sit on myös kipuja alavatsalla... :/

nyt siis rv26+6 eli huomenna uuteen viikkoon :)

 
Moikkelismoi! Täällä ilmottautuu yks toukovauvan odottaja mukaan! Viikkoja nyt 26+0:heart: Ja maha senkun kasvaa vaan :D Kaikki on mennyt ihan hyvin tähän asti, mitä nyt on ollut joitain pieniä kipuiluja välillä mut nehän kuuluuki raskauteen! :) Rakenneultrassa käytiin 10.1 viikkoja sillon oli 21+0:heart: Kaikki oli vauvalla niin hyvin ku vaan voi ja ainaski 99% varmuudella tiedetään että pikku prinssi ois tulossa, todisteita saatiin mukaan.. :) Liekkö iso mötikkä tulossa ku painoarvio oli silloin 450g mutta pituutta ei hoksattu kysyy! Ylihuomenna ois sitte ihan normi neuvola.. Kysynpä siitä sokerirasitustestistä, onko se litku minkä makuista jota juodaan?? ja paljoko sitä niinku juodaan? :D Hyi hitto ku ällöttää jo nyt jos se on kamalan makeaa että saako sitä ees alas.. häpiä jos ei saa.. :ashamed: Voisin laittaa vaikka masukuvan mut en osaa! :ashamed: -Toukomamma ja tirpana 26+0
 
heissan pitkästä aikaa! ;) täällä vaihtui just 28rv! :heart: ostelin just äsken vaippoja ja kaikenlaista pientä valmiiksi.. tuntuu et aika menee ihan tosi nopeeta ja kohta onkii jo 30rv ja siitä se lähtölaskenta alkaa! :eek: :D
Mulla on ens viikolla seuraava nlakäynti, kävin ed.kerran muutama viikko takaperin, otettiin nyt 3vkon väli kun niitä kertoja kuulema pari tulee. Painoarvio oli viimeks vauvelilla vajaa 900g, keskikäyrillä siis mennään ja se käy mule ihan hyvin jos tää ei ois yli 4kg niinkuin kaksi edellistä.. :) ja toiseksi hän oli perätilassa ja musta tuntuu et istua napottaa edelleenkin perätilassa.. toivon et ehtisi kääntyä itsekseen ajoissa oikeinpäin..

Toukomamma90 mä jouduin käymään toista odottaessa sokeritestissä, se oli muistaakseni imelämpää kuin cocis.. aika äklön makuista, määrää en muista, joku pieni lasipullo se oli.. :rolleyes: sen kun sai kerralla otettua alas niin hyvä, mutta muistan ne verikokeet mitkä oli aika inhottavat, oli mustelmissa kädet kyllä sen jälkeen.

Keillä muilla täällä oli synnärinä keski-suomen keskussairaala? oliko adalium?
mulla on ongelmana jos en saa unta tarpeeks niin herkästi meinaa migreeniä tulla, jota mulla ei kyllä muuten ole. ja sit kun jos tää vauveli on perätilassa niin tuntuu välistä noi liikkeet tosi ilkeiltä tuolla alhaalla ja tuntuu et varmaan jalka kohta työntyy tuolta alapäästä ulos :LOL: tuo perätila vaan mietityttää, koska jos on perätilassa niin aion sektioon kyllä mennä ja mutta kun mua ei oo koskaan leikattu millään lailla niin sekin mietityttää.. mutta jospa ne jäisi vaan mietinnän tasolle! :)

Niin ja Ihanaa ystävänpäivää vielä näin illasta.. :heart:
Ja voikaa hyvin! :heart:
 
Moikka!

Ei se sokerilitku ollut kovin pahanmakuista, sitä juotiin ison kahvikupillisen verran eli aika paljon! Hyvin meni alas, mutta sen jälkeen alkoi vähän huippaa. Tietysti sekin vaikuttaa kun ei saa syödä 12 tuntiin ja sit pitää olla viel 2 tuntia kokeen ajan syömättä, plus et verta otetaan kuitenkin jonkin verran. Mutta ei paniikkia, ei kaikille tule paha olo!

Just tulin neuvolasta ja ekasta lääkäristä. Sokerit oli ok, alkusokeri vaan ihan rajoilla, mut muut reilusti alle. Joten ei jälkitoimia sen suhteen. Hemoglobiininkin olin saanut nostettua 106:sta 121:een! Sen kyllä huomasin itsekkin kun en ole niin väsynyt. Sf mitta oli 24 ja nyt siis viikot 25+5.

Nyt sitten koiran kanssa seuraavaksi lekuriin, onneksi vain rokotus. Talvilomalla, mutta silti vaikka kuinka paljon tekemistä!

Nanuska ja masuli
 
Se sokerirasituksen litku vaihtelee eripaikoissa, eli vaikee tietää missä minkäkinlaista. Joillain se on ollut kylmää, joillain lämmintä joillain hiilihapottoman kokiksen makuista joillain jonkun muun makuista. Eikä pitäis olla kädet mustelmilla näytteiden oton jälkeen, ellei sit ottaja puhkase vahingossa suonta... :/
Nykyään on yöunet aika heikonlaiset, heräilen ihan sairaan monta kertaa ku täytyy vaihtaa asentoa, tuntuu et aina sattuu selkä/lonkat tai joku. Ja nykyään tulee noita lihaskramppeja pohkeisiin, viimeyönäkin tuli kaks, just ku eka helpotti niin eiku uutta taas pukka ja ai että, et kyl sattu :(
Nooh, kai tää tästä. Katotaan koska uskallan jtn hankintoja vauvalle tehdä, suurin osa meillä kuitenkin on, mut kaukalo ja pinnis esim puuttuu...jos sit reilusti yli rv30:nen :)
 
Nimi Kaupunki Synnäri Monesko L.A

Nyytti_2011 Oulu OYS 1. lapsi 25.5.2011

Täälläkin masua kasvatellaan. Viime viikolla kävin vielä rakenneultran jälkeen yksityisellä ultrassa tuon napanuora-homman taka. Meillä siis napanuorassa yksi valtimo kahden sijasta. Siellä todettiin, että tuo yksi valtimo suhteessa isompi ja kaveri kasvanut masussa keskikäyrillä, joten ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Painoa kaverilla tuossa rv 25 tietämillä oli siis 730 grammaa.

Tänään oli neuvolalääkäri ja lääkäri sitten totesikin kohdunpohjan korkeuden kulkevan alakäyrillä (21 cm rv 26), kun kuukausi sitten olikin keskikäyrillä (19cm rv22). Kuinka paljon sitten lienee mittaajasta kiinni? Totesi, että muuten laittaisi kasvukontrolliin lähetteen, mutta kun olin juuri yksityisellä ultrassa käynyt ja siellä sikiön paino hyvä, niin ei ainakaan vielä tarevtta. Kolmen viikon kuluttua katsotaan tuota käyrää uudelleen.

Paljon on hankintoja jo tehty, suurimmat on hankittu, hoitopöytä, pinnasänky ja vaunut kotona odottelee jo kasattuna :)

Olisi kiva kuulla teidän kohdunpohjankorkeus mittoja!
 
Moikka! Kävin tänään neuvolassa, hb oli laskenut 125-->117 ja aloitan raudan :/ Toivottavasti maha kestää ku ennen ei oo tarvinu käyttää. Verenpaineet oli ok ja pissa :) Itellä on viikkoja 26+2 ja kohdunpohjan korkeus 23cm, neuvolan täti sanoi että hyvä mitta ja normaali :) Verikoe otettii samalla ku olen Rh negatiivinen niin joku seulonta juttu.. :p Hitto mua vaan vähä mietityttää että voiko tää olla normaalia että 1kg on tullu viikossa nyt 4 viikon aikana? :O Vauva liikku tosi paljo ku neuvolan täti yritti sykettä kuunnella nii kokoajan livisti karkuu ja potki paljon :heart:

Kyselin täältä aiemmin tuosta sokerirasitus jutusta, niin täälläpäin on kuulemma sellanen tapa että aamulla mennään labraan, otetaan eka sormenpäästä verikoe sitten käsivarresta, sitte juodaan se cocakolan makuinen juoma, :x istutaan tunti, otetaan sormenpäästä uus verikoe sitte taas istutaan tunti ja lopuksi taas sormenpäästä viimeinen koe.. Jännä että vaihtelee näin paljo eripaikoissa.

Meilläkin on jo melkee kaikki hankinnat tehty. Pinnasänky, vaunut, sitteri, hoitopöytä +vaatteita ja muuta pientä =) Vielä pitäis turvakaukalo hommata ja vauvan punkka (vai miksi sitä nyt sanotaankaa missä vauva pestään)
 
mulla oli tosiaan viime viikolla 26+5 niin sf:26, et keskikäyrän yläpuolella menee... Hb:n otin tässä kans tällä viikolla iteltäni, niin oli 115, kävinpä sit ostamassa sellasta juotavaa rautalitkua, jos sitä nyt sit koittais pitkin hampain ottaa :)
 
Tääl ois toukomamma lisää... =)

kiira1987 Naantali Tyks 2.lapsi 22.5.

Mul kans toi sokerirasitus ens viikolla edessä...mut nyt tietää mitä odottaa ku olin ensimmäisestäki. Ei se litku siin tosiaan pahinta oo,pahin on se ku sä tosiaan joudut olee niin kauan syömättä ja sit odottelemaa siel labras monta tuntii ku ne piikittelee sua. Mut sit seki on taas ohi. =)
Nyt viikkoja 26+5 ja tuntuu et aikaa on jäljellä viel ihan liikaa. Mut mul alko lantion löystyminen vaivaamaa jo rv18 ja pahemmaks menee vaan viikko viikolta. Nyt on mukaan tullu iskias ja liitoskivut. Ei kiva kun tänä aamunakin mies sai nostaa mut sängystä ylös ku ei omin avuin päässy ees vessaan. Kipu kun on varsinkin aamuisin aika kamala. Ei oo vissiin mua tehty monen lapsen odottajaks. =D
Meil oli onneks viel säästös kaikki sängyt ja vaunut ja kaikki ensimmäisen jäljilt. Tosin ekast kerrast viisastuneena ei nyt tälle kelpaakkaan kaikki vanhat ku niitä ei kaikkii todettu käytännöllisiks. =D
Me ei ihan taideta adaliuim:n kans osuus samaan aikaan synnärille. =p
 
Heippa taas pitkästä aikaa. =)

garol Turku Tyks 2. lapsi 24.5.2011

Täällä on muuten menty hyvin, mutta noi sokerirasitusjutut on mietityttäny. Eli sain viime viikolla raskausdiabetes diagnoosin ja sen kanssa on tässä nyt koitettu totutella elämään. =( Mulla oli se paastosokeriarvo koholla ja tunnin jälkeen mitattu arvo just alle rajojen. Sain neuvolasta sen koneen jolla arvoja nyt sitte seurataan kotona ja yritän kovasti syödä terveellisesti. En muutenkaan syö kovin epäterveellisesti, niin on tää vähän hankalaa yrittää vielä tsempata. Niin ja kaiken kukkuraksi mulla on vielä keliakia, ollut siis jo vuosia, mutta vaikeuttaa entisestään tätä ruokailujuttua. No se siitä valituksesta, mutta väitän nyt jo olevani aika tietäväinen näistä sokeriasioista, että kysykää pois vaan. =)
Sf-mitta oli 22cm viikolla 25+6, kuulemma ylärajoilla, mutta ei tarvinnu olla huolissaa. :)
Masussa käy tosi kova meno aina, epäilen edelleen sitä nukkumista. Viime yönä heräsin jo viiden aikaan, kun esikoinen huuteli sängystään ja sitte vauvi heräs mahassa siihen tohinaan ja aloitti melkoisen aamuriekkumisen, niin ei siinä sitte enää paljon nukuttu. =)
Meillä on edelliseltä lapsoselta sääny kaikki jutut säästöön, niin juurikaan hankintoja en ole tehnyt. Mitä nyt muutaman prinsessa jutun ostanu, kun esikoinen tosiaan on poika. Uudelle tulokkaalle haluaisin kyllä ostaa uuden turvakaukalon, kun edellinen oli jotenkin toimimaton, eli sellasia hankintoja edessä.
Kiira 1987 me saatetaan siis ollakin yhtäaikaa synnärillä. =)
garol ja masukki 26+6
 
tänään 29+0 <3 enää viikko ja ylitetty 30 viikon rajapyykki. Huomenna olis suuntana sokerirasitus :(
Täällä se vaan tiitiäinen viihtyy poikittain tai perätilassa...huoh! toiv kääntyy hyvissäajoin ennen synnytystä sit kuitenkin :)
 
Täällä 1 uus! En tosin oo vielä tuota 20 vuotta, mutta sekin korjaantuu syksyllä :)

Äiti91, Muonio, LKS, 2. lapsi, 6.5

Tänään viikkoja 30+2. Koko raskaus mennyt tähän asti hyvin. Nyt vaan vauva on lähtenyt pikku hiljaa laskeutumaan, joka tuo epämiellyttäviä tunteita väliin kun se ottaa vauhtia tai liikuttaa päätään. Juuri sen laskeutumisen takia neuvolatäti laittoi mulle 3 viikon päähän ylinmääräisen ultran, jotta nähdään kuinka alhaalle se on jo päässyt. on mahtavaa kun saa kokea helpomman raskauden (edellinen täynnä pikku vaivaa+ raskausmyrkytys). Oon selvinnyt rutiini tarkastuksilla, joka oli uutta kun viimeks olin joka viikko lääkärissä :LOL: Ainoa mikä väsyttää ja tekee olosta hankalan on kilpirauhasen vt, joka puhkes viime raskaudessa muttei enää koskaan hävinnyt. Tai ei oikeastaan puhennut vaan löytyi, sillä se oli piilevä vajaatoiminta. No eipä sen enempää siitä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti91;23238664:
Ainoa mikä väsyttää ja tekee olosta hankalan on kilpirauhasen vt, joka puhkes viime raskaudessa muttei enää koskaan hävinnyt. Tai ei oikeastaan puhennut vaan löytyi, sillä se oli piilevä vajaatoiminta.
Ihana tietää et täällä on joku muukin ku kärsii samast vaivast. Mulla nyt rupee olee lääkitys kohdallaan ni olo on pikkasen helpottanu mut eka raskaus oli kyl aika kauhee ku toi kyseinen vaiva selvis. Onks sul jotai muita oireit ku väsymys?! Aattelin vaan et itellä kyl turpoo sormet ja tulee välil ylimääräst kiukkuaki jos on unohtunu lääkkeet ottaa. Ois vaan kiva tietää et onks jollai samaa. Mulla ei mies oikeen aina ymmärrä sitä ku oon koittanu selittää et en mä tahallani oo ärtyny ja väsyny...et se oikeesti johtuu osittain noist kilpirauhasistaki. Lääkäri totes "kivasti" sen sillon ku toi todettiin ja määräs mul lääkkeet. "Siin ois sul nyt lääkkeet loppuelämäkses...sen kans vaan täytyy oppii elämää."...Jes...tosi helpottavaa. :|
 
Nimi Kaupunki Synnäri Monesko L.A
rouses Jyväskylä K-SKS 3.lapsi, 9.5

Huiih! tänään vaihtui rv 30!! :whistle: mihin tää aika häviää? monesti miettiny et alkuun odotti kovasti et tulis jo rv12 että ois suurin riskiaika takana, sitten tuntui että 20-30 viikko meni hitaasti, mutta kuitenkin kamalan nopeeta! mä oon ollu jo unissani pari krt synnyttämässä :LOL: jospa tuota ei vielä, mutta kyllä tuota synnytystä on vaan alkanu taasen miettiä toinen lapsi kun hurahti tulla vajaassa kahdessa tunnissa maailmaan, et miten tää sit tulee.. :O
Tällä viikolla pitäisi äitiyspakkauksen tulla! :) odotan sitä innolla, vaikka vaatteita on tullutkin laitettua isot pinot jo valmiiksi! :) mutta ihanaa saada uutta! :) meillä täytynee tehdä vielä muutamia hankintoja, vaikka onkin jo paljon kaikkea valmiiksi. :) vauva liikuskelee aika laajoin liikkein, tuntuu välistä et pyrkii tulemaan kyljestä tai navasta ulos :D

ihanaa kun alkaa kevään merkkejä tulla eikä pakkasta ole -30 astetta,voi keksiä muksujen kanssa kaikkea kivaa ulkoillessa! :)

voikaa hyvin! :heart:
 
mulla on väsymystä, jos lääkket unohtuu niin paino laskee. Ruoka ei maistu ja oon kärttynen. Ja mikä mukavinta lääkitys aloitettiin elokuussa 2009 eikä edelleenkään annostus ole oikea -.- sitä muutetaan koko ajan :D Mulle ne niin vanno että lääkkeet voi jättää pois ku lapsi syntyy vaan eipä voinu ei. Onneks ne väheni runsaasti sen jälkeen ku olli synty, sillä vedin 5 pilleriä ja 4 pilleriä vuoro päivin :D (tosin niitä miedoimpia) Nyt sit sain niitä isoja heti kerralla, että otan nyt niitä 2. Vaan kohta se nousee kun arvot oli jo viimeksi yli sallitun rajan.. Täälläkään mies ei aina ymmärrä..
 
Tänään tuli äitiyspakkaus ja vaatteet ovat jo pesty ja kuivamassa vauvalle! :) kyllä sitä tulikin odotettua innolla! :D esikoinen odottaa innolla vauvaa, toinen ei vielä niinkään taida ymmärtää vauvan tuloa. mites muut joilla on jo aiemmin lapsosia, miten teillä odotetaan tulevaa vauvaa? :)
 

Yhteistyössä