Traktorin ohittamisesta

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Nyt kun näitä maajusseja on ollut oikein urakalla pyörimässä ja tukkimassa teitä, niin pieni muistutus ohittamisesta: traktoria ei saa ohittaa sulkuviivan kohdalla.

Eikä muuten saa mopoautoakaan! Kaksipyöräisen saa, jos pysyy silti omalla kaistallaan, mutta käytännössä se on monin paikoin mahdotonta tehdä turvallisesti, eli viivan yli mennään.
 
vierailija
Traktoreitten kans pärjään, mutta lauma moottoripyöriä pitäis sulkea tieltä pois.
Yks ja kaks moottoripyörää on ihan ok, mulla isompi läjä on tientukkona.
 
vierailija
Eihän ketään saa ohittaa sulkuviivan kohdalla, ellei mahdu viivaa ylittämättä ohittamaan.
Ei saakaan, mutta monet ohittaa. Ja polkupyöräilijä ohitetaan lähes poikkeuksetta sulkuviivan päällä käyden. Tosin jos oma lapseni pyöräilee maantien laitaa niin kyllä toivon että hänet ohitetaan mahdollisimman kaukaa ja kaikki turvallisuusnäkökohdat huomioiden.

Ehkä monelle on liian turhauttavaa körötellä neljääkymppiä traktorin/mopon perässä kilometrinkään verran.
 
r0s
No ei saa, ei, mutta jos näkyvyyttä on tarpeeksi pitkälle ja traktori tyyliä seitkytluvun Valmet niin mä kyllä hurahdan ohi ellei poliiseja ole näköpiirissä.

Noi uudemmat tieliikennetraktorit menevät niin lujaa että niidenohittamisessa onkin asia ihan eri.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Ei saakaan, mutta monet ohittaa. Ja polkupyöräilijä ohitetaan lähes poikkeuksetta sulkuviivan päällä käyden. Tosin jos oma lapseni pyöräilee maantien laitaa niin kyllä toivon että hänet ohitetaan mahdollisimman kaukaa ja kaikki turvallisuusnäkökohdat huomioiden.

Ehkä monelle on liian turhauttavaa körötellä neljääkymppiä traktorin/mopon perässä kilometrinkään verran.
Mä kyllä ohitan aina pyöräilijän vaikka ois sen seitsemän viivaa, ja jos vastaan ei tuu autoa. Haittaisi paljon liikenteen sujumista jos joka pyöräilijää jäisi venaamaan sulkuviivan kohdalla.
 
  • Tykkää
Reactions: Ellimaar
vierailija
Ehkä monelle on liian turhauttavaa körötellä neljääkymppiä traktorin/mopon perässä kilometrinkään verran.
Ei turhauttaisi. Enemmän pelottaa ohittaa satasen tai kasikympin alueella niin mopot kuin mopoautotkin, koska niiden nopeus on 60-80km/h ja vauhdin vaihtelevuus yllättää ohitustilanteessa. Olettamushan on, että mopo/mopoauton nopeus maksimissaan on noin 50km/h.
 

Yhteistyössä