Transsukupuolinen lapsi voitti taistelun. Mitä mieltä tästä?

"vieras"
Meneekö se myös liikuntatunnilla tyttöjen pukuhuoneeseen? Ei tossa paljoa sitä ajatella miltä se tuntuu niistä muista tytöistä sit kun tällä kaverilla alkaa kasvaa penis ja karvat.

Yksityisyys sinänsä jees, hyvä olis jos olis erikseen naisten, miesten ja unisex vessat niin voi valita haluamansa. Miehiä en haluaisi naistenvessaan koska ainakin omalla työpaikalla huomaa missä vessassa on käynyt miehiä. Lattialle on roiskunut kusta.
 
***
[QUOTE="vieras";28652136]Meneekö se myös liikuntatunnilla tyttöjen pukuhuoneeseen? Ei tossa paljoa sitä ajatella miltä se tuntuu niistä muista tytöistä sit kun tällä kaverilla alkaa kasvaa penis ja karvat.
[/QUOTE]

No miltä tuntuu tästä tytöstä joutua poikien pukuhuoneeseen? Ja miltä niistä pojista tuntuisi, kun olisi tyttö seassa? Vai pitäisikö tyttö eristää sekä vessaan että pukuhuoneeseen aina erilleen muista?

Vessakohua en käsitä, kai siellä sentään kopit on, joissa toimittaa asiansa. Kuka muka näkee siellä intiimejä osia?
 
"rrr"
Hieno homma!

[QUOTE="vieras";28652136]Meneekö se myös liikuntatunnilla tyttöjen pukuhuoneeseen? Ei tossa paljoa sitä ajatella miltä se tuntuu niistä muista tytöistä sit kun tällä kaverilla alkaa kasvaa penis ja karvat.[/QUOTE]

Miksi ihmeessä lapsille ei voisi selittää asia ihan niin kuin se on? Eli että valtaosa tytöistä syntyy tytön vartaloon ja pojat poikien, mutta joskus käy näin. Kyllä lapset ymmärtävät ja ovat suvaitsevaisia, ongelma on aikuisissa.
 
"milk"
Jossain päin amerikkoja sukupuolen korjaus voidaan aloittaa jo lapsena niin, että annetaan hormooniblokkereita. Näin täysi-ikäisenä sukupuolen korjaaminen onnistuu paremmin kun esim parta ei ole alkanut kasvamaan. Tästä oli juttua aikoinaan, kun oli se reality deittiohjelma, jossa päähenkilö oli tosi naisellinen transsukupuolinen nainen.
 
määä
Mä en aivan varma ole tosta että sitä sisäistä sukupuolta aletaan määritellä jo lapsena. Melko hemmetin moni keksii jossain vaiheessa että hän haluaakin olla sitä toista sukupuolta, eikä ole tainnut ihan terveitä lapsia hirveästi haitata vaikka vessoihin tai liikkatunneille onkin jaettu niiden ulkoisten vehkeiden mukaan? Vai onko?

Jotenkin tuntuu että täytyy olla suorastaan henkisesti jotain pielessä jollei pysty olemaan oman ulkoisen sukupuolensa kanssa samoissa tiloissa vaikka alasti.
Eikös tuolla ulkomailla se sukupuolen vaihtaminen (tai korjaaminen, ettei joku älähdä) ole yleensäkin liian helppoa, ja moni kai katuukin myöhemmin.
Ja tuokin olisi voinut sitten käyttää sitä omaa vessaa, mutta eipä vaan, pitää vaan tehdä asioista niin helvetin vaikeita, ja nyt sitten voi kuka tahansa saada samat oikeudet vai?
 
"rrr"
Alkuperäinen kirjoittaja määä;28652982:
Mä en aivan varma ole tosta että sitä sisäistä sukupuolta aletaan määritellä jo lapsena. Melko hemmetin moni keksii jossain vaiheessa että hän haluaakin olla sitä toista sukupuolta, eikä ole tainnut ihan terveitä lapsia hirveästi haitata vaikka vessoihin tai liikkatunneille onkin jaettu niiden ulkoisten vehkeiden mukaan? Vai onko?

Jotenkin tuntuu että täytyy olla suorastaan henkisesti jotain pielessä jollei pysty olemaan oman ulkoisen sukupuolensa kanssa samoissa tiloissa vaikka alasti.
Eikös tuolla ulkomailla se sukupuolen vaihtaminen (tai korjaaminen, ettei joku älähdä) ole yleensäkin liian helppoa, ja moni kai katuukin myöhemmin.
Ja tuokin olisi voinut sitten käyttää sitä omaa vessaa, mutta eipä vaan, pitää vaan tehdä asioista niin helvetin vaikeita, ja nyt sitten voi kuka tahansa saada samat oikeudet vai?
Tavallaan varmaan monipiippuinen homma tuo sukupuolen määrittäminen lapsena, koska lapset tosiaan ovat lapsia ja moni haluaa yhtenä päivänä olla kissa ja seuraavana veturi. Toisaalta jutun tyttö on itsensä ilmaissut tyttönä 1,5-vuotiaasta asti, ja myös väärään sukupuoleen pakottaminen lienee potentiaalisesti varsin haitallista.
Lisäksi "haluaa olla" on eri asia kuin "on".

En tiedä miltä tuntuu transsukupuolisena olla oman biologisen sukupuolen edustajien kanssa alasti esim pukuhuoneessa ja tulla luokitelluksi heihin.

En jaksanut hakea faktaa sukupuolenkorjaustoimenpiteistä Usassa, mutta käsittääkseni sielläkin vaaditaan tiettyjä juttuja ainakin ennen mitään leikkausta. Katumisestakaan en tiedä. Varmasti niitäkin löytyy paljon, mutta pitää muistaa että transihmisillä heidän ulkopuoleltaan tulevat asenteet ja lait vaikuttavat paljon henkiseen hyvinvointiin. :(

Olisi voinut käyttää omaa vessaa joo, mutta kun pointtina nimenomaan oli että kyseisen lapsen vanhemmat pelkäsivät leimautumista ja kiusaamista.
Jos tasavertaiset oikeudet "kenelle tahansa" tuntuu mielestäsi huonolta hommalta olet kaiketi melkoisen ikävä ihminen.
 
"vieras"
Tämän lapsen sukupuoli-identiteetti on erittäin todennäköisesti pysyvä. Yleensä se muodostuu parin ensimmäisen elinvuoden aikana eikä se sen jälkeen muutu. Kaiken parhainta olisi varmaan tehdä mahdollinen sukupuolenmuutosleikkaus jo lapsuudessa, koska silloin voisi välttää tai minimisoida useita myöhemmän iän (psykologisia) sukupuoleen, seksuaalisuuteen ja minä-kuvaan liittyviä ongelmia.
 
määä
[QUOTE="rrr";28653144]
Olisi voinut käyttää omaa vessaa joo, mutta kun pointtina nimenomaan oli että kyseisen lapsen vanhemmat pelkäsivät leimautumista ja kiusaamista.
Jos tasavertaiset oikeudet "kenelle tahansa" tuntuu mielestäsi huonolta hommalta olet kaiketi melkoisen ikävä ihminen.[/QUOTE]

No siis missä vaiheessa ne vetää sitten rajan näille lapsille jotka haluavat käydä eri ulkoisen sukupuolen vessassa, kuka on vakavissaan ja kuka ei.

Tullee sitten olemaan melkoisen kirjava käytäntö, ja mihin se raja vedetään. Tosin tuossa oli että passi tunnistaa tytöksi, joten onko se sitten tosiaan saanut jo tytön henkilöllisyyden, tuntuu ihan hullulta lapsen kohdalla.
Mutta aivan samalla tavalla kiusaamista voi aiheuttaa sekin jos sitä samaa vessaa käyttää joku jolla on munat.
Mun nähdäkseni se tasavertaiset oikeudet tarkoittaisi sitä ettei ketään leimata tai kiusata vaikka se käyttäisi eri vessaa, mutta näin se ei sitten myöskään ahdistaisi niitä vastakkaisen ulkoisen sukupuolen omaavia käyttäjiä.
Tai sitten todellakin vessoista täytyy tehdä niin yksityisiä ja unisex-malleja että ihan kaikki käyttävät sitä samaa.
 
Mahtavaa, että meillä on päiväkodissa kaikille yhteiset vessat. En oikein ymmärrä asiasta valittaneiden dilemmaa. Jos kyseessä olisi aikuinen transnainen, niin mielestäni hän kuuluisi kanssani samaan vessaan. Johan ne ovikyltitkin on muotoiltu niin, että niistä näkee mikä on hameväen vessa ja mikä taas housuväen vessa.
 
Mun on jotenkin tosi vaikea ymmärtää sitä, miltä transsukupuolisesta lapsesta tuntuu. Miten joku kokee olevansa eri sukupuolta. Mistä se johtuu, hormoneista vai?

Toisaalta jonkun vessan käyttäminen ei nyt transsukupuolisen kanssa mitenkään kauheen oudolta pitäs tuntua, kopissahan siellä kuitenkin asioidaan. Mutta kyllä mua kieltämättä hämäis olla samassa pukukopissa jonkun kanssa jolla on munat :confused:
 
Mun on jotenkin tosi vaikea ymmärtää sitä, miltä transsukupuolisesta lapsesta tuntuu. Miten joku kokee olevansa eri sukupuolta. Mistä se johtuu, hormoneista vai?

Toisaalta jonkun vessan käyttäminen ei nyt transsukupuolisen kanssa mitenkään kauheen oudolta pitäs tuntua, kopissahan siellä kuitenkin asioidaan. Mutta kyllä mua kieltämättä hämäis olla samassa pukukopissa jonkun kanssa jolla on munat :confused:
En itse olen transsukupuolinen mutta tunsin joskus sellaisen. Transsukupuolisuuden tarkkaa syytä ei tunneta. Sukupuolen määritelmä ei ole vain biologinen vaan myös sosiaalinen. Suurin osa meistä kokee kuuluvansa biologiseen sukupuoleensa ja pieni osa taas kokee voimakkaasti usein aivan varhaislapsuudesta asti olevansa toista sukupuolta kuin biologinen sukupuoli osoittaa. Ihmisen sukupuoli-identiteetti on merkittävä tekijä sukupuolen määrittelemisessä ja jotta ihminen voisi hyvin, biologisen sukupuolen olisi tärkeää vastata sukupuoli-identiteetin mukaista sukupuolta.

Tutkimuksissa on havaittu transsukupuolisten aivotoiminnan muistuttavan heidän identiteettinsä mukaisen sukupuolen aivojen tyypillistä toimintaa. Muun muassa tästä syystä on epäilty, että transsukupuolisuuden syy saattaisi olla kehitysbiologinen.
 
En itse olen transsukupuolinen mutta tunsin joskus sellaisen. Transsukupuolisuuden tarkkaa syytä ei tunneta. Sukupuolen määritelmä ei ole vain biologinen vaan myös sosiaalinen. Suurin osa meistä kokee kuuluvansa biologiseen sukupuoleensa ja pieni osa taas kokee voimakkaasti usein aivan varhaislapsuudesta asti olevansa toista sukupuolta kuin biologinen sukupuoli osoittaa. Ihmisen sukupuoli-identiteetti on merkittävä tekijä sukupuolen määrittelemisessä ja jotta ihminen voisi hyvin, biologisen sukupuolen olisi tärkeää vastata sukupuoli-identiteetin mukaista sukupuolta.

Tutkimuksissa on havaittu transsukupuolisten aivotoiminnan muistuttavan heidän identiteettinsä mukaisen sukupuolen aivojen tyypillistä toimintaa. Muun muassa tästä syystä on epäilty, että transsukupuolisuuden syy saattaisi olla kehitysbiologinen.
Ai, aika jännä. Tää on aika uus juttu mulle niin mielenkiintosta nyt oppia vähä uutta tämmösestäkin asiasta.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28653166]Tämän lapsen sukupuoli-identiteetti on erittäin todennäköisesti pysyvä. Yleensä se muodostuu parin ensimmäisen elinvuoden aikana eikä se sen jälkeen muutu. Kaiken parhainta olisi varmaan tehdä mahdollinen sukupuolenmuutosleikkaus jo lapsuudessa, koska silloin voisi välttää tai minimisoida useita myöhemmän iän (psykologisia) sukupuoleen, seksuaalisuuteen ja minä-kuvaan liittyviä ongelmia.[/QUOTE]

En tunne transsukupuolisten sielunelämää, mutta kuinka paljon vanhemmat uskaltavat puuttua lapsensa kehoon? Tässä tapauksessa vanhemmat tukevat lapsensa transsukupuolisuutta taistelemalla ylipäätään transsukupuolisten tasa-arvoisuuden puolesta (psyykkisellä puolella) ja tuomalla yhteiskunnasta epäkohtia esille, mikä varmasti tyydyttää heidän omaakin egoaan. Mutta eikö lapsen täydy saada itse päättää omasta kehostaan?

Jos olisin transun vanhempi en taatusti tekisi mitään ennen kuin lapsi osaisi ajatella omilla aivoillaan ja suhteuttaa itsensä yhteiskuntaan.
 
-
[QUOTE="Vieras";28652181]Voi helvetti!
Kyllä maailma on hulluksi menossa, ei voi muuta sanoa.[/QUOTE]

Mä taas uskon, että tä maailma on paljon parempi paikka, jos kaikki on onnellisia tai saa edes jollakin tavalla toteuttaa itseään.
Mielummin hullu maailma, surullinen maailma.
 
-
[QUOTE="vieras";28653998]En tunne transsukupuolisten sielunelämää, mutta kuinka paljon vanhemmat uskaltavat puuttua lapsensa kehoon? Tässä tapauksessa vanhemmat tukevat lapsensa transsukupuolisuutta taistelemalla ylipäätään transsukupuolisten tasa-arvoisuuden puolesta (psyykkisellä puolella) ja tuomalla yhteiskunnasta epäkohtia esille, mikä varmasti tyydyttää heidän omaakin egoaan. Mutta eikö lapsen täydy saada itse päättää omasta kehostaan?

Jos olisin transun vanhempi en taatusti tekisi mitään ennen kuin lapsi osaisi ajatella omilla aivoillaan ja suhteuttaa itsensä yhteiskuntaan.[/QUOTE]

Olen samaa mieltä. Lapsen on vaikea ymmärtää lopullisuutta. Enkä oikein tiedä siitä, että miten varmoja voidaan olla siitä, ymmärtääkö lapsi jo nuorena oman sukupuoli- identiteettinsä. Mun mielestä noi muutokset kerkeää tekemään vasta yli parikymppisenä, kun mieli on kypsä, aivot kypsät ja se koko ihminenkin kypsä tekemään valintoja, jotka vaikuttavat koko loppuelämään.
 

Yhteistyössä