Treenin jälkeen salivaatteissa kotiin?

Tämä on nyt ihan tyhmä juttu, mutta vaivannut minua jo jonkin aikaa :D

Monesti näkee, että salilta tullessa ihmisillä on edelleen päällä ns. salivaatteet. Itse käyn treenin jälkeen suihkussa ja vaihdan sen jälkeen toiset, puhtaat vaatteet päälle.
Mikä käytäntö teillä "salivaatteissa" lähtevillä oikein on, laitatteko suihkun jälkeen samat vaatteet päälle, toiset urheiluvaatteet vai käyttekö suihkussa vasta kotona? Olen oikeasti miettinyt tätä todella monesti, kun on nähnyt jonkun treenipaikan ohi kulkiessa ihmisten tulevan ulos sieltä.
 
Riippuu minne olen menossa treenien jälkeen. Jos vain kotiin, niin en välttämättä käy suihkussa. Lähden niillä vaatteilla joilla tulinkin. Treenivaatteilla voisin lähteä jos asuisin lähellä. Julkisilla liikkuessa en ehkä kehtaisi. Ja jos tunti on ollut rankka (vaatteet niin märät hiestä) niin käyn salilla suihkussa. Kanssamatkustajien mukavuuden vuoksi :)
 
Riippuu minne olen menossa treenien jälkeen. Jos vain kotiin, niin en välttämättä käy suihkussa. Lähden niillä vaatteilla joilla tulinkin. Treenivaatteilla voisin lähteä jos asuisin lähellä. Julkisilla liikkuessa en ehkä kehtaisi. Ja jos tunti on ollut rankka (vaatteet niin märät hiestä) niin käyn salilla suihkussa. Kanssamatkustajien mukavuuden vuoksi :)
Sama :)
 
Mä käyn salilla suihkussa ja puen puhtaat vaatteet päälle jos olen salilta lähdössä kaupungille, töihin tms.

Mutta jos menen suoraan kotiin, niin menen monesti salivaatteissa kotiin ja kotona sit salikamat pyykkikoneeseen, itse suihkuun ja sitten puhtaat vaatteet päälle. Monesti teen näin aikaa säästääkseni, kotona saa jo kahvinkeittimen päälle suihkussa ollessa tai ruokakattilan tulille ja musta on kivempi käydä kotona suihkussa kuin ottaa salille shampoot, hoitoaineet, saippuat sun muut mukaan ja kotona on kivempi kun saa patsastella nakusellaan vähän aikaa ennen pukemista. Ja jos käyn illalla salilla, mulla on usein sauna odottamassa kotona.
 
Pistän salivehkeet valmiiksi jo kotona päälle. Ajan kymmenessä minuutissa sinne salille. En ala salilla suihkussa käymään, sillä niin nopsaan pääsen taas takaisin kotiin. Siellä hikiset vaatteet pesukoneeseen ja sitten suihkuun. Joskus ajastan saunan niin, että on valmis silloin kun olen kotona.
 
Omalla kohdallani riippuu siitä kuinka rankka treeni on ja minne olen menossa. En hikoile paljon yhtään joten suihkussa käynti ei siksi ole tarpeellista edes treenin jälkeen. Jos menen kuntosalille ja tarkoitus on sen jälkeen mennä vaan kotiin, saatan pukea treenivaatteet kotona päälle, mennä salille ja samoilla vaatteilla takasin. Riippen treenin rankkuudesta menen kotona suihkuun tai en. Jos olen menossa treenin jälkeen vaikka tapaamaan ystäviä niin sitten mukana on vaatteet ystävien taaamista varten ja käyn suihkussa salilla.
 
Naurahdin ensin kun luin otsikon, mutta niinhän se menee, että riippuu täysin siitä, minne on salin jälkeen matkalla. Poikkeuksetta joko ajan salille pyörällä tai kävellen (pyöräillen 10min), joten lähden AINA salilta treenivaatteissa, joiden päälle isken sitten tarpeen mukaan pidempää hihaa ja lahjetta. Usein tulen salille vielä suoraan töistä, jonka vuoksi sekä salikamppeiden että pyyhkeen, pesuaineiden ja vielä vaihtovaatteiden raahaaminen edestakaisin on yksinkertaisesti hieman turhaa ja rasittavaa.
 

Yhteistyössä