Trombosyytit

Hei!
Olin tässä vähän aikaa sitten verikokeissa ja trombosyyttiarvoni oli yli 400 normaalin arvon ylärajan ollessa max 360. Pitäisiköhän olla huolestunut asiasta. Lääkäri sanoi vain, että arvo on ylärajoissa, muttei mitään erityistä seurantaa määrännyt.
Onko muilla trombosyyttiarvot olleet korkeita?
Muuten kaikki tulokset kohdallani on ok, mutta sydämen tiheälyöntisyyttä ilmenee aika usein ja aina inhottavasti öisin (siihen on oma lääke).

Ystävällisesti tiedustellen :)
 
punasolurikas
Mulla oli pari vuotta sitten korkeimmillaan 490 ja siihen ei oikeastaan kiinnitetty hirveästi huomiota.
Tämä tuli tosin esille ihan muun seikan yhteydessä ja mä kysyin silloin lääkäriltä, että kannattaisiko tehdä jotain, esim. lopettaisinko e-pillerit?
Lääkärin mielestä tämä oli hyvä idea, muttei välttämätön.
Lopetin pillerit ja trombosyyttiarvoni ovat sen jälkeen olleet aikalailla normaalin rajoissa.

Muistaakseni luin tuolloin, että naiselle arvon ollessa n. 700=>, on kyseessä suurentunut tukosriski, joten uskoisin ettei noin "pieneen" heittoon arvoissa vielä puututa...
 
Trombosytopenia
En tiedä sanoa korkeisiin trombosyytteihin mut mulla on matalat trompparit olleet todennäk. lapsesta saakka ja diagnosoitu sairaus sen vuoksi.(perinnöllinen trombosytopenia). Molemmat lapseni olen synnyttänyt suunnitellusti yliopistosairaalassa. Eilen trompparit olleet 42.. Onko muita joilla saman tyyppinen sairaus ts. matalat trombosyytit??
 
Lapselleni
Tuli äkillinen ITP-tauti MPR-rokotteesta..onneksi arvot lähtivät pikkuhiljaa nousemaan itsekseen,ei tarvittu lääkkeitä tms..mutta kontrolleissa saimme juosta piiiiiitkään kunnes arvot olivat lapsella normaalit!Järkyttävä kokemus! :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.04.2006 klo 15:11 Trombosytopenia kirjoitti:
En tiedä sanoa korkeisiin trombosyytteihin mut mulla on matalat trompparit olleet todennäk. lapsesta saakka ja diagnosoitu sairaus sen vuoksi.(perinnöllinen trombosytopenia). Molemmat lapseni olen synnyttänyt suunnitellusti yliopistosairaalassa. Eilen trompparit olleet 42.. Onko muita joilla saman tyyppinen sairaus ts. matalat trombosyytit??
:wave:
 

Yhteistyössä