Tsunamissa 2004 kadonnut vauva löytynyt - nyt 6 vuotias otettu huostaan

  • Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti
"a p"
[QUOTE="mie";22634990]Tsunamissa kadonnut vauva löytyi | Ulkomaan uutiset | Iltalehti.fi

Mua ahdistaa aina jotenkin suunnattomasti tällaiset tapaukset. Jotenkin tuntuu tosi pahalta ajatella, mitä tuo 6-vuotias oikein miettii, kun se otetaan pois isältä ja äidiltä (joita on siis pitänyt oikeina vanhempinaan) ja isä ja äiti laitetaan vankilaan :( Vaikka tiedän ja ymmärrän, että rikos on tapahtunut, niin silti kamalaa lapsen takia :([/QUOTE]

Korjaan, siis ei isää ja äiti ole vankilaan sentään pistetty, mutta ovat kuitenkin poliisin huostassa.
 
ccc
[QUOTE="a p";22635002]Korjaan, siis ei isää ja äiti ole vankilaan sentään pistetty, mutta ovat kuitenkin poliisin huostassa.[/QUOTE]

No tuskin isä ja äiti poliisin huostassa on, jos siis elossa ovat.
 
"a p"
Jos ajattelen vaikka omaa esikoistani, nyt 5v, niin miltä tuntuisi jos joku kaunis päivä minulle tulisikin tieto, että hupsis lapsenne onkin vaihtunut vahingossa sairaalassa. Nyt teidän pitäisi sitten ottaa itsellenne tämä teidän "oma lapsenne" ja antaa niille toisille se lapsi, jota 5 vuotta olette rakastanut ja kasvattanut omananne, huh!!!
 
ccc
[QUOTE="a p";22635102]Mä en osaa ihan oikeasti sanoa, onko tämä tärkeintä - sen lapsen kannalta. Tää on musta hirveän kaksipiippuinen juttu kuitenkin, tosi surullinen :([/QUOTE]

mutta varmasti oikeille vanhemmille on tärkeintä.
 
"huoh"
Hmmm, ettei ole kyse katkeran lapsettoman epätoivoisesta yrityksesta saada vielä yksi lapsi. Tuossa jutussahan kerrotaan, että pariskunta oli adoptoinut laillisesti edelliset 2 lasta.

Itse en ehkä ihan noin epätoivoiseen tekoon vajoaisi, mutta olenkin saanut lapseni kuitenkin hedelmöityshoidoin.
 
"vieras"
Ajatelkaapa niitä vanhempia, jotka on koko tän kuuden vuoden ajan luullut että lapsi on kuollut tai kadonnut ja sitten yhtäkkiä saakin uutisia että on löytynyt elossa ja hyvin voivana...voipi olla aika shokki, vaikka hyvä uutinen onkin.

Kyllä mä toivon että oikeat vanhemmat saavat lapsensa mahdollisimman pian takaisin, vaikka lapselle tämä kaikki tulee olemaan todella hämmentävää, koska ei tunne biologisia vanhempiaan...kun on kadotessaan ollut ihan vauva.
 
"vieras"
[QUOTE="a p";22635120]Jos ajattelen vaikka omaa esikoistani, nyt 5v, niin miltä tuntuisi jos joku kaunis päivä minulle tulisikin tieto, että hupsis lapsenne onkin vaihtunut vahingossa sairaalassa. Nyt teidän pitäisi sitten ottaa itsellenne tämä teidän "oma lapsenne" ja antaa niille toisille se lapsi, jota 5 vuotta olette rakastanut ja kasvattanut omananne, huh!!![/QUOTE]

Mutta tässä tapauksessa lapsi ei ole vaihtunut, eivät ole oikeat vanhemmat saaneet tilalle uutta vauvaa kun tämä tyttövauva katosi.

En tunne mitään sääliä niitä ihmisiä kohtaan jotka ovat tämän tytön pitäneet itsellään. Surettaa lapsen puolesta, hänelle tulee kaikki olemaan todella raskasta...toivottavasti löytyvät oikeat vanhemmat elävien kirjoista vielä.
 
ccc
[QUOTE="a p";22635189]Tietenkin haluaisin lapsen, MUTTA mä olenkin koko ajan puhunut tässä siitä, miten se LAPSI tulee selviytymään tilanteesta. Se on lapsen kannalta surullista, vaikka vanhemille varmasti suuri onni - joskin taatusti myös suuri shokki ja elämänmullistus.[/QUOTE]

Kyllä noinkin nuori lapsi siitä selviytyy.
 
"a p"
[QUOTE="vieras";22635204]Mutta tässä tapauksessa lapsi ei ole vaihtunut, eivät ole oikeat vanhemmat saaneet tilalle uutta vauvaa kun tämä tyttövauva katosi.

En tunne mitään sääliä niitä ihmisiä kohtaan jotka ovat tämän tytön pitäneet itsellään. Surettaa lapsen puolesta, hänelle tulee kaikki olemaan todella raskasta...toivottavasti löytyvät oikeat vanhemmat elävien kirjoista vielä.[/QUOTE]

Tämä on ihan totta, esimerkkinä oli hieman ontuva, eikä sovi tähän :) Mutta tosiaan tuon lapsen takia toivon, että ne oikeat vanhemmta löytyvät, koska tuskin häntä kuitenkaan enää noille vale-vanhemmille palautetaan.
 
"lyyti"
Jos huonosti käy, niin biologiset vanhemmat eivät ole enää elossa (kuolivat tsunamissa) tai heitä ei enää koskaan löydy, vaan lapsi joutuu elämään loppuelämänsä lastenkodissa. Ja kyllä olen sitä mieltä, että lapsi pitää palauttaa biologisille sukulaisilleen jos vain mahdollista. Mutta ensimmäinen ajatus minullakin oli, että miten lapsi mahtaa selvitä tuollaisesta traumasta. Nämä "ottovanhemmat" kuin ovat lapselle tällä hetkellä ne ainoat oikeat vanhemmat. Biovanhempiaanhan lapsi ei enää tunne tai edes muista että on joskus ollut jonkun muun lapsi. Samoin perheen vanhempia lapsia on pitänyt sisaruksinaan. Lapsen muutto pitäisi toteuttaa asteittain, siten, että lapselle jää aikaa sopeutua. Ei niin, että yhtäkkiä riistetään siltä perheeltä, jota hän on pitänyt omanaan....Valitettavan usein asiat vaan ajatellaan pelkästään aikuisten kannalta :(
 
minua joskus askarruttaa se pieni suomalainen poika, olikohan Paavo hänen nimensä,että jäikö ikuisesti löytymättä vai miten tarina edennyt tähän päivään mennessä.
Joku oli aallon tullessa puristanu vauvaansa lujaa rintaa vasten ja kun oli päässyt pois niin pelkät vaatteet tai joku rääsy oli enää kädessä, eikä vauva löytyny...:(

Tää on tuskin tää Paavo, mutta tuli mieleen.
 

Yhteistyössä