Tuleeko muille luomia koko ajan lisää? PALJON?

  • Viestiketjun aloittaja käääk!
  • Ensimmäinen viesti
käääk!
Mulla nyt tullu KYMMENIÄ, lähinnä semmosia pieniä pigmenttiluomia jotka ei oo kohollaan tai mitään. Mutta myös isompia tullut. Just poistettiin muutamia "pahemman näkösiä" vanhoja luomia mut toistaseks niissä ei oo ollu mitään pahanlaatusta (yhdestä vielä ootan vastausta).
Mut mä vaan ihmettelen et miks niitä nyt puskee ihan urakalla, onkohan mulla kuitenki joku ihosyöpä?? Ahdistaa! :(
 
"..."
Mulla on kai aina ollut paljon luomia (en oo niin ajateluut asiaa) mutta iän myötä niiden tulotahti on kiihtynyt. Ei huolta. Just bongasin pelkkään kämmenselkään ilmestyneen neljä uutta pilkkua.
 
"..."
miehellä tulee luomia myös koko ajan lisää.. se on tätä myös ihmetelly.. vastausta en osaa sulle kertoa.. mutta meillä ihmetellään samaa vaivaa, eli jos jollain olisi tiedossa jotain, niin muakin kiinnostais kuulla : /
 
"vieras"
Niitähän tulee ja varsinkin, kun ikää alkaa tulla, tulee kuin sieniä sateella. Älä turhia murehdi. Jos kerran useita poistettu eikä niissä mitään, niin ei varmaan ole muissakaan. Ihan normaalisti seurailet luomia, mutta älä hysterisoi.
Minullakin paljon ja uusia tulee. Poistettu on noin kymmenen eikä niissä muutoksia.
 
a.p.
Alkuperäinen kirjoittaja syitä;25867146:
ootko ollu auringossa viimeaikoina? Hormoniehkäisyä? raskaana?
Vältän aurinkoa koska palan herkästi, joten en oo ollu auringossa. Ehkäsyä ei ole enkä oo nyt raskaana, mut viimesen 2 vuoden aikana oon ollu 2 kertaa raskaana (viimesin meni kesken rv13 tuossa muutama kk sitten).
 
a.p.
[QUOTE="vieras";25867159]Niitähän tulee ja varsinkin, kun ikää alkaa tulla, tulee kuin sieniä sateella. Älä turhia murehdi. Jos kerran useita poistettu eikä niissä mitään, niin ei varmaan ole muissakaan. Ihan normaalisti seurailet luomia, mutta älä hysterisoi.
Minullakin paljon ja uusia tulee. Poistettu on noin kymmenen eikä niissä muutoksia.[/QUOTE]

Mä olen nyt kehittänyt jonku pakkomielteen noista luomista. Aina niitä on ollu jonkin verran mut nyt niitä on jo ihan hirmusesti. En uskalla laskea tarkkaa lukua mut uskon et helposti niitä on yli 100..
 
a.p.
Alkuperäinen kirjoittaja syitä;25867213:
mulla ainakin raskaus saa aikaan luomia ihan mahdottomasti ja se meno jatkuu vielä 1-2v raskaudenkin jälkeen.. Sitten yleensä lakkaa tulemasta lisää...
Niin, no se vois kyllä selittää. Toivottavasti olis vaan siitä.
 
a.p.
[QUOTE="...";25867256]No ihan järkyttävästi. Sain lapsen viime kesänä ja jo raskausaikana noita alkoi pukkaamaan joka paikasta ja jatkuu edelleen. Samoin vanhat luomet ovat myös kasvaneet.[/QUOTE]

Ok. Joo mulla sama, et vanhat luomet on kasvanu ja/tai tummunu. Niitä tummuneita (sellasia mistä oli esim. reunat tummunu) nyt poisteltiinkin.
 
"tyyne"
Raskausaikana niitä tulee lisää. Mulla alkoi tulemaan erityisesti niitä varsiluomia joka puolelle(lähinnä kaulaan, kainaloihin ja rintikoiden läheissyyteen, nimen omaan siis raskausaikana). Mutta ap, sullahan on vähän luomia, kun sulla on niitä "vain" yli 100. Nimittäin laskin ihan piruuttaan, ja mulla on luomia pelkästään vasemmasta kädessä yli 150 kappaletta. Että veikkaisin koko kehon luomien määrän menevän yli tuhanteen.
 
a.p.
[QUOTE="tyyne";25867286]Raskausaikana niitä tulee lisää. Mulla alkoi tulemaan erityisesti niitä varsiluomia joka puolelle(lähinnä kaulaan, kainaloihin ja rintikoiden läheissyyteen, nimen omaan siis raskausaikana). Mutta ap, sullahan on vähän luomia, kun sulla on niitä "vain" yli 100. Nimittäin laskin ihan piruuttaan, ja mulla on luomia pelkästään vasemmasta kädessä yli 150 kappaletta. Että veikkaisin koko kehon luomien määrän menevän yli tuhanteen.[/QUOTE]

No nyt sä sait mut laskemaan, apua :D Siis, ei toi 100 riitä alkuunkaan! Käsissä (yhteensä molemmissa) meni jo se 100 rikki..mut enempää en haluu laskea :/
 
"tyyne"
No nyt sä sait mut laskemaan, apua :D Siis, ei toi 100 riitä alkuunkaan! Käsissä (yhteensä molemmissa) meni jo se 100 rikki..mut enempää en haluu laskea :/
:D

Anteeksi vaan kaikki luomien ystävät, mutta mä niiiiiiin inhoan niitä. Mun mielestä ne on niin ällöjä. Ja hitto kun niitä tulee koko ajan lisää. Ei oo helppoo, ei. Multa niitä ei oo koskaan tutkittu, koska ei ne mun mielestä näytä mitenkään epänormaaleilta. Isoja on osa. Pitäisköhän niitä tutkia? Mitenkään tummia ne ei ole, osa on koholla ja selvästi ympyränmuotoisia, mutta rypyläisiä korkeussuunnassa..
 
4n äiti
jos sinua asia ahdistaa, niin eikös kannattaisi käydä lääkärillä näytillä niin mielenrauha palaa. turha murehtiminen kuluttaa mielettömästi energiaa, ja usein ihan turhaan.
 
a.p.
[QUOTE="tyyne";25867368]:D

Anteeksi vaan kaikki luomien ystävät, mutta mä niiiiiiin inhoan niitä. Mun mielestä ne on niin ällöjä. Ja hitto kun niitä tulee koko ajan lisää. Ei oo helppoo, ei. Multa niitä ei oo koskaan tutkittu, koska ei ne mun mielestä näytä mitenkään epänormaaleilta. Isoja on osa. Pitäisköhän niitä tutkia? Mitenkään tummia ne ei ole, osa on koholla ja selvästi ympyränmuotoisia, mutta rypyläisiä korkeussuunnassa..[/QUOTE]

Niitä on hyvä seurata mut jos ne näyttää ihan tavallisilta niin ei kai niitä sen kummemmin tutkia tarvi.

Oon kyllä menossa ihan varta vasten "luomitarkastukseen" mut kestää kestää..ja siihen mennessä ehdin ahdistua ja murehtia aika paljon : / Nää teidän kertomukset vähän helpotti kuitenkin.
 

Yhteistyössä