Tulevia äitejä Varsinais-Suomesta?

Totta =) Mä odotan sitä perhevalmennustakin josko siellä tutustuis samssa tilanteessa oleviin... Mullakun kaveripiirissä tää lisääntyminen ei vielä monillakaan ole ajankohtaista, jotenkin sitä kaipaa niitä mammakavereitakin ympärille joiden kanssa voi puhua näistä jutuista, lapsettomille kavereille ei viiti liikaa jauhaa ettei ne ihan kokonaan kyllästy :)
 
Mulla on kans valtava ikävä kotipaikkakunnalle. Itseasiassa pääsin pitkästä aikaa käymään viikonloppuna Kajaanissa ja oli vaikea palata takaisin Ukiin. Kyllä tulee paljon itkettyä mm. juuri koti-ikävän vuoksi. Sitten kun on vielä väsymystä ja erilaisia kipuja niin väkisinkin sitä mielialat vaihtelee. Olen huomannut että ukilaiset ovat erilaisia kuin kainuulaiset. Valitettavasti itse olen kainuulaiseksi aika ujo ja hiljainen, joten tutustuminen uusiin ihmisiin on minulle vaikeaa.
 
Pitäs lähtee kohta käymään terveyskeskuksessa, kun pääähän särkee ja joka paikkaan kolottaa. :/ Viime yönä nukuin joku melkein 11h.. huh huh.Pitänee myös ottaa vaaan hemppa, että jos siitä selviäis jotain tohon mun väsymykseen. Nytkin tekis mieli mennä takas nukkumaan..
 
Moikka! Kiva kuulla että Turusta/Turun läheltä on odottajia. Minulla on laskettu aika toukokuussa ja tämä on siis ensimmäinen lapsi. Olen myös muuttanut muualta ja vuoden verran Turussa asunut. Ystäviä ei ole kertynyt, joten lähinnä työkaverit ovat ne keitä täältä tunnen. Tuolla jossain kohtaa kommentoitte vaikeutta muuttaa vieraalle paikkakunnalle... Mulle se on ollu ainakin tosi rankkaa ja varsinkin se ettei täältä entuudestaan tuntenut ketään ahdisti. Toivo elää että ajan kanssa sitä sosiaalinen piiri sitten kehittyy, ehkä jopa vauva vauhdittaisi asiaa?! Olen aikasemminkin hetken asunut pois omalta paikkakunnalta, mutta se tuntui helpommalta, koska silloin oli tuttuja lähellä. Meille vauva on todella toivottu ja olen mieheni kanssa tosi innoissaan tästä tulokkaasta.
 
  • Tykkää
Reactions: Äidiksi2013
Tervetuloa touko2013, kiva kun joukko kasvaa =) Teitäpä näyttää olevan useampi muualta muuttaneita, mikä täällä Turussa oikeen vetää?? :D Mä itse olen paljasjalkanen turkulainen, välillä käynyt muualla mutta kotiin oli takas päästävä...
 
Viimeksi muokattu:
Juu kova tunku näyttää Turkuun olevan:) Ihan kiva, kun saadaan joukkoa kasvatettua! Oletteko ajatelleet hankkia kantoliinaa tai reppua? Minkä merkkistä suosittelisitte? Itse olen kuullut paljon hyvää Manducan repusta? Hinta on kuulemma laatuun nähden oikein hyvä, vaikka näin äkkiseltään tuo 100 euroa tuntuukin melko suurelta summalta:/
 
Voi vitsi suuresti onnea nibander!! :heart: Hyvä että lähti sit kuitenkin itellään vaikka antoi vähän odotella poju itseään =) Tuuhan sit kertoo ajan kanssa miten kaikki meni!!!

_kaisa_ mäkin oon kuullu paljon manducasta ja ajattelin sen myös hommata :) Sellanen liinakin ois alussa tosi kiva mut voi olla et mun hermot ei kestä sen solmimisen opettelua :D
 
Hurjasti onnea nibanderille ja koko perheelle! :heart:

Noista kantoliinoista ja repuista sen verran, että me saatiin lahjaksi esikoisen ollessa ihan pieni Baby Björnin rintareppu ja sitä tuli kyllä muutamia kertoja käytettyä. Lisäksi kotona käytin sellaista kantopussi, se oli ihan kätevä kans kotitöitä yms tehdessä ja vauva nukkui ihan hyvät päikkärit siinä. Sain kaverilta myös kantoliinan, mutta sitä en kyllä, halukkuudesta huolimatta oikein koskaan oppinut käyttämään. Kai se on sellainen asia, johon pitää vaan perehtyä kunnolla ja hartaasti. Manducan mä haluan kans seuraavalle, on kuulemma parempi kantaa ja muutenkin käyttää kuin tuo BB. Käytettynä ajattelin ostaa, niin ei tarvii ihan omaisuuksia maksaa :D

Nanski ja toukkanen 18+3
 
En oo parin päivään kerenny tänne kirjottelemaan, kun on ollu kaikeka neuvolaa ja sit lähettiin kotiseudulle viikonlopuksi, ihanaa olla täällä. Ahdistus helpotti kummasti kun ääsi tänne. Tulevat isovanhemmat sai tiedon sintistä,kun neuvolassa kuultii sydänäänet, voi sitä tunnetta<3 :) syke oli pienellä 170 :)
 
Onnea Nibander!=)

En ole muutamaan päivään kirjoitellut kun on olleet ajatukset muualla. Viime viikolla mulla alkoi huolestuttavat vatsakivut ja vaikka torstaina vauvan sydänäänet olivat normaalit niin silti huolestuttaa onko kaikki kunnossa. Nähtävästi kivut johtuvat siitä että kohtu kasvaa. Olen joutunut viimeisen parin viikon aikana ottamaan hyvin usein särkylääkettä eikä se pitemmän päälle ole hyväksi. Onneksi huomenna on varsinainen neuvolakäynti niin voin jutella asiasta siellä. No onneksi viikonloppuna oli mukavaa tekemistä kun kävimme mieheni kanssa kylpylässä juhlimassa häiden puolivuotispäivää.

Viikkoja on nyt 17+0.
 
Oletteko ajatelleet ottaa äitiysavustuksen pakkauksena vai rahana? Aiheesta saa aina hyvää keskustelua aikaan ja itse kaipailisin mielipiteitä/kokemuksia asiasta? Itse olen ajatellut ottaa rahan, koska en usko että montaakaan vaatetta tuosta pakkauksesta tulisi käytettyä. Mutta mitä mieltä te muut olette?:)
 
No mä ainakin otin pakkauksen ja tosi tyytyväinen oon päätökseeni sillä ne vaatteet oli aivan ihania kaikki :) Ja ei oltu hommattu mitään niitä tarvikkeita mitä siellä oli ja nyt ei tarviikaan... Toisen lapsen kohalla voi olla et kallistutaan rahaan, riippuu vähän siitä että teenkö niin että säästän pakkaukset heille vai en, mun mielestä se ois ollu ihana saada oma pakkaus tässä vaiheessa elämää jossa olis muutama retrovaate ollut säästettynä jne :) Mut jos kokee ettei tarvii niitä juttuja mitä siellä on niin sit kannattaa ottaa rahana!

Mitäs muuten kaikille kuuluu? Onko ollut ultria tms lähiaikoina? Meillä oli pari viikkoa sitten lääkärineuvola ja siellä vikan kerran ultrattiin, ellei sit jostain syystä ole tarvetta tsekata viikolla 36 että mitenpäin vauva siellä on :) Nyt ainakin on viihtynyt jo pitkään pääalaspäin!

Ihanaa kun tuli talvi ja lunta <3

29+1 :heart:
 
Myö ollaan päätetty, että otetaan se pakkaus, kun kävin kurkkii kelan sivuilla,että mitä kaikkea siihen kuuluu, niin vaikutti tosi hyvältä. :) Eikä sillä 140 eurolla saa kaikkea sitä mitä pakkauksessa on. Ite ainakin piän tota pakkausta hyvänä. :) Tosin vielähän sitä en voi tilailla..

Täällä alkaa ens viikolla rv 12 ja np ultra on tiistaina. Jännittää ihan hurjasti! Harmi ettei tuleva isä pääse mukaan. :(
 
Mua toi pakkaus mietityttää just siksi, että meillä on jo hirveesti vaatteita ostettuna ja saatuna ja ainoa mitä tarvittais niin noita hoitatarvikkeita ja peitto ja niistä ei kyllä ihan sitä 140 e edes tuu, et voipi olla että täällä käännytään häikäilemättömästi rahan suuntaan:) Toisaalta olisihan se super nostalgista hakea tuo jättipakkaus postista kotiin ja availla.. Saapi nähdä. Mutta tosiaan mä olen täällä Englannissa ollut koko syksyn ja keskiraskauden opiskeluvaihdossa (en muista oonko täällä edes maininnut asiasta?) ja käväisin Suomessa neljä viikkoa sitten viikon lomalla ja samalla hoidettiin neuvola ja varhainen rakenneultra, joka siis yksityisellä tehtiin. Nyt kaks viikkoa kotiin paluuseen ja heti seuraavana päivänä olis luvassa neuvola ja se varsinainen rakenneultra, joka nyt meneekin aika myöhäisille viikoilla. Viimeksi kuitenkin saatiin jo lähes kaikki rakenteet katsottua kun oli viikkoja jo se 16+2 ja kaikki oli tuolloin hyvin ja näytti normaalilta.

Nyt viikkoja kasassa 20+6:)

Ihanaa jos Suomessa odottaisi valkea joulu, kun palaan!;)
 
  • Tykkää
Reactions: Äidiksi2013
Tänne kuuluu hyvää. :) Tänään just varailin neuvolan jälkeen rakenneultraa. Se on 5.2. ja seuraava neuvola on 12.2. :) Samala saadaan raskaustodistus että voidaan tilata äitiyspakkaus ja voidaan hakee kaupungilta isompaa kämppää :p Tänään viikkoja kasassa 17+4. Jotenkin vähän jännästi toi massu painaa tossa: D<3

Mitäs muille kuuluu? :)
 
Onpas täällä ollut hiljaista. Mitäs odottajille kuuluu? :)

Meillä on poitsun kanssa mennyt mukavasti (on nyt vähän päälle 2kk). Hymyilee ja jokeltelee todella paljon. :) On sitä vieläkin vaikea uskoa, että sama poju olisi masussa vielä pari kuukautta sitten potkiskellut. Yöt menee vaihtelevasti, mutta useimmiten saan nukkua tarpeeksi, jotta jaksan hyvin koko päivän vauvan kanssa. Välillä ei oikein päiväunet maistu ja sitten illalla on pientä kitinää. Onneksi hänet saa nukkumaan suht helposti vaunulenkillä. Saapahan itsekin raitista ilmaa :D
 
Moi,pitkästä aikaa!

Maanantaina sain äitiyspakkauksen ja eilen ostettiin vaunut. Maanantaina kävin sokerirasituksessa. Huomenna on keskiraskauden neuvolalääkäri. Vauvan likkeet tuntuu koko ajan enemmän ja enemmän. Onneksi niin sillä olin huolissani kun en tuntenut liikkeitä kovin aikaisin. Synnytys on alkanut jälleen pelottamaan kauheasti ja kävin itseasiassa pelkopolilla mutta ei se kertakäynti pelkoja vielä poistanut. On vaikea nauttia raskaudesta kun mielessä on tuo pelottava asia, synnytys.

Nyt on mietinnässä mitä tarvikkeita vauvalle pitäisi hankkia ja kuinka paljon vaatteita tarvitaan. Jonkin verran olen ostanut vaatteita alennusmyynneistä ja kirpputorilta. Emme halunneet tietää kumpaa sukupuolta vauva on ja se aiheuttaa lisähaastetta vaatteiden ostoon. Nykyään näyttää olevan selkeästi tyttöjen ja poikien vaatteet erikseen. En koe että voisin pukea vaaleanpunaista pojalle.

Viikkoja on nyt 26+1.
 
Heippa kaikille! :)

Kiva kuulla nibander että poitsun kanssa on mennyt kaikki noin kivasti =) Vitsi että aika kyllä hujahtaa, teijän vauva on jo 2kk!!

Täällä synnytys lähenee ja sen myötä saatu vähän jännitysnäytelmää tähän loppuun mukaan kun havaittiin että meidän vauva majaileekin perätilassa... Ulkokäännös ei onnistunut ja nyt on sit synnytystapana perätilasynnytys jos lantion kuvauksesta käy ilmi että tilaa on... Paikat on jo sormelle auki vaikka supistuksia mulla ei ole ollut, lääkäri oli vahvasti sitä mieltä ettei laskettuunaikaan asti tämä raskaus mene. Että nyt jännäillään sitten lantionkuvauksen tuloksia ja että pääsenkö synnyttämään alakautta vai meneekö suunniteltuun sektioon :| Sektio on mulle kyllä viimenen vaihtoehto, täytyy toivoa että lantiossa on tilaa!
 

Yhteistyössä