Tulevia äitejä Varsinais-Suomesta?

Helpottavaa kuulla, että löytyy muitakin samassa tilanteessa olevia. Itse olen asunut Turussa vuoden verran ja muuttanut tänne Itä-Suomesta. Ketään en ennalta tuntenut enkä vieläkään tunne muita kuin työkaverit. Sukulaiset ja kaverit asuvat kaikki nykyään kaukana, mutta yllättävän hyvin olen kuitenkin viihtynyt. Nyt raskausaikana (LA heinäkuussa) olen kuitenkin ollut hieman yksinäinen, koska olisi mukavaa vaihtaa kuulumisia sellaisen kanssa, joka on ollut joskus samassa tilanteessa. Kaveripiirissäni ei ole vielä kenelläkään lapsia eivätkä työkaverinikaan ole vielä lisääntyneet. Mukava kuitenkin lukea täältä näitä kirjoituksia :)
 
Tervetuloa mukaan Tuul1a! :)

Odotatkos esikoista vai onko perheessä jo lapsia? :) Täällä on melko hiljaista ollut, mutta jospa muut vielä innostuisivat kirjoittelemaan. Itse tosiaan synnytin jo marraskuussa, mutta hengailen mukana ketjussa :D
 
Heippa!

Täällä myös esikoisen odotus hyvässä vauhdissa, LA maaliskuussa, nyt rv 34+ :) Turussa olemme asuneet jo useita vuosia, mutta tukiverkosto suurimmaksi osaksi muualla. Mammakavereita ei niitäkään liiemmin vielä ole. Hiukan jo jännitellään tulevaa, ihan helpoimman kautta ei ole raskaus mennyt, lapsivettä on ollut vähän niukanlaisesti ja nyt ipana viihtynyt jo kuukausia perätilassa. Ensi viikolla synnytystapa-arvio, josta sitten mahdollisesti passittavat TYKSiin, jos itsepäinen pikkuakka jatkaa maailmansa ihmettelyä pystyasennossa. :) Pelottavia ja isoja valintoja nuo, esim. sektio vai perätilasynnytys. Mutta näillä mennään toistaiseksi, katsotaan mitä eteen tulee. Silti hyvä mieli, onhan se aika ihmeellistä tuo pienen elämän kasvu mahan uumenissa.

Miten Nibanderilla meni synnytys? Onnea pikkuisesta tietty myös! :) Onko muilla vauvat raivotarjonnassa olleet koko raskauden? Ja millainen vointi muuten? Pitäisi varmaan lukea koko ketju läpi ja olisi paljon viisaampi...;)
 
Täällä ois kans yks juuri Ukiin muuttanut 29v. odottaja, lapsia ennestään jo kaksi poikaa. Ketään en täältä ennestään tunne ja rupee päivät kotona tuntumaan pitkiltä, muutettiin niinkin kaukaa kuin Turusta :D siellä on kyllä tuttuja mutta eipä sielläkään voi kokoaikaa ravata. Heinäkuussa vasta laskettu aika ja tänään tarttis neuvolassa pyörähtää ihan perus käynnillä :)

En tiedä tuliko vastattua oikein tähän ketjuun kun kännykällä kaikki on niin vaikeeta, kuopus kun päätti laittaa läppärin rikki :/

Kesämasu ja masukki rv 17+5
 
Tervetuloa mukaan! :)

Minkäs ikäisiä muut odottajat ovat? Itse täytin 22v muutaman päivän päästä poitsun syntymästä. Synnytys meni ihan hyvin, yllätyin siitä miten paljon sattui, mutta nopea synnytys ensimmäiseksi (6h 30min). Aamulla klo 6 meni vedet, mutta synnytys ei ihan heti lähtenyt käyntiin vaan supistukset alkoivat heiketä. Hetken aikaa ehdittiin osastolla odotella...mikä ei muuten ole mukavas. Ennemmin olisin kivuista kärsinyt itsekseni (mies seurana), mutta nyt piti olla siellä muiden odottajien kanssa. Mahdollisesti olis synnytyssaliin aiemmin päässyt, mutta ei sitä sitten tajunnut siinä kysellä, ku ajattelin et en ole vielä auki tarpeeksi. Ja sitä ei edes tullessa tarkastettu, sillä kalvot oli puhjenneet (ettei levitetä viedä bakteereja). Ponnistusvaihe tuntui juuri sopivan mittaiselta, 18min. Kännykällä inhottava kirjottaa, että saa kysellä enempi sit jos jotakn haluaa tietää :)

Kesämasu, minkäs ikäiset pojat sulla on? :)
 
Poikaset on 6 ja 2 vuotiaat, molemmat syntyneet elokuussa ja lähellä oli ettei tämäkin olisi elokuinen :D tykkään näköjään tehä vain kesävauvoja. Mitenkään ei suunniteltu että kaikki ois kesällä syntyneet, sattumaa vain :)

Aikaisemmat synnytykset ollu nopeita joten nyt hirvittää keretäänkö tän kans tyksiin asti kun on tuota matkaa reilu tunti. Aikasemmat kestot 3h 15min ja toinen 1h tosin toi jäkimmäinen käynnistetty joka oli kamalaa, toivon et tää käynnistyis itellään kun aika koittaa.
 
Tervetuloa kaikille uusille, tosi kiva kun tää ketju on aktivoitunut!! =)

Meille syntyi viime lauantaina tyttövauva viikolla 37+1 :) Mulla siis myös lapsi oli perätilassa eikä lantiota ollut ehditty kuvata, kuvauksen piti olla tän viikon maanantaina. Mutta neiti sitten päätti lähteä syntymään vähän ajoissa, vedet meni la aamuna. Lantio olis kuvatta päivystyksenä mut siihen ei sit ollut tarvetta koska sieltä oli tulossa jalka ensimmäisenä niin ei ollut muuta vaihtoehtoa kun sektio. Kaikki meni hyvin ja pieni tyttö syntyi mitoin 3010g ja 48cm. Syy tähän varaslähtöön selvis leikkauksessa, mulla on ilmeisesti kaksiosainen kohtu... Päästiin kotiin jo tiistaina ja vauva-arki on lähtenyt rullaamaan hienosti, tyttö nukkuu ja syö :heart:

Ikää mulla on 26v.
 
Suuret onnittelut tytöstä äisiksi2013!

Täällä ei oo tapahtunut mitään ihmeellistä, kaikki raskaus oireet rupee olee tosi vähissä mikä on hyvä ja huono asia, saa rauhassa nauttia raskaudesta mut toivottavasti tää ei käy tylsäksi :D

Mites muilla?

Kesämasu ja masukki 18+0
 
Täällä kaikki vielä suht aluillaan odotuksen suhteen ja yllättävän hyvä olo ollut! Jos ei lasketa sitä et kaikki urheileminen täytyi vähentää minimiin niin muutoin aika normaali olo:) Ikää 29v ja ennestään jo 10v poika- huima ikäero! Ja tuul1a, mulla kans laskettu aika heinäkuun loppupuolella, nyt 16viikkoa :) Joko sulla näkyy raskaus? Mulla näkyi edellisen kanssa vasta joskus reilusti yli 20viikolla mut nyt jostakin syystä ihan selkeä vauvamaha tossa edessä nyt jo!
 
Heippa! Saanko mäkin tunkea tänne vaikka en odotakkaan (vielä?)? Ollaan paluumuuttajia Turkuun ja nyt asuttu kuukauden verran, muutama vuosi asuttiin muualla. Mulla ei oo oikeestaan äitikavereita niin olis kiva jos semmosia löytyis :) Meillä on kohta 1-vuotias tyttö ja tosiaan toinen suunnitelmissa, jouluna jätin pillerit pois.
 
-Tiina-, itse en laske tätä vielä kunnon vauvamahaksi :) Turvonnut kyllä olen ja paino on hieman noussut, mutta ei mielestäni näytä vielä "kunnon" mahalta :D

Minulla alkuraskaus oli aivan kamala. Oksensin kaiken mahdollisen rv 10 asti ja olin todella väsynyt. Nyt kuitenkin oireet onneksi helpottaneet. Nyt menossa rv 15.
 
Tervetuloa uudet kirjoittajat! Onnea tyttövauvan johdosta Äidiksi2013!
Toivottavasti aktivoituisin itsekin kirjoittamaan ahkerammin.

Tällä hetkellä raskaus sujuu ihan hyvin. Selkäkivut ovat välillä kyllä tosi kivuliaita, varsinkin öisin eli unet jäävät välillä vähiin. Kipuja on sekä alaselässä että kylkikaaren tienoilla. Onko muilla ollut samanlaisia vaivoja ja oletteko löytäneet jonkinlaista helpotusta? Olisin halunnut päästä fysioterapeutille mutta täällä Ukissa on nähtävästi resurssipula sillä saralla, joten pääsy jäi haaveeksi.

Olen alkanut hankkia vauvalle vaatetta ja joitain tarvikkeita. En vaan oikein tiedä mitä kannattaisi hankkia. Nyt kun vielä etsimme uutta asuntoa, tuntuu että suuremmat hankinnat kannattaa tehdä vasta kun muutamme uuteen asuntoon.

Ikää mulla on 27v. ja viikkoja 27+6 (la 30.4.2013).
 
Alkuraskaudesta jäi mieleen oksentelu ja ällötys-olo, by ei oo ku unettomuus ja päänsärky.
Viime raskaudessa oli selkä särkyjä muttei kuitenkaan niin pahasti että ois mitään tarvinnut muuta kuin lepoa.



Kesämasu ja masukki rv18+3
 
Minäkin turkulainen elokuun odottaja :) Kaveripiiri on kovin lapsetonta, joten eipä tule irl paljon asioista keskusteltua. Nt-ultrassa ainakin kaikki hyvin, pitkä yritys ja keskenmenon kokeminen palkittiin siis <3 Kovin on oireeton alkuraskaus ollut, mutta maha yrittää kovasti pullistua.. :D Olinkin varma että olisi kaksoset tulossa mutta ei, kyllä se yhdenkin kanssa on näköjään mahdollista näin aikainen vatsan selkeä pyöristyminen :)

Halla- rv 12+3
 

Yhteistyössä