tuliko teille yövieraita kun eka vauva

  • Viestiketjun aloittaja katja0
  • Ensimmäinen viesti
katja0
oli ihan pieni vielä? Meillä miehen suku asuu kauempana ja ny yks jos toinen ois tulossa katsomaan ja yötä pitäs saada olla. Mä en jaksais millään ottaa yövieraita ja ovat kuiteski mulle vieraampia vaikka usea vuosi miehen kanssa kimpassa oltukin.
Sitten ristiäiset on toinen juttu joka stressaa jo ny, sillonki pitäs kai majottaa sieltä osa, mulle tulee liian raskas rupeema - mutta ei kuulema kukaan tajua että tää on vielä opettelua tää vauva-arjen pyörittäminenkin...vielä siihen ottaa vieraita pyörimään - itku pääsee jo ajatusstressistä...mun suku asuu likempänä ja menee aina kotiinsa yöksi, vaikka heilläkin matkaa lähes 100 kilsaa.
 
nasu
NO kyllä täytyy sanoa että on aika ajattelemattomia sukulaisia jos tunkevat yökylään vauvan ollessa noinkin pieni!!! Kait joka paikkakunnalta hotelleja löytyy mitkä on sitä varten. Jos JOUDUT ihmiset majoittamaan joka tapauksessa ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ ala passaamaan vieraita, vaan keskity vauvaan!!! Kyllä jokainen osaa itse ottaa aamupalan jääkaapista yms.
 
katja0
kun ei ymmärretä, kuulema omaa väkeehän tulee ja avuksi vain...miehen mutsi jo vetäny herneet nenään kun kuuli etten tahdo yövieraita vielä kuukausiin...se lätkäs puhelimen korvaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja katja0:
kun ei ymmärretä, kuulema omaa väkeehän tulee ja avuksi vain...miehen mutsi jo vetäny herneet nenään kun kuuli etten tahdo yövieraita vielä kuukausiin...se lätkäs puhelimen korvaan.
No ompas herkkää porukkaa! Mutta jos tosiaan ovat tulossa vielä niin älä todellakaan itse heitä passaa! kuten joku jo aikaisemmin sanoi keskity vauvaan!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meidän suvussa 100 km on kyllä lyhyt matka, ei kukaan sen takia viitsisi jäädä yöksi..
meillä 200 kilsaa ja ihan päivävierailuja tehdään. Itselle ei tulis mieleenkään tunkea yökylään edes systerille ennenkun vauva esim. vuoden vanha. Saati jonain ristiäispäivänä jonka eteen saanu höösätä ja päivä vähän jännittää muutenkin, väsy valmisteluista jne. Pöljiä jos eivät tajua mennä muualle yöpymään,nehän pitäs ruokkiakkin pariin kertaan...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja katja0:
kun ei ymmärretä, kuulema omaa väkeehän tulee ja avuksi vain...miehen mutsi jo vetäny herneet nenään kun kuuli etten tahdo yövieraita vielä kuukausiin...se lätkäs puhelimen korvaan.
Teette asiat selväksi, sanot vaikka itse sille anopillesi miten asiat on.
se on teidän perhe ja teidän perheessä tehdään asiat teidän tavalla.
Siihen ei puutu sun vanhemmat ei miehen vanhemmat eikä kummankaan sukulaiset piste.
Siis tietenkin kerrot kauniisti mutta tiukasti.


 
Meille kyllä tuli, mutta itse tarjoutuivat menemään hotelliin. Ihan ketä tahansa en ottaisi, mutta tässä tapauksessa vieraista oli oikeasti enemmän hyötyä kuin vaivaa.

Omat ja miehen vanhemmat yöpyivät hotellissa, eipä meidän silloiseen kaksioon olisi isompaa sakkia majoitettukaan.

Hyvin voi mielestäni sanoa, että ei jaksa nyt yövieraita, ja jos siitä menee joku loukkaantumaan, niin omaa pienuuttaan se sitten on.
 
Jaa no mä olen varmaan ainoa joka ei ymmärrä sitä, että pistetään sukulaiset hotelliin tai ajamaan pitkää ajomatkaa ees sun taas.... Ei kai niitä vieraita, varsinkin jos ovat sukulaisia tarviikkaan passata!!!?? En mä ainakaan ole passannut ja hyvin tyytyväisiä ovat olleet oloihinsa ja siihen, että ovat saaneet nähdä lapsen lapsiaan ja katon päänsä päälle. Siinä käy vain niin, että kun teet selväksi ettet halua niin kohta sieltä ei oo enää kukaan tulossakaan ja sitten alkaa narina siitä, kun ne ei käy ja lapset ei tunne mummiaan ja ukkiaan....
Anteeksi, ei ole tarkoitus pahoittaa mieltä, tiedän itsekkin oikein hyvin, että mitä on, kun ei jaksaisi millään, mutta on vain jaksettava, koska se kuuluu jo peruskäytöstapoihin.... ja sit kun vierailu on ohi niin monesti saa huomata, että ei se niin paha ollutkaan. Jaksamista! :hug:
 
bertta
Mulla tuli äiti apuihin, se oli sanonut mun tädille, että bertta ei jaksa ottaa yövieraita, kun vauva on niin pieni. Muutenkin se asia kantsii tehdä HETI selväksi, sillä jos kerran otat yövieraita, niin sitten onkin vaikeampi enää kieltää... JA ehdottomasti laitat nyt sen MIEHESI asialle, hänestä täytyy olla sen verran mieheksi, että hoitaa asian selkeästi.

Kyllä ihmiset on typeriä........ argh!! Siis ne sukulaiset, en itse ikinä tuppautuisi...
 
Kippo
Alkuperäinen kirjoittaja McGarmiwa:
Meillä oli mun äitini ja viipy viikon. Oli aika luxusta ku ei tarvinu muuta tehdä ku huolehtia itsestä ja vauvasta.

Hmmm... 'hieman' eri asia kuin puolituntemattomat sukulaiset... *pään hakkaamista seinään*
 
miehen kanssa tuli jo riitaa kun sekin oli olettanu että ristiäisten jälkeen osa jää meille. Kun kerroin mitä olin suunnitellu tarjottavaksi, voileipäkakkuineen jne. mies lisäsi että tottakai myös ruoka vaikka tossa paljon onkin!!!!kun tulevat niin pitkän matkan päästä että nälkähän se on ja eihän ne jaksa takasi ajaa samana päivänä. Mä siihen että luuletko että mä jaksan sen rumban???? ei tajunnu....äitinsä poika kun on ja äitikin sitä mieltä että toki sitä yötä ollaan.

Mä olin aatellu itse vääntää kakut, makeat ja pari voileipäkakkua, munavoita ja piiraita ja nyt pitäs ruokakin tehdä ja kahdelle päivälle tietty - tulo ja lähtäpäivälle kun tulevat 300 kilsan päästä. Mä suorastaan järkytyin ja itku pääsi että miten selviän. Sanoin jo miehelle että saa mun puolesta jäädä koko juhlat. Maistraattiin vaan nimi-ilmotus ja se on siinä.
 
vera
Alkuperäinen kirjoittaja Kippo:
Alkuperäinen kirjoittaja McGarmiwa:
Meillä oli mun äitini ja viipy viikon. Oli aika luxusta ku ei tarvinu muuta tehdä ku huolehtia itsestä ja vauvasta.

Hmmm... 'hieman' eri asia kuin puolituntemattomat sukulaiset... *pään hakkaamista seinään*
joo kait se oma äiti on hiukka eri asia, yleensä. JA sekin VAIN jos itse haluaa "avuksi"...siinäkin kun on eroja onko oikeasti avuksi vai "avuksi"...

 
Salama McQueen
Ei tullut, mutta olisin ilolla ottanut vastaan jos ois tullut!

Eihän sun nyt niitä passata tarvi, hankit helppoja tarjottavia ja luulisi fiksujen sukulaisten tämän ymmärtävän.

Ei kai se vauva-elämä nyt ihan kaikkea muuta...Tarviihan sitä muutenkin syödä, juoda ja elää?
 
Huh
Alkuperäinen kirjoittaja Sleepyhead:
Jaa no mä olen varmaan ainoa joka ei ymmärrä sitä, että pistetään sukulaiset hotelliin tai ajamaan pitkää ajomatkaa ees sun taas.... Ei kai niitä vieraita, varsinkin jos ovat sukulaisia tarviikkaan passata!!!?? En mä ainakaan ole passannut ja hyvin tyytyväisiä ovat olleet oloihinsa ja siihen, että ovat saaneet nähdä lapsen lapsiaan ja katon päänsä päälle. Siinä käy vain niin, että kun teet selväksi ettet halua niin kohta sieltä ei oo enää kukaan tulossakaan ja sitten alkaa narina siitä, kun ne ei käy ja lapset ei tunne mummiaan ja ukkiaan....
Anteeksi, ei ole tarkoitus pahoittaa mieltä, tiedän itsekkin oikein hyvin, että mitä on, kun ei jaksaisi millään, mutta on vain jaksettava, koska se kuuluu jo peruskäytöstapoihin.... ja sit kun vierailu on ohi niin monesti saa huomata, että ei se niin paha ollutkaan. Jaksamista! :hug:

Aha, olet siis itse niitä tolloja, jotka tuppautuu... *huokaus*
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kippo:
Alkuperäinen kirjoittaja McGarmiwa:
Meillä oli mun äitini ja viipy viikon. Oli aika luxusta ku ei tarvinu muuta tehdä ku huolehtia itsestä ja vauvasta.

Hmmm... 'hieman' eri asia kuin puolituntemattomat sukulaiset... *pään hakkaamista seinään*
Niin pointti olikin se et mutsi oli toivottu ja etukäteen sovittu vieras, ei sellanen puoltuttu joka tunkee kylään ihan pokkana.
En ittekään ottais "passattavia" tossa vaiheessa.
Pyydän nöyrimmin anteeksi jos ilmaisin asiani huonosti, ei tarvi päätään siks hajottaa
 

Yhteistyössä