TULKAA TÄNNE KAIKKI 16v

moi! oon 16 vee, ja just synnyttänyt esikoiseni. terveen poika lapsen, Vertin.:) nyt pääsi käymään niin että lapsen isä ei halua ottaa osaa lapsen elämään. Haluaisin silti että lapsellani olisi isä. kunnon miehen malli! nyt olen ihastunut yhteen aivan suloiseen mieheen! mutta....hän on 14 vuotias. mitä teen? auttakaa! en halua vaarantaa pojan enkä lapseni tulevaisuutta...:( mutta voisi jopa sanoa että rakkautta on kyseessä..
 
Onnea pikkuisesta ! Miten meni raskaus aika ja miten kaikki suhtautui siihen?

Sehän on ihan kiinni siitä 14 vuotiaasta pojasta, että miten hän on valmis ottamaan vastuuta ja onko hänestä huolehtimaan sinusta ja lapsesta ymsyms suuria asioita kuitenkin.. Eihän se ikä välttämättä aina tarkoita, mutta yleinsähhän ne pojat tulee vähän perässä kehityksessä..
 
Nuoret äidit todellakin on hirmu hiljaisia :/ Vaikea löytää juttuseuraa vaikka täällä on ihan oma palstakin. Itse olen 19v pienen poitsun äiti ja nyt on toinen muksu tulossa :)

En millään ehdi olemaan mesessä kun päivät on niin kiireisiä. Mutta kaipaisin kuitenkin juttuseuraa nuoremmista äideistä. Tuntuu että omia kavereita ei kauheasti jaksa mun vauva jutut kiinnostaa.

Olisiko kukaan kiinnostunut pitämään yhteyttä esim. Facebookin kautta? :)

Ja nuoriäiti paljon onnea pikkuisesta!! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Jannina_
Muakin vähän harmittaa tämä hiljaisuus joka täällä vallitsee. Mä olisin kiinnostunut tuosta facebook-yhteydenpidosta kun ei mulla pahemmin ole kavereita, jotka olis samassa tilanteessa juuri nyt. Pari tuttavaa löytyy jotka on hyvinkin nuoria äitejä, mutta heidänkin mukulat on jo semmosia 2-vuotiaita. :)

nuoriäiti paljon onnea pikkuisen johdosta!
Jos ihan suoraan saan sanoa, niin sinuna harkitsisin vielä tuota isäehdokasta, 14-vuotias on kuitenkin vielä tosi tosi nuori ottamaan vastuuta siitä pienestä. Monet 20-vuotiaatkin on vielä vähän epäkypsiä moiseen. Mutta en tunne tapausta, ei sitä voi tietää etukäteen. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jannina_
Täällä olisi yks 20-vuotias, mutta kaippa minäkin mukaan mahdun kun täällä tuo 19-vuotiaskin on :D eli mulla 6kk Eelis-poika. Ja mullakaan ei liikaa noita oman ikäsiä äitejä kavereina ole. Ja nuoriäiti jos kanssa suoraan sanon niin missään nimessä en alkaisi seurustelemaan tuon 14vuotiaan pojan kanssa. Hänellä teinivuodet vasta kunnolla alkamassa. Ja pojat tulee useimmiten kehityksessä hiukan jäljessä. Oma mies on 30vuotias ja tuntuu ettei toikaan alussa ihan valmis isäks ollut, mutta sillä tota ikää oli jo sen verran että korkee aika oli :D :D
 
  • Tykkää
Reactions: Ä92 ja Jannina_
Mäkin olen kyllä 19-vuotias. En edes tajunnut että keskustelu oli 16-vuotiaille, mutta tuskinpa me liian vanhoja ollaan tänne :)

Ja masuilija, meillä on muuten aivan samanikäinen pieni poitsu :)

Ja nuoriäiti, 14-vuotias on kyllä tosi nuori. Vaikka olisikin kunnon poika ja vastuullinen on aika iso asia alkaa sen ikäisenä kantamaan huolta lapsesta, joka ei ole edes biologisesti oma. En usko että kovin moni 14-vuotias sellaiseen pystyisi ja jos pystyy niin pitää olla aika erikoinen tilanne. 14-vuotias on vielä niin kokematon monen asian suhteen eikä elämää ole paljoa ehtinyt nähdä. Voihan olla että teillä menisi ihan hyvin jonkin aikaa, mutta ero saattaisi olla aika rankka..
 
  • Tykkää
Reactions: Jannina_
Nuoriäiti sitä piti vielä sanoa sinulle, että noin nuori kun 14-vuotias ei oikein vielä pysty eikä osaa ottaa vastuuta, sillä tavalla kun pienestä lapsesta pitäisi ottaa !
Ja i1na kiva kuulla että täällä saman ikäisiä lapsia. Meillä tosin poika täyttää 25päivä 7kk <3 Voi kauhia kun aika menöö niin nopiaa :'( Täällä varmaan pian kontataa, toivottavasti ei vielä hetkeen :D
 
Masuilija, meillä poitsu täyttää sen 7kk 26. päivä :) Ja sama juttu konttauksen kanssa. Joka päivä tapahtuu edistystä liikkumisen suhteen, odotan innoilla milloin pieni lähtee kunnolla liikkeelle kun se liikkumisen halu on jo niin kova :) Koko ajan pitää olla menossa. Pyörii ja kierii ympäri asuntoa, työntää itseään taaksepäin käsillä kun ne ovat vielä sen verran vahvemmat kuin jalat ja suuttuu kun ei eteenpäin meno onnistu :D Välillä melkeinpä turhauttaa katsoa kun toinen niin kovasti yrittää ja yrittää mutta ei pääse ja sitten tulee kiukku.. :) Mutta kyllä se kohta onnistuu!
 
Alkuperäinen kirjoittaja nuoriäiti;23339415:
moi! oon 16 vee, ja just synnyttänyt esikoiseni. terveen poika lapsen, Vertin.:) nyt pääsi käymään niin että lapsen isä ei halua ottaa osaa lapsen elämään. Haluaisin silti että lapsellani olisi isä. kunnon miehen malli! nyt olen ihastunut yhteen aivan suloiseen mieheen! mutta....hän on 14 vuotias. mitä teen? auttakaa! en halua vaarantaa pojan enkä lapseni tulevaisuutta...:( mutta voisi jopa sanoa että rakkautta on kyseessä..
14 on vielä POIKA,ei mies. ei lähellekään mies ! en usko et yksikään 14 vuotias on valmis isäpuoleksi kenellekään
 
  • Tykkää
Reactions: Sanyo
maine coon/norjalainen metsäki
KIVA lukea teidän nuorempien juttuja. Itselläni kun ei ole vielä niin vanhaa lasta, että musta mummoksi olisi, niin odottelen jospa jossainvaiheessa 20v siskontyttöni, mjonka kanssa olen ollut paljon tekemisissä, tekisi minusta joskus isotädin.
Niin ja itsekkin plussasin 2.1-12, siksipä tänne palstoille ajauduin.
 
  • Tykkää
Reactions: Jannina_
Näihin ei juuri edes enää jaksa ottaa kantaa. Sain esikoiseni kaksi vuotta sitten 16-vuotiaana, mieheni ollessa 20-vuotias. Aivan mahtavasti ollaan omillamme pärjätty ja sillä selvä. En väitä etteikö toivottomiakin tapauksia olisi, mutta ei kannata yleistää jos ei kaikkia tapauksia satu tuntemaan. Vaikeaa olla hyvä äiti kun huonoksi leimataan jo ennen lapsen syntymää.
mä oon 15 ja raskaana mun mies on 20. ja äiti todellinen sekopää
pelottaa että se passittaa sen linnaa miten sulla asiat meni? mulla ei itsellä ole isää
 
Moikka! Itse olin 16-vuotias kun esikoiseni syntyi 30.3.2011. Täytin itse sitten toukokuussa 17.
Avopuolisoni on minua muutaman vuoden vanhempi.
Esikoisemme täyttää nyt 30.päivä 10kk ja tässä jo odotellaan milloin tuo alkaa kävelemään. Minusta olisi myös mukava pitää yhteyttä muihin nuoriin
äiteihin ja mahdollisesti myös tavatakkin joskus. En tunne oikeastaan tunne asuin paikkakunnaltaniketään. Olisi kiva saada juttu seuraa ja jakaa kokemuksia yms. Onko kiinnostuneita?
 
nuori äityli
Täällä yksi nuori äiti! Sain tyttöni päivää vaille 17-vuotiaana, ja nyt tyttö on lähemmäs 5kk :)
Omille vanhemmilleni kerroin raskaudesta tekstiviestillä (joo,ei kovin kiva tapa mutta tiesin että ois tullu vähän sanomista ja itsekin herkkä joten itkuunhan minä olisin pillahtanut ). Soittivat sitten takaisin ja siinä keskusteltiin asiasta, abortti olisi ollut heidän mielestään parempi vaihtoehto mutta sanoin heti että kyllä lapsen pidän eikä sen jälkeen ole tullut mitään sanomista,ja oikein iloisia ovat ensimmäisestä lapsenlapsestaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Jannina_

Yhteistyössä