TULKAA TÄNNE KAIKKI 16v

moi! olen 16vuotias tyttö ja minua ahdistaa ajatus siitä että voinko olla raskaana?
kahdet viimeiset kuukautiset ovat tulleet myöhässä mutta ovat silti alkaneet..
ensimmäiset olivat viikon myöhässä ja nyt toiset olivat yli kaksi viikkoa.
kiertoni on ollut säännöllinen jo pitkään.
olen tuntenut alavatsassa nipistelyä jo jonku aikaa, olen ollut todella väsynyt,
ruoka haluni on hävinnyt, välillä on todella kylmä ja välillä taas sairaan kuuma..
mielialat ovat heitelleet laidasta laitaan! on ollut pahoinvointia mutta en ole
ainakaan vielä oksentanut. vuoto on ollut normaalia niukempaa ja yleensä oireet
kuukautisista alkavat noin viikko ennen kuukautisia mutta nyt ne alkoivat aivan
oireitta! en tiedä mitä tehdä... koska tämä ei ole mielestäni enään normaalia! olen lukenut paljon keskusteluja
siitä että voivatko kuukautiset olla myös raskauden aikana. AUTTAKAA! mitä teen?!
 
Mulla on 95 syntyne tyttöystävä ja ite oon 10 vuotta vanhempi ja hän on nyt raskaana, 6kk menossa ja ollaan seurusteltu kohta vuoden. Minun vanhempani ei tiedä suhteestamme mitään, eikä ne varmaan hyvää tykkää et olen pistäny 10 vuotta nuoremman raskaaksi, en tiedä miten kertoa asia heille.. Mitä tekisitte?
 
Sakari teillä on kyllä tuossa vaiheessa todella suuri ikäero koska tyttöystäväsi on vielä hirmu nuori parissakin vuodessa tyttöjen kehitys juuri tuossa iässä harppaa hirmuisesti. Mulla kanssa mies mua 10vuotta vanhempi ja itse tein niin että kerroin miehen iän sukulaisilleni vasta kun he olivat tavanneet mieheni. Kukaan ei sitten enää ikäeroa kauhistellut. Ja miehen sukulaiset saivat minun ikäni tietää vasta kun esikoinen oli syntynyt eikä kukaan siitä mitään ole sanonut, miehen siskon kanssa joka on minua pari vuotta vanhempi ollaan heitetty vitsiä kun he puhuvat jostain tv-sarjoista joita minä en muista tai kun puhuvat heidän nuoruuden musiikista. Kukaan ei oo iästäni mitään koskaan sanonut ja pitävät minua perheen jäsenenä. Rohkeasti vaan avaamaan suu. Itse kokisin ennemminkin että loukkaantuisin siitä ettei minulle olisi tulevasta lapsenlapsesta kerrottu.
 
Tyttöystäväni on kyllä henkisesti että fyysisestikkin aikuisemman oloinen mitä ikäisensä. Toki voitaisiin olla kertomatta ikää, mutta kai ne jossai vaiheessa sen saa tietää. Mitä nopeemmin kerron asiasta nii sen parempi, mutta en tiedä miksi en saa aikaiseksi pyytää niitä kylään ja kertoa. En edes ole vielä keksinyt tapaa mikä olisi helpoin tapa kertoa. Tyttöystäväni on muuttamassa nyt luokseni, niin ei sitä salatakkaan voi.
 
Ei varmaan ole mitään helpointa tapaa kertoa joten mitä nopeemmin kerrot sitä nopeemmin se on ohi. Eikö siis vanhempasi ole kertaakaan tavannut tyttöystävääsi'? Itsestäni tuntuisi oudolta jos mies ei olisi heti seurustelun alkupuolella kutsunut mua mukaansa vanhemmilleen. Meillä se meni vielä niin päin, että mies 1kk seurustelun jälkeen pyysi mua vanhemmilleen kylään ja minä en ollut vielä ihan valmis ja mies hieman loukkaantui kun en meinannut ensin lähteä mukaan. Miksi tyttöystävän ikä pitäisi heti kertoa vanhemmillesi? Anna ensin rauhassa tutustua.
 
Hei!

Minusta on käsittämättömän törkeää kuinka halveksivasti jotkut kehtaavat meistä nuorista äideistä puhua! Ei mikään ihme että täällä on hiljaista kun ei hän täällä uskalla edes keskustella ilman, että joku on tuomitsemassa!

Itse olin 15-vuotias kun aloin odottaa esikoistani. Enkä ikinä ole päivääkään katunut päätöstäni. Muutin omilleni ja olen aina itse lapsestani huolehtinut ja vastuunkantanut. Sitä sanotaan äitiydeksi. Me olemme samalla viivalla äitejä kuin 30-kymppisetkin! Samallalailla olemme lapsemme kantaneet ja synnyttäneet ja hoivanneet. Ja vanhoja äitejä sivusta seuranneena voin sanoa että huomattavasti paremmin vielä!

Oma esikoiseni on nyt pian 6-vuotias onnellinen ja hyvinkasvatettu poika. Täällä kolmas raskaus menossa ja elämä on juuri sellaista kuin toivon.

Paljon voimia kaikille nuorille äideille. Ei lapsen kanssa jaksamiseen (uskon että jokainen tällä palstalla pienokaisistaan huolen pitää :) ) vaan siihen että jaksaa kuunnella tuota halveksuntaa ottamatta sitä itseensä. Olkaa ylpeitä itsestänne ja siitä että olette rohkeita ja oikeasti kannatte vastuunne <3
 
Hei kaikki!
Minä olen 17v tällä hetkellä, lokakuun alussa täytän 18vuotta ja odotan nyt esikoistani viikolla 16 ! :) laskettu aika on 14.8. eli olen vielä ala ikäinen kun saan esikoiseni !
Kihlattuni on minua 25päivää nuorempi, eli ei hänkään mikään mies vielä ole, mutta hyvin lapsi rakas ja hyvin onnellinen tulevasta lapsestaan ! Hän vain ei itse samalla tavalla uhraa elämäänsä lapsen takia niinkuin minä?!
Olemme seurustelleet nyt vasta 6,5 kk mutta tunteneet pari vuotta !
Ei suunniteltu lasta mutta ei esteltykään lapsen tuloa ! Lapsi on hyvin rakastettu jo nytten.
Minulla kyllä on muutamia nuoria äiti ystäviä ja muutenkin paljon kavereita, mutta asun kaukana kavereistani niin ei tule nähtyä ikinään. Kaipaan nyt niin paljon ystävien aikaa kun vielä on aikaa heidän kanssaan lähteä leffaan ja kaupungille hilluilee. Mutta ketään ei tunnu kiinnostavan ! :( Kaikki kaverini ovat syntyneet luvuilta 90-96.. Tuntuu että nuorimmat kaverini hylkäävät minut vauvan takia :(
Olisin hyvin otettu jos esimerkiksi täältä saisi juttu seuraa vaikka facebookiin tai meseen !
Millaisia raskauden oireita teillä on?
Minulla on kauheita aamupahoinvointeja ja oksennan usein jos haistan tupakan. On outoa ja uutta tämä lapsen odotus, mutta tavallaan rankkaa ja ihanaa ! <3 Vaikka olen nuori, en kadu hetkeäkään sitä että odotan lasta tai varsinkaan sitä että pidin sen pienen vaikka jotkut olivat sitä mieltä että minusta ei olisi äidiksi ! Mutta nyt moni minua vierestä katsellessaan sanoo että olen muuttunut todella paljon raskauden myötä ja että minusta tulee hyvä äiti ! :)
 
SP.
heippa täällä 16 v odottaja. raskausviikkoja on 12+1 :) poikaystäväni on 19 v ja odottaa vaavia jo kovasti ^^ koulun jouduin keskeyttämään tietyistä syistä, mutta kerkiäähän sitä opiskella myöhemminkin, että ammatin aijon kyllä vielä hankkia. :LOL:
 
Idukka
16-vuotias tyttö olen ja esikoistyttö syntyi 14.4. :)

Asutaan lapsen isän (poikaystäväni) kanssa ja joo, kaikki on mennyt yllättävän kivasti, vaikka raskausaikana ilmenikin kaikkea häikkää, eikä vieläkään suju asiat suunnitelmien mukaan... Mutta eiköhän me tästä vielä nousta :)
 
Heei odottelijat jotka etsitte juttu seuraa! Täällä on yksi 17v (lokakuussa 18) tyttö joka odottelee esikoistaan saapuvaksi lähiaikoina. Minusta saat juttu kaverin faceen, sähköpostitteluun tai täälläkin voin kirjoitella :) Parhaiten ja nopeiten saat minuun yhteyden blogini kautta jättämällä kommenttia. Voin jättää kommentin julkaisematta, mikäli se sisältää sähköposti osoitteen tms. yksityistä tietoa. Täällä en kovin usein ole kirjautuneena, joten blogin kautta tulleisiin yhteydenottoihin vastailen päivittäin ;)

pomputtaa.blogspot.fi
 

Yhteistyössä