Tunnetko henk.koht. jonkun jolla on oikeasti korona?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ei mikään että luit sanomalehdestä että sinun kaupungissa on koronaa. Tai että ventovieras kirjoitti facebookissa että sillä on korona tai sen naapurilla.

Tunnetko jonkun jolla on korona? Minkä kokoisessa kaupungissa asut, asukasmäärä suunnilleen?
 
vierailija
195 000 ihmisen kaupungissa en tunne ketään koronadiagnoosia saanutta.
Sen sijaan viime syksynä useammalla tutulla oli keuhkokuume ja useammalla tänä keväänä minä mukaanlukien kurkkukipua ja pitkittynyttä yskää sekä jollain pitkittynyttä 2 viikon kuumeilua. Erikoisinta on se että koronaviruksen Suomeen saapumisen jälkeen hyvin monilla tutuilla ja työyhteisön jäsenillä on ollut ääni tukkoinen ja käheä.
 
vierailija
tunnen. monta vanhusta sekä useita työkavereita. Ei tauti ole mikään normaaliflunssa, ihan perusterveet kollegat on olleet sairaalassa jopa viikkoja ja osa teholla eikä se taudista parantuminen ole monen kohdalla tarkoittanut mitään normaaliolotilaan palaamista vaikka sairastamisesta on useampi kuukausi.
ihmisten tämänhetkinen välinpitämättömyys todella ottaa päähän.
 
vierailija
Mä en tunne ketään. Mä luulen, että tää on huijaus koko homma. Joidenkin kuolema sitten pistetään tän piikkiin. Suurin osa kuolleista vanhuksia, jokka vois kuolla ihan flunssaankin. Huijauksen taustalla on tää feministi-BML-vihannesvasemmisto. USA:ssa haluaa että Trumpin suosio laskee ja Euroopassa haluaa, että esim. demarien suosio kasvaa. Liian monta sattumaa, että vois olla sattumaa.

Onneksi itse ajattelevat ihmiset näkee tän taakse. Siksi olen varma, että Trump voittaa vaalit vaikkei nyt siltä näytäkkään. Sitten saa vihervassarit nenilleen. Tuun nauttimaan niistä itkupotkuraivareista.
 
vierailija
En. Hoitajana olen Helsingissä, työpaikalla ei ole yhtään koronapositiivista työntekijää vaikka riski täll. on suurempi. Potilaina on siis koronapositiivisia ja epäilyjä, olemme suojavarusteet päällä.
Tiedot ja sääntöjen noudattaminen koronan takia on hyvä. Pidetään turvavälit tod. näk. paremmin, käytetään hengityssuojaimia työssä aina tarvittaessa ja myös julkisissa välineissä työmatkoilla. Käsiä on pesty aiemmin ja nyt tehostetummin.

Sukulaiset asuvat enimmäkseen pääkaupukiseudun ulkopuolella, riski siellä on ollut pienempi sairastua koronaan.
 
vierailija
En tunne henkilökohtaisesti, mutta tiedän. Suurin osa joita tiedän on olleet oireettomia kantajia ja paljastuneet isomman ryppään mukana. Että semmonen kamala kuolemantauti se on. Vähän pettynyt olen kun mummovainaa sairastui aikanaan keuhkokuumeeseen ja nesteytys ja ravinnonanto lopetettiin ja teki kuolemaa useita päiviä. Jos olisi ollut korona ni ois varmaan tehty kaikki ettei päädy tilastoihin, näin se elämä vaan heittelee.
 

Yhteistyössä