tupakointi ja raskaus (taas)

  • Viestiketjun aloittaja mii
  • Ensimmäinen viesti
Non compos mentis
En tiedä, onko tehty jotain yhteistutkimusta, mutta viimeaikaisissa tutkimuksissa stressi on muistaakseni liitetty suurempaan riskiin lapsen saada skitsofrenia, ADHD tms. ??? Jotain tällaista muistelisin lukeneeni, korjatkaa, jos meni pahoin pieleen. Tupakointi lisää vauvan kätkytkuolemariskiä, sekä astma- ja korvatulehdusriskiä.
 
no onhan se tutkittu että ressi ei ole hyväksi lapselle..
Jotn, en osaa vastata että onko pienempi paha ressata kamalasti ku polttaa alle 5 tupakkaa päivässä jonka mulle lääkäri väitti olevan turvallinen raja (olen tosin jo lopettanu tupakoinnin)
 
mii
niin ja entäs jos esim nainen stressaa jotain ihan muuta kuin sitä ettei polta tupakkaa? entäs ne jotka ei ikinä ole polttaneet, mutta vaikka esim ovat kovia stressaamaan, niin sanooko lääkäri että aloitappas tupakointi?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Onko näyttöä, että parempi ressata, kuin polttaa tupakkaa? :xmas:
no tyhmäkin sen tajuaa että tupakka on myrkkyä, mutta eiköhän naiset ole kautta aikain stressanneet jos jotain, niin miten stressi muka oikeesti vois olla Niin paha että mielummin myrkky kuin se?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Onko näyttöä, että parempi ressata, kuin polttaa tupakkaa? :xmas:
no tyhmäkin sen tajuaa että tupakka on myrkkyä, mutta eiköhän naiset ole kautta aikain stressanneet jos jotain, niin miten stressi muka oikeesti vois olla Niin paha että mielummin myrkky kuin se?
Helposti-näin omalta kohdaltani sanottuna ainakin
 
Alkuperäinen kirjoittaja mii:
niin ja entäs jos esim nainen stressaa jotain ihan muuta kuin sitä ettei polta tupakkaa? entäs ne jotka ei ikinä ole polttaneet, mutta vaikka esim ovat kovia stressaamaan, niin sanooko lääkäri että aloitappas tupakointi?
:LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
En tiedä, onko tehty jotain yhteistutkimusta, mutta viimeaikaisissa tutkimuksissa stressi on muistaakseni liitetty suurempaan riskiin lapsen saada skitsofrenia, ADHD tms. ??? Jotain tällaista muistelisin lukeneeni, korjatkaa, jos meni pahoin pieleen. Tupakointi lisää vauvan kätkytkuolemariskiä, sekä astma- ja korvatulehdusriskiä.
mun mielestä sitten vauvan painokin pitää olla alhainen
 
minä vain
ja kaikki tupakoitsijathan siis stressaa varmaan joo sitä lopettamistaan niin helvetisti. paskan marjat. luonteen heikkoutta se on ettei voi ajatella sikiön parasta. jos ei sitä kehtaa ite myöntää, niin hypätköön kuuseen.
jos olet raskaana, lopetat tupakoinnin.piste. ja jos alat yrittään sitä lasta, niin jätät tupakan.
yksinkertaista.
nykyään vaan määitään kaikesta kun emmä voipystyhaluukykene. ja mikä parasta : vedotaan siihen että A ) sekin poltti ja sen lapset on kunnossa ja B ) vetäähän jotkut huumeita raskaana tai syö pikaruokaa.
huhheijaa.
terveisin tupakoitsija joka lopetti.
 
Non compos mentis
Siis haloo, tupakoinnin aloittaminen ei alenna äidin stressiä raskauden aikana, jos äiti ollut aikaisemmin polttamatta. Jos on yleistynyt ahdistuneisuushäiriö tms., siihenkin on olemassa lääkkeet. Jos taas äiti stressaa tupakoinnin lopettamisesta, on nykytiedon valossa mahdollista, että tupakoinnin lopettaminen voi olla haitallisempaa kuin muutaman tupakan päivittäinen polttaminen. Mulla ei ole rautalankaa!
 
vieras
Stressi saisi kuulkaa naiset olla TODELLA kovaa, että siitä olisi haittaa raskaudelle. Joten ihmiset menevät tässä nyt vähän puskaan. Jos tupakanpolton seurauksena on ahdistunut, masentunut, hermostunut ja/tai uneton, tämä stressi ei vaan ole liian pahaa stressiä sikiölle!

Tupakan myrkyt ja raskasmetallit vaikuttavat sen sijaan sikiön aivojen kehitykseen ja aiheuttavat useita neurologisia häiriöitä (vaikka niitä ei huomattaisikaan kuin vasta kouluiässä oppimisvaikeutena).

Eli stressi saa olla hurjaa, että se vaikuttaisi. Toisekseen tupakoinnin lopettamisen oireet kyllä vähenevät kroppa ja psyyke tottuvat.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Bannukakkua Savannan tapaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Die Schornsteinfeger:
Alkuperäinen kirjoittaja Bannukakkua Savannan tapaan:
mun olisi pitänyt aloita tupakointi sitten kun oli stressia ja ahdistusta :whistle:
No ei se tupakonti sitä stressiä poista.
mistä tiedät :D ;)
Tarkoitan sitä, että jos se stressi johtui muusta kuin tupakanpolton lopettamisesta, niin tuskinpa siinä tapauksessa tupakointi olisi ollut ratkaisu ressailuun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä vain:
ja kaikki tupakoitsijathan siis stressaa varmaan joo sitä lopettamistaan niin helvetisti. paskan marjat. luonteen heikkoutta se on ettei voi ajatella sikiön parasta. jos ei sitä kehtaa ite myöntää, niin hypätköön kuuseen.
jos olet raskaana, lopetat tupakoinnin.piste. ja jos alat yrittään sitä lasta, niin jätät tupakan.
yksinkertaista.
nykyään vaan määitään kaikesta kun emmä voipystyhaluukykene. ja mikä parasta : vedotaan siihen että A ) sekin poltti ja sen lapset on kunnossa ja B ) vetäähän jotkut huumeita raskaana tai syö pikaruokaa.
huhheijaa.
terveisin tupakoitsija joka lopetti.
Entäs jos ei ressaa sitä lopettamista, vaan muuten vaan?
Ja tupakasta saa helpotuksen ressiin (menee niitä sitten vaikka 4 päivässä )
Mutta miä oon heikko luonne joissain asioissa, myönnän sen
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja minä vain:
ja kaikki tupakoitsijathan siis stressaa varmaan joo sitä lopettamistaan niin helvetisti. paskan marjat. luonteen heikkoutta se on ettei voi ajatella sikiön parasta. jos ei sitä kehtaa ite myöntää, niin hypätköön kuuseen.
jos olet raskaana, lopetat tupakoinnin.piste. ja jos alat yrittään sitä lasta, niin jätät tupakan.
yksinkertaista.
nykyään vaan määitään kaikesta kun emmä voipystyhaluukykene. ja mikä parasta : vedotaan siihen että A ) sekin poltti ja sen lapset on kunnossa ja B ) vetäähän jotkut huumeita raskaana tai syö pikaruokaa.
huhheijaa.
terveisin tupakoitsija joka lopetti.
mä olen niin samaa mieltä. ja oikeutan paheksuntani tupakoitsijoita kohtaan sillä että ite pystyin lopettamaan. en avaisi suutani ellen olisi käynyt tätä asiaa läpi.
 
Non compos mentis
Nikotiinista on vaikeampi vieroittautua kuin vaikkapa kokaiinista. Turha moralisoida siellä yhtään kenenkään, jonka ollut helppo lopettaa. Itse en ole koskaan polttanut, että turha luulla minun oikeuttavan omia tekemisiäni. Edelleenkin, kannattaa pysyä faktoissa, eikä vetää mitään "minusta tuntuu" -juttuja.
 

Yhteistyössä