tupakoivia odottajia??

  • Viestiketjun aloittaja äippä85
  • Ensimmäinen viesti
Eli masu on kuin kypsä hedelmä!! :LOL: Mun puolesta masu saisi kohta "pudotakin",mutta yritän silti nauttia vielä hetken tästä raskaustilasta,sillä enpä usko että meille 4:ttä lasta ihan heti tehdään ;)

Ulkoilu on ollut ihanaa ja helppoa nyt kun on niiin lämmintä...lasten pukeminen ja oma pukeminenkin helpottuivat! =) verkkatakki vaan jostain syystä hieman kiristää tuosta vatsan kohdalta :kieh: ja tupakkia ei voisikaan tehdä mieli kun tuon katupölyn ja hiekan hengittäminen on ihan tarpeeksi ahdistavaa...

Ilmoitteleppa sitten Neiti Terä kun saat vauvan ja kotiudut rauhassa että millainen pakkaus sieltä mahasta tupsahti!!Tsemppiä sulle raskauden viime metreille ja synnytykseen!toivottavasti sun ei tarvitse tulla enää vauva mahassa äippäpolilta kotiin... =)

Nyt nukkumaan mahan viekkuun! :)
 
pia
juu kyllähän siitä tupakasta varoitellaan.odotan neljättä lasta ja poltan n.10 päivässä.joka kerran tulee huono omatunto ja tarkoitus olisi lopettaa.kahden ensimmäisen odotus aikana poltin,kolmannen en.kolmas lapsi sairastaa astmaa,hän syntyi kolme viikkoa ennen laskettua aikaa ja on sairastellut koko viisivuotisen elämänsä kun taas nämä savulapset olivat lähemmäs nelikiloisia syntyessään ja todella harvoin kipeinä.vanhin 12v.on koulussa keskiverto oppilas ja keskimmäinen 9v.oppi jo eskarissa lukemaan eikä ysiä pienempää ole kokeista tullut.että oliko vain hyvää tuuria että vanhimmat lapset ovat ihan normaaleja tupakan poltostani huolimatta ei sillä että puolustan millään tavalla polttamista raskauden aikana vaan että ei se aina ole niin kuin kirjoissa sanotaan.hyvää kevättä.
 
Ihanaista kevätpäivää!

Mitä kuuluu kahden tytön äippä? taitanut mennä aika lasten kanssa ulkoillessa! =)

JokohanNeiti Terä saanut vauvan,se aikahan oli tänään sinne ä-polille!
Toivottavasti eivät enää kotio pistäneet!

MInä lähden kohta pojan kanssa lääkäriin,mahdollisesti virtsatietulehdus hänellä :\| harmi juttu,kun ei päästä nyt uloskaan kun on kuumeessa ja kovin kipeä :(

No toivottavasti hienot ilmat jatkuu!vauvankin kanssa olisi ihan kotiutua sitten aikanaan kunnon kevätsäässä! :)

Eipä muuta,ajattelin vain kuulumisia vaihdella!On muuten tuo kunto noussut ihan huolella nyt tupakanlopettammisen jälkeen!

spirre ja Maha 37+4
 
kahden tytön äippä
iltaa!
joo, en tiiä mikä on kun ei muka ehdi kirjotella:)
jokohan neiti terällä vauveli kainalossa:) voi että, menispäs iteläkin nämä viikot nopsaan! tuolla aikasemmin spirre tais kysellä minkä ikäsiä tyttösiä mulla on..vanhempi on 3vee ja siskonsa 2 vee:) eli touhua heidän kanssa päivisin riittää:)
mutta nyt mentävä nukkumaan, alkaa jo silmäluomet sen verta painamaan.
kahden tytön äippä
 
äitiMyös
#&%?$!* VOI NE LAPSENNE TERVEENÄ SYNTYÄ VAIKKA TUPAKOI MUTTA MYÖHEMMIN ONGELMIA TULEE!!

Näin minullakin, terve olen mutta oppimishäiriöitä oli ja niiden syyksi arvioitiin äitini polttaminen raskausaikana :'(
 
kahden tytön äippä
moikkis!
mielenkiintosia kommetteja taas tullut tänne..
on neiti terä varmaan vauvan jo saanu:) kun ei ole käyny mitään ilmottelemassa:)
eipä tässä kummempia, vieraita odotellaan pääsiäisen ajaksi.
iloista ja munarikasta pääsiäistä :)
 
moi,moi!

luulen myös että Neiti Terä sai nyytin viimein syliinsa,emmeköhän kuule sitten kohta taas kuulumisia...

meillekin tulee lasten synttärivieraita tänään,joten pakko mennä kohta juhlavalmisteluihin...mieluiten painuisin takaisin sänkyyn mahani viereen,varsinkin kun tämä flunssa iski nyt minuun..

no eiköhän se tästä...palaillaan taas!ja hyvät pääsiäiset!

spirre ja ISO maha 38+5
 
Olen polttanut koko raskausaikani( 6kk). Mietin usein onko se vaarallista lapseni kannalta? Olen kuitenkin polttanu lähes aina ulkona parvekkeella muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. mitä mieltä olette tästä? naapuritkin ovat ymmärtäväisiä... :ashamed:
 
Voihan
... Se nyt ei paljon odotusaikana vaikuta poltatko sisällä vai ulkona, kuitenkin myrkyt sinne vauvan kiusaksi menee... Sitten kun vauva on syntynyt on ehdottoman tärkeää poltella vain ulkona jos täytyy kessutella. Itse ollut aina odotus ja imetysajan savuttomana. Nyt sitten lopetin koko homman 15 vuoden kessuttelun jälkeen, viisi kuukautta ilman savun savua... =)
 
Antakee anteeksi, oon muka niin kamalan kiireinen ollut etten oo ehtinyt pikaista viestiä käydä väsäämässä. Maalismasuihin kävin pikaseen ilmottamassa mutta laiminlöin teidät :'( :ashamed:

Ihana rääkyjäinen syntyi 31.3 klo 13.31. Neidin mitat oli 4500g, 52.5cm ja pipo 36.8cm :heart: Tempperamenttia on vaikka muille jakaa ja neidin elämänfilosofiana tuntuu olevan "kaikki-mulle-heti-nyt" :D Uskomaton paketti ei voi muuta sanoa :heart:

Käynnistelyt aloitettiin perjantaina puoli kahdentoista maissa aamulla tabletilla. Toinen nakattiin naamariin neljä tuntia myöhemmin. Siitä eteenpäin supistukset säännöllisiä. Kalvot kuitenkin puhkottiin lauantai-aamuna ja loppuviimeksi mut pistettiin oksitosiini-tippaan kun kesti ja kesti. Synnytyksen mitaksi tuli 21h ja 20min joista 11min ponnistusta ja 9min jälkeisvaihetta.

Tupakat on pysyny piilossa ja nyt tuntuu ihan kamalalle että oon yleensäkin polttanut raskausaikana :'( Ensi kerralla (uskallan sanoa että ensi kerralla kun kerran ne kivut unohtaa ajan myötä ;) ) todellakin tiedän paremmin ja jätän ne tupakat suosiolla pois heti plussauksen jälkeen.

Spirre sulla eräpäivä lähestyy vaan, kohta sullakin sinappikone sylissä :D :heart:

Neiti Terä ja "Irmeli" 1vk 1pvä :heart:

PS: Profiilista pitäisi löytyä neidistä kuvaa =)
 
kahden tytön äippä
voi että ihanaa:) oikein paljon onnea neiti terälle pikkusesta prinsessasta :heart: pitkä oli sullakin tuo synnytys, mutta totta se on että ne kivut unohtuu ja aika kultaa muistot;) onnellisia päiviä teille:)
 
Oikein paljon ONNEA koko neiti terän perheelle!!!ihana tyttö tuli!!!
pitkä oli synnytys,mutta varmasti vaivan arvoinen!

ja turhaan häpeilit siellä,kyllä me ehdittiin vauvauutisia odotteleen ihan rauhassa!jännättiin vaan sun puolesta :)

jeps,viimeset viikot menossa mullakin!palaillaan taas!

spirre ja maha 38+6
 
Kyl sitä pystyy lopettamaan.. oma lapsi on kuitenkin maailman tärkein asia!!
Pitää vaan päättää ja lopettaa kerralla! Vähentämällä ja taukoja pitämällä ei pääse eroon!! Ja Nyt kun pystyt lopettamaan älä aloita enää synnytyksen jälkeen! Teet kaikille kavereille ja tutuille selväks ettei ne tarjoa sulle tupakkaa eikä polta sun läsnäollessa!! Hengitetty savu on yhtä kamalaa myrkkyä sun pienokaiselle!!
Itse olen suurin pirtein elänyt kahvilla, kun tulin raskaaksi ja luvin netistä että kahvinjuonti voisi johtaa keskenmenoon lopetin siihen paikkaan. Kyllä se alussa oli vaikeeta ku teki mieli kahvia ja joka puolelta nenään leijui ihana kahvin tuoksu, ja minulla oli ihan oikeesti vierotus oireita kahviin, esim: päätäsärki. Mutta minä tein ihan tyhmästi kuin aloin synnytyksen jälkeen juomaan uudestaan kahvia!!

Mutta se mistä olen tosi ylpeä en ole vajaaseen 2vuoteen juonut lusikallistakaan alkoholia!! Enkä ole mikään mummo ikää on 23v, mutta en halunnut odottaessa millään lailla riskeerata lapseni terveyttä, ja nyt imetän enkä halua antaa maidon mukana alkoholin jäänteitä lapselleni, eikä kyllä tee edes mieli alkoholia rakastan äitiyttä!!

Ei mitään pakottavaa tarvetta baareihin tai bileisiin, ystävät on samat kun ennen vauvaa useat on sinkkuja tai avopareja joilla ei ole vielä lapsia, mutta he ymmärtävät minun elämäntilanteen ja lähtevät mielellään istumaan kahville tai tulee meille kotiin viettämään aikaa minun ja poikani kanssa!! On ihanaa kun on kavereita jotka kunnioittaa valintojani ja pysyvät silti ystävinä vaikka elämäntilanteet ovat ihan erilaiset.

Tsemppiä ja ihan oikeasti lopeta itsesi ja lastesi tähden sä kyl pystyt siihen jos et ittes niin lastesi takia!! :heart: :hug:
 
kahden tytön äippä
mitäpä tänne kuuluu? jokos se spirrekin saanut pikkusen? :) mitä neiti terälle ja vauvalle kuuluu?
itellä viikkoja koossa 36 ja risat..kyllä voisin lähtä jo synnyttään:) torstaina oli neuvola ja mitään "muutoksia" ei ollu tapahtunu..
jotenkin sellanen tunne että yliaikaseks menee..tosin nyt on supistellu jo aika usein, jospa se ois merkki että tämä vauva syntyy laskettuunaikaan mennessä ja ilman käynnistystä?!?:) saa nähdä:)
aurinkoista viikonlopun jatkoa!
 
spirre harmaana
anteeksi,en jaksanut kirjautua :ashamed:

Edelleen olen mahan kera paikalla,mutta toivottavasti en pitkään...eilen ja tänään supistellut lupaavasti mutta ei vain ole vielä ainakaan kunnolla käynnistynyt...jotenkin vaan ollut aika muka kortilla tai sitten niin väsynyt ettei ole jaksanut nettiä avata..osaksi vaikuttaa varmaan se että meidän räkätauti on nyt vasta paremmalla puolella ja minulla ja pikkuneidillä antibioottikuurit nyt menossa...

ilmoittelen kyllä kun nyytterön saan syliin ja kotiin =)

tsemppiä kahden tytön äipälle, kyllä ne viikot siitä äkisti kuluu! :hug: mullakin oli just vasta rv 36 ja nyt maanantaina onkin jo laskettu aika!!toivottavasti tämä ei mene niin paljoa ylitse kuin nuo aikaisemmat meidän mukelot =)

kuinkas neiti terällä sujuu esikoisen kanssa kotona?toivottavasti tupakkaa ei ole tehnyt mieli!!ja toivottavasti itsekin osaa olla ilman edelleen kun vauva on syntynyt ja kasvaa...

ilmoitellaan taas kuulumisia,minä menen nyt nukkumaan mahan viereen ja toivon että synnytys jo alkaisi :)

kärsimätön Spirre ja ISO maha 39+5 (neljän minuutin päästä 39+6 :p )
 
norsu
Minäkin poltin kun tytärtä odotin, en olisi ikinä jaksanut töissä ilman hermo savuja ja "lepotaukoja". Minulle sanottiin neuvolassa että raskaus ajan tupakointi ei ole niin pahaksi kuin sanotaan, koska vauvaan veren kautta menevä nikotiinin määrä on aika vähäinen. Kaikkein pahinta on polttaa imetys aikana sillä äidin maitoon imeytyvä nikotiini määrä monin kertainen verrattuna äidin veressä olevaan. itse lopetin imetyksen ajaksi.
Tyttäreni on täysin terve, käyrien ylärajoilla menevä 4-vuotias. ei allergioita, ei edes korvatulehdeksia vaikka RSV:n kaksi kuukautisena sairasti. Ja juuri käytiin neuvolan niissä neljän vanhalle tehtävissä testeissä niin keskitasoa paremmin kaikki sujuivat.

Nyt uudesta pallerosta haaveilemme ja tiedän että tupakoinnin vähentäminen on edessä. en silti halua ottaa asiasta liian suurta stressiä, jos esim. työpaineet ovat liian kovat, tiedän etten pysty lopettamaan.

Ja kaikesta huolimatta RAKASTAN lapsiani!!! :heart:
 
norsu
Vielä lueskelin ketjua...

Pitää kai ihan näin ikävänä ihmisenä kysyä että kun täällä niin tupakoitsijoita mollataan niin oletteko sitten samaa mieltä ylipainoisista äideistä, "liian vanhoista" äideistä tai ylipäätään muista "riskiraskaus äideistä" jotka olisivat itse voineet tilanteeseensa vaikuttaa?? :saint:

Edelleen olen sitä mieltä, että on väärin polttaa raskausaikana, mutta tuo typerä syyllistäminen vain pahentaa tilannetta.

Muutenkin nykymaailma on omituinen paikka, ehkä tämä kaikki ikävä johtuukin vain siitä että raskaana olevat naiset polttavat tupakkaa. Olistte enemmän huolissanne jostakin tärkeämmästä. :headwall:


 
joo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.04.2007 klo 03:54 norsu kirjoitti:
Minäkin poltin kun tytärtä odotin, en olisi ikinä jaksanut töissä ilman hermo savuja ja "lepotaukoja". Minulle sanottiin neuvolassa että raskaus ajan tupakointi ei ole niin pahaksi kuin sanotaan, koska vauvaan veren kautta menevä nikotiinin määrä on aika vähäinen. Kaikkein pahinta on polttaa imetys aikana sillä äidin maitoon imeytyvä nikotiini määrä monin kertainen verrattuna äidin veressä olevaan. itse lopetin imetyksen ajaksi.
Tyttäreni on täysin terve, käyrien ylärajoilla menevä 4-vuotias. ei allergioita, ei edes korvatulehdeksia vaikka RSV:n kaksi kuukautisena sairasti. Ja juuri käytiin neuvolan niissä neljän vanhalle tehtävissä testeissä niin keskitasoa paremmin kaikki sujuivat.

Nyt uudesta pallerosta haaveilemme ja tiedän että tupakoinnin vähentäminen on edessä. en silti halua ottaa asiasta liian suurta stressiä, jos esim. työpaineet ovat liian kovat, tiedän etten pysty lopettamaan.

Ja kaikesta huolimatta RAKASTAN lapsiani!!! :heart:
ja kaikesta huolimatta sun lapses on kipristelly sun mahassas kun olet savua sisääsi vetäny :headwall: onnitteluni :flower:
 
[[/quote]

ja kaikesta huolimatta sun lapses on kipristelly sun mahassas kun olet savua sisääsi vetäny :headwall: onnitteluni :flower:
[/
quote]

Aika tökeröä kommentointia pitäiskös joon pysytellä poissa tästä keskustelusta jotenki ihan lapsellista..
 
jahs
Tiesittekö että on ihan tutkittua tietoa siitä miten äiti raskausaikana tupakoidessaan aihettaa erityisesti tyttölapselle mahdollisesti lapsettomuutta?? Oletteko ajatellut että teidän itsekkyytenne takia oma lapsenne ei välttämättä saa lapsia ollenkaan ja tee teistä näin mummuja/isovanhempia. Todella vastuutonta mielestäni, ja tää lapsettomuus on vaan yks, ja senhän saa tietää vasta sitten kymmenien vuosien päästä, mahtaa siinä vaiheessa mietityttää kun oma lapsi tulee kertomaan lapsettomuudestaan... :headwall: :headwall: :headwall: \|O
 
jooo
Joo ja jostain on taas ihan varmaa tietoa että varsinkin pojille äidin tupakointi aiheuttaa lapsettomuutta..Ja jostain on varmaa tietoa oppimisvaikeudet levottomuudet ym ym. Eiköhän jokainen tupakoiva äiti tiedä riskit ja on valmis niiden kanssa elämään kun ei kerran tupakointia lopeteta. Ei taida tuo turha moralisointi kenenkään tupakointia lopettaa..
 
kahden tytön äippä
kiva ku täällä on taas näitä kommetteja..
joo,ja kaikkea voi lapselle tulla vaikka ei tupakoikaan..en silti ala puolustelemaan..täytyy se sanoa että oma äitini on polttanut molempien raskauksiensa aikana, ja eipä ainakaan mulla ole lapsettomuutta esiintynyt eikä muitakaan "vaivoja" joilla aina pelotellaan..mutta en siis sano että tupakka olis hyvä juttu eikä ainakaan sillon kun odottaa lasta.ja siksipä olenkin ollut polttamatta:)
 
jahs
No joo sama se mulle on mitä te ajattelemattomat tupakoitsijat teette, omatpahan ovat lapsenne ja seuraukset, mutta tupakka on huume siinä missä viina ja muutkin päihdyttävät, ja ei mitenkään vähäpätöisin sanoisin että jopa pahempi kuin muut!
 
joooo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.04.2007 klo 20:46 jahs kirjoitti:
No joo sama se mulle on mitä te ajattelemattomat tupakoitsijat teette, omatpahan ovat lapsenne ja seuraukset, mutta tupakka on huume siinä missä viina ja muutkin päihdyttävät, ja ei mitenkään vähäpätöisin sanoisin että jopa pahempi kuin muut!
älä viitti liiotella
 

Yhteistyössä