tupakoivia odottajia??

  • Viestiketjun aloittaja äippä85
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.01.2007 klo 12:56 äippä85 kirjoitti:
hirveenhuono omatunto kun tupakoin ja rk33. mutta kun lopettaminenkaan ei onnistu!! onko muita samassa tilanteessa??ensimmäisessäkin raskaudessa poltin jonkin verran ja syntyi terve noin 4kg poika.

Itse plotan myös ja olen rv.6.. En polta hirveästi, mutta kun poltat niin ne on niitä hermosavuja. Yritän kovasti ensin vähentää ja sen myötä sitten lopettaa. Tiedän että todella tyhmää polttaa raskaudenaikana ja miehenikin toivoisi että lopettaisin polttamisen ja samaa toivon myös itse. Tämä lapsi on esikoiseni.
 
nokitiina
Ehdin poltella n 14 vuotta ennen kuin lopetin. Ennen raskaaksi tuloa, mutta vielä ensimmäiset kuukaudet meni purkkaa nassuttaen. Itselle sopi purkka - laastari - kiukuttelu -yhdistelmä, kun oma tahdonvoima on nolla..

Nyt ei enää purkka maistu, mutta ~ tupakki kuukaudessa on tullut poltettua. Omantunnon tuskat ovat kyllä pahemmat kuin mistään ikinä, joten iso halaus teille jotka kamppailette saman asian kanssa!

Vaikuttaa vähän siltä, että äitiys tulee syyllisyyden kera - milloin mistäkin.. omista menoista, terveellisestä ruoasta, ajasta hellyyden määrästä, roolimalleista jne.. paree tottuu kai :LOL:
 
täällä edelleen pyörin mahan kanssa!lupaavia suppareita ja kamala paine ollut alavatsassa ja selässä monta päivää mutta mitään ratkaisevaa ei ole tapahtunut...edellisetkin muksut menneet kyllä melko reilusti yli lasketun ajajn ja niin näyttäisi nytkin käyvän!

tupakkia ei varsinaisesti ole tehnyt mieli,vaikka se onkin käväissyt turhan usein mielessä varsinkin kun supistukset on tehneet kipeää ja hermot olleet kireällä tämän olon takia..mutta nyt en kyllä ratkea!!!toivottavasti pystyn olemaan yhtä lujana raskauden jälkeenkin! =)

mitäs muille kuuluu??

Kärsimätön spirre ja maha 40+1

ps.tämä ketju on taas kirvoittanut mielipiteitä puolin ja toisin parina viime päivänä ;) Tervetuloa vaan lopettamaan kaikki uudetkin raskaana olevat tupakoitsijat ja äititupakoitsijat!!tsemppaillaan toisiamme! :hug:
 
kahden tytön äippä
heippahei!
joo, kiva kun uusia odottajia ilmaantuu jotka haluavat lopettaa:)
jokos spirre vauvan sai? :) se on kyllä melkosta odottamista kun päivät vaan menee ja mitään ei tapahdu.kuulemma jotkut naiset vain "kantavat" pidempään kuin toiset ja syytä ei tiedetä:) näin mulle sanoin yks kätilö.
mietin mitenhän käy tän raskauden jälkeen tuon tupakoinnin kanssa?!?!? vähän hirvittää että sitä alkaa uudestaan tupakoimaan:( kun tuo mieskin taas polttaa ja monet kaverit.ja tupakka ei enää ees haise kovin pahalle, siis jos mies käy vaikka partsilla..mutta vaatteissa yms.se tupakan haju on kyllä melko kammottava, ei sitä todella huomaa sillon kun ite polttaa!
jep.jospa nämä päivät täsät kuluisivat nopeasti ja sais sen vauvan kainaloon:)
 
täällä spirre heluu edelleen isomahaisena ;) ja varmaan ainakin ensi viikolle menee,kunhan nyt syntyisi ennen toukokuuta!! :) käynnistelevät vasta mua kuulemma viikolla 43,jos ei ennen sitä synny...edelliset synnytykset mulla käynnistyneet viikoilla 42 ja 41+2,että eiköhän tässä vielä tovi vierähdä tämän vatsan kanssa =)

järkyttävää,mutta totta että mua on ruvennut yht äkkiä taas himottaan toi tupakka!!onneksi en ole vielä sortunut ja yritänkin siksi pysyä tosi kaukana kaikista tupakoivista ja tupakointivälineistä!!tämä on varmaan taas joku koettelusvaihe tässä lopettamisessa ja nyt pysynkin sitkeänä!!!tsempatkaa taas vähän! :/ eiköhän se taas tästä,kunhan ei vaan mene sortumaan!!

mitäs muille kuuluu???missä neiti terä??tietysti vauvan hoidossa ;)
ilmoittelehan meille itsestäs kun taas ehdit....
mitkäs viikot kahden tytön äipällä menossa??joko rupeaa sielläkin olemaan malttamatonta odotusta :) ?

eipäs tässä sitten muuta...palataan taas..

spirre ja tosi iso maha 40+4 ;)
 
kahden tytön äippä
moikka !
en oo hetkeen käynykään ja taitaa spirre olla vauvan haku hommissa:)vai?!?!
mulla nyt viikkoja tasan 38, jee:) jospa nämä päivät menisivät ja sais itekin lähteä synnytyspuuhiin;)
mutta ilmotelkaa itsestänne, neiti terä ja spirre kun pystytte:)
 
Sitä voi aina aloittaa joko lakon, tai tupakattoman elämän.

Mistkaa tämä!! :attn:

NIKOTIININ VIEROITUSOIREET KESTÄVÄT TASAN 3 VUOROKAUTTA!

Kun on ollut tämän ajan ilman, ja silti on vaikeaa, on syy silloin korvien välissä.
 
Meidän kolmas lapsemme,pieni poika (51cm ja 4195g) syntyi sunnuntaina 22.4.07 klo.21.53 =) tänään vasta kotiuduimme valohoitojen jälkeen!äiti voi hyvin ja vauva myös!!kirjoittelen lisää heti kun ehdin! =)

nyt palailemme pikkuhiljaa arkeen ja nautimme vauvastamme! :)
 
kahden tytön äippä
paljon onnea spirrelle ja koko perheelle poikavauvasta :heart: :flower:
itsellä viikkoja kohta 39 eli ei mee montaa viikkoa täälläkään kun vauvan saa:)
lähtikö spirrellä synnytys itestään käytiin? kertoilehan kuulumisia kun kerkiät!
 
moi taas!nopeasti kuulumisia vaihtelen...

eli synnytys käynnistyi itsestään supistuksilla jopa jo raskausviikolla 40+6.aiemmathan syntyi vasta viikoilla 42 ja 41+2.
synnytys oli melkein yhtä pitkä kuin aikoinaan esikoisestakin,meidän toka lapsi tuli paljon nopeammin maailmaan :) ihan hyvin meni synnytys ilokaasun ja spinaalin voimalla ja 3minuutin ponnistamisella poika tuli maailmaan! :) poika on terve ja minä voin itse hyvin!sairaalassa vierähti kuitenkin 6 päivää,kun pojalla nousivat bilirubiinit valohoitotasolle!mutta nyt on kaikki hyvin ja poitsu on erittäin ihana ja nukkuu ja syö hyvin!isommatkin ovat ainakin toistaiseksi olleet vain iloisia ja kiinnostuneita vauvasta :) että hienosti sujuu...nyt pitäisi vain kohta keksiä pojalle hyvä nimi :)

mitäs muille kuuluu?kahden tytön äipällä on myös kohta laskettu aika?jokos jännittää? :) entäsneiti terä mitäs hänelle ja pikkuneidille kuuluu?
 
Tämä pino oli jo vähän pudonnut, joten nostan =)

Itse kuumeilen tuolla "vauvakuume" puolella, mutta ensimmäisessä raskaudessa kyllä käryttelin menemään. Tyttö oli täysin terve ja on edelleen, edes korvetulehduksia ei ole ollut yhtäkään koko 5:n vuoteen.

Nyt kyllä olen miehelle luvannut että jos tärppi tulee, niin lopetan kuin seinään (mies lopetti niin vuoden vaihteessa). Saa nähdä kuinka onnistuu. :LOL:
 
kahden tytön äippä
moikkamoi!
täällä sitä edelleen kotona olllaan ja odotellaan koska vauva mahtaa päättää syntyä..maanantaina ois laskettuaaika, mutta eiköhän sen yli mennä niin´ku aiemminkin.kiva kuulla että spirrellä käynnisty synnytys itsestään:) täälläkin on sitten toivoa että vois itestään käynnistyä vaikka aiemmin jouduttu käynistämään. jännä miten sitä on noin 9kuukautta odotellu jo vauvaa ja nyt sitten nää viimeset päivät tuntuu kuluvan tooooooooosi hitaasti, vaikka jokapäivälle riittää kyllä ohjelmaa noiden tyttösten kanssa:) ja yrittää kauheasti mennä ja tehdä asioita. miehelläkin alko tänään loma, joten vauva vois jo tulla!
miten spirre on arki lähtenyt sujumaan vauvan kanssa? meneekö ne kolme siinäkun kaksikin? :) niinhän kaikki aina sanovat, saa nähdä millasta se arki sitten tulee olemaan tyttöjen ja vauvan kanssa? :)
 
anunen
tupakka on tavara, jota saa kaupasta. sitä ei varmaan kenelläkään kotona kasva. tämän ymmärtäminen varmaan auttaa lopettamisessa. jos et osta, et polta.

lisäksi läheisten tuki on olennaista. kumppani/perhe voi polttaa KAUKANA odottavasta äidistä. se on tärkeää siksikin, että naisihmisille passiivinen savustus on vaarallisempaa kuin miehille.

ei se lopettaminen ole niin hankalaa, älkää ny viittikö. itse lopetin 2001 xylitol-purkalla ja sisulla. ekat kaks viikkoa ärsyttää, sitten ei tunnu missään.
 
Todella paljon ajatuksia joka suuntaan tupakoinnista. Ei tuohon ole paljoa lisättävää. Sen verran lisään, että kuulun tuohon polttavaan porukkaan, joka haaveilee lopettamisesta. Kaikki eivät vaan ole yhtä vahvoja, että pystyisi olemaan polttamatta, vaikka haluaisi. Kysehän on ennen kaikkea mielen lujuudesta. Tsemppiä kuitenkin kaikille lopettajille ja niille jotka haluaisivat lopettaa.
 
Täällä ollaan taas!

Kyllähän nuo kolme menevät ssinä missä kaksikin,ainakin vielä toistaiseksi ;) kun vauva nukkuu paljon ja isommat lapset eivät ole vielä osoittaneet mustasukkaisuutta!ja huomenna alkaa vasta ihan normaali arki kun isäntä palaa isyyslomaltaan töihin.saas nähdä kuinka alkaa normaalit jutut,kuten ulkoilut ja ruoanlaitot ja päiväunet sujumaan kun on vaan yksi aikuinen ja kolme pientä tarvitsijaa...

tupakkaa ei ole tehnyt mieli,ja tuntuukin että taisin onnistua selättämään moisen käryttelyn tällä kertaa ihan lopullisesti!!tiukkaahan se alku teki,mutta kyllä se oli sen arvoista ja tiukka itsekuri oli minulle se paras lääke!!kuinkas muilla sujuu sen kanssa??

toivottavastikahden tytön äippä pääsisi jo tositoimiin ja ilman käynnistelyjä!!pidän täällä sulle peukkuja :) ilmoittelethan sitten kun saat vauvan,kotiudut ja jaksat taas raahautua koneelle asti!! =) se on kyllä kamalinta nuo viimeiset päivät odotella vauvaa!!

missäsNeiti Terä on? olisi kiva kuulla mitä hänelle ja vauvalle kuuluu!!ilmoittelehan itsestäsi meille kun ehdit ja jaksat!! :)
 
Herätys
Itse pääsin tupakasta muutama kuukausi ennen raskaaksi tulemistani.. Ajatelkaa sikiön parasta. Sikiö on 2 minuuttia hapettomassa tilassa, kun tupakoitte.. Ei olisi itsellä mukava olo 2 minuutin hapettomuuden jälkeen.. :eek:
 
kahden tytön äippä
moikkamoi!
täällä sitä edelleen ollaan kasassa...ei oo mitään merkkejä että vauveli päättäis lähipäivinä syntyäkään....ärsyttävää tällänen odottelu. miehellä oli tuossa kauhea vatsatauti ja korkea kuume..mietin että voikohan se vielä tarttua meihin muihinkin lun alkoi maanataina illalla oksentamaan?!?! toivotaan ettei ainakaan muhun tarttuis, pikkusen vois olla rankkaa....joo mutta täällä jatketaan odottelua:)
ja spirre, hienoa että oot päässy tupakasta eroon lopullisesti:) :flower:
 
kahden tytön äippä
sellasta tulin ilmotteleen että meille syntyi 11.5 poika vauva:) synntys oli melko vauhdikas ja kaikki meni hyvin. poika oli syntyessään 4390g ja 51 cm..eli ei mikään pieni jätkä;)
-kahden tytön ja pikku-ukkelin äippä
 
Miljoonasti onnea kahden tytön äipälle ja hänen perheelleen!!kyllä nuo pienet pojat osaavat olla ihania ;)

Kuinkas teillä on nyt sujunut kolmen kanssa?kuinka tytöt ovat vauvaan suhtautuneet?..niin ja lähtikö synnytys tällä kertaa itsellään käyntiin? =)

vastaile ja kertoile kuulumisia kun ehdit!

meillä sujuu kaikki täällä hienosti!pikku-ukko syö,nukkuu ja kasvaa!ja isommat (ainakin vielä) vain rakastavt pikkuveljeään,mutta kaippa se mustasukkaisuus vielä päätään nostaa ;)
itsellä sujuu hyvin ja tupakkaa ei ole mieli tehnyt...pelottaa vain tuleva kesä ja mökkielämä,kun siellä on aina aikaisempina kesinä kulunut tuota tupakkaa melko paljon...toivottavasti olen päässyt oikeasti eroon ja toivon että itsekurini kantaa :D

spirre

ps.pitäisiköhän tehdä uusi alotus/ketju kuulumisten vaihtoa varten,kun me ei ollakaan enää tupakoivia odottajia...!?! :kieh:
 
kahden tytön äippä
moikka pitkästä aikaa!
olipas tää meijän ketju tippunu..joo, pitäis varmaan tuo otsikko vaihtaa kun ei kuitenkaan olla "tupakoivia odottajia" oltu pitkään aikaan eikä enää ees odottajia;)
juu, itestään käynnisty tuo synnystys, ihme kyllä:) lapsivettä alko vaan valumaan iltasella ja sitten aamuyöstä alko tositoimet..aika nopeeta toimintaa oli sen jälkeen kun supistukset alkoivat.hyvä niin:)
arki on alkanut sujumaan mukavasti, mies on vielä lomalla eli ei tarvi ite kaikkea tehdä.onneks on kesä niin ei tarvi hirweästi pukea noille lapsukaisille kampetta ja päsee suht nopeesti ulos. isosiskot on hirweän ihastuneita pikkuveljeen ja hoitavat poikaa mielellään:) ainakin tähän saakka yöt mennyt suht hyvin, poika syö pari kertaa yössä..että mukavasti menee:)
tupakasta sen verra että on taas viime aikoina alkanu tekeen mieli..höh..toisaalta ois mukva välillä poltella..mutta sen tietää että sitä alkaa vaan enemmän ja enemmän polttamaan vaikka aluksi vois "nautiskella" sillon tällön yhden...plaah.parempi ettei polttais sitä yhtäkään!
mites muilla menee? spirre? neiti terä?
-kahden tytön ja pikkusen pojan äippä :)
 
moi taas!

tupakitta mennään täällä edelleen,vaikkakin alkanut välillä tekemään mieli.. :eek:

mitäs muille kuuluu??

minäpä kävin äsken aloittamassa nyt sen uuden ketjun nimellä tupakoinnin (toivottavasti) lopettaneet äipät, kun me ei olla enää niitä odottajia,mutta kiva silti vaihtaa kuulumisia ja tukea ja tsempittää toisiamme!!paljonkohan nyt tulee negatiivisia kommentteja tonne uuteen alotukseen... :whistle: ton uuden ketjun nimi olis tietty voinu olla jokin parempi ja kivempi,mutta en sitten keksinyt mitään hyvää nimeä..aivot jotenkin jo ihan jumissa tähän kellonaikaan!

mutta pistäkääpä sinne(kin) viestiä kun huomaatte sen!!

ja nyt nukkuun... =) ja huomenna vauvan kanssa neuvolaan!

spirre :)
 
Hei te joille syntyi terve vauva tupakoinnista huolimatta, onko lapsi pysynyt jatkossakin terveenä? Serkkuni tyttöystävä, 2 kk vauvan äiti polttaa ja on polttanut koko raskaudenkin ajan (kun neuvolassa sanottiin, että ei tarvitse kokonaan loepttaa!!!??? Outoa!) ja minua huolestuttaa lapsen puolesta. Ilmeisesti äitiä itseään ei huolestuta. Voiko tosiaan olla niin ettei tupakansavu aiheuta lapselle mitään, en usko. Itse olen kasvanut tupakansavussa ja kappas - rupesin itsekin nuorena polttamaan. Nyttemmin itse raskaana ja 3 vuotta tupakoimatta. Kehitin inhon tupakkaa kohtaan.
 

Yhteistyössä