** Tupla/tripla odottajat vuodelle 2014 **

sirkkunen joo ei mulla oo ollu ongelmia eikä oireita juuri nimeksikään,ei minkäänlaista pahoinvointia mikä yllätti kyllä, nälkä on koko ajan ja melkein se oikea koti ruoka on sitä parasta, makeaa ei tee mieli eikä roskaruokaa :)
 
Moikka !

Täältä pieni tilannepäivitys eli ällösti vaan omaa napaa.. :ashamed:

EIlen oli tosiaan äitipolikäynti, siellä meniki sit kolme tuntia..vauvoilla tilanne huonontunut, mutta lääkärin mukaan ei mitään hälyyttävän huonoa tilannetta kuitenkaan. A-vauvan kasvu on yhä edelleen viivästynyt B:hen verrattuna, eroa oli nyt semmonen 20% luokkaa. Kokoarviot kuitenki jo ihan hyvät, A 2280g ja B 2810g suurin piirtein. Joka tapauksessa lääkäri ei uskaltanu antaa olla yli viikonlopun ilman seurantaa joten perjantaina pitää mennä käyrille makaileen. Eilen maattiin yli tunti käyrillä, A:n käyrät oli aika vaikeat saada..ensin oli ihan ok käyrää, sit tuli hikka ja sitten oli liian suuria sykkeenvaihteluita ja laite ei saanu laskettua keskiarvoa..eli 40min maattiin pelkästään A:ta..

Perjantaina siis mennään käyrille. Seukki maanantaille laitettiin sit ultra-aika sekä verkikokeet, synnytystavaksi päädyttiin suunniteltu sektio. Sille varattiin aika sit ens viikon torstaille. Eli tämän kuun 30.päivä olis meidän muksosten aika sit tulla maailmaan raskausviikoilla 37+0. Näillä tiedoin elellään, pieni huoli on muksosten voinnista kuitenkin, koska molempien napavirtaukset oli heikentynyt, A:lla oli hieman viitearvojen ulkopuolella, mutta oletan, että erikoislääkäri osaa asiansa ja tietää päätöksen. Mutta jotenki niin onnellinen ja toisaalta niin jännäri, kun tietää, et reilu viikko ja mä pääsen toivottavasti näistä tuskallisista nivelkivuista ja muista inhottavista turvotusoireista eroon !!

Voimia ja jaksuja itse kulleki, mä lähen nyt lepäileen rankan päivän jälkeen (on ollu vähän juoksua paikasta toiseen ja yllärivieraita ym ym..)

Hyviä öitä ! :)

Bubblis ja muksoset 35+6 (kohta poksuu 36 poks poks ! ) ;)
 
Mukava kuulla nasu-80, että oot ollu hyvävointinen :) Itsellä kanssa sama juttu, ettei pahoinvointia muutamia ällötyksiä lukuunottamatta ole ollut ollenkaan. Ruoka kyllä tosiaan maistuu, oon vähän yrittänyt seurailla ettei paino nousisi ja alkuun tuntui, että se ennemminkin laski. Ilmeisesti asukkaat reippasti sitten hyödyntävät syömiset itselleen niin ei jää oikein mulle mitään. Parasta olisi, jos ei paino nousisi mitään mielettömiä määriä, mutta kyllä sitä nyt jo on orientoitunut siihen, että enemmän taitaa kuitenkin lisäpainoa tulla kuin yhtä odotellassa. :) Ootko nasu-80 liikkunut ihan normaalisti vielä?
 
Moi! Täällä oltiin tänään nt-ultrassa, laskettuaika muuttui 6.8. Kumpikin oli kasvanut hienosti ja Niskaturvotukset oli normaalit. Vauvat on siis erimunaiset, hieno selkeä "seinämä" oli vauvojen välissä, toisen istukka oli takaseinässä ja toisen etu. Multa katsottiin myös kohtuvaltimoiden virtauksen ja ne olivat oikein hienossa kunnossa. A-vauva oli kovin rauhallinen ja b-vauvalla oli kovay jammailut meneillään :)

Ihanaa oli nähdä että kaikki oli kunnossa ja kumpikin kehittynyt hyvin ja mukana matkassa :)

Mmaria ja pienet 12 + 2
 
heips, nyt on sit yks stressi vähemmän, eilen np-ultra käynnin jälkeen pääsi helpotuksen itku kun todettiin että molemmilla vauvoilla kaikki hyvin, niskaturvotusta ei ollut kuin A:lla 1,1 ja B:llä 1,3 eli hyvä niin. mittaa pienokaisilla oli A:lla 51,5mm ja B:llä 52,4mm eli hyvin saman kokoisia ovat, molemmat köllötteli omissa pusseissaan ja olivat kovin vilkas liikkeisiä :) laskettuaika pysyi samana. Sirkkunen mä en oo paljoa jaksanut liikkua,hengästyn todella helposti koska hb on niin matala eli hapensaanti heikkoa mutta pitäis helpottaa kuulemma pian.
 
Eilen illalla supisteli ihann huolella tunnin ajan. Masu kovotteli,kipeitä oli. Säteili selkään ja reisiin. Pelkäsin jo että nyt mentiin. Tytön kanssa kävin seisoskelemassa kuumassa suihkussa ja se nneksi vähän auttoi. Mies oli viemässä autoa pajalle ja piti jo soittaa missä on, kun mua niin supisteli että pitääkö tässä oikeesti lähtee.. Heittäydyin sitten sohvalle lepäämään,niin kyllä se sit onneksi helpotti. Mua kyllä pelottaa tää koko synnytys-touhu. Mä en tiiä koska pitää lähtee tai soitella synnärille,että pitääkö käydä näytillä..:( Viikon päästä on seuraava äitipoli käynti,niin sittenhän siellä kurkitaan,mikä on tilanne tuolla alakerrassa.
Esikoinen kun syntyi suunnitellusti sektiolla,vailla mitään suppareita meni raskaus,niin mä en nyt oikeesti tiiä mistään mitään. Se eniten hermostuttaa ja hätä tulee kun en taida osata lähteä/soittaa synnärille ihan "pienestä".. Neuvolassa sanotaan että herkästi yhteyttä synnärille,tosin terkka sanoi että sitten kun kivut on sietämättömiä tai tulee säännöllisesti,kun viimeksi puhuin näistä supistuksista..
Heti sit tulee olo että pitääkö tässä kuitenkin soittaa,entäs jos vauvoille tulee joku hätä kun mä vaan oon kotona ja ootan mitä tapahtuu.. Kyllä ne ainakin myllää kovasti masussa..


Sairaalakassia pitäs vissiin ruveta miettimään kun ei tässä tiedä koska tulee lähtö. Mitä sitä vauvoillekin pakkaisi..?


Toivottavasti vauvat malttais vielä 3vkoa masussa,aionkin ottaa nyt tästä eteenpäin levon kannalta.


-Tipetsu ja tuplakupla 33+0-
 
Moimoi,

missähän täältä on kaikki keskustelijat ? Meikäläinen on seuraillu kyllä mut ei viiti aina ite olla äänessä.. :D Onko kukaan kuullut Spiritistä, et onko sillä mikä tilanne ?

Kiva kuulla et NP-ultralaisilla on ollu kaikki hyvin. Se varmasti jännitti etukäteen, ite en osannu jännittää samalla lailla, koska en tiennyt odottavani tuplia.. :)

Tipetsu, se meinaa sulla sit jännitellä et lähtäkkö etuajassa vaiko eikö.. :) Mä täällä lasken öitä, tai itseasiassa öisin tunteja seukki aamuun ja aamusin aina öitä torstaihin..nyt olis sit aamukammassa enää KOLME aamua ! :heart: Sitten mulla olis kaksi ihanaa muksosta sylissä :heart:

Kyselit Tipetsu sairaalakassista, mulla on erikseen "hakulaukut" muksosille, joissa on toisessa ulkovarusteet (puvut, tumput, pipot) ja toisessa sisävaatetus (bodyt, sukkarit, sukat, päällikerros) ja varalta vaippoja. Sit omaan kassiin laitoin vauvoille yhdet pienet sisäpipot (sisko synnytti muutama kuukaus sitten ja kertoi, ettei OYSissa ainakaan ole kovin hyvin pienille pipoja) ja omat tutit (niitäkään ei kuulemma enää OYSsissa ainakaan oikein anneta). Itselleni sit tietty oikein joustavat legginsit ja hyvät alushousut leikkaushaavaa ajatellen, pitkänmallinen aluspaita ja päällypaita, sit tietty hygieniavehkeet sekä jonkinlaiset ehostusvälineet (ei haluais näyttää haamulta, vaikka siltä sitä joka tapauksessa siellä näyttää :LOL: )..

Ja se tunne, kun saan tuntea jälleen oikean käden sormet, en voi sanoin kuvailla sitä fiilistä, mikä on pelkästään ajatuksesta, et kroppa palautuu normaaliksi ! Mulla on nyt pari yötä sitten pahentunut tämä turtuminen aika huomattavasti oikeassa kädessä, tällä hetkellä sormista on mennyt lähestulkoon ihan täysin tunto, enää ei tunne edes lievää tikkuilua.. :$ Mutta enää oikeastaan huominen ja keskiviikko, sit torstaina pitääkin olla jo klo 6.30 osastolla, joten sitä päivää ei edes lasketa.. :)

Tsemppiä kaikille mahakkaille, sinnitellään vielä pikku hetki, Tipetsu ;)


Bubblis ja muksoset 36+4
 
Viimeksi muokattu:
Noh juuh,tämä äiti kävi synnärillä 3h just. Köllötin esikon kaa päikkärit ja silti levossakin alko supistelee,tuntu niin inhottavalle. Soitin sit synnärille ja pyysi tulemaan. Onneksi paikat niiku ennenkin,kaulaa reilu 4cm ja suu kiinni. Otti kuitenkin näytteet,josita en saannu vastauksia. Nestettä tiputettiin litra suoneen ja pakko sanoa,että se hävitti supistelut,olen siis joku kuivis? Maanantaina äitipoli käynti,sinne asti oltava hissunkissun. Mutta ihana,kun siellä syntyi 3 vauvaa sinä aikana kun me siellä oltiin,ihanalle kuullosti kun vauva rääkäisi ensimmäisen kerran naapuri huoneessa

Mutta kaikki kuitenkin hyvin ja lääkäri sanoi ettei ne nyt sieltä ainakaan ole syntymässä. Ainiin ja painoarviot 2kg ja 2,2kg. Toisen mittaus meni kuulemma vähä hankalaksi.


-Tipetsu-
 
Tännekin ketjuun nyt itseäni änkeän =)

Elikkäs yllärivauva muuttui ylläritupliksi =) Viikko sitten maanantaina varhaisultrassa löytyi kaksi puoltoistasenttistä pientä, joilla sydämet sykki =)
Laskettu aika 31.8, mamma 34v, tulossa perheen 4. ja 5. lapsi (isommat 11v, 9v ja 1,5v), erimunaiset kaksoset ilmeisesti, koska molemmat omissa pusseissaan. Oys on meidän synnytyspaikka, sektion tulen vaatimaan jo aiempien kokemustenkin perusteella.
Sukurasitetta mun suvusta löytyy paljon, mutta edelliset meidän suvun kaksoset ovat jo 25 vuotiaita.
Tämä kaikki on vielä ihan uutta, eikä tätä oikeastaan ymmärräkään =) Pelottavaakin välillä, kun ei tulevasta tiedä.. Ihanaa, että täällä löytyy vertaistukea.

Ihmemamma ja ihmetuplat 9+1
 
  • Tykkää
Reactions: Hellanlettas
Tervetuloa mukaan Ihmemamma! Bubblis taitaakin olla sitten seuraavana vuorossa, jollei nyt joku kiilaa väliin. :)

Olin viikon verran reissussa masuasukkien kanssa. Lentokentän check innissä täällä Espanjan päässä sanoivat, että viikon 20 jälkeen ei saa enää matkustaa, joten hyvä että tuli reissu tehtyä.

Täällä ei ole sairaalakassin hankinta vielä ajankohtaista, mutta muita hankintoja voisi kai pikkuhiljaa alkaa tekemään. Esikoiset kun on kyseessä, niin mitáän ei tietenkään valmiiksi löydy. Pitää kai alkaa ottamaan selváá, että mitä sitä oikein tarvitsee :D

Väsy on vielä aika kova, mutta pahoinvointi kaikonnut lähes tyystin ja muutaman viikon vaivannut hillitön vessassa ravaaminenkin on helpottanut. Ihanaa kun on saanut jopa pari yötä nukkua ilman vessaan heräämistä.

Tulppu & Salamatkustajat 17+1
 
Kiitos Pohjoistuuli vastauksista! Tuota samaa imetystyynyä olen katsonut. Kuulun paikalliseen monikkoyhdistykseen ja sillä saisi pienen alennuksen kaupasta, jossa noita myydään. Ei oo sitä käytettynä edelleenkään lähettyviltä löytynyt. Meillä tosiaan myös ainakin esikoisen kohdalla imetystyyny oli lattialla apuna, kun poika opetteli istumaan. Ja hyvä apu oli raskausaikana nukkuessa.

Tervetuloa Ihmemamma!

Mulle ei mitään ihmeempiä kuulu. Kotimittausten mukaan mulla on sokeriarvot hyvät, joten tuntuu turhauttavalta vielä mittailla niitä. Seuraava äitiyspolikäynti mulla on ensi viikolla. Pitää siellä kysyä miten jatkossa tuo mittaaminen vai tarvitseeko enää edes.

Pahoinvointi alkaa olla (vasta) nyt mulla ohi. JEEEE!!!

Äitiyspakkauksien pitäisi tulla ensi viikolla. En tiedä minne saan kaikki vaatteet mahtumaan, koska kuopuksen jäljiltä pieniä vaatteita oli säästössä yllättävän paljon. Ne on jo pesty ja viikattu kaappiin ennen joulua. Halusin kuitenkin pakkauksen, koska kahdelle ensimmäiselle lapsellekin on otettu ja haluan säästä niistä mm. makuupussit. Mun omakin on säästössä. Äitiysraha tulee tilille tällä viikolla. :)

maamii ja rv 26+6
 
Heippa kaikille!

Täällä teidän kaikkien kuulumisia luetaan mielenkiinnolla ja myötäeläen :heart:
Kommentoinnin suhteen olen vaan niin totaalisen laiska ja kun itsellekään ei vaan kuulu mitään kummenpaa, niin ei jaksa kirjoitella :ashamed:

Vointi on ollut ihan ok, kun malttaa ottaa rauhallisesti. Tuntuu, että parin viime päivän aikana vatsa on kasvanut huimasti. Nyt on hengittäminenkin taas jotenkin helpompaa, joten ehkä nahka on venynyt ja antanut meille kaikille lisää tilaa :)

Pikkuhiljaa olen järjestellyt vauvojen tavaroita paikoilleen. Vähän vielä mietityttää kuinka paljon vauvelit voi käyttää yhteisiä tavaroita ja mitä pitää hankkia kummallekin omaa? Siis voiko amme, hoitoalusta, hiusharja yms. olla yhteisiä? Oletettavastihan vaavit vähän vanhempana sitten kuolaavat samoja leluja, joten pöpöt lienevät samat molemmilla vai? Entä pitääkö pukluharsot olla erilliset? Pitäiskö noita valkoisia harsoja jotenkin koristella/värikoodata, jotta tietää sitten kumpi on kumman?

Timmutar ja Ipana & Pirpana 29+5
 
Timmutar - meillä on ainoastaan omat tutit. Muut on yhteisiä. Tosin joskus oon yöllä unissani laittanut väärän tutin :) Tuttipullot on periaatteessa yhteiset, mut kun käytetään samaa pulloa useammalla syötöllä, niin silloin on oma pullo. Mä en usko, et pystyis pitämään kaikki omina. Tai se tuottais varmaan lisähommia. Itse oon tän 6 vkon aikana hakevani ne itselle helpoimmat ratkaisut. Mikä vaan säästää aikaa ja hermoja :)

Pohjoistuuli ja A&N
 
Timmutar sama täällä kuin Pohjoistuulella. Vain tutit omat. Ja syötetään molemmat eri pullosta, ja vaikka käytetään vain kerran sitä pulloa. Turvakaukalot ja sitterit tietty kandee olla kaksinkappalein :)
 
Hellou naiset !

Se olis sit 37+0 poks poks täällä ja tämän vuorokauden aikana meidän muksosten olis siis tarkoitus nähdä päivänvalo.. :heart:
Oli vaan ihan pakko tulla jakaan tää, oon aikas innoissani.. :) Tässä just tajusin, et kello on yli puolen yön ja viikot paukkuu, samoin kävi niiin, et mun iltapala jäi väliin ku enää ei saa syödä..miten mä selviän ?! :LOL:

Mut hei, pitäkää peukkuja et kaikki menee hyvin, mulla ei mitään parhaita sairaalakokemuksia ole, mutta niitä rakkauspakkauksia odotellessa.. :heart:

Jaksamisia muillle, mä kerron sit kuulumisia kunhan saan vain aikaa koneelle ! :)

Bubblis ja muksoset 37+0
 
Onnea matkaan Bubblis!
Innolla odottelen kuulumisia sekä sinulta että muiltakin jotka ovat jo vauvansa maailmaan saaneet ?

Vaunuasiaa, mitä vaunuja teillä muilla on hankittuna? Tai mitkä vaunut ajattelitte hankkia? Oletteko käytettynä vai uutena ostaneet? Mua kovasti kiinnostais Bumbleriden indie twinit, mutta niissä on vaan niin kova hinta että jos tulevat isovanhemmat ei auta niin taitaa jäädä hommaamatta. Olen kovasti kirppariyms ilmoituksia seurannut mutta tosi vähän niitä käytettynä löytyy, tai sitten on melkein lähtöhintaan, jota en kyllä käytetyistä maksa..

Mmaria ja pienet 13+1
 
Onnea ja tsemppiä Bubblikselle!

Mmaria meillä hankittuna kahdet vaunut. Lenkille ja päiväunikäyttöön Emmaljungan Twin City Crossit. Näihin tuli mukana Duolift kantokkassit molemmille sekä jalkapeite, sadesuoja ja hoitolaukku. Käytettynä ostettiin Tori.fi kautta ja hintaa tuli vähän alle puolet siitä mitä vastaava setti maksaisi uutena kaupassa. Olivat todella siistit ja yksillä kaksosilla käytössä ennen meitä. Tämä malli taitaa olla poistuva, joten voi olla vaikea enää uutena löytää, Turun Lastentarvikkeessa oli syksyllä enää yksi kappale jäljellä ja niihinkään ei olisi enää saanut kantokasseja ja jalkapeitettä. FB:n Emmaljunga kirppis ryhmässä näitä näyttää myös välillä olevan myynnissä. Halusin tällaiset, joissa lapset saa kasvot työntäjään päin. Monissa sellaisissa rattaissa joissa kääntyvät etupyörät lapset saa vain kasvot menosuuntaan istumaan.

Lisäksi meillä on reissukäyttöön Britaxin B-Dual rattaat, joissa lapset istuu päällekkäin. Meillä on esikoiselta jäänyt Britaxin turvakaukalo ja saadaan toinen samanlainen kummitytön perheeltä. Esikoisen kanssa matkarattaat, joihin kaukalon saa kiinni, huomattiin ihan ehdottomiksi esim. kauppareissuilla. Kaukalo vauvoineen, kun painaa ihan kiitettävästi. Eikä kaukalo mahdu kaikkien kauppojen ostoskärryihin. Ja automatkalla kaukaloon nukahtanutta lasta ei halua sieltä poiskaan ottaa. Nyt kun kohta menossa on mukana kaksi kaukaloa vauveleineen niin haluttiin ehdottomasti matkarattaat, joihin saa kiinni kaksi kaukaloa. Meidän kaukalomerkille tämä oli ainut löytämäni vaihtoehto. Tykkään kyllä muutenkin rattaiden mallista, ovat ketterät mutta kuitenkin tukevat. Näihin meillä on kaukaloadapterien lisäksi, ratasistuimet molemmille sekä myös kantokopat ja sadesuoja. Hinta tälle yhdistelmälle Tori.fi:n kautta 300 euroa.

Esikoisen myötä olemme oppineet, ettei kaikkea tarviketta kannata ostaa uutena, kun siistikuntoista ja vähän käytettyä löytää paljon halvemmalla. Kannattaa kysellä myös onko paikallisella monikkoperheyhdistyksellä jokin kirpparipalsta. Ainakin täällä Turun seudulla on oma FB-ryhmä, jossa voi ostaa ja myydä.

Tulipas satuiltua pitkästi =)

Nyt moikkamaan neuvolan tätiä pitkästä aikaa.

- Timmutar ja Ipana & Pirpana 30+0
 
Oiiiij, Onnea matkaan bubblis! :heart::heart:
Mintun vavvakuulumisia myös odotellessa! :heart::heart:

Ihmemammalle tuplasti onnea ja tervetuloa mukaan!:wave:

Kaisuli huomenako oot menossa polille? Mulla vaihtui perjantai maanantaiksi eli seuraava käynti ensiviikon maanantaina :) Kiva kun mennään näin samaa tahtia. Kiva päästä myös näkemään poikasia kun liikkeetkin on vielä niin harvakseltaan ja hentoja. Mielestäni yksösetkin muksaili näillä viikoilla jo enemmän eikä istukkakaan ole edessä.
Taidan myös ilmoittautua sinne synnytysvalmennukseen :)
Onko sulla muuten mies aina mukana polikäynneillä? Entä ootko saanu kuvia mukaan?

(.) Tänään oli neuvola ja kaikki ok. Painoa tullut nyt viitisen kiloa. Kohdun koko vastasi rv 20. Sykkeet poikasilla A 140 ja B 155..ja mammalla 100! :O
Mulla on siis julmetun nopea syke tullut tän raskauden myötä ja se häiritsee mua ihan törkeenä. En meinaa saada iltaisin unta kun tuntuu että koko kroppa heiluu ja korvissa jyskää. Leposyke voi olla sen 90 ja liikkeessä 100 ja ylikin. Eipä tuolle kai mitään ole tehtävissä, mietityttää vaan kuinka kovilla sydän on.
Onko muilla näin?
Muutoin vointi ihan ok. Töissä jaksan mennä vielä niinkuin ennenkin eikä vatsa ole vielä tiellä. Välillä kiristelee mutta vielä harvoin. Huomena rv 17 :heart:
Maanantaina palailen kera ultrakuulumisten :wave:
 
Moikka! Suloiset kaksostytöt syntyivät eilen aamulla, A syntyi klo 11.14, 2340g ja 45cm, B syntyi 11.16, 2950g ja 49cm. Leikkaus sujui ihan hyvin,mutta itse vuosin noin 2litraa verta ja sen vuoksi piti olla 9h heräämössä.Sain 5litraa nestettä suoneen,vielä hB niin alhainen,etten ole päässyt kuin vessaan jaloitteleen..vauvat on käyny rinnalla mutta vielä en saa niitä muuten hoitaa.Vähän on hutera pää alhaisen hB:n vuoksi,mut eiköhän tämä tästä! Palkinto on kärsimysten arvoinen :heart: Nämä tytöt on jotain sanoinkuvaamattoman ihania ihmeitä,kilttejä ja niin suloiset ! :heart: Tsemppiä perässä tuleville! :)

Bubblis ja kaksostytöt 1pv
 
ONNEA BUBBLIS :flower::flower::flower:.

Ihan mahtavaa, että kaikki meni vuodosta huolimatta kuitenkin hyvin. Toivottavasti vointisi kohenee pian :heart:.Onko ollut kipuja? Teillä ihan mahtavat ajat nyt edessä. Onnea vielä kerran =).

Mä kävin tänään Taysissä kontrollissa. Pojat voivat hyvin :cool:. Nyt ei jäänyt sukupuoli enää epäselväksi. Tällä kertaa tarkisteltiin rakenteet. Molemmilla vauvoilla kaikki ok. Myös kasvu tasaista ja viikkoja vastaavaa. Lääkäri oli sama kuin viimeksi. Huippu tyyppi :heart:. Sairasloma jatkuu osa-aikaisena eli ma pääsen kokeileen työntekoa. Miten te muut olette jaksaneet tehdä töitä? Oma vointi hyvä lievää supistelua, unettomuutta ja turvottelua lukuun ottamatta :LOL:. Lääkäri kehotti tekemään mahdolliset lomareissut nyt, sillä muutaman viikon päästä vatsa niin iso, ettei silloin enää mihinkään pääse/jaksa lähteä :p.

Hellanjestas kiva, jos tulet valmennukseen =). Mulla mies ollut mukana yhden kerran, tänäänkin olin yksin. Mulla ollut sama juttu noiden liikkeiden kanssa. Kovin on hentoista menoa. Se askarrutti myös omaa mieltä. Tänään kuitenkin näin, että kyllä ne siellä kovasti liikkuu. Jostain syystä sitä ei vielä kunnolla tunne. Tällä kertaa sain myös yhden kuvan mukaan. Ja mulla myös sama juttu tuon pumpun kanssa. Syke on tosi korkea. Ja jo ihan pieni rasitus saa pumpun takomaan ihan hulluna :eek:. Hengästyn myös tosi helposti. Kiva kuulla sinun ja poikien kuulumiset ma =).

Minuakin kiinnostaa vaunu-asiat. Omia ei ole vielä hommattu. Pitäis varmaan alkaa aktivoitumaan asian kanssa =).

Nyt hakemaan miestä töistä.

Voikaa hyvin :heart:

Kaisuli rv 19+5
 
Onnea Bubblis :flower:

Hyvä että kaikki meni hienosti! Itsekin vuosin esikon sektiossa 1,6litraa ja olin 4h heräämössä. Verta laitettiin 2 pussia sitten osastolla ja nopsasti sen jälkeen olo parani. Totta,että pää huteroituu kummasti hb:n laskettua,näin ollen meinasin itse pyörtyä suihkussa,huh!
Toipumista siis sinne sinulle! :)


Vaunuista
Me päätettiin eka hankkia juurikin bumbleride indie twinit,mutta miehen serkun kaksosilla on bugaboo donkey twinit. Ne vasta on kalliit, 1600e! Mutta ne on huomattavasti käytännöllisemmät meille kuin bumbleridet; bugaboossa saa ratasituimet käännettyä myös kasvot työntäjään päin,bumblerideissa ei. Me koetaan jotenkin tärkeäksi tuo että istuimet on käännettävissä. Toisekseen,bugaboon rungon saa muunneltua joko kaksosille tai yhdelle lapselle. Esikoinen kun on vasta 1v7kk eikä jaksa kävellä kamalan pitkiä matkoja,niin sitten on kätsy lähteä tytön kanssa vaikka kaksin kauppaan ja ottaa vaan kaksosten rattaat ja napsauttaa runkoa yhdelle lapselle käyväksi :) Onhan meillä toki matkarattaat ja jopa tytön vaunutkin edelleen,mutta vaunut myydään. Toki matkarattaita tarvitaan sit jos lähdetään koko perhe ulos,kaksoset vaunuissaan,esikoinen matkarattaissaan :)
Mutta,kun hankittiin esikoiselle aikoinaan brion turvakaukalo ja nyt ostettiin toinen samanlainen,niin ilmeisesti erään blogin mukaan brion kaukalo kävisi tähän bumbleriden runkoon,bugaboohon kävi joku maxi-cosi tms. eikä me nyt aletan kyllä uusia kaukaloita ostamaan. Eli sinänsä bumbleridet ois nyt vauva-aikana kätsemmät juurikin tuon brion kaukalon takia. Ja sitäkin mietittiin että kun pojat ei ihan heti kuitenkaan istu rattaissa,niin oisko se niin kamalaa vaikka kasvot menosuuntaan ovatkin.
Tietysti lapset haluaa katsella ympäristöään,mutta just vaikka sateella tulee päin näköä tai jos tuulee.. Onhan niihin se läpinäkyvä sadesuoja olemassa,muttei kuulemma oo mikään kamalan hyvä.
En tiiä,nämä kun on näitä mielipide-asioita. Mitkään esim. emmaljungat ei oo käyny koskaan mielessä,korkeintaan double vikingit,mutta niissä mies karsastaa muovirenkaita,ne kuluu niin äkkiä. Esikon vaunuissa ilmakumi-renkaat ja ihan ovat uudenveroiset edelleen ja kumiset renkaat on bumblessa ja bugaboossakin.
Mutta nyt jotkut emmaljungan twin city crossit tai cangaroo twinit tuntuvat liian raskailta ja isoilta meille,jotkut varmasti erimieltä ;)
Mähän otin äitiysavutuksen rahana,just vaunuja varten mutta ei kyllä 420e paljo auta 1600e vaunuissa..No toki sekin raha on parempi kuin ei mitään,mutta silti saa itse ettiä jostain yli tonnin :O Näitä bumbleja eikä buganbooitakaan kun ei käytettynä oikeen löydy tai sit jos on,niin yhdellä kopalla ja sit pitäs ostaa kummiskin toinen..

Pitäs vissiin itekin alkaa tehä päätöksiä tän asian suhteen ;)


Omaan napaan ei mitään uutta,paitsi että kurkkua korventaa herkästi ja suuhun nousee jotain :x Väsyttää ja tukala olla. Synnytys pyörii mielessä ja sekin että en todellakaan ole valmis vielä,tuskin olen edes tajunnu mitä tässä on tapahtumassa :O Välillä ihan itkettää kun tulevaisuus pelottaa ja riittämättömyyden tunne vaivaa,miten pystyn ja jaksan huomioida esikoista tarpeeksi, ja miten kahta vauvaa hoidetaan?! :O Hohhoijaa!



-Tipetsu ja tuplakupla rv 33+4-
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Bubblis trinsessoista :heart::heart:
Mä menetin aikanaan myös esikoisten tuplasynnytyksessä (alatie) paljon verta ja sain 2 pussia lisäverta mutta koheneminen alkoi parissa päivässä :)

Vaunuista...onko kukaan edes harkinnut Carenoja? Nekun ovat myös kovasti kehittyneet ja kääntyvin etupyörin ja erillisin vaunukopin. Mä olen katsellut niitä kun en tänne maalle viitsi satsata ihan hirveän kalliisiin vaunuihin. Mulle on tärkeää myös pitkäikäisyys ja se että jalkatilaa/pituutta on riittävästi jaloille jotta lapsi mahtuu rattaisiin sinne 2-3-vuotiaaseen. Telakallisia kaukaloita olen katsellut käytettyinä. Paljon on Brioa ja Cracoa tarjolla. Onko näistä jotain kokemusta kellään?
 

Yhteistyössä